vaippa vai ei?

markku27

Niin tässä pienoinen ongelma jota käsittelen päässäni. Se et reilu kolme kuukautta sitten alko sillai yht äkkiä ei mitään tapaturmaa ei mitää pissa tulemaan housuun siis sillai et yht äkkiä kova vessahätä ja 3 sekkaa siittä oli kaikki laskettava alle... No aloin käymään useesti vessassa varmistamaan ettei tapahdu mut mut vessassa tulee ehkä desi pihalle ja sit vähän ajan päästä taas sama ongelma...

Mulle ei tule vessa hätää ollenkaan. lääkärissä käynyt ja tutkittu kovasti ja vaipat saan kotisairaala huollon kautta. ei maksa mitään. mut hävettää..

öisin aina tulee no sille ei voi mitään mut päivisin yritän ilman vaippaa niin varma et kastuu jos vähänkin pitempään olen... ja aina sama homma yht äkkiä hirveä hätä ja sit tulee... olen vasta 27 eli nuori mies et vaikeuttaa paljon elämää,, Muita samanlaisia kohtaloita tai sit mikä neuvoksi..?

3

2689

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tena lady 34

Terve, markku27!

Nyt täytyy heti ens alakuun kysästä, että ootko käyny kuvauttamassa magneetissa alaselkäsi? Tai onko oireita?

Miulla oli & on sellainen tilanne, että vajaat 3 vuotta on ollut virtsaumpi, että joudun katetroimaan useita kertoja päivässä enkä tunne virtsaamisen tarvetta. Pian vuoden verran on ollut ulosteinkontinenssi ja sama juttu, etten tunne tarvetta.

Miulla kuvattiin silloin vuosi... vai pari sitten selkä magneetissa ja todettiin että on selkäydinkanavan ahtauma ristiluussa ja se painaa rakon ja suolen hermoja. Ei ollut selkäkipuja. Ajoittain vaivasi iskias.

Selkäleikkauksesta väännettiin kättä ja kuitenkin päädyttiin selkäleikkaukseen. Kun alkoi tulla ulosteinkontinenssia, lääkärit alkoivat kiirehtiä. Tuli antibioottiripuli kestäen 5 kk. Ja sitten leikattiin selkä 11.6 yliopistosairaalassa. Sanottiin että seuraavana päivänä alkaa tulla virtsa ja uloste normaalisti, maksimissaan puolen vuoden kuluessa.

Eipä niin tapahtunut... Minun pitää käyttää Tena Ladya päivittäin. En tunnista tarvetta. Vajaa 3 vuotta sitten tuli myös virtsan karkailua, mutta se saattoi johtua liian täydestä rakosta.

Miehillekin on ne omat inkontinenssi suojat ja niitä kannattaa ehdottomasti käyttää. Vaipat on taas eri juttu.

Minulla tilanne alkoi yht' äkkiä.

Hakeudu ns. urodynaamiseen tutkimukseen, jossa testataan esim. virtsasuihkun voimakkuutta ja rakon täyttymisen tarvetta.

Olen 34 vuotias, työkyvyttömyyseläkkeellä oleva lady. Ulosteinkontinenssi ja virtsaumpi on päivittäisiä ja toivon että ne joskus parantuisi. Lääkärien kannanotto on vähättelevä.

Jos ei ole selkäydinkanavan ahtaumaa, voi apua olla esim. lantionpohjalihasten harjoituksesta.

Toivon Sinulle, markku27 kaikkea hyvää ja jos olisi vastauksestani ollut jotain apua... Vastaa viestiini, jos ajatuksia heräsi.

Ystävällisin terveisin, hyvää vointia ja alkavaa joulunodotustakin toivottaen lady 34.

Ps. vaipoissa ei ole mittään hävettävää!

• asdfghjklöäqwertyuiopå

Minä suosittelen vaipan käyttöä mää itse käytän vaippaa 24/7 et ei ainaskaan tarvitse mittiä sattuuko vahinko vai ei mää käytän attends pull-ons vaippaa ne on huomaamattomat eikä muut huomaa että on vaipat housuissa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      78
      2464
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      67
      1435
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      81
      1301
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      11
      1182
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      79
      895
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      890
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      54
      763
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      98
      736
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      29
      731
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      686
    Aihe