Kuinka eroon sonera

laajakaistasta

Ei voi irtisanoa netin kautta
Ei voi irtisanoa sonera kauppiaitten kautta
Ei voi irtisanoa puhelimella, ruuhkaa ja järjestelmävikaa? EI ONNISTU MITENKÄÄN
MITÄ TEHDÄ???????

16

4341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paperilla

      tai postikortti etanapostilla!

      • paperilla

        Ainakin FSP:llä on tehty tuo irtisanominen niin, että se tehdään "AINA" kirjallisena. Muistat allekirjoittaa sen.


    • ..Kusetettu..

      Soneralla tosiaan on tehty todella hankalaksi palvelujen saaminen. Kaikki "palvelulinjat" maksullisia, ainoastaan ostaminen onnistuu ilmaiseksi. Etanavauhtia toimivasta "laajakaistasta" valittaminen ei onnistu sähköpostilla, vaan täytyy tehdä aina kirjallisena. Todella omituista, kun ajattelee, että Sonera on keskittynyt nettiyhteyksiin, tosin pääasiassa toimimattomiin. Ainut mikä Soneralla pelaa kiitettävästi, on laskutus.

      Faksaaminen on kirjeen ohella ainut keino saada viesti perille. Ilmeisesti yhtiö luottaa siihen, että asiakkaat eivät jaksa vaivautua postittamaan kirjettä tai etsimään faksia.

      Tässä osoite, jonne valitukset ja irtisanomiset tehdään:

      Teliasonera Finland Oyj.

      Asiakaspalautteet PL 0400

      00051 Sonera

    • laajakaistasta

      n.20min. puhelinjonossa ja pääsin irtisanomaan laajakaistan. Ei uskoisi jos ei olisi itse kokenut mitä näiden operaattoreiden touhu on käytännössä. Mitähän tuokin puhelu tuli maksamaan. Netissä käy helposti uuden liittymän ja kaikenmaailman lisäpalveluiden tilaaminen eikä irtisanomisen luulisi olevan sen vaikeampaa teknisesti. Kuluttaja asiamiehellä tai jollain muulla ao. viranomaisella olisi tässä toiminnan paikka. Kiitos vastanneille neuvoista ja kohta on ilmeisesti ainoa keino lähettää kirjattu kirje operaattorille niinkuin neuvottiin, jos aikoo päästä irti operaattorista.

    • AJP

      Lähetä irtisanomisviesti kirjeellä ja jätä sen jälkeen lasku maksamatta. Ei tarvi maksaa, jos pystyt osoittamaan lähettäneesi irtisanomisilmoituksen. Se on SOneran ongelma, käsittelevätkö ilmoitusta millään tavalla.

    • Sonera-asiantuntija

      Laajakaista-, matkapuhelin- tai lankapuhelinliittymän irtisanominen kannattaa aina tehdä puhelimitse, joka on varmin tapa saada liittymä irtisanottua haluamallaan päivämäärällä. Irtisanomisen voi ilmoittaa numeroon 0200 17000 (mpm/pvm) arkisin kello 8-20 sekä lauantaisin kello 9-16.30.

      Kuluttaja-asiakkailla irtisanomisaika on kaksi viikkoa.

      Laskun maksamatta jättäminen ei ole oikea tapa, koska tästä kertyy aina kaikille osapuolille ylimääräisiä kuluja.

      T: Panu

      • Soneran pakkoasiakas

        Soitin viikko sitten tuonne mainitsemaasi asiakaspalveluun, odotin 45minuuttia. 3 minuuttia oli arvio. Asiakaspalvelija oli vastahakoinen ja yritti tyrkyttää kaikenlaista. Kerroin että haluan katkaista laajakaistan nyt ja heti, tai niin nopeasti kuin voi. Se rutisi taas jotain. Huusin sille että eikö se tajua että katkaise se netiliittymä nyt perkele! Kuvittelin et se sit katkee. Soneran sivuilla kyllä näkyy edelleenkin että liittymän tyyppi on jatkuva :( sitten kysyin laskutuksesta, että miksikö minua on alettu veloittaa liittymän hinta plus 15 euroa työt? Mitkä hiton työt? En ole neljään vuoteen tilannut liittymääni mitään palveluja(en siis koskaan). Asiakaspalvelija sanoi että hän ottaa selvää. Mitään ei tapahtunut. Summa summarrum: Sovin liittymän katkaisusta, mitään ei tapahtunut. Rankasta ylilaskutuksesta ei ole selvinnyt mitään. Kusetusta!


    • Kokemuksen kautta

      Sonerasta, siis Telia-Sonerasta pääsee ilman soittoja, jonotuksia eroon jättämällä laskun maksamatta. Ei tarvi jonottaa, ei lähetellä kirjeitä jne. Ja yllätys yllätys sinulle otetaankin yhteyttä ERITTÄIN nopeasti kun olet solminut uudet sopimukset ja usein, lähes aina EDULLISEMMAT jonkin toisen operaattorin kanssa. Yhteydenpito tuleekin ko yhtiöstäpäin, sinun ei tarvi jonotella ei lähetellä kirjallisia irtisanomisia. Loppulasku tulee aikanaan.

      Ole sitten ollut asiakkaana 1 vuosi taikka 10 vuotta, maksat aina kalleimman mukaa tässä yhtiössä. Silloin kun olet päättänyt vaihtaa operaattoria, herätään sinulle ottamaan pika pika yhteyttä ja tarjotaan etuja (näennäisiä) ettet vaihdakaan edullisempaan operaattoriin. Tarjoavat kuin "Marjanne karamellin lapselle" palkkioksi kun olet maksanut kalleimman mukaan palvelustasi. Jos sinulla on ko yhtiöönpäin asiaa, se on TODELLA hankalaa, keskellä päivää työaikana lähes mahdotonta. Kenenkä työnantaja katselee suopeasti kun yrität 1/2 - 45 min yhteyttä ???

      Kaikista markkinointi puntareissa on vertailuja yritysten hinnoittelusta, siitä on hyvä todeta missä mennään, yhteydet ovat toimivia joka yrityksellä, silläkään pelottelu ei enään toimi markkinoiti kikkana. Kokemuksesta tiedän, AINUT ja PARAS tapa saada yhteys ko operaattoriin oli jättää lasku maksamatta. Siitä seuranneet 5 e kulut ovat mitättömiä jatkuvaan soittorumbaan joka ei tuttanut tulosta. Ota valmiiksi uusi liittymä hyvissäajoin, mikä tahansa operaattosi on hinnaltaan EDULLISEMPI se saat myöskin tarvittaessa palvelua. Olen tietenkin entinen asiakas, AASI joka maksoi 6 vutta kalliimman mukaan ja palvelua tarvittaessa sitä ei LÖYDY !

      • hohhohhoo

        vittu että oot tyhmä penikka ja vielä hirveä valehtelijakin! Taitaa olla onnessaan se joka sulle nimissään liittymän laittoi kun itte et saanut.


    • Sais edes yhetyttä -

      Olen asiakkana toukokuusta 2010. Ja nyt jälleen VIHDOIN kun löytyi tämä sivu netistä jonka kautta voi antaa palautetta. Mutta ei Soneran sivulta lähde minnekään suuntaan! ?
      Ensinnäkin olen ihmetellyt tammikuun 2011 laskutustani, joka ei mielestäni kovinkaan paljoa ainakaan puheluiden osalta ylittänyt sopimustasoani!
      Josta olen esittänyt myös laskun maksun yhteyteen viestiä, joihin ei tapanne mukaan kai reagoida?!

      Toinen asia koskee nyt tätä 'Edut' kamapanjat viime laskun yhteydessä tarjottua! Yriyksistä huolimatta en saanut aktivoitua haluamiani valintoja (2kpl)!
      Neuvonnan mukaan esitteessä aktivointi käynnistyy, mm.netin tai txt- viestin kautta nroon 15400, joka teidän NUMEROHAKU!
      No, sieltä vastaus hakemaani "numeroa ei LÖYDY".Eli mikä helvetin aktivointi se on? Samoin kävi nyt uuden puhelin mainoksen kautta hakemani ''kamuetu'' 1€ puheluihin ym./kk netissä! Jälleen ilm. sama numero, ja vastaus "hakemaanne numeroa ei löydy jne."!??

      Mikä tämä helvetin systeemi teillä on oikeastaan, rahankeruu sampo ilnmeisemmin ja suurta kusetusta ja asiakkaiden ahrahuttamista!?
      Olen jo aikoja sitten ajatellutkin miten saatana saan tämän peruttua sopimukseni Soneran kanssa!?
      Mua on aika ajoin ihmetyttänyt tämä laskutus ja muutenkin aika ajoin! Markkinointia tulee vaikka olen sopinut etten halua jne.!

      Sitten ongelmat erään txt-viesti kumppanin kanssa jatkuu! Eli viestit katkeilee ja kerää edellistiä jo lähetettyjä mukaansa ja kadottaa siten uusimman viestin alun jne.! Ja tämä on jatkunut alusta saakka 5/2010! Ja viestien poistaminen ei auta asiaa juurikaan -kuten on annettu ymmärtää... ja miksi niin pitäisi tehdä?
      Odotan vastaustanne näihin, ja myös jos tämä ja nämä riittää sopimuksen purkuun?!) !
      ( Ps. ja ongelmat jatkuu ...-myöskään tämä viestini ja palaute ei lähde palaute- ja reklamaatio-sivujenne kautta mitenkään tällä hetkellä- koittakaa tehdä jotain että jopa netin kautta annettu palaute huomioidaan myös jotenkin ?!) Helevetti tarkistakaa ja päivittäkää nyt nämä sivunne, joissa muutenkin ongelmia.

    • Urho Kekkonen

      Muistaako kukaan mikä on esim. Soneran @450 langattoman sopimuksen irtisanomisaika? Oliko 1 kuukausi? Itselläni ollut käytössä jo yli kaksi vuotta joten määräaikasopimus ei ole voimassa enää. Mikäli mobiililiittymällä pääsen edes 1M:n nopeuteen (testipaketti tulossa) irtisanon heti tuon langattoman sopimuksen.

    • OTTOUSVAPIILEVÄ

      [email protected] SONERASTA JA MUISTAKIN AGGRESSIIVISTA MARKKINOINTIPOLITIIKKAA HARJOITTAVISTA FIRMOISTA PÄÄSEE HYVIN HELPOSTI EROON ENNAKOIMALLA ENNAKOIMINEN KUULUU TODELLISEN SIVISTYNEEN IHMISEN PERUSVARUSTUKSIIN JO SILLOIN KUN SINÄ NS LUONNOLLISENA HENKILÖNÄ TEET MITÄ TAHANSA AKTIOITA JA VARSINKIN JURIDISIA SOPIMUKSIA JURIDISEN HENKILÖN KANSSA OTA MUKAASI TOINEN OIKEUSTOIMOKELPOINEN HENKILÖ JA MOLEMMILLE KAMERAKÄNNYKKÄ VIDEO PÄÄLLE TASKUUN KOSKA LAIN MUKAAN EI TARVITSE ILMOITTAA KENELLEKKÄÄN EI ETU-, EIKÄ JÄLKIKÄTEEN ETTÄ MYÖS NAUHOITTAA TILANTEEN LUE SOPIMUKSET HUOLELLA ENNEN KUIN TEET MITÄÄN SOPIMUSTA KIIREESSÄ TULEE TEHTYÄ MOKA JOS TOINENKIN SAMAN ANALOGIAN VARIAATIOT OVAT YLEISPÄTEVIA JOS OLET KUKA TAHANSA JA SINULLA ON MITÄ ASIAA TAHANSA OLEN VALMIS AUTTAMAAN AIKANI JA VOIMAVARIJENI RAJOISSA JA SE MAKSAA SINULLE VAIN SEN ETTÄ MÄÄRITTELET ASIASI TAI ONGELMASI JA KIRJOITAT SIITÄ SELOSTUKSEN ALUSSA OLEVAAN SÄHKÖPOSTIIN MOTTONI ON SE JOLLA KULLOINKIN ON EDELLYTYKSIÄ AUTTAKOON LÄHIMMÄIS¨TÄÄN JA ETENKIN MAUIMMAISTAAN YLEISMIES JANTUNEN KIITÄN JO ETUKÄTEEN YHTEYDENOTOSTASI ONGELMAT ON TEHTY PÄIVÄN PIRISTYKSEKSI

    • Huono TeliaSonera

      Soneran touhut alias TeliaSonera ovat todella järkyttäviä edelleen. Yrittävät laskuttaa asiakkailta usean vuoden takaisia olemattomia laskuja

      Olkaa tarkkoina TeliaSoneran kanssa. Kerran kun pääsin siitä eroon, en enää milloinkaan ala kyseisen firman asiakkaaksi.

    • Epäreilua!!

      Onko näin että kun sanot liittymän irti ja se menee pari päivää yli, niin maksat kuitenkin koko kuukaudelta????? Että nyppii Soneran toiminta, olen onnellinen kun pääsin siitä eroon!!!!!!!!

    • dippadapaa

      Ei se auta vaikka jättää laskun maksamatta, mulle tulee edelleen laskua vaikka en ole maksanut vuoteen ainuttakaan, eihän ne nyt liittymää sulje kun voivat laskuttaa kokoajan, suljetusta liittymästä ei voi...
      kyllä ne perintään ja ulosottoon sitten menee.

    • aeaearg

      Se on kyllä törkeä juttu, ettei Soneran liikkeissä voi irtisanomisia hoitaa. Siis täysin käsittämätöntä. Varmaan liikkeissä myyjät saavat aika usein kuulla kuittailua tästä asiasta.

      No, taannoin, kun menin irtisanomaan nettiliittymää liikkeeseen, niin selvisi, ettei onnistu. Vääntyi meikäläisellä naama hitusen vääräksi kyllä siinä vaiheessa. Myyjäkundi kirjoitteli aspan numeron paperilapulle ja käski soittaa sinne. En kuitenkaan lähtenyt, ja liikkeessä oli myös myyjätyttö, joka sitten toi mulle takahuoneesta lankapuhelimen, jolla sain soittaa Soneran aspaan. Jonotus kesti muutaman minuutin. Aspassa vastasi sitten ihan ystävällinen ja asiallinen henkilö.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      153
      10980
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3083
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      210
      2922
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1918
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1729
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1716
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. 84
      1603
    10. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      49
      1584
    Aihe