Kiusallinen Pulma

Tad

Olen katoliset sukutausta omaava, katolista uskoa tunnustava mies. Useimmat ihmiset eivät asiasta edes tiedä, enkä halua tuoda koko asiaa esille.

Ongelmakseni on syntynyt erään naispuolisen (ei lähi) sukulaiseni (joka on protestanttisen uskontokunnan jäsen), jatkuvat kysymykset kohdistuen naispappeuteen liittyvistä asioista. vaikka kertomansa mukaan häntä ei uskonnot kiinnosta, vain kyseinen asia. Siksi ihmettelenkin miksi häntä koko asia vaivaa siinä määrin, että joudun jo lähestulkoon välttelemään ks. henkilöä. Hänellä on voimakkaita mielipiteitä asian tiimoilta joita hän on aiemmin tuonut esiin.

Asia on sen takia kiusallinen, että en haluaisi katkaista kokonaan kyseiseen ihmiseen, koska joudumme olemaan kuitenkin tekemisissä ennemmin tai myöhemmin.

Olen yleensä käskenyt häntä kääntymään asiassa jonkun toisen tahon tai asiaa käsittelevän kirjallisuuden pariin, koska asia tuntuu häntä niin kovasti vaivaamaan, enkä halua, enkä koe olevani oikea henkilö kysymyksiin vastaamaan. Enkä haluaisi keskustella uskonnosta kevyissä sosiaalisissa tilanteissa, tai muutenkaan. Siitä huolimatta hän yrittää ohjata keskustelua ks. asiaan kohdatessamme.

2

1484

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ettet

halua keskustella hänen knssaan mistään uskontoon liittyvistä kysymyksistä. Ilmoita myös, että pidät hänen käytöstään hyvin epäkohteliaana. Jos hän ei sanaasi usko, katkaise välit kokonaan.

• Huohvanainen

Minä taas myötäilisin naisen mielipiteitä tarpeeksi pitkälle.
      Varmaan lopuksi hän antaa ja sitte on taas kaikki hyvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      150
      2019
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      324
      1220
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      83
      1028
    4. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      898
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      839
    6. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      52
      819
    7. 75
      786
    8. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      20
      769
    9. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      56
      719
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      711
    Aihe