luottokortti maksuhäiriöiselle?

jarskaboy

Elämäntilanteeni on sellainen, että olen aiemmin hankkinut itselleni sellaisen pienemmän tason maksuhäiriömerkinnän, eli siis ei käräjäoikeuden tuomioa tjsp, vaan se perusmerkintä.

Nyt tilanne on kuitenkin sellainen, että olen menossa töihin paikkaan, jossa on tarve matkustaa ulkomailla, mutta siten, että esim. hotellilaskut hoidetaan itse ja firmalle tehdään matkakorvaushakemukset ja ne maksetaan takaisin. Eli siis ts. tarvitsisin oman luottokortin.

Onko tällaista mahdollisuus saada mitenkään?

10

3501

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ole.

Jos on merkintä, niin käytännössä on mahdoton saada luottokorttia. Ikävä kyllä.
      Eikö firma voisi antaa sinulle Eurocardia, eli firman nimissä olevaa luottokorttia.

• Rekrytoitsija

Taitaapa käydä sillä tavalla, että työpaikan saakin joku muu jolta löytyy luottoa.

• vielä hellitä

vaan soita luottokuntaan( tms firmaan) ja kysy saako luottokortin jollain takauksella. Esim maksamalla tietty takuusumma etukäteen. Ikääkuin olisin joskus kuullut jostain sellaisesta...
      Saattaa riippua maksuhäiriön suuruudesta millaiseksi se on määritelty...

• Onnistuu

Esimerkiksi Visan ehdoissa sanotaan selvästi ja yksiselitteisesti:

----Visa-kortin voi hakemuksesta saada säännöllisiä tuloja nauttiva henkilö, joka tunnetusti hoitaa raha-asiansa hyvin ja jolla ei ole rekisteröityjä maksuhäiriöitä-----

• kerran..
        Onnistuu kirjoitti:

Esimerkiksi Visan ehdoissa sanotaan selvästi ja yksiselitteisesti:

----Visa-kortin voi hakemuksesta saada säännöllisiä tuloja nauttiva henkilö, joka tunnetusti hoitaa raha-asiansa hyvin ja jolla ei ole rekisteröityjä maksuhäiriöitä-----

eräältä tutulta, että luottoyhtiö pyysi pankilta jonkin vakuutuksen, jotta tämä saisi luottokortin. Takana oli maksuhäiriömerkintä. Tiedä sitten...
        Voi kokeilla toista yhtiötä...esim:

http://www.eurocardgold.fi/pow/wcp/eurocard_fi.asp

• noin 9 vuota sitten.

Palkanlaskija kutsui luokseen että sinulle anottu firmakortti ei onnistu kun luottotiedot menneet.No toimitusjohtajalle rehellisesti kertomaan mikä tilanne.Allekirjoitti firman takauksen ja kortit tuli.Ja nykyään omillani.

• niin sanottu

lievä häiriömerkintä, niin sen saa heti pois, kun todistaa että on maksanut kyseisen velan pois.

Jos et ole maksanut sitä vielä, niin tapahtuu seuraavaa:

Soita ulosottopiiriin, joka on lähettänyt merkinnän tiedot Suomen asiakastietoon. Saat ulosottomieheltä velkojan tiedot, velan viitetiedot ja velan summan. Sitten soitto Suomen asiakastietoon ja pyydät samat tiedot, viitenumeroiden ja summien on täsmättävä. Otat yhteyttä velkojaan ja kysyt asian tilaa. Saat velkojalta laskun (tässäkin on summien ja viitetietojen täsmättävä), jonka maksat ja saat kuitin tilalle. Kuitista otat jäljennöksen ja lähetät Suomen asiakastietoon.

Sitten luottohäiriömerkintäsi hajoaa bittiavaruuteen, eikä asiaa tarvitse muistella kuin painajaisissa.

• Suppee.

Musta noi suppeet häipyy itestään jos niistä kyse??, kun UO ukko saa "omansa" niin homma korjaantuu, ainakii mulla on vakuutusmaksuja ja tv-lupia otettu suoraan palkasta UO toimesta eikä niitä oo koskaan luottotietoihin tullu mitään.

• visa tulee

Saat kyllä luottokortin vakuusmaksulla, eli luotto raja 1000€, vakuusmaksu 3000-4000€

Näinhän luottokortit suurimmassa osassa maailmaa toimivat, esim. yhdysvalloissa ei kenelläkään täysi-ikäisellä ole automaattisesti luottotietoja, lähes jokainen joutuu ottamaan ensimmäisen luottokorttinsa takauksella.

Siellä luottotiedot karttuvat pikkuhiljaa, mikäli hoitaa kaikki maksut ajallaan. Kun on pisteitä riittävästi, saa lainaa, kortit ym. helpommin ja halvemmalla.

Saisi olla sama systeemi täälläkin

• ---

Hanki jostain pankista Visa Debit -kortti. Sillä onnistuu hotellin varaaminen ulkomailta ihan niinkuin normivisallakin. Katevarauksen se toki tekee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      153
      1383
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      124
      1111
    3. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      33
      872
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      216
      849
    5. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      792
    6. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      64
      762
    7. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      143
      754
    8. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      47
      696
    9. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      57
      632
    10. Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan

Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss
      Pyhäjärvi
      63
      593
    Aihe