Kertokaa

DesertCamo

Mikä on luonnonsuojelijoiden mielipide metsästyksestä?
Entä hirvikolareiden määrän kasvusta sekä citykarhuista?

8

884

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä en varsinaisesti lukeudu luonnonsuojelijoihin, mutta voinen silti tuoda esille omat kantani tähän kysymykseen.

      "Mikä on luonnonsuojelijoiden mielipide metsästyksestä?"

      Parempi tapa hankkia paisti kuin asioiminen lihatiskillä.

      "Entä hirvikolareiden määrän kasvusta sekä citykarhuista?"

      Liikaa autoilua, liikaa ihmisiä.

      Ja niissä paljon puhutuissa hirvikolareissa, sekä citykarhujen ja ihmisten kohtaamisissa eläin on yleensä se osapuoli jolta menee henkikulta.

      • citykarhuista

        Vastaat edellisessä, että liikaa autoilua ja liikaa ihmisiä.

        Mites niitä sitten saataisiin karsittua vähän vähäisemmäksi? Lähinnä tuo ihmisten määrän vähentäminen kiinnostaisi?! Metsästys?!


      • citykarhuista kirjoitti:

        Vastaat edellisessä, että liikaa autoilua ja liikaa ihmisiä.

        Mites niitä sitten saataisiin karsittua vähän vähäisemmäksi? Lähinnä tuo ihmisten määrän vähentäminen kiinnostaisi?! Metsästys?!

        "Mites niitä sitten saataisiin karsittua vähän vähäisemmäksi? Lähinnä tuo ihmisten määrän vähentäminen kiinnostaisi?! Metsästys?!"

        Metsästysvahingoja sattuu niin harvaan, etten pitäisi sitä kovinkaan merkittävänä lajimme lukumäärän vähentäjänä.

        Kiina on yksi esimerkki melko toimivasta ihmispopulaation kasvun rajottamisesta.


      • jtguytiooiyhvb kirjoitti:

        "Mites niitä sitten saataisiin karsittua vähän vähäisemmäksi? Lähinnä tuo ihmisten määrän vähentäminen kiinnostaisi?! Metsästys?!"

        Metsästysvahingoja sattuu niin harvaan, etten pitäisi sitä kovinkaan merkittävänä lajimme lukumäärän vähentäjänä.

        Kiina on yksi esimerkki melko toimivasta ihmispopulaation kasvun rajottamisesta.

        "Kiina on yksi esimerkki melko toimivasta ihmispopulaation kasvun rajottamisesta."

        Gsus, saisko tälle perusteluja? Onko joku tosiaan vielä niin naiivi, että kuvittelee Kiinan mallin toimivan käytännössä?


      • typymurunen kirjoitti:

        "Kiina on yksi esimerkki melko toimivasta ihmispopulaation kasvun rajottamisesta."

        Gsus, saisko tälle perusteluja? Onko joku tosiaan vielä niin naiivi, että kuvittelee Kiinan mallin toimivan käytännössä?

        Kiinan harjoittama yhden lapsen politiikan ansiosta kiinalaisia on hitosti vähemmän kuin ilman tuota kieltoa.

        Käytännössä keinot yhä demokratisoituvassa maailmassa taitavat olla vähissä, eli...
        http://www.youtube.com/watch?v=3buPtzmfIu4

        Heitänkin vastakysymyksen, millä tavoin ihmisten määrää saataisiin rajoitettua, muuten kuin syntyvyyttä rajoittamalla, tai kolmannella maailmansodalla?

        Elintason nousu kolmansissa maissa on hyvä syntyvyyden rajoittaja, mutta luonto ei yksinkertaisesti kestä miljardeja uusia länsimaalaisia kerskakuluttajia.


      • jtguytiooiyhvb kirjoitti:

        Kiinan harjoittama yhden lapsen politiikan ansiosta kiinalaisia on hitosti vähemmän kuin ilman tuota kieltoa.

        Käytännössä keinot yhä demokratisoituvassa maailmassa taitavat olla vähissä, eli...
        http://www.youtube.com/watch?v=3buPtzmfIu4

        Heitänkin vastakysymyksen, millä tavoin ihmisten määrää saataisiin rajoitettua, muuten kuin syntyvyyttä rajoittamalla, tai kolmannella maailmansodalla?

        Elintason nousu kolmansissa maissa on hyvä syntyvyyden rajoittaja, mutta luonto ei yksinkertaisesti kestä miljardeja uusia länsimaalaisia kerskakuluttajia.

        Se, että kiinalaisia on nyt "hitosti vähemmän", riittää sinun maailmassasi siihen, että Kiinan malli on onnistunut? Jollain tasolla pystyn ymmärtämään. Sen, että edustat tätä äärimmäisyyksiin menevää ihmisjoukkoa.

        Mallin lieveilmiöillä ei paljon sitten pääsekään brassailemaan, mutta siitä sinä tuskin oletkaan huolissasi, että mm. myös kiinalaisia tyttöjä viruu orpokodeissa _hitosti enemmän_ omissa ulosteissaan kuin viruisi ilman tuota toimivaa politiikkaa. Vaan vähät näistä.

        Minulla ei ratkaisuja ole tarjota, sillä suuntaan mielummin energiaani esimerkiksi yksilön auttamiseen, kuin laajemman mittakaavan nillittämiseen. Yksilöiden auttamisella kun saa konkreettisesti jotakin aikaiseksi.


      • typymurunen kirjoitti:

        Se, että kiinalaisia on nyt "hitosti vähemmän", riittää sinun maailmassasi siihen, että Kiinan malli on onnistunut? Jollain tasolla pystyn ymmärtämään. Sen, että edustat tätä äärimmäisyyksiin menevää ihmisjoukkoa.

        Mallin lieveilmiöillä ei paljon sitten pääsekään brassailemaan, mutta siitä sinä tuskin oletkaan huolissasi, että mm. myös kiinalaisia tyttöjä viruu orpokodeissa _hitosti enemmän_ omissa ulosteissaan kuin viruisi ilman tuota toimivaa politiikkaa. Vaan vähät näistä.

        Minulla ei ratkaisuja ole tarjota, sillä suuntaan mielummin energiaani esimerkiksi yksilön auttamiseen, kuin laajemman mittakaavan nillittämiseen. Yksilöiden auttamisella kun saa konkreettisesti jotakin aikaiseksi.

        Käytin termiä melko onnistunut.:)


      • jtguytiooiyhvb kirjoitti:

        Käytin termiä melko onnistunut.:)

        .. ei tämä minun kierroksiani nostata :) Melko onnistunut kuulostaa vain sekin vähintään arveluttavalta tässä yhteydessä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe