Yliluonnolliset ilmiöt, kokemuksia?

helöy

Niin, onko joku kokenut yliluonnollisia ilmiöitä ikinä? Jos on niin miten ragoit jne? Kertokaa niistä.

Itse en oikeen tiedä, onko yliluonnollista tapahtunut, mutta kyllä voisi sanoa että pelokkaaksi vetää. Eli muutamia esimerkkejä.

Ensimmäisen kerran tämä tapahtui ehkä 4 vuotta sitten, kun olin juuri lukenut jotain kummitustarinoita jne. ja olin tietenkin herkällä tuulella. Kuuntelin musiikkia mankallani ja se oli volymitasolla 16, yhtäkkiä se vain itsestään suurensi volymet 40. Kiljuin ihan kamalasti ja sammutin mankan. Pitkään aikaan en nukkunut kunnolla. Mankka on tosin tehnyt tuota muutamia kertoja jälkeenkin päin.
Sitten, olimme ystävieni kanssa huoneessani viettämässä iltaa. Mikroni päällä oli pari lasia, ja yhtäkkiä ne vain tipahtivat maahan. Eikä mitään "tärähdystä" tai muuta sellasita tapahtunut. Säikähdimme tietenkin, mutta asia jäi käsittelemättä muuten.
Sitten nukuin isäni kanssa huoneessani yhtenä yönä, ja huoneeni yhteydessä on vessa. Aamulla isäni kysyi, että miksi olin lukinnut WC:n oven, että hän joutui ruuvimeisselillä sen avaamaan. En tiennyt. Sekin oli kummallista, koska eihän ovi voi mennä itsestään lukkoon, ilman että joku lukitsee sen toiselta puolen?
Eräs tapahtuma liittyy taas kyseiseen mankkaan. Sisareni ystävä kuoli pari vuotta sitten ja hänellä oli skitsofrenia. Oli kulunut vuosi kuolemasta ja kuuntelin musiikkia. Päätin katsoa kännykän kalenterista hänen kuolinpäiväänsä, ja siinä samassa volymet nousivat aivan itsekseen kaakkoon. Sitten samana päivänä dr. Philissä oli dokumentti skitsofreniasta.
Sitten yhtenä aamuna heräsin siihen, että joku koputtaa lujasti oveeni. Yleensä sisareni herättää minut, koska en yleensäs itten millään herää, koska minulla on oma uloskäynti. Menin ovelle ja siellä ei ollut ketään. Kysyin siskoltani että miksi koputit oveen etkä sitten kuitenkaan ollut siellä. Hän sanoi ettei ollut koputtanut, saatika käynyt ulkona sinä päivänä. Eikä se kukaan muukaan voinut olla.
Viimeisin tapahtui tänä aamuna, kun luin lehteä sängylläni. Yhtäkkiä vain ilman mitään tärähdystä ym. tippui lasinen taulu lattialle, menemättä rikki. Sen tausta tosin jäi roikkumaan.
Olen nähnyt viimeiset kuukaudet joka yö painajaisia. Yleensä yliluonnollisia. Todella ahdistavia.
Mitä tämä kaikki on?

Toisaalta minulla on luonnollinen selitys jokaiseen näihin. Mankassa voi olla kosketushäiriö, kaikki on sattumaa, ovi meni lukkoon vahingossa ja taulukin tippui lattialle sen takia että se oli huonosti liimattu. Mutta silti pelottaa. Niin, onko teillä mitään kokemuksia? Ja kiitos jos jaksoitte vaivautua lukemaan.

4

256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä en sit millään käsitä sitä minne se mun paras töyhtötin katosi. Se on ollut hukassa jo muutaman vuoden. Kukaan ei oo nähnyt sitä sen koommin.

• Olin jossain 15v iässä pesemässä hampaita vessas, niin ovi meni itestään lukkoon. Näin peilin kautta kun se lukko kääntyi. Lukko on sittemmin vaihdettu kun meni rikki. Vuosi takaperin saman vessan oven kahva meni ala asentoon. Itse en ollut kuulemassa mutta faija ja veli kuuli kun joku olisi lyönyt sen alas ja siihen asentoon se oli sitten jäänyt, mutta jää se muutenkin.

Ala-aste iässä tein läksyjä ruokapöydän ääressä ja katoin seinällä olevaa taulua mikä siin on aina ollut ja on edelleenkin. Sitten mokoma putosi alas ja taulussa ollut lasi meni tuhannen...... joo.

Muutakin on tapahtunut ja ääniä kuulunut. Serkkukin kertoi kaiken näkösiä juttuja joista en nyt jaksakkaan kirjoittaa.
      Kannattaa suunnata tonne kummitus palstoille jos haluu lukea nuppinsa sekasin :> Itekki joskus viihdyin siellä jonka jälkeen mielikuvitus kävi pitkään vilkkaana.

• joo joo joo

Joillekin jutuille on kyllä ihan luonnollinen selitys, vaikka mystiikkaselitykset olisivatkin jänskempiä.

Yhteen aikaan olin aika kireenä. Silloin kerran himaan tullessani lattialleni oli ilmestynyt kastematoja. Silloin meinas hermo pettää, että jo on mystiikat vallalla.

Rauhoituttuani sitten tajusin asian. Olin joskus aikaisemmin laittanut suureen limoviikunan ruukkuun vähän luonnonmultaa. Siinä oli ollut lieronmunia, ja lierot olivat kasvaneet ja viihtyneet ruukussa. Runsaasti kasteltuani kasvia madot joutuivat lähtemään tulvaa pakoon, ja kuivuivat sitten lattialle.

Tämä oli vähä naivi, mutta tosi kertomus.

• Ei niin uskovainen

Olen kokenut muutaman kerran asian, joka vaivaa nyt enemmän kuin aikaisemmin. Kellon siirtyminen puoli tuntia eteeenpäin. Se on tapahtunut muistikuvan mukaan 15 vuotiaasta alkaen tähän 42 vuoden ikääni 5-10 kertaa, en ole pitänyt tarkkaa kirjaa, aikajakso on pitkä, mutta nyt vaan tuntuu siltä että kai tällä joku tarkoitus on? Viiemeisin kerta on viime viikolta, kännykän kellon siirtyminen tasan puoli tuntia eteenpäin, niinkuin kaikki edellisetkin kerrat. Aina puoli tunntia ja eteenpäin. Kello on sängy vieressä joko herätyskello tai kännykän kello, ja nuorempana taisi sängyn vieressä ollut rannekello. Kai tälle joku seliltys on, ainakin yhteistä täälle on se, että elämässä on ollut tuolla hetkellä ahditavia, vaikeita hetkiä ja kuten viime viikolla. Riita perheen kanssa ja nukkumaan meno ahdistuneena. Taisi olla nuorena kasvukivut. En ole kovin uskovainen ja jos tällä on tarkoitus niin ehkä se on se muistutus, että ota opikseksi.. En tiedä onko uskomuksella merkitystä tai sitten on ja suojelusenkeli muistuttaa kuolevaisuudesta ja asioiden tärkeysjärjestyksestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6984
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      109
      3588
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      26
      2920
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2618
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      2233
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      361
      1885
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1820
    8. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      12
      1768
    9. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1728
    10. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      51
      1586
    Aihe