Uutistoimisto AP kertoi 1.11., että Barack Obaman tätipuoli asuu USA:ssa laittomasti. Obama on USA:ssa joutunut asian vuoksi kiusalliseen tilanteeseen.
YLE:n uutiset näytti 1.11. klo 20.30 uutisissaan katkelman Kalifornian kuvernöörin Arnold Schwarzeneggerin puhetilaisuudesta, jossa tämä vitsaili Barack Obamasta. Kuvernööri sanoi mm. että hän opastaisi tätä saamaan hieman lihaa ajatustensa ympärille, lihaksia selkärankansa tueksi ja vahvistusta rimppakintuilleen.
Mielenkiintoista asioissa on se, miten Suomen media uutisoi asiat.
Helsingin Sanomien verkkoliite otsikoi uutisensa näin:"Obama ei tiennyt tätipuolensa asuvan USA:ssa laittomasti". Uutinen siis ei ole se, että rouva Zaityni Onuango asuu USA:ssa laittomasti, vaan se, että presidenttiehdokas Obama ei tiennyt sitä.
HS lopettaa uutisensa:"Uutistoimisto AP ei ole kyennyt selvittämään, vuotiko tiedon julkisuuteen joku Obaman poliittisista vastustajista." Ts. HS:n mielestä Obaman vaaliorganisaatio on niin kyvytön, että se ei tiennyt Obaman tädin laittomasta oleskelusta, mutta kilpailijat mahdollisesti tiesivät...
Roskaa, tietenkin, mutta HS tietää, että Obaman kannalta olisi ollut verrattomasti huonompi vaihtoehto myöntää tienneensä tädin laittomasta maassaolosta.
Mutta miksi Hesari tahrii jo muutoinkin kyseenalaista journalistista mainettaan moisella kommervenkillä? Sen kanta USA:n presidentinvaaleihin on tullut ilmi lukuisissa kirjoituksissa; ts. se kannattaa hysteerisesti Obamaa. Lisäksi Suomen ja suomalaisten kanta on aivan yhdentekevä vaalien tuloksen kannalta.
YLE puolestaan varoi uutisoinnissaan huolellisesti mainitsemasta, että Schwarzenegger puhui Obamasta. Tahallisesti katsoja jätettiin siihen käsitykseen, että hänen vitsailunsa kohde oli presidenttiehdokas McCain.
YLE:n maine tiedonvälittäjänä ei enää voi tahriintua.
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Obama ei tiennyt tätipuolensa asuvan USAssa laittomasti/1135240725558
Obama, täti ja Iso-Arska!
2
151
Vastaukset
- Leme
Uutiset tapaa ymmärtää aina haluamallaan tavalla. Yle on Suomen luotettavin tiedonlähde, eikä se muuta tahtomalla muuksi muutu.
- tämä Obama
"kuvernöörin Arnold Schwarzeneggerin puhetilaisuudesta, jossa tämä vitsaili Barack Obamasta. Kuvernööri sanoi mm. että hän opastaisi tätä saamaan hieman lihaa ajatustensa ympärille"
Terminaattori on oikeassa, kun Obaman puheita kuuntelee huomaa että ne ovat samaa unelmahöttöä kuin Jutta Urpilaisen. Pelkää äänestäjiä kosiskelevaa retoriikkaa, ilman mitään sisältöä tai ainoatakaan rakentavaa ehdotusta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503874
- 1053425
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342811Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262488- 201889
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51839- 1851766
- 291588
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3871468Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91248