Olen katoliset sukutausta omaava, katolista uskoa tunnustava mies. Useimmat ihmiset eivät asiasta edes tiedä, enkä halua tuoda koko asiaa esille.
Ongelmakseni on syntynyt erään naispuolisen (ei lähi) sukulaiseni (joka on protestanttisen uskontokunnan jäsen), jatkuvat kysymykset kohdistuen naispappeuteen liittyvistä asioista. vaikka kertomansa mukaan häntä ei uskonnot kiinnosta, vain kyseinen asia. Siksi ihmettelenkin miksi häntä koko asia vaivaa siinä määrin, että joudun jo lähestulkoon välttelemään ks. henkilöä. Hänellä on voimakkaita mielipiteitä asian tiimoilta joita hän on aiemmin tuonut esiin.
Asia on sen takia kiusallinen, että en haluaisi katkaista kokonaan kyseiseen ihmiseen, koska joudumme olemaan kuitenkin tekemisissä ennemmin tai myöhemmin.
Olen yleensä käskenyt häntä kääntymään asiassa jonkun toisen tahon tai asiaa käsittelevän kirjallisuuden pariin, koska asia tuntuu häntä niin kovasti vaivaamaan, enkä halua, enkä koe olevani oikea henkilö kysymyksiin vastaamaan. Enkä haluaisi keskustella uskonnosta kevyissä sosiaalisissa tilanteissa, tai muutenkaan. Siitä huolimatta hän yrittää ohjata keskustelua ks. asiaan kohdatessamme.
Kiusallinen Pulma
Tad
2
1510
Vastaukset
- ettet
halua keskustella hänen knssaan mistään uskontoon liittyvistä kysymyksistä. Ilmoita myös, että pidät hänen käytöstään hyvin epäkohteliaana. Jos hän ei sanaasi usko, katkaise välit kokonaan.
- Huohvanainen
Minä taas myötäilisin naisen mielipiteitä tarpeeksi pitkälle.
Varmaan lopuksi hän antaa ja sitte on taas kaikki hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2664654Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1333019Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442847Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k232590Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761791Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061644Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281511- 591400
- 951282
- 471169