Moi!
Kuinka täytyis toimia/tehdä paperit, kun rakennamme avovaimoni kanssa omakotitalon, niin että minun osuus on 60% ja vaimon 40%. Missä vaiheessa eroittelemme omistuksen ja mitä papereita täytyy tehdä???
uuden ok-talo
8
983
Vastaukset
- dalida
Kun ostitte tontin/tilan jolle talo rakennetaan, miten kauppakirjaan ja lainhuutoon tuli prosenttiosuudet eli omistukset?
- omistus
Tonttia ei ole vielä ostettu, riittääkö jos tontin omistus jaotellaan, niin tontilla oleva kiinteistö menee samalla mukana sovitun jaon mukaisesti??
- oston
omistus kirjoitti:
Tonttia ei ole vielä ostettu, riittääkö jos tontin omistus jaotellaan, niin tontilla oleva kiinteistö menee samalla mukana sovitun jaon mukaisesti??
mukaanhan ne suudet menee jos ei erikseen muuta sovi. Eli sinnese prossajako
- pilkot
60/40 maksatteko kaikki laskut 60/40 ruoka,Sähkö, öljy, lomamatkat, leffaliput, lastenkulut jne jne onpa hankalaa miksi olla yhdessä jos ei kaikki ole yhteistä? jos teillä ei ole yhteisiä lapsia tai toisella on jo ennestään omaisuutta niin jotenkin ymmärrän, mutta muuten en.
- siksi
että, toisen tulot on puolet enemmän ja on myösomaisuutta ennestään
- joop..
siksi kirjoitti:
että, toisen tulot on puolet enemmän ja on myösomaisuutta ennestään
Niinpä niin tulothan se ratkaisee eli kun köyhä vaimosi kärvistelee lomat kotona sinä reissaat etelänlomilla yksin heh, heh, eipä teidän kauaa tarvitse yhdessä asua ennen kuin menette solmuun rahasekoilussanne, itse olen yksin maksannut yhteisen nyt jo velattoman ok talomme, vaimo kun on viimeiset 10v ollut lasten kanssa kotona eikä ole edes mielessä käynnyt ettei hän olisi ansainnut puolia talosta jos eroaisimme.
- järki käteen
joop.. kirjoitti:
Niinpä niin tulothan se ratkaisee eli kun köyhä vaimosi kärvistelee lomat kotona sinä reissaat etelänlomilla yksin heh, heh, eipä teidän kauaa tarvitse yhdessä asua ennen kuin menette solmuun rahasekoilussanne, itse olen yksin maksannut yhteisen nyt jo velattoman ok talomme, vaimo kun on viimeiset 10v ollut lasten kanssa kotona eikä ole edes mielessä käynnyt ettei hän olisi ansainnut puolia talosta jos eroaisimme.
Mitäs sitten jo vaimosi pettäisi tai tekisi muuta törkeää ja avioero olisi ovella, voi olla , että mielipiteet muuttuvat tuosta omaisuuden/rahan jaosta.
Tottakai suurempituloisen tulee saada pitää tulonsa ja omaisuutensa. Onhan hän työtä tuon kaiken eteen tehnyt jo lukiosta lähtien muut opinnot päälle. Vaimo voi parhaassa tapauksessa olla täysin kouluttamaton nuhjake, joka on ruvennut vain lapsia väsäämään ja elelemään miehensä rahoilla. Korostan ! : vaimolla on ollut ihan samat mahdollisuudet kouluttautua ,hankkia työ ja omat tulot: lapset voi aina viedä päivähoitoon.
Vaimon kotiin jäämisen ymmärtää ehkä vielä silloin, kun lapset ovat pieniä, mutta pitkä kotonaoloaika vaikeuttaa huomattavasti työllistymismahiksia ja mitä ihmettä 40 v. vaimo tekee kotona tyhjän panttina salkkareita katselemassa ? Mokomasta kuluerästä on kyllä paras hankkiutua eroon hyvän sään aika:aikaihmisen kuuluu tienata oma elanto ja lopettaa siipeileminen ja prinssekuvitelmat: hanttihommiin vaikka ekas, jos ei muuta löydy.
- ---------
Lainhuutoa hakiessa tontin oston jälkeen haette sitä määrätyille osille. Silloin kaikki tontilla oleva tulee olemaan samassa omistussuhteessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1541519
- 104921
- 75743
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16595ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40527Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45478Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476- 26419
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185412