Tämä on vastaus erityisesti Maruan-nelle, joka
mielenkiintoisen paradoksin esiin nosti.
Hyväksyn opettajalle asetetut ankarat ehdot:
Hepr 4:12
Jumalan sana on elävä ja väkevä.
Se on terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka,
se iskee syvään ja viiltää halki sielun ja hengen, nivelet ja luiden ytimet,
se paljastaa sisimmät aikeemme ja ajatuksemme. [Ef. 6:17; Ilm. 1:16]
Jaak. 3:1
Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.
"PYHÄ SOTA" - ISLAMIN RISTIRETKI KRISTINUSKOA JA JUUTALAISUUTTA VASTAAN (Heidän oma sanonta tuo
"pyhä sota" - Allahin nimessä)
Jooel 3:14 (4:14)
Väkeä tungeksii tuomion laaksossa, sillä lähellä on Herran päivä.
Sak 14. luku puhuu siitä enemmän ja kaikki profeetat (paitsi Joona).
Joona opettaa siitä, ettei pidä pahastua, vaikka Herra ei tuomitsisikaan.
Ja Joonan tarina kuvaa Herramme sovitustyötä.
Joosafarin laaksossa - "Ratkaisulaaksossa" - Herra Herran päivänä tuomitsee kansat.
Laittaa tottelemattomat vihaamaan Jerusalemia (kadehtimaan).
Tarkkaavainen voi
oivaltaa, että islam johtaa taistelua ja arvatenkin antikristus on syntyperältään muslimi.
(Mahdotontako? Ei suinkaan, sillä Barak O'bama on oiva esimerkki siitä, että se on
hyvinkin mahdollisuuksien rajoissa ihan inhimillisestikin ajateltuna. Mitenkään O'bamaa
silti leimaamatta).
Otetaanpa tuosta
Maruan-nen irti repäisemän Jooel 3:14 (4:14) ympäriltä muutama jae, niin totuus paljastuu:
Jumalan kellot soivat, kuten Maruan-ne toteaa. "Pyhää sotaa ne" (epäpyhää - nimittäin
selvästikin pyhää kansaa VASTAAN). "Meluavia joukkoja ratkaisulaaksossa"!
Jooel 3:9-16
9
Julistakaa tämä pakanakansain seassa, alkakaa PYHÄ SOTA, innostakaa sankareita, lähestykööt, hyökätkööt kaikki soturit.
10
Takokaa vantaanne miekoiksi ja vesurinne keihäiksi. Sanokoon heikko: "Minä olen sankari".
11
Käykää avuksi, tulkaa, kaikki kansakunnat joka taholta. He kokoontuvat sinne. Anna, Herra, sankariesi astua sinne alas.
12
Lähtekööt liikkeelle, hyökätkööt kansakunnat Joosafatin laaksoon; sillä siellä hän istuu tuomitsemassa kaikkia pakanakansoja, joka taholta tulleita.
13
Lähettäkää sirppi, sillä sato on kypsynyt. Tulkaa polkemaan, sillä kuurna on täynnä ja kuurna-altaat pursuvat ylitse; sillä heidän pahuutensa on suuri.
14
Meluavia joukkoja, meluavia joukkoja ratkaisulaaksossa!
Sillä lähellä on Herran päivä ratkaisulaaksossa.
15
Aurinko ja kuu käyvät mustiksi, ja tähdet kadottavat valonsa.
16
Herra ärjyy Siionista ja antaa äänensä kuulua Jerusalemista, ja taivaat ja maa järkkyvät; mutta Herra on kansansa suoja, Israelin lasten turva.
Taakse jäänyttä elämääkö? Entäs 18. jae: "Herran huoneesta kumpuaa lähde, se kastelee
Sittiminlaakson". Hes 47:1-12 kuvaa tätä tarkemmin. Ja voit nähdä, ettei koskaan vielä
ole mokomaa tapahtunut. (Lue Hes 39-48. luvut).
"AAMU ON TULLUT, SILTI ON YÖ"
Jes 21:12
Vartija vastaa: -- Aamu on tullut, silti on yö.
Jos teillä on kysyttävää, niin kysykää, tulkaa uudelleen!
Mitä se on? Ellet tiedä, selitän. Vanhurskauden aamunkoitto valkenee; seurakunta
temmataan pois. Mutta maailma jatkaa kohti antikristuksen aikakautta, 7 vuotta se.
ERITYSIEN ARALLA TUNNOLLA ...
... luen Jesaja 66. lukua, enkä uskaltaisi sitä muutella,
koska
juuri siinä luvussa Herra muistuttaa ...niin riemuvoitosta kuin tuomiostakin:
Jes. 66:2
Minun käteni on kaikki nämä tehnyt, ja niin ovat kaikki nämä syntyneet, sanoo Herra.
Mutta minä katson sen puoleen, joka on nöyrä,
jolla on särjetty henki ja arka tunto minun sanani edessä.
23
Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku,
ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra.
[Sak. 14:16]
24
Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet.
Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole,
liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
Ne ovat kauhistava varoitus koko ihmissuvulle.
[Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]
Ne, 24. jae, on mun Iskän sanoja - niille, jotka 1000 vuoden rauhanajassa sydämessään
hautovat pahaa Jerusalemia vastaan.
1000 RAUHANVUODEN LOPUSSA
Ilm 20:5-10
5
Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
6
Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.
7
Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
8
ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.
9
Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.
10
Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli-ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
Mennäänpä vielä sinne ratkaisulaaksoon, "Herran päivänä". (Lue koko 14. luku!)
Sak 14:12-13
12 Ja tämä on oleva vitsaus, jolla Herra rankaisee niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan: hän mädättää siltä kansalta lihan, kun se vielä seisoo jaloillaan, sen silmät mätänevät kuopissansa, ja sen kieli mätänee sen suussa.
13 Sinä päivänä on tuleva Herralta suuri hämminki heidän sekaansa, niin että he käyvät kiinni toinen toisensa käteen ja toisen käsi kohoaa toisen kättä vastaan.
Armo ja rauha teille, jotka Krsitukseen kätketyt olette!
"Aamu on tullut - silti on yö" - Maruan-ne
13
286
Vastaukset 13
- Toteaja *
Ei ole Kristin uskon tarinatkaan Paavalin Jälkeiseltä ajalta mitään mieltä kohoittavaa.
Eihän nuo Muslemitkaan huonommiksi jää. Kyllä he osaavat myös tämän oman kansansa kidutus taktiikan. Se heissä on vielä typerämpää, kun he kohdistavat työnsä oman maailmansa ulkopuolelle.
Eihän tämäkään vielä mitään, mutta Amerikka toimii Poliisi valtiona härnäämässä Muslimeja uusiin terroristi iskuihin. Kerropa meille mitä pahaa ei Kristin uskon nimissä olisi jätetty tekemättä? Kantolan harhoissa näkyy jo esimerkkejä Kuinka pahuutta tuodaan palstalle?- Toim. huom.
" Kerropa meille mitä pahaa ei Kristin uskon nimissä olisi jätetty tekemättä? Kantolan harhoissa näkyy jo esimerkkejä Kuinka pahuutta tuodaan palstalle? " (Nimim. "Toteaja")
Etkö kestä keskustelua erinäisistä asioista, vaikka
ne eivät mitenkään sua henk.koht. koske?
Miksi ratsastat muka asiaa puhumalla ja kuitenkin
vain tiettyjen henkilöiden piinaamisesta on kyse.
Voit tehdä krsitinuskon tai fanti-kristityn
nimissä mitä lystää. Mutta Jeesuksen nimen tähden
toimiminen on ihan eri juttu. Siitä maksaa palkan
Isä taivainen.
Eivät veljet täällä mitään uskontoa ole puolustamassa. Vaan evankeliumia. Mutta sinä taidat ollakin erään
uskonnon käsikassara - - ellenistisen adventismin.
Viahmiehen rakastamisen puolesta täällä pitää
taistella, eikä vihaa lietsoa - kuten sinä,
vihan apostoli näköjään tahdot tehdä. - Toteaja
Toim. huom. kirjoitti:
" Kerropa meille mitä pahaa ei Kristin uskon nimissä olisi jätetty tekemättä? Kantolan harhoissa näkyy jo esimerkkejä Kuinka pahuutta tuodaan palstalle? " (Nimim. "Toteaja")
Etkö kestä keskustelua erinäisistä asioista, vaikka
ne eivät mitenkään sua henk.koht. koske?
Miksi ratsastat muka asiaa puhumalla ja kuitenkin
vain tiettyjen henkilöiden piinaamisesta on kyse.
Voit tehdä krsitinuskon tai fanti-kristityn
nimissä mitä lystää. Mutta Jeesuksen nimen tähden
toimiminen on ihan eri juttu. Siitä maksaa palkan
Isä taivainen.
Eivät veljet täällä mitään uskontoa ole puolustamassa. Vaan evankeliumia. Mutta sinä taidat ollakin erään
uskonnon käsikassara - - ellenistisen adventismin.
Viahmiehen rakastamisen puolesta täällä pitää
taistella, eikä vihaa lietsoa - kuten sinä,
vihan apostoli näköjään tahdot tehdä.Itse pyhä Lusifer. Kyllä minä tajuan mikä on meneillään. Muutaman Raamatun jakeiden välille syötetään pikkuisen tuikkaamalla Pyhän Lusiferin sanomaa. Esimerkkinä toistan Raamattu ei tunne seitsemää vihan aikakautta. Tämän alkulähdede Tulee Jesuiitta Riberan Futuurisesta tulkinnasta!
Mikäs sua itteäs riivaa. Kyllä minä osaan rivien välistäkin lukea! - Toim.huom.
Toteaja kirjoitti:
Itse pyhä Lusifer. Kyllä minä tajuan mikä on meneillään. Muutaman Raamatun jakeiden välille syötetään pikkuisen tuikkaamalla Pyhän Lusiferin sanomaa. Esimerkkinä toistan Raamattu ei tunne seitsemää vihan aikakautta. Tämän alkulähdede Tulee Jesuiitta Riberan Futuurisesta tulkinnasta!
Mikäs sua itteäs riivaa. Kyllä minä osaan rivien välistäkin lukea!Silkkaa parjaa sisältävät viestisi ovat asiattomia.
Miksi yksi saisi terrorisoida lukijakuntaa.
Otapa huomioon tämä ystävällinen varoitus. - Ole Hyvä
Toim.huom. kirjoitti:
Silkkaa parjaa sisältävät viestisi ovat asiattomia.
Miksi yksi saisi terrorisoida lukijakuntaa.
Otapa huomioon tämä ystävällinen varoitus.Ja aloita Kantolasta. Hänen viestejään me emme kaipaa tällä palstalla ollenkaan koska niissä huokuu Demoninen henki. Ole hyvä Ja ala poistaa. Voisit siirtään hänen keskustelunsa Wicca palstalle jonne ne kuuluvatkin. Alotapas nyt tuumasta toimeen? Va pidätkös Demonismista! elle Kantola katoa voin vain todeta, että kannatat Demonismiä joka on häiriönä palstalla!
- Toim.huom.
Ole Hyvä kirjoitti:
Ja aloita Kantolasta. Hänen viestejään me emme kaipaa tällä palstalla ollenkaan koska niissä huokuu Demoninen henki. Ole hyvä Ja ala poistaa. Voisit siirtään hänen keskustelunsa Wicca palstalle jonne ne kuuluvatkin. Alotapas nyt tuumasta toimeen? Va pidätkös Demonismista! elle Kantola katoa voin vain todeta, että kannatat Demonismiä joka on häiriönä palstalla!
Avoin keskustelupalsta on erilaisia mielipiteitä
varten. Ei ole mitään syytä poistaa jotain viestiä
vain siksi, että sinulla on toinen mielipide.
Asiaton viesti on sellainen, mikä menee ulkopuolelle
- tässä tapauksessa ulkopuolelle kristinuskoaiheen
tai tuoden yksinomaan tai liikaa esille ehkä toistamiseen jotain muuta tiettyä uskontokuntaa.
Niin kauan kun kohtalaisesti sivutaan kristinuskoa
ja mielellään kontrastina jollain lailla "adventismi", ollaan pysytty aiheessa moitteettomasti.
Eniten tällä palstalla huolta aiheuttavat sellaiset asiattomat viestit, jotka sisältävät
pelkkää henkilöherjaa. Melkoisesti niitä on, joten
koetetaanpa asiallistua.
- Eskatologi
Suurbabyloniaa
Negevin autiomaa
- osa Israelia, egyptiläsien siinain erämaan ja
arabien erämaan välissä jotensakin ... ilmeisesti
Israel tulee Negevin luovuttamaan Egyptille takaisin rauhanneuvottelujen tuloksena.
Eelam
- arabialaisia Nooan Seetin jälkeläisiä
Babylonia
- Israelista ja Syyriasta Iraniin ja Irakiin asti, Arabian rajoille (n. 600 eKr)
Meedia
- Iran/Irak
Duuma
- Aabrahamin Ismaelin pojasta polveutuva arabialainen heimo
Rakastan arabialaisia ja kaikkia turbaanikansoja - - ovathan he isämme Aabrahamin
jälkeläisiä ja Aabraham oli kotoisin Kaldean Uurista - nyky Irakista.
Totuuden nimessä on kuitenkin varoitettava heitäkin, etteivät vihaisi kristittyjä ja
israelilaisia, vaan siunaisivat.
Sillä Jesaja 21. luku, jonka Maruan-ne vartijan lailla
nosti esiin, se muistuttaa, kuinka huonosti voi käydä, jos ei ole Israelia siunaavien
puolella.
Toki Raamatulla on hyvääkin sanottavaa Lähi-Idälle ja Arabialle, mutta se
riippuu suhtautumisesta Israelin Jumalaan. Viittaan viimeiseen jakeeseen, 17.
Jos Allah on ainoa Jumala, niin hän on juuri tuo Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala.
JESAJA 21.
Kauhunäky autiomaasta
1 Ennussana autiomaasta, joka on meren äärellä. Niin kuin Negevin autiomaassa tuulenpyörre pyörrettä ajaa, niin jokin nousee autiomaasta, kauhistavasta maasta.
2 Ankara näky on minulle annettu: -- Petturi pettää, ryöstäjä ryöstää. Ylös, Elam! Käy kimppuun, Meedia! Huokausten aiheesta minä teen lopun.
3 Tämän näyn tähden minä kivusta käperryn, tuskat tarttuvat minuun kuin synnyttäjän tuskat. Mitä kuulin, se vie mielen, mitä näin, se vie näön.
4 Sydämeni vavahtelee, värinä valtaa jäsenet. Illan viileä henkäys, jota ennen odotin, tuo nyt kauhun puistatuksen.
5 Pöytää siellä katetaan, istuintyynyjä asetellaan, syödään ja juodaan. Silloin: -- Jalkeille, ruhtinaat, öljytkää kilpenne taistelukuntoon!
6 Näin minua kehotti Herra: -- Käske tähystäjä vartioon, hän kertokoon mitä näkee.
7 Jos näkee sotavaunuja, parivaljakkoja, aasien jonoja, kamelijonoja, hän tarkkana tarkatkoon silloin, hyvin tarkkana.
8 Ja hetki tuli, tähystäjä huusi: -- Tähystyspaikalla, herrani, olen seissyt päivästä päivään, vartiopaikallani olen viettänyt kaikki yöt, [Hab. 2:1]
9 ja tuolla ne nyt tulevat, miesten jonot ja parivaljakot! Ja hän huusi: -- Kaatunut, kaatunut on Babylon, kaikki sen jumalien patsaat ovat murskana maassa! [Jer. 51:8; Ilm. 14:8, 18:2]
10 Kansani, poljettu ja tantereella puitu! Minkä minulle ilmoitti Herra Sebaot, Israelin Jumala, sen olen teille kertonut.
Näky Edomista [Arabia]
11 Ennussana Dumasta. Minulle huutaa ääni Seiristä: -- Vartija, kauanko yötä on vielä? -- Vartija, kauanko yötä vielä? [21:11,12: Jer. 49:7-22 : 1. Moos. 25:14]
12 Vartija vastaa: -- Aamu on tullut, silti on yö. Jos teillä on kysyttävää, niin kysykää, tulkaa uudelleen!
Näky arabiheimoista
13 Ennussana Arabiasta. Yöpykää pensaikon suojaan Suurella aavikolla, te dedanilaisten karavaanit. [21:13-17: Jer. 49:28-33 : Hes. 27:15,20]
14 Tulkaa janoisia vastaan vettä tuoden, te Teman keitaan asukkaat!
Tulkaa pakolaisia vastaan, tuokaa heille leipää,
15 sillä he pakenevat miekkoja, paljastettua miekkaa ja jännitettyä jousta, sodan ankaruutta.
16 Kuulkaa, mitä Herra on minulle sanonut: "Vuoden kuluttua -- laskettuna tarkalleen kuin palkkasoturin päivät -- Kedarin mahti on lopussa, [Jes. 16:14 | 1. Moos. 25:13; Hes. 27:21]
17 sen uljaista jousimiehistä on enää rippeet jäljellä." Herra, Israelin Jumala, on tämän ilmoittanut.
Huomasitko Raamatun vihjaukset pakolaisleireihin ja palkkasotureihin? Myös viittaus arabien/islamin
keskinäiseen riitelyyn; kuten sunnit ja shiiat.
Pakoalisia, pyhiinvaeltajia ynnä terroristejakin
rientää kohti Arabian Mekkaa.
Muistamme suuret pakolaisvirrat silloin, kun
hirmuhallitsija S.Hussein hyökkäsi arabiemiirikuntaan, Kuwaitiin.
Eskatologi Ei tarvi pelätä ... raamatunkohtia ei paljon ...
KIMOS - opettaa raamatullisesti - S A P A T I S T A
Kysymys adventisteille
Kirjoittanut: kimos
28.10.2008 klo 16.34
Sapattikysymykseen liittyen kysyn, miten tulkitsette seuraavan kohdan Roomalaiskirjeen 13 luvusta:
4. Mikä oikeus sinulla on tuomita toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu--
5. Joku pitää toista päivää parempana, toiselle kaikki päivät ovat samanarvoisia. Kukin olkoon omassa vakaumuksessansa varma.
6. Joka kiinnittää huomionsa päiviin, tekee niin Herran kunniaksi.
Nähdäkseni Paavali kiinnittää tässä huomiota kristityn vapauteen myös päivien vieton suhteen. Lisäksi totean, etteivät Mooseksen lain säädökset kuulu enää kristiyille.Tuo laki sisälsi myös sapattisäädöksen, joka nyt on poissa. Kristus on täyttänyt lain, ja on sen loppu jokaiselle uskovalle. Galatalaiskirje puhuu tästä painokkaasti."Sitten kun usko tuli, emme enää ole sen opettajan [lain]alaisuudessa".Kristityt ovat uudessa liitossa, joka ei sisällä minkäänlaista sapattikäskyä.
KIMOS - opettaa raamatullisesti - HERRASTA JEESUKSESTA KRISTUKSESTA
Herra Jeesus Kristus
29.10.2008 klo 16.23
oli juutalainen. Hänet erotti muista juutalaisista se, että Hän ainoana heistä täytti vanhurskaan Jumalan lain. Ei hän sitä kumonnut tai muuttanut.
Siksi sydämen kristityt iloitsevat turvatessaan Vapahtajansa työhön. Laki ei enää kanna päällemme, eikä syytä meitä, olemme vapaita Mooseksen laista. Mutta meitä velvoittaa se, että "täyttäisimme Kristuksen lain", rakkauden lain.Se on vakava asia. Sen täyttämisen perustana on usko. Ei usko ole halpa, sillä palvelemme Jumalaa.Uskosta kumpuavat hyvät työt, ei toisinpäin.
KIMOS - opettaa raamatullisesti - PAKANAIN APOSTOLISTA
Voisinko saada
29.10.2008 klo 07.56
Raamatunkohtia sen tueksi, että Paavali VIETTI sapattia. Apt. kyllä mainitsee hänen menneen synagogiin opettamaan sapattina. Tuolloinhan oli juutalaisten sapatti, ja he olivat yhdessä koolla sapattina. Oli hyvä tilaisuus opettaa heitä joukolla.
KIMOS - opettaa raamatullisesti - UUDESTA LIITOSTA
Uusi liitto
29.10.2008 klo 13.11
EI sisällä sapattikäskyä.
Apostolien kokouksessa Jerusalemissa oli kysymys siitä, tulisiko kristityn noudattaa Mooseksen lakia, johon 10 käskyä sisältyy.
Apt. 15:28,29:"Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän kannettaviksenne pidä panna mitään taakkaa. Annamme ainoastaan nämä välttämättömät ohjeet:karttakaa epäjumalille uhrattua lihaa, samoin verta ja sellaista lihaa, josta ei ole verta laskettu, sekä haureutta.Kun näitä vältätte, kaikki on kohdallaan. Voikaa hyvin!". Sapatinvietosta ei puhuttu mitään.
Adventistit ovat panneet 10 käskyn lain kristittyjen opettajaksi ja kuitenkin tuo laki on kirouksen laki (Ef 2:14,15). Siinä ei sanota, että Jeesus otti kirouksen laista pois, vaan että Hän otti pääkirouksen, nimittäin lain, joka on käskyissä. Laki ja kirous on yhdistetty. Roomalaiskirje sanoo selvästi, että Kristus on [Mooseksen]lain loppu. Galatalaiskirje puhuu tästä vielä painokkaammin.
Hengen laki on kristittyjen ojennusnuora. Sitä kutsutaan myös Kristuksen laiksi. Se kieltää ja käskee samaa kuin 10 käskyn laki, mutta kokonaan eri tavalla. Kirouksen sijalla on siunaus, kuoleman sijalla elämä. Kristitty ei ole Mooseksen lain alainen, vaan Jeesuksen ansion tähden armon alainen.Tämä "terveellinen armo" ohjaa kristittyä.
Joutaako Mooseksen laki sitten romukoppaan? EI. Laki on hyvä, vanhurskas ja pyhä. Eikä siitä katoa pieninkään piirto. Mutta sen tarkoitus on 1) herättää ihminen näkemään syntinen tilansa, sekä 2) ajaa hänet Kristuksen, lain Täyttäjän luo.
Kun ihminen kääntyy, ottaa uskolla vastaan Jeesuksen uhrin, hän siirtyy kuolemasta elämään, lain alta ja orjuudesta armon alle.Armo opettaa meitä "kaiken jumalattoman hylkäämään ja tässä maailmassa siveästi ja puhtaasti elämään".Omantuntoni vuoksi en voi yhtyä käsitykseen, että laki kuuluisi kristitylle.
KIMOS - opettaa raamatullisesti - HYVÄSTÄ JA PYHÄSTÄ LAISTA
Minä kirjoitin
29.10.2008 klo 13.58
että laki on HYVÄ, vanhurskas ja pyhä. Mutta sen rikkomisesta seuraa kirous ja kuolema. Tästä kirouksesta Jeesus tuli meitä vapahtamaan. Hän teki sen täyttämällä lain, ja vaikkei hänen päällään ollut näinollen kirousta. Hän vapaaehtoisesti kuoli edestämme. Vain tähän Jeesuksen ansioon perustuu vanhurskauttamisesmme. Ei minkään päivän viettoon.
KIMOS - on nöyrä hengeltään ja särjetty sydämeltään - JUMALALLE KELPAAVA UHRI
Olisin kiitollinen
29.10.2008 klo 14.29
jos saisin vinkin, kuinka saada luettavaksi tuo tutkimus/väitöskirja.
Muutan kyllä mielelläni kantojani, jos minulle Raamatulla ja Kirkon traditiolla asia perustellaan. Nöyrällä mielellä tänne kirjoittelen, en ylhäältäpäin lyöden, kuten jotkut adventistit näyttävät täällä tekevän.
KIMOS - esikuva - USKONKUULIAISUUDESTA EVANKELIUMIN TOTUUDELLE
Kysymys oli
29.10.2008 klo 13.47
ympärileikkauksesta ja sen KAUTTA Mooseksen lain pitämisvelvollisuudesta. Jerusalemin kokous asetti minimovaatimukset, joita kaikkien toivottiin noudattavan.
Kyse oli ehkä ylimenokauden säädöksistä, sillä ainakin paavalilaisissa seurakunnissa otettiin löysemmin suhteessa epäjumalille uhrattuun lihaan.
Kuten aloituksessani sanoin, Raamattu antaa kristityille vapauden viettää päiviä, tai olla viettämättä.
Mutta Jumalan palvonnan kannalta on hyödyllistä eroittaa yksi päivä viikossa Hänen suurten tekojensa muistamiseen.
En siis missään vaiheessa ole sanonut, että sapatin viettäminen lauantaina tai sunnuntaina olisi VÄÄRIN, pointtini on se, ettei uudessa liitossa olevilla kristityilla ole sen perusteella PAKKOA viettää mitään sapattia.
Itse pyhitän sunnuntain Kirkon käytännön mukaan.
Adventistit ovat tehneet tästä asiasta pelastuskysymyksen. Valitettavaa.
ARVOSTETUN UTULILAN k a n n u s t a v a KOMMENTTI VELI KIMOKSELLE
Hyvälla asialla olet!!
Kirjoittanut: Utulila
29.10.2008 klo 16.18
Olet oikealla asialla. Adventistit eivät vaan ota kuulevin korviin, vaan haluavat hekumoida harhaopillisessa EGW lahkossaan loppuun asti. Uskovan tulee karttaa adventismia ja herätellä adventisteja pois vääristä harhoistaan. Vääriä oppeja on pilvin pimein ja adventismi on yksi kristinuskon vesittäjä lahko. Sen huomaa siitä, että lähes joka asiasssa on heillä omat tulkinnat. Ei tarvitse kuin vähän aikaa keskustelee adventisin kanssa tulee esille eräänlainen lahkohenki, joka on eri kuin Jeesuksen omissa. Tämä kokemuksesta!
Jos välttämättä tahdot ... tässä keskusteluiden kulku - utelijoita lukijoita paljon:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000038959916- SesooM
Jassoo ... auni3 tuossa kyselee, missä kuolleet makaa. Kirjastossa voit katsoa Raamatusta ...
Luuk 16:19-31 Jeesus koettaa kuvata tuonpuoleista.
Ylitsepääsemätön kuilu on "liekkien" ja Aabrahamin
helman välissä. Eikä ainakaan siellä janottavan
kuuman tuskan puolella nukuta silmänräpäystäkään.
Jos sunnuntain viettäjä passitetaan kadotukseen,
niin tottahan toki tappajat myös. Eik vaa?
2.Ms.2.
13 Kun hän seuraavana päivänä meni taas heimoveljiensä luo, hän näki kahden heprealaisen miehen tappelevan keskenään.
Hän sanoi riidan aloittajalle: "Miksi lyöt veljeäsi?"
14 Mies vastasi: "Mikä sinä olet meitä käskemään ja määräilemään? Aiotko tappaa minut niin kuin tapoit sen egyptiläisen?" Silloin Mooses pelästyi ja ajatteli:
"Se on siis kuitenkin tullut ilmi!"
Mooseksella on asiaa riidan aloittajille, adventisteille. Mutta tietenkin häntä herjataan
tappajaksi, eikä kuunnella häntä?
Rakkaat korvausteologit, adventistit - - olette
opillanne "tappaneet" kaikki juutalaiset!
Mutta niinkuin Jumala armahti valittua Moosesta, niin ei Hän valittua kansaansakaan hylkää.
2.Moos. 32:32 Anna anteeksi heidän syntinsä. Mutta jos et anna, niin pyyhi minun nimeni kirjastasi."
[Ps. 69:29;
Jes. 4:3;
Dan. 12:1;
Ilm. 21:27]
Psalmien, Jesajan ja Danielin kautta, aina Ilmestyskirjaa myöten voimme nähdä, ettei
Herra valittua Moosesta ja valittua kansaansa lopultakaan hylkää!!!
_nykyaika_ - Elävien kirjoissa, mutta ku...
Elävien kirjoissa
Kirjoittanut: Silti kuollut! 4.11.2008 klo 10.17
2.Tess. 2.
10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen
Jaak. 3:1
Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.
Joh.Ilm. 3:1
"Ja Sardeen seurakunnan enkelille [opettajalle] kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on ne Jumalan seitsemän henkeä ja ne seitsemän tähteä: Minä tiedän sinun tekosi: sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut.
- Kointähtönen?
VIRSI 361: KOSKA VALAISSEE K O I N T Ä H T Ö N E N
1.
Koska valaissee kointähtönen
mua köyhää kerjääjää?
Koska päättyy matka yöllinen?
On yhä hämärää.
Taivaalle nostan yhtenään
katseeni kaipaavan.
Valoa jos en näekään,
sen tiedän loistavan.
2.
Koska vakuudeksi armosta
jo valo koittanee?
Koska päässee sydän vaivasta
ja usko kasvanee?
Ah, pääsisinpä näkemään
jo Herran autuuden!
Vaan vaikken vielä nähnytkään,
saan kerran nähdä sen.
3.
Herra Jeesus, pyydän sinua
kaikesta sielusta,
hoida Hengelläsi minua,
murheissa lohduta.
Kirkasta, Herra, itsesi
nyt sydämelleni
ja verelläsi puhtaaksi
tee omatuntoni.
4.
Kun mä kerran pääsen tuntemaan
voimaa sun veresi,
en mä enää jouda tuhlaamaan
kallista lahjaasi.
Tee minut kaipaavaiseksi,
tyhjäksi kokonaan,
armoa kerjääväiseksi,
armosi että saan.
5.
Herra Jeesus, eteen katseesi
käyn tässä toivossa.
Kyynelin nyt käännyn puoleesi
ja pyydän armoa.
En mene pois, ennen kuin saan
haavoissas kalliissa
levon ja ilon autuaan,
niin, aamen uskossa.
(Alkujaan vuodelta 1745, Suom. Halullisten sieluin
hengelliset laulut 1790, Virsikirjaan v. 1938 n:o 380)
2. Piet. 1:19
Siksi me voimme entistä lujemmin luottaa profeetalliseen sanaan.
Ja hyvin teette tekin, jos kiinnitätte
katseenne siihen kuin pimeässä loistavaan lamppuun,
kunnes päivä sarastaa ja
kointähti syttyy
teidän sydämessänne.
[Ps. 119:105 | Ilm. 22:16] Mielestäni paras ja lyhyen ytimekäs virsi valitettavasti ei ole nykyvirsikirjassa.
virsi 302, (vuoden 1938 virsikirja).
1.
Ensin tyhjennä, Herra, sieluni
Tomuun taivuta Oma voimani
Sitten korota, ylös luoksesi
2.
Ensin ylpeys Murra mieleni
Kaikki kerskaus Kaada lihani
Sitten lahjoita Voimas armosi
3.
Ensin kurita Isä lastasi
Lyö ja haavoita Parahakseni
Sitten paranna Taasen terveeksi
4.
Ensin verellä Pese syntini
Sydän puhdista Lumivalkeeksi
Sitten armossas Tee maan suolaksi
5.
Ensin ahjossa Hio henkeni
Usko vahvista Täytä maljani
Sitten kirkasta Nimes kauttasi
6.
Ensin rakkaus Anna työhösi
Vaikka kyynelin Kylvää täytyisi
Sitten taivaassa Näytä lyhteeni
7.
Isä johdata Vaiheet eloni
Minut kasvata Poikas kuvaksi
Sitten riemuita Suo mun iäti.
Kristityn vaellus kuvataan siinä oivallisesti
ja täysin raamatullisesti.
Nykyvirsikirja löytyy täältä ...
http://evl.fi/Virsikirja.nsf/745ff021168d4a8ac2256ff50049b96e/5b2e2f15e8d6c4d4c2256ffe004c5407?OpenDocument#”Vanha virsikirja”- medio7
Kirkasta oi Kristus meille!
1.
Kirkasta, oi Kristus, meille
ristinuhri Golgatan,
josta meille langenneille
loistaa sydän Jumalan.
Uskon silmä kiinnitä
aina kohti ristiä.
2.
Synkeys nyt hajoaapi,
yöstä päivä valkenee.
Kun näin Jeesus voiton saapi,
taivas meille aukenee.
Herra Jeesus verellään
rauhan tuotti ristillään.
3.
Eksynyttä lammastansa
hän on aina säälinyt,
tuonut laumaan armossansa,
siinä sitä kärsinyt.
Uskon, että käydä saan
kasvojansa katsomaan. 4.
Ei siis alla kiusausten
epäillä nyt tarvitse,
eikä tiellä huokausten
epätoivo vallitse,
kun on täysi sovitus,
sielun turva, pelastus.
5.
Niinpä uskon silmä kantaa
yli matkan myrskyisen.
Katsellessa rauhan rantaa
kaipuu täyttää sydämen.
Saavu kohta, määränpää,
silloin tyyntyy myrskysää.
6.
Jeesus, sinun alkamasi
usko on ja kilvoitus.
Myös on sinun hallussasi
matkan päässä vapahdus.
Silloin minut uupuneen
noudat kotiin taivaaseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan bisneksillä ei mene hyvin
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c46da6ab-340f-4790-aaa7-0865eed2336 Yrityksen konkurssihakemus on tullut kärä3131419Tiesitkö? Martina Aitolehden isäpuoli on tämä suosittu laulaja
Martina Aitolehti on seurattu julkisuuden henkilö. Lähipiiriin mahtuu muitakin tunnettuja henkilöitä. Tiesitkö, että Ma311169- 62922
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html455915- 72911
- 48681
Mies, olenko ymmärtänyt oikein?
Ystävyys/salainen suhde/molemmat ovat täysin poissuljettuja asioita? Nainen73645Kiteen Pallon superpesisjoukkue pelaa huumeiden vaikutuksen alaisena
Huumerikos. Yleisesti uskotaan, että se seikka, että eräs KiPan pelaaja kärähtää huumeista, on vain jäävuoren huippu. M95643Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl464609- 38602