Partamonneista tietämättömälle apua : )

Eli, mulla on ollut pari kuukautta kaksi partamonnia, albiino ja tavallinen. Vähän aikaa sitten ilmeni, että albiino on tyttö ja tavallinen poika.. Niin siinä sitten kävi että pari viikoa sitten löytyi suodattimesta Kääpä, eli n. sentin mittainen partispentu ; )
Nyt sitten löytyi ympäri akvaariota partiksenpoikasia, jotain kalan ja kudun väliltä, eli niillä oli vielä ruskuaispussit, mutta kyllä ne kalaks tunnisti. Eli onko tää mun partispoikani vain vastuuton isä, vai mitä on päässyt käymään ;)
Ja sitten, kuinka kauan tää ruskuaispussioliovaihe kestää ennen kuin niistä tulee ihan partiksen näköisiä :D
Niinjuu ja sitten, tiedättekö kuinka suuri todennäköisyys on että poikaset on albiinoja, kun mamma on albiino? =)

4

697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      ... on yleensä vain 5-10% poikasista, jos sitäkään.
      Laikukaita saattaa myös olla osa jälkikasvusta.
      En osaa selittää mitään tieteellistä faktaa tähän kun en ole alan asiantuntuja.

      Jos molemmat olisivat albinoja luulen että kaikki olisivat albinoja.

    • kalatäi

      Myös albiinomamma ja tavallinen
      musta partamonniuros - eka ´satsi´oli tavallisia, tokanen yli puolet albiinoja, joista suurin osa joutui muiden ruuaksi varmaanki värinsä vuoksi, jäipä silti 3 kipaletta tyttöjä jotka jo n.6-7 cm. Enempää ei tulekkaan koska urospoika sai kyytiä..

      • Kiitoksia tiedoista, nyt on 'pennuille' tullut jo väritys näkyviin : )
        Valitettavasti tästä satsista ei tullut yhtään albiinoa, mutta nyt on ruskuaispussit jo melkein kokonaan hävinnyt..
        Eli siis näillä vahemmilla on ollut jo yks poikue, josta säilyi vaan yksi : (
        Onko teillä kokemuksia, että onko poikaset tykännyt levätableteista, eli levää puristettu sellattiin jäisiin tabuihin?
        Mitkä kalat teillä on syöny monninpoikasia? Mulla neontetrat ja mustamollit tykkää oikein paljon syödä niitä :S Siks ei ekasta satsista säilynytkään muuta kun yks. Niinpä mulla on poikasakvaariossa 14 monnia. Argh.
        Pyydystin niitä parisen tuntia. Alotin puol yheltätoista ja seuraavana päivänä koulua.. Että kiva ; )


      • mähän vaa..
        Partis96 kirjoitti:

        Kiitoksia tiedoista, nyt on 'pennuille' tullut jo väritys näkyviin : )
        Valitettavasti tästä satsista ei tullut yhtään albiinoa, mutta nyt on ruskuaispussit jo melkein kokonaan hävinnyt..
        Eli siis näillä vahemmilla on ollut jo yks poikue, josta säilyi vaan yksi : (
        Onko teillä kokemuksia, että onko poikaset tykännyt levätableteista, eli levää puristettu sellattiin jäisiin tabuihin?
        Mitkä kalat teillä on syöny monninpoikasia? Mulla neontetrat ja mustamollit tykkää oikein paljon syödä niitä :S Siks ei ekasta satsista säilynytkään muuta kun yks. Niinpä mulla on poikasakvaariossa 14 monnia. Argh.
        Pyydystin niitä parisen tuntia. Alotin puol yheltätoista ja seuraavana päivänä koulua.. Että kiva ; )

        Hyvä kun ne syö niitä, nuita ku ei saa oikei kaupaks..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3229
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1743
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1285
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1253
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      48
      1056
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      964
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      906
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      821
    Aihe