Perisyntinen Jeesus

Mohikaanin perisynti-oppi on aika reippaasti ristiriitainen.

Mohikaanin mielestä perisynti periytyy aatamilta ja eevalta mutta Jeesukselle se ei jostain syystä ole tarttunut vaikka on hänen mielestään Marian lapsi.

Kerrottakoon että Raamatusta ei löydy mitään mainintaa perisynnistä.

Veriryhmätkin ovat periytyviä ja Mohikaani kieltää asian.

17

446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksinkertaista

      Luuk.1:30. Mutta enkeli jatkoi: "Älä pelkää, Maria, Jumala on suonut sinulle armonsa. 31. Sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinä annat hänelle nimeksi Jeesus*. 32. Hän on oleva suuri, häntä kutsutaan Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle hänen isänsä Daavidin valtaistuimen. 33. Hän hallitsee Jaakobin sukua ikuisesti, hänen kuninkuudellaan ei ole loppua." 34. Maria kysyi enkeliltä: "Miten se on mahdollista? Minähän olen koskematon." 35. Enkeli vastasi: "Pyhä Henki tulee sinun yllesi, Korkeimman voima peittää sinut varjollaan. Siksi myös lapsi, joka syntyy, on pyhä, ja häntä kutsutaan Jumalan Pojaksi. 36.

      Siinähän tuo on sanottu miksi Jeesus ei ollut perisynnin alainen niinkuin kaikki muut ihmiset ovat.

      • perisynnistä!!!

        Meinaatko, että munasolussa ei ole perisyntiä?


      • Näin on!

        Galatalaiskirje:
        4:4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,


        Jesaja:
        7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
        7:15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
        7:16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.

        Markuksen evankeliumi:
        1:4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.
        1:5 Ja koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.
        1:9 Ja niinä päivinä Jeesus tuli Galilean Nasaretista, ja Johannes kastoi hänet Jordanissa.


    • pakanainhuuto2

      lohdutusta elämäänsä, eivät tietoa. Siksi veriryhmätkin ovat heille tuulen tuomaa haituvaa, joka lentohiekkaan häviää.
      (Mohikaani sanoi jotain tuonne päin veriryhmistä)


      • sanoinkohan noin, "veriryhmistä"?


      • pakanainhuuto2
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        sanoinkohan noin, "veriryhmistä"?

        "Tuossa jo asian selitin,
        Kirjoittanut: Mohikaani_27 11.11.2008 klo 09.21

        mutta kertaus on opin äiti, niikuin sanotaan!
        * Äidin veri ei koskaan kohtaa vauvan verta vauvan khittyessä äidin kohdussa, ja näin ollen lapsi perii aina isän veriryhmän.
        * Tämä on lääketieteellinen fakta."


    • jälleen kerran on huomaavinaan kirjoituksistani?

      * Lukisit asiat, ja pyrkisit ne myös ymmärtämään, kun tieten tai tietämättäs vedät joka sain mahdollisimman kieroiksi!

      * Jeesus ei ole Aadamin synnistä osallinen. Jeesus syntyi Jumalan Hengen vaikutuksesta, ja Hänen Isä on Jumala, ja siksi Jeesus on vapaa perisynnistä.

      * Marian veri ei ole ollut Jeesus vauvan kanssa missään tekemisissä, koska äidin veri ei siirry lapseen.
      * Ymmärrätkö tähän asti, mistä kirjoitan?

      * TUo veriperimä on lääketieteellinen facta, ei minun keksintöäni. Vauva saa ravinnon muita teitä, ei äidin veren välityksellä!

      * Ja siis nainollen, Jeesus ei ole koskaan ollut Aadamin veren kanssa kosketuksissa.

      * Niinpä Jeesus on ruumiiltaan myös PYHÄ, synnitön, saastumaton, virheetön ja puhdas ollakseen otollinen syntiuhriksi koko maailaman syntien edestä, ja Jumalalle otollinen uhri.
      * Kysy jos pitää tulkata?

      • viestejä?

        Galatalaiskirje:
        4:4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,


        Jesaja:
        7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
        7:15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
        7:16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.

        Markuksen evankeliumi:
        1:4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.
        1:5 Ja koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.
        1:9 Ja niinä päivinä Jeesus tuli Galilean Nasaretista, ja Johannes kastoi hänet Jordanissa.


      • lapseen.

        Lapsen veriryhmä peiytyy molemmilta vanhemmilta.

        Oletkos kuullutkaan sellaisia tieteellisesti tutkittuja asioita kuin kromosomi tai geeni?


      • to....

        sikiö ole kosketutuksissa sen paremmin äidin kuin isän veren kanssa, mutta veren tekijät saadaan samalla lailla sekä isältä että äidiltä kuin vaikka mahalaukun tai keuhkojen. Se materiaali jolla kaikki rakennetaan, tulee äidin kautta vaikka sikiölä on oma verenkierto. Yhteys äitiin on istukan kautta.
        Olen sinulta kysynyt mistä synti tuli Aatamin vereen, kertoisitko.


      • to....

        ole kosketuksissa sen paremmin äidin kuin isän veren kanssa, mutta veren tekijät saadaan samalla lailla sekä isältä että äidiltä kuin vaikka mahalaukun tai keuhkojen. Se materiaali jolla kaikki rakennetaan, tulee äidin kautta vaikka sikiölä on oma verenkierto. Yhteys äitiin on istukan kautta.
        Olen sinulta kysynyt mistä synti tuli Aatamin vereen, kertoisitko.


    • periporo

      Kirjoittaja on oivaltanut jotakin:

      "Se, mikä periytyy, ei ole itse synti vaan sen seuraamus, kuolevaisuus."


      "Koska perinnöllisyyslait osoittavat, etteivät hankitut ominaisuudet ole periytyviä, on kysytty, miten esivanhempiemme vuosituhansia sitten tekemä synti voisi periytyä? Nähdäkseni perisynnin käsitettä ei ole tällöin oikein ymmärretty. Se, mikä periytyy, ei ole itse synti vaan sen seuraamus, kuolevaisuus. Olemme syntymästämme lähtien kuolemansairaita, ihan kirjaimellisesti. Se ei ole 'hankittu ominaisuus' vaan Jumalan aikaansaama muutos, mutaatio, ihmisen geeneissä. Myös eläinten geeneihin kuolema on ohjelmoitu, mutta hieman eri syistä. Joka tapauksessa me synnymme kantaen geeneissämme esivanhempiemme synnin seuraamusta, kuolevaisuutta. Olemme siis kaikki siitä osallisia jo lapsesta lähtien. Lisäksi itsekukin syyllistymme ns. tekosynteihin, mitkä johtuvat mm. siitä, että vapaa tahtomme sallii meidän antaa periksi itsekkäille haluille ja houkutuksille sekä siitä, että "koko maailma on pahan (paholaisen) vallassa". (Joh. 5:19)"

    • todé

      Jeesus synttyi ihmiseksi "langenneeseen ihmiskuntaan".
      Jeesus eli ihmisen elämän ja tietää, mitä on olla kiusattuna perisynnin turmeluksen tähden. Juuri tuon turmeluksen tähden Jeesus joutui kiusatuksi monen monta kertaa lyhyen elämänsä aikana.
      Vasta Golgatalla, kun Hän huusi viimeiset sanansa "Se on täytetty!", synnin olemus väistyi Hänen edestään, ja Hän astui Voittajana kuolemaan edestämme.
      Jeesus eli ihmisen elämän, mutta Hän eli synnittömän ja puhtaan elämän, ja Jesajan ennustus Hänen jumaluudestaan, joka on luettavissa Jes. 53:ssa, täyttyi viimeistä piirtoa myöten.

      • Eihän Jeesus alkuperäisemmässä tekstissä noin sano.

        Voinenmme siis olla yhtä mieltä siitä että jos Jeesus oli olemassa niin oli myös myöhemmin keksityn kristinuskon mukaan syntinen.


      • todé
        Pe.ku kirjoitti:

        Eihän Jeesus alkuperäisemmässä tekstissä noin sano.

        Voinenmme siis olla yhtä mieltä siitä että jos Jeesus oli olemassa niin oli myös myöhemmin keksityn kristinuskon mukaan syntinen.

        Sitä et voi historian kirjoituksiin uskovana kieltää.

        Mitähän se Jeesus sinun tekstiesi mukaan sanoi? Johannes, joka Raamatun mukaan itse oli paikan päällä rakkaan mestarinsa kuollessa, merkitsi kuitenkin muistiin kuulemansa "Se on täytetty!".

        Tietystä näkökulmasta katsoen Jeesusta voidaan nimittää syntiseksi, mutta jos uskot, että Hän oli/on Pyhä Jumala, et käytä tuota nimitystä Hänestä.
        *Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli Hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi*, *kuitenkin ilman syntiä*.
        Jos pystyt lukemaan esim. Raamatun hebrealaiskirjettä ilman sarvia ja hampaita, huomaat kyllä, ettei kristinuskoa ole keksitty, vaan toisinpäin, kristinusko keksi sinut.


      • todé kirjoitti:

        Sitä et voi historian kirjoituksiin uskovana kieltää.

        Mitähän se Jeesus sinun tekstiesi mukaan sanoi? Johannes, joka Raamatun mukaan itse oli paikan päällä rakkaan mestarinsa kuollessa, merkitsi kuitenkin muistiin kuulemansa "Se on täytetty!".

        Tietystä näkökulmasta katsoen Jeesusta voidaan nimittää syntiseksi, mutta jos uskot, että Hän oli/on Pyhä Jumala, et käytä tuota nimitystä Hänestä.
        *Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli Hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi*, *kuitenkin ilman syntiä*.
        Jos pystyt lukemaan esim. Raamatun hebrealaiskirjettä ilman sarvia ja hampaita, huomaat kyllä, ettei kristinuskoa ole keksitty, vaan toisinpäin, kristinusko keksi sinut.

        Johanneksen evankeliumi on kirjoitettu tutkijoiden mukaan paljon johanneksen jälkeen ja kirjoittaja ei ole apostoli Johannes.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Evankeliumi_Johanneksen_mukaan

        Matteus ja Markus kirjoittavat paljon aikaisemmin seuraavat Jeesuksen viimeiset sanat.

        "Yhdeksännen tunnin vaiheilla Jeesus huusi kovalla äänellä: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se merkitsee: Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut?"

        Kirkonmiehet toisella vuosisadalla kirjoittaessaan Johanneksen evankeliumia halusivat muuttaa viimeiset sanat paremmin sopiviksi tarkoitusperiään varten.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      192
      2010
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      129
      1104
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      700
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe