Poispoikenneet - niitä riittää !

Kutsuvat itseään "uloskutsutuiksi", mutta ovat
itse asiassa POISPOIKENNEITA.

Adventism: Laaja trans-tunnustuksellisten liikkeen innoittamana William Miller ennustus, että Jeesus "adventti" (paluu) tapahtuisi vuonna 1844.
Senkin jälkeen, kun suuri pettymys (päivämäärä ei ole), monet ihmiset liikkumista edelleen uskovat.
Jotkut ehdottivat tarkistettu chronologies ja uudet päivämäärät, lopulta muodostavat ryhmiä, kuten Vartiotorni Raamattu ja Tract Society.

Toiset, etenkin Hiram Edson ja Ellen G. White, ehdotti, että 1844 päivä oli tarkka, mutta että taivaallinen (eli näkymätön) tapahtuma on tapahtunut.
Heidän oppinsa tuli pohjalta seitsemännen päivän Adventism, joka lopulta saanut oman haarautuu, mukaan lukien Armstrongism ja Branch Davidians.

Klikkaa linkkiä ja etsi sieltä "Adventism:"
Ja huomaat 7. pv:läisten olevan vain pikkuriikkinen siivu adventismin kokonaisuutta!

http://66.102.9.104/translate_c?hl=fi&sl=en&u=http://www.watchman.org/cat95.htm&prev=/search?q=clearwordbible&hl=fi&lr=&sa=G&pwst=1&usg=ALkJrhj-HgeoryUZyY2FpDTWXiFc7d9JAQ#Adventism

14

349

Vastaukset 14

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Löytäjä@

Voisitkos hieman kerto meille, kuinka sitä sunnuntaina ollaan Demooneille mieliksi. Antavatko demonit sinulle Karkkia kun käyt Jumalan omia parjaamassa? Kuinka kauvan sinulta meni aikaa tuohon Demoniesi tuntemiseen. Kerron sinulle vain, että uskovat palvelevat Jeesusta ja itseään maailman kaikkeuden Jumalaa, mutta sinä poloinen olet kääntänyt selkäsi Jumalalle.

Nykyään sinä toimit hurjana vihaisena koirana uskovasten palstalla. Raamattu varoittaa sinusta mainiten, että Koiria tulee varoa, Koska ne repivät alas Jumalan istutukset. En käsitä miksi sinä vihaat itseään Jumalaa, etkä voi häntä kunnioittaa. Olet antanut itsesi Demoonien Johtoon. Tästä huomaa ton koiramaisen räksytyksesi. Minä en usko Jumalan koskaan hyväksyvän sinua noiden toimiesi vuoksi.Jätä Kristityt Rauhaan JA Palaja WICCA PALSTALLE JONNE KUULUT! Olet kuollut Kristin Uskolle

• ### Hyvää huomenta Demoni Antti
        Kirjoittanut: Löytäjä@
        6.11.2008 klo 02.47
        Nykyään sinä toimit hurjana vihaisena koirana uskovasten palstalla. Raamattu varoittaa sinusta mainiten, että Koiria tulee varoa ###

Etpäs olekaan "Löytäjä", vaan umpieksynyt. Sillä ei Jeesus koirista varoittanut, vaan
        ylisti heidän uskoaan. Ollanko sitä niin uutta israelia, että koiranpenikoita ihan kadehditaan?

Kanaanilaisnaisen usko - Matt 15:21-28
        21
        Lähdettyään sieltä Jeesus meni Tyroksen ja Sidonin seudulle. [15:21-28: Mark. 7:24-30]
        22
        Siellä muuan kanaanilainen nainen, sen seudun asukas, tuli ja huusi: "Herra, Daavidin Poika, armahda minua! Paha henki vaivaa kauheasti tytärtäni." [Matt. 1:1 ]
        23
        Mutta hän ei vastannut naiselle mitään. Opetuslapset tulivat Jeesuksen luo ja pyysivät: "Tee hänelle jotakin. Hän kulkee perässämme ja huutaa."
        24
        Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten." [Matt. 10:6 ]

25
        Silti nainen tuli lähemmäs, heittäytyi maahan Jeesuksen eteen ja sanoi: "Herra, auta minua!"
        26
        Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Ei ole oikein ottaa lapsilta leipä ja heittää se koiranpenikoille."
        27
        "Ei olekaan, Herra", vastasi nainen, "mutta saavathan koiratkin syödä isäntänsä pöydältä putoilevia palasia."
        28
        Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Suuri on sinun uskosi, nainen! Tapahtukoon niin kuin tahdot." Siitä hetkestä tytär oli terve. [Matt. 8:10,13]

Mutta ... "ulkopuolella ovat koirat" - ne koirat ovat haukkuvia koiria, eivät pure ei syö.
        Niiden osa on Jumalan läsnäolon ulkopuolella ikuisesti, noiden uskottomien eli uskosta
        osattomien. Noiden laittomien eli rakkauden kaksoiskäskyn ulkopuolelle jättäytyvien.

ANNIHILAATIO

Luulevat että räksytyksellään tekevät helvetin tyhjäksi ja olemattomaksi.
        Ei - vaan tekevät sen tarpeelliseksi. "Usko ei ole joka miehen" (joka naisen ehkä) ja siksi
        rukoilen Herraa hartaasti, että ainakin sinä saisit armon vastaanottaa elävä usko Ylhäältä.

Ps. 23:5    
        Sinä katat minulle pöydän vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet pääni tuoksuvalla öljyllä, ja minun maljani on ylitsevuotavainen. [Ps. 92:11]    

2. Sam. 9:11    
        Hän vastasi kuninkaalle: "Minä teen niin kuin herrani ja kuninkaani käskee." Siitä alkaen Mefiboset söi Daavidin pöydässä kuninkaan poikien joukossa.    
        2. Sam. 9:13    
        mutta Mefiboset itse asui Jerusalemissa, koska hän sai aina syödä kuninkaan pöydässä; ja hän ontui kumpaakin jalkaansa.   
        (2.Sam.9:1-13)

• Hopeanvärisessä pirtissä jäi asiakkaita pomon alle.
      Piikkiössä jäin erään perheen lapsia junan alle.
      Kun laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien
      rakkaus.

Oletko tiedoton - tässä tietoisku
      Kuolleet ovat tiedottomia
      Kirjoittanut: auni3 5.11.2008 klo 12.24

Rikas mies ja Lasarus - Luuk 16:19-31

19 "Oli rikas mies. Hänen vaatteensa olivat purppuraa ja hienointa pellavaa, ja päivästä päivään hänen elämänsä oli pelkkää ylellisyyttä ja juhlaa.
      20 Mutta hänen porttinsa pielessä virui köyhä Lasarus, täynnä paiseita.
      21 Köyhä olisi nälkäänsä halunnut syödä niitä ruokapaloja, joita rikkaan pöydältä putoili. Koiratkin tulivat siihen ja nuolivat hänen paiseitaan.
      22 "Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Abrahamin huomaan. Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
      23 Kun hän tuonelan tuskissa kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen rintaansa vasten.
      24 Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.' [Jes. 66:24; Judit 16:17; Mark. 9:48]
      25 Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa. [Job 21:13; Ps. 17:14; Luuk. 6:24]
      26 Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme.'
      27 Rikas mies sanoi: 'Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon.
      28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'
      29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.' [Jes. 8:20]
      30 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.'
      31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista ...

Muutoin ole nsitä mieltä, että Toivonlinnan
      puolesta kannattaa ja täytyy rukoilla.

• Ernesti@

Ilman vertausta hän ei puhunut heille muitään.
        Nämä vertaukset olivat tarkoitettu Fariseuksille. Tee siis nyt elin aikanasi totinen parannus, koska se nyt vielä eläessäsi on mahdollinen. Saarnaaja sanoo, ett
        kuolleet eivät tiedä mitään, jopa heidän muistonsakin on unhoitettu. LAZARUS TARINA ON VAIN VERTAUS: Kuten ovat monen muutkin Jeesuksen kertomat vertaukset!

hyviä lukemisia Tuon vauvan valelun tuloksista. Ensimmäinen oli Jokelassa ja toinen oli siellä Puukkojunkkarien kotitanhuilla. Kaikki hyvän Kristillisyyden satoa.

• Ernesti@ kirjoitti:

Nämä vertaukset olivat tarkoitettu Fariseuksille. Tee siis nyt elin aikanasi totinen parannus, koska se nyt vielä eläessäsi on mahdollinen. Saarnaaja sanoo, ett
        kuolleet eivät tiedä mitään, jopa heidän muistonsakin on unhoitettu. LAZARUS TARINA ON VAIN VERTAUS: Kuten ovat monen muutkin Jeesuksen kertomat vertaukset!

hyviä lukemisia Tuon vauvan valelun tuloksista. Ensimmäinen oli Jokelassa ja toinen oli siellä Puukkojunkkarien kotitanhuilla. Kaikki hyvän Kristillisyyden satoa.

##Risua## Jeesus puhui heille kaiken vertauksilla
        Kirjoittanut: Ernesti@
        6.11.2008 klo 03.52
        LAZARUS TARINA ON VAIN VERTAUS! ##Risua##

Toki Sana sanoo, että Jeesus puhui HEILLE vain vertauksilla
        ja todellakin heille faruseuksille. Ja toki Lasarus-tapaus on
        kuvakieltä - mutta ei mikään tarina eli taru.
        Miksi hän olisi vertaillut, jos hän olisi tarkoittanut uneen tuudittaa?
        Päinvastoin; hän tahtoi herättää.
        Etkö usko vertauksiin, vaikka minulle sauhuat, että vertaus, vertaus?

Onko tämä Jesaja 53. lukukin sulle vertaus - pelkkää kuvakieltä, ilman verta???
        Ilman jumalaista puhdistavaa verta .... Mutta ei "verta" tarkoita lyhennystä sanasta
        vertaus - vaan täyttä konkreettista sovitusta!

"UHRIA JA ANTIA ET TAHTONUT, MUTTA RUUMIIN SINÄ MINULLE VALMISTIT"
        - toteaa Jeesus ja vapaaehtoisesti uhrautuu, antaa - ei uhria, vaan itsensä kokonaan

Jesaja 53.

1
        Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?   
        2
        Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.   
        3
        Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.   
        4
        Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,   
        5
        mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.   
        6
        Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.

7
        Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.   
        8
        Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.   
        9
        Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.   
        10
        Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.   
        11
        Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.   
        12
        Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.   

• Ernesti@
        AnttiVKantola kirjoitti:

##Risua## Jeesus puhui heille kaiken vertauksilla
        Kirjoittanut: Ernesti@
        6.11.2008 klo 03.52
        LAZARUS TARINA ON VAIN VERTAUS! ##Risua##

Toki Sana sanoo, että Jeesus puhui HEILLE vain vertauksilla
        ja todellakin heille faruseuksille. Ja toki Lasarus-tapaus on
        kuvakieltä - mutta ei mikään tarina eli taru.
        Miksi hän olisi vertaillut, jos hän olisi tarkoittanut uneen tuudittaa?
        Päinvastoin; hän tahtoi herättää.
        Etkö usko vertauksiin, vaikka minulle sauhuat, että vertaus, vertaus?

Onko tämä Jesaja 53. lukukin sulle vertaus - pelkkää kuvakieltä, ilman verta???
        Ilman jumalaista puhdistavaa verta .... Mutta ei "verta" tarkoita lyhennystä sanasta
        vertaus - vaan täyttä konkreettista sovitusta!

"UHRIA JA ANTIA ET TAHTONUT, MUTTA RUUMIIN SINÄ MINULLE VALMISTIT"
        - toteaa Jeesus ja vapaaehtoisesti uhrautuu, antaa - ei uhria, vaan itsensä kokonaan

Jesaja 53.

1
        Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?   
        2
        Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.   
        3
        Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.   
        4
        Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,   
        5
        mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.   
        6
        Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.

7
        Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.   
        8
        Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.   
        9
        Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.   
        10
        Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.   
        11
        Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.   
        12
        Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.   

Voit uskoa ihan vakaasti vertauksen olevan totta. En minä ainakaan sinun lapsen uskoasi halua turmella, Jos vertaukset ovat sinulle todellisuutta voit ne pitää omana tietonasi. Minä en usko vertauksien olevan mitään muuta kuin opetusta oikeaa elämän tapaa varten!

Jesaja 53 on Profeetta Jesajan ennustus tulevasta kärsivästä Messiaasta!

• Ernesti@ kirjoitti:

Voit uskoa ihan vakaasti vertauksen olevan totta. En minä ainakaan sinun lapsen uskoasi halua turmella, Jos vertaukset ovat sinulle todellisuutta voit ne pitää omana tietonasi. Minä en usko vertauksien olevan mitään muuta kuin opetusta oikeaa elämän tapaa varten!

Jesaja 53 on Profeetta Jesajan ennustus tulevasta kärsivästä Messiaasta!

Rikas mies ja Lasarus -vertauksella Jeesus kuvaa
        tuonpuoleista, kahdenlaista osaa siellä.
        Oleellista on se, että kummankaan osa ei pääty,
        mutta osat vaihtuvat.
        Lohjalla tavataan, tänä iltana, eiks jeh?

• TÄHÄN KAATUU ELLENISMIN KORTTIHÖKKELI !
      - sillä originaali Israel on ja pysyy ja
      se totuushan vesittää koko ellensapatismin.

Hyvään kysymykseen on hyvä vastata ...

??? Daavidin sortunut maja
      Kirjoittanut: Maruan-ne
      5.11.2008 klo 20.11
      Voisiko joku adventistipastori selittää tämän kohdan meille lukijoille?:

"Sen jälkeen minä palajan ja pystytän jälleen Daavidin sortuneen majan; minä korjaan sen repeämät ja nostan sen jälleen pystyyn,että jäljelle jääneet ihmiset etsisivät Herraa, ynnä kaikki pakanat, jotka ovat minun nimiini otetut, sanoo Herra, joka tämän tekee, mikä on ollut tunnettua hamasta ikiajoista"(Ap.t.15:16-18). ???

NETTIPASTORI "MERKKARI" VASTAA

!!! Siinähän se sanottiin jo!
      Kirjoittanut: merkkari
      5.11.2008 klo 20.42
      Vaikken olekaan adventisti, kiiruhdan vastaamaan
      ;?)
      "Sen jälkeen minä palajan ja pystytän jälleen Daavidin sortuneen majan; minä korjaan sen repeämät ja nostan sen jälleen pystyyn,että jäljelle jääneet IHMISET (israelilaiset) etsisivät Herraa, ynnä kaikki PAKANAT (muiden kansojen uskovat), jotka ovat minun nimiini otetut, sanoo Herra, joka tämän tekee, mikä on ollut tunnettua hamasta ikiajoista"(Ap.t.15:16-18).

Daavidin sortunut maja oli hajoitettu Israel (ihmiset) sekä uskoon turvautuvat pakanat.
      Jesaja:
      49:6 hän sanoo: Liian vähäistä on sinulle, joka olet minun palvelijani, kohottaa ennalleen Jaakobin sukukunnat ja tuoda takaisin Israelin säilyneet: minä panen sinut pakanain valkeudeksi, että minulta tulisi pelastus maan ääriin asti. !!!

TOISSIJAINEN NETTIPASTORI:

Toinenkin nettipastori vastaa ...
      Kirjoittanut: AnttiVKantola
      6.11.2008 klo 02.42
      Merkkari jo vastasi niin hyvin, ettei kukaan voi
      väittää täydentävänsä sitä opetusta. Tahdon kuitenkin tuoda mukaan erään näkökulman, nimittäin
      KRONOLOGISEN.

Kun puusta katsoo, niin luulisi Herran ensin
      pystyttävä Daavidin sortuneen majan ja sitten
      pelastavan pakanakansoista. No, kyllä Hän
      tavallaan pystyttikin jo v. 1948 tuon Daavidin
      sortuneeen majan
      - holokaustin jälkeen: 10.11.38-x.x.48 - mutta ...

Ensin sittenkin me pakanat - "liian vähäistä on sinulle, että ...
      - ylöstempauksessa ja
      sitten tulemme Herran kanssa alas ja Hän pelastaa
      Israelin jäännöksen ja tuomitsemme sitten
      pakanoita:

Sak 14:3-6
      3
      Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. [Jes. 42:13]
      4
      Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella.
      Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen,
      toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen,
      toinen puoli etelään,
      ja välille syntyy valtaisa laakso.
      5
      Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana.
      Sitten
      Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin,
      ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan.
      [Aam. 1:1 | Juud. 14]
      6
      Sinä päivänä ei ole hellettä, ei pakkasta eikä jäätä.    

• Sapatti ja sunnuntai

SAPATTIKIN PAKANALLINEN ... JOS SUNNUNTAI

Sapattillakin "pakanallinen" alkuperä
      Alla on lainaukset alkuperäiskielellä Arthur Weigallin teoksesta, jota adventistit ovat käyttäneet tukemaan väitettään sunnuntain "pakanallisuudesta". Adventistit lainaavat kyseistä teosta valikoivasti ja jättävät kertomatta, että saman kirjoittajan mukaan myös sapatti on pakanallinen päivä alkuperältään ja liittyy kuunpalvontaan. Lisäksi Weigall näyttää kuinka sapatin pyhittämisen juuret ulottuvat babylonialaisiin mytologioihin. Huomattakoon, että Weigallin mukaan oikeastaan kaikki kristinuskossa on vain pakanallista lainavaraa.

The "Lord's Day" (Sunday) is of Pagan Origin: "The Hebrew Sabbath having been abolished by Christians,the Church made a sacred clay of Sunday, partly because it was the day of the resurrection, but largely because it was the weekly festival of the sun; for it was a definite Christian policy to take over the pagan festivals endeared to the people by tradition, and to give them a Christian significance. But, as a solar festival, Sunday was the sacred day of Mithra; and it is interesting to notice that since Mithra was addressed, as Dominus, 'Lord," Sunday must have been 'the Lord's Day' long before Christian times." (The Paganism in Our Christianity, Arthur Weigall, 1928, s.136) Jewish Sabbath and the Sunday Lord's Day both of pagan origin: "In the early Christian Church there were no festivals, holy days, or Sabbaths" ... "I have, already mentioned that Sunday, too, was a pagan holy-day; and in this chapter I propose to discuss the origin of this custom of keeping one day in the week as a Sabbath, or "day of rest,' and' to show that the practice was forcefully opposed by Jesus Christ. The origin of the seven-day week which was used by the Jews and certain other peoples, but not till, later by the Greeks or Romans, is to be sought in some primitive worship of the moon, for the custom of keeping the day of the new moon and that of the full moon as festivals, which is widely found in antiquity, implies the recognition of a cycle of about 14 days, of which a week of 7 days is the half, the actual length of a week thus determined being 7 3/8 days. Now the Babylonians had a early adopted the seven-day week, and their calendars contain directions for the abstention from certain secular acts on stated days which seem to correspond to seventh days, and were called " Sabbaths "; and though the Jewish Sabbath cannot be directly traced to Babylonian usage, the institution is obviously derived from moonworship and from the concomitant recognition of the number seven as calendrically sacred. The Jews attributed the holiness of the 'seventh day' to the fact that God was supposed to have rested from His six-days' creative labours on that day; but this was itself a legend derived from Babylonian mythology, and was not the original reason why the seventh day was a day of rest."
      (The Paganism in Our Christianity, Arthur Weigall, 1928, s. 209-211)

Ei todisteita sunnuntaista Mithran päivänä ennen 260-lukua
      Adventistien nykypäivän johtava historiantutkija Samuele Bacchiocchi on osoittanut, että ei ole historiallisia todisteita ennen vuotta 260 jKr, että kristillisen sunnuntain ja Mithran kulttiin liittyvän sunnuntain välillä olisi mitään yhteyttä. Ei ole mitään todistusaineistoa ennen 260-lukua, joka yhdistäisi mithraismin ja kristillisen sunnuntain toisiinsa. Täten adventistien oma historiantutkija on romuttanut liikkeen erään pääolettamuksen.

Alla lainaus Bacchiocchin tutkimuksesta alkuperäiskielellä.

"The association between the Christian Sunday and the pagan veneration of the day of the Sun is not explicit before the time of Eusebius (ca. A.D. 260-340). Though Christ is often referred to by earlier Fathers as 'True Light' and 'Sun of Justice' no deliberate attempt was made prior to Eusebius to justify Sunday observance by means of the symbology of the day of the Sun." (From Sabbath to Sunday", s. 261, Samuele Bacchiocchi, Seventh-day Adventist historian).

Itse asiassa mitään historiallista todistusaineistoa ei ole sen puolesta, että Mithran palvojat olisivat kokoontuneet sunnuntaisin palvelemaan Mithraa (=mysteeriuskonto, joka tuli Rooman valtakuntaan idästä ja oli suosittu etenkin legioonalaisten keskuudessa). Sunnuntai oli mithralaisille erityinen päivä, mutta aivan samoin jokaiselle viikonpäivälle löytyy jotain uskonnollisia merkityksiä ja palvontamenoja eri uskonnoissa. Lauantai esimerkiksi on saturnuksen päivä (Satur-day) antiikin planeettaviikossa (jokaista päivää vastasi jokin planeetta). Näinollen on täysin harhaanjohtavaa väittää, että sunnuntain viettäminen olisi "pakanallista".

Sitäpaitsi eräs tekijä, jonka takia varhaiskristityt ottivat sunnuntain jumalanpalveluspäiväkseen on juuri se tosiasia, että sunnuntaihin ei entuudestaan liittynyt mitään pakanallisia uskonnollisia menoja kreikkalais-roomalaisessa kulttuurissa eikä juutalaisuudessakaan. Näin ollen ainoa peruste sunnuntain viettämiselle on nimenomaan raamatullinen - Kristuksen ylösnousemus viikon ensimmäisenä päivänä, kun sapattina Hän oli kuolleena haudassa. Sapatti on täten pikemminkin kuoleman päivä kuin elämän päivä. Aivan kuten koko Vanhan liiton laki on kuoleman virka Paavalin mukaan (2 Kor.3). Uudessa liitossa vallitsee Hengen virka, ja missä on Henki, siellä on vapaus ja elämä.

• Ernesti@

Jos sapatti oli pakanallinen, niin siinä tapauksessa Jeesuskin oli Pakanallinen?

Tämä Demooninen sunnuntai ei sovi normaaliin ajatus maailmaan systemaattisen ajatuksen mukaan. Pidän täysin mahdottomana Jeesuksen siirtymistä Saatan hallitsemaan kulttiin. Eihän Jeesus eläessäänkään halunnut palvella saatanaa, Jos te uskotte Jeesuksen siirtyneen Saatanan palveliaksi, niin en minä teitä siitä estä. olkaatte varmat omista tavoistanne!

Sunnuntai on pyhitetty noille Jeesusta edeltäville kulteille, Jossa Nimrood Semiramis ja Tammus. Mithra kultti oli Oli parast aikaa Rooman valtakunnassa tuotettu sotilaiden mukana Persiasta. Saapunut Roomaan vuonna 67-69 BC välisenä aikana.

Vaticaani on koettanut siirtää Mithran saapumisen Roomaan 300 luvulle AD. Tätä salaamista en vielä tiedä. Egyptissä toimi myös sunnuntai kultti Isis ja Horus nimien alla.

Olen nähnyt luettelon näistä kaikista Jeesusta edeltäneist kulteista, joita on noin 20 edeltäjää.

• Tämä on demo
        Ernesti@ kirjoitti:

Jos sapatti oli pakanallinen, niin siinä tapauksessa Jeesuskin oli Pakanallinen?

Tämä Demooninen sunnuntai ei sovi normaaliin ajatus maailmaan systemaattisen ajatuksen mukaan. Pidän täysin mahdottomana Jeesuksen siirtymistä Saatan hallitsemaan kulttiin. Eihän Jeesus eläessäänkään halunnut palvella saatanaa, Jos te uskotte Jeesuksen siirtyneen Saatanan palveliaksi, niin en minä teitä siitä estä. olkaatte varmat omista tavoistanne!

Sunnuntai on pyhitetty noille Jeesusta edeltäville kulteille, Jossa Nimrood Semiramis ja Tammus. Mithra kultti oli Oli parast aikaa Rooman valtakunnassa tuotettu sotilaiden mukana Persiasta. Saapunut Roomaan vuonna 67-69 BC välisenä aikana.

Vaticaani on koettanut siirtää Mithran saapumisen Roomaan 300 luvulle AD. Tätä salaamista en vielä tiedä. Egyptissä toimi myös sunnuntai kultti Isis ja Horus nimien alla.

Olen nähnyt luettelon näistä kaikista Jeesusta edeltäneist kulteista, joita on noin 20 edeltäjää.

Kun tarpeeksi kauvan toistelee loitsujaan, niin
        loitsut vie mukanaan

ei-Aramiz

• SDA on nykyisin

suurin kaikista adventistisista ryhmistä. Muut ovat käytännössä hävinneet tai häviämässä (paitsi JT:t).

• Ja adventsiteja 3600

Mormonejakin vain kourallinen.
        Joten kyllä adventistit on pieni osa Ellen-profeetan
        oppilaita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      163
      2566
    2. 80
      1107
    3. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      236
      1007
    4. Mitä haluaisit kysyä

kaivatultasi juuri nyt?
      Ikävä
      121
      986
    5. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      75
      829
    6. Olisitko valmis lähitulevaisuudessa

Kohtaamaan minut mies?
      Ikävä
      82
      684
    7. Kissan kuolema

https://youtube.com/shorts/lJznLVfBTxA?si=h-F1D4Arg4uGjGX- On tuo aivan uskomaton tapaus! Lähes 200 osanottoa ja surun
      Tuusniemi
      100
      608
    8. Haluatko J-mies jutella asiat selviksi vai jäädä palstalle haaveilemaan

Kuten otsikko sanoo: Haluatko tavata ja jutella, jotta saadaan asioihin selvyys lopullisesti vai haluatko mieluummin haa
      Ikävä
      50
      566
    9. Miten on, luotathan siihen?

Että vielä tehdään kiihkeästi sitä yhdessä... Tutulle naiselle.❤️‍🔥
      Ikävä
      38
      542
    10. Ei siitä mahdollisesta suhteesta

saa kukaan tietää jos niin haluat❤️naiselle
      Ikävä
      36