Terävä kieli on Jumalan lahja

Kaunokirjallisuus - so. pyöreä kieli - on kaunis
asia, mutta romaania ei palstalle mahdu.
Joten täällä joudutaan terävästi piirtämään totuus.
Kaikki varmaan tykkäävät esim Veikko Huovisen
"Havukka-ahon ajattelijasta", mutta palsta ei riitä
senkaltaiseen filosofointiin.

## Sydän ja kieli
Kirjoittanut: auni3
2.11.2008 klo 11.19
Mutta mikä käy suusta ulos,
se tulee sydämmestä, sanoo Jeesus. ##

Noilla sanoilla Jeesus korostaa puheen voimaa ja
vähättelee ruokavaliota, jonka evankelista
toteaakin:

Mark. 7:19
Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi.

Mutta kieli on vaarallisin ruumiinjäsen, vaikka ei
olisi koskaan ihminen syönyt lihaa:

Jaak. 3:5
Samoin myös kieli on pieni jäsen ja voi kuitenkin kerskata suurista asioista. Katso, kuinka pieni tuli, ja kuinka suuren metsän se sytyttää!

Jaak. 3:6
Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.

KIELI VOI SYTYTTÄÄ PUHUJAN VÄÄRÄÄN TULEEN ...

1.Mk.9:48
jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.

Jes 66:24
Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.

http://www.icon.fi/~erkkik/kadotus.html

TERÄVÄ KIELI JUMALAN LAHJA

Hepr. 4:12
Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;

On myös varoitettu ...

Jaak. 3:1
Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.

11

373

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fariseus_0

Saarn. 12:11
      Viisaitten sanat ovat kuin tutkaimet ja kootut lauseet kuin isketyt naulat; ne ovat saman Paimenen antamia.

• VOIMALLINEN:

>>TERÄVÄ KIELI JUMALAN LAHJA

Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;

• Terävä pää silti, vai

2. Tim. 4:2
        saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.

Tit. 1:9
        hänen tulee pysyä kiinni opinmukaisessa, luotettavassa sanassa,
        että olisi kykenevä
        sekä neuvomaan terveellä opilla
        että kumoamaan vastaansanojain väitteet.

Ap. t. 18:28
        Sillä hän kumosi suurella voimalla julkisesti juutalaisten väitteet ja näytti kirjoituksista toteen, että Jeesus on Kristus.

Ap. t. 26:24
        Mutta kun hän näin puolustautui, sanoi Festus suurella äänellä: "Sinä olet hullu, Paavali, suuri oppi hulluttaa sinut".

Adventismikin pitää Paavalia hulluna. Mukamas vain
        pieni osa Paavalin kirjoituksia on Jumalan Sanaa.

Mutta Paavali sanoi vilpittömsäti, jos hän ei
        ollut varma jostain asiasta, että se on Jumalasta:

1. Kor. 7:40
        Mutta hän on onnellisempi, jos pysyy entisellään; se on minun mielipiteeni,
        ja minä luulen, että minullakin on Jumalan Henki.

• Uskoville ja uskottomille

K a i k i l l e

Matt. 7:12
      "Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille.
      Tässä on laki ja profeetat.
      [Sir. 31:15; Luuk. 6:31 | Matt. 22:40; Room. 13:10]

Luuk. 6:38
      Antakaa, niin teille annetaan.
      Hyvä mitta, sullottu, pudistettu ja kukkurainen, annetaan teidän helmaanne;
      sillä millä mitalla te mittaatte, sillä mitataan teille takaisin."

Luuk 11.

8 minä sanon teille: vaikka hän ei nousekaan antamaan hänelle sentähden, että hän on hänen ystävänsä, nousee hän kuitenkin sentähden, että toinen ei hellitä, ja antaa hänelle niin paljon, kuin hän tarvitsee.
      9 Niinpä minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.

10 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
      11 Ja kuka teistä on se isä, joka poikansa häneltä pyytäessä kalaa antaa hänelle kalan sijasta käärmeen,

Mark. 13:37
      Mutta minkä minä teille sanon, sen minä sanon kaikille: valvokaa."
      Mark. 16:15
      Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.

• siunausta Antti!

Matteuksen evankeliumi:
        10:27 "Minkä minä sanon teille pimeässä, se puhukaa päivän valossa. Ja minkä kuulette kuiskattavan korvaanne, se julistakaa katoilta."

Totuuden sanalla ei saa ystäviä.
        Sillä se erottaa jyvät ja akanat toisistaan.
        Kun Evankeliumia pouhutaan, ei silloin pyritä olemaan ihmisille mielinkielin. Mutta kun on itsestämme kyse, niin silloin suut suppuun.
        Näinhän ei tehdä adventismin joukoissa!

Galatalaiskirje:
        1:1 Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,
        1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.

1.Tessalonikalaiskirje:
        2:6 emmekä ole etsineet kunniaa ihmisiltä, emme teiltä emmekä muilta,
        He korottavat itsensä jopa yli Jumalankin!

• Jos kristityt eivät ylläpidä Jumalan sanaa niin
      kuka sitten? Täytyykö Jumalan laittaa "kivet
      huutamaan" - terävän terävät kivikirveet:

Jumalan sana on elävä ja väkevä.
      Se on terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka, se iskee syvään
      ja viiltää halki sielun ja hengen,
      nivelet ja luiden ytimet,
      se paljastaa sisimmät aikeemme ja ajatuksemme.
      [Ef. 6:17; Ilm. 1:16]

Jaak. 3:6
      Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma;
      kieli on se meidän jäsenistämme,
      joka tahraa koko ruumiin,
      sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.

Kieli (kynäkin) voi tahrata sapatinviettämisen
      aivan turhaksi, jopa vahingolliseksi, (väärä rauha).

"Itse syttyen helvetistä"! Siitä paikasta, jota
      alex-kasin hengenheimolaiset leikillisesti
      kutsuvat muinaisen Jerusalemin palavaksi kaatopaikaksi - hauskaa kuvakieltä se.

Jeesus oli lihansa päivinä taitava lihamestari -
      irrotti Jumalan kaksiteräisellä Sanan miekalla
      lain ja armon toisistaan - terävällä kielenkäytöllä; loukkasi ylpeää lihaa toden teolla:

Matt. 23:27
      Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut,
      kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia:
      ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta,
      mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!

Ja Jeesus lupasi vielä suurempia paljastuksia:

Joh. 1:50
      Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sentähden, että minä sanoin sinulle: 'minä näin sinut viikunapuun alla', sinä uskot. Sinä saat nähdä suurempia, kuin nämä ovat."

Joh. 5:20
      Sillä Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaikki, mitä hän itse tekee; ja hän on näyttävä hänelle suurempia tekoja kuin nämä, niin että te ihmettelette.

Herran Hengessä

• viisauden alku

Ohimennen luin kirjoituksesi. Jäin taas miettimään adventtikirkon puhujia, johtajia ja opettajia. He omalla olemuksellaan viestittävät adventismin puolesta, vaikka ei ehkä kaikkea uskoisikaan. Olen ennenkin ihmetellyt....eivätkö he edes pelkää Jumalaa?
      Jaak. 3:1
      Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.

• Outsider*

Ajatellut: Jopa tuo kirjailia Kantolakin koettaa käännyttää Kristittyjä Saatanan palvelioiksi. On kuulema Saatana lähettänyt käännyttämään itselleen seurakuntaa Adventisteista. Kielikin on hänellä kuin sakset jolla hän panee Jumalan sanaa halvalla.

Olen aivan samaa mieltä, ettei tältä palstalta vierailioiden puolelta mitään oikeaa Jumalallisuutta voi lukea. Eihän tuo salakavala Demonisuus ole mitään Jumalallisuutta. Jopa Hare Krisna tuntuu uskottovammalta, kuin itse Kantola?

• luin kirjoituksesi
        Outsider* kirjoitti:

Ajatellut: Jopa tuo kirjailia Kantolakin koettaa käännyttää Kristittyjä Saatanan palvelioiksi. On kuulema Saatana lähettänyt käännyttämään itselleen seurakuntaa Adventisteista. Kielikin on hänellä kuin sakset jolla hän panee Jumalan sanaa halvalla.

Olen aivan samaa mieltä, ettei tältä palstalta vierailioiden puolelta mitään oikeaa Jumalallisuutta voi lukea. Eihän tuo salakavala Demonisuus ole mitään Jumalallisuutta. Jopa Hare Krisna tuntuu uskottovammalta, kuin itse Kantola?

Eipä tuokaan uskovan kirjoitusta ollut sinulta;>
           Mistä johtuvat pitkät tyhjät aika jaksot
        Kirjoittanut: Baron-26 2.11.2008 klo 09.14

Vanhan testamentin eli Raamatun kirjoitusten aika väleillä. Genesis alkutarinoineen tuntuu hieman epäluotettavalta? Samoin on mielestäni näiden Nooan poikien suvuista syntyneet Rodut. Paljon on tarvittu mielikuvitusta kaiken mielikuvitus tarinan uskomiseen? Paljon lienee meillä kysyttävää joka täyttäisi puuttuvat tiedot!

• Fariseus_0
        Outsider* kirjoitti:

Jotta voisi armahtaa paatunutta itseriittosita ja
        omahyväistä, muka lainnoudattajaa - - Jeesus
        tarkoituksellisen terävsäti ja julkisesti loukkasi
        heitä. Muuta keinoa ei ole käytettävissä niihin,
        jotka luottavat omaan vaellukseensa!

Sihisevät sikisivät - mistä?

Matt. 3:7
        Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?

Matt. 12:34
        Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

Matt. 23:33
        Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

"Ellette käänny ja tule alsten kaltaisiksi ..." --

Mark. 9:48
        jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.

Jesaja 66:24
        Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
        [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      168
      1428
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      41
      1019
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      38
      725
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      650
    5. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      37
      637
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      28
      632
    7. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      20
      622
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      607
    9. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      577
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      573
    Aihe