Satakunnankadun silta

Joo..

15

752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Polle Poninkaulus

      Onko Hämeensilta sama asia kuin Tammerkoskensilta?

    • Sulla.

      Onnellinen lapsuus ?

    • kbasa

      seka isuzu bellet auton takapaneelia
      paska mutta se vasta pelotti!

      • Joo..

        Peloitti paljon että en siihen uskaltanut mennä kun vesikin siinä alla niin virtasi ja kuohui..

        Toinen pelon aihe oli tulipalo..

        Olin noin 5 vuoden ikäinen kun talo jossa asuimme syttyi palamaan sähköjohdoista....

        Siinä mentiin ulos paljain jaloin syksyiselle kuuraiselle kynnöspellolle yövaatteissa..

        Isä meni vielä ikkunasta sisälle jotain muka pelastamaan mutta meinasi tuupertua sinne.. sanoi että osasi savun keskellä tulla ikkunaa kohti kun kuuli kun äiti huusi että tule pois..

        Kaikki siinä meni vaatteet huonekalut vanhemmilta rahatkin..

        Siinä kärvisteltiin kuuraisella pellolla yövaatteissa .. minä itkin että vasara palaa ja nuorempi veljeni että tältä palaa nukke ?

        Siinä päästiin jonnekkin naapuriin yöksi ja kunnalta joku kämppä että ei tarvinnut ulkona asua kuusen alla..

        Saatin vaatteitakin kirkolta että oli edes jotain päälle laittaa..

        Isä alkoi ryyppäilemään .. oli jo melkein aina humalassa.. sitten äiti lähti jä vei veljeni mukanaan.. minä jäin kaksin alkoholisti isäni kanssa sinne kunnan vuokrakämppään..

        Muistan kun istuin ikunalla ja kuuntelin läheisen junanradan ääniä itkien ..tuoko juna äidin takaisin ?

        Tulihan äiti muutaman kuukauden jälkeen takaisin.. mutta jatkuvaa huutoa kiroomista ja juomista sitä katselin lapsuuteni..

        Välillä ei ollut rahaa edes vaatteisiin kun kaikki rahat meni isältä viinaan..

        Isä oli satuttanut itsensä nuorena .kun hän nukkui niin oli joskus pitkiä aikoja hengittämättä.. minä aina hätäännyin ja juoksin ravistamaan häntä jotta hän alkoi hengittää..

        Toisaalta ensimmäinen työpaikkani oli isän yrityksessä ..

        Kun köyhyydessä meni lapsuus niin nyt aikuisenakaan ei osaa niin hienosti pukeutua.. useimmiten rikkinäiset farkut jalassa..

        Silti en ole katkera kenellekkään en syytä ketään .. siis elämä vain yksinkertaisesti on !


      • kbasa
        Joo.. kirjoitti:

        Peloitti paljon että en siihen uskaltanut mennä kun vesikin siinä alla niin virtasi ja kuohui..

        Toinen pelon aihe oli tulipalo..

        Olin noin 5 vuoden ikäinen kun talo jossa asuimme syttyi palamaan sähköjohdoista....

        Siinä mentiin ulos paljain jaloin syksyiselle kuuraiselle kynnöspellolle yövaatteissa..

        Isä meni vielä ikkunasta sisälle jotain muka pelastamaan mutta meinasi tuupertua sinne.. sanoi että osasi savun keskellä tulla ikkunaa kohti kun kuuli kun äiti huusi että tule pois..

        Kaikki siinä meni vaatteet huonekalut vanhemmilta rahatkin..

        Siinä kärvisteltiin kuuraisella pellolla yövaatteissa .. minä itkin että vasara palaa ja nuorempi veljeni että tältä palaa nukke ?

        Siinä päästiin jonnekkin naapuriin yöksi ja kunnalta joku kämppä että ei tarvinnut ulkona asua kuusen alla..

        Saatin vaatteitakin kirkolta että oli edes jotain päälle laittaa..

        Isä alkoi ryyppäilemään .. oli jo melkein aina humalassa.. sitten äiti lähti jä vei veljeni mukanaan.. minä jäin kaksin alkoholisti isäni kanssa sinne kunnan vuokrakämppään..

        Muistan kun istuin ikunalla ja kuuntelin läheisen junanradan ääniä itkien ..tuoko juna äidin takaisin ?

        Tulihan äiti muutaman kuukauden jälkeen takaisin.. mutta jatkuvaa huutoa kiroomista ja juomista sitä katselin lapsuuteni..

        Välillä ei ollut rahaa edes vaatteisiin kun kaikki rahat meni isältä viinaan..

        Isä oli satuttanut itsensä nuorena .kun hän nukkui niin oli joskus pitkiä aikoja hengittämättä.. minä aina hätäännyin ja juoksin ravistamaan häntä jotta hän alkoi hengittää..

        Toisaalta ensimmäinen työpaikkani oli isän yrityksessä ..

        Kun köyhyydessä meni lapsuus niin nyt aikuisenakaan ei osaa niin hienosti pukeutua.. useimmiten rikkinäiset farkut jalassa..

        Silti en ole katkera kenellekkään en syytä ketään .. siis elämä vain yksinkertaisesti on !

        kirjoitan omani kun saan siihen rohkeutta.


    • kysynnnnnn
      • kbasa

        eiko kiinassa ajeta ratti oikealla..? miksi autot on oikealla kaistalla? eli siis vaaralla. tata asiaa ei kello seitteman 23 pysty viela kasittelemaan :-)


      • kbasa kirjoitti:

        eiko kiinassa ajeta ratti oikealla..? miksi autot on oikealla kaistalla? eli siis vaaralla. tata asiaa ei kello seitteman 23 pysty viela kasittelemaan :-)

        muistan kun tuolla sairaalan lähellä oli sellanen vanha silta... suurinpiirtein silmät kiinni siitä piti mennä. Ja mummolan lähellä oli iso pato joka toimi siltanakin, isä joskus ajoi sitäkautta ja mä tietysti silmät kiinni takapenkillä;)
        Ja toissakesänä PowerParkkiin mennessä tajusin keskittyväni kaikkeen muuhun paitsi siihen jokeen siellä alla... kammot vaan pysyy ja paranoo;)


      • vastaaannnnnn
        kbasa kirjoitti:

        eiko kiinassa ajeta ratti oikealla..? miksi autot on oikealla kaistalla? eli siis vaaralla. tata asiaa ei kello seitteman 23 pysty viela kasittelemaan :-)

        Vastaan, että enpäs tiedä. Näyttävät ajavan oikeaa puolta. Pitäisi kai käydä paikalla katsomassa. Tuo paikka on "Nanpu Bridge Interchange", eli onkohan se jotain Nanpun sillan liittymä.


        Tässä alkuperäisempi linkki kuvaan:

        http://ffffound.com/image/b866463a44bbfd7a653a95025874f08527083224


      • kbasa
        a-v kirjoitti:

        muistan kun tuolla sairaalan lähellä oli sellanen vanha silta... suurinpiirtein silmät kiinni siitä piti mennä. Ja mummolan lähellä oli iso pato joka toimi siltanakin, isä joskus ajoi sitäkautta ja mä tietysti silmät kiinni takapenkillä;)
        Ja toissakesänä PowerParkkiin mennessä tajusin keskittyväni kaikkeen muuhun paitsi siihen jokeen siellä alla... kammot vaan pysyy ja paranoo;)

        etenkin korkeenpaikankammo joka on ihan mielettoman gurmee :-)


      • kbasa
        vastaaannnnnn kirjoitti:

        Vastaan, että enpäs tiedä. Näyttävät ajavan oikeaa puolta. Pitäisi kai käydä paikalla katsomassa. Tuo paikka on "Nanpu Bridge Interchange", eli onkohan se jotain Nanpun sillan liittymä.


        Tässä alkuperäisempi linkki kuvaan:

        http://ffffound.com/image/b866463a44bbfd7a653a95025874f08527083224

        jos ajavat vaaraa puolta..
        kiinassahan tietaakseni ajetaan brittilaisittain?
        no, en tiie :-)


      • vastaaannnnnn
        kbasa kirjoitti:

        jos ajavat vaaraa puolta..
        kiinassahan tietaakseni ajetaan brittilaisittain?
        no, en tiie :-)

        No joo, relataan vaan. Kuvassa ei ainakaan näy mitään isompia peltiromukasoja. ;)


      • kbasa
        vastaaannnnnn kirjoitti:

        No joo, relataan vaan. Kuvassa ei ainakaan näy mitään isompia peltiromukasoja. ;)

        tuskin se auttaa jos sinne sillalle sahkopostin lahettaa asiasta.. ajavat kuitenkin vaan..:-)


      • vastaaannnnnn
        kbasa kirjoitti:

        tuskin se auttaa jos sinne sillalle sahkopostin lahettaa asiasta.. ajavat kuitenkin vaan..:-)

        Sähköpostia ei kannattane lähettää, mutta Feng Shui-enregiaa voit laittaa menemään sillalle pari kilowattituntia. Sitten ainakin osaavat ajaa sopuisasti ja yhteistyössä vallitsevan todellisuuden kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1014
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      127
      917
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe