KRISTUS ON SOVITUKSEMME JA KAIKKEMME
" Ei ole muuta tietä Jumalan tykö. Pelastuksen valtatien nimi on Kristus. " (anneli-elina=
Tuossapa on jo nähty tie luvattuun maahan niinkuin Mooses sai nähdä Lähi-Idän luvatun
maan. Puuttuu vain että lähdetään sitä tietä ... John Bunyan kutsuu sitä "kristityn vaellukseksi".
Kun on kasvettu Kristuksessa, niin Jeesus onkin sitten jo koko totuus ja vielä pitemmälle
Kristuksen tuntemuksessa edennyt huudahtaa:
Hän on elämäni, Hän on kaikkeni!
Sillä Jeesus on minulle pelastus, parannus, terveys, vanhurskaus, ilo, rauha, viisaus -
kaikki täyteys.
Ef 1:22-23
22
Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle,
23
joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää.
MAHDOTON TEHTÄVÄ
Inhimillisesti mahdoton tehtävä minulle, sinulle, meille kaikille - jakaa Kristuksen koko täyteys kaikelle maailmalle ja edustaa Hänen koko täyteyttään myös opissamme ja elämässämme.
Täällä me vain kinastelemme adventti"totuudesta" (saptttisinetti ja TT-oppi).
Ylifariseus ja kolme enkeliä ynnä muut nimimerkit (tätä nykyä lähinnä Stork ja annu42)esiintuovat adventtiuskoa - tällä erää peitellysti - jonka sitten nimettömät adventistit tyrmäävät: "valhetta!".
Ja valhetta se onkin, vaikka alex-kasi rohkaisee näitä säestyksellään; saatanallisilla säikeillä hänen luonnehtimiaan "ei-adventisteja" vastaan.
Jotain hänelläkin lienee silti adventismia vastaan, kun yhä pysyttelee luterilaisena (oma todistus), silläkin uhalla, että ei-adventtisuus olisi yhtä kuin pedonmerkki. (sunnuntain hyväksyminen)
MIHIN JEESUS-USKO JOHTAA?
Adventtitotuus johtaa ennenpitkää adventtiseurakuntaan tietysti. Mihin Kristukseen uskominen sitten johtaa? Mikä on näkyvä merkki Krsitus-uskosta?
Joh. 10:9
Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu,
ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
Hepr. 10:20
ja näin avannut meille uuden, elämään vievän tien, joka kulkee väliverhon -- hänen ruumiinsa -- kautta.
Niinpä rakkaat toisinajattelijat, hyvät vihamiehet ja arvoisat lukijat - uskominen Kristukseen avaa suljetut ovet! Aina voidaan käydä sisälle ja ulos ja laidun aina löytyy - elämä on.
Ilm. 3:8
"Minä tiedän sinun tekosi. Edessäsi on nyt avoin ovi, minä olen sen avannut, eikä kukaan voi sitä sulkea. Sinun voimasi ovat vähäiset, mutta sinä olet ottanut sanani varteen etkä ole kieltänyt nimeäni. [2. Kor. 2:12]
Voimamme voi olla vähäinen, mutta kun emme kiellä
Jeesuksen nimeä, niin elämä on meille avoin ovi.
Rakkaudesta elämään
Kristus olkoon kaikkemme
5
169
Vastaukset
ALEX-KASIN PUOLUSTUKSIA
" Anti-adventismin puolustuksia ....
Kirjoittanut: alex-kasi
16.11.2008 klo 20.09 "
" Entä tuliko mitään ajatuksia
16.11.2008 klo 23.26 "
Pyynnöstä kävimme uudestaan läpi alex-kasin anti-viestin.
Mitään tähdellistä ei löytynyt, mutta pyynnöstä komemntoin ...
1.
"Antin uusin vitsi:
Ja nyt sitten Antti sanoo että ADVENTISTIT PUOLUSTAVAT NÄITÄ VASTAAN"
(alex-kasi)
K r i s t i t y n p u o l u s t u s :
Kukahan se puolustautuu, vieläpä luterilaisuduen nimissä adventismin puolesta!
2.
" Luullaan, että kun oikein monta kertaa jotain valhetta toistetaan ...
niin hokkus pokkus... siitä tuleekin totta... :) "
(alex-kasi)
Niin näytät luulevan, jopa uskovan. Adventti"totuus" on jo kumottu, mutta sinä ...
3.
" alex-kasi on ollut Jt, mormooni, satanisti, hellari, adventisti, kiihko, ellen-sapatisti, ellen-oppilas, A-kirkon pääjehu... vain muutamia mainitakseni "
(alex-kasi)
Kaikki tiedämme sinut luterilaiseksi ja allekirjoittanut on sitä palstalla kummastellut, että
mikä estelee sinua viemästä myös kehosi adventtiliikkeeseen, kun sielusi siellä jo on.
Mikset luovu pedonmerkistä, luterilaisuudesta?
4.
" on mahdotonta keskustella uskonnosta " (alex-kasi)
Minulle ei ole mahdotonta keskustella uskonnosta, mutta hyödytöntä se on.
Mieluummin menen itse asiaan: keskustelen uskosta. Sillä uskontoa on kaikki Sanan
ulkopuolinen ja Raamattu on uskonoppia. Sekä vanha että uusi testamentti.
5.
" Ei Antti ole edes tajunnut, että alex-kasi on luterilainen :) ... " (alex-kasi)
Olen useasti oudoksunut sitä, että juridisesti olet tunnustautunut luterilaiseksi ja palstalla
rohkaiset ellenistejä hyökkäyksiin "ei-adventisteja" vastaan.
6.
" :) Heh heh - ei mitään uutta
17.11.2008 klo 01.12 "
Ei uutta, ei. hehkutat lähes poikkeuksetta jo mmoneen kertaan kumottujen valheiden puolesta.
Ja tavaramerkkisi on, ettet ole tietävinäsi tietyistä Raamatun jakeista ja totuuksista.
Kakaramaista hehettelyä ja viimeisen sanan sanomisen pakkomiellettä. Mutta kukaan meistä
ei sitä sano, vaan Jeesus. Pari tuhatta vuotta ennen Jeesusta jo Job todisti siitä:
Job 19:25
Minä tiedän, että lunastajani elää. Hän sanoo viimeisen sanan maan päällä.
Tiedätkö miksi Job joutui ihan ääneen tunnustamaan Lunastajastaan?
Oli pakko puolustautua:
Job 19:18-29
18
Pahaiset kakaratkin minua halveksivat. Kun nousen seisomaan, he ovat heti ilkkumassa.
19
Oma ystäväpiirini inhoaa minua, nekin, joita minä rakastin, torjuvat minut. [Ps. 41:10, 55:13-15; Joh. 13:18]
20
Minä olen pelkkää luuta ja nahkaa, hampaani paljastuvat ikenien alta. [Ps. 102:6]
21
Säälikää minua, säälikää, te, jotka olette ystäviäni! Jumalan käsi on koskenut minuun.
22
Miksi tekin vainoatte minua, yhdessä Jumalan kanssa? Ettekö ole jo kylliksi minua kalvaneet?
23
Kunpa minun sanani kirjoitettaisiin muistiin, kunpa ne talletettaisiin kirjaan,
24
uurrettaisiin kallioon ikuisiksi ajoiksi taltalla hakaten, lyijyllä piirtäen!
25
Minä tiedän, että lunastajani elää. Hän sanoo viimeisen sanan maan päällä.
26
Ja sitten, kun minun nahkani on riekaleina ja lihani on riistetty irti, minä saan nähdä Jumalan, [19:26,27: 1. Kor. 13:12]
27
saan katsella häntä omin silmin, ja silmäni näkevät: hän ei ole minulle outo! Tätä minun sydämeni kaipaa.
28
Mutta te sanotte: "Kuinka puristamme hänestä totuuden esiin? Syyllinen hän joka tapauksessa on."
29
Pelätkää toki miekkaa! Tuollainen kovuus on synti, joka ansaitsee kuoleman. Muistakaa: on olemassa tuomari.- jotka sanovat Herra
Herra, pääse Jumalan valtakuntaan."
Jos sydän ei ole saanut ympärileikkausta ja siksi mieli ei ole muuttunu armolliseksi ja laupiaaksi, saa huutaa yötä päivää Herra nimeä ja kirjoitella siitä alati, mutta vaikutusta sillä ei ole mihinkään.
Ei ihminen, joka alati arvostelee toisia ja tuomitsee näiden näkemyksiä ole kelvollinen Jumalalle, vaan hän kirjanoppinut ja fariseus.- Kerro mitä on laupeus
Kerro, kerro. Ja selitä myös, mitä ja miksi Jeesus
puhui fariseuksille ja lainkiivailijoille.
Mutta älä sano, ettei Jeesus saa arvostella
noita lainoppineita! - medio7
Amen!
Ei sapatista hokeminen tai sunnuntaipedonmerkistä
väitteleminen tahi tutkivien tuomioiden julistaminen
ketään pelasta vaan Jeesus pelastaa, uskon kautta.
Uskova tekee Jumalan tahdon.
Matteus 7.
15 "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia.
[7:15-20: Matt. 12:33; Luuk. 6:43-45 : Miika 3:5; Matt. 24:11,24; Ap. t. 20:29; 2. Piet. 2:1,2]
16 Hedelmistä te heidät tunnette. Eihän orjantappuroista koota rypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita.
Ilm. 3:17
"Sinä kerskut, että olet rikas, entistäkin varakkaampi, etkä tarvitse enää mitään. Et tajua, mikä todella olet: surkea ja säälittävä, köyhä, sokea ja alaston.
[Hoos. 12:9; 1. Kor. 4:8]
NE TEOT
Matt 25.
41 "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. [Matt. 7:23 | Mark. 9:48; Juud. 7; Ilm. 20:10,15]
42 Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa.
43 Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.'
44 "Silloin nämäkin kysyvät: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?'
45 Silloin hän vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
46 "Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
[Dan. 12:2; Joh. 5:29; Room. 2:7,8; Ilm. 20:15] - Sisar hento
Matt. 12:50
Jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini." [Joh. 15:14; Room. 8:29; Hepr. 2:11]
Johanneksen 6. luku
27 Älkää tavoitelko katoavaa ruokaa, vaan katoamatonta, sitä, joka antaa ikuisen elämän. Sitä teille antaa Ihmisen Poika, sillä Isä, Jumala itse, on merkinnyt hänet sinetillään." [Joh. 1:32,33]
28 He kysyivät: "Mitä meidän tulee tehdä, että tekomme olisivat Jumalan tekoja?"
29 Jeesus vastasi: "Uskokaa häneen, jonka Jumala on lähettänyt. Se on Jumalan teko." [1. Joh. 3:23]
Ei se niin nokon nuukaa ole, mitä ruokaa menee
vatsaan. Jeesusken sana ovat "henki ja ovat
elämä". Ja sisäinen terveys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1911350
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138903- 85852
- 51758
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?51750Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t253637Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä312601Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55589Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7585- 53584