Janssonin kiusaus

on surkeampaa

koulussa, kuin Lindsrömmin pihvit? Lohikiusaus on kanssa koulussa hieman suolatonta, mutta syö sitäkin mieluummin, kuin saa selkäänsä:-//

42

1226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kbasa

      kanaviillokki olisi kadonnut joistakin kouluista
      eika unelmaista tillilihaa olla syöty herran paiviin.. muikeasta maksaporkkanapalakastikkeesta puhumattakaan

      kaikki ihanat vanhat ruoat.. missa te ootte?!

      • Eikö nykyajan kersat joudu enää syömään maksakastiketta?!


      • tuosta listasi enään puuttui, jotta se täyttäisi minun inhokkiruokalistani, *siis kouluajoilta...*


      • kbasa
        a-v kirjoitti:

        Eikö nykyajan kersat joudu enää syömään maksakastiketta?!

        kuulemma jotain raskasmetalleja tai muuta semmosta.. samasta syysta varmaan munuaisetki revittiin pois koulukeittiöstä :-)


      • kbasa
        Silipa-Tuuli kirjoitti:

        tuosta listasi enään puuttui, jotta se täyttäisi minun inhokkiruokalistani, *siis kouluajoilta...*

        sipatti...? vallan on outo nimi ny :-)


      • maksakastike
        a-v kirjoitti:

        Eikö nykyajan kersat joudu enää syömään maksakastiketta?!

        on hyvää.Eräs mun suosikeista.


      • kbasa kirjoitti:

        kuulemma jotain raskasmetalleja tai muuta semmosta.. samasta syysta varmaan munuaisetki revittiin pois koulukeittiöstä :-)

        ollu munuaisiakin...? Voi kauhiaa...

        Mikä laki pakottaa jonkin lajin syömään toisen lajin sisälmyksiä?


      • myös,,,
        maksakastike kirjoitti:

        on hyvää.Eräs mun suosikeista.

        ja paljon siplaa ja porkkanaa siihen. Teen sitä aika usein, ja hyvää on.


      • kbasa kirjoitti:

        sipatti...? vallan on outo nimi ny :-)

        valkokastike/maitokastike missä palvikinkkua ja sipulia, *kuulostaa herkulliselta vai mitä, vaan... tuo sipattikastike mitä kouluaikoina sain, ei maistunut hyvältä...*


      • kbasa kirjoitti:

        sipatti...? vallan on outo nimi ny :-)

        Silipa ny katosi? Sais tulla tulkkaamaan tota outoo hämäläismurrettaan...;)


      • kbasa
        a-v kirjoitti:

        ollu munuaisiakin...? Voi kauhiaa...

        Mikä laki pakottaa jonkin lajin syömään toisen lajin sisälmyksiä?

        eli syyään koko elukka :-)

        emmä oo varma munuaisista.. tuli ehka omista fantasioista.. nami :-)


      • Silipa-Tuuli kirjoitti:

        valkokastike/maitokastike missä palvikinkkua ja sipulia, *kuulostaa herkulliselta vai mitä, vaan... tuo sipattikastike mitä kouluaikoina sain, ei maistunut hyvältä...*

        ei ollu meillä vaikka jotain valkosta soosia olikin.


      • on se
        a-v kirjoitti:

        ollu munuaisiakin...? Voi kauhiaa...

        Mikä laki pakottaa jonkin lajin syömään toisen lajin sisälmyksiä?

        kaikkein pahin "kusisiivilä"! Siis tislaa kaiken eläimenkin elimisössä kulkevan ravinnon, hyi hitto, yäkkssss!


      • kbasa kirjoitti:

        eli syyään koko elukka :-)

        emmä oo varma munuaisista.. tuli ehka omista fantasioista.. nami :-)

        fantasiat;)

        Pakko saada nisukahvit tähän väliin, saa sen munuaisten maun suusta pois. Otaksää?;)


      • a-v kirjoitti:

        ei ollu meillä vaikka jotain valkosta soosia olikin.

        soossia missä klimpei ja lilluvii sipulei... :)


      • kbasa
        Silipa-Tuuli kirjoitti:

        valkokastike/maitokastike missä palvikinkkua ja sipulia, *kuulostaa herkulliselta vai mitä, vaan... tuo sipattikastike mitä kouluaikoina sain, ei maistunut hyvältä...*

        tuohan mita mainioimmalta kuulostaapi.. janna etta olivat sen sun koulussasi onnistuneet laitostamaan tuon suurenmoisen kastikkeen sipattisen..


      • kbasa
        on se kirjoitti:

        kaikkein pahin "kusisiivilä"! Siis tislaa kaiken eläimenkin elimisössä kulkevan ravinnon, hyi hitto, yäkkssss!

        niin kusen maku poistuu
        munuskaisen aromi on ihanan pehmea :-)


      • kbasa
        a-v kirjoitti:

        fantasiat;)

        Pakko saada nisukahvit tähän väliin, saa sen munuaisten maun suusta pois. Otaksää?;)

        voi mussuli jos ma viela saisin sulle munuaispataa tehda.. nautittaisiin takkatulen loisteessa :-)


      • se pehmee
        kbasa kirjoitti:

        niin kusen maku poistuu
        munuskaisen aromi on ihanan pehmea :-)

        mut kun tietää että se jo on kerran hyvin "höystetty", niin ei kiitos,,,,yäks


      • kbasa kirjoitti:

        voi mussuli jos ma viela saisin sulle munuaispataa tehda.. nautittaisiin takkatulen loisteessa :-)

        mut jos mä vaan katon päältä kun sä nautit?;)

        Ajatus on kuule mussuli oikein kaunis...


      • tillilihan. Ei haluis muistaa...
        Eipä muuta kommenttia... :•)


      • kbasa
        a-v kirjoitti:

        mut jos mä vaan katon päältä kun sä nautit?;)

        Ajatus on kuule mussuli oikein kaunis...

        ja voidaan me vaihtaa ne munuskaiset vaikka sun herkkubiffeihin :-)

        hyvaa yötä mussulini..


      • kbasa
        se pehmee kirjoitti:

        mut kun tietää että se jo on kerran hyvin "höystetty", niin ei kiitos,,,,yäks

        en makaan tykkaa kielta syödä.. aivoista puhumattakaan.. tai miljoonasta muusta ei niin perinteisesta osasta..

        mutta lapsuudessa syötiin paljon munuaisia niin sielta on jaanyt..


      • Mörrimöykky11 kirjoitti:

        tillilihan. Ei haluis muistaa...
        Eipä muuta kommenttia... :•)

        kuten ei kanaviilokissakaan, mutta se kastike missä ne kellu oli karsiaa...


      • kbasa kirjoitti:

        ja voidaan me vaihtaa ne munuskaiset vaikka sun herkkubiffeihin :-)

        hyvaa yötä mussulini..

        sitä vielä;)

        Hyvää yötä mussulini;)


      • kbasa
        Mörrimöykky11 kirjoitti:

        tillilihan. Ei haluis muistaa...
        Eipä muuta kommenttia... :•)

        vihje: sita saa purkissa ainakin alepasta. tosin maku ei oo koulutillilihagurmeen veroinen :-)


      • Silipa-Tuuli kirjoitti:

        kuten ei kanaviilokissakaan, mutta se kastike missä ne kellu oli karsiaa...

        paremmin alas pipo silmillä? :•)
        Tillilihassa oli se liha niin sitkeetä, että sai pureskellä vielä puoli tuntia ruokailun jälkeenkin...
        Miks ei koskaan ollu mansikoita ja kermavaahtoo? Kysyn vaan...


      • kbasa kirjoitti:

        vihje: sita saa purkissa ainakin alepasta. tosin maku ei oo koulutillilihagurmeen veroinen :-)

        väliin... Tai sitten vois muistella kouluaikoja ja syödä tillilihaa :•)


      • Silipa-Tuuli kirjoitti:

        valkokastike/maitokastike missä palvikinkkua ja sipulia, *kuulostaa herkulliselta vai mitä, vaan... tuo sipattikastike mitä kouluaikoina sain, ei maistunut hyvältä...*

        mutta ruuan tuoksu herätti.;))
        Se sipattikastike, mitä minä kotona teen...siihen tulee keitettyä kananmunaa ja juuri sitä palvikinkkua suikaleena...
        on muuten hyvää, syö penskatkin.:))
        Se on minun mielestä se aito kastike.


      • a-v kirjoitti:

        Silipa ny katosi? Sais tulla tulkkaamaan tota outoo hämäläismurrettaan...;)

        no peräsin karjalan suunnalta tuo sipatti-sana...ei Hämeestä.:))


      • Mörrimöykky11 kirjoitti:

        paremmin alas pipo silmillä? :•)
        Tillilihassa oli se liha niin sitkeetä, että sai pureskellä vielä puoli tuntia ruokailun jälkeenkin...
        Miks ei koskaan ollu mansikoita ja kermavaahtoo? Kysyn vaan...

        mistähän lihasta se oli loppupelissä tehty, koska aikoinaan koulun kotitalous tunneilla painotettiin, että tilliliha tehdään vasikasta tai nuoresta naudasta...joten sitkeää sen ei olis pitänyt olla.:))


      • maksakastike kirjoitti:

        on hyvää.Eräs mun suosikeista.

        maksakastikkeesta...nam.:)


    • padme_amidala

      ..Hanna-tädin piparkakut..

      • itse tehty

        muusi, alkaen pottujen kuorimisesta on parasta. Koskaan en o tehny mistään jauheista, tiedä vaikka ihastuisin jos kerran koklaisin.


      • oon testannut kumpaakin
        itse tehty kirjoitti:

        muusi, alkaen pottujen kuorimisesta on parasta. Koskaan en o tehny mistään jauheista, tiedä vaikka ihastuisin jos kerran koklaisin.

        ja aina omatekoinen pottumuussi voiton vie ylivoimaisesti.:))


      • padme_amidala
        itse tehty kirjoitti:

        muusi, alkaen pottujen kuorimisesta on parasta. Koskaan en o tehny mistään jauheista, tiedä vaikka ihastuisin jos kerran koklaisin.

        jauheista ja pakasteista vaan saa äkkiämmin. Sähäkkää kastiketta mukaan, niin epäaito ei maistu niin kovin pahalta...
        Mutta nyt täytyy kipittää peiton alle.

        Hyvää yötä : )


      • Cassis-Alma
        oon testannut kumpaakin kirjoitti:

        ja aina omatekoinen pottumuussi voiton vie ylivoimaisesti.:))

        kirjauduin *-*!

        En tosiaan o koskaan tehny sitä jauheista olevaa muusia, kun joskus ollu jossain missä sen tuoksukaan ei ainakaan mitään herkullisia mielikuvia herätä.


      • Cassis-Alma
        padme_amidala kirjoitti:

        jauheista ja pakasteista vaan saa äkkiämmin. Sähäkkää kastiketta mukaan, niin epäaito ei maistu niin kovin pahalta...
        Mutta nyt täytyy kipittää peiton alle.

        Hyvää yötä : )

        nukkuos kauniiden unien maassa *-*.


      • padme_amidala kirjoitti:

        jauheista ja pakasteista vaan saa äkkiämmin. Sähäkkää kastiketta mukaan, niin epäaito ei maistu niin kovin pahalta...
        Mutta nyt täytyy kipittää peiton alle.

        Hyvää yötä : )

        keksinyt niin sähäkkää kastiketta, että saisin
        tuon jauhemuussin lapsilta kurkusta alas...ei mene läpi, niin ei mene...ittehän sitä syö ennenkuin selkäänsä ottaa.;))


      • kbasa
        Satumainen.Nainen kirjoitti:

        keksinyt niin sähäkkää kastiketta, että saisin
        tuon jauhemuussin lapsilta kurkusta alas...ei mene läpi, niin ei mene...ittehän sitä syö ennenkuin selkäänsä ottaa.;))

        pussimuussi retkievaana vaikka sikanaudan kera
        ja maistuu se kotonakin; kaasuhellalla sen valmistaa 2 minuutissa :-)


    • outzak

      ..ala-asteella oli maksakastike.. semmosia 3x3sentin kokoisia sitkeitä maksakuutioita joita piti sit yrittää niellä...maksalaatikko oli toinen paha...

      Pienellä ala-asteella ollessa sit lasagne olikin tosi hyvää! Niin hyvää en ole vieläkään itse onnistunut tekemään!!

      Yks kammotus ala-asteella ollessa oli pinaattikeitto..Yläasteen koulussa se oli onnistuttu laimentamaan niin, että silmät kiinni syödessä luuli syövänsä mannapuuroa!:))

      Yläasteella törmäsin ekan kerran ns. kinder-yllätysperunoihin......;))))

    • pikku-koululainen

      kansakoulussa oli lounaalla Oslo-aamiainen. Siihen kuului maitokaakaota, keitettyjä kananmunia, tuoreita sämpylöitä ja sulatejuustoa. Joskus tais olla makkarasiivujakin.

      Oli makaroonilaatikon kanssa yksi suosikkiruoka.:)

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe