Mikä elokuva???? Auttakaa

Katja__

Trilleri 60-70 luvulta, luultavasti englantilainen tai sit jenkki.
Alussa nainen näkee ainoana todistajana murhan, murhaaja alkaa jahdata naista saadakseen todistajan pois päiviltä. Murhaaja jää vaanimaan naista tämän työpaikalle pilvenpiirtäjään, kun nainen jää ylitöihin. He ovat kaksin pilvenpiirtäjässä, ajellaan hissillä ym

Näin tämän TV:stä joskus 70-luvun lopulla ja haluisin katsoa uudestaan. Mutta mikä elokuva on kyseessä???

17

4297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Auttaja

      Se on yks melko tuntematon englantilainen trilleri, jota ei ole saatavana DVD- tai VHS-muodossa.

      Joten se siitä sitten.

    • katsoja

      Näin aikoinaan sen tv:stä ja hyvä oli(ainakin siihen aikaan) .Luultavasti 70-luvun loppupuolella tehty, ei 60-luvulla.

    • Robert DeMojo

      ...jotenkin kuulosti tutulta...


      Oliko siinä vielä apuun rientävä poliisietsivä
      joka on ammatissaan loistava,mutta vähän tyly
      käytökseltään?
      Hän pystyy pienenpienistä yksityiskohdista
      kokoamaan palapelin kokoon ja pääsee syyllisen jäljille.
      45 minuutin kohdalla ( eli kahden mainoskatkon jälkeen) on vauhdikas takaa-ajo jossa etsivä on silmätysten murhaajan kanssa mutta kuitenkaan etsivä ei käytä näköhavaintoaan hyväkseen vaan hän ottaa yhteyttä vanhaan koulukaveriinsa joka on tietokone-nero,saadakseen selville murhaajan ulkonäön.(Jos elokuvassa käydään vessassa,se tapahtuu juuri takaa-ajon aikana jotta murhaaja voi vessassa vaihtaa päähänsä
      peruukin.Jokaikinen katsoja silti vielä tunnistaa murhaajan,mutta etsivän harjaantunut silmä ei tunnista murhaajaa)
      Tämä nörtti ,joka tietenkin kuuntelee äänekästä pehmoheviä ja pukeutuu ei-niin-muodollisesti ,avaa
      tietokoneensa ja kahdella klikkauksella (tietenkin tietokoneen ruudulla on auki 6-8 ikkunaa missä numerot pyörivät villisti)pääsee
      fbi/cia/kgb/stasi tai supon salaisille sivuille ,
      mistä löytyykin se tarvittava tieto.

      Tässä välissä esitellään etsivän inhimillinen puoli.Hän on juuri eroamassa vaimostaan ja uusi työtoveri on joko pomon määräämä uusi kokelas tai juuri eläkkeelle menevä kokenut veteraanietsivä.
      Jos kyseessä on uusi kokelas,silloin murhaajalla
      on pikku apuri jonka kokelas ampuu ja saa kiitokseksi kakkua.Jos kyseessä on vanha veteraani,etsivä käy veteraanin kotona juomassa kaffetta ja lohduttelee murehtivaa veteraanin vaimoa.Murhaajan apuri tietenkin tappaa salakavalasti veteraanin ja hautajaisissa etsivä taas juo kaffetta ja lohduttelee murehtivaa veteraanin leskeä.

      Välillä tietenkin etsivä käy kuumana ja nostaa seinää vasten jonkun pikkurikollisen.Ja tottakai välillä käydään strippariklubilla (poliisien suurin tietolähdepaikka) jossa soi taas pehmohevi tai laimea uunoturhapuro-wahwahkitarafunk.
      Jos etsivä on Nick Nolte saattaa siellä soida kantrimusiikki.Jos etsivä on Will Smith,siellä soi joku lattea Will Smithin räppibiisi.
      Ja sitten on uusi takaa-ajo missä romutetaan muutama auto.
      Ja tietenkin (lopultakin) päänäyttelijätär vaihtaa tässä välissä vaatteita ja saadaan se alastonkohtauskin elokuvaan.Jollei kyseessä ole juuri kauneusleikkauksessa käynyt päänäyttelijätär,kuten Demi Moore,jonka on näytettävä muille mistä kana kusee.
      (En nyt tarkoita kirjaimellisesti)
      Tällöin elokuvassa on vähintään kaksi alastonkohtausta.
      Jos elokuva kestää pidempään kuin Kaurismäen elokuvat (1 tunti 20minuuttia)on elokuvassa mukana toimittaja joka kirjoittaa ilkeitä juttuja poliisin toiminnasta.
      Toimittaja on tietenkin kaunis nainen,mutta rumempi kuin päänäyttelijätär.
      Jos pääosassa on Demi Moore on naistoimittajalla oltava vielä silmälasit ja tätimäiset vaatteet jotta Demi Mooren kallis kauneusleikkaus ei
      olisi aivan täysin turha juttu,vaan pelkästään turha juttu.

      Tietysti elokuvan tapahtumat sijoittuvat joulun aikaan ja räntäsateesta ei ole tietoakaan.Ja täysin riippumatta palkkatasosta jokaisen henkilön asunto on loistolukaali.Paitsi tietenkin jos etsivää esittää Peter Falk tai joku muu 1silmäinen.Silloin ainakin etsivän auto
      on hassusti savuttava ranskalainen auto ja etsivän takki on nukkavieru.
      Ja jos etsivää esittää Al Pacino,on elokuvassa ainakin yksi kohtaus missä Al huutaa alaisilleen
      jotain aivan käsittämätöntä. HU-aaaaaaa !

      Etsivä ei tietenkään saa murhaajaa kiinni(jos etsivän pomo ei hauku etsivää ja patista häntä työskentelemään paremmin,on hyvin todennäköistä että itse poliisipäällikkö on se murhaaja),vaan elokuvan päänäyttelijätär kokee kauhun hetkiä
      paetessaan murhaajaa ( Ja koska on joulun aika ,päänäyttelijätär paetessaan etsii postilaatikkoa jotta saa lähetettyä jouterveisensä ystävilleen).No vaikka ajelemalla hissillä ylös alas.Tai sitten hän salpaa kovalla vaivalla monta ovea lukkoon samaan aikaan voivotellen ääneen.(Tietenkään murhaajalle ei tule mieleen tulla sisälle ikkunan kautta)
      Lopuksi tietenkin päänäyttelijätär saa tapettua murhaajan ja kun etsivä saapuu paikalle kysyy
      päänäyttelijätär :" what kept you?"
      Sitten nyyhkytetään vasten olkapäätä ja etsivän ilmeestä huomaa että se avioero ei ole sittenkään hullumpi juttu.


      The End.
      Jos etsivä oli Jackie Chan,näytetään vielä 20 minuuttia leikattuja pätkiä missä Jackie lentää pyllylleen ja hymyilee.Ja tietenkin muutama pätkä missä Jackie puhuu huonosti englantia ja hymyilee.


      Lopuksi soi hempeä musiikkikappale joka ei liity mitenkään itse elokuvaan.


      .. joo,,jotenkin tuntuu että varsinkin mtv3selta tulee joka viikonloppu yksi tällainen elokuva,vai mitä?

      mojo

      • katsoja

        Kyseisen elokuvan tapahtumat sijoittuivat lähes kokonaisuudessaan pimeään pilvenpiirtäjään, jossa nainen ilmeisesti oli työpaikallaan(ylitöissä tai käymässä muuten vaan).


    • Horottaja

      Näytelmään perustuva, Manhattanille sijoittuva, pääosassa Elizabeth Taylor, psykologinen trilleri.

      • Katja___

        Katsoin netistä kuvauksia tästä filmistä, mutta ei osu.


      • oon nähny
        Katja___ kirjoitti:

        Katsoin netistä kuvauksia tästä filmistä, mutta ei osu.

        Joo ne oli tosi pelottavia kohtauksia,kun se nainen kerkes hissiin ja laittaa hissin ovet kiinni just ennenkuin tää murhaaja sai kiinni.Se oli tosiaan alkua lukuunottamatta koko ajan pilvenpiirtäjässä.Oon itekin miettiny usein tätä filmiä,jonka katoin mummolassa pikku-poikana.


      • jasso
        oon nähny kirjoitti:

        Joo ne oli tosi pelottavia kohtauksia,kun se nainen kerkes hissiin ja laittaa hissin ovet kiinni just ennenkuin tää murhaaja sai kiinni.Se oli tosiaan alkua lukuunottamatta koko ajan pilvenpiirtäjässä.Oon itekin miettiny usein tätä filmiä,jonka katoin mummolassa pikku-poikana.

        Ilmoittaudun minäkin elokuvan nähneeksi ja sitä muistelleeksi. Saattaisi olla aika kliseinen uudestaan nähtynä.


    • EliTaylor

      Se oli jännä leffa.
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Kauhujen_ikkuna Kai ??
      Näin se juoni meni tosiaan:
      Toimisto nainen näkee aasialais miehen tekemän murhan. Murhaaja huomaa ja lähtee seuraamaan naista työpaikalle pilvenpiirtäjään. Tästä alkaa trilleri. Olisi kiva nähdä uudestaan tämä leffa.

      • FilmiFriikki68

        muista myös nähneeni pikkupoikana T:stä kyseisen thrillerin joskus 70-luvun lopulla. Ainakin silloin vaikutti jännittävältä Hitchkock-tyyliseltä elokuvalta. Poliisi pääsi hengestään ja Lopussakin taisi olla vielä yllätyksenä murhaaja auton takapenkillä jos nyt en aivan väärinnmuista


    • mltmale

      Eikö kukaan muista nimeä, katsoisin minäkin sen uudestaan,tai joku vuokraisi/myisi jos on nauhoittanut.

    • viisasaikuinenneuvoo1900
    • Tartsi_Sportikainen

      ``I am the girl he wants to kill - ``Minä olen se tyttö`` - 74.

    • Pla

      Kumma juttu, kun ei löydy sitä oikeata trilleriä.

    • Anonyymi

      Minua vaivaa että mikä on se elokuva jossa lapsensa menettänyt murhaajanainen hakee perheeseen lapsenhoitajaksi ja yrittää omia perheen vauvan. Tekee m.m. ansan kasvihuoneeseen jonne yksi nainen kuolee.

      • Anonyymi

        Käsi joka kehtoa keinuttaa / The Hand That Rocks the Cradle


    • Anonyymi

      Muistan, kun siinä kuvattiin miehen tenniskenkiä joka käänteessä. Se oli teininä jännittävä filmi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      356
      3175
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      129
      1197
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      61
      1167
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      133
      953
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      115
      816
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      737
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      727
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      717
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      689
    Aihe