http://www.iltalehti.fi/tampere/200810308516466_te.shtml
Työpaikkojen kannalta tietysti ikävää, mutta tekevälle kyllä töitä löytyy. Ei noita sellutehtaita tule yhtään ikävä, lopettaa sais melkein kaikki, paitsi yhden, joka tekis riittävästi pääasiassa vessa-ja talouspaperia ja ehkä jotain muuta vielä vähän aikaa tarpeellista.
Sellutehtaat vähenee, hyvä!
8
320
Vastaukset
- pulpperimies
Jospa poika-parka kävisi edes kerran sellutehtaalla niin ymmärtäisi, että siellä tehdään sellua, ei paperia, ei edes paskapaperia nenäsi pyyhkimiseen.
Ja muutenkin aloituksesi oli niin idioottimainen, että joutaisit jo itsekin varhaiseläkkeelle.
Ilmeisesti oletkin?Jonkun paperikoneenkin kimpussa on joskus tullut oltua. Niiden isojen kumirullienkin sorvausta on tullut seurattua, vaikka tylsääkin tylsempää hommaa se on.
Tuolla jo aiemmin mainitsin jollekin, että ei ole minun vika, jos vastaanottopuolella on kapasiteettivajetta.- ÖÖÖÖÖ!
Selluksi kutsutaan paperimassaa, joka on valmistettu puuhakkeista kemiallisella massanvalmistusmenetelmällä, esimerkiksi sulfaattimenetelmällä.
Sellu koostuu pääosin selluloosasta ja hemiselluloosasta. Sellulajista riippuen sellussa voi olla myös uuteaineita ja ligniiniä. Ligniiniä on ruskeissa sellulaaduissa, joita käytetään esimerkiksi voimapapereissa ja ruskeiden pahvilaatujen valmistuksessa.
Tyypillisesti sellu on kuitenkin valkaistua ja kuivattua massaa. Kaksi sellun päätyyppiä on pitkäkuituinen ja lyhytkuituinen massa. Havupuista valmistettua pitkäkuituista sellumassaa käytetään antamaan paperille lujuutta, kun taas koivusta ja esimerkiksi eukalyptuksesta valmistettua lyhytkuitumassaa käytetään erityisesti hienopaperilajeissa.
Markkinaselluksi kutsutaan toisiin yhtiöihin myytyä massaa.
Haettu osoitteesta http://fi.wikipedia.org/wiki/Sellu
- phuketin pedoillekin.
Ilmakehäkin säästyy kun lentomatkojen tarve vähenee.
Iso JES! - Late Lapista
Kenen etu se on kun Suomeen rustataan lisää työttömiä ?? Suomi pysyy pystyssä vain ja ainoastaan tuottavalla työllä, vaikka poliittiset pellemme toisin todistavatkin! Heidän mielestäänhän politikointi ja paskanjauhaminen on arvokkainta touhua,noiden pellejen palkoista ja palkkioista päätellen, mutta miten kävisi Suomelle jos me kaikki? työikäiset ryhtyisimme politikoimaan ja joutavoimaan Arkadianmäen apinahäkissä !
Minä epäilen vahvasti jotta firma nimeltään Suomi OY menisi konkkaan melko pian ! EIKÖ ???Ethän sinäkään aikonut myydä jollekin tehtaalle edes katkennutta luudanvarttasi. Ei se tehdas toimi ilman puutavaraa ja lopettamaan joutuu.
- Törönen
Miksi sinä työtön sekopää lapista haluat muillekin oman kohtalosi?
Tuollaisia ovat tosiaan lapin loiseläjät, täysin perseestä!Minua ei duunarin pienet tulot edes kiinnosta ja maksan veroja enemmän kuin duunari tienaa. Siinä olisi ihan suotavaa "kohtaloa" sinulle ja muillekin työttömiksi jääville.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022216- 1041654
- 821328
- 1281323
- 1171236
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘601068Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis601054- 511027
- 36952
- 33824