Meidän tulee elää uskon kuuliaisuudessa
Jeesus-nimeä kohtaan. Muutoin ei meillä
vanhurskauden aamunkoitta ole. Usko on.
Emme välttämättä tiedä Israelille
annetuista säädöksistä, mutta pakanain
apostoli julistaa uskonkuuliaisuutta.
Room. 1:5
jonka kautta me olemme saaneet armon ja apostolinviran, että syntyisi
uskon kuuliaisuus
hänen nimeänsä kohtaan kaikissa pakanakansoissa,
Viitteitä ..
Mark. 9:48
jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.
Room. 5:19
Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä, niin yhden kuuliaisuus tekee kaikista vanhurskaita.
[Fil. 2:8; Hepr. 5:8,9]
Jes 66:24
Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet.
Mato, joka niitä kalvaa,
ei kuole,
liekki, joka niitä nuolee,
ei sammu.
[Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]
Lainkuuliaiseksi tuskin kukaan voi itseään kehua,
mutta uskonkuuliaisuus syntyy armokokemuksen
myötä.
Uskon kuuliaisuus
15
269
Vastaukset
- mättää
## Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki KAIKISTA syntisiä, niin yhden kuuliaisuus tekee KAIKISTA vanhurskaita.##
Siis KAIKKI ovat syntisiä vanhurskaita :)
Et kai sinä Antti oikeasti usko noihin satuolentoihin?- heisulivei ja rallallei
Sinä kuulut senlajin satuolentoihin ettei sulla ole luottoa!
- lisääntyvät
heisulivei ja rallallei kirjoitti:
Sinä kuulut senlajin satuolentoihin ettei sulla ole luottoa!
Katso, kuinka monta on tänäänkin jo eronnut ev lut kirkosta !!!!
http://eroakirkosta.fi/static/tilastot/tuntikohtaiset_erot - höh!
lisääntyvät kirjoitti:
Katso, kuinka monta on tänäänkin jo eronnut ev lut kirkosta !!!!
http://eroakirkosta.fi/static/tilastot/tuntikohtaiset_erotKuulutko ihmislajiin joka lisääntyy ilman yhdyntää?
- jumalasta?
höh! kirjoitti:
Kuulutko ihmislajiin joka lisääntyy ilman yhdyntää?
Pidätkö jumalaa sekä äitinäsi, että isänäsi ja pyhää henkeä siittäjänä? Uskoville tuo yhdyntä on ikuinen kiinnostuksen kohde. Kain nussi äitiään, vaikka joidenkin mielestä onkin fiksumpaa, että Kain nussi siskojaan.
5:18 Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.
Minä synnyin äidistäni, joten ilmeisesti olemme eri rotuisia. ((( ## Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki KAIKISTA syntisiä, niin yhden kuuliaisuus tekee KAIKISTA vanhurskaita.##
Siis KAIKKI ovat syntisiä vanhurskaita :)
Et kai sinä Antti oikeasti usko noihin satuolentoihin? )))
Kyllä kaikki ovat tottelemattomia, koskapa jopa
minä, isontalon Anttikin, olen tottelematon.
Entä uskonko satuihin? Eihän satuihin oikeasti voi
uskoa! Kuvakieleen toki uskon; sellainen kuvakieli,
mikä kuvailee tosiasioita, on mielestäni totuuteen
verrattavaa - kuten Jeesuksen opetus rikkaasta ja
köyhästä tuonelassa ja "Aabrahamin helmassa" ja
kuinka siellä ikuisuuden puolella osat vaihtuvat.
AINOA TOIVONI
"Yhden kuuliaisuus tekee kaikista vanhurskaita".
Jos ei tee, niin me syntisinä pakenemme saatanan
seuraan sinne iankaikkiseen rangaistukseen.
Minä ajattelevana ihmisenä en voi muuta kuin uskoa.
1.Kor 15:14-19
14
Mutta jos Kristus ei ole noussut kuolleista, turha on silloin meidän saarnamme, turha myös teidän uskonne;
15
ja silloin meidät myös havaitaan vääriksi Jumalan todistajiksi, koska olemme todistaneet Jumalaa vastaan, että hän on herättänyt Kristuksen, jota hän ei ole herättänyt, jos kerran kuolleita ei herätetä.
16
Sillä jos kuolleita ei herätetä, ei Kristuskaan ole herätetty.
17
Mutta jos Kristus ei ole herätetty, niin teidän uskonne on turha, ja te olette vielä synneissänne.
18
Ja silloinhan Kristuksessa nukkuneetkin olisivat kadotetut.
19
Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat.
Jae 19 ... Olen kaikkia muita surkuteltavampi,
jos vain näön vuoksi uskon Jeesukseen - jos olen
vain tekopyhä uskonnollinen. Mutta minä uskon ja
tiedän ja ymmärrän, että Kristus on ylösnoussut.
En kai muutoin sunnuntaitakaan viettäisi?
Siunaten
- tarkemmin,
että miten se uskon kuuliaisuus sinulle itsellesi merkitsee ja miten se näkyy armon kokemisen jälkeen?
Miten olet uskon kuuliainen Jeesus-nimeä kohtaan?
""Lainkuuliaiseksi tuskin kukaan voi itseään kehua,
myötä.""Ette te adventistit ymmärrä yhtään mitään. Sekoitatte kaikki merkitykset päälaelleen ja teette ihmisestä itseänne pahemman. Uskonne perustuu toisten vahtaamiseen ja poliiseina olemiseen.
Adventisteille sopivaa Sanaa,..
""Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin.
Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."
Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan."" Gal.4
Vapaana ja vapaaksi lunastettuja! Abba Isä! PyhänHengen mukaan Jeesuksessa Kristuksessa. Mutta tämä ei riitä adventisteille, vaan rakentavat omaavanhurskautta(orjana) aina vain lisää omaksi turmiokseen.- koskapa
Utulila kirjoitti:
Ette te adventistit ymmärrä yhtään mitään. Sekoitatte kaikki merkitykset päälaelleen ja teette ihmisestä itseänne pahemman. Uskonne perustuu toisten vahtaamiseen ja poliiseina olemiseen.
""Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin.
Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."
Vapaana ja vapaaksi lunastettuja! Abba Isä! PyhänHengen mukaan Jeesuksessa Kristuksessa. Mutta tämä ei riitä adventisteille, vaan rakentavat omaavanhurskautta(orjana) aina vain lisää omaksi turmiokseen.Adventisteilla jo uskoontulokin tarkoittaa muuta.
Taalla huomaa, miten on kuin pikkulasten kanssa, kun yhteinen kieli puuttuu.
Uskonvanhurskaus tarkoittaa heilla muuta jne. - jotain..
Utulila kirjoitti:
Ette te adventistit ymmärrä yhtään mitään. Sekoitatte kaikki merkitykset päälaelleen ja teette ihmisestä itseänne pahemman. Uskonne perustuu toisten vahtaamiseen ja poliiseina olemiseen.
Vapaana ja vapaaksi lunastettuja! Abba Isä! PyhänHengen mukaan Jeesuksessa Kristuksessa. Mutta tämä ei riitä adventisteille, vaan rakentavat omaavanhurskautta(orjana) aina vain lisää omaksi turmiokseen.Utulila oikein tuohtui, kun AVK ei pystynyt vastaamaan.
Mitäpä se Utulialle merkitsee uskon kuuliaisuus? jotain.. kirjoitti:
Utulila oikein tuohtui, kun AVK ei pystynyt vastaamaan.
Mitäpä se Utulialle merkitsee uskon kuuliaisuus?Uskon kuuliaisuus? Uskon seurauksena ikäänkuin automaattisesti sitä muuttu pikkuhiljaa paremmaksi ihmiseksi ja Jumalan tahdon mukaiseksi. Pysyminen Hänen (rakkaudessa)yhteydessään on sitä oikeaa kuuliaisuutta. Eikä sitä, että hekumoidaan adventistien tavoin lakikokoelmien voimalla.
Ei uskovien tunnusmerkkinä ole lakien ja käskyjen korostustauti. Vaan yksinkertaista olemista Jumalassa, Hänessä itsessään ja jatkuvaa Hänen puoleensa kääntymistä ja turvaamista. Hän meissä ja me Hänessä.### Voisitko kertoa
Kirjoittanut: tarkemmin,
3.11.2008 klo 17.26
että miten se uskon kuuliaisuus sinulle itsellesi merkitsee ja miten se näkyy armon kokemisen jälkeen?
Miten olet uskon kuuliainen Jeesus-nimeä kohtaan?
""Lainkuuliaiseksi tuskin kukaan voi itseään kehua,
myötä."" ###
Harvinaisen hyvä kysymys!
Uskonkuuliaisuus ilmenee siinä, että käyttää sitä suurinta mahdollista valtaa -
armahtaa kanssamatkaajaansa, varsinkin vihamiestä.
Uskonkuuliaisuus ilmenee siinäkin, että valitsee laupiaan samarialaisen tien,
vaikka kaikenlaiset papit rientäisivät silmät ummessa hätää kärsivän ohi -
sapattikoukseen tai muuhun äärimmäisen tärkeään. (Luuk 10:25-37).
Laupias samarialainen - Luuk 10:25-37
25
Muuan lainopettaja halusi panna Jeesuksen koetukselle. Hän kysyi: "Opettaja, mitä minun pitää tehdä, jotta saisin omakseni iankaikkisen elämän?" [10:25-28: Matt. 22:34-40; Mark. 12:28-34 : Matt. 22:35 | Matt. 19:16]
26
Jeesus sanoi hänelle: "Mitä laissa sanotaan? Mitä sinä itse sieltä luet?"
27
Mies vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi ja koko sielustasi, koko voimallasi ja koko ymmärrykselläsi, ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi." [5. Moos. 6:5 | 3. Moos. 19:18]
28
Jeesus sanoi: "Oikein vastasit. Tee näin, niin saat elää." [3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5; Gal. 3:12]
29
Mies tahtoi osoittaa, että hän noudatti lakia, ja jatkoi: "Kuka sitten on minun lähimmäiseni?"
30
Jeesus vastasi hänelle näin: "Eräs mies oli matkalla Jerusalemista Jerikoon, kun rosvojoukko yllätti hänet. Rosvot veivät häneltä vaatteetkin päältä ja pieksivät hänet verille. Sitten he lähtivät tiehensä ja jättivät hänet henkihieveriin.
31
Samaa tietä sattui tulemaan pappi, mutta miehen nähdessään hän väisti ja meni ohi.
32
Samoin teki paikalle osunut leeviläinen: kun hän näki miehen, hänkin väisti ja meni ohi.
33
"Mutta sitten tuli samaa tietä muuan samarialainen. Kun hän saapui paikalle ja näki miehen, hänen tuli tätä sääli.
34
Hän meni miehen luo, valeli tämän haavoihin öljyä ja viiniä ja sitoi ne. Sitten hän nosti miehen juhtansa selkään, vei hänet majataloon ja piti hänestä huolta.
35
Seuraavana aamuna hän otti kukkarostaan kaksi denaaria, antoi ne majatalon isännälle ja sanoi: 'Hoida häntä. Jos sinulle koituu enemmän kuluja, minä korvaan ne, kun tulen takaisin.'
36 Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi oli ryöstetyn miehen
lähimmäinen?"
37 Lainopettaja vastasi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta."
Jeesus sanoi: "Mene ja tee sinä samoin."jotain.. kirjoitti:
Utulila oikein tuohtui, kun AVK ei pystynyt vastaamaan.
Mitäpä se Utulialle merkitsee uskon kuuliaisuus?"Ette te adventistit ymmärrä yhtään mitään. Sekoitatte kaikki merkitykset päälaelleen ja teette ihmisestä itseänne pahemman. Uskonne perustuu toisten vahtaamiseen ja poliiseina olemiseen."
(Utulila ja minä ja kristikansa allekirjoittaa tuon)
Sillä katsokaapas - VAIKKA avk tapansa mukaan heti
vastasi, kun huomasi kysymyksen - niin a-vahtaaja
kyttäsi tilaisuutta koettaa asettaa Utulilan ja
avk:n jotensakin vastakkain. Eripura on ellenistin
tavoite, sillä ellenismi on tullut
varastamaan,
tappamaan
ja tuhoamaan.
Mitä tulee usko nkuuliaisuuteen, niin se on sitä,
miksi Sana sen määrittelee. Mutta teillä
ellenisteillä on oma "Vapaa Sana Raamattu" (CWB)
ja sen vuoksi aivan eri merkitykset jopa sanoille
kuin mitä Raamattu määrittelee.
Oikein sanotte: VAPAA sana raamattu.
# No, jopas nyt
jotain.. 3.11.2008 klo 20.31
Utulila oikein tuohtui, kun AVK ei pystynyt vastaamaan. #
Esimerkki, ettei valehtelijaksi taas leimata ...
Kun Jes 66:24 ja Mark 9:48 todistaa helvetistä,
jossa "heidän matonsa ei kuole" - niin tuo egw-
raamattu väittää heidän ruumiinsa pian tulevan
syödyksi olemattomaksi ... ja Jerusalemin
kaatopaikalla.
Herätätte henkiin entisaikojen kaatopaikatkin!
Olette aikamoisia trolleja!!
- Ymmärtänyt
Voimme kehua AVK omaavan Narsismi vanhurskauden Omalla tyylillään. Välillä hänellä märkänevät silmät kuopissaan, Joskus hän on yliihminen Profeetta. Uskon kuuliaisuutta en ole huomannut hänen edustavan. ehkä se on liian rankka urakka itsensä kehujalle. Kuka kissa hänttä nosta ellei kissa itse sanoi se Suomen Ruotsalainen Kartanon Herra.
Omalla käytöksellään hän on häpeä pilkku palstalla. Itse hän ei tunne lainkaan sanaa hävetä. Hän on vierailia, joka käyttäytyy aivan kuin olisi isäntä. Tällaista käytöstä sanotaan Suomeksi Röyhkeydeksi!
Jesaja 66: 24. Tässä kohtaa hän nöyränä kertoo omasta kohtalostaan. Tämän kohtalon takia hänellä on varmasti tuleva todellinmen uskon-kuuliaisuus!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100861
- 75693
- 50587
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381