kaksi isoa koiraa

mielipiteitä??

kysyisin teidän mielipidettä tällaiseen asiaan kun,mulla on kaksi koiraa,toinen puoli vuotias vasta,nii kun vien ne lenkille niin käytän pennulla flexiä,siksi koska se helpottaa lenkkeilyä.toinen koirani on jo sen verran vanha ettei jaksa pinkoa pennun kanssa samaa vauhtia.flexin kanssa pennulla on siis enemmän liikkumavaraa.nii pointti tässä on se että mitä mieltä olette flexin käytöstä pennulla ja noin yleisesti??

16

691

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sano muut mitä sano

Yleisesti ottaen suosittelen fleksiä. Antaa koiralle vapautta, eikä ole ravassa ja paskassa kuten tavallinen remmi. Eikä tarvitse itte kävellä ojienpohjilla eikä puskikoissa koiran perässä. On aina sopivan mittainen. Jos koira ei kovasti ryntää riistan tmv perään, vaan on rauhallinen, niin silloin on fleksillä mahdollisuus jopa kestää. Meillä niitä menee neljä vuodessa;(.

• äkstra

Minä en käyttäisi flexiä ainakaan silloin, kun toinen koira on mukana. Helpompi hallita samanpituisilla hihnoilla ja pysyy paremmin käsissä, eipä flexi-käteen toista hihnaa juurikaan saa, että siinä on sitten kummatkin kädet varattu? Toisessa kädessä tavallinen hihna ja toisessa flexi? Itse haluan pitää kahta hihnaa samassa kädessä ja koirat kävelee vierekkäin samalla puolella. Kieltämättä pennulla on taipumus edistää, joten töitä tässä kahden tavallisen hihnankin kanssa vielä on.
      Mutta jos se sujuu flexilä hyvin, niin mikäs siinä ja eihän se flexi nyt mikään Itse Perkele ole, kuten monet tuntuu kauhistelevan.

• ...talutella flexissä, niin mikä jottei.

Meilläkin käytetään flexiä, jos ollaan tuolla maaseudun rauhassa lenkkeilemässä, mutta siellä useimmiten koiraa pidetään meillä vapaana..

Taajamissa ja kaupungissa kuljeskellessa flexi ei minun mielestäni ole mikään välkyin keksintö; koiraa on vaikeampi hallita kuin tavallisella talutushihnalla.

Tottakai flexin kanssa koiralla on enempi sitä vapautta kirmailla ilman, että tarvitsee heti itse olla pinkomassa pää kolmantena jalkana perässä sinnekin ojan pohjalle, mutta pitää muistaa se kun kyseessä on pentu, ettei unohda HIHNAKOULUTUSTA sen flexin kanssa talsiessa.

Eli siitä nähden pennulle on opetettava pienestä pitäen kaunis hihnakäyttäytyminen...

• täältä

Ei tosiaan flexi mikään prkele ole. Aloittaisin kuitenkin pennun kanssa hihnalla jotta se oppisi toisen tavoille.
        Hihnan voi huuhtasta vedellä niin se on käyttökunnossa siis jos rapaantuu ja välillä rasvata heppojen valjasrasvalla, sitten se on kuin uusi taas.

• lainkaan

"koiraa on vaikeampi hallita kuin tavallisella talutushihnalla."

Ei se mitään vaikeeta ole, koiran pitää osata peruskäskyt: oikea, vasen, seis, odota, tänne, vapaa, lyhyt, mennään, kävele, juostaan, ei vedetä jne.

Niiden opettaminen umpiluulle on yhtä tuskaa, mutta kun sen on saanut selkäytimeen sijoittuneeksi toiminnaksi, niin koiran ohjaus on helppoa kuin kauko-ohjattavalla leikkiautolla.

• lainkaan kirjoitti:

"koiraa on vaikeampi hallita kuin tavallisella talutushihnalla."

