Suomen levinnein väärennys = luomistaru

Jos minä menen Akateemiseen tai mihin muuhun kauppaan ja pyydän uusimman ja tuoreimman luomistaruversion kirjasta Raamattu, niin tosi uskovat pitää sitä:

-väärenteenä, vääristeltynä
-miljoonia virheitä sisältävänä
-päin honkia kirjoitettuna
-päin mäntyä tulkittuna

Että onpas "vahva" todiste tuo - luomisesta :D
Taitaa ollakin Suomen levinnein väärennys. :D

8

470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Thomaus

      että vuoden 92-version olisivat kääntäneet ihmiset, jotka eivät edes usko Jumalaan.
      Eli mutkia on varmastikkin vedelty suoraks..

      Yhtä kaikki Jeesus Kristus löytyy kyllä tästäkin käännöksestä ja etsivä löytää.

      • muun muassa

        että paavi on ateisti ja että evankelisluterilaisen kirkon johtajat palvelevat saatanaa.

        Minä en usko kaikkia legendoja joita kuulen. Uskotko sinä?


      • asdfdsaasd
        muun muassa kirjoitti:

        että paavi on ateisti ja että evankelisluterilaisen kirkon johtajat palvelevat saatanaa.

        Minä en usko kaikkia legendoja joita kuulen. Uskotko sinä?

        Raamattua on hauska lueskella ja hihitellä sen kirjoittajien toilailuille. Ihan mielenkiintoisia tarinoita, mutta kukapa niitä todesta ottaisi, siinähän voisi tulla hulluksi.


      • Thomaus
        muun muassa kirjoitti:

        että paavi on ateisti ja että evankelisluterilaisen kirkon johtajat palvelevat saatanaa.

        Minä en usko kaikkia legendoja joita kuulen. Uskotko sinä?

        Sanotaan nyt, että tieto tuli luotettavalta taholta. (=

        Mutta alkuperäinen on aina alkuperäinen..

        Esimerkki:
        "Onko Raamatusta luettavissa muutakin kuin mitä tekstistä suoraan näkyy? Näin ovat kabbalistit uskoneet jo kauan, ja on olemassa teorioita useista eri salakirjoitusmetodeista, joita Raamatun sanotaan sisältävän.
        Koska heprealainen teksti on alunperin kirjoitettu ilman sanavälejä, sitä voidaan lukea paitsi oikealta vasemmalle myös vasemmalta oikealle sekä pystysuoraan molempiin suuntiin. Näitä koodeja ovat Gematria, Notatriko, Temurah, Athbash sekä avoin ja salattu Pyhä geometria. Tietokoneaikakaudella näitä koodeja on päästy perusteellisesti tutkimaan ja varsinkin ns.INTERVALLISALAKIRJOITUSTA on viime aikoina paljon tutkittu.

        Tämä intervallisalakirjoitus tarkoittaa sitä, että valittaessa tekstistä kirjaimia tietyin välein, esim. joka 13. kirjain, löytyy selväsanaisia viestejä kuten nimiä tai ennustuksia tulevista. Esim. Jes. 53: tekstissä muodostuu otettaessa joka 27. kirjain heprean lause " Shmi Jeshua", suomeksi 'minun nimeni on Jeshua', jonka uskotaan täten paljastavan 'Herran kärsivän palvelijan' todellisen nimen. 5 Moos. 4:42 pintatekstistä löytyy pystysuunnassa nimi Rabin ja poikittain sanat:hänet tullaan salamurhaamaan. Tämä tieto toimitettiin Jitzhak Rabinin työpöydälle ennen hänen salamurhaansa. Kirkkoherra Silvolan mukaan nämä koodit selittävät ja tarkentavat pintatekstiä ja ovat Jumalasta lähtöisin. Hän mainitsee mielenkiintoisena seikkana, että näitä koodeja ei löydy ns. apokryfikirjoista, ainoastaan Raamatun teksteillä on tämä ominaisuus."
        http://www.netikka.net/mpeltonen/huomioita2.htm


    • Justiina

      ...uskoa kuin kymmeneen käskyyn, siinä se oleellisin Jumalan ilmoitus lyhykäisyydessään, siis mitä muuta edes tarvii?

      • Eräs epäämättä oleellisimpia eettisiä ohjeita maailmassa on pyhittää joka 7. päivä, puhumattakaan naapurin karjan himoitsemista. Kuinka usein olenkaan himoinnut naapurin Jussin Mansikkia, mutta sitten olen muistanut, että Itsensä Poika ennen inkarnaatiotaan kielsi.


      • Justiina
        Aatami9 kirjoitti:

        Eräs epäämättä oleellisimpia eettisiä ohjeita maailmassa on pyhittää joka 7. päivä, puhumattakaan naapurin karjan himoitsemista. Kuinka usein olenkaan himoinnut naapurin Jussin Mansikkia, mutta sitten olen muistanut, että Itsensä Poika ennen inkarnaatiotaan kielsi.

        ...näsäviisaaksi.


    • maailman

      luetuimpia käännöksienkäännöksienkäännöksiä ja kopioidenkopioidenkopioita koko Raamattu. Lisäksi sitä on tulkittu mitä erilaisimpien suodattimien läpi. Kaikenkukkuraksi eräs huuhentaali Martin Lvtery puhdisteli sitä epämääräisin ja arveluttavin menetelmin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      316
      7118
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2174
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1601
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1419
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1133
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1127
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      1009
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      853
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      49
      837
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe