En tiedä tiedättekö sellaista ruokalajia jota tarjotaan itämaissa herkkuna ja tuoreustakuulla, mutta siinä kala nyljetään elävänä ja paistetaan kuumalla pannulla jotta kala on tuoreustakuuna vielä hengissä tarjottaessa.
Ei ole kiva katsoa kalan haukkovan kiduksia kun kyljet on paistettu ja sisäelimet poistettu.
Japanilaiset kuulemma arvostavat kun kala on tuoretta.
Hyi helvetti mitä kidutusta.
kiinalaiset kokit
4
688
Vastaukset
Mitä kummaa tuossa on?
Onhan vieläkin yleisesti vallassa käsitys/myytti siitä, ettei kala tunne kipua.- Hapsu..
ravutkaan tykkäävät kylvystänsä, kiinassa on todella huonot ihmisoikeudet, en usko että jos ihmiset eivät jaksa kiinnostaa niin tuskin heitä kiinnostaa pätkääkään eläinten oikeudet!
- Cobra 8
Muistuu tässä mieleen omakohtainen kokemus uunilahnan laitosta. Annoin lahnalle nuijasta päähän, jolloin se taintui. Tämän jälkeen perkasin sen tavalliseen tapaan. Perkaamiseen kuului myös pään katkaisu heti suomustuksen jälkeen. Kas kummaa, kun olin saanut mausteet sisälle ja kalan uuniin, alkoi sen päivänen lätkytys, kun lahna pyrstöllään paukutti uunipeltiä. Se mitä se päätön kala tunsi, en osaa tarkalleen arvioida, mutta luulisin kyseessä olevan jonkunmoinen hermostoon perustuva refleksi ja tuntoa tällä nimenomaisella kalalla ei tässä kohden ollut.
- maalaistollo
ei ole ihan yksi tai kaksi kertaa kun ovat peratut ja suolatut ahvenet alkaneet jääkaapissa pomppia. Ilmeisesti jotain lihasjännityksiä tai sellaisia. Joskus sitä selvittelin mistä johtuu mutta ei tahdo oikein enää muistaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022296- 1151781
- 881439
- 1331397
- 1171266
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘741238Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631111- 511057
- 36982
- 33834