Tikkukahvista

nuha?

Moikka

Kävin tässä kaupungissa yhden tuttuni luona. Kävimme sitten yhdessä kahvilla sellaisessa hienommassa kahvilassa, itse en ole moisiin edes tottunut. Harvemmin käyn kahviloissa kun ei meidän kylällä ole varsinaisesti mitään kahvilaa, toki parista keskikaljapaikasta kahviakin saisi, mutta eihän sinne ilkene mennä. No menimme kahvilaan kuten kaupungeissa on kai sitten tapana. Hämmästelin suuresti kun tässä saamassani kahvissa ei ollutkaan lusikkaa vaan sellainen tikku, vähän kuin jäätelötikku mutta pidempi ja kapeampi. No uskallauduin sitten kuitenkin juomaan tikkukahvini. Kotona sitten minulle iski kauhea nuha, pahempi kuin vuosikausiin. Itseasiassa yhtä paha nuha minulla on viimeksi ollut kun olin joskus käymässä enolla ja siellä sirkkelöitiin lautoja pihalla ja sahajauhoa oli kaikkialla. Mietinkin että tuo nuha tuli varmasti siittä kahvinsekoitustikusta. Miksei kaupungeissa voida käyttää hygieenisiä muovilusikoita tai oikeita metallilusikoita kahvinsekoitukseen vaan käytetään puutikkuja joissa voi olla vaikka mitä tauteja, puuhan on osa aiemmin elänyttä orgasmia. Sekoittaisitko kahviasi luulla?

12

523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helsinkiläinen*

      Jos kahvilassa annettiin puutikku metallilusikan sijaan, oli kyseessä varsinainen räkälä - kuvittelee sitten kahvilanpitäjä itse mitä tahansa läävänsä tasosta.

      Kai sentään kuppi oli oikeata posliinia, eikä mikään pahvi- tai muovimuki? Tosin lisäksi nuo korkeat posliinimukitkin ovat karmeita. Matala posliinikuppi pitää olla.

      Puun aiheuttamasta allergiareaktiosta en sitten tiedä mitään. Mutta - kai sentään tarkoitit "organismia" etkä "orgasmia"...

      • tosiaan tarkoitin :)))

        Muki oli tosiaan pahvia, ajattelin että se on nyt joku muotijuttu. Yli kaksi euroa se kahvi maksoi joten ajattelin luonnollisesti että kyseessä oli hienompi paikka.


      • hmmhmmm.
        tosiaan tarkoitin :))) kirjoitti:

        Muki oli tosiaan pahvia, ajattelin että se on nyt joku muotijuttu. Yli kaksi euroa se kahvi maksoi joten ajattelin luonnollisesti että kyseessä oli hienompi paikka.

        Kyllä tosiaan oli aivan kauhea paikka kyseessä jos pahvimukissa kahvisi sait! Take awayt tietty laitetaan pahvimukiin (ellet omista omaa take-away kuppia jonka voi pestä). Take awayssa tulee se puutikku mukaan. Monet ottavat take awayn, joten kai sitä muotijutuksikin voisi sanoa... taitaa tosin tuo olla jo vähän menneen talven lumia.
        Kyllä ns. paremmassa kahvilassa saa kahvinsa ihan posliinikuppiin. Kaksi euroa ei kuulosta kummalliselta, itse olen pulittanut jopa 3.70 euroa hyvästä(!!) kahvista.
        Onneksi täällä kotikaupungissani ei tarvitse tyytyä trendikuppiloidenkaan tarjontaan, jos ei halua, vaan löytyy myös perinteisiä kahviloita joissa juodaan matalista posliinikupeista ja leivonnaiset ovat tuoreita pienessä leipomossa valmistettuja. Joten valinnanvaraa on. Miksi mennä missään kaupungissa hakemaan take away- kahvi ja juoda se kahvilassa??! JOS on parempaa tarjolla? Take away on nimenomaan take away, suurinpiirtein hätätapausta varten jos ei ehdi paikan päällä *oikeasta* kupista juomaan.
        Toinen asia! Jos olet saanut puutikusta nuhan... niin sitten luulisin että esim. työntekijän olisi pitänyt olla sairaana. Olisit voinut silloin saada sen ns. oikeasta lusikastakin
        Flunssan voi saada mistä tahansa- todennäköisesti olet saanut sen vain jostain pisaratartuntana. Kai sen voi maallakin saada ja ilman tikkuja.
        Ja flunssavirushan käsittääkseni itää pari päivää ennen oireita, joten olet tosiaan voinut saada sen mistä tahansa. Mutta oli miten oli, pysy silti kaukana tikkukahveista ;)


      • ettäpä
        hmmhmmm. kirjoitti:

        Kyllä tosiaan oli aivan kauhea paikka kyseessä jos pahvimukissa kahvisi sait! Take awayt tietty laitetaan pahvimukiin (ellet omista omaa take-away kuppia jonka voi pestä). Take awayssa tulee se puutikku mukaan. Monet ottavat take awayn, joten kai sitä muotijutuksikin voisi sanoa... taitaa tosin tuo olla jo vähän menneen talven lumia.
        Kyllä ns. paremmassa kahvilassa saa kahvinsa ihan posliinikuppiin. Kaksi euroa ei kuulosta kummalliselta, itse olen pulittanut jopa 3.70 euroa hyvästä(!!) kahvista.
        Onneksi täällä kotikaupungissani ei tarvitse tyytyä trendikuppiloidenkaan tarjontaan, jos ei halua, vaan löytyy myös perinteisiä kahviloita joissa juodaan matalista posliinikupeista ja leivonnaiset ovat tuoreita pienessä leipomossa valmistettuja. Joten valinnanvaraa on. Miksi mennä missään kaupungissa hakemaan take away- kahvi ja juoda se kahvilassa??! JOS on parempaa tarjolla? Take away on nimenomaan take away, suurinpiirtein hätätapausta varten jos ei ehdi paikan päällä *oikeasta* kupista juomaan.
        Toinen asia! Jos olet saanut puutikusta nuhan... niin sitten luulisin että esim. työntekijän olisi pitänyt olla sairaana. Olisit voinut silloin saada sen ns. oikeasta lusikastakin
        Flunssan voi saada mistä tahansa- todennäköisesti olet saanut sen vain jostain pisaratartuntana. Kai sen voi maallakin saada ja ilman tikkuja.
        Ja flunssavirushan käsittääkseni itää pari päivää ennen oireita, joten olet tosiaan voinut saada sen mistä tahansa. Mutta oli miten oli, pysy silti kaukana tikkukahveista ;)

        "tikkukahvia"? Tikkuviina vielä jotenkin menisi...

        Ja sitten "pahvikahvit"! Kahviloita, joissa kahvi tarjoillaan pahvimukissa, kutsun "pahviloiksi".


      • nimen omaan
        hmmhmmm. kirjoitti:

        Kyllä tosiaan oli aivan kauhea paikka kyseessä jos pahvimukissa kahvisi sait! Take awayt tietty laitetaan pahvimukiin (ellet omista omaa take-away kuppia jonka voi pestä). Take awayssa tulee se puutikku mukaan. Monet ottavat take awayn, joten kai sitä muotijutuksikin voisi sanoa... taitaa tosin tuo olla jo vähän menneen talven lumia.
        Kyllä ns. paremmassa kahvilassa saa kahvinsa ihan posliinikuppiin. Kaksi euroa ei kuulosta kummalliselta, itse olen pulittanut jopa 3.70 euroa hyvästä(!!) kahvista.
        Onneksi täällä kotikaupungissani ei tarvitse tyytyä trendikuppiloidenkaan tarjontaan, jos ei halua, vaan löytyy myös perinteisiä kahviloita joissa juodaan matalista posliinikupeista ja leivonnaiset ovat tuoreita pienessä leipomossa valmistettuja. Joten valinnanvaraa on. Miksi mennä missään kaupungissa hakemaan take away- kahvi ja juoda se kahvilassa??! JOS on parempaa tarjolla? Take away on nimenomaan take away, suurinpiirtein hätätapausta varten jos ei ehdi paikan päällä *oikeasta* kupista juomaan.
        Toinen asia! Jos olet saanut puutikusta nuhan... niin sitten luulisin että esim. työntekijän olisi pitänyt olla sairaana. Olisit voinut silloin saada sen ns. oikeasta lusikastakin
        Flunssan voi saada mistä tahansa- todennäköisesti olet saanut sen vain jostain pisaratartuntana. Kai sen voi maallakin saada ja ilman tikkuja.
        Ja flunssavirushan käsittääkseni itää pari päivää ennen oireita, joten olet tosiaan voinut saada sen mistä tahansa. Mutta oli miten oli, pysy silti kaukana tikkukahveista ;)

        pahvimukissa. Ymmärsin että se oli hänen mielestään joku hieno juttu jota halusi samalla minulle maalaiselle esitellä. 3.70 on jo hurja hinta, sillähän saa melkein jo kahvipaketin. Ei taida minusta olla kaupungissa eläjäksi ja kahviloissa kahvittelijaksi...


      • kahvittelija (edell)
        nimen omaan kirjoitti:

        pahvimukissa. Ymmärsin että se oli hänen mielestään joku hieno juttu jota halusi samalla minulle maalaiselle esitellä. 3.70 on jo hurja hinta, sillähän saa melkein jo kahvipaketin. Ei taida minusta olla kaupungissa eläjäksi ja kahviloissa kahvittelijaksi...

        Myönnetään: 3.70 euroa on Paljon, enkä toiste taida maksaa ihan noin korkeaa hintaa kahvistani; mutta toisaalta, harvoin (jos koskaan) olen juonut niin hirveän hyvää kahvia! Ja niin isoa, taisi olla 4-5 dl :D. Kyseessä taisi olla muistaakseni joku jättikokoinen vaniljalatte :)
        Kahvi oli erinomaista laadultaan, ei kitkeryyttä, sopivan vahvaa, yksinkertaisesti hyvää. (No voi, nyt alan jo kaivata sitä).
        Mutta tuollaiset herkutteluhetkethän ovat vain erityistapauksia varten, en minäkään ihan joka päivä melkein 4 e kahviini laittaisi, johan siinä menisi minulta opiskelijalta kaikki rahat alta aikayksikön. Siksipä useimmiten keittelen kahvit itse, saahan kahvipaketin hyvinkin alle tuon 3.70
        Tosin ihan mitä tahansa en osta, vaan kyllä itse keitetynkin pitää hyvää olla.
        Makusiirapit ovat mielenkiintoisia, mutta kalliita.
        Oikeasti hyvä kahvinkeitin, vaikkapa Moccamaster, olisi ihan hankintalistan kärkituntumassa. Jospa olisi joskus niin paljon rahaa *haaveilee*.
        Kaupungissa elämisessä ei ole mitään vikaa, sanoo tässä entinen maalainen. Mutta jos joka päivä ravintoloissa/kahviloissa/baareissa käy, se käy kukkarolle. Enkä usko että kovin moni oikeasti niin tekeekään että hakee aina ruokansa/kahvinsa kuppiloista.
        Ei maalla ja kaupungissa asuminen niin paljon eroa toisistaan. Kustannukset taitavat olla lähes samat; maalla vain kustannukset tulevat eri asioista kuin kaupungissa, kuten siitä, että usein oman auton käyttö on välttämätöntä. Ja varsinkin omakotitaloasumisessa on omat kustannuksensa... verrattuna vaikkapa kerrostaloasuntoon. No tämä oli kyllä vähän off-topic. Joten se siitä.
        Mutta joopa joo, mainitsemaltasi "esittelyltä" vähän kuulostaa. Mutta onpa kummallista, minä en ns. kaupunkilaisena näe mitään erikoista jossain pahvimukissa!
        Pilailulta tuntuu koko juttu muutenkin.


      • , vain
        kahvittelija (edell) kirjoitti:

        Myönnetään: 3.70 euroa on Paljon, enkä toiste taida maksaa ihan noin korkeaa hintaa kahvistani; mutta toisaalta, harvoin (jos koskaan) olen juonut niin hirveän hyvää kahvia! Ja niin isoa, taisi olla 4-5 dl :D. Kyseessä taisi olla muistaakseni joku jättikokoinen vaniljalatte :)
        Kahvi oli erinomaista laadultaan, ei kitkeryyttä, sopivan vahvaa, yksinkertaisesti hyvää. (No voi, nyt alan jo kaivata sitä).
        Mutta tuollaiset herkutteluhetkethän ovat vain erityistapauksia varten, en minäkään ihan joka päivä melkein 4 e kahviini laittaisi, johan siinä menisi minulta opiskelijalta kaikki rahat alta aikayksikön. Siksipä useimmiten keittelen kahvit itse, saahan kahvipaketin hyvinkin alle tuon 3.70
        Tosin ihan mitä tahansa en osta, vaan kyllä itse keitetynkin pitää hyvää olla.
        Makusiirapit ovat mielenkiintoisia, mutta kalliita.
        Oikeasti hyvä kahvinkeitin, vaikkapa Moccamaster, olisi ihan hankintalistan kärkituntumassa. Jospa olisi joskus niin paljon rahaa *haaveilee*.
        Kaupungissa elämisessä ei ole mitään vikaa, sanoo tässä entinen maalainen. Mutta jos joka päivä ravintoloissa/kahviloissa/baareissa käy, se käy kukkarolle. Enkä usko että kovin moni oikeasti niin tekeekään että hakee aina ruokansa/kahvinsa kuppiloista.
        Ei maalla ja kaupungissa asuminen niin paljon eroa toisistaan. Kustannukset taitavat olla lähes samat; maalla vain kustannukset tulevat eri asioista kuin kaupungissa, kuten siitä, että usein oman auton käyttö on välttämätöntä. Ja varsinkin omakotitaloasumisessa on omat kustannuksensa... verrattuna vaikkapa kerrostaloasuntoon. No tämä oli kyllä vähän off-topic. Joten se siitä.
        Mutta joopa joo, mainitsemaltasi "esittelyltä" vähän kuulostaa. Mutta onpa kummallista, minä en ns. kaupunkilaisena näe mitään erikoista jossain pahvimukissa!
        Pilailulta tuntuu koko juttu muutenkin.

        moukat juovat kahvinsa pahvimukeista.


      • että tuttuni
        kahvittelija (edell) kirjoitti:

        Myönnetään: 3.70 euroa on Paljon, enkä toiste taida maksaa ihan noin korkeaa hintaa kahvistani; mutta toisaalta, harvoin (jos koskaan) olen juonut niin hirveän hyvää kahvia! Ja niin isoa, taisi olla 4-5 dl :D. Kyseessä taisi olla muistaakseni joku jättikokoinen vaniljalatte :)
        Kahvi oli erinomaista laadultaan, ei kitkeryyttä, sopivan vahvaa, yksinkertaisesti hyvää. (No voi, nyt alan jo kaivata sitä).
        Mutta tuollaiset herkutteluhetkethän ovat vain erityistapauksia varten, en minäkään ihan joka päivä melkein 4 e kahviini laittaisi, johan siinä menisi minulta opiskelijalta kaikki rahat alta aikayksikön. Siksipä useimmiten keittelen kahvit itse, saahan kahvipaketin hyvinkin alle tuon 3.70
        Tosin ihan mitä tahansa en osta, vaan kyllä itse keitetynkin pitää hyvää olla.
        Makusiirapit ovat mielenkiintoisia, mutta kalliita.
        Oikeasti hyvä kahvinkeitin, vaikkapa Moccamaster, olisi ihan hankintalistan kärkituntumassa. Jospa olisi joskus niin paljon rahaa *haaveilee*.
        Kaupungissa elämisessä ei ole mitään vikaa, sanoo tässä entinen maalainen. Mutta jos joka päivä ravintoloissa/kahviloissa/baareissa käy, se käy kukkarolle. Enkä usko että kovin moni oikeasti niin tekeekään että hakee aina ruokansa/kahvinsa kuppiloista.
        Ei maalla ja kaupungissa asuminen niin paljon eroa toisistaan. Kustannukset taitavat olla lähes samat; maalla vain kustannukset tulevat eri asioista kuin kaupungissa, kuten siitä, että usein oman auton käyttö on välttämätöntä. Ja varsinkin omakotitaloasumisessa on omat kustannuksensa... verrattuna vaikkapa kerrostaloasuntoon. No tämä oli kyllä vähän off-topic. Joten se siitä.
        Mutta joopa joo, mainitsemaltasi "esittelyltä" vähän kuulostaa. Mutta onpa kummallista, minä en ns. kaupunkilaisena näe mitään erikoista jossain pahvimukissa!
        Pilailulta tuntuu koko juttu muutenkin.

        tosiaan vain pilaili kustannuksellani tuossa pahvimuki asiassa kun tietää etten ole niin perillä kaupungin jutuista :(


      • vaan pysytellä siellä
        että tuttuni kirjoitti:

        tosiaan vain pilaili kustannuksellani tuossa pahvimuki asiassa kun tietää etten ole niin perillä kaupungin jutuista :(

        pöndellä


      • ja sanotaan
        vaan pysytellä siellä kirjoitti:

        pöndellä

        kylläkin "böndellä" eikä "pöndellä", juntti.


      • pöntöllä.........
        ja sanotaan kirjoitti:

        kylläkin "böndellä" eikä "pöndellä", juntti.

        ............


    • monenlaista pöpöä

      saada, ties mistä höyläämön lattialta poimittuja hukkapaloja kun ovat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5245
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3277
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe