Gallup: politiittinen suuntautuminen

Kun tuolla toisessa ketjussa sanottiin, että kiihkeimmät kreationismin vastustajat täällä ovat stalinisteja seiskarilta, niin ajattelin tehdä pikku gallupin evoille:

Miten määrittelisit poliittisen kantasi?

1) oikeistolainen
2) keskustalainen
3) maltillinen vasemmistolainen
4) vasemmistolainen
5) stalinisti
6) poliittisesti sitoutumaton

Itse äänestän henkilöä, olen äänestänyt niin keskustalaista, rkpläistä, kuin vasemmistolaistakin ehdokasta erinäisissä vaaleissa. Hiukan olen vasemmalle kallellaan, mutta niinhän tämä skandinaavinen yhteiskuntamme on kokonaisuudessaan. Kokoomuslainen poliitikko Amerikassa luokiteltaisiin pinky-commie bastardiksi. Eli maltillinen vasemmistolainen/poliittisesti sitoutumaton lähinnä olen.

Ymmärrän, jos ette halua paljastaa. Halusin vain tietää, montako stalinistia löytyy, kun kuulemma niitä pitäisi olla täällä leegio.

19

1001

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuntuu liian henkilökohtaisuuksiin menevältä, mutta massamurhaaja Stalinin oppi ei oikein kelpaa, niin voi ilmoittaa olevansa ei-stalinisti sen kummemmin erittelemättä

      • ääri ääri

        Olen äärikeskustalainen ja kreationisti.

        Tai sitten olen oikeistolainen evo.

        oikeasti olen kommunisti ja kreationisti, Mao loi maan ja ihmiset.


    • asianharrastaja

      Vähän himmeitä nuo poliittiset määrittelyt.

    • .........

      Kokoomusta on tullut äänestettyä oikeastaan aina, mutten silti ihan hirveästi oikeistolaisena itseäni pidä, mutten kyllä minään muunakaan noista.

      Olisinko sitten kuitenkin oikeistolainen/sitoutumaton...

      • Apo-Calypso

        Samaa sortimenttia.
        En ole sitoutunut mihinkään puolueeseen, mutta Kokoomusta on tullut aina äänestettyä.


      • Apo-Calypso kirjoitti:

        Samaa sortimenttia.
        En ole sitoutunut mihinkään puolueeseen, mutta Kokoomusta on tullut aina äänestettyä.

        ...ei ole vielä löytynyt. Kuinkas tässä näin kävi? Oletan, että sinä, parahin Apo, olisit juuri yksi noista stallariksi havaituista Palin-ketjussa...


      • Apo-Calypso
        Aatami9 kirjoitti:

        ...ei ole vielä löytynyt. Kuinkas tässä näin kävi? Oletan, että sinä, parahin Apo, olisit juuri yksi noista stallariksi havaituista Palin-ketjussa...

        Jepsistä. Osoitus noiden kretujen havaintokyvystä.
        Olen myös aktiivinen reservin luutnantti.


    • Poliittisesti sitoutumaton. Useimmiten äänestänyt joko vihreitä tai kokoomusta, riippuen ehdokkaista tietysti.

      Ainoat puolueet, joita en missään nimessä voisi äänestää ovat kristilliset, vasemmistoliitto (tai siitä vasemmalle olevat) ja perussuomalaiset.

    • Ainakin kunnallisvaalit olivat perinteisesti henkilövaalit, ei puoluevaalit.

      Mutta, kepua en äänestä, sillä kepuhan pettää aina. Sitte vasen laita ja perus suomalaiset eivät saa mun ääntä. Eli sitoutumaton lienee paras vastaus kysymykseen.

    • asianharrastaja

      Nyt olisi hyvä saada nähdä muutamien aktiivisten kreationistienkin vastaukset.

    • Darwin's rainbow

      Nyt voinkin herättää pahennusta jotakuinkin kautta palstan kirjoittajiston, sillä tunnustaudun vasemmistolaiseksi. Kyllä, kannatan avoimesti hyvinvointiyhteiskuntaa ja tarkasti säädeltyä taloutta, ja vastustan nykyistä egoistista, ahneutta ihannoivaa ja lyhytnäköistä loputtoman kasvun politiikkaa, joka tuhoaa niin ihmiset, luonnon kuin lopulta itsensäkin (talouskriisi, anyone?)

      Stalinistia ei kyllä minustakaan saa. Ensinnäkään en ollut 70-luvulla vielä edes elossa moiseen hurahtamaan, ja toiseksi pidän kommunismia hienoista ideaaleistaan huolimatta täysin yhteensopimattomana ihmiskunnan perusluonteen kanssa. Stalinismi tosin oli vielä Marxilaisesta kommunismistakin vain perverssi irvikuva. Hassua muuten, kuinka Jeesuksen avoimen vasemmistolaisista opetuksista huolimatta puhdasoppisimmat uskovaiset tuntuvat aina ajautuvan oikeistoon...

      • jjkkk

        Talouskriisi kyllä lähti nimenomaan säätelystä. USAn mainio presidentti halusi kaikkien saavan mahdollisuuden omaan asuntoon lainan takaisinmaksukykyyn katsomatta (sub-prime, anyone?) Mitä sosialistisempi järjestelmä, sitä enemmän vapaa-matkustajia. Siispä itse olen poliittisesti oikealla Suomen mittapuulla. Äärimmäisen progressiivinen vero on epäoikeudenmukaista ja saa juuri parhaiten koulutetut ihmiset työskentelemään vähemmän. Onko tämä kannattavaa?


    • R Evolution

      Sitoutumattomaksi voisin kai itseäni luonnehtia. Kommunisteja, kristillisiä, perussuomalaisia tai Rkp.tä en äänestäisi, muuten henkilön ja vaalien mukaan.

    • Koska olen vähän liikkuvainen äänestäjä, enkä muutenkaan ole kovin avoin, niin en voi sanoa yhtä nroa. Sen sijaan voinen sanoa ketä EN ole äänestänyt: En vasemmistolaista, enkä stalinistia, kommunistia, enkä vihreitä. (Poikkeuksellisesti kerran maltillista SDP-läistä jota pidettiin aika porvarillisena..)
      Eli se ääneni menee näihin ns. porvarillisiin puolueisiin.

      Eduskuntavaaleissa äänestin Fundamentalistisen Raamattukoulun käynyttä.

      Huomaan jotain yhteistä monista ehdokkaistani.. Tykkään rääväsuisista, äänekkäistä, ja usein se on nainen ;)

      • Jos sormet riitti, niin näin olin laskevinani

        Ei-stalinistit: 9
        Stalinistit: 0

        Minäkin pidän räväköistä ehdokkaista ja äänestin naista kunnallisvaaleissa ;-)


      • Turkana
        Aatami9 kirjoitti:

        Jos sormet riitti, niin näin olin laskevinani

        Ei-stalinistit: 9
        Stalinistit: 0

        Minäkin pidän räväköistä ehdokkaista ja äänestin naista kunnallisvaaleissa ;-)

        tällä hetkelllä osoittautuu kreationistien väitteet valheiksi, koska minäkin tunnustaudun antistalinistiksi.


    • noevo

      ääni meni kokoomukselle.

    • niinpätietystiniinpätietysti

      Pitää kai tässä sitten yksin edustaa viitosta.

      Miten nämä nyt sitten evoluutioon liittyy.
      Ehkä siten, että evoluution olemassaolo, ei ole riippuvainen ihmisten poliittisista näkemyksistä.

      Evoluutio jatkaa olemassaoloaan, täysin riippumatta siitä, mitä me siitä, tai vaikkapa politiikasta, tai sokerikakun leipomisesta, tai mistä tahansa ajattelemme.
      Hyväksymmekö sitä tai emme.


      Toisin kuin uskonnot ja jumalat. Ne ovat täysin meistä riippuvaisia. Heti kun lakkaamme uskomasta niihin, niitä ei enää ole.

      Siis, jumalankin yläpuolella on joku. Ihminen!
      Ilman ihmistä, ei ole jumalia. Kun taas ihmisen olemassaolo, ei ole riippuvainen jumalien olemassaolosta.

    • piäspääspaikallaaetmääosunh...

      Uskon luomiseen / 6 =täysin poliittisiin intohimoihin sitoutumaton.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      325
      3847
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      274
      2206
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      111
      1535
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      94
      1390
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1383
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1247
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1218
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1058
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1054
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      66
      942
    Aihe