Paljon melua tyhjästä !

TÄÄLLÄ RATKAISULAAKSOSSA MELUTAAN IHAN TYHJÄSTÄ ...

## Omassa uskossani
Kirjoittanut: alex-kasi
19.2.2007 klo 03.18
olen saanut varmuuden siitä, että KENELLÄKÄÄN EI OLE OIKEUTTA KIELTÄÄ sapatin viettoa. ##

(Ote yhdestä niistä lukuisista sapattisaarnoista,
joita luterilainen alex-kasi täällä adventismin
puolustukseksi on esittänyt ja lisää tuota
melua varmasti piisaa ratkaisun päivään asti)

Onko alex-kasi jälleensyntynyt Don Quijote?
Sillä kukaan ei ole kieltänyt pitämsätä sapattia
pyhänä! Sensijaan nuo sapatin pyhittäjät (alex ym)
kirjoittavat: "minun ei tule hyväksyä sunnuntain
pyhyyttä". (Olavi Rouheen Ilm.kirjaseminaarista)

Joel. 3:14
Meluavia joukkoja, meluavia joukkoja ratkaisulaaksossa! Sillä lähellä on Herran päivä ratkaisulaaksossa.

Jooel 3. Ratkaisulaaksossa ...

19

311

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukenut viestit

Olin tuolla raamattu palstalla niin tulit valheinesi sinnekin alex-kasia pommittamaan, mikä mies sinä oikeastaan olet, olen lukenut sinun kirjoituksia puhut aivan päättömiä toisista uskovista niinkuin nyt tuosta alex- kasista suoranaista valhetta, mutta mitä sinulta vois muuta odottakaan, olet vaihtanut seurakuntiakin kuin hevosia, taikka kai sinut on potkittu pihalle, ihme että luterilaiset viellä sitää sinua.

• parempi......

Advarillekin vaihtaa srk:aa välillä ettei tuijottaisi ahtaasta makaronin reiästä. Makaronin päässä näkyy White.

• On havaittu*
        parempi...... kirjoitti:

Advarillekin vaihtaa srk:aa välillä ettei tuijottaisi ahtaasta makaronin reiästä. Makaronin päässä näkyy White.

Tyhjää kolinaa. Kuten on tyhjillä ämpäreillä tapanakin kun alas mäkeä rullaava. Kolisevan Rämisevä tyhjä Antti.

• olla
        On havaittu* kirjoitti:

Tyhjää kolinaa. Kuten on tyhjillä ämpäreillä tapanakin kun alas mäkeä rullaava. Kolisevan Rämisevä tyhjä Antti.

Kateutta Antin laajaa hengellisstä tietoutta kohtaan...

• Paljon porua

Kovasti melutaan ... vähän jää villoja.
        Lampaat alastomina pakenee ...
        Paholainen on viekas opeilla taistelija!

• Kukaan ei estä sapatointiasi
        parempi...... kirjoitti:

Mutta älä, Ellen, vie meiltä ylösnousemuspäivää.

• Sunnuntain sabotointi
        Kukaan ei estä sapatointiasi kirjoitti:

Siinä "adventtitotuus" kaikessa alastomuudessaan.
        Olemme aliarvioineet paholaisen valhevoiman.

• Tarkk'ampuja
        On havaittu* kirjoitti:

Jesaja 66.

19 Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin, Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat vieraiden kansojen keskuudessa minun kirkkaudestani. [1. Moos. 10:2; Mal. 1:11]

20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen. [Jes. 43:6 ]

21 Ja minä otan myös näitä vastatulleita palvelemaan pappeina ja leeviläisinä, sanoo Herra.

22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne. [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]

23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]

24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu. [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]

(Tulevassa rauhanajassa. Vrt Sak 14.)

• Ja iloiten yhdyt totuuteen?