Ei se mitään vaikeeta ole, koiran pitää osata peruskäskyt: oikea, vasen, seis, odota, tänne, vapaa, lyhyt, mennään, kävele, juostaan, ei vedetä jne.

Niiden opettaminen umpiluulle on yhtä tuskaa, mutta kun sen on saanut selkäytimeen sijoittuneeksi toiminnaksi, niin koiran ohjaus on helppoa kuin kauko-ohjattavalla leikkiautolla.

ettei yksikään koira ole niin satavarma, olipa koulutettu kaikki maailman käskyt tai ei, ettei eteen tulisi sellaista tilannetta, että koira lähtee eikä meinaa...

Koiralla on salamannopeat reagointiajat, eikä siinä kukaan kerkeä sitä lukitusnappia veivailemaan, kun koira jotain päättää tehdä..

Ja meillä vielä, kun koira on täysin keskenkasvuinen, joten koulutuskin luonnollisesti vielä täysin kesken, ei todellakaan ole tuo flexi mikään järjettömän hyvä ratkaisu ottaa talutuskapineeksi täällä taajamissa ja keskustoissa kävellessä..

Koira kun on vain koira.
        Siihen ei pysty sataprosenttisesti luottamaan.

Ei omaan koiraan, ei naapurin koiraan eikä kumminkaimanisotädinkään koiraan.

• koiraa ja hyvin

onnistuu niiden kuljetus flekseillä teiden varsillakin, tietty pidän hihnat silloin lyhyeksi lukittuna, metsissä ja pururadoilla on mukavempi kulkea, kun koirat saavat haistella rauhassa puskia ja itsekkin on helpompi flekseillä liikuttaa useampaa koiraa, kun naru antaa enempi pelivaraa, eikä tarvi tosiaan jokaisen kanssa ojissa ryömiä, fleksejä oppii kyllä käyttämään, niin ettei kolmekaan ole sotkussa missään tilanteessa, ainoastaan iltapisul kun pimeällä metäs käydään, niin saattaa joskus olla hankala hahmottaa missä narut juoksee ja silloin voi himpun tehdä töitä että saa narut ojennukseen..jos saa, mutta koska tuolla puskissa ei ole muuta kuin minä ja koirat , niin muuta vaaraa ei ole, kuin että naru laahaa vähän aikaa rapakossa..;) niin no ainakaan tämän kolmenkymmenen vuoden aikana ei ole tuol metäs ketään yöllä vastaan tullut..kertahan se ois tietty ensimmäinen sekin,,ja mahtas siinä ittelläkin jotakin törähtää puskiin;)) heh;)

• fleksitöntä mutta fleksaabelia

Itse en käytä. Joillekin se on ok väline, mutta kun toinen koiristasi on pentuikäinen, opettaisin ensin hihnassa kulkemisen, sitten voi siirtyä fleksiin. Riippuu hiukan ympäristöstä, missä koirinesi liikut. Kait välillä viet koiria erikseenkin? Saa paremman tuntuman jne ja on mukavaakin, niin koiralle kuin omistajalle-etenkin kun on pennusta kyse.
        En myös ymmärrä, miksi kaikki herkästi ja välittömästi tuomitsevat fleksin. Kun oikein sitä käyttää, mitä vikaa siinä siis on?

• että fleksei

oon käyttänyt noin 15 vuotta ja täytyy sanoa että aika ennen fleksei ei sopinut mun hermoille;) paljon helpompi on flekseillä talutella ja koiria hallita.

• talutella flexissä
        että fleksei kirjoitti:

oon käyttänyt noin 15 vuotta ja täytyy sanoa että aika ennen fleksei ei sopinut mun hermoille;) paljon helpompi on flekseillä talutella ja koiria hallita.

kun ei tarvitse huolehtia siitä hihnakäyttäytymisestä...

Flexi on laiskoja varten.

• mutta ettei
        talutella flexissä kirjoitti:

kun ei tarvitse huolehtia siitä hihnakäyttäytymisestä...

Flexi on laiskoja varten.

"Flexi on laiskoja varten."

Toden totta, siksi ne on kehitetty, että helpompi talutella...

Toden totta ei, että ei tarvitse huolehtia hihnakäyttäytymisestä...

Mistä tällaisen ajatuksen olet päähäsi saanut että ei...?

• dogue de bordeaux

Yleensä suuren koiran kehityksessä ensimmäinen vuosi tärkeä luuston kannalta. Isommat riekkumiset olisi hyvä jättää pois. Flexissä pentu pääsee ehkä liikaa kirmailemaan.. En käyttäisi itse oman rodun kanssa ainakaan.

• Siis miten päsee liikaa kirmailemaan?Eikö se vapaana ollessaankin kirmaile,vielä enemmänkin.

Mitä katsotaan isoksi riekkumiseksi?

• Haa.mu.tar

Itse käytän vaihtelevasti flexiä :)
      Toisinaan flexiä(niin kauan kunnes kilot riittävät, eli n. 60kg asti flexi) ja välillä remmiä.

Ite aloin käyttään heti melkeimpä flexiä ko pentu tuli. Eli n. 4kk iässä.

• flexiä lähes

aina kahdella koirallani. Ne helpottavat huomattavasti lenkkeilyä ja koirilla on enemmän vapautta, voivat ottaa myös laukka-askelia. Lisäksi toinen koiristani on sellainen että se ei suostu kakkimaan kuin metsän reunaan ja sinne ei useimmilta kävelyteiltä lyhyen hihnan kanssa ylety. MUTTA, MUTTA, MUTTA... Flexiä pitää osata käyttää! Mikään ei ole kamalampaa kuin vetävä, kiskova ja ärjyvä koira jonka omistaja päästää hyppimään melkein vieraan koiran kuonolle! Omat koirani olen opettanut siihen että puhun niille, enkä vain kisko hihnasta. Ja ne kuuntelevat. Esim. jos tulee vieras koira vastaan, sanon koirille; odottakaa, ne pysähtyvät jolloin otan koirat lyhyelle hihnalle (siis kelaan flexit sisään ja lukitsen) kun ohitamme vieraan koirakon.

Anna vaan koirasi nauttia flexilenkeistä. Mutta muista kouluttaa sitä myös lyhyessä hihnassa ja irti. Älä anna koirasi riekkua flexissä muiden koirien tai jalankulkijoiden päälle. Väärin käytetty flexi on vaarallinen.

• hallinassa

Loppujen lopuksi on ihan sama millä sitä koiraa ulkoiluttaa, tärkeintä on se, että koira on hallinnassa.

Kun koirasi menee flexissä sinusta kaukana saatko sen tarpeen tullen todella nopeasti viereesi.

Puolivuotias pentu ei useinkaan ole riittävästi hallinnassa.

Mieti niitä tilanteita kun tulee muita kulkijoita vastaan, joko koiira tai ilman koiraa kulkevia, miten koirasi flexissä reagoi, meneekö ohi kiinnittämättä mitään huomiota.

Se ettei oma koirasi tekisi muuta kuin menisi nuuskimaan vastaantulevaa saattaa aiheuttaa ikäviä ylläreitä ( et voi esim. tietää toisesta koirasta hyväksyykö se lähellään muita)

Muista myös että lapset saattavat usein ykskaks rynnätä rapsuttelemaan koiria, paljon on yllätyksiä.

Siksi omistajasta etäällä kulkeva koira on oltava erittäin hyvin hallinnassa, silloin on sama onko flexi tai "villalanka" (toivottavasti jokainen ymmärtää tämän, tuskin kukaan ulkoiluttaa koiraa villalangan varassa)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6804
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4572
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      32
      3768
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      63
      3081
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1925
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1646
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1630
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1553
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1419
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1187
    Aihe