Eräs jyväskyläläinen totaalikieltäytyjä otti ja häippäsi Belgiaan. Anoi turvapaikkaa muttei saanut - mutta sai EU-kansalaisena oleskella rauhassa. Belgia ei luovuttanut Suomeen, koska totaalikieltäytyminen ei ole sivistysvaltioissa rikos. Hemmon "rikos" vanheni viidessä vuodessa, ja hän voi nyt palata Suomeen jos huvittaa.
Pitkän johdannon jälkeen pitkähkö kysymys: Onnistuisiko sama ilman turvapaikkasäätöä? Eli voisiko suomalainen totaalikieltäytyjä mennä vaikka belgialaiseen yliopistoon opiskelemaan viideksi vuodeksi ja välttää täten tarpeeton vankilareissu?
Kiitos jo etukäteen!
Maanpako
14
1531
Vastaukset
- DesertCamo
Olisiko helpompaa mennä vain kuudeksi kuukaudeksi armeijaan. Saisi appiukollekin saunassa kertoilla inttijuttuja.
- olla periaatteita
eikä mennä sieltä missä aita on matalin ja pääsee helpommalla. Kuka tahansa pystyy lusimaan intin jos haluaa, mutta samalla myy itsensä, vapautensa, käsityksensä sukupuolisesta tasa-arvosta ja oikeudenmukaisuudesta.
- GunsAreMyWifeAndHusband
Intti:
Näin ensimmäistä kertaa miehen munan suihkussa, siellä oli muitakin poikia suihkussa samaan aikaan. Arvaas kun mä olin petannu punkan niin joku alikessu tuli heittämään punkat palasiksi ja piti laittaa uusiksi, sitten taas uusiksi heitti punkat ja siellä oli joku poika joka sanoi alikessulle ettei aio petata uudestaan. Alikessu suuttu ja löi turpaan, no tämä nousi seisomaan pystyyn ja se oli joku seko kun se lähti armeijasta kun se ei totellu alikessua. Mä muistan yhden tyypin myös jota me kiusattiin ja vittuiltiin sille kun se oli erilainen, sanottiin sille että haista vittu. Vähäkö oli siistii kun alikessu laitto sen pesemään vessanpönttöjä vaikka se oli meidän vuoro. Se oli seko tyyppi kun se oli erilainen.
Oma elämä: No, minä tapasin kauniin naisen yhtenä päivänä tässä ja me kuherreltiin siinä ja hankittiin lapsia, elettiin mukavaa perhe-elämää, lapset kasvoivat ja siinäpä se elämä meni mukavasti nähdessä lasten kasvavan. Kerronko minä sinulle kuinka se ensimmäinen yö meni meillä?
Omasta elämästä löytyy enemmän kerrottavaa kun taas intistä jotakin vain aseseksifantasioita. - laaaa
GunsAreMyWifeAndHusband kirjoitti:
Intti:
Näin ensimmäistä kertaa miehen munan suihkussa, siellä oli muitakin poikia suihkussa samaan aikaan. Arvaas kun mä olin petannu punkan niin joku alikessu tuli heittämään punkat palasiksi ja piti laittaa uusiksi, sitten taas uusiksi heitti punkat ja siellä oli joku poika joka sanoi alikessulle ettei aio petata uudestaan. Alikessu suuttu ja löi turpaan, no tämä nousi seisomaan pystyyn ja se oli joku seko kun se lähti armeijasta kun se ei totellu alikessua. Mä muistan yhden tyypin myös jota me kiusattiin ja vittuiltiin sille kun se oli erilainen, sanottiin sille että haista vittu. Vähäkö oli siistii kun alikessu laitto sen pesemään vessanpönttöjä vaikka se oli meidän vuoro. Se oli seko tyyppi kun se oli erilainen.
Oma elämä: No, minä tapasin kauniin naisen yhtenä päivänä tässä ja me kuherreltiin siinä ja hankittiin lapsia, elettiin mukavaa perhe-elämää, lapset kasvoivat ja siinäpä se elämä meni mukavasti nähdessä lasten kasvavan. Kerronko minä sinulle kuinka se ensimmäinen yö meni meillä?
Omasta elämästä löytyy enemmän kerrottavaa kun taas intistä jotakin vain aseseksifantasioita.Et ole yksinkertaisesti käynyt inttiä. Mielikuvasi on otettu jostain elokuvista (Full Metal Jacket). Älä tule tänne valehtelemaan. Missä olet ollut intissä????? Kerro pois.
"Alikessu suuttu ja löi turpaan"
Olisi joutunut syytteeseen. Valehtelet. Armeijassa on täysi fyysinen koskemattomuus. Olen ollut 12kk armeijassa ja en ole nähnyt kertaakaan, että johonkin olisi käyty käsiksi tai koskettu. Meillä oli totaaleja, narkkareita ja muita, jotka ei kuulunut armeijaan. siinä vaiheessa varusmiesjohtaja nostaa vain kädet pystyyn ja kävelee yksikköupseerille ja upseeri laittaa paperit kuntoon. ei siellä olla vihaisia. Ehkä vain näytellään. Ei kannata olla tosikko. siinä vaiheessa kun käskyä ei toteltu ohjeena oli kääntyä yksikköupseerin puoleen. Sitäpaitsi punkan räjäytys opettaa tarkkuutta. Ei sitä montaa kertaa räjäytetä, koska alokas oppii tekemään sen oikein.
"laitto sen pesemään vessanpönttöjä"
Ei siellä pessä pönttöjä. Pyyhitään pelkästään pölyt ja lattiat. Armeijassa on oikeita palkattuja sivilipuolen siivoojia. Varusmiesjohtajat ei saa määrätä ylimääräistä palvelua, vaan ainoastaan komppanian päälikön oikeus.
Itellä positiiviset kokemukset intissa liittyy lähinnä omien rajojen rikkomiseen. Näkee mihin pystyy. Ei se voi koko elämä olla pelkästään vapaa-aikaa ja vapautta. Jos haluamme jotain palvluita ja koskemattomuutta on se jonkun tehtävä se paska nakki. Miksi se olisi joku muu kuin sinä? Onko sinulla joku erityisokeus nauttia eduista tekemättä mitään sen eteen?
Ehkä se vika onkin vain sinussa kun näet aseseksifantasioita. Peloittavan kuuloinen tyyppi.
Mitä vässyköitä meillä täällä Suomessa oikein on?
Jos tämmösiä pitää alkaa miettimään jonkun saatanan intin takia, on oltava päässä vikaa.
Se on jumalauta puolesta vuodesta vuoteen. Eli helvetin lyhyt aika sun muuten kurjasta elämästä.
Kyllä mua hävettäis jälkeenpäin se etten käynyt sitä inttiä. Onneksi kävin, tosin nyt hävettää se että olin puoli vuotta Pirkkalan lennostossa (semmonen rennosto jossa otettiin asiat vähän lunkimmin). Ei pääse uhoamaan näissä "kummalla oli rankempi inttiaika" -väittelyissä.
Sanokaapa kuitenkin, mikä siinä on että sitä inttiä ei voi käydä?
Jos joku oikeasti miettii vapaudenriistoa tai muuta paskaa, niin miettikääpä minkälainen vapaus teillä NYT on. Ei se miksikään muutu.
Jos aseet pelottaa, suorita aseeton palvelus, tai miehisty ja pääse asepelostasi yli.
Jos ei kestä pompottelua, ja on ties mikä hemmoteltu kakara niin syytä vanhempiasi.- ..............
mutta kaikki eivät tässäkään maassa arvosta sitä asepalvelusta.
Itse pidän suuremmassa arvossa yksilöitä jotka ovat valmiita taistelemaan omien oikeuksiensa puolesta ja uhrautuvat yleisen hyvän edestä. Artikkelin totaali joka on valmis menemään aatteensa puolesta niinkin pitkälle että lähtee maanpakoon saa väkisinkin omalle asialleen huomiota. Ei tuollaista voi kuin kunnioittaa. Todelliset nynneröthän ovat ne, joilla ei ole selkärankaa olla tätä järjestelmää vastaan vaan suorittavat mukisematta kaiken mitä velvollisuudeksi kutsutaan. - inkkarikanootti
.............. kirjoitti:
mutta kaikki eivät tässäkään maassa arvosta sitä asepalvelusta.
Itse pidän suuremmassa arvossa yksilöitä jotka ovat valmiita taistelemaan omien oikeuksiensa puolesta ja uhrautuvat yleisen hyvän edestä. Artikkelin totaali joka on valmis menemään aatteensa puolesta niinkin pitkälle että lähtee maanpakoon saa väkisinkin omalle asialleen huomiota. Ei tuollaista voi kuin kunnioittaa. Todelliset nynneröthän ovat ne, joilla ei ole selkärankaa olla tätä järjestelmää vastaan vaan suorittavat mukisematta kaiken mitä velvollisuudeksi kutsutaan."Itse pidän suuremmassa arvossa yksilöitä jotka ovat valmiita taistelemaan omien oikeuksiensa puolesta ja uhrautuvat yleisen hyvän edestä"
- niinpä niin , huudetaan vaan omien oikeuksien perään, mutta unohdetaan velvollisuudet. Ikävä kyllä, mikään yhteiskuntajärjestelmä ei toimi ilman, että jokainen kantaa kortensa kekoon, tavalla tai toisella.
Jotta niitä oikeuksia saa, pitää olla vastavuoroisesti valmis ´uhrautumaan´ velvollisuuksien takia. Eipä ole tämänhetkisillä velvotteilla ylitsepääsemätöntä,vai?
"Artikkelin totaali joka on valmis menemään aatteensa puolesta niinkin pitkälle että lähtee maanpakoon saa väkisinkin omalle asialleen huomiota"
- mikäköhän aate tuossakin on takana, omanapaismi kenties? Kyllähän tuo huomiota herättää, totta, muttei ainakaan positiivistä.
"Todelliset nynneröthän ovat ne, joilla ei ole selkärankaa olla tätä järjestelmää vastaan vaan suorittavat mukisematta kaiken mitä velvollisuudeksi kutsutaan."
- Väärin. Selkärankaa on se että suorittaa velvollisuutensa, eikä aina yritä luikerrella oman mielensä mukaan, kun ei vaan nappaa...
- A+B=C
http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto.shtml/arkistot/kotimaa/2004/03/208485
"Belgiassa hän jätti turvapaikkahakemuksen, joka tyrmättiin ensin pakolaiskomissiossa ja nyt myös ylimmässä valitusportaassa eli korkeimmassa hallinto-oikeudessa."
"Pakolaiskomission päätöksessä Hermajan hakemus katsotaan perusteettomaksi, koska Suomi on järjestänyt aseelliselle palvelukselle vaihtoehtoisen palvelusmuodon (ts. siviilipalveluksen)."
Mitä tulee opiskeluun tai mihin muuhun oleskeluun hyvänsä niin kun vaatimus teon rangaistavuudesta molemmissa maissa ei täyty niin ei myös täyty luovutusehto. Eli nähdäkseni oleskelu onnistuu sen kummemmitta. Muuten kyllä pidän totaalitouhuilua kristallisoituneena typeryytenä.- 0-O-0
kieltäytyisivät totaalisti, niin maahan saataisiin pikavauhtia vapaaehtoinen asepalvelus. Mutta eipähän näistä siihen ole. Muutoksen pitää tapahtua muulla tavalla.
- inkkarikanootti
0-O-0 kirjoitti:
kieltäytyisivät totaalisti, niin maahan saataisiin pikavauhtia vapaaehtoinen asepalvelus. Mutta eipähän näistä siihen ole. Muutoksen pitää tapahtua muulla tavalla.
"kieltäytyisivät totaalisti, niin maahan saataisiin pikavauhtia vapaaehtoinen asepalvelus. Mutta eipähän näistä siihen ole. Muutoksen pitää tapahtua muulla tavalla."
-miksi haluat tänne vapaaehtoisen asepalveluksen? Luuletko että kaikki haluavat ottaa vapaaehtoisesti ´vaikean persoonan´-leiman, jonka totaalikieltäytyminen niin helposti jättää? - 0-O-0
inkkarikanootti kirjoitti:
"kieltäytyisivät totaalisti, niin maahan saataisiin pikavauhtia vapaaehtoinen asepalvelus. Mutta eipähän näistä siihen ole. Muutoksen pitää tapahtua muulla tavalla."
-miksi haluat tänne vapaaehtoisen asepalveluksen? Luuletko että kaikki haluavat ottaa vapaaehtoisesti ´vaikean persoonan´-leiman, jonka totaalikieltäytyminen niin helposti jättää?ihan turha selittää mitään.
Pyyhi sinä vaan perseitä, kun siitä niin tykkäät. - inkkarikanootti
0-O-0 kirjoitti:
ihan turha selittää mitään.
Pyyhi sinä vaan perseitä, kun siitä niin tykkäät.-et siis osaa perustella kantaasi/sinulla ei ole omaa mielipidettä asiasta? Toitotat edelleen samaa levyä, vailla perusteluita.
Ainoastaan omani pyyhin, asia tuntuu kiihottavan sinua jotenkin?
- tervee
Eihän se ole sukupuolista tasa-arvoa vaatia samaa naisilta kuin miehltä armeijassa. Siinähän ne menee muutamat naiset sivussa, mutta ei naisista voi joukko-osastoa rakentaa. Kovat mimmithän ne käy armeijassa ja pärjäävät, mutta keskivertonainen ei jaksa. Ei se pysty kantamaan samaa määrää varusteita kuin keskivertomies. Eikä pärjää metsässä pelkästään hygieniasyistä. Pitäisikö osastot joissa on enemmän naisia laskea vajaana tai kasvattaa kokoa, että se pystyisi suorittamaan saman fyysisen tehtävän kuin normaali osasto. Naiset ovat henkisiltä kyvyilta samalla tasolla, mutta ei kukaan voi väittää, että nainen kykenisi samaan fyysiseen suoritukseen. Jaksaako nainen kantaa sen 30-40kg varusteita, kun se on osalle yli puolet painosta. Armeijassa pienillä miehilläkin on ongelmia.
Monet naiset itkeskelee kun ne ovat väsyneitä ja intissa on monia hetkiä, jolloin olet todellä väsynyt. Kestääkö ne ne tilanteen myöskään henkisesti. Esim valvoa 3-4 päivää putkeen. Ei naiselta tule odottaakkaan samoja ominaisuuksia kuin miehiltä, eikä päinvastoin.- sfhfgjgy
mut kyllä naisille pitäs olla kans pakollinen palvelus, vaikka pakollinen sivari ja voi vapaa-ehtoisesti sit valita myös armeijan tahi aseettoman palveluksen, en tajua miks joku ns. "lotta-palvelus" ei ole pakollinen naisille. ei Todellakaan tasa-arvoista maassa jota johtaa nais presidentti ja kohta kukaties myös nais pääministeri.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi423047Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs452867100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es502495Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo472297Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks302081Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581840- 451749
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä381600- 461525
- 261361