Siis uskovien upotuskaste on ainoa OIKEA apostolinen kastamistapa.
Siihen Yeshua viittaa selvästi käskiessään opetuslapsiaan seuraavasti: Markus 16:15-18
"15. Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16. JOKA USKOO JA KASTETAAN, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
17. Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
18. nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
Korkeakirkollisilla on aina ollut taipumus kiivetä peffa edellä latvasta puuhun eli he ovat aina perkeleen yllytyksestä opettaneet vähintäänkin jossakin määrin pieleen Uutta Testamenttia.
Sen osoittaa sekin, ettei heidän keskuudessaan tuollaista väärää uskomista ja kastamista ole myöskään Yeshuan jakeissa 17-18 luettelemat aidon uskon tunnusmerkit seuranneet.
Jokainen UT:n Kirjoitukset tarkoin lukenut ja siihen sellaisenaan uskonut huomaa tuon tosiasian.
Ennen kasteen suorittamista kenellekään, tulee ensin julistaa evankeliumi ja ne, jotka USKOVAT siihen ja itse tahtovat ottaa upotuskasteen, ne saadaan KASTAA. Kaste tulee suorittaa Yeshua HaMashiach'n nimeen, kuten kaikki UT:n apostolit opettavat!
Tällöin toteutetaan Yeshuan käskyä: "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu...". Uskomisen tulee kohdistua nimenomaan Yeshuaan.
Oletkos sinä jo ollut uskoon tultuasi uskovien upotuskasteella? Ellet, niin pidähän kiirettä!
Uskovien kaste on ainoa oikea!
23
504
Vastaukset
- sitten ei
Silläköhän Jeesus ei sitten kastanut lapsia! Jeesus ei ollut uskossa. Hän oli Jumalallisuuden tietoudessa!
Uskossa olevat uskoo että kun syyttömiä lapsia tappaa ja noitarovioillakn polttaa niin se oikein!
Se todistaa eron lutherilaisuuden tiedosta verrattuna Jeesuksen tietoon!!...menemällä itsekin upotuskasteelle Jordanille aikuisiässä.
Kun hän noin 30-vuotiaana meni Jordanille Johannes Kastajan kastettavaksi, tapahtui seuraavaa:
Matteuksen evankeliumi 3:13-17
13. Silloin Yeshua tuli Galileasta Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen.
14. Mutta tämä esteli häntä sanoen: "Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!"
15. Yeshua vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä NÄIN MEIDÄN SOPII TÄYTTÄÄ KAIKKI VANHURSKAUS". Silloin hän salli sen hänelle.
16. Kun Yeshua oli kastettu, NOUSI HÄN KOHTA VEDESTÄ, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
17. Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".
Yeshua jätti meille myös esimerkin, sillä hän kutsui opetuslapsensa sanoen: "Seuratkaa minua!"
Tuohon kutsuun liittyy selkeästi myös uskovien upotuskasteelle meno.
Se seikka, että kyseessä on todellakin upotuskaste vedessä, selviää jakeesta 16, jossa mainitaan Yeshuan kasteen jälkeen NOUSSEEN VEDESTÄ.
Kukaan sylivauvana kastettu ei voi sanoa NOUSSEENSA kasteen jälkeen VEDESTÄ!
- Mark.16:8 alkaen
Markuksen evankeliumin loppuosa, jota pelkästään pidät kasteasian tarkastelun oppaana, on kuitenkin jälkikäteen tehtyä lisäystä ja tulkintaa. Oikea Jeesuksen itsensä sanoma kastekäsky ensin kastaa ja sitten opettaa, on talletettu Matteuksen evankeliumiin, mutta sitä et maininnut ollenkaan. Miksi?
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.] [16:9-20: Matt. 28:16-20; Luuk. 23:36-53; Joh. 20:19-31; Ap. t. 1:6-14 : Luuk. 8:2]
JEESUKSEN SANOMA KASTEKÄSKY:
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Ensin lapsi kastetaan opetuslapseksi ja sitten kastettua lasta opetetaan!
Ef. 6:1
Lapset, olkaa vanhemmillenne kuuliaiset Herrassa, sillä se on oikein."
Lapset olivat Herrassa, eli kastettuja lapsia, Kristuksen ruumiin ja seurakunnan jäseniä.
"Meidät KAIKKI, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ON KASTETTU yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä." (1.Kor.12:13)- Uskovien kastaja4:15
Apostoli Paavali puhuu Evankeliumisanoman julistuksen työjärjestyksestä: (Ks.1.Kor.1:14 -21)
"Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen, niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut. Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
--- Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan ---- [avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat USKOMALLA Minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' Apt.26:18 ]
- ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi. Sillä sana rististä (so. Evankeliumista ja siihen liittyvästä uskonmukaisesta upotuskasteesta) on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat,
-- mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi." Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
-- Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka USKOVAT,"
"Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät SYNNYTIN EVANKELIUMIN (julistuksen) KAUTTA Kristuksessa Jeesuksessa." (1.Kor.4:15)
Yhteen veto Evankeliumisanoman julistuksen työjärjestyksestä:
(1.) ”Minä (Paavali saarnasi) istutin,'
(2.) Apollos kasteli (kastoi),
(3.) mutta Jumala on antanut kasvun. Niin ei siis istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, vaan Jumala, joka kasvun antaa."(1.Kor.3:6,7)
"Olinpa siis minä tai olivatpa he: näin me saarnaamme, ja näin te olette USKOON TULLEET." (1.Kor.15:11)
*
Eli järjestys On siis tämä:
"---- Menkää kaikkeen maailman ja SAARNATKAA --- EVANKELIUMIA kaikille luoduille. Joka (Evankeliumin) USKOO että -- KASTETAAN, se -- PELASTUU;
-- mutta joka ei USKO (Evankeliumia), se -- TUOMITAAN kadotukseen." (Mark.16:15,16).
*
Apostolien teoista luemme:
"Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka JULISTI (ensin) evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin (ja sitten) he OTTIVAT KASTEEN, sekä miehet että naiset." (Apt.8:12) Kaikki selkeä opetus UT:n mukaisesta kasteesta pyritään vesittämään tuollaisin väittein.
Tosiasia on kuitenkin se, että UT:sta pitäisi poistaa iso joukko jakeita ja lisätä saman verran kirkollisten oppien mukaisia, jotta sylivauvakaste voitaisiin julistaa Raamatulliseksi.
Et löydä Raamatusta AINUTTAKAAN jaetta, jossa olisi mainittu kastetun SYLIVAUVOJA! Kaikki viittaukset 'muka selviin esimerkkeihin' ovat ainoastaan virheellisiä tulkintoja!
Esimerkiksi sellainen maininta, että perhekunta kastettiin, ei todista, että kyseisessä perheessä olisi juuri silloin ollut sylivauva tai useampia.
Seuraava selkeä esimerkki osoittaa ihmisen ENSIN kuunnelleen evankeliumin julistusta, SITTEN ottaneen sen uskossa vastaan ja vasta kun hän oli OMALLA SUULLAAN TUNNUSTANUT USKOVANSA YESHUAN OLEVAN JUMALAN POIKA, oli hänellä LOPULTA lupa mennä uskovien upotuskasteelle:
Apostolien teot 8:34-39 (Ensin englanniksi King James Version mukaan vuodelta 1611 (KJV), joka on yksi maailman tarkimpia Raamatunkäännöksiä)
34 And the eunuch answered Philip, and said, I pray thee, of whom speaketh the prophet this? of himself, or of some other man?
35 Then Philip opened his mouth, and began at the same scripture, and preached unto him Jesus.
36 And as they went on their way, they came unto a certain water: and the eunuch said, See, here is water; what doth hinder me to be baptized?
37 And Philip said, If thou believest with all thine heart, thou mayest. And he answered and said, I believe that Jesus Christ is the Son of God.
38 And he commanded the chariot to stand still: and they went down both into the water, both Philip and the eunuch; and he baptized him.
39 And when they were come up out of the water, the Spirit of the Lord caught away Philip, that the eunuch saw him no more: and he went on his way rejoicing.
Sitten sama suomeksi:
34. Ja eunukki vastasi Filippukselle, ja sanoi, rukoilen sinua, kenestä profeetta puhuu tässä? Itsestään, vaiko jostakin toisesta miehestä?
35. Silloin Filippus avasi suunsa, ja alkoi samasta kirjoituksesta, ja julisti hänelle Yeshuasta.
36. Ja kun he kulkivat tietään, he tulivat tietyn veden äärelle: ja eunukki sanoi, Katso, täällä on vettä; mikä ESTÄÄ kastamasta minua?
37. Ja Filippus sanoi, JOS SINÄ USKOT KOKO SYDÄMESTÄSI, (niin se) sinulle suotakoon. Ja hän vastasi sanoen, MINÄ USKON, ETTÄ YESHUA MESSIAS ON JUMALAN POIKA.
38. Ja he pysäyttivät vaunut: ja he kumpikin astelivat alas veteen, sekä Filippus että eunukki; ja hän kastoi hänet.
39. Ja kun he NOUSIVAT VEDESTÄ, Herran Henki tempasi Filippuksen pois, niin ettei eunukki nähnyt häntä enää: ja hän jatkoi matkaansa iloiten.
Tiedän jo etukäteen, että tulet väittämään tämän lisätyn kohdan olevan 'myöhempää lisäystä'. Kuitenkin jakeet ovat olleet tällaisina mukana jo vuosisatojen ajan esim. englannin, saksan, venäjän ja ranskan kielisissä Raamatuissa!- apt.8:37
Yakov kirjoitti:
Kaikki selkeä opetus UT:n mukaisesta kasteesta pyritään vesittämään tuollaisin väittein.
Tosiasia on kuitenkin se, että UT:sta pitäisi poistaa iso joukko jakeita ja lisätä saman verran kirkollisten oppien mukaisia, jotta sylivauvakaste voitaisiin julistaa Raamatulliseksi.
Et löydä Raamatusta AINUTTAKAAN jaetta, jossa olisi mainittu kastetun SYLIVAUVOJA! Kaikki viittaukset 'muka selviin esimerkkeihin' ovat ainoastaan virheellisiä tulkintoja!
Esimerkiksi sellainen maininta, että perhekunta kastettiin, ei todista, että kyseisessä perheessä olisi juuri silloin ollut sylivauva tai useampia.
Seuraava selkeä esimerkki osoittaa ihmisen ENSIN kuunnelleen evankeliumin julistusta, SITTEN ottaneen sen uskossa vastaan ja vasta kun hän oli OMALLA SUULLAAN TUNNUSTANUT USKOVANSA YESHUAN OLEVAN JUMALAN POIKA, oli hänellä LOPULTA lupa mennä uskovien upotuskasteelle:
Apostolien teot 8:34-39 (Ensin englanniksi King James Version mukaan vuodelta 1611 (KJV), joka on yksi maailman tarkimpia Raamatunkäännöksiä)
34 And the eunuch answered Philip, and said, I pray thee, of whom speaketh the prophet this? of himself, or of some other man?
35 Then Philip opened his mouth, and began at the same scripture, and preached unto him Jesus.
36 And as they went on their way, they came unto a certain water: and the eunuch said, See, here is water; what doth hinder me to be baptized?
37 And Philip said, If thou believest with all thine heart, thou mayest. And he answered and said, I believe that Jesus Christ is the Son of God.
38 And he commanded the chariot to stand still: and they went down both into the water, both Philip and the eunuch; and he baptized him.
39 And when they were come up out of the water, the Spirit of the Lord caught away Philip, that the eunuch saw him no more: and he went on his way rejoicing.
Sitten sama suomeksi:
34. Ja eunukki vastasi Filippukselle, ja sanoi, rukoilen sinua, kenestä profeetta puhuu tässä? Itsestään, vaiko jostakin toisesta miehestä?
35. Silloin Filippus avasi suunsa, ja alkoi samasta kirjoituksesta, ja julisti hänelle Yeshuasta.
36. Ja kun he kulkivat tietään, he tulivat tietyn veden äärelle: ja eunukki sanoi, Katso, täällä on vettä; mikä ESTÄÄ kastamasta minua?
37. Ja Filippus sanoi, JOS SINÄ USKOT KOKO SYDÄMESTÄSI, (niin se) sinulle suotakoon. Ja hän vastasi sanoen, MINÄ USKON, ETTÄ YESHUA MESSIAS ON JUMALAN POIKA.
38. Ja he pysäyttivät vaunut: ja he kumpikin astelivat alas veteen, sekä Filippus että eunukki; ja hän kastoi hänet.
39. Ja kun he NOUSIVAT VEDESTÄ, Herran Henki tempasi Filippuksen pois, niin ettei eunukki nähnyt häntä enää: ja hän jatkoi matkaansa iloiten.
Tiedän jo etukäteen, että tulet väittämään tämän lisätyn kohdan olevan 'myöhempää lisäystä'. Kuitenkin jakeet ovat olleet tällaisina mukana jo vuosisatojen ajan esim. englannin, saksan, venäjän ja ranskan kielisissä Raamatuissa!37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]
- Uskovien kastaja
apt.8:37 kirjoitti:
37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]
Ei vanhimmista! Katolinen kirkko on manipuloinut vuosisatoja näitä käsikirjoja ja on tehnyt omia poistoja että lisäyksiä, vuosilukujen väärennöksiä yms.!
- apt.8:37
Uskovien kastaja kirjoitti:
Ei vanhimmista! Katolinen kirkko on manipuloinut vuosisatoja näitä käsikirjoja ja on tehnyt omia poistoja että lisäyksiä, vuosilukujen väärennöksiä yms.!
Hoviherran uskomista koskeva kohta puuttuu kaikista vanhimmista käsikirjoituksista. Nykytekniikalla pystytään määrittelemään vanhin teksti. Apt.8:37 puuttuu siis siitä originaalista käsikirjoituksesta, joka on kaikista vanhin.
Apt.8:37
37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.] - mathetes
apt.8:37 kirjoitti:
Hoviherran uskomista koskeva kohta puuttuu kaikista vanhimmista käsikirjoituksista. Nykytekniikalla pystytään määrittelemään vanhin teksti. Apt.8:37 puuttuu siis siitä originaalista käsikirjoituksesta, joka on kaikista vanhin.
37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]Tuo (Apt 8:37) puuttuu "vain joistakin vanhoista" käsikirjoituksista ja siksi sitä on ollut hyvä käyttää kirkolliseen "korvasyyhyyn" lapsikasteen oikeutukseksi ja "poistaa se 33/38 käännöksestä" ja väittää, että "se puuttuu kaikista vanhoista käsikirjoista", näinhän asia todellisesti ei ole!
Kreikan sana "baptizo" merkitsee "upottamiskastetta" ja se esiintyy aivan kaikissa kastetta käsittelevissä jakeissa, kun taasen kirkollinen valelu- vihmonta- kastetta ilmaiseva sana on Kreikaksi "ranoo", mutta sitä sanaa ei löydy ainoastakaan UT,n jakeesta missä kasteita toimitetaan uskoontulleille! Tämä on faktaa tietoa! Ota itse asiasta selvää, niin minäkin olen tehnyt, jolloin asia varmistuu sinullekin ja kiistely lapsikasteesta loppuu siihen paikkaan!
UT ei missään osoita sellaista toimintamallia ja käskyä, että sylilapsetkin tulisi kastaa! Lapsien kastaminen on iänikuisen vanhaa "taikauskoa", että lapsi kasteessa pelastuisi jos hän kuolisi jo sylivauvana! Kaste ei ole pelastus kenellekään, sillä kaste ei pelasta ketään, vaan uskon syntyminen Jeesuksen on pelastuksemme perusta, ei kaste! Kaste ei ole siis pelastusta toimittava toimi, vaan kaste on jo syntyneen uskon toimi!
Näin toimitaan Raamatun ohjeen mukaan Filippuksenkin saarnan tuloksena!
(Apt 8:12 "Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset"!)
Samoin myös Paavalin saarnan tuloksena!
(Apt 18:8 "Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin"!)
Uskoontulleet siis kastettiin, ei ketään muita!
Siunausta ja Kristusvaloa elämääsi! - näin se vaan on
mathetes kirjoitti:
Tuo (Apt 8:37) puuttuu "vain joistakin vanhoista" käsikirjoituksista ja siksi sitä on ollut hyvä käyttää kirkolliseen "korvasyyhyyn" lapsikasteen oikeutukseksi ja "poistaa se 33/38 käännöksestä" ja väittää, että "se puuttuu kaikista vanhoista käsikirjoista", näinhän asia todellisesti ei ole!
Kreikan sana "baptizo" merkitsee "upottamiskastetta" ja se esiintyy aivan kaikissa kastetta käsittelevissä jakeissa, kun taasen kirkollinen valelu- vihmonta- kastetta ilmaiseva sana on Kreikaksi "ranoo", mutta sitä sanaa ei löydy ainoastakaan UT,n jakeesta missä kasteita toimitetaan uskoontulleille! Tämä on faktaa tietoa! Ota itse asiasta selvää, niin minäkin olen tehnyt, jolloin asia varmistuu sinullekin ja kiistely lapsikasteesta loppuu siihen paikkaan!
UT ei missään osoita sellaista toimintamallia ja käskyä, että sylilapsetkin tulisi kastaa! Lapsien kastaminen on iänikuisen vanhaa "taikauskoa", että lapsi kasteessa pelastuisi jos hän kuolisi jo sylivauvana! Kaste ei ole pelastus kenellekään, sillä kaste ei pelasta ketään, vaan uskon syntyminen Jeesuksen on pelastuksemme perusta, ei kaste! Kaste ei ole siis pelastusta toimittava toimi, vaan kaste on jo syntyneen uskon toimi!
(Apt 8:12 "Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset"!)
(Apt 18:8 "Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin"!)
Siunausta ja Kristusvaloa elämääsi!Hoviherran uskomista koskeva kohta puuttuu kaikista vanhimmista käsikirjoituksista. Nykytekniikalla pystytään määrittelemään vanhin teksti. Apt.8:37 puuttuu siis siitä originaalista käsikirjoituksesta, joka on kaikista vanhin.
Asia on kerrottu siinä monen vihaamassa v.92 painoksessa näin sanoen:
37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.] - Jos se olisi lisätty
näin se vaan on kirjoitti:
Asia on kerrottu siinä monen vihaamassa v.92 painoksessa näin sanoen:
37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]siihen jälkeenpäin, niin sehän VAIN VAHVISTAA, että
alkuseurakunnass kastettiin vain niitä jotka uskoivat.
Eihän katolinen kirkko lisäisi muuten Raamattuun sellaista jaetta, joka kumoaa heidän vauvakaste-
oppionsa!!!!!!!! - Kristuksen ruumiiseen
Jos se olisi lisätty kirjoitti:
siihen jälkeenpäin, niin sehän VAIN VAHVISTAA, että
Eihän katolinen kirkko lisäisi muuten Raamattuun sellaista jaetta, joka kumoaa heidän vauvakaste-
oppionsa!!!!!!!!Jos kastettavassa perheessä oli lapsia, niin heidät kastettiin Kristuksen ruumiin jäseniksi seurakuntaan heti samantien kuin muutkin perhekuntalaiset. Ja sitten kun kastettuun perheeseen syntyi lisää lapsia alkoi varsinainen lapsikaste, koska kastettavat olivat lapsia. Kristityt ovat kastaneet lapsensa Kristuksen ruumiin jäseniksi jo 2000 vuotta ja kastavat aina siihen asti, kun seurakuntaruumis noudetaan taivaaseen.
"Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä." - kirkkokaan uskaltanut
Kristuksen ruumiiseen kirjoitti:
Jos kastettavassa perheessä oli lapsia, niin heidät kastettiin Kristuksen ruumiin jäseniksi seurakuntaan heti samantien kuin muutkin perhekuntalaiset. Ja sitten kun kastettuun perheeseen syntyi lisää lapsia alkoi varsinainen lapsikaste, koska kastettavat olivat lapsia. Kristityt ovat kastaneet lapsensa Kristuksen ruumiin jäseniksi jo 2000 vuotta ja kastavat aina siihen asti, kun seurakuntaruumis noudetaan taivaaseen.
"Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä."lisätä Raamattuun noin raamatunvastaista oppia,
että vauvoja olisi kastettu!!!
Vaikka katoliset lisäsivät kaikemlaisia juttuja
omaan kirkkokäsikirjaansa, niin eivät he sentään
niin paljoa väärentäneet alkuseurakunnan käytäntöjä, että olisvat lisänneet vauvat kastettujen joukkoon! Jos se olisi lisätty kirjoitti:
siihen jälkeenpäin, niin sehän VAIN VAHVISTAA, että
oppionsa!!!!!!!!Juuri noin se on.
Perkele on kaikin keinoin evankeliumin alkuajoista asti yrittänyt kammeta oikeaa kastetapaa vääräksi koskien miten ja mihin nimeen uskoon tulleet tulee kastaa sekä että miten heitä tulee opettaa ja miten Pyhä Henki sekä Pyhän Hengen armolahjat tulee ymmärtää. Tähän kamppailuun on olemassa selvä syy:
Kaikki me oikean apostolisen opetuksen omaksuneet olemme todellisia perkeleen vastustajia ja kykenemme Yeshuan työtovereina Pyhän Hengen voiman avulla riistämään perkeleeltä sieluja ja johdattamaan heidät sisälle iankaikkiseen pelastukseen!
Suuria siunauksia sulle Yeshuassa!apt.8:37 kirjoitti:
37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]
Juuri siksi, että se kumoaa selvästi sylivauvakastekäytännön!
Nykyisinhan valtion suurimmat kirkot kastavat kaikki sylivauvat saadakseen heidät väärän opin pauloihin ja uskollisiksi veronmaksajiksi heidän omaa mielipidettään kyselemättä ja mitään pahaa aavistamatta.
Kyseiset ns. asiantuntijat ovat selvästi vastoin parempaa tietoaan alkaneet väittää noiden jakeiden olevan 'epäluotettavia'.
Etkö sinä todellakaan haista 'palaneen käryä' mokomassa väitteessä?
En siis hyväksy tuollaista perusteetonta väitettä ja sitäpaitsi löydämme UT:sta useita muitakin samaa asiaa vahvistavia jakeita, joten kastetotuutta ei todellakaan voida pimittää meiltä, jotka totuutta rakastamme!
Silti siunausta sinullekin, Yeshuassa!mathetes kirjoitti:
Tuo (Apt 8:37) puuttuu "vain joistakin vanhoista" käsikirjoituksista ja siksi sitä on ollut hyvä käyttää kirkolliseen "korvasyyhyyn" lapsikasteen oikeutukseksi ja "poistaa se 33/38 käännöksestä" ja väittää, että "se puuttuu kaikista vanhoista käsikirjoista", näinhän asia todellisesti ei ole!
Siunausta ja Kristusvaloa elämääsi!Juuri näin asia todellisuudessa on!
Siunausta Yeshuassa!
- ruoho kuivuu, kukkanen laka...
Et puhu totta.
Kuinka papit voideltiin tehtäväänsä ?
Vain oikean korvan nipukka, oikean käden peukalon pää, ja oikean jalan isovarvas siveltiin verellä.
EI Jumala käskenyt heitä hyppäämään verialtaaseen.
Mutta, mitä tapahtui ENNEN sitä ?
Mitä Jumala KÄSKI käyttää ENSIN ?
Mikä oli järjestys, jonka Jumala oli asettanut, kun mentiin Liitonmajaan ?
Kuinka monen "portin" kautta sinne mentiin ?
Montako oli Jumalan määräämään "porttia", ennen perille pääsyä ?
Montako ?
Missä JÄRJESTYKSESSÄ Jumala oli käskenyt ne mennä ?
Ei ole uskovia. Usko on....B'rit Chadashah'n toisiinsa.
B'rit Chadashah eli Uusi Liitto on ilmoitettu ILMAN Vanhan Liiton Lakia pelastukseksi kaikille, jotka uskovat!
Merkkinä 'oikealla tavalla uskomisesta' on se, että uskoon tullut ottaa ENSIMMÄISEN USKONaskeleensa menemällä uskovien upotusKASTEELLE Yeshuan antaman esimerkin mukaisesti. Onhan tunnettua, että myös Yeshua meni uskovien upotuskasteelle noin 30-vuotiaana.
Ya'akov kirjoittaa kirjeessään: "Usko ILMAN TEKOJA on kuollut!"
Ensimmäinen USKONTEKO on mennä uskoon tultuaan uskovien upotuskasteelle. Vain heille kuuluu Pietarin kautta julistettu lupaus Pyhän Hengen lahjasta seuraavasti: Ap.t. 2:38-39
"38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Yeshua HaMashiach'n nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, NIIN TE SAATTE Pyhän Hengen lahjan.
39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."- Lisääntykää, ja täyttäkää m...
Yakov kirjoitti:
...B'rit Chadashah'n toisiinsa.
B'rit Chadashah eli Uusi Liitto on ilmoitettu ILMAN Vanhan Liiton Lakia pelastukseksi kaikille, jotka uskovat!
Merkkinä 'oikealla tavalla uskomisesta' on se, että uskoon tullut ottaa ENSIMMÄISEN USKONaskeleensa menemällä uskovien upotusKASTEELLE Yeshuan antaman esimerkin mukaisesti. Onhan tunnettua, että myös Yeshua meni uskovien upotuskasteelle noin 30-vuotiaana.
Ensimmäinen USKONTEKO on mennä uskoon tultuaan uskovien upotuskasteelle. Vain heille kuuluu Pietarin kautta julistettu lupaus Pyhän Hengen lahjasta seuraavasti: Ap.t. 2:38-39
"38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Yeshua HaMashiach'n nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, NIIN TE SAATTE Pyhän Hengen lahjan.
39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."Et vastannut. Ei se mitään.
Miten eksytetään pikkulapsia ? Eihan heitä voi eksyttää, kun ne teidän mukaanne pelastuvat "automaattisesti".
Jeesus ilmeisesti varoitti turhaan, juuri kaikkein läheisimpiään, nimeomaan pikkulasten eksyttämisestä...
Mitä Jeesuksessa on ?
KAIKKI liha on kuin... - eepu*
Yakov kirjoitti:
...B'rit Chadashah'n toisiinsa.
39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."Katso:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000020460736
*
Katso lisää:
http://www.uq.net.au/~zzrlakes/index.html
*
Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
minulle niin Rakkaassa
Voittoisassa ja Voimallisessa
JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
י ה וֹ שׁ ﬠ
eepu
*
Jk.:
Niinpä minä, vielä ymmärtämättömistä vauvoista/pienistä lapsista, kirjoitan teille; Tuokaa toki vauvalapsenne Jumalan Armollisten käsien alle siunattavaksi (mutta ei kastettavaksi, koska se ei tapahdu kastettavan uskosta; ”sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä.”)! Sillä näinhän jo Vapahtajakin teki, lukekaa ymmärryksellä Raamatunsanaa ja seuratkaamme Vapahtajan esimerkkiä tässä asiassa:
Niin Vapahtaja sanoi: --- "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta Minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivastenvaltakunta". Ja Hän pani kätensä heidän päälleen ja SIUNASI heitä (Matt.19:13-15; Mar.10:14-16; Luuk.18:15, 16).
Ja mikä tärkeintä, Jumala puhuu lapsen (niin kuin kaikkien meidän) omantunnon kautta jotta oppisimme erottamaan hyvän ja pahan! Aikuisen ihmisen ja lapsenkin lunastus/anteeksiantamus on Kristuksessa Jumalan aivoituksen mukaisesti!
*
” Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.” ja nyt ”Ihmisen Poika on tullut pelastamaan sitä, mikä on kadonnut.”
Ja tämän Jumalan kuvan palauttaminen alkaa oikean kasteen ottamisella, niinpä Tahallinen USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN HYLKÄÄMINEN johtaa HENGELLISEEN SOKEUTEEN ja UUDISTAMATTOMUUTEEN, ja siten PYHITYKSEN ja PELASTUKSEN MENETTÄMISEEN!!!
*
♥ MARANATA!♥ Lisääntykää, ja täyttäkää m... kirjoitti:
Et vastannut. Ei se mitään.
Miten eksytetään pikkulapsia ? Eihan heitä voi eksyttää, kun ne teidän mukaanne pelastuvat "automaattisesti".
Jeesus ilmeisesti varoitti turhaan, juuri kaikkein läheisimpiään, nimeomaan pikkulasten eksyttämisestä...
Mitä Jeesuksessa on ?
KAIKKI liha on kuin......ei kastamaan, vaan SIUNAAMAAN lapsia!
Luemme siitä:
Markuksen evankeliumi 10:15-16
14. Mutta kun Yeshua sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
15. Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
16. Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.
Mielestäni juuri silloin eksytetään niin aikuisia kuin pikkulapsiakin, kun heille korkeakirkollisten taholta opetetaan VÄÄRIN siitä, mitä Yeshua ja hänen opetuslapsensa ovat opettaneet.
Tämä koskee heidän väärää oppiaan ihan Messiaamme opetusten alkeista alkaen sisältäen lepopäivän, kasteet, armolahjat ja pelastuksemme perustan jne.
Kysyit "Mitä Yeshuassa on?"
Hänessä ovat UT:n opetusten mukaan "kaikki viisauden ja tiedon aarteet kätkettyinä", kuten seuraavista jakeista selviää:
Kolossalaiskirje 2:2-3
1. Sillä minä tahdon, että te tiedätte, kuinka suuri kilvoittelu minulla on teidän tähtenne ja laodikealaisten ja kaikkien tähden, jotka eivät ole minun ruumiillisia kasvojani nähneet,
2. että heidän sydämensä, yhteenliittyneinä rakkaudessa, saisivat kehoitusta omistamaan täyden ymmärtämyksen koko rikkauden ja pääsisivät tuntemaan Jumalan salaisuuden, Messiaan,
3. jossa kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä.
- - -
Mikä kaikkein ihmeellisintä, myös me Häneen uskovat olemme kätketyt Häneen. Luemme tästäkin:
Kolossalaiskirje:
3:3 Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Messiaan kanssa Jumalassa;
Siunausta ja turvallisuutta olemalla kätkettynä Yeshuassa!eepu* kirjoitti:
Katso:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000020460736
*
Katso lisää:
http://www.uq.net.au/~zzrlakes/index.html
*
minulle niin Rakkaassa
י ה וֹ שׁ ﬠ
eepu
*
Jk.:
Niinpä minä, vielä ymmärtämättömistä vauvoista/pienistä lapsista, kirjoitan teille; Tuokaa toki vauvalapsenne Jumalan Armollisten käsien alle siunattavaksi (mutta ei kastettavaksi, koska se ei tapahdu kastettavan uskosta; ”sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä.”)! Sillä näinhän jo Vapahtajakin teki, lukekaa ymmärryksellä Raamatunsanaa ja seuratkaamme Vapahtajan esimerkkiä tässä asiassa:
Niin Vapahtaja sanoi: --- "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta Minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivastenvaltakunta". Ja Hän pani kätensä heidän päälleen ja SIUNASI heitä (Matt.19:13-15; Mar.10:14-16; Luuk.18:15, 16).
Ja mikä tärkeintä, Jumala puhuu lapsen (niin kuin kaikkien meidän) omantunnon kautta jotta oppisimme erottamaan hyvän ja pahan! Aikuisen ihmisen ja lapsenkin lunastus/anteeksiantamus on Kristuksessa Jumalan aivoituksen mukaisesti!
*
” Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.” ja nyt ”Ihmisen Poika on tullut pelastamaan sitä, mikä on kadonnut.”
Ja tämän Jumalan kuvan palauttaminen alkaa oikean kasteen ottamisella, niinpä Tahallinen USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN HYLKÄÄMINEN johtaa HENGELLISEEN SOKEUTEEN ja UUDISTAMATTOMUUTEEN, ja siten PYHITYKSEN ja PELASTUKSEN MENETTÄMISEEN!!!
*
♥ MARANATA!♥...kukaan ihminen ei VARMUUDELLA voi sanoa, mikä oli Vapahtajamme alkuperäinen hebrealainen nimi ja miten se tulee lausua.
Tämä johtuu siitä, että alun perin hebreaksi ja/tai arameaksi kirjoitetut UT:n Kirjoitukset ovat tuhoutuneet ja niissä mainitut erisnimet on kreikkalaisia käännöksiä tehtäessä korvattu kreikkalaisilla, usein ihan erilaisilla nimillä, nykyisiin säilyneisiin Kirjoituksiin.
Kreikkalaisten kirjoitusten - UT (Textus Receptus) ja VT (Septuaginta) - mukaan se olisi ollut sama kuin Joosuan, joten sen hebrealainen muoto olisi "Jehoshua".
Kuitenkin useimmat messiaaniset juutalaiset englanninkielisessä maailmassa ovat ottaneet käyttöön nimen Yeshua, koska vain se käännettynä merkitsee "Pelastus" ja "Pelastaja". Kyseinen erisnimi löytyy sellaisenaan Leevin sukukunnasta, Aaronin jälkeläisten pappien nimenä VT:sta yhteensä 28 kertaa. (Suomalaisissa käännöksissä se esiintyy nimenä 'Jeesua').
Löydämme sen esim. 1.:stä ja 2.:sta Aikakirjasta sekä Esran ja Nehemian kirjoista.
Miksi sitten juuri Yeshua?
Ennen kaikkea tuon nimen hebrealaisen merkityksen vuoksi: "Pelastus" ja "Pelastaja".
Myös siksi, että tuo nimi on mainittu myös Mooseksen kirjassa seuraavasti:
1.Mooseksen kirja:
49:18 Sinulta minä odotan >>>pelastusta- eepu*
Yakov kirjoitti:
...kukaan ihminen ei VARMUUDELLA voi sanoa, mikä oli Vapahtajamme alkuperäinen hebrealainen nimi ja miten se tulee lausua.
Tämä johtuu siitä, että alun perin hebreaksi ja/tai arameaksi kirjoitetut UT:n Kirjoitukset ovat tuhoutuneet ja niissä mainitut erisnimet on kreikkalaisia käännöksiä tehtäessä korvattu kreikkalaisilla, usein ihan erilaisilla nimillä, nykyisiin säilyneisiin Kirjoituksiin.
Kreikkalaisten kirjoitusten - UT (Textus Receptus) ja VT (Septuaginta) - mukaan se olisi ollut sama kuin Joosuan, joten sen hebrealainen muoto olisi "Jehoshua".
Kuitenkin useimmat messiaaniset juutalaiset englanninkielisessä maailmassa ovat ottaneet käyttöön nimen Yeshua, koska vain se käännettynä merkitsee "Pelastus" ja "Pelastaja". Kyseinen erisnimi löytyy sellaisenaan Leevin sukukunnasta, Aaronin jälkeläisten pappien nimenä VT:sta yhteensä 28 kertaa. (Suomalaisissa käännöksissä se esiintyy nimenä 'Jeesua').
Löydämme sen esim. 1.:stä ja 2.:sta Aikakirjasta sekä Esran ja Nehemian kirjoista.
Miksi sitten juuri Yeshua?
Ennen kaikkea tuon nimen hebrealaisen merkityksen vuoksi: "Pelastus" ja "Pelastaja".
Myös siksi, että tuo nimi on mainittu myös Mooseksen kirjassa seuraavasti:
1.Mooseksen kirja:
49:18 Sinulta minä odotan >>>pelastustaOlisit nyt käynyt läpi nuo antamani kirjoitukset ja tutkimukset miksi Vapahtajan Nimi on JAHSHUA, eikä e:llä!
Toiseen asiaan vastaan:
Ja tämän Jumalan kuvan palauttaminen alkaa oikean kasteen ottamisella, (tietämätöntä ei tietenkään rangaista) mutta, joka tahallisesti kieltäytyy TUTKIMASTA kuinka asia on, siis tietää miten tulisi käyttäytyä mutta ei niin tee, sellaiselle se on synti!
.. niinpä myös TAHALLINEN uskonmukaisen upotuskasteen hylkääminen johtaa HENGELLISEEN SOKEUTEEN ja UUDISTAMATTOMUUTEEN, ja siten PYHITYKSEN ja PELASTUKSEN MENETTÄMISEEN!!!
*
minulle niin Rakkaassa
י ה וֹ שׁ ﬠ
eepu
*
♥ MARANATA! ♥
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315196- 363601
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833233- 112375
- 281986
- 121907
- 1631826
- 1051332
- 141218
- 1371134