Hyvin menee lähitaksi

mikko-sika

Joko on saatu sagem semeli kestämään pakkasta?

mahtaako jaettu maksu toimia?

Saako laittaa itse virkatun hupun päätteen päälle talviyönä?

Vai kieltääkö lähitaksin säännöt sen?

Täytyy sanoa että hauskoja setiä olette siellä hallituksessa;)

Olisi kiva nähdä teitäkin töissä joskus.

Vastauksia kiitollisesti odotellen.
Tolppa-apina

36

4553

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pohjoisesta?????

Kun niitä samoja laitteita sattuu oleen asennettuna jo yli 1000kpl ympäri maata, niin olisko tuohon pakkas asiaan parhaita vastaamaan vaikka Oululaiset tai Rovaniemeläiset? Siellä taitaa olla hippasen kylmempi, kun pääkaupungissa.

Mistä muuten tiedät, että laite ei kestäisi pakkasta? Onko sinulla siis kokemusta asiasta, vai onko "pojat" kaffella kertoneet:) Mun puolesta hajotkoot pakkasessa, onhan siinä 4v vaihtotakuu, onhan ainakin aina uusi laite käytössä:) Onkohan Helsingissä, Vaasassa tai Turussa kosteampaa, kun Lähitaksin alueella? Tuli vaan mieleen, että em. kaupunkien kaverit voisivat kertoa, kestääköhän se edes kosteutta;)

Tuntisiko sinä edes näitä mainitsemiasi "setiä", jos näkisit heitä töissä? Et ilmeisesti tunne, kun moista tuubaa yrität väittää. No se on mulle se ja sama mutta minä ainakin näen heitä ajossa useinkin. Mitä sillä muuten on väliä ajavatko he vai eivät? Siellä ei taida olla yhtään alle 20v ajouraa omaavaa mukana.

• asiakas aatu

Ajelin tässä eilen siellä pääkaupungissa espoosta kentälle. Siinä matkan aikana huomasin että autossa oli se uusi maksupääte. Samanlainen mitä olen oulussakin nähnyt. Kommentit kuljettajalta olivat aivan samat, sieltä ja syvältä...
        Kentälle päästyämme ei maksamisesta meinannut tulla yhtään mitään, Niska vaan punotti kun kaveri yritti ja yritti. Ja sitten odoteltiin ja odoteltiin.. Finnairin bussikin tuli siihen torvea painamaan..
        Kysymys kuuluukin;
        Miten olette saaneetkin laitteesta noin hitaan? Muualla nähnyt samanmerkkisiä huomattavasti nopeampia. Onko syynä se että siihen on ympätty jokin oma lähitaksin ohjelma, kuten kuljettaja epäili? Koska rahat kuulemma kiertää sieltä kautta.
        Hyvät autoilijat. Eikö olisi järkevämpää kaikkien hoitaa itse korttimaksunsa, kuten tämä kylätaksi joka tuli minua hakemaan kentältä pohjoisessa?
        Hänen mielestään ei siinä välikäsiä tarvita. Eikä kuulemma ole homma eikä mikään tehdä omat sopparit pankin ja maksupääte myyjän kanssa.
        Oli kylläkin eri merkkinen pääte. Ja nopea.
        Asiakkaan näkökulmasta homma ainakin toimi huomattavasti nopeammin ja mukavammin suoraan autoilijan kanssa.
        Sitäkään en ymmärrä miksi kaikkien pitäisi ottaa samanlainen laite maksupäätteeksi. Saatteko jotain alennusta siitä? Pakkohan se tietysti on jos on noinkin hidas ja epävarmasta pelistä kyse.

• sifra isolta kirkolta

Ei muutten kossit aatellu täällä laittaa ko. laitetta autoonsa paitsi muutama htd osakas. Pointin päätteitä ovat kyllä tilailleet.
        Sedät on uneksinut ajavansa taksia, mutta oikeessa elämässä ei niistä ole siihen. Parempi että vaan istutte siellä haagassa,metsälässä ja peltolantien taksilupa-toimistossa.
        Jos yli 20 vuotta ollut autoilijana, olisiko syytä siirtyä sivuun ja antaa tilaa nuoremmille jotka todennäköisesti tekisivät pikkaisen fiksumpia päätöksiä?
        Tämän lopun ajan pitäkää kynät pois sopimuspapereiden läheltä etteivät kaikki pääkaupunkiseudun taksiautoilijat ja asiakkaat joudu kärsimään teidän sopupäätöksistänne.
        Joo joo, tuodaan me kukkia teille sitten kun siirrytte eläkkeelle...

• Tuuba...
        sifra isolta kirkolta kirjoitti:

Ei muutten kossit aatellu täällä laittaa ko. laitetta autoonsa paitsi muutama htd osakas. Pointin päätteitä ovat kyllä tilailleet.
        Sedät on uneksinut ajavansa taksia, mutta oikeessa elämässä ei niistä ole siihen. Parempi että vaan istutte siellä haagassa,metsälässä ja peltolantien taksilupa-toimistossa.
        Jos yli 20 vuotta ollut autoilijana, olisiko syytä siirtyä sivuun ja antaa tilaa nuoremmille jotka todennäköisesti tekisivät pikkaisen fiksumpia päätöksiä?
        Tämän lopun ajan pitäkää kynät pois sopimuspapereiden läheltä etteivät kaikki pääkaupunkiseudun taksiautoilijat ja asiakkaat joudu kärsimään teidän sopupäätöksistänne.

