"Kelan asiantuntijat ovat tehneet päätöksensä paperien perusteella. Sairasloman myöntänyt erikoislääkäri on tavannut potilaan henkilökohtaisesti. Kummanko tahon päätös on luotettavampi?
- En pysty ottamaan siihenkään kantaa. Minulla ei ole oikeus kommentoida tätä asiaa, koska en tunne sitä. Kaksi asiantuntijaa ovat tässä eri mieltä, ja asia ratkeaa Sosiaaliturvan muutoksenhakulautakunnassa".
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/Kela P%E4%E4t%F6sten tekeminen potilasta n%E4kem%E4tt%E4 on maan tapa/115372
Päätöksen tekeminen potilasta näkemättä, on vaan maan tapa.
Kela: Päätökset tehdään potilasta
133
21394
Vastaukset
- Olen saman asian omakohtais...
kokenut. Minut moneen kertaan tutkinut ja hutkinut neurologi joukkioineen määräsi minut pitkälle sairauslomalle, mutta Kelan "spesialisti" minua näkemättä arvovaltaisesti arvioi minun olevan työkunnossa jo kahdessa viikossa. Siinä sitten neurologini kanssa pommittelimme arvoisaa spesialistia uusilla ja taas uusilla b-lausunnoilla ja koetuloksilla.
Noin vuosi elämästäni meni hukkaan tämän spesialistin takia. Takautuvasti sain vain osan rahoista. Tällä hetkellä olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Aivan liian nuorena. Joskus tulee mieleen, että ehkä en olisi, jos kaikki voimani ei olisi sairauteni pahimmillaan ollessa mennyt taistelussa Kelaa vastaan.
t. Katkera- otsikko nyt
oikeaan! Minulla kanssa neurologin lausunto jossa hän määräsi sairauslomaa vuoden loppuun! Juuri tänään tuli Kelasta hylkäävä päätös.... ja tämä oli toinen kerta... aikaisemmin en jaksanut alkaa valitusta kyhämään vaan jäin työttömäksi työnhakijaksi, mutta nyt ottaa niin paljon päähän tuo omavaltainen touhu, että valitan KYLLÄ...
Lääkekatto on täyttynyt jo toukokuussa, mutta vielä yrittivät maksattaa minulla lääkkeetkin kun käyttämäni lääke on niin kallista. Samaa sairautta olen potenut yli 20 vuotta... ja elämä yhtä helvettiä.... Tähän asiaan kyllä pitäisi puuttua
ylemmältä taholta!!!!!! - ranualla
Tuo juttuhan tarkoittaa vaan sitä, että ei kannata pelastaa toisen henkeä antamalla jotain itsestään. Jättäkää veretkin luovuttamatta, ettei vaan tapahdu mitään ja joudu KELAn kanssa asioimaan.
Toivottavasti en itse KELAan kanssa missään tekemisiin. En jaksanut lukea noita kaikkia mielipiteitä, joten voi olla joku muukin tuonut tämän esille. Toivon että seuraavasta on ainakin jollekin apua. Olen osatyökyvyttömyyseläkkeellä ja sain sen kertahakemuksella. Siksi tiedän, että lääkärillä on väliä.
Kun hain eläkettäni ja viimeisen kerran ennen hakemuksen lähettämistä kävin lääkärillä, hän pyysi tarkastamaan lausuntonsa, että se on siten kirjoitettu kuin pitääkin. Ihmettelin jotain kohtaa, että miten siinä noin lukee. Lääkäri sanoi, että älä siitä välitä, se on vastaus vakuutusyhtiön eläkkeen ehtoihin. Lausunnossa ei ollut mitään totuudesta poikkeavaa, mutta se oli esitetty jotenkin ihmeellisesti. Lääkäri sanoi, että hän tietää, mitkä on ehdot eläkkeen myöntämiselle ja siksi hän kirjoitti sen noin.
Siis, jos on ongelmia Kelan tai muiden vakuutuslääkärien kanssa, niin yksi syy voi olla se, että lausunnon kirjoittanut lääkäri ei tiedä, mitkä ovat myönteisen päätöksen ehdot. Toinen lääkäri joskus sanoi minulle, että hän on Kelan asiantuntijalääkäri ja olellista on se, että hakemus on muodollisesti oikein tehty. Ja että hakemus viodaan jättää kokonaan käsittelemättä, jos se ei ole muodollisesti oikein.
Asiantuntijalääkärit ilmeisesti lukee ikäänkuin sabloonan läpi hakemuksia ja laskee "osumia". Vieressä lienee lista niistä asioista, joita lausunnosta täytyy löytyä ja ellei niitä löydy tarpeeksi, niin potilas on liian terve eikä etuutta myönnetä. Tämä ajatuskulku oli omani eikä perustu tietoon.
Voihan se olla vähän hölmöä ottaa yhteyttä johonkin lääkärikeskukseen ja kysyä ensimmäisenä, että onko teillä yhtäkään Kelan asiantuntijalääkäriä palkkalistoillanne ja saisinko sellaiselle ajan. Siinä vaan säästää aikaa ja hermoja ja ansaitsee rahaa, kun sen selvittää. Itse olen saanut olla sattumalta sellaisten lääkärien potilas työterveyshuollossa.- pete1968
juu tuttua on ei riitä edes erikoislääkärin paperit kun kelassa tms päätetään potilaan puolesta minulla oli koko fysiatrian osaston lääkärien lasunnot ylilääkäriä myöten ja kelan mielestä täysin työkykyinen voi että ottaa päähän
- Entinen viljelijä
otsikko nyt kirjoitti:
oikeaan! Minulla kanssa neurologin lausunto jossa hän määräsi sairauslomaa vuoden loppuun! Juuri tänään tuli Kelasta hylkäävä päätös.... ja tämä oli toinen kerta... aikaisemmin en jaksanut alkaa valitusta kyhämään vaan jäin työttömäksi työnhakijaksi, mutta nyt ottaa niin paljon päähän tuo omavaltainen touhu, että valitan KYLLÄ...
Lääkekatto on täyttynyt jo toukokuussa, mutta vielä yrittivät maksattaa minulla lääkkeetkin kun käyttämäni lääke on niin kallista. Samaa sairautta olen potenut yli 20 vuotta... ja elämä yhtä helvettiä.... Tähän asiaan kyllä pitäisi puuttua
ylemmältä taholta!!!!!!Samassa jamassa ollaan,on käyty kuntoutukset ja monet tutkimukset ja kuvaukset läpi,todettu täysin työkyvyttömäksi,monen lääkärin todistukset,mela maksoi vuoden eläkettä,muutti sitten osaeläkkeeksi,ilman mitään selitystä,vuonna 2001,siitä lähtien maksanut osaeläkettä,valituksista välittämättä,(muutoksenhakulautakunta,vakuutusoikeus)edelleen täysin työkyvytön,enkä tästä enää parane,joten en suosittele melan vakuutuksen ottamista kenellekkään ,ei ole mitään turvaa kun sairaus iskee,,,,
- sairaslomalainen
Olen nyt ollut sairauslomalla lähes 2 vuotta työtapaturman vuoksi. Jo heti alkuun asiat alkoivat mennä ketuilleen kun vakuutus yhtiö ei uskonut minua, ei työnantajaa, eikä työterveyslääkäriä eikä alan spesialistia, joka sekin minut tutki ( ja oli muuten jo reilu 1,5 v sitten sitä mieltä, että minut olisi pikimmiten leikattava - noo sitä leikkausta ei ole viläkän suoritettu). Tekipähän vain vakuutusyhtiö paperien perusteella päätöksen, ettei mitn tapaturmaa ollutkan sattunut, vaan että kyseessä olikin ylläri ylläri - vanha vamma. No sitten yksityiseltä puolelta kunnalliseen hoitoon ja hoitavan lääkärin b -lausunnoilla sain sp -rahaa maksimin 300 vrk, jonka jälkeen uusi ylläri ylläri - olinkin yhdessä yössä kokenut ihme parantumisen ja täysin työ kykyinen, vaikka mm liikuntakyvystäni on jäljellä enään 40%. Eli kun minun olisi kuulunut alkaa saada määräaikaista työkyvyttömyyseläkettä niin kelan ja eläkefirman "spesiaalit" totesivat minut terveeksi. Voin myös kertoa kokemuksen suomalla syvällä rintaäänellä, ettei muutoksenhakulautakunta muuta eläke päätöstä, vaan tekee oman päätöksensä sen mukaan, mitä esittelijä esittää. Ja kolmas ylläri - tämä esittelijä kun sattuu olemaan se sama taho, joka teki sen ensimmäisen kielteisen päätöksen. Nyt sitten asia on edennyt vakuutusoikeuteen, jossa tietenkin herroilla on herrojen kiireet ja käsittely kestää mikäli olen oikein asian ymmärtänyt vähintäänkin 1 - 1,5 vuotta. Tiukille se ottaa, mutta toivottavasti en ennätä nälkään kuolla, ennen kuin tuon oikeuden päätöksen ennätän käsiini saada. prkl (
- 14v kipuhelvettiä
otsikko nyt kirjoitti:
ylemmältä taholta!!!!!!kyllä nyt tarvitaan ministerin pikaista, TODELLISTA MUUTOSTA KELAN TOIMINTAAN !!!! Ihmisiä tuhoutuu Kelan epäinhimillisten päätösten ja röyhkeän kohtelun takia. Miksi heillä on oikeus olla kaiken lisäksi keskusteluissa ILKEITÄ JA RÖYHKEITÄ. Minusta heidän pitäisi NEUVOA JA KOHDELLA INHIMILLISESTI meitä sairaita. Olemme todella hyvin SAIRAITA JA VÄSYNEITÄ. Voidaksemme selvitä virkailijoiden kanssa, meidän olisi oltava TERVEITÄ.---- Kelan virkailijoiden on mahdoton ymmärtää,mitä tarkoittaa OLLA SAIRAS!!!!!!!!!!!!
- joni joutava
Olen ravaillut monella lääkärillä. Kaikki nivelet tuusan nuuskana, selkäranka jo syntyessä epämuodustonut, vahvimmatkaan särkylääkkeet eivät auta. Maha vuotaa verta , hallitsematon diabetes ja paljon päälle.
Kelan mielestä täysin terve. Liian nuori eläkkeelle (39). Mitä iällä on väliä, jos syntyi jo rujona.
Koska kela ei hyväksy muiden lääkärien lausuntoja, tein tepposet terveyskeksuksessa. Vaadin kulukprvauksilla kelan spesialistille pienestäkin vaivasta, sillä kela ei hyväksy muiden lääkärien lausuntoja, joten nämä lienevät ammattitaidottomia. Kävin juuri poskiontelotulehduksen takia korva-ja nenäspesialistilla. Ihmetteli hieman. Hassua sinänsä, että työvoimatoimisto teki samaan aikaa kartoituksen terveydentilasta ja heidän mielestään olen eläkekypsä moninkerroin. Kelan mielestä täysin terve.
Nyt en saa töitä, koska olen työvoimatoimiston mielestä sairas ja kelan mielestä terve, joten en sairaspäivärahakaan.
Kyllä ne kelanlekurit päteviä ovat, kun kaikki sairaat sieltä terveenpapereilla tulevat takaisin. - Vammaiset eläkkeelle
joni joutava kirjoitti:
Olen ravaillut monella lääkärillä. Kaikki nivelet tuusan nuuskana, selkäranka jo syntyessä epämuodustonut, vahvimmatkaan särkylääkkeet eivät auta. Maha vuotaa verta , hallitsematon diabetes ja paljon päälle.
Kelan mielestä täysin terve. Liian nuori eläkkeelle (39). Mitä iällä on väliä, jos syntyi jo rujona.
Koska kela ei hyväksy muiden lääkärien lausuntoja, tein tepposet terveyskeksuksessa. Vaadin kulukprvauksilla kelan spesialistille pienestäkin vaivasta, sillä kela ei hyväksy muiden lääkärien lausuntoja, joten nämä lienevät ammattitaidottomia. Kävin juuri poskiontelotulehduksen takia korva-ja nenäspesialistilla. Ihmetteli hieman. Hassua sinänsä, että työvoimatoimisto teki samaan aikaa kartoituksen terveydentilasta ja heidän mielestään olen eläkekypsä moninkerroin. Kelan mielestä täysin terve.
Nyt en saa töitä, koska olen työvoimatoimiston mielestä sairas ja kelan mielestä terve, joten en sairaspäivärahakaan.
Kyllä ne kelanlekurit päteviä ovat, kun kaikki sairaat sieltä terveenpapereilla tulevat takaisin.Ongelma on siinä että Suomessa kaiken maailman vammaiset yritetään kuntoutttaa ja laittaa työhön. Se ei ole kannattavaa toimintaa.
Helpommalla pääsee kun laitetaan vammainen eläkkeelle samantien niin kuntoutuksenkin voi lopettaa samantien ja hyvällä lykyllä nämä elinkelvottomat kuolevat pois.
Jos halutaan vammaisia pitää töissä niin niille pitää olla niin yksinkertaista ja kevyttä työtä että ei tarvitse olla sairauslomilla jatkuvasti.
Suomen ongelma on se että eläkkeet ovat niin hyvät että työkuntoisetkin haluavat päästä lepäämään erityisesti jos kyseessä on työssä saatu vamma koska eläke on tällöin parempi joka on ainakin omasta mielestäni ihan väärin.
- jutusta puuttuu
inhimillisyys.
mennään kirjaimellisesti lain mukaan.
käsittäisin jotenkin, jos se olisi yksityinen vakuutusyhtiö.- hhggfhgfdghg
Minkä lain jos saan kysyä?? Ei sen puoleen itse olen työkyvttömyyseläkkeellä ja taistelin osaeläkkeellä olessani vammaistuesta. Ihme kyllä Kelan kielteisetä päätöksestä valitus Tarkastuslautakuntaan toi myönteisen päätöksen, taannehtivasti. Nyt kun olen täydellä eläkkeellä niin yllätys, yllätys eläkkeen saajan hoitotukea en saanut tuli kielteinen päätös! Valitus on ollut vireillä toista vuotta paikallisen Kelan toimiston johtajan saate sanoilla: sinähän ole tottunut valittamaan!!
Etuuksien saaminen on todella sitkeyden ja taistelun tulos, mikään itsestään selvyys se ei ole, vaikka minun sisälukutaidollani ja luetun ymmärryksellä laki on tehty sairauden aikaista toimeentuloa varten. Ainakin sillä verukkeella maksut meiltä kerätään!! Sekin, maksujen kerääminen on maan TAPA!! - wammainen
hhggfhgfdghg kirjoitti:
Minkä lain jos saan kysyä?? Ei sen puoleen itse olen työkyvttömyyseläkkeellä ja taistelin osaeläkkeellä olessani vammaistuesta. Ihme kyllä Kelan kielteisetä päätöksestä valitus Tarkastuslautakuntaan toi myönteisen päätöksen, taannehtivasti. Nyt kun olen täydellä eläkkeellä niin yllätys, yllätys eläkkeen saajan hoitotukea en saanut tuli kielteinen päätös! Valitus on ollut vireillä toista vuotta paikallisen Kelan toimiston johtajan saate sanoilla: sinähän ole tottunut valittamaan!!
Etuuksien saaminen on todella sitkeyden ja taistelun tulos, mikään itsestään selvyys se ei ole, vaikka minun sisälukutaidollani ja luetun ymmärryksellä laki on tehty sairauden aikaista toimeentuloa varten. Ainakin sillä verukkeella maksut meiltä kerätään!! Sekin, maksujen kerääminen on maan TAPA!!Itse olen sairastanut yli 10v. Ja kovan koulun kävin ennenkuin neuroligi löysi oikean diagnoosin geenitutkimuksen avulla.Erittäin harvinainen lihassairaus,joka aiheuttaa diapetestä,sisäelin vaurioita,kaihia,ym.oheissairauksia..lisäksi itselläni on nivel-ja ihopsoriasis sekä hankala menierien tauti laaja-alaiset vaikea-asteiset niveklrikot polvissa,ym..7 vuotta olen ollut osa-aika työkyvyttömyys eläkkeellä,koska työnantajani sitä minulle suositti paljon sairaslomilla olemisen takia.Nyt kun en enään pääse kunnolla kävelemään joudun jäämään eläkkeelle kokonaan,koska en työstäni enään suoriudu..Halu kyllä olisi ollut kova,mutta se ei laita jalkoja tai käsiä tomimaan:( Sairauteni onneksi ovat neurologisesti ja muutenkin selkeitä,ettei tarvinnut tapella eläke päätöksistä,vaikkei sitä paljon tulekkaan ,taistelu olisi tehnyt minusta lopun..Kärsin jatkuvasti laaja-alaisista kivuista,jotka vievät voimat.Kelan kanssa olen tapellut mm.vammaistuesta ja nyt tietenkin eläkkensaajan hoitotuesta..perkele..vuosi sitten täytin 12 sivua niiden vaatimia lomakkeita ja kerroin kuten neuvottiin ,todella miten vaikeaa elämäni on. Nyt jouduin tekemään samat 12 lomaketta uudestaan kun "pääsin" eläkkeelle..Ja mikä oli tulos mm. hoito tuki putosi 150e eli 2 vammaisluokasta 190,91 eläkkensaajanhoitotukeen 54e. Ei muuten naurata ,miten ne siellä voi näin tehdä ?? Vaikea vammainen kun jää eläkkeelle rangaistaan: kun väkisin yritin 2 lyhyttä päivää tehdä töitä sai vammaistukea suorastaan ruhtinaallisesti..Perusteet ja lääkärien lausunnot ovat olleet samat kummissakin hakemuksissa.. No nyt kun jään kokonaaan kotiin, niin enhän mitään tarvi: voin pihistää lääkkeissä, kulkea kotona alasti ettei entisestään vanhat ja kuluneet vaatteet mene puhki,jos nyt vaikka joskus joutuu ovesta ihmisen ilmoille menemään,niin on edes jotai päällensä vetää..Samoin kävi kun hain neuroloigin ja fysiatrin kehoituksesta ja heidä lausunnoillaan avo kuntoutusta:En ollut kelan "asiantuntilääkärin" mielestä tarpeeksi vammainen..Hän oli kirjoittanut,että ehkä myöhemmin..Turha sitä on enään ihmistä myöhemmin kuntouttaa,kun kaikki lihakset on nyt jo kaulaan asti jäykistyneet ja kärsin tästä johtuen lihas ym.krampeista.Minun lääkäreideni lausunnot olivat loistavia mm.työterveys-neurologi sekä fysatri niitä kirjoittelivat..Ei vaikutusta..Sitten pääsin kuin armosta kuntoutuslaitokseen parin viikon jaksolle,jossa lääkärit sekä sos.työntekijät olivat aivan järkyttyneitä kuultuaan etten saa jatkuvaa avokuntoutusta.Liikumiseen käytän sähkömopoa ja kävelemään pääsen muutamia metriä..
He ottivat paikkakuntani kelaan yhteyttä ja nyt on uusi avokuntoutus hakemus sisässä..Saas nähärä kui käy..Kuntoutuslaitoksen sos.työntekijä sanoikin että kelan asiantuntija lääkäri lukee vain joka 3:nnen rivin ja senkin välistä..Haukkuivat kelan ihan lyttyyn ja samaa mieltä olen itsekkin..Kyllä niiden monisivuisten hakemuksien täyttäminen vie ennenaikaiseen hautaan,niin raskasta se on ,varsinkaan kun kädet kramppaa aika lailla kirjoitellessa..että repikää siitä..Mutta voimia kaikille kanssakärsijöille..onnex on joku ystävä jäljellä ja rakas koiruliini,muuten en jaksaisi.. - vajaakuntoinen
hhggfhgfdghg kirjoitti:
Etuuksien saaminen on todella sitkeyden ja taistelun tulos, mikään itsestään selvyys se ei ole, vaikka minun sisälukutaidollani ja luetun ymmärryksellä laki on tehty sairauden aikaista toimeentuloa varten. Ainakin sillä verukkeella maksut meiltä kerätään!! Sekin, maksujen kerääminen on maan TAPA!!KEPULI KELA! Jos ei muu auta ,niin valitukset Eu:n tuomioistuimeen.
- lasipuu
hhggfhgfdghg kirjoitti:
Etuuksien saaminen on todella sitkeyden ja taistelun tulos, mikään itsestään selvyys se ei ole, vaikka minun sisälukutaidollani ja luetun ymmärryksellä laki on tehty sairauden aikaista toimeentuloa varten. Ainakin sillä verukkeella maksut meiltä kerätään!! Sekin, maksujen kerääminen on maan TAPA!!Minulla ei itselläni ole opintotuen tiimoilta ollut Kelan kanssa suurempia ongelmia, mutta erästä tuntemaani ihmistä kohdellaan suoraan sanottuna k-päisesti. Hän oli tukityöllistetty, ja sai palkkaa ja asumistukea. Vähän aikaa sitten hänelle tuli kelasta ilmoitus, että asumistukea aletaan periä takaisin, koska tulot olivat nousseet. Hän sitä ihmetteli ja selvisi, että koska hänen työsuhteensa oli jatkunut vuoden vaihteen yli (kuten työsopimuksessa luki), hänen olisi pitänyt ilmoittaa siitä kelalle. Ei ollut ilmoittanut kun ei missään lapuissa ollut käsketty niin tehdä. Tosiasiallisesti tulot eivät siis olleet muuttuneet suuntaan eivätkä toiseen, mutta kela katsoi tulojen nousseen, koska työsuhteen jatkumisesta ei ollut ilmoitettu. Kysyn vaan, että onko kelan työntekijöitä kielletty käyttämästä järkeä? Miksi sinne kelaan pitää kaikkia lappuja kuten työsoppareita raahata, jos niitä ei kukaan edes katso? Jos tämä on lain mukaista toimintaa, ihmettelen kyllä lainsäätäjien henkisiä kykyjä. Eikös joku joskus sanonut, että mikä ei ole kohtuus ei voi olla myöskään oikeus? Minusta on aivan kohtuutonta, että ihmistä tällä tavalla rangaistaan jostain pikkuasiasta. On täällä toki ikävämpiäkin tapauksia, niihin verrattuna tuttuni on onnekas kuin mikä.
- Kuntoutus
wammainen kirjoitti:
Itse olen sairastanut yli 10v. Ja kovan koulun kävin ennenkuin neuroligi löysi oikean diagnoosin geenitutkimuksen avulla.Erittäin harvinainen lihassairaus,joka aiheuttaa diapetestä,sisäelin vaurioita,kaihia,ym.oheissairauksia..lisäksi itselläni on nivel-ja ihopsoriasis sekä hankala menierien tauti laaja-alaiset vaikea-asteiset niveklrikot polvissa,ym..7 vuotta olen ollut osa-aika työkyvyttömyys eläkkeellä,koska työnantajani sitä minulle suositti paljon sairaslomilla olemisen takia.Nyt kun en enään pääse kunnolla kävelemään joudun jäämään eläkkeelle kokonaan,koska en työstäni enään suoriudu..Halu kyllä olisi ollut kova,mutta se ei laita jalkoja tai käsiä tomimaan:( Sairauteni onneksi ovat neurologisesti ja muutenkin selkeitä,ettei tarvinnut tapella eläke päätöksistä,vaikkei sitä paljon tulekkaan ,taistelu olisi tehnyt minusta lopun..Kärsin jatkuvasti laaja-alaisista kivuista,jotka vievät voimat.Kelan kanssa olen tapellut mm.vammaistuesta ja nyt tietenkin eläkkensaajan hoitotuesta..perkele..vuosi sitten täytin 12 sivua niiden vaatimia lomakkeita ja kerroin kuten neuvottiin ,todella miten vaikeaa elämäni on. Nyt jouduin tekemään samat 12 lomaketta uudestaan kun "pääsin" eläkkeelle..Ja mikä oli tulos mm. hoito tuki putosi 150e eli 2 vammaisluokasta 190,91 eläkkensaajanhoitotukeen 54e. Ei muuten naurata ,miten ne siellä voi näin tehdä ?? Vaikea vammainen kun jää eläkkeelle rangaistaan: kun väkisin yritin 2 lyhyttä päivää tehdä töitä sai vammaistukea suorastaan ruhtinaallisesti..Perusteet ja lääkärien lausunnot ovat olleet samat kummissakin hakemuksissa.. No nyt kun jään kokonaaan kotiin, niin enhän mitään tarvi: voin pihistää lääkkeissä, kulkea kotona alasti ettei entisestään vanhat ja kuluneet vaatteet mene puhki,jos nyt vaikka joskus joutuu ovesta ihmisen ilmoille menemään,niin on edes jotai päällensä vetää..Samoin kävi kun hain neuroloigin ja fysiatrin kehoituksesta ja heidä lausunnoillaan avo kuntoutusta:En ollut kelan "asiantuntilääkärin" mielestä tarpeeksi vammainen..Hän oli kirjoittanut,että ehkä myöhemmin..Turha sitä on enään ihmistä myöhemmin kuntouttaa,kun kaikki lihakset on nyt jo kaulaan asti jäykistyneet ja kärsin tästä johtuen lihas ym.krampeista.Minun lääkäreideni lausunnot olivat loistavia mm.työterveys-neurologi sekä fysatri niitä kirjoittelivat..Ei vaikutusta..Sitten pääsin kuin armosta kuntoutuslaitokseen parin viikon jaksolle,jossa lääkärit sekä sos.työntekijät olivat aivan järkyttyneitä kuultuaan etten saa jatkuvaa avokuntoutusta.Liikumiseen käytän sähkömopoa ja kävelemään pääsen muutamia metriä..
He ottivat paikkakuntani kelaan yhteyttä ja nyt on uusi avokuntoutus hakemus sisässä..Saas nähärä kui käy..Kuntoutuslaitoksen sos.työntekijä sanoikin että kelan asiantuntija lääkäri lukee vain joka 3:nnen rivin ja senkin välistä..Haukkuivat kelan ihan lyttyyn ja samaa mieltä olen itsekkin..Kyllä niiden monisivuisten hakemuksien täyttäminen vie ennenaikaiseen hautaan,niin raskasta se on ,varsinkaan kun kädet kramppaa aika lailla kirjoitellessa..että repikää siitä..Mutta voimia kaikille kanssakärsijöille..onnex on joku ystävä jäljellä ja rakas koiruliini,muuten en jaksaisi..Eläkeläisiä on ihan turha kuntouttaa muuten paitsi jos saadaan kunto pysymään niin hyvänä että ei laitokseen joudu. Kuntoutusta pitää antaa nimenomaan niille jotka siitä hyötyvät eikä muuten vain.
- lupo-loco
päättäjät on valittu poliittisin perustein, pätevyys puuttuu.
Koskahan ne keksii muutella ihmisten syntymäaikoja, ihmistä näkemättä? Sitten ei pääse/joudu eläkkeelle 65v täytettyään, ja taas KELA säästää. ;o)- ????????
Tiedän erään henkilön (läheiseni) jonka syntymäaika muuttui 10 pv vanhempaan päin. Hän ei viitsinyt alkaa siitä Kelan kanssa riitelemään vaan tyytyi kohtaloonsa.
- pipipipiiiii
olisi hienoa kun vois lekurille heittää texti viestin että oon pipi, niin se vastais viestillä että ei mittää hättää elä ihan niin kuin tähännii asti nämä viimeset kaks viikkoo!
- Yrittäjä sairaslomalla
Kela toimii mielivaltaisesti. Yrittäjän sairaspäivärahojen maksua viivytetään vaikka lääkärintodistuksen vie Kelalle. Kelalta ilmoitettiin että asian käsittely vie n 2 viikkoa. Parin viikon päästä tuli päätös että päiväraha on myönnetty, mutta sitä ei voi maksaa koska en ole ilmoittanut olenko ollut pois töistä.
Kelalle ei siis riitä lääkärintodistus jossa selvällä ssuomen kielellä lukee: työkyvyttömyysaika jonka lääkäri on täyttänyt. On lääkärin leima ja nimi mutta ei riitä! Kaiken lisäksi lääkärintodistuksessa lukee että kaavake on Kelan hyväksymä.
Kun yrittäjä toimittaa todistuksen jossa ilmoittaa olleensa pois töistä kuuluu taas vähintään 2 viikkoa ennen kuin korvaus maksetaan.
Yrittäjä on siis Kelan mielestä ilmeisesti lähtökohtaisesti epärehellinen. Maksua viivytetään järjettömällä byrokratialla täysin mielivaltaisesti.
Kelan toimistolla on palautekaavake jossa voi antaa palautetta. Humoristisesti siinä on slogan: Kehitä Kelaa. Palautetta voi antaa myös suoraan Kelan nettisivulla mutta kaikki on turhaa koska vastauksia ei kuitenkaan saa.
Kela on byrokratian viimeinen saareke ja toimii mielivaltaisesti. Päätöset ovat sellaista kapulakieltä ettei niistä saa selvää ilman juristia. Ja kaiken huipuksi lääkärintodistukset ovat Kelan käytännön mukaisesti turhaa sanahelinää jota Kela itse voi mielivaltaisesti tulkita.- hurja-Helga
Mielenkiintoista on se, miten Kela laitoksena on ja pysyy kapulakielineen. Kyllä suomalaiset tarvitsevat edelleen tukensa ja vanhukset eläkkeensä, mutta koko tämä Kelan byrokraattinen kompleksi kaipaa täydellisen rakennemuutoksen.
Muutos pitää olla sellainen, että siinä toteutetaan sekä suvaitsevaisuus erilaisuutta kohtaan, että tasa-arvo kansalaisia kohtaan.
Muutoksessa täytyy huomioida se, että myös luki-häiriöinen, sairas, sokea ja nelosen matematiikan taidot omaava saa hänelle lain mahdollistamat tuet ilman laki-tulkki-palvelua.
Tässä maassa ei muutu mikään parempaan suuntaan ennen kuin Kelan systeemi remontoidaan. Sitä ennen kaikki eduskunnan ehdottamat ja kaavailemat toimenpiteet ovat hyödyttömiä. - kuules...
menehän espåoonlahden sosiaalitoimistoon, siellä häviää kaikki ja tuot ne 4 viikon välein uudelleen huom. he haluaa kirjallisena ja ilmoittaa taasen 4 vk päästä että liitteitä puuttuu ja olet ollut siinä pompoteltavana 3-4 kk niin sittenhän ei tehdä enää takautuvasti päätöksiä ja toimita nyt sitten uudet paperit sillä elämäsihän on varmasti ratkjaisevasti muuttunut....ja jos olet vuokranantaja niin toimitapa vielä omat tulosikin sillä sinähän saatat olla epärehellinen vaikket haekaan mitään etuisuuksia...niin täällä toimitaan ja eihän sen väliä elääkö ihminhen sen ajan kunhan vain saadaan simputtaa...luulen että armeijakin on selväjärkisempi...nähty jo kaikkien näiden vuosien ajalta...kela sentään maksaa arkipäiviltä jos näkee että on ollut tuloja, mutta sosiaalitoimisto ei maksa vaikka kyllä ulkomaiset ihmiset saa, ei suomalaiset köyhät!!!!
- Yrittäjä sairaslomalla
Sairaslomaa on nyt kestänyt 1,5 kk ja Kela on maksanut sairaspäivärahaa 1 viikolta.
Kaiken huipuksi postista kolahti YEL-maksu. Otin vakuutusyhtiöön yhteyttä ja olin varma että YEL-maksua ei tarvitse maksaa sairaslomalla. Miten kävikään. Pitää maksaa koska kysymyksessä on näin "lyhytaikainen" sairaus. Ihmettelin miten 1,5 kk voi olla lyhytaikainen ja kysyin koska sairasloma sitten muuttuu pitkäaikaiseksi?
Vastaus oli että mikäli sairasloma vielä tästä jatkuu niin voidaan harkita onko se pitkäaikainen. Vakuutusyhtiö siis voi päättää mikä on lyhyt saikku ja mikä pitkä. Maksut pitää silti hoitaa ja Kela panttaa päivärahoja. Yrittäjä on täysin lainsuojaton jota voi pompottaa miten huvittaa.
Työttömyystilastoja halutaan kaunistella ja joka tuutissa mainostetaan miten ihanaa ja itsenäistä yrittäminen on. Alan pikkuhiljaa epäilemään kuka tässä systeemissä kusettaa ja kuka maksaa viulut. - väsynyt äiti
hurja-Helga kirjoitti:
Mielenkiintoista on se, miten Kela laitoksena on ja pysyy kapulakielineen. Kyllä suomalaiset tarvitsevat edelleen tukensa ja vanhukset eläkkeensä, mutta koko tämä Kelan byrokraattinen kompleksi kaipaa täydellisen rakennemuutoksen.
Muutos pitää olla sellainen, että siinä toteutetaan sekä suvaitsevaisuus erilaisuutta kohtaan, että tasa-arvo kansalaisia kohtaan.
Muutoksessa täytyy huomioida se, että myös luki-häiriöinen, sairas, sokea ja nelosen matematiikan taidot omaava saa hänelle lain mahdollistamat tuet ilman laki-tulkki-palvelua.
Tässä maassa ei muutu mikään parempaan suuntaan ennen kuin Kelan systeemi remontoidaan. Sitä ennen kaikki eduskunnan ehdottamat ja kaavailemat toimenpiteet ovat hyödyttömiä.Ajattelepa Helga, kun vielä toimeentulo- ja elatusturva lapsilisineen siirtyvät Kelalle.
Diktatuuriahan se jo hipoo.
Kelan johtajalla valtaa enemmän kuin kansanvalitselmalla eduskunnalla?
Mistä löydämme Matti Wuorin kaltaisen aktivistin ajamaan tavallisen suomalaisen asioita? - ............?
Yrittäjä sairaslomalla kirjoitti:
Sairaslomaa on nyt kestänyt 1,5 kk ja Kela on maksanut sairaspäivärahaa 1 viikolta.
Kaiken huipuksi postista kolahti YEL-maksu. Otin vakuutusyhtiöön yhteyttä ja olin varma että YEL-maksua ei tarvitse maksaa sairaslomalla. Miten kävikään. Pitää maksaa koska kysymyksessä on näin "lyhytaikainen" sairaus. Ihmettelin miten 1,5 kk voi olla lyhytaikainen ja kysyin koska sairasloma sitten muuttuu pitkäaikaiseksi?
Vastaus oli että mikäli sairasloma vielä tästä jatkuu niin voidaan harkita onko se pitkäaikainen. Vakuutusyhtiö siis voi päättää mikä on lyhyt saikku ja mikä pitkä. Maksut pitää silti hoitaa ja Kela panttaa päivärahoja. Yrittäjä on täysin lainsuojaton jota voi pompottaa miten huvittaa.
Työttömyystilastoja halutaan kaunistella ja joka tuutissa mainostetaan miten ihanaa ja itsenäistä yrittäminen on. Alan pikkuhiljaa epäilemään kuka tässä systeemissä kusettaa ja kuka maksaa viulut.sano yel- maksu irti niin mä tein koska tulot ei mene minimin yli voi sanoa siten irti eli terve tuloa yrittää ja kuulla kateelisten puheita että hyvin menee noilla kun ovat yrittäjä ja rahan tuloa ei voi estää
- se on ihan sama....
Työttömyystilastoja halutaan kaunistella ja joka tuutissa mainostetaan miten ihanaa ja itsenäistä yrittäminen on. Alan pikkuhiljaa epäilemään kuka tässä systeemissä kusettaa ja kuka maksaa viulut.maksut tv-luvista lainan lyhennykseen ja kaikki siltä väliltä, ne pyörii koko ajan ei niitä pakoon pääse!! Meneehän ne verot ja sotut oli sairaspäivärahaa, tai eläkettä, se maksu puoli pelaa aina!!
- saadakseen jotain korvausta
Minulla on 2,5 kk:n ajalta saamatta korvauksia,
toimitin paperit asianmukaisesti. Ei olleet lähte-
neet eteenpäin. Kaikki tarvittava oli siellä, muttei oltu vaan laitettu maksuun! - Vähällä oli
............? kirjoitti:
sano yel- maksu irti niin mä tein koska tulot ei mene minimin yli voi sanoa siten irti eli terve tuloa yrittää ja kuulla kateelisten puheita että hyvin menee noilla kun ovat yrittäjä ja rahan tuloa ei voi estää
Katsomme että sairautenne on sen luoteinen että emme voine myöntää teille eläkettä,koska kyseinen sairaus ei täytä eläkkeeseen oikeuttavia( 2/5 päälp plääp plää ) kriteereitä.Jos olette tähän päätökseen tyytymätön voitte tietysti valittaa 30pv.kuluessa muutoksenhakulautakuntaan.Valitettavasti potilas oli jo kuollut tänä aikana,ymmärrettävistä syistä(syöpä) ,eivätkä läheisetkään enää oikein voineet pallotella asiasta hänen puolestansa,nyyhki mummo parka kirkon penkissä.Ja tämä tarina on tosi harmaasta kehdosta hautaan.
- hihhuli
se on ihan sama.... kirjoitti:
maksut tv-luvista lainan lyhennykseen ja kaikki siltä väliltä, ne pyörii koko ajan ei niitä pakoon pääse!! Meneehän ne verot ja sotut oli sairaspäivärahaa, tai eläkettä, se maksu puoli pelaa aina!!
Ja kaikista vähiten heitä kiinnostaa pienen ihmisrukan hätä. Ovathan he "parempaa" väkeä kuin "potilaansa"...
- usein valittanut
Hei!
Kelan touhuista monta kokemusta.Minulla on usea lapsi jotka ovat tarvinneet kelan hoitotukea.Koskaan en ole suoraan saanut myöntävää vastausta eka kerralla.Aina olen joutunut valittamaan päätöksistä ja odottamaan vastauksia.On jopa sellaiset lääkärit tehneet päätökset joilla ei ole edes valtuuksia siihen.Lääkärit eivät edes ole koskaan nähneet lasta ja silti päättävät lapsen asioista.Kukaan ei varmaan hae kelasta tukea turhaan kun on niin kova paperisota että kaikki paperit ovat varmaan kelassa kun tuntuu aina puuttuvan joku paperi ja kaiken huipuksi kela ei edes ilmoita siitä vaan pitää olla itse aktiivinen.Minulla ainakin on sairaan lapsen kanssa muutakin tekemistä kuin kokoajan kysellä kelasta päätöksiä.Viimeinen niitti kelan touhuun on kun tein valituksen helsinkiin valituslautakuntaan:Puoli vuotta on mennyt ja kyselin sieltä tietoja niin sanoivat että valitusten jono on 16kuukautta,uskomatonta,vai mitä!!!Joten lapseni kasvaa jo isoksi ennenkuin päätös tulee!!!Ja pitäisi lapsen etua ajatella joten miksi kela ei sitä ajattele. Ja hakekaa ihmiset kuitenkin tukia mihin teillä on oikeus koska jos kukaan ei niitä hae niin ne loppuvat!!!!- hoitsu65
Kelasta löytyy myös virkailijoita, jotka laittavat automaattisesti hylkyyn ensimmäisen hakemuksen. Odottavat että ihmiset valittavat. Vasta toinen tai kolmas menee läpi. Onko järkeä??
- väsynyt äiti
Entä kun vakuutusyhtiö kieltäytyy maksamasta lakisääteistä sairauspäivärahaa (päätös kesti 4kk) ja vie päätöksenteon vahinkolautakuntaan, käskee hakemaan Kelalta päivärahat (päätös kesti kuukauden) siltä ajalta. Kela kieltäytyy vedoten vakuutusyhtiön lääkärin lausumaan ja käskee hakea toimeentuloa sosiaaliluukulta.
Sossu antaa kuukauden rahat kun sain akuutin ajan kuukauden päähän, minulla saamisia 5kk, velkaa sukulaislta elämiseen eikä päätöksistä tietoakaan, koska ja kuinka paljon. Jos päätös on myönteinen, kaikki tuet otetaan takaisin ja asiakkaalle jää vain stressioireet, sukulaisten antamat vipit ja ehkä apatia. Kun haet terveysasemalta viranomaispyörityksestä johtuvaan aptiaan apua, paperissa lukee sopeutumaton, ja sama paska alkaa taas Kelan kanssa. Sopeutumaton ei ole diagnoosi, et saa sairauspäivärahaa. Mene köyhä töihin, vaikka olisit vammautunut työtapaturmassa ja olisit kuinka fakin vammainen ja kivulias tahansa, parasta olisi kun vetäisit itsesi jojoon, hyödytön suurperheen äiti.- hurja-Helga
Elämä on kuitenkin elämisen arvoista. Ymmärrän hyvin sinua, minullakin on rankkoja kokemuksi ollut elämän varrella. Ja yhteiskunnan köyhäinhoitomenetelmiin olen tutustunut kantapään kautta.
Jos kukaan muu ei ole sinulle sanonut, että miten arvokas olet, niin minä sen sinulle sanon. Sinä olet ihan yhtä arvokas kuin kuka tahansa muu ihminen.
Tähän yhteiskuntaan on kenenkään mahdoton sopeutua. Mitäpä jos ei edes yritetä. Keskitytään ihan vain elämään päivä kerrallaan. Tsemppiä sinulle. Toivotaan lisää suvaitsevaisuutta tähän maahan. Sellaista missä kaikkia ihmisiä arvostetaan. - väsynyt äiti
hurja-Helga kirjoitti:
Elämä on kuitenkin elämisen arvoista. Ymmärrän hyvin sinua, minullakin on rankkoja kokemuksi ollut elämän varrella. Ja yhteiskunnan köyhäinhoitomenetelmiin olen tutustunut kantapään kautta.
Jos kukaan muu ei ole sinulle sanonut, että miten arvokas olet, niin minä sen sinulle sanon. Sinä olet ihan yhtä arvokas kuin kuka tahansa muu ihminen.
Tähän yhteiskuntaan on kenenkään mahdoton sopeutua. Mitäpä jos ei edes yritetä. Keskitytään ihan vain elämään päivä kerrallaan. Tsemppiä sinulle. Toivotaan lisää suvaitsevaisuutta tähän maahan. Sellaista missä kaikkia ihmisiä arvostetaan.Kiitos paljon kauniista sanoistasi.
Olen aina ollut työelämässä ja tehnyt paljon kaikenlaista - sosiaalipuolen käytännönduuneista yksityissektorin työnjohdollisiin tehtäviin. Olen tullut omillani toimeen ja uskonut, että lakisääteinen tapaturmavakuutus kattaa minkä kuuluukin, kun työssä tapahtuu onnettomuus. Toisin on. Usko tähän hyvinvointiyhteiskuntaan, sen päättäjiin ja lakeihin on mennyttä ja tästä lähtien kuulun harmaaseen väestönosaan, jota ei näy jonoissa eikä listoilla. Ei myöskään verottajan ansiotuloverojen maksajana.
Valintakysymyksiä ja minä päätin tällä kertaa nyt näin. - hurja-Helga
väsynyt äiti kirjoitti:
Kiitos paljon kauniista sanoistasi.
Olen aina ollut työelämässä ja tehnyt paljon kaikenlaista - sosiaalipuolen käytännönduuneista yksityissektorin työnjohdollisiin tehtäviin. Olen tullut omillani toimeen ja uskonut, että lakisääteinen tapaturmavakuutus kattaa minkä kuuluukin, kun työssä tapahtuu onnettomuus. Toisin on. Usko tähän hyvinvointiyhteiskuntaan, sen päättäjiin ja lakeihin on mennyttä ja tästä lähtien kuulun harmaaseen väestönosaan, jota ei näy jonoissa eikä listoilla. Ei myöskään verottajan ansiotuloverojen maksajana.
Valintakysymyksiä ja minä päätin tällä kertaa nyt näin.Heti kun nuorimmaisinkin aikuinen saa jostain oman vuokra-asunnon olen minäkin päättynyt liittyä harmaaseen väestöön. Siihen saakka yritän itsekin sinnitellä työvoimapoliittisissa toimenpiteissä ja lasten takiahan minäkin.
Jätän huippuosaajat tappelemaan keskenään niistä työharjoittelupaikoista.
- jiippari 11
Kela päätös teille on myönnetty, työmarkkinatukea. Puolen vuoden kuluttua kela huomaa tehneen virheelisen päätöksen, kuka vastaa asiakas, maksaa takaisin väärin päätetyt rahat, Kelaa, Lääkäri kirjoitaa lausunnon jos hän toteaa potilas työkyvytön ammatiinsa, syy kummassakin kädessä ihonsiirrot ja hoiton elastogel laput ja niiden päällä sideharsosukat ranteesta kainaloon, kelan lääkäri toteaa potilan täysin työkykyiseksi ammatiinsa joka on kokki hahaa, naurattais jos ei olis oma kokemus en saannut sairaspäivärahaa 9kk , en vieläkään nyt pikku hiljaa arvet alkaa paraneen, Kela tuo laitos missä kukaan ei ole vastuussa omista päätöksistä, valitus tehty.
- Ei ihme jos pää sekoaa
Kyllä on tuttua kun näitä lukee. Minulle sattui työtapaturma, Pohjola luokitteli ensimmäisen leikkaulksen jälkeen venähdykseksi, toisen leikkauksen jälkeen sitten ikärappeutumaksi, pesi näin kätensä koko hommasta. Sitten voi itku KELAN piiriin. Pitkän sairastelun aikana minua pyydettiin satunnaisiin töihin yhteen paikkaan jossa en tarvinnut sairauteeni liittyviä jäseniä.
Menin Kelaan virkailijan luokse ehdoitin että jos voisin mennä töihin noin 3 päivää kuukaudessa että mielenterveyskin siitä paranisi, virkailija tuumasi että hyvä homma laita anomus sisään. Niinpä tein, meni 2 viikkoa tuli päätös sairaspäivärahanne on peruttu olet työkykyinen. Siinä meinas revetä muutakin kuin pelihousut. Onneksi seuraavana päivänä tuli työeläke laitokselta että työkyvyttymys eläkkeenne on otettu pois valituslautakunnasta ja korvataan takautuvasti. Olen kyllä huomannut että ei tässä maassa saa vahingossakaan sairastua eikä ainakaan työtapaturmaisesti. Sitten ihmetellään minkä takia pää sekoaa kun saat taistella vuodesta toiseen. Kyllä siinä alkaa pikkuhiljaa pää luistaan. VAHINKO
Kelasta vielä, kohdalleni sattui vielä hyvä homma kun anoin aluksi kuntoitusta Kelasta vastaus tuli että olette tällähetkellä liian sairas kuntoitettavaksi, sitten 2 viikon päästä anoin sairaspäivärahaa, vastaus olette täysin työkykyinen. Kysyin miten tämä on mahdollista, vastaus Helsingistä valitettavasti nämä lakipykälät ovat keskenään ristiriidassa, tottakai ettei vaan tarvitsisi huolehtia kansalaisistaan. Kyllä on paljon päin P........tä.- uskomatonta ihmisten
kohtelua. Täytyy edelleenkin ihmetellä, miten tälläinen on mahdollista "hyvinvointivaltiossa"? Kelassa on mielestäni suurin ongelma juuri se , että päättäjien siellä ei tarvitse koskaan henkilökohtaisesti vastata omista päätöksistään. Olen itse joutunut moneen otteeseen taistelemaan kelan kanssa, aivan masennukseen asti melkein. En yhtään ihmettele, että monet eivät oikeasti jaksa, ja tekevät itselleen jotain. Käsittämätöntä on oletus että monet yrittävät huijata kelalta rahaa. Kyllä se on todellisuudessa hyvin pieni prosentti, ja suurin osa ihmisistä oikeasti tarvii apua todella hankaliin tilanteisiin. Kelan kanssa on niin hirvittävä paperisota, ettei siihen kukaan normaali huvikseen alkaa. Jotenkin todella surullista koko touhu.
- Barrikaadeille
soon ajat sitten jo Huomattu ettei kelan kaltaiseen laitokseen ole mittään Luottamista. nehän muuttaa siellä lakipykäliään mielivaltaisesti. niin ja tiedoksi vaan et täällä Suoli kaksnelosessa ruikuttamalla ette voi asioihin vaikuttaa tai saa mittään aikaseks koska ne KELAN PELLET ei lue näitä ollenkaan. ei muutaku kaikki kynnelle kykenevät kadulle marssiin.
- Vai mielivaltaa?
Tätä sopisi Valtion ja Kunnan päättäjien todella pohtia?
Järjestelmässä vika---ei välttämättä lääkäreissä?- hurja-Helga
Minä teen niin kuin vanha kansa ennen. Minä kävelen apteekkiin suoraan, kysyn sieltä. Se mitä ilman reseptiä ei saa, niin sitä en tarvitsekaan. Voi olla, että elinikä lyhenee tällä keinoin, mutta mitä sitä suotta miettimään. Ja jos raha ei riitä buranaan, niin kohtaan kivun ja koitan kestää. Ei mukavaa, mutta ei täysin mahdotontakaan. Kokeiltu on.
Todellisuudessa, täytyy myöntää, että töissä ollessani olin enimmäkseen sairaana (en kotona sairastamassa) ja kun jäin työttömäksi olen pysynyt suurimman osan ajasta terveenä, jos nyt ei töissä vioittunutta selkää lasketa mukaan. Kerran sairastuin pahaan flunssaan kun kävin moikkaamassa tuttavaani sairaalassa. Taisin saada sieltä sairaalabakteerin tai jotain. Ja kerran meni selkä täysin jumiin kun olin työharjoittelussa.
Minulla on hyviä kokemuksia lääkäreistä, mutta ne kokemukset ovat ennen 80-lukua koettuja asioita. Silloin lääkärit olivat ihmisiä, mutta sen jälkeen meno meni vähän villiksi ja kummalliseksi.
- Firefox
Jos ei kela kelpaa niin järvessä on ahvenia joita voi onkia elannoksi.
- lkjkjhgh
On hyvä, ihana, paras asia jos on terve, voi ansaita elantonsa ja on järvi josta onkia kalansa!! Nämä ihmiset ovat sairaita, tarvitsevat lakiin perustuvat oikeutensa toimeentuloon sairauden sattuessa. Ole onnellinen, että et ole heidän asemassaan, äläkä ihmettele sitä sen enempää, et ymmärtäisi kuitenkaan!!
- Vaikka on a,b todistukset!
No sitten liitosta ansio sidonnaista,huvittavaa on se että.
Nyt käyn viemässä työvoimatoimistoon sairasloma lappuja!
Liittoon lappuun täytän,sairas,sairas...
Jopa työvoimatoimiston esimies piti toiminta tapaa,
todella tyhmänä!
En ole kuulemma ainoa,vaan yksi tuhansista.
Miettinyt näihin asioihin syitä ja tullut tulokseen,
hulluksi yrittävät tehdä!
On ollut sellaista pompottelua,pelleilyä että sitä ei voi järjellä selittää.
Kysymys kelan lääkärille?
Kuka olet?
Miten voit kumota kaikkien erikoislääkäreiden lausunnot? - Koe itse
Ulinna tuumaat. Koepa itse että olet sairas, mistään ei tule mitään apuja, myyt kaiken omaisuutesi jonka olet kovalla työllä hankkinut.
Esikoislääkärit tuumavat että ei sinusta ole enään töihin ja leikkauksia ei kannata enää tehdä menee vain pahempaan suuntaan. Sitten jokin Kelan tai vakuutusyhtiön yleislääkäri sinua näkemättä kumoaa kaikki erikoislääkärin lausunnot. Kyllä siinä alkaa ulina päässä käymään kun ajattelet mitä huomenna saisi syödä kun ei tule rahaa mistään. Revi ulina siitä kun kohdallesi sattuu. Toivottavasti ei sillä silloin muistat mitä olet tänne kirjoittanut. - kassu-65
Vaikka on a,b todistukset! kirjoitti:
No sitten liitosta ansio sidonnaista,huvittavaa on se että.
Nyt käyn viemässä työvoimatoimistoon sairasloma lappuja!
Liittoon lappuun täytän,sairas,sairas...
Jopa työvoimatoimiston esimies piti toiminta tapaa,
todella tyhmänä!
En ole kuulemma ainoa,vaan yksi tuhansista.
Miettinyt näihin asioihin syitä ja tullut tulokseen,
hulluksi yrittävät tehdä!
On ollut sellaista pompottelua,pelleilyä että sitä ei voi järjellä selittää.
Kysymys kelan lääkärille?
Kuka olet?
Miten voit kumota kaikkien erikoislääkäreiden lausunnot?Minä olen samassa tilanteessa sinun kans ja mikään valitus ei ole tuottanut tulostta. Valitukset on sisässä kun lääkärien lausunnot eivät riitä ja olen sairas työnhakia jo 2v odotelen vieläkin kelan päätöstä ja yms valituksia mm.oikeuskanlerille.
- pete19688
toivottavasti sinäkin joudut kärsimään jostain pitkäaikaiseta vaivasta että tulisi tuo kela tutuksi
ON TAINNU ITELTÄS JÄÄRÄ KALAT SYÖMÄTTÄ??TORELLA TÖRKEETÄ HEITTÄÄ MOISTA SKEIDAA KU TOINEN AHDINGOSSA!!
-NEUVO SULLE MÄTÄKETTU(FIREFOX LIENEE KIRJOTUS VIHREE)JOS ET OLE(TAI SINUNTAPAUKSESSA KUN ET OLE VARMA OLETKO TYHMÄ VAI VIISAS NI ÄLÄ!!TEXTAA NI JOKU VOI EHKÄ PITÄÄ SUA FIKSUNA,TOSIN EPÄILEN SITÄ.
-MUT EI SE IHMEEMPÄÄ HYVÄÄ PÄIVÄN JATKOA SULLE KÄSKE ÄITES PUKEEN SULLE KURAHOUSUT JA SADETAKIN,SIÄ OM MÄRKÄÄ
- Tästä järjettömyydestä
Saisivat maailmalla nauraa Suomelle!
(Hyvinvointi)- Sairaista ihmisitä hulluja
T.Napin painaja Apina.
- Kelan yleislääkäri
Sairaista ihmisitä hulluja kirjoitti:
T.Napin painaja Apina.
Tyrmää erikoislääkäreiden lausunnot!
Välillä tämä olento haluaa b todistuksen,jota hän ei ilmeisesti edes lue.
Vaikka lausunnossa todetaan työkyvyttömäksi,kelan
konitohtori toteaa terveeksi! - lääkärinlausunnon
Kelan yleislääkäri kirjoitti:
Tyrmää erikoislääkäreiden lausunnot!
Välillä tämä olento haluaa b todistuksen,jota hän ei ilmeisesti edes lue.
Vaikka lausunnossa todetaan työkyvyttömäksi,kelan
konitohtori toteaa terveeksi!kirjoittaa erikoistunut erikoislääkäri, jonka pätevyys on alallaan Suomen paras. Hänen osaamisensa Kelan lääkäri ohittaa sormia napsauttamalla ja minä olen terve (ja työtävieroksuva).
- Rimputin
Kelassa ei ole mielenkiintoa lukea kaikkien paperieta alusta loppuun ja ajatella vielä päätöksiään inhimillisesti. Minulla tosin mennyt ihan kivasti ja tuet senkus juoksee :)
- kuten moni muukin,
joten päätöksentekijät henkilökohtaiseen vastuuseen ja jos ei se auta, EU:hun valitus ihmisoikeuksien säännönmukaisesta rikkomisesta Suomessa. Kyllä ihmettelen kansanedustajien "sokeutta" siinäkin asiassa.
Eihä se KELA ole kolmas valtakunta, ettei siitä päästetä ilman sotaa?- Ihan hirvittää
Ketkä rohkeat ryhtyisi talikolla vääntämään noita Kela-kuvioita?! Tarvittais monta Ajankohtaista, MOTtia, tuubia ja studioo sekä silminnäkijää...
Eikö KUKAAN todellakaan voisi nousta puolustamaan ihmistä tuota kelahirviötä vastaan!!?
Omaiseni oli nääntyä sen kynsissä. Kuinka moni ON nääntynyt? - Kuollut pois! - Lisää...
Ihan hirvittää kirjoitti:
Ketkä rohkeat ryhtyisi talikolla vääntämään noita Kela-kuvioita?! Tarvittais monta Ajankohtaista, MOTtia, tuubia ja studioo sekä silminnäkijää...
Eikö KUKAAN todellakaan voisi nousta puolustamaan ihmistä tuota kelahirviötä vastaan!!?
Omaiseni oli nääntyä sen kynsissä. Kuinka moni ON nääntynyt? - Kuollut pois!Mulla meinasi romahtaa mielenterveys ja toimintakyky Kelan/työvoimaviranomaisten toiminnan johdosta kolme vuotta sitten. Suurin syypää tilanteen alkamiseen oli kuitenkin työvoimaviranomaisten toiminta. (tai itse kun en osannut alussa toimia heidän pillinsä mukaan ja ennakoidaan edeltä miten he voisivat tulkita tilannettani)
Mulla kaava oli seuraava. Olin työtön ja kaipasin jotain mielekästä ja itseäni kehittävää tekemistä, kun työnhakupyrkimykset eivät tuottaneet tulosta.
Sitten yksi kaveri värväsi minut mukaan verkostomarkkinointi yritykseen. Sen toimiala oli lisäravinteet. Olin kokeillut niitä jo aiemmin ja saanut niistä hyviä kokemuksia ja apua terveysongelmiini. Tuotteet oli aika hintavia ja halusin tietenkin saada niitä halvemmalla. Niin aloinkin sitten jälleenmyyjäksi. Ajattelin että jos myyn niitä muutamalle kaverille voin saada omat tuotteet vieläkin halvemmalla.
Kerroin asiasta Työkkäriin ja aluksi sain tehtyä hommaa sovitellun työttömyyskrvauksen turvin. Myöhemmässä vaiheessa sainkin sitten yrittäjälausunnon, jossa minut katsottiin työllistyvän päätoimisesti kyseisessä hommassa.
Syy oli y-tunnuksen hankkiminen, jonka otin vain sen vuoksi kun sain verkostosta rahaa muutaman jälleenmyyjän temistä tuoteostoista. Muuten verkosto palkkioista olisi pidätetty 60%.
Siinä hommassa kuitenkin tienasin vain taskurahoja, eikä tuloilla voinut itseään elättää.
Seuraus peruspäivärahan maksu poikki ja väkivalta koneistoksi kokemani Kela aloitti takaisinperintätoimenpiteet.
Jonkun aikaa siinä yritin sitkutella ilman säännöllisiä tuloja, mutta pää tuli sitten aika pian vetävän käteen ja rahat loppu. Piti mennä sossun luukulle kerjäämään lisää. Sieltä sanovat että mun täytyy lopettaa se myyntihomma ja hakea työttömyyskorvauksia muuten eivät sitä toimeentulotukea myönnä. Mun täytyi tehdä se.
Ilmoitin kuitenkin työttömyyskorvauksia hakiessa että myyn tuotteita jatkossa ilman Y-tunnusta ns verokortilla. Joten asia oli työkkärissä tiedossa.
Myöhemmin kysyin asiaa verottajalta ja sen mielestä kyseistä toimintaa voi pitää harastustoimintana kun suuremman osan tilaamistani tuotteista söin itse kuin mitä möin. Eli sain vähemmän myyntituloja kun mitä meni tuoteostoihin. Multa meni myös verkosto alta enkä saanut sen jälkeen sieltä mitään. Hain myös töitä koko ajan ja kävin monesti haastattelussa, mutta turhaan. Se turhautti kovasti, olin masentunut. Tuotteet piti kuitenkin minua toimintakykyisenä. Pitkälti niiden ansiosta jaksoin painaa eteen päin.
Sain sitten sittä soviteltua työttömyyskorvausta. Runsaat puolivuotta nautin sitten korvauksista, mutta yritystoimintaa alettiin tarkastelemaan uudestaan ja tukien maksu keskeytettiin pariin otteeseen. Sain taas lausunnon työvoimatoimikunnalta että työllistyn päätoimisesti omassa työssään. Lautakunta keksi vielä laittaa päivämäärän kolme kuukautta ennen tuen maksun keskeytystä. Kela sai sitten siitä oikeutuksen alkaa perimään minulta takaisin kyseisen päivämäärän jälkeen maksetut tuet takaisin. Alkoi taas hirvittävä paperi sota kun postiluukusta tuli harva se päivä asiaa koskevia kirjeitä. Edellistä päätöstä karhuttiin myös.
Minä olin aivan uupunut tilanteeseen, enkä jaksanut tehdä valitusta päätöksestä. Tukien maksun katkaisun jälkeen rahat loppui uudestaan ja taas jouduin menemään kerjuule soskun luukulle. Siitä seurasi sitten joka kuukautinen käytäntö runsaan vuoden ajaksi.
Ahdistun kovasti tilanteesta sossun rahoja odotellessa. Sain niiden johdosta pahoinvointikohtauksia mm rintakipuja ja jouduin hakemään lääkäristä rauhoittavia lääkkeitä.
Samaan aikaan Kela puski päälle, lähetti rahattomalle ihmiselle yli 1000€:n laskuja ja vaati minua suostumaan oikaisupyyntöön em tilanteesta.
Sen johdosta Kela lähetti mulle kirjatun kirjeen, mutta en hakenut sitä postista kun tiesin mikä juttu siellä minua odotti. Halusin säästää itseäni ahdistukselta, jota kirjeen vastaanottaminen minussa synnytti.
No jonkun ajan kuluttua sain käräjäoikeudelta postia että minun täytyy mennä haastemiehen juttusille. Säikähdin sitä kovasti että joudunko nyt käräjille asian vuoksi. Menin sinne hätääntyneenä että mitä nyt sitten on edessä. No sieltä se Kelan kirjattu kirje mulle sitten annettiin. Meinasin hajota kyseisestä tilanteesta ja kauhun lamaannuttamana menin Kelan toimistoon ja myönnyin siihen että Kela sai alkaa perimään siltä kolmelta kuukaudelta maksettua tukea takaisin.
Tuona aikana Kelan kirjeen putkahtaminen postiluukusta sain minut aina ahdistumaan enkä uskaltanut niitä joka kerta avatakaan. Koin hyvin ahdistavana kun maksukyvyttömälle ihmiselle lähetetään maksukehoituslaskuja. Se lamaannutti kovasti myös työnhakua. Kerran ahdistus oli niin voimakas että sain sen johdosta rytmihäiriökohtauksen ja mulle tuli heikko olo. No siitä sitten lähdin terveys asemalle ja pelkäsin että tulee noutaja. Ajattelikin että sydän on poksahtanut stressin seurauksena. Siellä mittasivat verenpaineen, joka oli selvästi koholla. Sain rauhottavia ja olo helpottui.
Pitkään jatkunut surkea elämäntilanne kun töitä ei järjestynyt ajoi minut todella ahtaalle, pelkäsin totaalistä burnout tilannetta ja toimintakyvyn pettämistä. Tuon tilanteen päälle oli kelan järjestämä ajojahti, josta ei tullut mitään tolkkua. Elämäni tuntui olevan veitsen terällä jaksanko vai en. Koin että en saanut näkemyksiäni ja mielestäni minulle kuuluvia oikeuksia ymmärretyksi. Olin ensimmäisestä päätöksestä valittanut jokaiseen asteeseen, käynyt oikeusaputoimistossa. Eduskunnan oikeusasiamiehen kansliassakin jättämässä kantelun.
Työvoimatoimistossa asioiminen meni riitelyksi, mulle sanottiin että olet yrittäjä, kun yritin hakeutua siellä minua työllistävään töimintaan. Olin pattitilanteessa. Tuotteet oli elin ehto mulle ja harvakseltaan tapahtunut myynti tutuille piti minua henkisesti jotenkin pystyssä, jos olisin sen lopettanu koin että olisin pudonnut tyhjänpäälle ja masennuskierre/toimintakyvyn romahtaminen olisi ollut edessä. Siksi en voinut lopettaa sitä, vaikka toimeentulonlähdettä siitä ei tullut.
Tilanne töiden suhteen helpottui kun aloin saamaan koulutusta vastaamattomia hanttihommia. Sekin piristi mielialaa ja vähän ajan päästä sain omaan alaan liittyvän toimeksiannon eräältä yritykseltä. Sitä varten piti perustaa yritys. Nyt on jo kulunut runsaat pari vuotta kun olen vapautunut soskun luukulta ramppaamisesta. Elämä näyttää sen suhteen paremmalta.
Kelan pompottelusta on kuitenkin tullut mulle trauma ja mietin keinoja siitä vapautumiseen. Sekin helpottaa että purkaa ajatuksia tässä.
- myös sosiaalihuolto
Sama käytäntö on myös Suomen sosiaalihullossa.
Sosiaali toimistoissa annetaan lausuntoja lapsen huollosta ja tappamisista toista osapuolta kuulematta.
Se on mies, jota ei haluta edes kuulla, jolloin sosiaalihuolto tukee äidin yksinhuoltoa.
Näin sosiaalihuotomme ylläpitää maassamme
epätasa-arvoa. - Suomen valtiolle,terveisiä!!.
menee vuosi-vuodelta siihen suuntaan,että HERMOT MENEE lopullisesti pian,kun asioista tehdään liian monimutkaisia ja vaikeiksi!!.
Vanhan kaavojen mukaan kun Kela menee asioiden päättämisessä,niin...muutosta pitäisi tulla positiivisempaan suuntaan!!!.Elämme nykypäivää!.- Yrittäjä sairaslomalla
Kela elää 70-lukua. Voi niitä ihania Byrokratian vuosia!
- Pyydetään puhelin numero
Kela elää 70-lukua. Voi niitä ihania Byrokratian vuosia!
Mutta kukaan ei todellakaan ikinä soita.
Vai väittääkö joku saanensa puhelun?Kelasta?
Saisi lopettaa koko putiikin,miksi ylläpitää kallista järjestelmää,missä mikään ei toimi?
Esimerkki,erikoislääkärin lausunto.
Ensin se hyväksytään,seuraavana päivänä jo tulee kielteinen päätös!
Pykälä se ja se!
Ne pykälät eivät sairasta paranna!
Vaikka pää lähtisi irti,kelan lääkärin mukaan
uusi kasvaa kyllä tilalle! - Yrittäjä sairaslomalla
Pyydetään puhelin numero kirjoitti:
Saisi lopettaa koko putiikin,miksi ylläpitää kallista järjestelmää,missä mikään ei toimi?
Pykälä se ja se!
uusi kasvaa kyllä tilalle!Pääsisipä edes itse puhelimella hoitamaan omia asioitaan. Kelan ilmottamaan puhelinnumeroon kun soittaa niin vastaaja ilmoittaa: Pimpeli pom...pimpelipom....Valitettavasti kaikki asiakaspalveluneuvojamme ovat juuri nyt varattuja. Palvelemme teitä mahdollisimman pian. Siihen puhelu sitten loppuukin menee puhelu poikki! Ja kun soitat uudestaan niin: pimpeli pom...pimpeli pom...Valitettavasti kaikki jne...
- Kaikkia asioita
Pyydetään puhelin numero kirjoitti:
Pykälä se ja se!
uusi kasvaa kyllä tilalle!siellä ei voi tietenkään hoitaa, mut suht hyvin ne hoituu, joita sitä kautta voi hoidella.
- Yrittäjä sairaslomalla
Kaikkia asioita kirjoitti:
siellä ei voi tietenkään hoitaa, mut suht hyvin ne hoituu, joita sitä kautta voi hoidella.
Kerropa isäukolleni 82v tai äitimuorille 80v miten nettissä voi antaa palautetta. Itse olen yrittänyt suoraan Kelan palaute-osiossa 1,5 kuukautta. Vastauksia en vaan ole saanut.
- kyseisen
päätöksen tehneiden lääkärien nimet tulisi olla julkisia,että heihin osaisi suhtautua oikealla tavalla jos vaikka joutuu heidän asiakkaikseen.Oikeastaan heiltä pitäisi lain mukaan viedä oikeus lääkärin toimeen vakavan hoitovirheen takia,olisiko tässä mahdollisuutta nostaa vaikka kanne vai ovatko he lain suojaamia?!
- Virkamies suojelee toista
Joten täysin turhaa,rakkaassa hyvin(pahoin)vointi valtio suomessa.
- Kelan pykälä viidakko
Jos ei työntekiä kykene vanhaan tai siiheen verattavaan ammattiin...Hän on oikeutettu eläkkeeseen!
Mutta pykälät kumotaan toisilla,jos ja ehkä lauseilla!
Minut määrättiin uudelleen koulutukseen,mutta se keskeytettiin terveydentilani takia.
Kelan lääkärin mielestä,olen kuitenkin terve!
Taidan hakea siis kelasta töitä?
- *T*
Osaiskohan joku laittaa tämän viestiketjun kelan nettipalautteeksi??? Siinä olisi "tyytyväisten" asiakkaiden palautetta kerrakseen kelalle. Jos vain lukisivat kaikki.
- Painetaan vain nappia
Lisäselvityksen lisäselvitystä ja todistusta todistukselle.
Kaiken huippu että,tavallisen ihmisen pitäisi tietää
kaikki kaavakkeet ja muut koukerot.
Jos ei tiedä,siitä ei soitella perään vaan pistetään
maksaminen poikki ja siitä tulee kirje...Ette toimittanut sitä ja tätä!
Mistä helvetistä kaiken voisi tietää?Siellä kun on
tapana olla kertomatta mitään!
No kun sitä nappia on painettu,rahaa ei tule.
Uudelleen käsittely kestää kuukausia!
(Koska tavitaan 145 kaavaketta,joissa kysytään samat asiat!)
Siinä sitä kelan suoranaista vittuilua. - jalkapöytä
Olen ihan samaa mieltä, että kelan päätökset olisivat asiakkaan kannalta oikein.
Itselläni oli metallin poisto jalasta, joka oli leikattu 2007. Metalli alkoi nouta jalkapydälle ja haittasi, kun en voinut käyttää umpinaista kenkää. Pääsin vasta noin kuukauden päästä (3 kertaa tervyskeskuksess)ennen kuin sain rönkkeniin lähettettä. Muutaman viikon päästä tehtiin pieni operaatio jalkapöydälle. Rustottuma oli kasvanut jalkapöydälle. Sairaslomani oli noin kolme kuukautta, kun kelan asiantuntija lääkäri ilmoitti, että jalka on parabtunut ennen sairasloman loppumista. Sairasloma loppui siihen. Kävin terveyskeskuksessa näyttämässä jalkaani ja kysymässä mitä tehdään jalalle ja sairaslomalle. Sain jalkaani rustottuman ja hoito loppui siihen. Umpi kenkä painaa rustottumaa. - LAITTOMUUKSIIN KYLLÄSTYNYT
MIETIN , ETTÄ TULOSTAN NÄMÄ VIESTIT,JA TOIMITAN NE EDUSKUNNAN PUHEENJOHTAJALLE,OIKEUSKANSLERILLE JA PRESIDENTILLE,JOKA VOISI LUKEA NE VAIKKA UUDENVUODENPUHEEN YHTEYDESSÄ JA ANTAA KANSALLE LUPAUKSEN KELAN MAFIAMAISEN TOIMINNAN JOUTUMISESTA TARKAN SEURANNAN ALAISEKSI.ITSE OLEN TULLUT SIIHEN TULOKSEEN,ETTÄ PAPEREITA PYÖRITELLÄÄN SEN TAKIA ,ETTÄ KELAN VIRKAILIJAT PELKÄÄVÄT TYÖPAIKKOJENSA VUOKSI,JA HE JÄRJESTÄVÄT HYLKÄÄVILLÄ PÄÄTÖKSILLÄÄN TÖITÄ ITSELLEEN JA TOISILLEEN.KELAN ORGANISAATIO ON AIKANSA ELÄNYT .
- Yrittäjä sairaslomalla
LAITTOMUUKSIIN KYLLÄSTYNYT kirjoitti:
MIETIN , ETTÄ TULOSTAN NÄMÄ VIESTIT,JA TOIMITAN NE EDUSKUNNAN PUHEENJOHTAJALLE,OIKEUSKANSLERILLE JA PRESIDENTILLE,JOKA VOISI LUKEA NE VAIKKA UUDENVUODENPUHEEN YHTEYDESSÄ JA ANTAA KANSALLE LUPAUKSEN KELAN MAFIAMAISEN TOIMINNAN JOUTUMISESTA TARKAN SEURANNAN ALAISEKSI.ITSE OLEN TULLUT SIIHEN TULOKSEEN,ETTÄ PAPEREITA PYÖRITELLÄÄN SEN TAKIA ,ETTÄ KELAN VIRKAILIJAT PELKÄÄVÄT TYÖPAIKKOJENSA VUOKSI,JA HE JÄRJESTÄVÄT HYLKÄÄVILLÄ PÄÄTÖKSILLÄÄN TÖITÄ ITSELLEEN JA TOISILLEEN.KELAN ORGANISAATIO ON AIKANSA ELÄNYT .
Lisäksi pitäisi toimittaa ne myös sosiaali- ja terveysministeri Hyssälälle. Kela kuuluu hänen reviirilleen. Hänen ensisijaisesti pitäisi puuttua Kelan mielivaltaisuuteen.
- T.N.
Arpapeliä koko homma,
Kelan uskottavuus nolla. - Ruumillisesti sairaista
Kun pomputtelette näitä,syyttä suotta.
Monestako olette saanut aikaiseksi,mielenterveys potilaan?
Niitä on maassamme valtava määrä,paljonko sitten yhteiskunnalta menee rahaa?
Vastaus on varmasti sitä luokkaa,ettei kela kommentoi???
Ja kysymys turhista posteistanne,paljonko vuodessa palaa rahaa aivan turhaan?
Sama asia lähetään usein 2-4 kirjeessä!
(Paha kommunikointi puute,teillä.)- Nimetön
Siitä voi sitten päätellä mitä kohtaa on rikottu, kun homma ei toimi.
19 § Oikeus sosiaaliturvaan.
Jokaisella, joka ei kykene hankkimaan ihmisarvoisen elämän edellyttämää turvaa, on oikeus välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon.
Lailla taataan jokaiselle oikeus perustoimeentulon turvaan työttömyyden, sairauden, työkyvyttömyyden ja vanhuuden aikana sekä lapsen syntymän ja
huoltajan menetyksen perusteella.
Julkisen vallan on turvattava, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään, jokaiselle riittävät sosiaali- ja terveyspalvelut ja edistettävä väestön terveyttä. Julkisen vallan on myös tuettava perheen ja muiden lapsen huolenpidosta vastaavien mahdollisuuksia turvata lapsen hyvinvointi ja yksilöllinen kasvu.
Julkisen vallan tehtävänä on edistää jokaisen oikeutta asuntoon ja tukea asumisen omatoimista järjestämistä.
21 § Oikeusturva.
22 § Perusoikeuksien turvaaminen.
Julkisen vallan on turvattava perusoikeuksien ja ihmisoikeuksien toteutuminen.
- Kipeetä
Joo Minutkin kela käski mennä töihin rakennuksille vaikka en pystynyt liikkumaan
kuin rollaattorilla ja silläkin vaikeasti.
Sanoivat että töihin vaan terve mies.- Olet kuitenkin liian nuori
Ja vaikka jäsenet ja pää eivät toimi,sinusta on kuitenkin moneen TYÖHÖN!
Mutta sitä kela ei kerro,mikä työ sellainen olisi. Olet kuitenkin liian nuori kirjoitti:
Ja vaikka jäsenet ja pää eivät toimi,sinusta on kuitenkin moneen TYÖHÖN!
Mutta sitä kela ei kerro,mikä työ sellainen olisi.-Älä koskaan sairastu
-Älä koskaan pala loppuun
-Älä koskaan joudu onnettomuuteen
Pätee koko Suomen kansaan, sillä rahallista apua ei mistään tule!
- putosi
pois Kelan piiristä täytettyään 16 vuotta. Korotettu hoitotuki loppui. Ei kuulemma kuulu kuntoutusrahan taikka vammaistuen piiriin. Ihme tapahtui!!! Näin Kela parantaa autistisen. Valitin - käsittely kestää 16 kuukautta. Sitä odotellaan....
- tapahtuu, ainakin
Kelan papereissa!! Jos on todettu parantumattomaksi sairaaksi jo lapsesta, mitä järkeä hakea jotain yhtä ja samaa etuutta Kelasta uudelleen ja uudelleen, kun tilanne ei siitä muutu, valitettavasti. Turhaa paperisotaa vain!
- manne 2
Eihän Kelalla oteta mihinkään kantaa! Ettei tule virkavirheitä.. Yrittävät vain siirrellä vastuuta muille.Pantaavat kuin omia rahojaan,jotka me veron-maksajat olemme valtiolle verojen muodossa maksaneet!!!
- asiointi
muutenkin ei mieltä ylennä. Virkahenkilöt katsovat asiakkaita kuin halpaa makkaraa. Ei pienen pientä hymyä näy suupielessä.Ollaan kuin antaisivat rahaa omasta pussistaan.Eivät tajua että he ovat meitä varten,eikä päinvastoin ,joten palvelu pitäisi toimia kohteliaasti ja pienikin hymy on monelle iloa tuottava,ne kun ei ole mitään hupi asioita mitä siellä toimitetaan. Ehkäpä heidän koulutukseen kuuluu:Ole tyly,pidä ihmiset loitolla!
- mieltä
asiointi kirjoitti:
muutenkin ei mieltä ylennä. Virkahenkilöt katsovat asiakkaita kuin halpaa makkaraa. Ei pienen pientä hymyä näy suupielessä.Ollaan kuin antaisivat rahaa omasta pussistaan.Eivät tajua että he ovat meitä varten,eikä päinvastoin ,joten palvelu pitäisi toimia kohteliaasti ja pienikin hymy on monelle iloa tuottava,ne kun ei ole mitään hupi asioita mitä siellä toimitetaan. Ehkäpä heidän koulutukseen kuuluu:Ole tyly,pidä ihmiset loitolla!
istuvat vaan siellä pöytiensä edessä, vaikka näkevät että ihmisiä oottaa puheille pääsyä. Itse odotin puoli tuntia ja se riitti, täytin lähtiessä kuitenkin asiakas palautteen.Laiskoja ovat tai väärässä työssä, nyrpeitä akkoja kaikki.
- galwes
Miksi ei voisi Kelalta saada tukija ja korvauksia ilman asiakkaan näkemistä.
- Pallottelua virastosta toiseen
Kelan lääkäri toteaa sairaan ihmisen terveeksi,ja
rahan tulo lakkaa.
Sitten vain mieltä ylentävään toimeentulon hakuun,sosiaali toimistoon.
Syy tähän on seuraava,sinun pitää hakea työttömyys korvausta!Siis sairaana!
Ihan kuin työvoimatomisto olisi sairaita varten!
Käsittääkseni se on työtä hakevien paikka??? - Ei yhtään alle kirjoitusta
Pallottelua virastosta toiseen kirjoitti:
rahan tulo lakkaa.
Käsittääkseni se on työtä hakevien paikka???Saati sitten lääkärin nimeä!
Jossain kuki yleislääkäri,ei muuta!
Veikkaan että apina painaa siellä nappeja,
Kielteisestä päätöksestä apina saa banaanin.
Myönteisestä päätöksestä apina saa sähköiskun. - Lausunnossa
Ei yhtään alle kirjoitusta kirjoitti:
Saati sitten lääkärin nimeä!
Jossain kuki yleislääkäri,ei muuta!
Veikkaan että apina painaa siellä nappeja,
Kielteisestä päätöksestä apina saa banaanin.
Myönteisestä päätöksestä apina saa sähköiskun.Työkyvyttömäksi,ja loppu teksteissä terveeksi!!!!
- työnantaja
Pallottelua virastosta toiseen kirjoitti:
rahan tulo lakkaa.
Käsittääkseni se on työtä hakevien paikka???---syystä että kela päättää sairaan ihmisen olevan työkykyinen , kenties siksi , että ovat huomanneet laissa porsaanreiän ,jonka mukaan työvoimatoimistoon voi ilmoittautua työvoiman ulkopuoliseksi työnhakijaksi sairaana, jolloin päivärahan maksajaksi joutuu ammattiliitto eikä kela. Kelalle kannattavaa inhimillisyyden kadotessa. Työvoimatoimistossa on nykyään käytäntö, että toinen instanssi vuokraa tervettä työvoimaa kuten työvoiman vuokrausfirmat ja toisen osion kautta saa sitten työhaastatteluun karenssin pelossa tulevia sairaita työnhakijoita. Näin saadaan koko yhteiskunta sairastumaan ja oikeasti sairaista ei huolehdi mikään osio, ei ainakaan kela....
- Mindy´s
Luinpa tosiaan heti aamutuimaan kyseisen artikkelin - itselläni on lähtenyt B-lausunto erikoislääkäriltä Kelaan ja mitään lomaketta, joka pitäisi täyttää ei ole tullut. No, sen lomakkeen perusteellä tehdään päätös. K.o. Aamulehden jutun perusteella saan siis vielä virua sairaana ilman eläkepäätöstä kauankin. Kela on mestari pökkimään kapuloita rattaisiin; oikein yrityksellä pyritään hankaloittamaan elämää. Ja byrokratia on Kelan lempilaji. Ei riitää paperitkaan aina, pitää soitella ja ravata paikan päällä ja vääntää oikein rautalangasta tilanne. Hitaus on myös Kelan ominaispiirre. Mutta yhden asian Kela hoitaa ripeästi ja tehokkaasti - sosiaalitukien takaisinperinnän!
mutta on tuo Kela kyllä niin Turha Laitos et melkein Lakkauttaa joutas!!!!! ja herää kysymys et haluaako Kela savustaa asiakkaansa pois piiristään ja jopa mahollisesti pois täältä KotoSuomesta?
- Bisnestä bisnestä PRKL!!!
Ihmisiä ei ajatella enää ollenkaan, kaikki on kiinni rahasta! Ko. ongelma liittyy samallatavalla kaikkeen muuhunkin sosiaali-ja terveyspalvelujen kehittämisen heitteille jättöön/ välinpitämättömyyteen.
Vittu säästettäs, leikattas ja jätettäs panostaminen jostakin mihin ei liity ihmisten suoranainen hyvinvointi!! Miksi helvetissä pidetään tiukkaa linjaa aina asioissa missä on suoranainen kyse ELÄVÄN olennon PERUShyvinvoinnista??
Vittu tätä rataa me saadaan vain lisää pahoinvoivia ja mielenvikaisia suicidaalisesti oireilevia, murhaajia, raiskaajia, erilaisia pieniä, sekä suuria criminaaleja ja kaikinpuolin syrjäytyneitä, ihmisarvon tunnottomia, passiivisia, lamaantuneita, tunteettomia ja häiriintyneitä, eli ONNETTOMIA IHMISIÄ ja sen seurauksena totaalisen helvetilliseen suuntaan kulkeva yhteiskunta!- mutta tarkoitus onkin
KING_SALOMON kirjoitti:
joten kysyn vaan että siis tämmöisessä yhteiskunnassako me tosiaan haluamme asua?
Tarkoitushan onkin pitää ihmiset passiivisina, etenkin ne köyhimmät, juuri ne, jotka palveluita eniten tarvitsisivat (menetelmällä, että kaikki viedään heiltä alta ja päältä, että turhautuminen avustusten ja oikeuksien vaatimiseen olisi huipussaan), ettei vain käy bisneksen huonosti, ettei vain ne 2luokan kansalaisetkin ymmärrä, että "prkl, päätösvaltahan on meillä, meistä on kiinni mitä täällä tapahtuu".
Kun köyhät pidetään kyykyssä, niin rikkaat pääsevät toteuttamaan omia unelmiaan.
On hyvin, hyvin rasittavaa kertoa tätä ihmisille vuodesta vuoteen.. kun joka kerta on sama reaktio esim. nyt viime kunnallisvaaleissa "mitä se hyödyttää, ei minun yksi ääni edes missään näy" jne.
Siis onko kyse turhautumisesta, vai onko se todella jopa pehmittänyt aivoja. Kauhistuttavaa!
- Sporttius
Aika ymmärrettäviä asiaoita Kelaa kohtaan on tullut. Byrokratia jyllää, mutta heilläkin on omat pykälänsä, joiden mukaan joutuuvat päätöksen tekemään. Ei se takuulla ole aina kiva asia tehdä kielteisiä päätöksiä tai huonoja, mutta heidän on pakko! Ihmisiä ne työntekijätkin siellä. Ihmekkös tuo on jos ne joskus katsoo alta kulmien, jos koko ajan haukutaan. Mutta mietitäänpä asiaa näin. Jos ei olisi asumistukea, työttömyysturvaa, opintotukea esim. Ei olisi mahdollisuutta mihinkään asuntoon, pieneen elantoon, opiskeluun. Vaikka rahat ei ole summia mitä kaikki haluaa ne on jotain mikä mahdollistaa nämä. Miettikää jotta muissa maissa ei ole näitä etuuksia. Suomessa sentään on ilmaisenrahan mahdollisuus, jonka maksaa työssäolevat. Jos ei olisi Kelaa olisi lapsiperheet pulassa. Sairauksiinkin saa etuutta mitä ei muualla ole. Se, jotta kaikkiin sairauksiin ei saa ja muuta on lakipykälissä, jonka mukaan joutuu virkailija tekemään päätöksen. Tulee mieli kuva, jotta kaikki ihmiset siellä tekisi tahallaan asioita. Näin ei varmasti ole! Ohjeiden mukaan kaikki tehdään nykysuomessa. Se jotta jokainen kokee päätökset ja muut asiat omalla tavallaan ei toinna syyttää Kelaa vaan voi katsoa peiliin. Se jotta virheitä tulee, mutta niin tulee kaikissa firmoissa. Tiedän paljon pahempia firmoja joiden kanssa saa taistella paljon enemmän. Sähköisesti voi jo hakea kaikkia etuuksia eikä tarvitse toimistoissa käydä. Kun ottaa asioista selvää niin selviää moni asia. Tietty, jos ei tahdo niin taas voi katsoa peiliin.
Ai niin tämän meidän hyvän sähkönkin Kela on suomeen saanut aikaiseksi, joten nauttikaamme valosta risukasassakin.- smearlaugh
Vai ei muualla muka saa, missähän vuosikymmenessä elät??? Muualla on paljon parempiakin etuuksia, kuin täällä, jopa Espanjassa sairaseläkeläisillä ilmaiset lääkkeet ja lääkärit, eivätkä mokomat sairas-eläkeläiset maksa siellä edes veroja, se on 0% siellä, Hyi!
- Sporttius
smearlaugh kirjoitti:
Vai ei muualla muka saa, missähän vuosikymmenessä elät??? Muualla on paljon parempiakin etuuksia, kuin täällä, jopa Espanjassa sairaseläkeläisillä ilmaiset lääkkeet ja lääkärit, eivätkä mokomat sairas-eläkeläiset maksa siellä edes veroja, se on 0% siellä, Hyi!
Heh no eihän eläkkeestä muutenkään mene veroa niin ihan samoilla linjoilla ollaan. No jos tiiät espanjan tilanteen niin kerroppa mitä siellä saa paremmin kuin täällä? Täällä ei sentään pommeja asennella juniin eikä muutakaan roskaa. Muuta sinne jos koet sen paremmaksi maaksi.
- Yrittäjä sairaslomalla
Sporttius kirjoitti:
Heh no eihän eläkkeestä muutenkään mene veroa niin ihan samoilla linjoilla ollaan. No jos tiiät espanjan tilanteen niin kerroppa mitä siellä saa paremmin kuin täällä? Täällä ei sentään pommeja asennella juniin eikä muutakaan roskaa. Muuta sinne jos koet sen paremmaksi maaksi.
Mitä valopää mahtaa kirjoittaa? Eläkeläisiltä peritään suomessa korkeampaa veroa (veroprosentti) kuin muilta.Tämä siis täällä hyvinvointivaltiossa.
Miten ihmeessä junapommit liittyvät koko kelakeskusteluun? Jospa menisit tekemään biologian kotiläksysi ettei ope suutu! - Sporttius
Mitä valopää mahtaa kirjoittaa? Eläkeläisiltä peritään suomessa korkeampaa veroa (veroprosentti) kuin muilta.Tämä siis täällä hyvinvointivaltiossa.
Miten ihmeessä junapommit liittyvät koko kelakeskusteluun? Jospa menisit tekemään biologian kotiläksysi ettei ope suutu!Mites se voi olla isompi kuin palkansaajalla jos eläkkeestä saa eläketulovähennyksen?? Ja jos alle 150€ kelan maksamaa eläkettä jäisi sitä ei veroteta ollenkaan vai joko unohtu? Mitä sinä minulle mussutat jos joku asia nyppii! Luultavasti taas ei oo mitään väliä onko joku firma tehnyt väärin tai jotain. omaa huonoa valintaansa vaan puretaan kaikille. Tai epäonnea tai jotain.
Ai niin! Naks! valot sammui päästä. - smearlaugh
Sporttius kirjoitti:
Jaa mikä se sellainen eläke on mistä ei Suomessa mene veroa, kerropa minullekin!!!! Ehkä jos ei saa muuta kuin kansaneläkkeen....
- smearlaugh
Sporttius kirjoitti:
Mites se voi olla isompi kuin palkansaajalla jos eläkkeestä saa eläketulovähennyksen?? Ja jos alle 150€ kelan maksamaa eläkettä jäisi sitä ei veroteta ollenkaan vai joko unohtu? Mitä sinä minulle mussutat jos joku asia nyppii! Luultavasti taas ei oo mitään väliä onko joku firma tehnyt väärin tai jotain. omaa huonoa valintaansa vaan puretaan kaikille. Tai epäonnea tai jotain.
Ai niin! Naks! valot sammui päästä.Just niin, jos nyt sattuu jäämään 150€ tai alle just....siinäpä sitä jo juhliikin sillä rahalla... kun ei tarvi maksaa siitä veroa...oi jee....
- Sporttius
smearlaugh kirjoitti:
Just niin, jos nyt sattuu jäämään 150€ tai alle just....siinäpä sitä jo juhliikin sillä rahalla... kun ei tarvi maksaa siitä veroa...oi jee....
Sehän merkkaa sitä, jotta työeläkelaitoksesta olet saanut silloin sellaisen eläkkeen jotta ei jää maksuun kelalta paljoa. On se tyhjää parempi. Eiks je?
Olemme jo vuosikymmeniä kehittäneet pahoinvointiyhteiskuntaa.Ylenmääräistä rahan tuhlausta.Varsinkin Espoo tulee uppoamaan komeasti.
Ihminen on unohdettu ja unohtuu yhä enemmän.
Tulevaisuudessa vanhuksia ja vanhoja sairaita ei hoideta lainkaan vaan hew saavat kuolla ojanpohjalle. Ja hah sitä työmiestä joka luulee saavansa tästä paska suomesta eläkettä No Way,Never
Kivaa tiedossa jos tykkää akuhutarinoista- Kela tuottaa mielenterveys
Potilaita?
Tarkoitan niitä joilla aluksi,ruumillinen vamma.
Niitä kun kela aivan aihetta pomputtaa vuosia,
niin loppujen lopuksi eläke saadaan mielenterveyssyistä!!!!
Ja tämähän tuleekin todella halvaksi!
(Aivan saatanan kalliiksi)
Kait siellä päättäjät toivovat että,tuokin tuosta kohta päättää päivänsä!!!
He osaavat tehdä asiat niin vaikeksi että,ihminen
palaa loppuun.
- retuperällä
ainakin jos Varpaisjärven Kelaa miettii. Sinne ei pääse, vaikka on työhistoriaa 25vuotta. Aina samat ihmiset joka vuosi siellä on ja kertovat kuinka mukavaa on. Vai onko tyäterveyshuoltokin puolueellista valinnoissa? Eivät papereita lähetä eteenpäin...lekurille, vaan levittelevät käsiään ja syytävät Kelaa. Missä on totuus?
- vuosia kelan kanssa tapellu...
Tuohan ei nyt kelalta ole mitään uutta...ainakaan omalla kohdalla katsottuna.
olen vuosia taistellut monisairaan lapseni vuoksi kelan kanssa ja vieläkin taistelu jatkuu.
lain mukaan lapseni sairaus/sairastelu olisi oikeuttanut minut saamaan erityishoitorahaa
niin kauan kun lapsi oli mm.dialyysihoidossa,vaan kelan mielestä näin ei ole vaan heidän sanansa on painavampi kuin laki.Eipä ole auttaneet hakemukset,valitukset hylätyistä päätöksista ja uudet valitukset muutoksenhakulautakunnille ainakaan tähän päivään mennessä.
Ja kelan on turha esittää tai kenenkään muunkaan tulla sanomaan että kohtelu on sama kaikille vaan
varma on että ei ole!!Ja kannattaa muistaa että
olisi ehdottomasti sitten sairastettava vain se aika kun olet kelan lääkärien mielestä oikeutettu etuutta saamaan(muista tervehtyä viimeistään viimeisenäpäivänä kun olet oikeutettu etuutta saamaan siis max.peruspäivät!)).Ja jos sattuisi käymään niin kuin lapseni kohdalla kävi( melkein 3 vuota dialyysissä ennen kuin lapsi sai elinsiirron)niin olisi ehdottoman tärkeää että sinä itse tietäisit milloin se luvutuselin lapselle tulee ja minä päivänä siirto tehdään(hyvä olisi omata ennustajan kyvyt).!Kela kun tekee nämä päätökset aivan mielivaltaisesti asiaa ymmärtämättömien terveyskeskuslääkärien käsitteleminä(ovat kuulma pätevämpiä kuin esim.lapselle lausunnon tehneet erikoislääkärit/elinsiirtolääkärit),ei siis lakiin perustuen kuten hehkuttavat,vaan säästöä hakien,hälläväliä kuinka sairas olet,oletko lapsi
vai aikuinen,ja tosiasiallisesti lakia noudattamatta.
vaan enpä pirruuttain tätä tappelua tähän kään lopeta.- Johtajien
Ooppera matkoihin,ai jokin yksitynen palvelun tarjoaja ne maksoi.Joka tarjoaa kelalle palveluita..Konjakit ja kaikki oli MOT ohjelmassa lueteltu.
Tämä ei ollut lahjontaa,Saahan sitä johtajat ooppessa käydä!
Muistakaa että suomessa on poikkeusellinen,
hyväveli järjestelmä,jossa virkamiehet suojelevat toisiaan.
Kansalainen on aivan toisarvoinen.
Miten kävi pienen rakenuttajan,kun hän antoi kaavoittajalle baletti liput?Aika pahasti,lahjussyyte.
(Samassa MOT ohjelmassa)
Nauratti jo silloin,samat lait kaikille?
Sovellustapa vain on erillainen. - Ja heti,ilman pallottelua
Johtajien kirjoitti:
Ooppera matkoihin,ai jokin yksitynen palvelun tarjoaja ne maksoi.Joka tarjoaa kelalle palveluita..Konjakit ja kaikki oli MOT ohjelmassa lueteltu.
Tämä ei ollut lahjontaa,Saahan sitä johtajat ooppessa käydä!
Muistakaa että suomessa on poikkeusellinen,
hyväveli järjestelmä,jossa virkamiehet suojelevat toisiaan.
Kansalainen on aivan toisarvoinen.
Miten kävi pienen rakenuttajan,kun hän antoi kaavoittajalle baletti liput?Aika pahasti,lahjussyyte.
(Samassa MOT ohjelmassa)
Nauratti jo silloin,samat lait kaikille?
Sovellustapa vain on erillainen.Pitääkö kansalaisten otta mallia?
Aseita ja huumeita?
Normaali ihminen olisi joutunut vankilaan!
Kansalaisilla on velvollisuus tulla päähän potkituiksi.
Kansanedustajat puolestaan kusettavat kansaa.
Ja suojelevat kelan toimintaa. - niin väärin....
Ja heti,ilman pallottelua kirjoitti:
Pitääkö kansalaisten otta mallia?
Aseita ja huumeita?
Ja suojelevat kelan toimintaa.Tämä on väärin, että potilasta ei tavata henkilökohtaisesti
- vuoden 1918 tapahtumat
Ja heti,ilman pallottelua kirjoitti:
Pitääkö kansalaisten otta mallia?
Aseita ja huumeita?
Ja suojelevat kelan toimintaa.toistuvat?
- liisa-rouva
vuoden 1918 tapahtumat kirjoitti:
toistuvat?
1937 Ensimmäinen kansaneläkelaki hyväksyttiin ja Kansaneläkelaitoksen toiminta alkoi joulukuun 16. päivä.
Kuka historiansa lukenut tietää millaista elämä oli vuosina 1937-1940?
Kela ei ollut edes pilke kenenkään silmäkulmassa vuonna 1918. Mutta se on totta, kun talvisota alkoi, Kela oli kapaloissaan.
on samanlainen, minua hoitavat viisi erikoislääkäriä totesi työkyvyttömyyden mutta kuinka ollakkaan MEK.n asiantuntijapöytälaatikkolääkäri teki hylkäyksen.Saparon alta kaikki.
- smearlaugh
Minulta Kela vei VAIN 15 vuoden perhe-eläkkeen kertomalla minulle, että jos menen uusiin naimisiin 50 täytettyäni saan pitää perhe-eläkkeen. Toisin kävi, 3 kuukautta häiden jälkeen tuli kirje jossa ilmoitettiin, että statukseni on muuttunut, joten en ole oikeutettu perhe-eläkkeeseen ja liikaa maksettu täytyy palauttaa. Valituksen jälkeen ei samaani 3kk rahaa tarvinnut palauttaa, mutta siihen loppui maksaminen, että kiitos vaan asiantuntemuksesta KELA!
- Vain raha merkitsee
Tampereen yliopistossa tehdyn tutkimuksen mukaan Suomessa jää yli 300 miljoonan edestä erilaisia tukia hakematta, koska ihmiset eivät tiedä tai osaa niitä hakea.
Eiköhän se ole nyt selvää, että KELA:n virkamiesten piirissä on selvästi päätetty, että rahaa on käytössä XXX euroa ja se, mikä automaattisesti menee siitä yli, jätetään jakamatta. Yksi tavoista evätä sosiaalitukia ja siten vähentää kulunkeja, on juurikin tuo em. "piilottelu", mutta eiköhän toki siellä pussissa ole muitakin köyhien ja raihnaisten varalle kuten nuo mielettömät, vuosien pituisiksi venyvät valitusrumbat. Kunnat käyttävät samanlaista keinoa torjuessaan palveluiden liikakäyttöä; jonotuspuhelut maksullisiksi ja vain yksi henkilö hoitamaan vakanssia.
Suomalainen virkamies on erityisen pätevä tässä hommassa, kuten nuo em. esimerkit osoittavat. Onkohan meillä täällä Suomessa jokin "opisto", missä näitä kikkoja opetellaan tuleville virkamiesklopeille? - ns. asiantuntijalääkäreihin
Kelassa! Siellä joku sairaala-, tai terv.keskuslääkäri käy oman työnsä ohessa kerran, pari viikossa kahlaamassa hakemuspinon läpi kypsänä ja turhautuneena. Niistä hekemuksista riippuu monen potilaan elämänlaatu. Tälle lääkärille vain pientä lisäansiota. "Tuon voisin hyväksyä, tuota en taida" jne. En arvosta pätkääkään! Mielivaltaisia lausuntoja, joissa todellinen arjen- ja asiantuntemus KAUKANA!
- KELA SÄÄTÄÄ
Eduskunta on päättänyt lukuisista etuuksista joita kansalaiset saa oikeutetusti mutta niiden saamisen esteenä on JARRU KELA, jossa JARRUNAISET JARRUTTAA sun saamisiasi vaikka MAAILMAN TAPPIIN SAAKKA
se on niiden vihuliaisten ONNI JA AUTUUS että joku jää hänelle kuuluvista rahoista ILMAN
niillä on varmaan joku KANNUSTINPALKKIO että kuinka paljon pystytkään SÄÄSTÄMÄÄN ja VIIVYTTELMEÄÄN, sitä kovempi tantta olet ja saat BOONUKSIA - pappa 50
minä en ymmärä miten joku voi väitää olevansa niin viisas lääkäri että ilman tutkimatta voi sanoa että ihminen on terve tämmösiä lääkäreitä ei löydy kuin vakutusyhtiöistä tai kelalta olisi kiva päässä nuin viisaiden lääkäreiten vastaan otolle sitä olisi varmaan terve heti kun sanoisi käsimäivää ajatelkaa kuinka ihanaa hänen läheisillä onkaan he eivät sairasta koskaan koska tämä ihme lääkäri pystyy antaan lääkekuurinetu käteen kyllä olen kateeline
- summa summaarum
Tällaisesta vois tehdä johtopäätöksiä, millainen hyvinvointivaltiomme tila.
Yhteiskunnassa heikoimmassa asemassa olevien ihmisten tilanne pitäisi olla yhteiskunnan silmäterä. Eli miten näiden ihmisten asia on hoidettu kertoo siis valtion tilasta ja ehkä jollain tavalla myös sen sivistystasosta ja arvoista.
Näyttää jotenkin siltä että kovat arvot ovat saaneet liian suuren jalansijan täällä.
Toisaalta myös järjestelmä mättää aika pahasti, kun avuntarvitsijan tarpeita ei avun jakaja pysty huomioimaan riittävästi. Elävät siis jossain aivan eri maailmassa. Ihmisten tarpeita ja elämäntilannetta ei pystytä lakipykälillä määrittelemään. Tulee väliinputoajia tai tehdään tulkintoja, jotka eivät vastaa todellisuutta.
Pahimmillaan tuollainen toiminta synnyttää pahaa oloa ympäristöön, aiheuttaen ahdistusta, lamaantumista, pettymystä, katkeruutta, vihaa kansalaisten keskuudessa ja luottamus yhteiskunnan toimivuuteen horjuu monilla ihmisillä.
Se tulee myös taloudellisesti kalliiksi, kun kaikenlaisiin valitusten käsittelyyn tarvitaan lisää ihmisiä, joka synnyttää uutta byrokratiaa. Ihmisillä menee turhaan aikaa selvitysten, sen vois käyttää paljon hyödyllisemminkin.
Voisi sanoa että se aiheuttaa siten myös uhkaa maan sisäiselle turvallisuudelle. Eli kysymys on aika tavalla vakavasta asiasta.
Ihmisillä pitäis olla oikeus tulla kuulluksi ja ymmärretyksi heidän elämäntilanteissaan. Näin ei näytä nyt tapahtuvan kaikilla. - suunnitelman ja pyysi sitä ...
summa summaarum kirjoitti:
Tällaisesta vois tehdä johtopäätöksiä, millainen hyvinvointivaltiomme tila.
Yhteiskunnassa heikoimmassa asemassa olevien ihmisten tilanne pitäisi olla yhteiskunnan silmäterä. Eli miten näiden ihmisten asia on hoidettu kertoo siis valtion tilasta ja ehkä jollain tavalla myös sen sivistystasosta ja arvoista.
Näyttää jotenkin siltä että kovat arvot ovat saaneet liian suuren jalansijan täällä.
Toisaalta myös järjestelmä mättää aika pahasti, kun avuntarvitsijan tarpeita ei avun jakaja pysty huomioimaan riittävästi. Elävät siis jossain aivan eri maailmassa. Ihmisten tarpeita ja elämäntilannetta ei pystytä lakipykälillä määrittelemään. Tulee väliinputoajia tai tehdään tulkintoja, jotka eivät vastaa todellisuutta.
Pahimmillaan tuollainen toiminta synnyttää pahaa oloa ympäristöön, aiheuttaen ahdistusta, lamaantumista, pettymystä, katkeruutta, vihaa kansalaisten keskuudessa ja luottamus yhteiskunnan toimivuuteen horjuu monilla ihmisillä.
Se tulee myös taloudellisesti kalliiksi, kun kaikenlaisiin valitusten käsittelyyn tarvitaan lisää ihmisiä, joka synnyttää uutta byrokratiaa. Ihmisillä menee turhaan aikaa selvitysten, sen vois käyttää paljon hyödyllisemminkin.
Voisi sanoa että se aiheuttaa siten myös uhkaa maan sisäiselle turvallisuudelle. Eli kysymys on aika tavalla vakavasta asiasta.
Ihmisillä pitäis olla oikeus tulla kuulluksi ja ymmärretyksi heidän elämäntilanteissaan. Näin ei näytä nyt tapahtuvan kaikilla.kirjeellä. Kun lähetin varmuuden vuoksi valokopion, niin pyysivät lähettämään alkuperäisen. Kuntoutukseen tuli pitkä tauko.
- syvä kurkku kela
KELA:n paperilääkärit tekevät päätöksensä KELAn sisäisten normien mukaan
Niissä kun lukee että tällainen sairaus => maksimi sairausloma (huom siis KELAn mielestä) on kolme viikkoa niin se sinne sitten laitetaan ja piste perään
Ei kiinnosta jonkun naisihmisen kivut eikä säryt sen enempää - valtion kusetettavaksi jout...
Sama asia valtiokonttorissakin. Mulla sattu tulemaa armeijanpalveluksessa murtumavamma jalkaan ja sehä luutu mite sattuu. Jalan sain kipsistä ni meinas sydän pysähtryä ku huomasin et jalkaterä on iha vinkisn vonkisin. Siittä sitte leikkauksii ja pitkälle sairauslomalle ja nyt sattu valtiokonttori tekemää päätöksen että vammani johtuu latuskajalasta!!! eli ei korvata!!! asia vireillä muutoksenhakulautakunmnassa ja päätöstä odotellessa menee noin 7kk. Mahtavaa!!! eli oli todellakin ilo menettää juoksu ja kunnolisen kävelykyvyn lisäksi sairauspäivärahat ja 5-haittaluokan korvaukset.
- Karin
Missä olisi Kelan lääkäreiden vastaanotto, jonne kaikki vaivaiset voisivat saapua tekemään itse diagnoosinsa, päästämään itsensä airaslomalle tai peräti eläkkeelle? Messuhalli pitäis vuokrata. Pöyristyttävää valittamista ja jatkuvaa sotaa kaikkia viranomaisa/lääkäreitä/mitä tahansa vastaan. Joku roti!
- Yrittäjä sairaslomalla
Kelan harrastamalla byrokratialla voisi vuokrata kaikki tämän maan monitoimihallit ja palkata kaikki kelan konitohtorit tutkimaan viikoksi. Menisi nekin rahat suoraan toimintaan eikä pelkän byrokratian pyörittämiseen ja järjettömien päätösten tekemiseen.
- tumpelo
voi Kaarin Kaarin ! VAIVAISET SINÄ YLENKATSOT ! MUTTA KIPU JA VAMMA KAVERINA NIIN EI OIKEIN JAKSA ENNÄÄN SINULTA VÄHÄTTELYÄ VASTAANOTTAA. SINÄ ONNELLINEN KIITÄ JA NAUTI ELÄMÄSTÄ !
- 26637637
KING_SALOMON kirjoitti:
ei semmoista ees ole
Olen kroonisesti sairas ihminen. En voi saada kuntoutustukea kelasta koska sairauteni on krooninen eikä parane.
Mistä ihmeestä sitten saan rahaa kun sossu ei halua maksaa ja työkkäri laittoi karenssille kun en jaksa töitä kokopäiväisesti.
Lääkäri sanoi etten ole työkyvytön. Kukaan ei kerro mikä tuki kuuluu minulle. - Tämä Neuvoksi
26637637 kirjoitti:
Olen kroonisesti sairas ihminen. En voi saada kuntoutustukea kelasta koska sairauteni on krooninen eikä parane.
Mistä ihmeestä sitten saan rahaa kun sossu ei halua maksaa ja työkkäri laittoi karenssille kun en jaksa töitä kokopäiväisesti.
Lääkäri sanoi etten ole työkyvytön. Kukaan ei kerro mikä tuki kuuluu minulle.SOSIAALITOIMISTON TÄYTYY MAKSAA SINULLE PERUSTOIMEENTULOTUKI,JOS SINULLA EI OLE MUITA TULOJA TAI TULOSI OVAT RIITTÄMÄTTÖMÄT.SILLÄ,ETTÄ SINULLE ON MÄÄRÄTTY KARENSSI ,EI OLE MERKITYSTÄ.SOS. TOIMISTOLTA VOI MYÖS ANOA ENNALTAEHKÄISEVÄÄ TAI HARKINNANVARAISTA TOIMEENTULOTUKEA.PYYDÄ AIKA JOHTAVALTA SOSIAALIVIRKAILIJALTA.SOS.TOIMISTO KYLLÄ VÄHENTÄÄ SAAMASI TUEN, JOS SAAT TAANTUVASTI SAIRAUSPÄIVÄRAHOJA TAI TYÖMARKKINATUKEA.TSEMPPIÄ.
- e.t.r
nopeampi tie on tehdä päätöksestä itse oikaisu vaatimus ,tietysti hyvine perusteluineen .saat nopean ratkaisun joko lisä tutkimuksiin tai myönteisen tai kielteisen päätöksen,mutta ei tartte olla epätietoinen niinkuin käy jos valittaa sosiaaliturvan muutoshakulautakuntaan ,päätös viipyy siellä 1-2 vuotta.toimi nopeasti ettei asia vanhene
et pääse työkkärinkirjoille ja sitä kautta työharjotteluun.
näis se on tää juttu täällä rovaniemellä- Senkinkokenut
Valtiokonttori tekee henkilöä tapaamatta niinkin kauskantoisia päätöksiä kuin henkilön siirtäminen sairaseläkkeelle on.
- Sen kokenut...
Myös eläkevakutusyhtiöt ja vakuutusyhtiöt tekevät samaa mutta asiallisilla valituksilla asia menee eteenpäin. Tosin itse tarvitsee ottaa asioista selvää ja tehdä vastineita. Itselläni vei kaksi vuotta mutta lopulta kaikki kuitenkin meni hyvin....
- Tapiolasta EIHÄN ?
MISSÄ VAKUUTUSYHTIÖSSÄ OLET ASIAKKAANA,KUN SAIT ASIASI KUNTOON? KELA APINOI TÄYSIN ESIM. TAPIOLAN KIELTEISIÄ PÄÄTÖKSIÄ JOPA ODOTTAA NIITÄ ENNENKUIN TEKEE OMAN SAMANLAISEN PÄÄTÖKSEN! PUHUN OMASTA TAPAUKSESTANI, EI MITÄÄN KUULOPUHEITA.
- masentunut3
Sama tilanne täällä . kela katkas sairasloman 150 päivän jälkeen. Vaikka erikois lääkäri on kirjoittanut saikkua ensivuoden puolelle. myös kuntoutusryhmä on arvioinut että en ole työkykyinen. Asia on nyt nuutosvaliolautakunnassa,ja työvoimatoimisto ei kayso minu olevan oikeutettu liiton rahaan , pitäs olla maksettu sairaspäivärahaa 300 päivää. Mikä on minun etuus tilanteessa...
- jokivarrenmies
Kelan lääkärit ovat valelääkäreitä. Miten voi alempiarvoinen "Kela-lääkäri" näkemättä potilasta kumota PROFESSORILÄÄKÄRIN lausunnon? Ei muuten kuin, että on VALELÄÄKÄRI. Kelan lääkärit ei kelpaa edes armeijan "konitohtoreiksi".
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941749
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2411579- 891356
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651025Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9904- 46862
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika36842