Juudas Iskariot uskalsi tunnustaa tappaneensa
Jeesuksen ja itki katkerasti. Se opetuslapsi,
joka oli Galilean ulkopuolelta.
Tosin hän antoi vain tappavan suudelman.
Juudas jäi puolitiehen. Hänen olisi täytynyt
suostua myös sovitettavaksi, mutta häpeä tai
ylpeys oli liian suuri.
Sak. 13:6
Ja jos häneltä kysytään: "Mitä ovat nuo haavat sinun rinnassasi?" vastaa hän:
"Ne lyötiin minun ystäväini huoneessa".
Kun Jeesus palaa Öljymäelle, israelilaiset tunnistavat Hänet haavoistaan ja uskovat.
He katuvat kuin ainokaisensa memettäneet! Ottakaamme siitä oppia jo edeltä!
Sak. 12:10
Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet.
Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.
Kun Johannes ja pari naista uskaltautuivat aivan ristin juurelle - uskallammeko me tänään? - niin Johannes muistaa proeetan ennussanat:
Joh. 19:37
Ja vielä sanoo toinen kirjoitus: "He luovat katseensa häneen,
jonka he ovat lävistäneet".
Halleluja! Joka tunnustaa huonon vaelluksensa kautta ristiinnaulinneensa Jeesuksen -
hän saa elää!!!
Kuka uskaltaa tunnustaa Jeesusta? Olenko ainoa?
Uskaltaako kukaan tunnustaa?
16
293
Vastaukset
- 'iltarusko'
No, varmasti et ole ainoa!
- Eki.
Niin kuin eräs lestadiolainen "ka huonoahan tuo"
Eino Manninen kertoi saarnassaan kun oli sanonut kyseiselle lestadiolaiselle,että: "Onpa heikkoa uskoa,kun täytyy tupakkaa polttaa"
Mutta se oli alkanut vaivata Mannista jälkeenpäin,ja oli tainnut Pyhä-Henkikin nuhdella, Manninen sanoi: "Minulla ei ollut rakkautta mukana,kun häntä nuhtelin" - tupakka on syntiä
Eki. kirjoitti:
Niin kuin eräs lestadiolainen "ka huonoahan tuo"
Eino Manninen kertoi saarnassaan kun oli sanonut kyseiselle lestadiolaiselle,että: "Onpa heikkoa uskoa,kun täytyy tupakkaa polttaa"
Mutta se oli alkanut vaivata Mannista jälkeenpäin,ja oli tainnut Pyhä-Henkikin nuhdella, Manninen sanoi: "Minulla ei ollut rakkautta mukana,kun häntä nuhtelin"sanoo sen ääneen miten tahansa.
- Tänne asti käryää
tupakka on syntiä kirjoitti:
sanoo sen ääneen miten tahansa.
Te fariseukset vain peittelette hurskastelullanne
omat pedomaisuutenne. - Eki..
tupakka on syntiä kirjoitti:
sanoo sen ääneen miten tahansa.
Mitä raamattu sanoo,että ilman rakkautta kaikki on turhaa...kuinka se nyt menikään..."vaikka jakaisin omaisuuteni köyhille,ja vaikka antaisin itseni poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta olisin helisevä vaski jne"
Meidät vain on rakennettu sillä tavoin,että hengellisyydessä,eikä muussakaan elämässä ilman rakkautta mikään,ei mene läpi.
Esim. tuossa tupakointi jutussa,ja monessa muussa asiassa menee paremmin läpi,jos sen sanoo tyyliin: "Että minussa on monta muuta vikaa,mutta eikö terveyden kannaltakin olisi parempi,että ensin vähentäisit,ja sitten lopuksi lopettaisit tupakoinnin" - auni3
Eki.. kirjoitti:
Mitä raamattu sanoo,että ilman rakkautta kaikki on turhaa...kuinka se nyt menikään..."vaikka jakaisin omaisuuteni köyhille,ja vaikka antaisin itseni poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta olisin helisevä vaski jne"
Meidät vain on rakennettu sillä tavoin,että hengellisyydessä,eikä muussakaan elämässä ilman rakkautta mikään,ei mene läpi.
Esim. tuossa tupakointi jutussa,ja monessa muussa asiassa menee paremmin läpi,jos sen sanoo tyyliin: "Että minussa on monta muuta vikaa,mutta eikö terveyden kannaltakin olisi parempi,että ensin vähentäisit,ja sitten lopuksi lopettaisit tupakoinnin"mutta minun mieheni poltti ennen uskoon tuloaan, mutta kun hän antoi elämänsä Jeesukselle niin hänen tupakan poltto meni saman tien, siitä on nyt lähes 40v kun hän lopetti sen polton.
Olen kuullut myös siitäkin että vähentäminen ei auta,se on katkaistava kerralla, muutoin alkaa polttamaan viellä enempi sen vähentämisen jälkeen,ja nykyisin tupakka tehtaat laittaa kuulema jotain sellaista ainetta josta on hyvin vaikea päästä eroon, tämä on vain kuulo puhetta, en tiedä onko totta.
Mutta yksi on varma kun ottaa Jeesuksen henkilökohtaiseksi elämän oppaaksi Hän vapauttaa kaikista tämän maan kahleista, mitkä meitä ovat ennen pitäneet vankeinaan. Kiitos ja Kunnia Hänelle! - sentään
auni3 kirjoitti:
mutta minun mieheni poltti ennen uskoon tuloaan, mutta kun hän antoi elämänsä Jeesukselle niin hänen tupakan poltto meni saman tien, siitä on nyt lähes 40v kun hän lopetti sen polton.
Olen kuullut myös siitäkin että vähentäminen ei auta,se on katkaistava kerralla, muutoin alkaa polttamaan viellä enempi sen vähentämisen jälkeen,ja nykyisin tupakka tehtaat laittaa kuulema jotain sellaista ainetta josta on hyvin vaikea päästä eroon, tämä on vain kuulo puhetta, en tiedä onko totta.
Mutta yksi on varma kun ottaa Jeesuksen henkilökohtaiseksi elämän oppaaksi Hän vapauttaa kaikista tämän maan kahleista, mitkä meitä ovat ennen pitäneet vankeinaan. Kiitos ja Kunnia Hänelle!Polttiko jeesus tupakkaa vai roikkuiko suun pielessä vain soijanakko? Kielsikö jeesus tupakanpolton suomalaisilta?
- koskaan polttanut
Tänne asti käryää kirjoitti:
Te fariseukset vain peittelette hurskastelullanne
omat pedomaisuutenne.enkä tule koskaan polttamaan. Se on syntiä ja sillä siisti.
- itsemurha siis
sentään kirjoitti:
Polttiko jeesus tupakkaa vai roikkuiko suun pielessä vain soijanakko? Kielsikö jeesus tupakanpolton suomalaisilta?
syntiä, käskyn "älä tapa" rikkomista. Jumala kostaa syntisille, saat nähdä (ja kokea) sen.
- tahdosta kiinni
sentään kirjoitti:
Polttiko jeesus tupakkaa vai roikkuiko suun pielessä vain soijanakko? Kielsikö jeesus tupakanpolton suomalaisilta?
Kun nyt tukanpoltosta on kysymys ja vielä Jeesuskin vedettiin tähän mukaan, täytyy todeta, että tiukassa tuntuu olevan synnin kahle, kun ei sitä avetuksi saa.
Tupakka tuntuu olevan pikku juttu, ja se on se saatanan valhe, jonka monet kokonaisena
'nielaisevat', kuten näköjään sinäkin.
Meidän ruumiimme, jos uskossa olemme, on Pyhän Hengen 'temppeli'. Sitä älkäämme saastuttako.
Sinun 'heittosi': # Kielsikö jeesus tupakanpolton suomalaisilta? # on tyhmä. tahdosta kiinni kirjoitti:
Kun nyt tukanpoltosta on kysymys ja vielä Jeesuskin vedettiin tähän mukaan, täytyy todeta, että tiukassa tuntuu olevan synnin kahle, kun ei sitä avetuksi saa.
Tupakka tuntuu olevan pikku juttu, ja se on se saatanan valhe, jonka monet kokonaisena
'nielaisevat', kuten näköjään sinäkin.
Meidän ruumiimme, jos uskossa olemme, on Pyhän Hengen 'temppeli'. Sitä älkäämme saastuttako.
Sinun 'heittosi': # Kielsikö jeesus tupakanpolton suomalaisilta? # on tyhmä.Mutta Jeesus ei tullut pelastamaan ruumiinkulttuuriamme, vaan sielumme.
Ikuisesta tulipalosta.
Maksatte promillet mintuista ja kymmenyksistä ja
juomistanne, mutta jätätte vaille huomiota sen,
MIKÄ LAISSA ON TÄRKEINTÄ - armahtamisen ja auttamisen!- Maksatte promillet ...?
AnttiVKantola kirjoitti:
Mutta Jeesus ei tullut pelastamaan ruumiinkulttuuriamme, vaan sielumme.
Ikuisesta tulipalosta.
Maksatte promillet mintuista ja kymmenyksistä ja
juomistanne, mutta jätätte vaille huomiota sen,
MIKÄ LAISSA ON TÄRKEINTÄ - armahtamisen ja auttamisen!**Maksatte promillet mintuista ja kymmenyksistä ja juomistanne, mutta jätätte vaille huomiota sen, MIKÄ LAISSA ON TÄRKEINTÄ - **
Matt.23:23
"Voi teitä kirjanoppineet ja fariseukset, kun te annatte kymmenykset mintuista jne..."
Missäs sinun esittämäsi lause 'promilleista' on?
- Jeesus sinut?
se on se kysymys.
Jaa-a. Kyllä se toivon varassa vain on. Tosin se
toivo on varma monin tavoin. Sana sanoo niinkin,
että joka tunnustaa Minut (Jeesuksen) ihmisten
edessä, hänet Minäkin tunnustan Isäni edessä.
Rakastan Paavalin omaksumaa nöyrän varmaa asemaa ja
asennetta Jumalan edessä:
1. Kor. 4:4
Minulla ei ole mitään tunnollani, mutta ei minua vielä sen perusteella ole todettu syyttömäksi.
Minun tuomarini on Herra. [Ap. t. 23:1]
Paavali rohkaisee minuakin:
2. Tim. 4:8
Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat- alex-kasi
AnttiVKantola kirjoitti:
Jaa-a. Kyllä se toivon varassa vain on. Tosin se
toivo on varma monin tavoin. Sana sanoo niinkin,
että joka tunnustaa Minut (Jeesuksen) ihmisten
edessä, hänet Minäkin tunnustan Isäni edessä.
Rakastan Paavalin omaksumaa nöyrän varmaa asemaa ja
asennetta Jumalan edessä:
1. Kor. 4:4
Minulla ei ole mitään tunnollani, mutta ei minua vielä sen perusteella ole todettu syyttömäksi.
Minun tuomarini on Herra. [Ap. t. 23:1]
Paavali rohkaisee minuakin:
2. Tim. 4:8
Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavatmitäs sanot Antti, koska sinulla ei ole mitään tunnollasi, onko synti jota ei ihminen synniksi tajua yhä synti? Miokä on mielipiteesi?
Oma varma käsitykseni on että kaikki synti on syntiä - myös ne joita emme itse synniksi tunnusta. Ja kaiken synnin palkka on kuolema.. - Muinainen kaatopaikka
alex-kasi kirjoitti:
mitäs sanot Antti, koska sinulla ei ole mitään tunnollasi, onko synti jota ei ihminen synniksi tajua yhä synti? Miokä on mielipiteesi?
Oma varma käsitykseni on että kaikki synti on syntiä - myös ne joita emme itse synniksi tunnusta. Ja kaiken synnin palkka on kuolema..Jes 66:24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet.
Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole,
liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
[Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]
Mark. 9:48
jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.
Asiasta seitsemänteen - tiedätkös miten erotaan kirkosta? Tässä ilmainen näyte:
http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=http://beyondadventism.com/content-transition/resignation-letters/exadventist-com.php&sa=X&oi=translate&resnum=3&ct=result&prev=/search?q=exadventist&hl=fi&lr=&newwindow=1&safe=off&sa=G
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2462219- 1921684
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä471319Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad501035- 41826
- 14810
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä31790Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .25766Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21760Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46647