Vieläkö katssastuksessa mitataan bensa-autosta päästöt myös tyhjäkäynnillä?
Tyyppiongelma joissakin VAG-kulkuneuvoissa (esimerkkinä mun -99 Octavia 1.6 litan AEE-koneella) on ollut jonkin päästörajan hienoinen ylittyminen tyhjäkäynnillä anturin vähän jäähtyessä, vaikka 2000 rpm:llä menee hyvin vaatimuksiin. Ja sitten on vaihdettu lambda-anturia aina muutaman vuoden välein, aika turhaan. Kallis on Boschin osa vaikka itse vaihdankin.
Pakokaasumittaus
14
6987
Vastaukset
- rek. ennen
Jos on rekisteröity ennen 2001, niin silloin mitataan myös joutokäynnillä. 1.1.2001 jälk. rek. autot ovat jo OBD:n piirissä eli niistä vain kierroksilla (yli 2000rpm)
- tyhjäkäynnillä?
Kiitokset nopeasta vastauksesta! Täytyypä tällä kertaa vetäistä kokeeksi kunnon motarilenkki ennen katsastusta, jos sillä saisi vähän poltettua anturista karstoja ... Lyhkäiset työmatka-ajot on varmaan yksi syy anturiongelmaan, ja kovin nokinen se on pinnalta ollut kun olen joskus vaihtanut.
- tyhjäkäynnillä?
tyhjäkäynnillä? kirjoitti:
Kiitokset nopeasta vastauksesta! Täytyypä tällä kertaa vetäistä kokeeksi kunnon motarilenkki ennen katsastusta, jos sillä saisi vähän poltettua anturista karstoja ... Lyhkäiset työmatka-ajot on varmaan yksi syy anturiongelmaan, ja kovin nokinen se on pinnalta ollut kun olen joskus vaihtanut.
Kävi hyvin! Ajelin reippaan parinkymmenen minuutin lenkin moottoritietä aamulla, tavallista isommilla kierroksilla / pienemmällä vaihteella. Ja sitten katsastukseen, leima tuli! Pakokaasuarvot oli kohdallaan. Itse ajattelen nyt, että olisinpa älynnyt tehdä näin aikaisempinakin vuosina, kun lambdoja on katsastuksen päästömittauksen hylkäyksen takia jouduttu uusimaan jopa kahden vuoden varaosatakuun aikana tyhjäkäynnin päästöarvojen takia ...
Luulen siis ongelman olevan lyhyet työmatka-ajot, joissa ei oikein pääse "karstoja" polttamaan ja moottori juuri ehtii lämmetä normaalitilaan - lambda-anturi on melko nokinen ollut kun sen olen vaihtanut.
- akenmies
kaikista muista vm yli -78 bensa autoista, mut OBD testin kanssa ei tarvii mitata 2001 ja uudemmista. Elikkä käyttöönotto vuosi 1978-2000 niin mitataan myös joutokäynnillä päästöt. OBD autoissa joutokäynntimittauksessa on raja-arvot vain lambda- arvolle, joka pitää olla 0,97-1,03 välillä.
- Obd
korvaa tyhjäkäynti mittauksen.
Lambda- arvo katsotaan vain poikkeustapauksissa, eli jos yhteyttä auton boksiin ei muodostu.
Muistathan laihaseos moottorit, joissa lambda voi olla "järkyttävän" suuri.
Silloin lambdaan tuijottaminen vie väärään lopputulokseen.
OBD mittaus korvaa tyhjäkäynnin mittauksen!!! - akenmies
Obd kirjoitti:
korvaa tyhjäkäynti mittauksen.
Lambda- arvo katsotaan vain poikkeustapauksissa, eli jos yhteyttä auton boksiin ei muodostu.
Muistathan laihaseos moottorit, joissa lambda voi olla "järkyttävän" suuri.
Silloin lambdaan tuijottaminen vie väärään lopputulokseen.
OBD mittaus korvaa tyhjäkäynnin mittauksen!!!Mutta jos ei saada yhteyttä auton OBD järjestelmään, riittää joutokäynnin lambda-arvon mittaus. Jos laihaseos moottorisissa autoissa on poikkeava lambda-arvo tulee siitä olla valmistajan edustajan ohje poikkeavalle menettelylle, jos ohjetta ei ole, toimitaan kuten normaali tapauksessa. hylkyjäkin saattaa siten tulla poikkeavasta arvosta, mutta mittaus on tehty oikein, jos muuta tietoa ei ole saatavilla.
- Kuin 30-40 s täysillä
Minusta tyhjäkäynnillä mitaten kuulostaa jotenkin paremmalta. Diesel autoa huudatetaan 30-40 sekuntia täysillä muutamana jaksona. Ei kuullosta koneen ikää lisäävälle... voin kertoa.
- 2-3 sekuntia
en pidä täysiä kierroksia kuin pari sekuntia, eihän se savun määrä siitä enää kasva, vaikka pidettäisiin minuutti kerrokset tapissa
- huudatus
2-3 sekuntia kirjoitti:
en pidä täysiä kierroksia kuin pari sekuntia, eihän se savun määrä siitä enää kasva, vaikka pidettäisiin minuutti kerrokset tapissa
Kyllä ainakin minun omaa diesel mersuani huudatettiin salossa melkein minuutti, ja sitte toisen kerran vielä perään. kuulosti aivan koneen tapolta minusta.
- Herte
huudatus kirjoitti:
Kyllä ainakin minun omaa diesel mersuani huudatettiin salossa melkein minuutti, ja sitte toisen kerran vielä perään. kuulosti aivan koneen tapolta minusta.
Katsastusasemalla on mittauksesta tuloste, johon kone on merkinnyt ajan, jonka kierrokset ovat olleet "tapissa". Käypä pyytämässä ko. lappu näytille. Jos kierrokset ovat todella olleet huipussaan melkein minuutin, ota lapusta kopio ja tee reklamaatio.
- ......
Herte kirjoitti:
Katsastusasemalla on mittauksesta tuloste, johon kone on merkinnyt ajan, jonka kierrokset ovat olleet "tapissa". Käypä pyytämässä ko. lappu näytille. Jos kierrokset ovat todella olleet huipussaan melkein minuutin, ota lapusta kopio ja tee reklamaatio.
> Katsastusasemalla on mittauksesta tuloste, johon kone on merkinnyt ajan, jonka kierrokset ovat olleet "tapissa". Käypä pyytämässä ko. lappu näytille.
Mielenkiintoinen tieto tuo.
- Tahallaan rikkovat
Joo ja mun dieseliä kierrätettiin puoli vuorokautta, ja sitten seuraavana päivänä jatkettiin. Pumpusta vielä nostettiin rajoitinta ylöspäin, että saatiin kunnon vingutukset. Ja kyllä minä niin mieleni pahoitin.
Joopajoo.- Diesel huuto
Mun diisseli huutaa vieläkin, katsari sanoi ; mittari ilmoittaa milloin kaasupoljin vapautetaan!
Diesel-mittaukset meni paskanjauhamiseksi. Sen verran vielä siihen alkuperäiseen asiaan, että 1999 auto mitataan kyllä myös joutokäynnillä. 2001 eteenpäin oleva bensiinikäyttöinen henkilöauto vain siinä tapauksessa, ettei järjestelmään ole yhteyttä tai osajärjestelmätestejä on suorittamatta eikä lambdaintegraatiota tai jännitettä pystytä lukemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184611Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5022431Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1422001Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.181869- 811576
- 1461505
- 111161
- 101964
- 124842
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik40839