ujo vain koulussa

kyselijä89

Meidän koulussa on yksi tyttö, joka on aivan mielettömän ujo. Hän ei koskaan viittaa tunneilla eikä puhu juuri kenellekkään. Olen monesti yrittänyt tehä tuttavuutta hänen kanssa, mutta ei siitä ole tullut mitään! Minä olen vaan kysellyt ja hän on vastannut yhdellä sanalla kysymyksiini. Olin huolissani kyseisestä tytöstä, sillä luulin, että hänellä oli joku masennus yms.

Mutta pari päivää sitten löysin galtsusta hänen profiilinsa ja olin saada slaagin kun näin hänen kuvat! Se sama ujo ja arka tyttö hehkui iloisena mielettömän kaveriporukansa keskellä melkein joka kuvassa. Kuvia oli siis joka puolelta maailmaa, oli rantabileistä, shoppailusta jossain Kaliforniassa ja niissäkin kuvissa se "hiljainen" typy poseerasi paikallisten kamujensa kanssa. Poikaystäväkin sillä näytti olevan, vieläpä komea sellainen :D

Olin todella helpottunut kuin näin ne kuvat! Olin jo ehtinyt luulla, että se tyttö on hirveän yksinäinen ja masentunut. Toki ymmärrän, että koulunkin ulkopuolella on elämää, ja ihmiset käyttäytyvät eritavoin koulussa kuin lähimpien kavereidensa seurassa, mutta voiko tuo ero olla niin valtava?? Koulussa hän on niin ujo, punastelee helposti ja jätti jopa yhden esitelän pitämisenkin kesken kun häntä jännitti niin paljon, ja sitten arkielämässä hän onkin kunnon bilehile.
Joissain kuvissa oli kyllä mukana kaikenlaisia drinkkejä, voiko alkoholi todellakin muuttaa ihmistä noin paljon? Ei hän näyttänyt siltä, että olisi ihan kännissä ollut. Varsinkin niissä shoppailu kuvissa :D

Kertokaa

10

2239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wqiqwpoiqwiorop§

      "voiko alkoholi todellakin muuttaa ihmistä noin paljon?"

      No vittu voi saatana

      • koulukammoinen

        Olen ollut itse ujo vain koulussa. Olen sitä vieläkin vaikka olen jo 26v. Minun oli ala- ja yläasteella vaikea päästä joukkoon niin isossa laumassa. Ujoilin alusta asti ja jotenkin vetäydyin omaehtoisesti. Silloin ala-asteella minulla oli vielä muutamia kavereita mutta ylemmillä luokilla aloin jäädä auttamattomasti joukosta ulos. Koulun käytävillä lojui muitakin yksinäisiä muttei kukaan pitänyt yhteyttä toisiinsa. Jotenkin vaan itsekseen häpesimme kaikki olotilaamme.

        Palatakseni aiheeseen olin siis koulun ulkopuolella tosi puhelias! Jossainhan ujonkin täytyy saada itseään purkaa...eikä pelkästään alkoholin voimalla! Minua aina ahdisti se että kaikilla koulukavereilla oli minusta yksioikoinen kuva. Että olin joka paikassa yhtä hiljainen ja kömpelö. En uskaltanut itse lähestyä ketään ja olisin toivonut että joku olisi lähestynyt minua. Samaan asenteeseen törmään yhä. Ihmisen oletetaan olevan automaattisesti sosiaalisesti oma-aloitteinen ja jos ei ole niin hänet hyljätään ulkopuolelle. Ujompaan ei uskalleta yrittää edes ottaa kontakia. Minusta tuossa asenteessa olisi korjaamisen varaa.


    • Yrittänyt kans

      Tutustua mutta ei siitä mitään tule sellaisten tyyppien kanssa jotka eivät osaa ymmärtää toista. Haukkui hulluksi ja en ole sen perään muuta kuin myöntynyt siihen lopputulokseen. Kuitenkin shoppailemassa on oltu paljon mutta olen ollut silloin ihan hiljaa. Anna aikaa kyllä se siitä emmä tiijä.

    • .........

      olen aina ollut ujo pelkästään koulussa, lähinnä siksi että minua kiusattiin koko ala- ja yläaste aika. Opiskelen nyt ammattikorkeakoulussa ja olen sielläkin todella ujo enkä ole oikein tutustunut luokkatovereihini. Kukaan luokkalaiseni ei tunne minua ollenkaan. Kaverini koulun ulkopuolelta kuitenkin tuntevat minut todella hyvin ja heidän seurassaan pystyn olemaan avoin oma itseni.

      Ajattelen niin, että kaikki kiusaajani ja koulufobiani aiheuttajat voivat suksia hevon vittuun....

    • vähän ristiriitaiselta

      Jos sulla on todella sellainen kuva siitä tytöstä, että se voi koulussa huonosti. Näyttää masentuneelta ja yksinäiseltä, ei puhu, on apaattinen, sulkeutuu.

      Tietty voihan olla, että sillä on rikkaat vanhemmat, jotka kustantaa sitä ympäri maailmaa ja vie paikkoihin ja porukoihin, missä se tuntee olonsa mukavaksi ja saa kavereita.

      Mutta hieman epäilyttävältä kuulostaa kuitenkin. Musta kaikilla pitäisi olla koulussa kivaa ja turvallista. Sellaista, että olisi ystäviä, voitaisiin nauraa ja tehdä kivoja juttuja välitunneilla ja että tunneillakin olisi oikeasti mukavaa.

      Voisitko sä varovasti lähestyä sitä tyttöä? Lähettää vaikka sille ystävällisen sähköpostin, jossa voisit kertoa siitä maailmasta, mitä netin kautta hänestä olet nähnyt ja kysyä, tuntuuko koulussa olo todella niin kurjalta, kun muuten tyttö vaikuttaa kivalta ja sen elämä ja maailma rikkaalta ja onnelliselta.

      • kyselijä eka

        täytyy kysyä tuota asiaa, sillä se kontrasti hänen koulu -ja arkielämän välillä on niin suuri, etten voi vieläkään tajuta sitä itsekkään :)


    • Anonyymi

      No hei, yleensä siinä tutussa ja turvallisessa porukassa osaa puhua ja nauraa.

    • Anonyymi

      tuttua ujous kouluaikoina ja sen jälkeen. tuttua on ja kärsimystä paljon sen vuoksi ollut mulla. ujouden takia menen usein myös puhumattomaksi. moni voi pitää mua outona.

    • Anonyymi

      yksi ahdistava kokemus ujoudesta on tämä; nivalan ammattikoulussa kävin hotelli&ravintola&suurtalousalaaa ja olin tarjoilijan roolissa niin iski aivan älytön paniikki ja ujous niin oli suuri ihme että ylipäänsä olin tarjoilemassa että oli melko lähellä että oisin juossut karkuun.

    • Anonyymi

      oon itte ujo myös koulun ulkopuolella. koulussa en oo ollu moneen vuoteen, elikkäs siis joskus vuonna 1999 olin viimeksi koulussa ja se koulu oli ammattikoulu jonka jätin kesken.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe