Vivamo-uskovaiset eivät hyväksy

homoja?

Mitä ovat Vivamo-uskovaiset? Olen kuullut että heillä on koulutusleiri Lohjalla.

Kuulemma heidän opetuksessaan homous ja esiaviolliset suhteet ovat suurimpia syntejä, ja ihminen voi muuttua omalla tahdon päätöksellään joko heterosta homoksi tai päinvastoin. Pitääkö paikkansa?

27

3092

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toisinkin päin

      Oma päätöshän siinä on taustalla, jos joku tahtoo valita kieroutuneen seksuaalisuuden, niin kuin on siinäkin, jos joku tahtoo siitä eheytyä.

      • Ihmetellen

        Se on siis mielestäsi valinta?

        Onko ajatuksesi Vivamo-uskovaisten (KRS) kanta? Kerro rehellisesti.

        Minä olen hetero, enkä voisi mielestäni mitenkään valita homoseksuaalisuutta. Tuskin on toisinkaan päin - luulisin.


      • keskustelua seurannut

        Huomaatko että käsityksesi on hyvin armoton, evankeliumin vastainen, jos homous ei olekaan ihmisen oma päätös tai valinta?

        Se on pahimmanlaatuista suvaitsemattomuutta (ja vielä kristinuskon nimissä), josta olisi tehtävä parannus.

        Onko Kansan Raamattuseuran väki tällaista? Totuus esiin! Hymyillään tekopyhästi poskilihakset kireinä, mutta todellisuudessa ollaankin hyvin armottomia ja ymmärtämättömiä lähimmäisilleen.


    • Ihmetellen

      Tiedätkös että homous ja lesbous on kauhistus Herralle. Se suuri intohimo ja Raamatussa selkeästi kielletty samaa sukupuolta olevien seksittely.
      helsinkiläinen herännäiseläkerovasti eli körttirovasti on jopa kehoittanut heikäläisiä siunaamaan vastoin Pyhän kirjan opetusta.
      Kysyppäs tältä rovastilta miten homomies pitää seksiä tai lesbonainen, kun hän kehoittaa heitä siunaamaan eli vihkimään avioliittoon.

      • syntipukkeja

        Hei kuule! Jeesus on kuollut meidän syntiemme takia jo 2000 vuotta sitten.

        Ei meidän enää tarvitse tehdä syntipukkeja syyttömistä ihmisistä.

        Vivamolaiset ovat asia erikseen. He tarvitsevat vielä syntipukkeja pysyäkseen "uskossa".


    • sunnyriver

      No, ainakin Vivamo on ollut Kansan Raamattuseuran paikka, siis luterilaisen kirkon sisäisiä uudempia
      herätysliikkeitä.
      Joskus vuosia sitten olin siellä käymässä,
      ihan hyvältä paikalta vaikutti.
      Ja yleensäkin herätysliikkeet ja lahkot tässä maassa pitävät kiinni Raamatun opetuksesta.
      Siksihän ne HERÄTYSliikkeitä ovatkin.
      Viitsivät lukea, mitä Raamatussa sanotaan
      ja uskovat siihen.
      Ja ihan suoraanhan siellä sanotaan esim. että
      homot eivät peri Jumalan valtakuntaa ihan niin kuin noidatkaan eivät peri, tai että Jumala
      vihaa hylkäämistä ja neuvoo rakastumaan
      uudelleen nuoruuden vaimoon, siihen vuosikymmeniä vierellä kulkenmeeseen harmaavarpuseen. Jumalahan ne tunteetkin antaa, kunhan ensin elämämme
      Raamatun mukaan oikaisemme.

      Ok, homouteen voi olla taipumus, mutta sitä
      ei tarvitse toteuttaa. Eli kiusaus ei ole synti,
      olihan Jeesuskin kiusattu monta kertaa hyvinkin erilaisilla asioilla. Milloin oli valtaa tarjolla, milloin nälkäiselle ruokaa.
      Synti on se, että tekee sen, mitä kiusaaja houkuttelee. Ja homoudestakin Jumala haluaa
      ihmisen irrottaa, palauttaa hänelle normaalin seksuaalisuuden ja perheen. Esim. Aslan tekee
      työtä auttaakseen ihmisiä tällä alueella.

      Ja jos esiaviollisten suhteiden välttämisellä
      säästetään yksikin turha abortti tai ns.
      jälkiehkäisy (=käytännössä samanalainen murha kuin edellinenkin), niin ihmiset ja perheet
      pysyvät paljon ehjempinä. Jumala on rakkaus,
      hän haluaa suojella perheitä, puolisoita ja lapsia, siksi Hän ei esiaviollisia suhteita halua.
      Jumala haluaa suojella meitä!

      • kiusaamiseen?

        Tarvitaanko "uskonratkaisua" niin kuin Kansan Raamattuseurassa, jotta ihmisestä tulee homojen vihaaja?


      • sunnyriver
        kiusaamiseen? kirjoitti:

        Tarvitaanko "uskonratkaisua" niin kuin Kansan Raamattuseurassa, jotta ihmisestä tulee homojen vihaaja?

        Ei tarvita,
        kyllä pelkkä Raamatun lukutaito ja terve järki riittää sen tajuamiseen, että homous ei vie ihmiskuntaa
        yhtä sukupolvea enempää eteenpäin.
        Sitten saisivat karhut ja sudet virallisesti tämänkin maan omakseen. Mutta onneksi venäläiset ovat yleensä tulleet väliaikaisesti tänne
        suomalaisille järkeä pååhän kantamaan. Muutaman
        venäläisvuoden jälkeen Raamatun Jumalan rakkauskin kummasti maistuu kansalle.
        Ei silti, toivon, että jo ennen sitä maistuu!

        Ei tässä homojen kiusaamisesta mitään ole
        puhuttu, terveestä elämän jatkumisesta vain.


      • toit ASIAA

        esiin. Näin se just menee, voih' ku maailma ymmärtäisi, niin olisi hitusen parempaa tääl'.

        Itse olen äärimmäisen kiitollinen Kansan Raamattuseuran evankelioivalle työlle (pääpaikka on siis Vivamo), sillä vain ja ainoastaan heidän avullaan minäkin sain löytää Jeesuksen, Elävän Herran ja Vapahtajan, sain päästä Isän syliin. Se on semmoinen asia, että ei mikään vedä vertoja. KRS tekee hyvää työtä edelleen, auttaa suuresti ihmisiä heidän erilaisessa hädässään ja ennenkaikkea auttaa heitä uskoon ja toivoon, kuten minutkin vuoskymmeniä sitten. Vai on nyt yritys heittää ilmaan jotakin vivamolaisuutta, mua ihan nauratti, kun en ole koskaan hoksannut tuommoista termiä. Nykyjään en ehdi siinä herätyksessä toimia ja elää, mutta on toinen, korvaava ja lähempänä oleva ihana evankeliointia tekevä uskonyhteys. Kaikki hyvä. Älkää nyt hyvät ihmiset niin kauheesti sitä homoutta miettikö, maailmassa on muuta, tärkeämpää. Voihan huokaus.


      • Mies 45
        toit ASIAA kirjoitti:

        esiin. Näin se just menee, voih' ku maailma ymmärtäisi, niin olisi hitusen parempaa tääl'.

        Itse olen äärimmäisen kiitollinen Kansan Raamattuseuran evankelioivalle työlle (pääpaikka on siis Vivamo), sillä vain ja ainoastaan heidän avullaan minäkin sain löytää Jeesuksen, Elävän Herran ja Vapahtajan, sain päästä Isän syliin. Se on semmoinen asia, että ei mikään vedä vertoja. KRS tekee hyvää työtä edelleen, auttaa suuresti ihmisiä heidän erilaisessa hädässään ja ennenkaikkea auttaa heitä uskoon ja toivoon, kuten minutkin vuoskymmeniä sitten. Vai on nyt yritys heittää ilmaan jotakin vivamolaisuutta, mua ihan nauratti, kun en ole koskaan hoksannut tuommoista termiä. Nykyjään en ehdi siinä herätyksessä toimia ja elää, mutta on toinen, korvaava ja lähempänä oleva ihana evankeliointia tekevä uskonyhteys. Kaikki hyvä. Älkää nyt hyvät ihmiset niin kauheesti sitä homoutta miettikö, maailmassa on muuta, tärkeämpää. Voihan huokaus.

        Oletko koskaan tullut miettineeksi että lähimmäinenkin on olemassa ja tarvitsee hyväksyntää ja rakkautta?


      • kauheaa!

        Viestisi ilmentää vain kovuutta ja taas kovuutta, josta kaikki inhimillisyys ja laupeus ovat tipotiessään. Kuinka ihmisestä voi tulla tuommoinen? Olet kauhea ihminen.


      • tervemenoa

        Aslanin jäljiltä ei terveitä ja tasapainoisia ihmisiä tule. Päinvastoin ihmisraunioita, joiden päälle on sälytetty sellaiset painot etteivät kaikki ole kestäneet.


    • Minäkään.!!! Vaikken mikään vivamolainen olekaan.
      Menisivät homot ja lesbot itseensä ja tutkisivat mitä raamattu sannoo heistä. Sieltä löytyy totuus.

      • mieti

        Onneksi sinun hyväksymistäsi ei kysytäkään. Jeesuksen seuraajat tunnetaan toisenlaisesta asenteesta.


      • Ev.lut.

        Terve menoa vaan Vivamoon. Siellä niitä KRS:n teeskentelijöitä on enemmänkin. He ovat niin itseään täynnä, ettei sinne mahdu millään tavalla ns. lähimmäinen.


      • sunnyriver
        Ev.lut. kirjoitti:

        Terve menoa vaan Vivamoon. Siellä niitä KRS:n teeskentelijöitä on enemmänkin. He ovat niin itseään täynnä, ettei sinne mahdu millään tavalla ns. lähimmäinen.

        En kyllä aikanaan siellä käydessäni
        teeskentelijöitä tavannut,
        ihan tavallisia Jeesuksen seuraajia
        vain.


      • vain moralisteja
        sunnyriver kirjoitti:

        En kyllä aikanaan siellä käydessäni
        teeskentelijöitä tavannut,
        ihan tavallisia Jeesuksen seuraajia
        vain.

        Jumalaan uskovia on Jehovantodistajissa ja muslimeissakin niin kuin Vivamossakin. Minä tapasin Vivamossa paljon itseään täynnä olevia moralisteja, en Jeesuksen seuraajia.


    • Apua!!!

      Kansan Raamattuseuraa leimaa voimakkaasti juuri homovihamielisyys. Erilaisuus ahdistaa ja kaikki pitäisi ahtaa samaan uskonnolliseen muottiin.

      Ihminen on siellä kuin robotti, jonka käsketään edetä neljän askeleen ohjelmalla ainoaan oikeaan uskoon, ja siihen uskoon ei missään nimessä kuulu homoseksuaalisuus.

      Lähimmäisen kärsimyksille viitataan kintaalla, ja ihmisen oman tahdon evankeliumi on kaiken mitta.

    • Helvi-Marjatta

      Jos näin on sillon he opettavat niinkuin Raamattu sanoo.

      • kristitty...

        Homojen syrjiminen on syntiä Jumalaa ja lähimmäistä kohtaan. Se on häpeäksi kristillisyyden nimissä toimivalle uskonliikkeelle.


      • kristitty... kirjoitti:

        Homojen syrjiminen on syntiä Jumalaa ja lähimmäistä kohtaan. Se on häpeäksi kristillisyyden nimissä toimivalle uskonliikkeelle.

        Mutta *HOMOUDEN* syrjiminen ei ole syntiä. Homous on luonnotonta. Siitä kärsiviä ihmisiä tulisi auttaa paranemaan paheestaan.


    • Raamatussa

      Raamatun mukaan hän ( Jeesus ) antaa voiman tulla Jumalan lapseksi. Eli tämän prosessin seurauksena hän antaa voiman myös muutokseen normaalin seksuaalisuuden löytymiseksi.
      Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen ja asetti miehen ja vaimon, joiden välillä avioliitossa vallitsee kaunis asia seksuaalisuus.
      Tämän vuoksi raamatun mukaan Jumala vihaa homoutta ja sanoo sen olevan synti Jumalaa vastaan ja olevan kauhistus Jumalan edessä.

      Teon hän tuomitsee, siitä voi ihminen tehdä parannusta ja saada armon Jumalan kasvojen edessä ja myös voiman päästä irti homoudesta..näin se Raamattu ilmoittaa.

      ja eikös se yleensä ole niin että jos jokin asia on väärin se saa ihmiset parrikaadeille..Jos homous olisi oikein Jumalan asettaman maailman keskellä siitä ei ehkä edes puhuttaisi niin paljon, eikä sitä myöskään puolusteltaisi niin kiivaasti.

      Raamatun pitäisi olla ohjenuorana meille kristityille. Kun syntinen nainen tuli Jeesuksen luokse, ei Jeesus tuominnut häntä vain hänen tekonsa ja sanoi hänelle: " mene, äläkä enää syntiä tee!" Hän sai armon ja pelastui, sekä myöhemmin saamme huomata hän ei enää palannut siihen syntielämään mistä oli tullut.

      Voimme rakastaa homoseksuaaleja ihmisinä, hekin ovat luojan luomia, rukoillaan että Herra paljastaa väärät teot, niitä meidän ei tarvitse hyväksyä.

    • Anonyymi

      Minulla tuore kokemus Vivamosta. Sisäänpäin lämpiävää, erilaisuutta tuomitsevaa käytöstä (en ole lesbo, en aökoholisti tai vastaava, vaan ammatiltani taiteilija) jopa talkootyöntekijää (eli minua) kohtaan. Pikkusieluista vahtimista ja käskyttänistä. Onko kellään muulla (kuin minulla ja ystävälläni ( joka oli täällä n. 5 vuotta sitten ja luonnehti paikkaa työleiriksi samaten kuin hänen tuttavansa) tällaisia kokemuksia Vivamosta?

      • Anonyymi

        Vivamo sijaitsee Lohjalla, joka on tunnettu siitä, että täällä ei siedetä itsenäistä ajattelua, erilaisuutta, "ulkopuolisia", juoruillaan, mustamaalataan jnejne. Aivan tuppukylätouhua siis ja tekemistö vaille olevien "eliitti" eukkojen juttuja. P..ska valuu aina päättäviltä tahoilta alaspäin ja vuosisatainen historia alueella vaikuttaa myös uskonnollisiin yhteisöihin ja asenteisiin täällä, myös hyvin ikävällä ylenkatseellisella tavalla. Ylimielisyyttä ja ahdaskatseisuutta olen tavannut melkein kaikissa uskonnollisissa ryhmissä, joihin olen kuulunut/joissa käynyt, mutta jotain myös Vivamosta sekä Lohjan kaupungista tiedän, useamman vuosikymmenen kokemuksen pohjalta. Varallisuutta on oltava, tuttuja ja sukulaisia tai jotain muuta "meriittiä", muuten et ole täällä yhtään mitään, uskovaisten todellinen karva paljastui itselleni valitettavan myöhään, mutta onneksi paljastui kuitenkin. Terveisiä Vivamoon ja uskoville yhteisöille/tutuille: työntäkää muka kiinnostuneet tekohymynne ja juorunkipeät utelunne sanonko minne. Huomauttaisin myös, että omillakin aivoillaan ajatteleva ihminen seurakunnan/yhteisön keskellä ei ole uhka, vaan mahdollisuus- myös teille.


    • Anonyymi

      Up.

    • Anonyymi

      Up.

    • Anonyymi

      Mielelläni kuulisin "ei-vivamolaisten" kommentteja Vivamosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1555
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1384
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1285
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1166
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe