Pikavipit ei enää kännykällä?

työryhmä

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2008/11/745495

Oikeusministeriön asettama työryhmä lopettaisi pikavippien hakemisen kännyköiden kautta.

Sitten vaan nettiin vippailemaan. En tiedä, onko tuosta koko kännykkäkiellosta mitään hyötyä, koska kyllä ne pikavippien ottajat joutuvat ihan yhtä pulaan netissä otettavien vippien kanssa. Ja sitäpaitsi kännykällä pääsee nykyään kätevästi nettiin.

46

5822

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voisi

..Kieltää vaikka kaikki pikavipit.. itse en oo niistä riippuvainen..

Ja uskosin että monet immeiset ei ois talous ongelmissa jos koko vippejä ei ois ees keksitty..

• sössökosgi

Minäkin haluan kieltää kaiken mistä Itse en pidä.

• laittomia

onko lakeja muutettu? Muistan vuosia sitten, kun tv:ssä haastateltiin jotain lainoppinutta. Hän puhui koronkiskonnasta. Jäi mieleen koron yläraaja, jota ei ollut laissa tarkkaan säädelty. Oikeusoppinut piti 20% koronkiskonnan rajana.

Mikä helvetti koronkiskonnasta tekee laillista nyt? Sekö, että on yritys, jonka nimissä sitä tehdään.
        En ole tarkistanut lainkohtia vielä, mutta esim. Finlexistä löytyy varmaan tietoa.
        Itse olen sen verran vanha, ja huomaan mitä kaikkea paskaa nykyaikana esitetään laillisen liiketoiminnan nimissä. Osa ns. nettihuutokaupoista on täyttä huijausta. Esim. ne nettihuutokaupat, joissa huuto maksaa, ja korotus on vain 1 c verran kerrallaan. Näitä on useampia suomalaisiakin nettisivustoja.

• aika on
        laittomia kirjoitti:

onko lakeja muutettu? Muistan vuosia sitten, kun tv:ssä haastateltiin jotain lainoppinutta. Hän puhui koronkiskonnasta. Jäi mieleen koron yläraaja, jota ei ollut laissa tarkkaan säädelty. Oikeusoppinut piti 20% koronkiskonnan rajana.

Mikä helvetti koronkiskonnasta tekee laillista nyt? Sekö, että on yritys, jonka nimissä sitä tehdään.
        En ole tarkistanut lainkohtia vielä, mutta esim. Finlexistä löytyy varmaan tietoa.
        Itse olen sen verran vanha, ja huomaan mitä kaikkea paskaa nykyaikana esitetään laillisen liiketoiminnan nimissä. Osa ns. nettihuutokaupoista on täyttä huijausta. Esim. ne nettihuutokaupat, joissa huuto maksaa, ja korotus on vain 1 c verran kerrallaan. Näitä on useampia suomalaisiakin nettisivustoja.

ajanut sun ohi, näin se vaan on kylmä tosiasia. Sovitaanko niin että jätät netin nuoremmilla ja keskityt siihen mustavalko TV:n katseluun?

• sekä muut mahdolliset
        laittomia kirjoitti:

kulut ovat yleensä asiakkaan tiedossa, ennen kuin kaupat tehdään joten se on jokaisen asiakkaan oma valinta, käyttääkö suurikorkoisia palveluja ja tuotteita. Harmi juttu mutta lopulta laki on yrityksen puolella, joska "pienellä printattu teksti" oli siellä kääntöpuolella.

• laittomia
        aika on kirjoitti:

ajanut sun ohi, näin se vaan on kylmä tosiasia. Sovitaanko niin että jätät netin nuoremmilla ja keskityt siihen mustavalko TV:n katseluun?

käyttänyt pc:tä jo vuodesta 1983, ammatti atk-suunnittelija, se siitä tekniikasta.
        Korkeakoulututkinto matematiikasta Helsngin yliopistosta.
        Järkeä mukaan, ääliö! Tuollaisten pikavippien ja muun huijauksen kannattajia pitäisi käsitellä 20 parilla raipaniskija. Maailma on mennyt aivan hulluksi. Mistä tällainen uskonto on tullut, usko että mitä tahansa saa tehdä vapauden nimissä

• aikanaan.

Kunhan nyt ensin hoidetaan ne kännykkäkoronkiskojat, niin netissä touhuavat sitten seuraavaksi.

Vaihtoehtoisesti pitäisi kehittää systeemi joka olisi henkilöllisyydentarkastuksen ja lainariski-analyysin suhteen yhtä "aukoton" kuin pankissa asiointi.

Tietenkin tulemme vielä näkemään kuinka gangsterit itkevät julkisuudessa bisneksiensä perään.

• viilausta

pikavipit pitäisi kieltää kokonaan itse en ole käyttänyt mutta pari tuttua joutunut vaikeuksiin pikavippien takia

• Gerhard Rihmakallo

Onko ne sun tutut vähän tyhmiä?

• tai....
        Gerhard Rihmakallo kirjoitti:

Onko ne sun tutut vähän tyhmiä?

tietämättömiä. Tiedän monta jotka täytettyään 18, ovat saaneet itsensä suuriin vaikeuksiin velkaannuttuaan oikein kunnolla pikavippien ym. luottojen avulla. Toinen henkilö voi ihan suvereenisti ottaa lainan henkilön nimissä. On siinä sitten pyristelemistä aikuusuuden alkuun. Kuinkahan moni nästä nuorista syrjäytyy. KAIKKI VIPIT PITÄÄ KIELTÄÄ!!!

• ei ikinä

pika vipit kiellettävä kokonaan ei niitä tarvi lainkaan.pankeista saa kyllä rahaa kun hoitaa kunnolla rahaasiansa.ne pikavipit on luusereille ja
        kaidan tien kulkijoille juopoille siis,.
        On hyvä elää kun ei tarvi mitään pikavippejä kun
        käy pankista hakemassa mitä tarvii tai nostaa pankkikortilla se on niin mukavaa,se on myös mukavaa
        kun maksaa suoraan pussista puhtaalla rahalla.
        pois pikavipit lailla ei lainkaan sellaisia tarvita.HERÄTKÄÄ VIRANOMAISET.

• Nimetön
        tai.... kirjoitti:

tietämättömiä. Tiedän monta jotka täytettyään 18, ovat saaneet itsensä suuriin vaikeuksiin velkaannuttuaan oikein kunnolla pikavippien ym. luottojen avulla. Toinen henkilö voi ihan suvereenisti ottaa lainan henkilön nimissä. On siinä sitten pyristelemistä aikuusuuden alkuun. Kuinkahan moni nästä nuorista syrjäytyy. KAIKKI VIPIT PITÄÄ KIELTÄÄ!!!

Esim. Nuorella biletys päällä kavereiden kanssa. Opintotukea tulossa, mutta vain n. 200e.Kavereilta luottotiedot menneet jo pikavipeissä. Yllyttävät "puhdasta" kaveria ottamaan vippiä, tietävät miten. Yhden ainoan päivän aikana kännissä otetaan kuusi eri vippiä viikon ajaksi yht. 630e. Viikon päästä pitäisi olla maksuun 780e.Maksulappujen tultua postissa, jokainen vippi oli jo myyty eteenpäin, eli velkoja oli eri, kuin luoton antaja. Tekstiviestejä tuli satasen vippiä olisi jatkettu viikoksi hintaan 20e.Kaikki rahat meni kaveriporukalla kahdessa päivässä.Vikavipit ovat liian helppoja , liian nopeita, ei ehditä miettiä vertailla.Jopa vanhanajan vekselit olivat halpoja niihin verrattuna. Nuoret eivät tajua joutuvansa koronkiskureiden ansaan, ennen kuin on myöhäistä. Moni ei jaksa rämpiä ylös velkakierteestä ja ajattelee, otetaan niin paljon kuin saadaan, kun kaverilla on vielä tiedot kunnossa.(Mites muuten on vikavippifirmojen omistajien luottotietojen tila?)

• Mamma***
        Nimetön kirjoitti:

Esim. Nuorella biletys päällä kavereiden kanssa. Opintotukea tulossa, mutta vain n. 200e.Kavereilta luottotiedot menneet jo pikavipeissä. Yllyttävät "puhdasta" kaveria ottamaan vippiä, tietävät miten. Yhden ainoan päivän aikana kännissä otetaan kuusi eri vippiä viikon ajaksi yht. 630e. Viikon päästä pitäisi olla maksuun 780e.Maksulappujen tultua postissa, jokainen vippi oli jo myyty eteenpäin, eli velkoja oli eri, kuin luoton antaja. Tekstiviestejä tuli satasen vippiä olisi jatkettu viikoksi hintaan 20e.Kaikki rahat meni kaveriporukalla kahdessa päivässä.Vikavipit ovat liian helppoja , liian nopeita, ei ehditä miettiä vertailla.Jopa vanhanajan vekselit olivat halpoja niihin verrattuna. Nuoret eivät tajua joutuvansa koronkiskureiden ansaan, ennen kuin on myöhäistä. Moni ei jaksa rämpiä ylös velkakierteestä ja ajattelee, otetaan niin paljon kuin saadaan, kun kaverilla on vielä tiedot kunnossa.(Mites muuten on vikavippifirmojen omistajien luottotietojen tila?)

Sitten vielä nuoret tytöt, joita poikaystävä käyttää suvereenisti hyödyksi. Siinä iässä(18) on monesti vielä niin sinisilmäinen ja hyväuskoinen, sen lisäksi ettei ymmärrä mitä näistä vipeistä seuraa. Niin kävi tyttärelleni. Poikaystävän perheessä kaikki otattivat tytön kautta vippejä. Muut maksoivat tai korvasivat jotenkin, mutta tämä entinen poikaystävä jätti tytölle isot velat, jotka pikkuhiljaa päätyvät ulosottoon, ja lasku senkuin kasvaa.
        Eipä siinä ole mammalla muuta mahdollisuutta kuin yrittää pitää tyttöä pinnalla. Maksamaan en pysty velkoja, eikä se oikein olisikaan. Entinen poikakaverikaan ei tule maksamaan mitään, koska hänelle on jo kertynyt moninkertaiset velat.

Vipeistä tulee nuorille monesti elämän suunta, eipä niitä enää voi ottaa luottotietojen mentyä, mutta aikuisuus alkaa sosiaalihuollon seurassa. Kotoa ei tyttäreni tätä mallia ole saanut.

• järki täytyy
        Mamma*** kirjoitti:

Sitten vielä nuoret tytöt, joita poikaystävä käyttää suvereenisti hyödyksi. Siinä iässä(18) on monesti vielä niin sinisilmäinen ja hyväuskoinen, sen lisäksi ettei ymmärrä mitä näistä vipeistä seuraa. Niin kävi tyttärelleni. Poikaystävän perheessä kaikki otattivat tytön kautta vippejä. Muut maksoivat tai korvasivat jotenkin, mutta tämä entinen poikaystävä jätti tytölle isot velat, jotka pikkuhiljaa päätyvät ulosottoon, ja lasku senkuin kasvaa.
        Eipä siinä ole mammalla muuta mahdollisuutta kuin yrittää pitää tyttöä pinnalla. Maksamaan en pysty velkoja, eikä se oikein olisikaan. Entinen poikakaverikaan ei tule maksamaan mitään, koska hänelle on jo kertynyt moninkertaiset velat.

Vipeistä tulee nuorille monesti elämän suunta, eipä niitä enää voi ottaa luottotietojen mentyä, mutta aikuisuus alkaa sosiaalihuollon seurassa. Kotoa ei tyttäreni tätä mallia ole saanut.

takoa päähän vähän kovemmin. Ei ole pikavippien vika jos tyttärelläsi ei ole kaikki inkkarit samassa kanootissa.

• IhanTyperältä

Ja hyödyttömältä. Oikeusministerit eivät varmaan tajua vanhanaikaisuuttaan että kännykälläkin pääsee nykyään nettiin.

• muotoon, että

lainasopimus tulee postitse kotiin allekirjoitettavaksi.

• Järkeä?

Eihän se sitten olisi enää mikään pikavippi olisi. Pikavipin ideahan juuri on se että rahat saa heti eikä tarvitse odotella kuten tavallisissa lainoissa.

• tunnistus pankin nettiavaim...
        Järkeä? kirjoitti:

Eihän se sitten olisi enää mikään pikavippi olisi. Pikavipin ideahan juuri on se että rahat saa heti eikä tarvitse odotella kuten tavallisissa lainoissa.

jotta tulee oikealle henkilölle rahnat.Tai sitten sähköisellä tunnistautimisella ja se ei onistu kännykän kautta ainakaan vielä.

• Väärässä
        tunnistus pankin nettiavaim... kirjoitti:

jotta tulee oikealle henkilölle rahnat.Tai sitten sähköisellä tunnistautimisella ja se ei onistu kännykän kautta ainakaan vielä.

Tuo sähköinen tunnistautuminenhan on jo käytössä monessa pikavippipaikassa. Ja jopa peruskännykälläkin pääsee nykyään wapin kautta nettiin.

• Velka on veli otettaessa, v...
        Järkeä? kirjoitti:

Lainapäätöksen saa kyllä pankistakin, ainakin siitä, jota minä käytän, odottaessa. On tullut joskus "vipattua" useampia kymmeniä tuhansia ja lainapäätös on tullut heti. Pikkuvippejä en ole edes kysellyt, sillä kyllä se on kallista rahaa silloin otti sen mistä hyväsnä. Kun on vakuudet kunnossa, saa pankista lainaa nopeasti. Jos ei ole vakuuksia, ei pidä ottaa lainaa yhtikäs mistään.

• Idea***

Minusta tämä on toisaalta hyvä idea. Saadaanpahan markkinoilta ne tekstiviestirahojen kalastelijat pois.

TUPAS-tunnistautuminen jokaiseen pikavippipalveluun, laina-asiointi vain internetin välityksellä, laina-aika vähintään kuukausi ja aukioloajat enintään iltakymmeneen.

Siinä olisi jo hieman ryhtiliikettä noille pikavippifirmoille. Lisäksi alalta pitäisi kitkeä pois firmat, jotka ovat olevinaan eri firmoja, mutta ovat kuitenkin saman omistajan hallinnassa.

• olen sitä mieltä että pikavipit pitäis kokonaan kieltää!!! niissähän on kovat korot ja on pelkästään rahastusta...

• 400€

pikavipin,korko 95€,aika halpaa

• minimissään,

mutta kyllä noita kannattaa ottaa jos pankista ei saa.

• 200%

...ja jos ei pystykkään maksamaan ajallaan, korko senkuin kasvaa. Noita luottojahan ottavat henkilöt jotka eivät osaa hoitaa raha-asioitaa ja joilla ei ole rahaa. Ei heillä olisi varaa maksaa tuollaisia korkojakaan. Kaalliiksi tulee valtiolle nämä velkaantuneet vippaajat... tulevat sosiaalihuollon asiakkaiksi.

• assss
        minimissään, kirjoitti:

mutta kyllä noita kannattaa ottaa jos pankista ei saa.

miksi ei saa pankista rahaa. Sellainen tyyppi ei tarvitse mitään lainoja ollenkaan, hommaisi vaan ensin tulopuolen tasapainoon menopuolen kanssa. Laina on tarkoitettu takaisin maksettavaksi. Eri asia, jos ihminen on oikeasti yrittämässä, ja töitäkin on joita vakavasti tekee. Sitä varten on ollut kaupungin antamat ns. sosiaaliset luotot. Kai sellaisia vieläkin saa. Ryyppäämistä varten sai ennen rahaa koronkiskureilta ja kai viinatrokareiltakin. Joskus oli joitakin viinanvälittäjiä oikeudessa laittomasta viinan myynnistä ja koronkiskonnasta. Nämä myyjät myivät velaksi viinaa juopoille eläkeläisille ja ottivat pankkikortinkin pantiksi. Sitten kun viinan ostaja sai eläkkeensä, niin tyhjensivät "asiakkaansa" tilin.
        Mitä eroa on pikavippifirmoissa ja vanhanajan koronkiskureissa? Ei kai paljoakaan, sillä samanlaisia korkoja joutuu lainoista maksamaan. Esitän häkkiä pikavippifirmojen omistajille.

• kuullut
        assss kirjoitti:

miksi ei saa pankista rahaa. Sellainen tyyppi ei tarvitse mitään lainoja ollenkaan, hommaisi vaan ensin tulopuolen tasapainoon menopuolen kanssa. Laina on tarkoitettu takaisin maksettavaksi. Eri asia, jos ihminen on oikeasti yrittämässä, ja töitäkin on joita vakavasti tekee. Sitä varten on ollut kaupungin antamat ns. sosiaaliset luotot. Kai sellaisia vieläkin saa. Ryyppäämistä varten sai ennen rahaa koronkiskureilta ja kai viinatrokareiltakin. Joskus oli joitakin viinanvälittäjiä oikeudessa laittomasta viinan myynnistä ja koronkiskonnasta. Nämä myyjät myivät velaksi viinaa juopoille eläkeläisille ja ottivat pankkikortinkin pantiksi. Sitten kun viinan ostaja sai eläkkeensä, niin tyhjensivät "asiakkaansa" tilin.
        Mitä eroa on pikavippifirmoissa ja vanhanajan koronkiskureissa? Ei kai paljoakaan, sillä samanlaisia korkoja joutuu lainoista maksamaan. Esitän häkkiä pikavippifirmojen omistajille.

vekseleistä? Miksei pankinjohtajat ole posessa?

• hyvät hyssykät!

Vai halpaa!! Salli mun nauraa Yli 20% korot ei ole halpoja. Nuo pika vippien myöntäjät pitäis ensin hirttää munistaan ja sitten kansa joka niitä ottaa pitäis pieksää, ja sitten antaa sille talouden alkeis opetusta. Se joka ottaa pikavipin niin ei ymmärrä taloudesta yhtään mitään. Tämmöisille on paras saada edunvalvoja joka huolehtii asianomaisen taloudesta, kun tämä ei itse siihen pysty!!

• korko on
        hyvät hyssykät! kirjoitti:

Vai halpaa!! Salli mun nauraa Yli 20% korot ei ole halpoja. Nuo pika vippien myöntäjät pitäis ensin hirttää munistaan ja sitten kansa joka niitä ottaa pitäis pieksää, ja sitten antaa sille talouden alkeis opetusta. Se joka ottaa pikavipin niin ei ymmärrä taloudesta yhtään mitään. Tämmöisille on paras saada edunvalvoja joka huolehtii asianomaisen taloudesta, kun tämä ei itse siihen pysty!!

usein 30-40% luokkaa, monet luottokortitkin hipoavat 20% joten ei se vippi mitenkään kohtuuton ole kun miettii miten kätevästi sen saa tilattu viikon jokaisena päivänä

• törkeetä ilonpilaamista

jos nuorilta viedään biletysmanit niin millä nuoret sitten pääsee nauttimaan nuoruudestaan???

• borselis

Vai bilettää pitää?? ehkä kantsis mennä töihin et ois varaa dokata pellet!!!

• poikaaaaaaaa

mun ryyppäämiset maksaa ainakin mutsi ja faija :D ei tarvii kauheesti vippejä otella :D

• aina mun
        poikaaaaaaaa kirjoitti:

mun ryyppäämiset maksaa ainakin mutsi ja faija :D ei tarvii kauheesti vippejä otella :D

lapset, tekstari heille ja massit tilillä.
        Helppoo!

• assss
        aina mun kirjoitti:

lapset, tekstari heille ja massit tilillä.
        Helppoo!

tuota millään.

• Religate...

Emä tiedä onks se kieltokaan nyt ihan oikea ratkaisu tähän ongelmaan?

Mun mielestä ehkäpä joku korkokatto tms. vastaavan asettaminen näille yhtiöille olisi parempi ratkaisu.

Joskus sitä kun on niin kusessa että on pakko vippi ottaa - en kyl enää vuosiin, mut kuitenkin...

• Typerää....

Ja jos ihan totta puhutaan niin minun mielestäni olisi paljon muutakin kiellettävää, kuten esim. televisiossa pyörivät "pimpeli pompeli" pelit, joihin viestin lähettäminen maksaa ihan törkeesti. Samoten kieltolistalle pitäisi pistää idolssi, big brotheri, lotto ja muut rahapelit, alkoholi ja tupakka.

Siis mikä vittu näissä pikavipeissä on niin ihmeellistä, että juuri NE pitää kieltää ja poistaa? Entä valheellinen mainonta? Ariel paketissa sanotaan, että tehoaa 99 yleisempään tahraan, mutta eipä vaan mustikkamössö lähtenyt minun valkoisesta puuvillapaidastani????

• Lähdetäämpäs pikavipistä...
      Kaveri 25 v hieman pyylevä otti baaritiskillä 150e pikavippiä.Ilta oli hauska. Vippi oli kuitenkin ns. viimeinen pisara...
      Kulutusluottoa oli bemariin 30000e. Vi.... hieno auto, kavereitakin riitti..bensa vaan ja huollot
      niin ja renkaat 210 erikoisvantein no kulutusluotolla 5000 e kuitattiin ja taas mentiin.
      Luotosta jäi vielä bensaankin....
      Asuntolaina 250000 e koska kuka pelle nyt asuu kerrostalossa?? Luuserit hahhahaaa.
      Teki itte pihatyöt kaupungin vuokratontilla sijaitsevaan talopakettiinsa(joka muuten ei sisältänytkään kaikkea mitä luuli) no ylimääräistä oli mennyt taloon laskelmista huolimatta 40000e. Eihän se oo mitään...
      Lainat Nordeasta (svedujen pankki, nykyään)
      Nordea taas ostanut rahat "kansainvälisiltä" markkinoilta, no jotain suppilo tai supri no rahaa kuiteski ja halpaa Nordealle(iso pankki
      mä oon nordeast määä oon jotai),nyt tehään tiliä pojat sanoi toimitusjohtaja NOOOOOrdean vuosikatsauksessa. Hmmmmmm miks noi fyrkat menee väärrän suuntaan??? Ne niinku virtaa atlanttiin ja imeytyy jenkkeihin. No kai se on normaalia liikettä.Lisää vaaan somaleille eiku siis suomaalaisille.
      No miks ne ei maksa lyhennyksiä???
      Ne syö makaronilooraa ja hernesoppaa mut ei maksa MIKSI?

• aikuisia vähän lisää

Eiks ministeriöllä ole enää muuta virkaa? Mikä holhousyhteiskunta tästä Suomesta oikein on tulossa? Jokaisen oma asia miten paljon velkaa ottaa ja sitä myönnetään krrrrrrr....

• Asiaa......

No,toivottavasti kans pätee???????????!!!!!!!!

• syyttä kärsinyt

Miten niin että pitäisi lopettaa, ne PITÄÄ LOPETTAA,sekä kännykkä että netti pikavipit.
      Ihmettelen että Oikeusministeriössä mietitään vielä eikä toimita! Nuoret ovat ihan lirissä vippien takaisin maksujen ja liian helposti saatavien velkojen kanssa, kun kontrolli pettää rahan puutteessa. Olen joutunut läheltä seuraamaan näitä ongelmia ja viettänyt unettomia öitä niitä miettiessäni.Olen todella nähnyt millaisiin vaikeuksiin ja velkakierteeseen ne saattavat nuoren.

• rahattomalle!

Kokemuksen rintaäänellä puhutaan! Pois koko paskat, on se kiva kunhädässä saa mutta ainut huonopuoli ku pitäs joskus maksaa takaskin.... Ongelmista suoriuduttu mutta enää en koskaan näihin koske.

• entinen vippari

on hyvä vaan jos ei enää saa vippejä....tiedän itse kokemuksesta ettei siitä hyvä seuraa. Vippejähän ei ota kuin perseaukiset ja miten persaukinen maksaa vipin takaisin? ei mitenkään. jos on töissä käyvä niin ei vippejä tarvitse. ja jos taas ei töissä käyvä ja pers aukinen niin miksi ottaa vippi kun ei pysty maksaan takas?
      Ite ollu kans vastaavassa tilanteessa ja luottotiedot meni. Nyt elämä kunossa ja ei tarvii vippejä ottaa.
      Jos jollakin niin huono tilanne että tarttee tosiaan vippailla että tulee toimeen niin minä voin järjestää töitä ettei tarvisi vippailla.
      tosiaan kun menee luottotiedot niin ei saa vuokra-asuntoa, puhelinliittymää, internet liittymää jne..
      eli hyvä vaan jos kielletään.

• työtön..

hommaas mullekki töitä :D kusessa nimittäin ollaan kaulaa myöten, myönnetään kyl et omaa tyhmyyttä..pakko vain joskus kun laskuja pöydällä pino ja taskus 5e..kieltää noi pitäs munki mielestä.

• käteen
        työtön.. kirjoitti:

hommaas mullekki töitä :D kusessa nimittäin ollaan kaulaa myöten, myönnetään kyl et omaa tyhmyyttä..pakko vain joskus kun laskuja pöydällä pino ja taskus 5e..kieltää noi pitäs munki mielestä.

ja alat soitteleen paikalllisille firmoille ja kyselet töihin. Ei ole pakko olla edes ammattia vastaavaa työtä, kunhan jotain millä elää.

• been there done that
        käteen kirjoitti:

ja alat soitteleen paikalllisille firmoille ja kyselet töihin. Ei ole pakko olla edes ammattia vastaavaa työtä, kunhan jotain millä elää.

joopa joo, tolla tavalla ei varmasti mitään saavuta..paitsi epätoivoisen luuserin maineen!! kokemusta on ja voin sanoa että töitä saa vain suhteilla! jos niitä ei oo niin se on goodbye hyvinvointi welcome pitkäaikaistyöttömyys!!!

• hyvä aivan

hienoa, kun puuttuvat. Ja eikös tule netin haettaviin vielä varmennus henkilöllisyydestä, eli pääsee hakemaan vain omilla pankkitunnuksilla. Kyllä se rajaa hakijakuntaa paljon, kun ensin pitää olla verkkopankkitunnus. HYVÄ!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      331
      7179
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      71
      4388
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3175
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      2987
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      74
      1952
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      153
      1826
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      216
      1773
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      166
      1587
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1548
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1448
    Aihe