Voit vaikka tarkistaa, että alex-kasi luterilaisuudestaan huolimatta ei milloinkaan
        ole sanonut, että sapattisinettioppi on saatanasta.
        Tai että adventistien keksimä sunnuntaipedonmerkki
        on saatanasta.
        Joten herää kysymys: kuinka alex lulee pelastuvansa,
        kun ruumis on luterilaisessa ja sielu adventismissa?

Puhumattakaan tuosta alexin hassusta keksinnöstä,
        että Jeesus helvetistä varoittaessaan olisikin
        viitannut muinaiseen Jerusalemin kaatopaikkaan.
        Mitenkäs täältä pohjolastakin sinne kuskattaisiin
        ja kun se on menneisyydessä, vanhan liiton ajassa.

Joten kyllä alexin oppimaailma on ihan suossa.

• nimetön...
        Tarkk'ampuja kirjoitti:

Jesaja 66.

19 Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin, Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat vieraiden kansojen keskuudessa minun kirkkaudestani. [1. Moos. 10:2; Mal. 1:11]

20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen. [Jes. 43:6 ]

21 Ja minä otan myös näitä vastatulleita palvelemaan pappeina ja leeviläisinä, sanoo Herra.

22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne. [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]

23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]

24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu. [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]

(Tulevassa rauhanajassa. Vrt Sak 14.)

mitään uudenkuun päiviä vietetä, ettekä te ala sapattia siellä viettää sen paremmin kuin täälläkään, sapatti on teille vain täällä juutalaisille ja se tulee olemaan teille aina juutalainen, tehän olette vain niitä pakanoita joitten ei tarvitse muuta pitää kuin karttaa verta josta ei ole veri laskettu.

• nimetön...
        nimetön... kirjoitti:

mitään uudenkuun päiviä vietetä, ettekä te ala sapattia siellä viettää sen paremmin kuin täälläkään, sapatti on teille vain täällä juutalaisille ja se tulee olemaan teille aina juutalainen, tehän olette vain niitä pakanoita joitten ei tarvitse muuta pitää kuin karttaa verta josta ei ole veri laskettu.

piti laittaa että karttaa lihaa, josta ei ole veri laskettu.

• Kati..
        Kukaan ei estä sapatointiasi kirjoitti:

mitään päivää eikä anna teille mitään päivää pyhitettäväksi, mutta te vietätte sitä päivää jota Jeesus ei ole käskenut viettää, ja heitätte roskiin sen päivän jonka Jeesus on antanut pyhäpäiväksi hänen omillensa.

• nimetön... kirjoitti:

Ehkä väität, että rauhanaika on jo ollut - mutta
        eipäs olekaan vielä milloinkaan. Paitsi Israelissa
        Salomonin kuningaskausi. Toivo on edessäpäin ...
        Sapatinvietto ja muu juhlinta.

Jes 66:20-24

Sakaraj 14:

3 Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. [Jes. 42:13]
        4 Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
        5 Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan. [Aam. 1:1 | Juud. 14]
        6 Sinä päivänä ei ole hellettä, ei pakkasta eikä jäätä.

7 Kerran tulee aika -- milloin, sen Herra tietää -- jolloin yö on kirkas kuin päivä eikä ilta enää pimene. [Ilm. 21:25]
        8 Silloin virtaavat Jerusalemista elämää antavat vedet. Puolet niistä juoksee itäiseen mereen, puolet läntiseen mereen kesät ja talvet, ehtymättä. [Hes. 47:1; Joel 4:18; Ilm. 22:1]
        9 Sinä päivänä Herra on oleva koko maanpiirin kuningas. Hän on oleva yksi ja ainoa Jumala ja hänen nimensä ainoa, jota avuksi huudetaan. [Mal. 1:11]
        10 Koko maa Jerusalemin ympärillä Gebasta etelään, Rimmoniin saakka, on muuttuva tasangoksi. Mutta Jerusalem kohoaa korkealla, ja siellä asutaan niin kuin ennen. Kaupunki tulee ulottumaan Benjamininportilta entiselle Kulmaportille asti ja Hananelintornilta kuninkaan viininpuristamolle saakka. [Ps. 48:3; Jes. 2:2; Miika 4:1 | Jer. 31:38]
        11 Mikään ei enää uhkaa Jerusalemia. Siellä saadaan elää turvassa. [Mal. 3:24]
        12 Mutta Herra lyö vitsauksella kaikkia niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan. Ihmisiltä mätänee ruumis heidän vielä seisoessaan, silmät mätänevät kuopissaan, ja kieli mätänee heidän suuhunsa.
        13 Sinä päivänä Herra saattaa heidät täyteen sekasortoon. He käyvät käsiksi toinen toiseensa, nostavat käden toistaan vastaan.
        14 Silloin Juuda taistelee Jerusalemin rinnalla, ja ympärillä asuvien kansojen rikkaudet kootaan saaliina yhteen: kultaa, hopeaa ja vaatteita suuret määrät.
        15 Sama vitsaus on kohtaava hevosia, muuleja, kameleita ja aaseja, kaikkia eläimiä, jotka ovat noissa leireissä.
        16 Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa. [Jes. 66:23]
        17 Mutta jos jokin kansa ei tule Jerusalemiin rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, niin se saa turhaan odottaa maahansa sadetta. [Jes. 5:6]
        18 Jos egyptiläiset eivät lähde matkaan ja tule Jerusalemiin, niin hekään eivät saa sadetta. Sen sijaan Herra lyö heitä vitsauksella, niin kuin hän lyö muitakin kansoja, jos ne eivät tule lehtimajanjuhlaan.
        19 Tämä olkoon rangaistuksena egyptiläisille ja kaikille kansoille, jotka eivät saavu viettämään lehtimajanjuhlaa.
        20 Silloin on hevosten kulkusissa kirjoitus: "Herralle pyhitetty." Ja Herran temppelin padat ovat yhtä pyhät kuin alttarin edessä olevat vihmontamaljat. [2. Moos. 28:36]
        21 Jokainen pata Jerusalemissa ja Juudassa on oleva pyhitetty Herralle. Ihmiset, jotka tulevat uhraamaan, voivat keittää niissä uhrilihaa. Silloin ei kukaan enää käy kauppaa Herran Sebaotin temppelissä. [Hes. 44:7; Joel 4:17 | Mark. 11:15,16]

Ynnä muut profeetat

• Pitää karttaa
        nimetön... kirjoitti:

piti laittaa että karttaa lihaa, josta ei ole veri laskettu.

... josta veri ei ole laskettu pois.

Anteeksi tuli kirjoitus virhe
        nimetön...
        14.11.2008 klo 02.56
        piti laittaa että karttaa lihaa,
        josta ei ole veri laskettu.

• VAi mikähän sä olitkaan ...
        Kati.. kirjoitti:

mitään päivää eikä anna teille mitään päivää pyhitettäväksi, mutta te vietätte sitä päivää jota Jeesus ei ole käskenut viettää, ja heitätte roskiin sen päivän jonka Jeesus on antanut pyhäpäiväksi hänen omillensa.

Tässä Herran sanaa ...

Ap. t. 20:7
        Sapatin mentyä, viikon ensimmäisenä päivänä, kokoonnuimme murtamaan leipää.

• Axseli*
        VAi mikähän sä olitkaan ... kirjoitti:

Tässä Herran sanaa ...

Ap. t. 20:7
        Sapatin mentyä, viikon ensimmäisenä päivänä, kokoonnuimme murtamaan leipää.

ilta: Näet tämä sunnuntai alkoi heti auringon mentyä mailleen lauvantaina. Tätä kokousta kutsutaan lauvantain kokoukseksi kansankielellä. Näet näihin aikoihin ei ollut kelloja ajan mittareina. Sen tähden aurinko toimi kellona.

Kirkkohistotioitsia August Neander mainitsee, että Kyseessä on ollut mahdollisesti aivan tavallinen ilta ateria eikä Ehtoollinen. Näet lähteehän Paavali matkalle varhain sunnuntain aamun sarastuksessa. Tämä Trooaan kokous oli vain Paavalin viineinen sunnunain illan kokous ennen matkalle lähtöään. Taitavat olla melko harvinaisia nuo lauvantai illan Jumalan palvelukset nykyään?

• Axseli*
        Ja iloiten yhdyt totuuteen? kirjoitti:

Voit vaikka tarkistaa, että alex-kasi luterilaisuudestaan huolimatta ei milloinkaan
        ole sanonut, että sapattisinettioppi on saatanasta.
        Tai että adventistien keksimä sunnuntaipedonmerkki
        on saatanasta.
        Joten herää kysymys: kuinka alex lulee pelastuvansa,
        kun ruumis on luterilaisessa ja sielu adventismissa?

Puhumattakaan tuosta alexin hassusta keksinnöstä,
        että Jeesus helvetistä varoittaessaan olisikin
        viitannut muinaiseen Jerusalemin kaatopaikkaan.
        Mitenkäs täältä pohjolastakin sinne kuskattaisiin
        ja kun se on menneisyydessä, vanhan liiton ajassa.

Joten kyllä alexin oppimaailma on ihan suossa.

Suossa. Etkö sinä pysty käyttämään lainkaan omia aivojasi. Hesekiel. 20:12 kertoo tämän Sapatin olevan merkkinä Jumalan ja Jumalan kansan välillä, että Jumala pyhittää tämän merkin pyhittäjät.

Armon vuonna 321. Keisari konstantinius sääti sunnuntain kristityille oman Jumaluutensa perusteella kansalle levon päiväksi. Rooman keisarit olivat silloin Jumalia. Keisari luovutti Jumaluutensa Rooman Piispoille jotka olivat Paavien edeltäjiä. Jätän sinun itsesi päätettäväksi uskotko Rooman Keisarin olleen ihan oikea Jumala, joka teki sunnuntaista levon päivän?

Nämä Paavit antavat kansan tietää, että sunnuntai on katolisen kirkon vallan merkki! Kysymyksenä voisi olla uskotko sinä ihan tosissasi, että Paavit ovat Jumalan pojan viransijaisia? Minulla itselläni on niin heikko usko etten moiseen usko. Paavin mukaan kaikki jotka viettävät sunnuntaita tunnustavat, että Paavi on Jumalan pojan viransijainen! Tämä tieto löytyy Catolisen kirkon tunnuskirjoita.

Sunnuntain pyhyyden keksintö kuuluu Rooman keisareilta perintönä tulevasta vallasta, Jonka Piispojen jälkeen saivat Paavit itselleen, Joten tämä valta on ollut olemassa noin 1500 vuotta ennenkuin yhtään Adventistia on ollut virallisesti voimassa. Miksi koetat syöttää asiattomia satuja joissa ei ole siteeksikään totta. Alexsi sentään tutkii hieman asioita ennen kirjoitteluaan.

Kehoittaisin sinua tulemaan pois sieltä hyllyvältä suolta, ettet hukkuisi suon silmään! Minä en ole milloinkaan pitänyt valhetta totuutena. Tuo kirjoitelmasi oli kirjoitettu tietämättömyyden pohjalta, Joten tämän perusteella ymmärrän katsantokantaasi. Näet totuuden tuntemisen titämättömyys tekee ihmisissä karvaita erehdyksiä. Tieto on parempi kuin tietämättömyys, Koska tietämättömyys tekee aina jatkuvia kitkoja ihmisten välille. Siis kartuta tietoa se on sinulle avuksi ystävyyteen!

• olipas ..

heikko esitys Kantolalta..

• Paholaisen kieliäkö vain os...

Voi voi voi ... siltä näyttää
        Vahva esitys valheen voimista

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      62
      1198
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      901
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      335
      685
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      651
    5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      636
    6. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      628
    7. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      93
      610
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      582
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56