Koko laite,liiterissäkin on parempi,vetkutelen viimeiseen asti ilman kyseistä Tuubaa.

• Osta ihmeessä ;)
        sifra isolta kirkolta kirjoitti:

"Pointin päätteitä ovat kyllä tilailleet"

Siitä vaan tilailemaan, jos rahaa on hukkaan heittää, Sagemi on kuitenkin hankittava sen rinnalle, sillä pointilla kun et voi vastaanottaa kortteja, joita sopimuksen pitää ottaa. Jossain pienillä paikkakunnilla asia onkin ihan eri juttu, ei ole kk,LT,HTD,sote ym. kortteja, mutta sielläkin pointin lukijan on keskusteltava Mitaxin mittarin kanssa.

Ei Sagemia = Ei data keikkoja, näin yksinkertainen on yhtälö.

• perässä vedettävät pässit
        Osta ihmeessä ;) kirjoitti:

Siitä vaan tilailemaan, jos rahaa on hukkaan heittää, Sagemi on kuitenkin hankittava sen rinnalle, sillä pointilla kun et voi vastaanottaa kortteja, joita sopimuksen pitää ottaa. Jossain pienillä paikkakunnilla asia onkin ihan eri juttu, ei ole kk,LT,HTD,sote ym. kortteja, mutta sielläkin pointin lukijan on keskusteltava Mitaxin mittarin kanssa.

Niin ja jos lähitaksin hallitus määrää milloin käytävä paskalla ja siitä pitää maksaa 25 euroa kerta ,kun vessanpöntöön on tehty taksikuskin perseellle sopiva rengas.Ja jos et maksa ja käyt muualla paskalla ula menee kiinni sopimuksen mukaan.
        Eli jos käyt paskalla muualla=ei ulaa?
        Lähitaksin hallitus näköjää pyörittää pääkaupungin takseja.
        Minä luulin tähän asti että taksit on itsenäisiä yrittäjiä,mutta taitavat olla lähitaksin renkejä.

• Neuvostoliitto

Taksikeskus on taksikeskus. Pankki on pankki. Semeli mittaa. Maksupääte rahastaa. Dataa ei kukaan tänäpäivänä enään kaipaa. Keskuksen kautta tilaukset menneet jo pitkään harakoille.
        Niihin ei luota asiakkaat eikä autoilijat.
        Kunnatkin alkaneet epäilemään "yhden" maksuvälittäjän systeemiä.
        Datalta kuitannut kyydin viimeksi viikko sitten ja sekin jurripelle paskat housussa.

• keisarin perillinen

Mummot ja kansanedustajat lähtee kävelee pankkiautomaatille joka tapauksessa, meinaan seuraava sellanen kortti kun mulle tulee vaikkakin on jo tää sagemin saatana, ilmoitan tylysti ettei kortit pelaa tässä pirssissä, homma jokin käypänen kortti tai euroja. Yksikään noista sun luettelemista korteista ei kuulu laissa vaadittuihin yleisimpiin maksuvälineisiin. Ei voi muuta sanoa kuin uskomatonta shittiä nää meidän jehut syöttää. Armotonta pakkopullaa. Ei maistu kiitos.Kk,lt,htd,sote kyydit ei kiitos enään.Kävelkööt...
        Lähitaksin ja htd;n liikevaihto tulee pienenemään aikalailla ensivuonna kun sulkevat ison määrän laitteita. Uskoisin että uusia taksikeskus yrittäjiä alkaa löytymään.

• puolueen jäsen
        keisarin perillinen kirjoitti:

Mummot ja kansanedustajat lähtee kävelee pankkiautomaatille joka tapauksessa, meinaan seuraava sellanen kortti kun mulle tulee vaikkakin on jo tää sagemin saatana, ilmoitan tylysti ettei kortit pelaa tässä pirssissä, homma jokin käypänen kortti tai euroja. Yksikään noista sun luettelemista korteista ei kuulu laissa vaadittuihin yleisimpiin maksuvälineisiin. Ei voi muuta sanoa kuin uskomatonta shittiä nää meidän jehut syöttää. Armotonta pakkopullaa. Ei maistu kiitos.Kk,lt,htd,sote kyydit ei kiitos enään.Kävelkööt...
        Lähitaksin ja htd;n liikevaihto tulee pienenemään aikalailla ensivuonna kun sulkevat ison määrän laitteita. Uskoisin että uusia taksikeskus yrittäjiä alkaa löytymään.

johtunee jo nyt tästä asiasta etteivät enään kk-kortti kyydit kelpaa enään kenellekkään. Aika kähmintää ollut aina näitten kyytien suhteen kun muistelee aikaa taaksepäin. Vakiasiakkaat,myk-keskukset, espoon kpk yms. Ja vihdoinkin saatu oma semeli jaolle... Kiitos armollisten htd ja lähitaksin hallitusten.

• 1 vaan
        keisarin perillinen kirjoitti:

"Mummot ja kansanedustajat lähtee kävelee pankkiautomaatille joka tapauksessa, "

Saattaa myös käydä niin, että sinä kävelet fattaan hakemaan sosiaaliapua?!

Taantuma näkyy jo.

Mitähän keikkoja ajelet taantuman syvetessä?

• 2vaan
        1 vaan kirjoitti:

"Mummot ja kansanedustajat lähtee kävelee pankkiautomaatille joka tapauksessa, "

Saattaa myös käydä niin, että sinä kävelet fattaan hakemaan sosiaaliapua?!

Taantuma näkyy jo.

Mitähän keikkoja ajelet taantuman syvetessä?

Taidat itse kävellä fattaan sagemis kanssa kun kanikonttorista et saa siitä mitään.
        Minulla on semmoinen käsitys jos taantuma/lama on tulossa ei ainakaan kannata tehdä älyttömiä investointeja joita lähitaksin rengit(taksiautoilijat)nyt tekevät.
        Sillä sagemin päättelläs saat ajaa aika monta mummoa ja pappaa ennenkuin se on maksanut itsensä ja muista myös käyttömaksut sagemista nekin on ajettava.
        Taitaa keisarin perilliset ajaa taantuman syvenemässä ajaa maksavia asiakkaita halvemillla ja paremilla maksupäättteillä.

• autoilija tältä planeetalta

Joo en tuntisi Heitä. Kukaan ei ole nähnyt Heitä ajossa enään aikoihin. He varmasti jo aika turvoksissa juhlittuaan Meidän varoillamme. ja tietysti Muutkin Heitä juottaneet.
        Ps. Rovaniemen ympäristössä muita maksupäätteitä enemmän kuin ko. sagemia....

• Autoilija tellukselta
        autoilija tältä planeetalta kirjoitti:

Joo en tuntisi Heitä. Kukaan ei ole nähnyt Heitä ajossa enään aikoihin. He varmasti jo aika turvoksissa juhlittuaan Meidän varoillamme. ja tietysti Muutkin Heitä juottaneet.
        Ps. Rovaniemen ympäristössä muita maksupäätteitä enemmän kuin ko. sagemia....

suomessa yli 7000 taksia ja jos 1000 sagemi niin 6000 jokin muu?

• kuuntele
        2vaan kirjoitti:

Taidat itse kävellä fattaan sagemis kanssa kun kanikonttorista et saa siitä mitään.
        Minulla on semmoinen käsitys jos taantuma/lama on tulossa ei ainakaan kannata tehdä älyttömiä investointeja joita lähitaksin rengit(taksiautoilijat)nyt tekevät.
        Sillä sagemin päättelläs saat ajaa aika monta mummoa ja pappaa ennenkuin se on maksanut itsensä ja muista myös käyttömaksut sagemista nekin on ajettava.
        Taitaa keisarin perilliset ajaa taantuman syvenemässä ajaa maksavia asiakkaita halvemillla ja paremilla maksupäättteillä.

"lähitaksin rengit(taksiautoilijat)nyt tekevät" Mitä ihmettä siinä vingut. Kyseisen puulaakin omistaa autoilijat itse. Itse ne myös sen hallituksen valitsevat, joka ne päätökset siellä tekee, eli kaikki niin Lähitaksissa, kuin muissakin välitysyhtiöissä tehtävät päättää käytännössä autoilijat itse. Sieltä pääsee helposti posi, jos haluaa, eikä päätökse miellytä. Kyllä tekis oikseesti nyt pieni lama tälle alalle hyvää, niin nähtäis mitä nämä pullistelijat oikeesti tekisivät.

• matkustaja
        kuuntele kirjoitti:

"lähitaksin rengit(taksiautoilijat)nyt tekevät" Mitä ihmettä siinä vingut. Kyseisen puulaakin omistaa autoilijat itse. Itse ne myös sen hallituksen valitsevat, joka ne päätökset siellä tekee, eli kaikki niin Lähitaksissa, kuin muissakin välitysyhtiöissä tehtävät päättää käytännössä autoilijat itse. Sieltä pääsee helposti posi, jos haluaa, eikä päätökse miellytä. Kyllä tekis oikseesti nyt pieni lama tälle alalle hyvää, niin nähtäis mitä nämä pullistelijat oikeesti tekisivät.

Siis onko asia niin että taksiautoilijat omistavat lähitaksin?
        Miksi autoilijat sitten eivät suostu ottamaan lähitaksin elikkä oman firmansa korttia.
        Olen varmaan kymmenkertaa saannut kuulla autoilijoilta että lähitaksin kortti ei käy tässä taksissa,kun olen kysynyt kuljettajalta lentokentältä kyytiä teknopolikseen.Se on erittäin noloa joutua aina autosta ulos.
        Olettepa lojaaleja omalle yhiöllenne.
        Olen näiden kokemusten peruteella todennut että suomessa on maailman tylyimmät taksit.
        KIITOS.

• Lähitaksin autoissa
        matkustaja kirjoitti:

Siis onko asia niin että taksiautoilijat omistavat lähitaksin?
        Miksi autoilijat sitten eivät suostu ottamaan lähitaksin elikkä oman firmansa korttia.
        Olen varmaan kymmenkertaa saannut kuulla autoilijoilta että lähitaksin kortti ei käy tässä taksissa,kun olen kysynyt kuljettajalta lentokentältä kyytiä teknopolikseen.Se on erittäin noloa joutua aina autosta ulos.
        Olettepa lojaaleja omalle yhiöllenne.
        Olen näiden kokemusten peruteella todennut että suomessa on maailman tylyimmät taksit.
        KIITOS.

Kyseinen kortti on yksi niistä korteista, joka on pakko käydä jokaisessa Lähitaksin autossa. Kyseinen maksuväline on yksi niistä, joiden vastaanottamisesta Yritys (lähitaksi) ja autolija ovat keskinäisellä sopimuksella sopineet. Jos se ei käy. numero ylös ja ilmoitus asiasta tarkastajalle tai lähitaksiin. Kannattaa myös huomioida, että ei kaikki kentältä ajavat autot ole lähitaksin, sieltä ajavat myös helsinkiläiset mutta kyllä se sama kortti niihinkin käy, niissä se ei "saata käydä" koska kysesssä on vain noin "lyhyt" kyyti.

• kaikissa lähitaksin autoissa
        Lähitaksin autoissa kirjoitti:

Kyseinen kortti on yksi niistä korteista, joka on pakko käydä jokaisessa Lähitaksin autossa. Kyseinen maksuväline on yksi niistä, joiden vastaanottamisesta Yritys (lähitaksi) ja autolija ovat keskinäisellä sopimuksella sopineet. Jos se ei käy. numero ylös ja ilmoitus asiasta tarkastajalle tai lähitaksiin. Kannattaa myös huomioida, että ei kaikki kentältä ajavat autot ole lähitaksin, sieltä ajavat myös helsinkiläiset mutta kyllä se sama kortti niihinkin käy, niissä se ei "saata käydä" koska kysesssä on vain noin "lyhyt" kyyti.

Älä valehtele täällä julkisesti!
        Olen autoilija lähitaksin alueelta,minä en omista yhtään lähitaksin osaketta.Minulle ei käy enään yksikään kaupunki/lähitaksin luottokortti.Jos asiakas tarjoaa jotain tälläisiä kortteja niin EI KÄY.
        Syy tähän on yksinkertaisesti lähitaksin sagem päätös.

• vantaalta!
        kaikissa lähitaksin autoissa kirjoitti:

Olen autoilija lähitaksin alueelta,minä en omista yhtään lähitaksin osaketta.Minulle ei käy enään yksikään kaupunki/lähitaksin luottokortti.Jos asiakas tarjoaa jotain tälläisiä kortteja niin EI KÄY.

sama täällä en ota enää muita kuin yleisiä luottokortteja jotka taksilaki määrää ja niihin ei kuulu kaikenmaailman kk,lähitaksikortit jne,..

• parillinen auto
        vantaalta! kirjoitti:

sama täällä en ota enää muita kuin yleisiä luottokortteja jotka taksilaki määrää ja niihin ei kuulu kaikenmaailman kk,lähitaksikortit jne,..

Saa työntää vaikka hanuriinsa ko. kortit. vaikka saattaisivat jopa käydä. Mut niin persiistä koko lähitaksi oy;n tapa ajaa päätöksiä läpi. Sopisi vähän kysellä autoilijoiltakin mitä tehdään eikä hallituksen/ tj;n omin päin tehdä osakkaille ja muille autoilijoille sika kalliita päätöksiä.Markkinoiden kallein maksupääte ostaa ja käyttää. En ole missään muualla tavannu moista yrityskultturia joka suorastaa haisee ja pitkälle.
        Ei todellakaan tee mieli enään puhaltaa samaa tulee. Eikun kapuloita rattaisiin vaan lähitaksin nimiin. Muistan kyllä "kehua" myös asiakkaille.
        Tälle yhtiölle en povaa pitkää tulevaisuutta.

• syöttää niille
        Autoilija tellukselta kirjoitti:

suomessa yli 7000 taksia ja jos 1000 sagemi niin 6000 jokin muu?

noin vaikeata laskutoimitusta. Ei ne ymmärrä mitään tuollaisesta astraalimatematiikasta.
        Olethan itsekkin huomannut asian niiden laitehankinnoista. Ihan sama miten toimii tai maksaa, sellaiset hommataan.
        Pää asia että autoilijat on sidottu semeliin ja lähitaksiin. Molemmathan ovat suomen suurimpia Pankkeja. vai mikä se oli....
        Taksikeskus?
        mikä se on? Välitti lähitaksi mulle mennä viikollakin 3 ajokelpoista kyytiä. Kaikki mikä sieltä tuutista tulee on täyttä paskaa. Rahaliikenteen kyllä haluaisivat.hhmmm...

• joku valittaa siitä
        kaikissa lähitaksin autoissa kirjoitti:

Toivottavasti joku tarjoaa sinulle jotain kyseistä korttia ja kun sinä et ota sitä vastaan tekee siitä valituksen. Jos minun on sopimuksen mukaan pakko ottaa näitä kortteja vastaan, jotka yhtiö edellyttää, otat sinäkin. Jos joku asiakas mainitsee minulle autossani, ettei autoon x käynyt kortti x, voit olla varma, ettei asia jää siihen.

Tämähän on aivan järjetöntä jauhamista isoilta ihmisiltä. Jokaisella LT:n autoilijalla on nimi paperissa, jossa hän itse suostuu ottamaan vastaan yhtiön määrittelemät maksukortit. Mitä veikkaat kumpi on vahvoilla? Samassa paperissa olet suostunut varustamaan autosi saman yhtiön määrittelemillä autolaitteilla. Mitä veikkaat, kumpi on vahvoilla?

• Lähiautoilija nro 1
        joku valittaa siitä kirjoitti:

Toivottavasti joku tarjoaa sinulle jotain kyseistä korttia ja kun sinä et ota sitä vastaan tekee siitä valituksen. Jos minun on sopimuksen mukaan pakko ottaa näitä kortteja vastaan, jotka yhtiö edellyttää, otat sinäkin. Jos joku asiakas mainitsee minulle autossani, ettei autoon x käynyt kortti x, voit olla varma, ettei asia jää siihen.

Tämähän on aivan järjetöntä jauhamista isoilta ihmisiltä. Jokaisella LT:n autoilijalla on nimi paperissa, jossa hän itse suostuu ottamaan vastaan yhtiön määrittelemät maksukortit. Mitä veikkaat kumpi on vahvoilla? Samassa paperissa olet suostunut varustamaan autosi saman yhtiön määrittelemillä autolaitteilla. Mitä veikkaat, kumpi on vahvoilla?

Aivan. Toivottavasti.
        Hyvä sopimus kun menee lain yli. Siinä muistaakseni vain yleisimmät maksu- ja luottokortit.
        Ei puhetta lähitaksipankki, htd tai hiv korteista.
        Onko maksupääte = autolaite?
        Ihan mielenkiinnosta, mistä asiakas valittaa? Ettei saanut maksaa vai?
        Yhtiötähän ei kukaan ota enään tosissaan, ei autoilijat eikä asiakkaat.

• reppanaa
        Lähiautoilija nro 1 kirjoitti:

Aivan. Toivottavasti.
        Hyvä sopimus kun menee lain yli. Siinä muistaakseni vain yleisimmät maksu- ja luottokortit.
        Ei puhetta lähitaksipankki, htd tai hiv korteista.
        Onko maksupääte = autolaite?
        Ihan mielenkiinnosta, mistä asiakas valittaa? Ettei saanut maksaa vai?
        Yhtiötähän ei kukaan ota enään tosissaan, ei autoilijat eikä asiakkaat.

onko joku vienyt tikkarin? Asiakkaalla on oikeus maksaa kyytinsä esim. Taksiliitonkortilla ja se on käytävä kaikissa Lähitaksin autoissa, vaikka sitä ei missään laissa sanotakkaan. Ei siellä eritellä mikä kortti on yleinen ja mikä ei. Esim. visa electron kuuluu yleisten korttien joukkoon. Kun kaksi itsenäistä yritystä tekee keskenään sopimuksen se kanssa pitää. Soimusteksti on aina tarkastettu juristeilla, ettei se ole ristiriidassa lakien kanssa. Näin on näreet.

• Taksi autoilijan juristi va...
        reppanaa kirjoitti:

onko joku vienyt tikkarin? Asiakkaalla on oikeus maksaa kyytinsä esim. Taksiliitonkortilla ja se on käytävä kaikissa Lähitaksin autoissa, vaikka sitä ei missään laissa sanotakkaan. Ei siellä eritellä mikä kortti on yleinen ja mikä ei. Esim. visa electron kuuluu yleisten korttien joukkoon. Kun kaksi itsenäistä yritystä tekee keskenään sopimuksen se kanssa pitää. Soimusteksti on aina tarkastettu juristeilla, ettei se ole ristiriidassa lakien kanssa. Näin on näreet.

.... Soimusteksti on aina tarkastettu juristeilla, ettei se ole ristiriidassa lakien kanssa. Näin on näreet.
        Kannataiskohan tarkistaa uudestaan ainakin mieheni on allekirjoittanut sopimuksen ennen uutta taksilakia?Joka astui viime vuoden elokuuussa voimaaan.
        Mielestäni siinä laissa määrätään myös taksikeskuksille velvollisuuksia kyytien välittämisessä.
        Toivottavasti näemme oikeussalissa,tosin luulen että tuo uhoilu loppuu jo markkinaoikeudessa(määräävä markkina-asema).
        Käsittääkseni lähitaksillakin on luvanvaraista toimintaa tuo kyytien välittäminen ja pankkina toimiminen kyllä vaatii toisenlaiset luvat?

• jorinaa
        Taksi autoilijan juristi va... kirjoitti:

.... Soimusteksti on aina tarkastettu juristeilla, ettei se ole ristiriidassa lakien kanssa. Näin on näreet.
        Kannataiskohan tarkistaa uudestaan ainakin mieheni on allekirjoittanut sopimuksen ennen uutta taksilakia?Joka astui viime vuoden elokuuussa voimaaan.
        Mielestäni siinä laissa määrätään myös taksikeskuksille velvollisuuksia kyytien välittämisessä.
        Toivottavasti näemme oikeussalissa,tosin luulen että tuo uhoilu loppuu jo markkinaoikeudessa(määräävä markkina-asema).
        Käsittääkseni lähitaksillakin on luvanvaraista toimintaa tuo kyytien välittäminen ja pankkina toimiminen kyllä vaatii toisenlaiset luvat?

