Niin kuin se sanonta kuuluu,eilen illalla.
Aloin omassa metsäkojussani nauramaan aivan hillittömällä tavalla Pyhästä Hengestä johtuvista syistä.
En ole koskaan aiemmin,vaikka olen ollut Jumalan voideltu jo kahdettatoista vuotta,kokenut vastaavaa.
Minusta tuntuu,että Jumalan voima "alkaa irtoamaan" maassamme nimeltä Suomi pikkuhiljaa ja Jumala alkaa tekemään täällä ehkä jopa suuriakin ihmeitä.
Herätys on monissa profetioissa luvattu ja olen varma,että se myöskin alkaa pikkuhiljaa näkyä.
Tuota Pyhästä Hengestä johtuvaa naurua edelsi kielillä "saarnaaminen".Se vaikutti pikemminkin "saarnaamiselta",kuin rukoukselta,sillä sitä tuli niin pitkään ja "puheaksentilla".
Sen jälkeen alkoi tulemaan "suolaista puhetta" Suomen kielellä,joka oli niin ihmeellistä,että minä ihmettelin itsekin sitä,millaisista asioista puhuin ja kaiken lisäksi ääneen aivan kuin yleisön edessä.
Sen uskalsin tehdä ääneen,koska ulkona satoi ja tiesin sen,ettei metsäkojuni läheisyydessä voi kelistä ja kellonajasta johtuvista syistä olla ketään kuuntelemassa.
Kiitos Jumalalle herätyksestä,hallelujaa,Aamen.
Koin PYHÄÄ NAURUA...
24
833
Vastaukset
ettei vaan toronton nauruherätys iskenyt sinuun siellä yksinäisyydessäsi, vai ootko yksin?
- Henri Puumala.
Se oli nimenomaan sitä samaa,naurua Pyhästä Hengestä aivan kuin Torontossa aikoinaan,kiitos Herralle,Aamen.
- Henri Puumala.
Tässä koneen äärellä.Taas aikoo ruveta naurattamaan Pyhästä Hengestä,hallelujaa,Aamen.
- ------
Henri Puumala. kirjoitti:
Tässä koneen äärellä.Taas aikoo ruveta naurattamaan Pyhästä Hengestä,hallelujaa,Aamen.
julkisilla paikoilla hekottele, tulee valkotakkiset hakemaan lämpimään!
- Henri Puumala.
------ kirjoitti:
julkisilla paikoilla hekottele, tulee valkotakkiset hakemaan lämpimään!
En tahdo välittää siitä,koska olen Herran oma.
Kiitos Herralle,Aamen. - -----
En tahdo välittää siitä,koska olen Herran oma.
Kiitos Herralle,Aamen.olisihan se kiva pötkötellä välillä lämpimässä!
Se oli nimenomaan sitä samaa,naurua Pyhästä Hengestä aivan kuin Torontossa aikoinaan,kiitos Herralle,Aamen.
tämä toronton nauruherätys on osoittautunut harhaopiksi, juuri tuon taianomaisen naurun luomavasta vaikutusesta, se ei siis ole PH:en vaikuttamaa, vaan jokin vieraan naurunhenki. Mitäs nyt sanot? "Älkää kaikkia henkiä uskoko", mistäs tiedät, tunnustaako se naurunheki Jeesuksen Kristuksen lihaan tulleeksi Jumalan Pojaksi?
* Paneppas se henki koetukselle, tiedät kyllä miten!- Henri Puumala.
Mohikaani_27 kirjoitti:
tämä toronton nauruherätys on osoittautunut harhaopiksi, juuri tuon taianomaisen naurun luomavasta vaikutusesta, se ei siis ole PH:en vaikuttamaa, vaan jokin vieraan naurunhenki. Mitäs nyt sanot? "Älkää kaikkia henkiä uskoko", mistäs tiedät, tunnustaako se naurunheki Jeesuksen Kristuksen lihaan tulleeksi Jumalan Pojaksi?
* Paneppas se henki koetukselle, tiedät kyllä miten!-"Koska he sanoivat,Hänessä on saastainen henki,niin Minä vihassani vannoin,he eivät pääse Minun lepooni".
Sana sanoo myös:-"Iloitkaa aina Herrassa". - Henri Puumala.
----- kirjoitti:
olisihan se kiva pötkötellä välillä lämpimässä!
Ja kilisevä kulkunen,kyllä Herra sinut vielä pysäyttää.
- Henri Puumala.
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Paneppas se henki koetukselle, tiedät kyllä miten!Voisitko kertoa,kenen tutkimuksissa se on osoittautunut harhaopiksi?
Benny Hinnin,Reinhard Bonnken,Aili Heinosen vaiko kenties David Yonggi Chon tutkimuksissa?
Vaiko kenties sinun? - ------
Ja kilisevä kulkunen,kyllä Herra sinut vielä pysäyttää.
pysäyttänyt minut niin monta kertaa, että osaan jo erottaa TEKOPROFEETAN ja huomionhakuisen ihmisen!
:D - Henri Puumala.
------ kirjoitti:
pysäyttänyt minut niin monta kertaa, että osaan jo erottaa TEKOPROFEETAN ja huomionhakuisen ihmisen!
:DTee parannus.
- Henri Puumala.
Mysterion kirjoitti:
oikeus tuntea Herra ja Hänen tahtonsa?
Kaikilla ihmisillä on oikeus tuntea Jumala,jos haluaa ja ottaa Herran vastaan sydämeensä.
- lukiessani viestiäsi
ja heti tuli mieleen ajatus että nyt Henri sitten alkaa todistelemaan Jumalan rakkaudesta ja hyvyydestä kaikille ihmisille.
Herätys alkaa jokaisen omassa sydämessä ja sen vaikutus on aina Jumalan sanalle ja tahdolle kuuliainen vaellus---Jumalan armon tekoineen.
Kun itse heräämme, on lähdettävä liikkeelle, jotta Jumala voi kanavoida herättämänsä ihmisen kautta tahtonsa ja valonsa synnin turmelemaan maailmaan.
"Kunhan vaan Kristusta julistetaan,(jotkut kun julisti kateudesta)" totesi Paavali.
Jumala ei ole antanut pelkuruuden henkeä, vaan rakkauden ja raittiuden (oikeamielisyyden) Hengen. Miksi siis pelätä?
Suuri Jumala pitää huolen. Mä liityin siihen vapaakirkkoon kun oon kertonut että oon käynyt sielä.
Nyt sitten jouduin eroamaan kirkosta sen takia enkä enää voi olla kummi:(
Viimeksi kirjoitit tänne kuinka sua itketti kun olit loukannut mua niillä kummivastaisilla puheilla.
Mut mun oli pakko liittyä siihen vapikseen koska helluntaiseurakunta oli toinen vaihtoehto ja sinne en oo tervetullut kun siell on mun entinen ystävä joka ei tahdo olla missään tekemisissä mun kaa.
Muuta kirkkoa täällä ei sellasta ole jossa opetetaan aikuiskastetta.
Nyt en oo enää kummi kerran haluan seurakunnan.
Onneksi tosiaan et enää itke.- Henri Puumala.
vaan siitä,että jos kovalla kielen käytölläni sinua loukkasin.Kantani on toki edelleen sama.Siunausta
- jossakin mielessä
noihin kadehtittaviin ihmisiin, jotka ovat rohjenneet valita oman tiensä välittämättä siitä, että se meidän monien pikkuporvarisielujen silmissä vaikuttaa oudolta. Kaiken kaikkiaan, ette ilmeiseti kuitenkaan ole omintakeisuudessanne ainoa lajissanne vaikka ainoalaatuinen olettekin.
>> Jumalan tähden houkat
Jumalan hullut tai houkat ovat kuuluneet ja kuuluvat edelleenkin Venäläiseen ortodoksisuuteen. Houkat olivat usein aatelisia tai heillä oli ollut varakas tausta, joten heillä oli mistä luopua ja he luopuivatkin kaikesta maallisesta ja jakoivat omaisuutensa köyhille. He omistautuivat Jumalalle kokonaan. He ilmestyivat usein liturgioihin ja häiritsivät palveluksia kommenteillaan ja heittelivät pappeja pähkinöillä ja herneillä. Eräs Jumalan hullu kuljetti mukanaan kolmehaaraista hiilihankoa jolla sohi tekopyhiä ja fariseuksia.
He olivat erityisessä suojelussa sillä kirjoittamaton sääntö oli että houkkia piti kunnioittaa. Houkilla oli erilaisia ominaisuuksia, mutta perusajatus oli sama: Houkkana eläminen on vapaaehtoisesti valittu kilvoitusmuoto, joka on näennäisen hulluuden varjolla täynnä todellista viisautta.
Eräs tunnetuimpia Jumalan hulluja Pietarissa oli Autuas Ksenia. Hänen tiedetään syntyneen Pietarissa 1700-luvun alkupuolella. Ksenian ollessa 26-vuotias hänen miehensä Andrei Fjodorovitsh yllättäen kuoli ilman kristillistä kuolemaan valmistautumista. Ksenia päätti miehensä pelastuksen tähden antautua kokonaan Jumalan ja ihmisten palvelemiselle astumalla houkan kilvoitukseen. Hän jakoi omaisuutensa köyhille, pyysi että kaikki kutsuisivat häntä Andrei Feodorovitshiksi ja alkoi miehensä pukuun pukeutuneena vaeltaa Pietarin kaduilla. Ihmiset huomasivat piankin ettei hän ollut mikään tavallinen kerjäläinen: hän ei ottanut almua keneltä hyvänsä, ja jos otti, niin ainoastaan yhden kopeekan ja antoi sen heti köyhille.
Talvella hän ei suostunut pukeutumaan lämpimästi, vaan kulki rääsyissä ja risaisissa kengissä. Yönsä hän vietti useimmiten pellolla kaupungin ulkopuolella rukoillen aamuun asti. >>
http://mataleena.blogspot.com/2008/03/jumalan-thden-houkat.html- Henri Puumala.
Että heitä on kymmenentuhatta enemmän kuin helluntailaisia,vielä.
olisihan se mukava saada helluntailaisiin enemmän väkeä,kuin mitä Suomen ortodoksisessa kirkossa on.
Ortodoksit: n.60 000.
Helluntailaiset: n.50 000. - noin ajattelette?
olisihan se mukava saada helluntailaisiin enemmän väkeä,kuin mitä Suomen ortodoksisessa kirkossa on.
Helluntailaiset: n.50 000.En ole ortodoksi mutta siitä huolimatta mielestäni ortodoksinen jumalanpalveluselämä samoin kuin heidän kirkkonsa ja tsasounansa "hakkaavat" hengellisessä rikkaudessa ja kauneudessa mennen tullen helluntalaisten vastaavat.
Helluntailaiset: n.50 000.maailmanlaajuisesti? Kumpia on enemmän?
- Henri Puumala.
Mysterion kirjoitti:
maailmanlaajuisesti? Kumpia on enemmän?
Ainoastaan tähän Suomeen.
- Ihmekös ku
naurattaa ku käläviäläisiä on liikenteesä..
- Henri Puumala.
Kävi aikoinaan ilmestyksessä Kälviällä ja kysyi henkilöltä,jota ei nähnyt ja jonka läsnäolon tunsi,että -"Onko nyt reunat leikattu niin,että pääsee leikkuupuimurilla kääntyään".
Siunausta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2206727Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442897- 442357
- 972194
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382051Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2321510- 871494
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131376Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j71335Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä3901299