"Kannataiskohan tarkistaa uudestaan ainakin mieheni on allekirjoittanut sopimuksen ennen uutta taksilakia?"

Ei lakiuudistus sentään yritysten välisiä sopimuksia uusiksi pistä kai nyt sen verran pitäisi älyä löytyä. Sitä paitsi taksilaki on ns. puitelaki ja se koskee kaikkia suomen takseja ei pelkästään lähitaksia tai pääkaupunkiseutua. Kaikki suomen keskukset täyttävät laissa mainitut kohdat. Se ei edelleenkään poista sitä totuutta, että palveluntajoajalla, tässä tapauksessa keskuksella ja palvelun ostajalla, tässä tapauksessa autolijalla voi olla keskinäisiä sopimuksia, joita molemmat osapuolet noudattavat.

Oletko edes lukenut kyseistä lakia? Sen 12§ mainitaan mm. seuraavasti:"Taksiluvan haltija on pyydettäessä velvollinen
        suorittamaan luvan mukaisen henkilökuljetuksen
        pääasiallisella toiminta-alueellaan,
        jollei muu ajotehtävä, vapaavuoro, kuljettajan
        sallitun työajan ylittyminen, luvan
        haltijan oma tai hänen perheenjäsenensä äkillinen
        sairaus, kuljettajan sairaus, ajoneuvon
        rikkoontuminen tai muu näihin rinnastettava
        erityinen syy estä kuljetusta."

Suomennettuna edellinen tarkoittaa sitä, että jos kyseiset kieltäytymisen syyt täyty, ei ainoallakaan autolla ole oikeutta kieltäytyä esim. keskuksen tarjoamasta kyydistä painamalla siihen EI.

"Käsittääkseni lähitaksillakin on luvanvaraista toimintaa tuo kyytien välittäminen ja pankkina toimiminen kyllä vaatii toisenlaiset luvat?"

Lain 15 §
        Tilausvälityskeskus
        Tilausvälityskeskuksen on ennen toimintansa
        aloittamista tehtävä ilmoitus toimintapaikkansa
        lääninhallitukselle.
        Ilmoitukseen tulee sisällyttää selvitys:
        1) tilausvälitystoiminnan ympärivuorokautisuudesta;
        2) ennakkotilausten vastaanoton järjestämisestä;
        3) henkilöistä, jotka vastaavat tilausvälitystoiminnasta.
        Lääninhallitus voi kieltää tilausvälityskeskuksen
        toiminnan aloittamisen tai toiminnan,
        jos tilausvälitystoimintaa ei ole järjestetty
        ympärivuorokautiseksi tai ennakkotilausten
        vastaanottoa ei ole järjestetty, jos tilausväli-tystoimintaa harjoitettaessa on ilmennyt vakavia
        ja olennaisia rikkomuksia tai laiminlyöntejä
        taikka jos tilausvälityskeskus kieltäytyy
        välittämästä tilauksia ajovuoron ulkopuolella
        liikennettä harjoittaville taksiluvan
        haltijoille silloin, kun se on teknisesti mahdollista.
        Kielto on voimassa, kunnes puutteet
        on korjattu. Lääninhallitus voi asettaa kieltonsa
        tehosteeksi uhkasakon siten kuin uhkasakkolaissa
        (1113/1990) säädetään.

Lähitaksi täyttää kaikki edellä mainitut kohdat. Ikinä en ole 25v aikan törmännyt siihen, että lähitaksi toimisi pankkina. Yhtiökokouksissa saa taseet sun muut asiaan liittyvät paperit käsiinsä, eikä niissä ole kertaakaan näkynyt korkotuottoja, mikä pankki se sellainen on, jolla ei ole korkotuottoja?

"Toivottavasti näemme oikeussalissa,tosin luulen että tuo uhoilu loppuu jo markkinaoikeudessa(määräävä markkina-asema)."

Tämä on ikivanha mantra ja on jo katsottu läpi muistaakseni kilpailuvirastossakin, ei mennyt läpi. Pääkaupunkiseudulla on näitä varjokeskuksia vaikka kuinka paljon, Kovanen, Tjp, Kajon ym. Tosin nämä eivät täytä lähitaksin ja HTD:n tavoin laissa määriteltyjä sääntöjä.

• toimiluvan ehtoja
        jorinaa kirjoitti:

"Kannataiskohan tarkistaa uudestaan ainakin mieheni on allekirjoittanut sopimuksen ennen uutta taksilakia?"

Ei lakiuudistus sentään yritysten välisiä sopimuksia uusiksi pistä kai nyt sen verran pitäisi älyä löytyä. Sitä paitsi taksilaki on ns. puitelaki ja se koskee kaikkia suomen takseja ei pelkästään lähitaksia tai pääkaupunkiseutua. Kaikki suomen keskukset täyttävät laissa mainitut kohdat. Se ei edelleenkään poista sitä totuutta, että palveluntajoajalla, tässä tapauksessa keskuksella ja palvelun ostajalla, tässä tapauksessa autolijalla voi olla keskinäisiä sopimuksia, joita molemmat osapuolet noudattavat.

Oletko edes lukenut kyseistä lakia? Sen 12§ mainitaan mm. seuraavasti:"Taksiluvan haltija on pyydettäessä velvollinen
        suorittamaan luvan mukaisen henkilökuljetuksen
        pääasiallisella toiminta-alueellaan,
        jollei muu ajotehtävä, vapaavuoro, kuljettajan
        sallitun työajan ylittyminen, luvan
        haltijan oma tai hänen perheenjäsenensä äkillinen
        sairaus, kuljettajan sairaus, ajoneuvon
        rikkoontuminen tai muu näihin rinnastettava
        erityinen syy estä kuljetusta."

Suomennettuna edellinen tarkoittaa sitä, että jos kyseiset kieltäytymisen syyt täyty, ei ainoallakaan autolla ole oikeutta kieltäytyä esim. keskuksen tarjoamasta kyydistä painamalla siihen EI.

"Käsittääkseni lähitaksillakin on luvanvaraista toimintaa tuo kyytien välittäminen ja pankkina toimiminen kyllä vaatii toisenlaiset luvat?"

Lain 15 §
        Tilausvälityskeskus
        Tilausvälityskeskuksen on ennen toimintansa
        aloittamista tehtävä ilmoitus toimintapaikkansa
        lääninhallitukselle.
        Ilmoitukseen tulee sisällyttää selvitys:
        1) tilausvälitystoiminnan ympärivuorokautisuudesta;
        2) ennakkotilausten vastaanoton järjestämisestä;
        3) henkilöistä, jotka vastaavat tilausvälitystoiminnasta.
        Lääninhallitus voi kieltää tilausvälityskeskuksen
        toiminnan aloittamisen tai toiminnan,
        jos tilausvälitystoimintaa ei ole järjestetty
        ympärivuorokautiseksi tai ennakkotilausten
        vastaanottoa ei ole järjestetty, jos tilausväli-tystoimintaa harjoitettaessa on ilmennyt vakavia
        ja olennaisia rikkomuksia tai laiminlyöntejä
        taikka jos tilausvälityskeskus kieltäytyy
        välittämästä tilauksia ajovuoron ulkopuolella
        liikennettä harjoittaville taksiluvan
        haltijoille silloin, kun se on teknisesti mahdollista.
        Kielto on voimassa, kunnes puutteet
        on korjattu. Lääninhallitus voi asettaa kieltonsa
        tehosteeksi uhkasakon siten kuin uhkasakkolaissa
        (1113/1990) säädetään.

Lähitaksi täyttää kaikki edellä mainitut kohdat. Ikinä en ole 25v aikan törmännyt siihen, että lähitaksi toimisi pankkina. Yhtiökokouksissa saa taseet sun muut asiaan liittyvät paperit käsiinsä, eikä niissä ole kertaakaan näkynyt korkotuottoja, mikä pankki se sellainen on, jolla ei ole korkotuottoja?

"Toivottavasti näemme oikeussalissa,tosin luulen että tuo uhoilu loppuu jo markkinaoikeudessa(määräävä markkina-asema)."

Tämä on ikivanha mantra ja on jo katsottu läpi muistaakseni kilpailuvirastossakin, ei mennyt läpi. Pääkaupunkiseudulla on näitä varjokeskuksia vaikka kuinka paljon, Kovanen, Tjp, Kajon ym. Tosin nämä eivät täytä lähitaksin ja HTD:n tavoin laissa määriteltyjä sääntöjä.

Muistaakseni uutenavuonna, vappuna ja jouluna eivät ota ennakkotilauksia vastaan. Käsittämätöntä!! Toimilupa hyllylle vaan.

Kaikilla autoilla on oikeus kieltäytyä kyydistä myös mainitsemiesi syiden lisäksi mm seuraavista syistä: Auto likaantuu kohtuuttomasti kuten usein on Lähitaksikortilla matkustavien asiakkaiden kanssa.
        Autolla ei pääse särkemättä tai liikennesääntöjä noudattamalla asiakkaan luokse tai osoitteeseen kuten on kk-korttilaisten kanssa.
        Asiakkaalla ei ole maksukykyä, kuten on htd ja kk-korttilaisten sosiaalipummien suhteen. Niille voi sanoa jo nyt; ei kiitos, menisit töihin etkä täällä yhteiskunnan varoja tuhlaa...

• aaaaaaahhh
        reppanaa kirjoitti:

Montako autoa on lähitaksilla?
        Käsittääkseni 0. Pidä vaan huoli että niissä käy kortit. Autoilijat hoitaa kyllä itse omat hommansa. Taksiliiton kortit ei ole käyneet mulla enään tämän vuoden puolella. Kyllä kummasti on asiakkailta löytynyt muitakin maksuvälineitä. Lakkasi muuten kk-kortitkin toimimasta.Sovittiin isännän kanssa niin.

• tietämättömälle
        aaaaaaahhh kirjoitti:

Montako autoa on lähitaksilla?
        Käsittääkseni 0. Pidä vaan huoli että niissä käy kortit. Autoilijat hoitaa kyllä itse omat hommansa. Taksiliiton kortit ei ole käyneet mulla enään tämän vuoden puolella. Kyllä kummasti on asiakkailta löytynyt muitakin maksuvälineitä. Lakkasi muuten kk-kortitkin toimimasta.Sovittiin isännän kanssa niin.

"Montako autoa on lähitaksilla?"

Noin 1250 sopimuksen tehnyttä autoa/autolijaa.

"Lakkasi muuten kk-kortitkin toimimasta.Sovittiin isännän kanssa niin."

Tästä asiasta ette päätä sinä, eikä isäntäsi mitenkään muuten, kun eroamalla Lähitaksista.

Jos sinä satut minun eteeni tolpalla ja pistät kk-korttikeikan kiertoon voit olla varma, että teen asiasta kirjallisen ilmoituksen. Katsos kun kyseinen kortti on käytävä kaikkiin lähitaksin autoihin ja tulee myös tulevaisuudessa käymään. Oletteko te noin hemmetin idiootteja, että nekin kuljetukset pitäisi antaa jollekkin kajonille tai tjp:lle? KK-kortilla matkustavat käytännössä pelastavat lähiöissä 10.00-14.00 välisen tyhjiön asiakkaista. Miettikää nyt vähän nenäänne pidemmälle.

• mulkero.
        tietämättömälle kirjoitti:

"Montako autoa on lähitaksilla?"

Noin 1250 sopimuksen tehnyttä autoa/autolijaa.

"Lakkasi muuten kk-kortitkin toimimasta.Sovittiin isännän kanssa niin."

Tästä asiasta ette päätä sinä, eikä isäntäsi mitenkään muuten, kun eroamalla Lähitaksista.

Jos sinä satut minun eteeni tolpalla ja pistät kk-korttikeikan kiertoon voit olla varma, että teen asiasta kirjallisen ilmoituksen. Katsos kun kyseinen kortti on käytävä kaikkiin lähitaksin autoihin ja tulee myös tulevaisuudessa käymään. Oletteko te noin hemmetin idiootteja, että nekin kuljetukset pitäisi antaa jollekkin kajonille tai tjp:lle? KK-kortilla matkustavat käytännössä pelastavat lähiöissä 10.00-14.00 välisen tyhjiön asiakkaista. Miettikää nyt vähän nenäänne pidemmälle.

Kyllä mullakin ajovälitys on lähitaksin kautta, mutta en mä tai mun auto ole lähitaksin omaisuutta.
        Miksi pitäisi erota lähitaksista kun se muutenkin niin mukava taksipankki.
        Minkähän takia muuten kaikki kk-kyydit mitä mulle tulee on jo valmiiksi vähintään 15 min vanhoja? Onkohan joku laittanut ne kiertoon?

Toisaalta olisihan se mukava olla tolpalla tukkeena kun punget sieltä takaa hakemaan sitä kk-ta prismasta siihen kadun toiselle puolelle.
        Kyllä kajon tai Tjp kuljettaa ne ilomielin. Eikös olisi kiva kun kollegoillakin on keikkaa?

Olisiko lähitaksin aika miettiä politiikkaa miten keskustelee autoilijoiden kanssa? Erinäisiä asioita olisi mistä syytä ensin vähän kuulostella mitä mieltä sopimusautoilijat ovat..

• Keskustelu

ole tärkeää voit hoitaa kilometrin mittauksen Semelillä ja perseaukiset maksavat sitten kortilla josta annat niille pointin kuitin.

Samoin menee KELAN ajot.

• mummot
        Keskustelu kirjoitti:

ole tärkeää voit hoitaa kilometrin mittauksen Semelillä ja perseaukiset maksavat sitten kortilla josta annat niille pointin kuitin.

Samoin menee KELAN ajot.

luultavasti kävelee nyt kun tjp-lineskin lopetti..

• onko oikeesti nyt
        mummot kirjoitti:

luultavasti kävelee nyt kun tjp-lineskin lopetti..

kuppi nurin?????????????

• vanukki

Maksupääte on otettava yöksi mukaan sänkyyn ja huom varsinkin naisautoilijat, jos se surisee yöllä niin se ei tarkoita sitä että se olisi jokin seksilelu.
      Virkattu huppu;
      Ainakin itse käytän itse virkattua huppua sen päällä kylminä talviöinä kun se palelee. Ainoa vaatimus on että siinä pitää olla taksiliiton logo.
      Hyvä mikko!
      Kyllähän me näemme töissä ja aina silloin tällöin vinkkaan sulle silmääkin:)
      Tulisit joskus koppiin niin voitaisiin vähän keskustella "asioista". Minä kun niin tykkää sellaisista punakoista nuorista poijista...

• osakas rivistä

Nyt kannattaa kaikkien pistää jäitä hattuun hankintojen suhteen.
      Asioissa jotkut puhuu suuremmilla kirjaimilla kuin olisi aihetta ja valtuuksia.

• ominaisuudet?

Hyvin on saatu poistettua päätteen ominaisuudet softaa sorkkimalla.
      Ei mikään ihme ettei käyttö-ohjekirjaa löydy matkaan.
      Mitähän muuta mennyt mukana...

• mitään tee

Älä suotta vaivaa päätäs jollain ominaisuuksilla. Kyllä nämä asiat on valmiiksi mietitty sun puolestasi. mitään muuta kuin kovaa ajoa vaan. Aika yllättävää sinänsä että joku kaipasi niitä. Ne on niitä maaseututakseja varten.Ei koske sua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      40
      1440
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1365
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      297
      1280
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1115
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1061
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      65
      1048
    7. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1029
    8. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      176
      878
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      18
      841
    Aihe