TAIVAALLINEN PYHÄKKÖ
Maailmassa on paljon selityksiä pyhäkön esikuvista ja taivaallisesta pyhäköstä.
Tunnettujen ja tuntemattomien esityksiä.
Eräs tuntematon esittäjä, annu42 ei kehdannut edes lähdettään paljastaa.
Minä kerron rehellisesti lähteeni ja se on Raamattu. Hebrealaiskrje on Jumalan Sanaa.
Todennäköinen julkituoja on Apollos - niin sanoi mm. Luther.
Raamattu sanoo, ettei ole nyt tarpeen yksityiskohtaisesti selittää pyhäkköoppia.
Mutta varsinkin yhden yksityiskohdan taivaallisesta pyhäköstä Sana paljastaa:
Hepr. 10:20
jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi,
joka käy esiripun, se on hänen LIHANSA, kautta,
Hepr. 4:16
Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen,
että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Niinpä. Maallisen temppelin esirippu repesi ja on nyt viraton. Jeesuksen ruumis on
taivaallisen pyhäkön esirippu ja Jeesus tietysti on tuo temppeli kokonaisuudessaan.
Aikanaan on hyvinkin tarpeen esittää israelilaisille yksityiskohdat, jotta uskoisivat
Jeesuksen olevan Messias. Meille se ei ole niinkään tarpeen, se pyhäkköoppi.
Hepr. 9:5 Arkun päällä olivat kerubit, kirkkauden enkelit, jotka siivillään varjosivat syntien sovituspaikkaa. Kaikkea tätä ei nyt ole tarpeen selittää yksityiskohtaisesti. [2. Moos. 25:18-20, 37:7-9]
Edes enkeleitä ei nyt ole tarpeen selittää yksityiskohtaisesti, lupaa Hepr 9:5.
Syntien sovituspaikassa (Henpr 9:5) ei mitään selittämistä olekaan, sillä kaikki
tietävät Golgatan tapahtumien jo olleen ja siihenhän uuden liiton usko perustuu -
niinkuin Jes 53. luku ennustaa. Golgata meni Jeesuksen - pyhäkkömme - myötä
taivaaseen; nimittäin Jeesus kantaa sovituksen arvet ruumiissaan.
Joka ruumis siis on pyhäkön esirippu - avoin ovi. Golgatan työstä lähtien tuo vain
kerran vuodessa auki ollut kaikkeinpyhimmän ovi on nyt auki aina.
Pyhäkkö taivaassa on totta
10
255
Vastaukset
- nähtävä
Asiaa ei juurikaan paremmin voisi selittää .Siunausta sinulle.
- siitä on valhetta
ON VALHETTA....ON VALHETTA...ELLENISMI ON HARHAOPPI JA VALHETTA!!!
- ideneb
että Jeesus on tekemässä ylimmäisen Papin palvelusta Taivaan pyhäkössä!
Onko kerran pelastettu aina pelastettu? No, eipä todellakaan! Ihminen voi uskoon tulonsa ja ratkaisunsa jälkeen lähteä riivajain poluille!
Ei kait Jeesus muutoin voi maksaa palkaa palvelijoilleen, ellei ensin tutki , millaisen palkan kukin saa?
Taivaassahan se " tutkiva tuomio tehdään"
" Sillä tuomion on määrä alkaa Jumalan huoneesta, ,mutta jos se ensiksi alkaa meistä, niin mihinkä joutuukaan Jumalaton ja syntinen" 1 Piet. 4: 17
Eihän ihminen voi nähdä toisen ihmisen sydämeen ja mieleen, eikä tunne salaisia syntejä, sinä aikana kun yx ja toinen kertoo olevansa uskossa!
E. G. White on aivan oikeassa, että Jeesus tutkii
minkä Hengen vallassa ihminen on, ja onko hän tunnustanut ja sovittanut kaikki syntinsä!
Jos Pyhä Henki muistuttaa, että varastettu pyörä on palauttamatta, niin palauta, ja sovi asia!
Se mikä on päästetty maan päällä on päästetty taivaassakin!
" Jos jumalaton saa armon, ei hän opi vanhurskautta, taivaan maassakin hän tekee vääryyttä"!!
Tutkiva tuomio on käynnissä, ja kun se loppuu, ja ovi suljetaan, silloin kaikkien kohtalo on sinetöity!
Niinhän oli Nooankin aikana! Nooa oli arkissa, ..ja jumalattomat ulkopuolella, ja mitään ei tapahtunut, aurinko paistoi ja linnut lauloivat kuten ennenkin...ja silti ihmiset, perheet lapsineen olivat jo kuolleita ja hukkuneita, vaikka vesipisaraakaan ei ollut vielä satanut...kunnes eräänä päivänä,...ehkä viikon päästä siitä kun Nooa meni arkkiin...alkoi tapahtua!
Huomasitteko. E. G. White oli oikeassa, tutkinta taivaassa oli käyty, mutta ihmiset eivät sitä tienneet!!
Ja silti Nooa saarnasi 120 v parannusta! - mutta väärää
ideneb kirjoitti:
että Jeesus on tekemässä ylimmäisen Papin palvelusta Taivaan pyhäkössä!
Onko kerran pelastettu aina pelastettu? No, eipä todellakaan! Ihminen voi uskoon tulonsa ja ratkaisunsa jälkeen lähteä riivajain poluille!
Ei kait Jeesus muutoin voi maksaa palkaa palvelijoilleen, ellei ensin tutki , millaisen palkan kukin saa?
Taivaassahan se " tutkiva tuomio tehdään"
" Sillä tuomion on määrä alkaa Jumalan huoneesta, ,mutta jos se ensiksi alkaa meistä, niin mihinkä joutuukaan Jumalaton ja syntinen" 1 Piet. 4: 17
Eihän ihminen voi nähdä toisen ihmisen sydämeen ja mieleen, eikä tunne salaisia syntejä, sinä aikana kun yx ja toinen kertoo olevansa uskossa!
E. G. White on aivan oikeassa, että Jeesus tutkii
minkä Hengen vallassa ihminen on, ja onko hän tunnustanut ja sovittanut kaikki syntinsä!
Jos Pyhä Henki muistuttaa, että varastettu pyörä on palauttamatta, niin palauta, ja sovi asia!
Se mikä on päästetty maan päällä on päästetty taivaassakin!
" Jos jumalaton saa armon, ei hän opi vanhurskautta, taivaan maassakin hän tekee vääryyttä"!!
Tutkiva tuomio on käynnissä, ja kun se loppuu, ja ovi suljetaan, silloin kaikkien kohtalo on sinetöity!
Niinhän oli Nooankin aikana! Nooa oli arkissa, ..ja jumalattomat ulkopuolella, ja mitään ei tapahtunut, aurinko paistoi ja linnut lauloivat kuten ennenkin...ja silti ihmiset, perheet lapsineen olivat jo kuolleita ja hukkuneita, vaikka vesipisaraakaan ei ollut vielä satanut...kunnes eräänä päivänä,...ehkä viikon päästä siitä kun Nooa meni arkkiin...alkoi tapahtua!
Huomasitteko. E. G. White oli oikeassa, tutkinta taivaassa oli käyty, mutta ihmiset eivät sitä tienneet!!
Ja silti Nooa saarnasi 120 v parannusta!Ellen opettaa väärin siitä mikä on oikeaa uskoa!
Ja jos hän opettaa tuomiosta oikein ja uskosta väärin niin silloinhan hän vie juuri turmioon!
Pahinta on se, että Ellen G.White muuttaa Raamatun Sanaa jo heti Luomiskertomuksesta alkaen. - otahan lääkkeesi
mutta väärää kirjoitti:
Ellen opettaa väärin siitä mikä on oikeaa uskoa!
Ja jos hän opettaa tuomiosta oikein ja uskosta väärin niin silloinhan hän vie juuri turmioon!
Pahinta on se, että Ellen G.White muuttaa Raamatun Sanaa jo heti Luomiskertomuksesta alkaen.niin ei tartte hölmöillä...
- tahallasi lukematta
nämä jakeet heprealaiskirjeestä.
Hepr. 8:1-2 "Tulemme nyt asian ytimeen: Meillä on ylipappi, joka on asettunut taivaissa istuimelleen Majesteetin valtaistuimen oikealle puolelle. Hän toimittaa palvelusta taivaan pyhäkössä, todellisessa pyhäkköteltassa, jota ei ole pystyttänyt ihminen vaan Herra itse."
Eli kyllä taivaassa on paikka, jonka nimi on pyhäkkö, ja jossa Jeesus on ylipappina.
advari## istuimelleen Majesteetin valtaistuimen oikealle puolelle. ##
Eli kyllä taivaassa on valtaistuin, jolla Isä istuu
ja Hänen oikealla puolellaan Jeesus Kristus hänen
oikeana kätenään elikkä tekijänä ja hallitsijana.
On osattava erottaa pyhäkkö-kuvakieli ja todellisuus. Ei taivaassa ole kirkkorakennusta,
vaan Jeesus on siellä kaikki, mitä pyhäkköön
liittyy. Eritoten tuo esirippu - hänen ruumiinsa.
Valtaistuimella hallitsemassa. Tehtävä ei enää
ole uhrata syntien sovitukseksi, vaan rukoilla
pyhien puolesta.
(Meidän tehtävämme on rukoilla maailman puolesta.)
Hepr. 7:25
Siksi hän pystyy nyt ja aina pelastamaan ne, jotka hänen välityksellään lähestyvät Jumalaa. Hän elää iäti rukoillakseen heidän puolestaan. [Room. 8:34; 1. Joh. 2:1]
Taivaassa ei uhrata, vaan rukoillaan. Uhri
annettiin maan päällä ja veri virtasi maahan.
Joh. 17:9
Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun -
Vai oletko sitä mieltä, ettei Jeesus hallitse
kaikkivaltiaana? Mutta hallitsija istuu
valtaistuimella.- Eskatologi
AnttiVKantola kirjoitti:
## istuimelleen Majesteetin valtaistuimen oikealle puolelle. ##
Eli kyllä taivaassa on valtaistuin, jolla Isä istuu
ja Hänen oikealla puolellaan Jeesus Kristus hänen
oikeana kätenään elikkä tekijänä ja hallitsijana.
On osattava erottaa pyhäkkö-kuvakieli ja todellisuus. Ei taivaassa ole kirkkorakennusta,
vaan Jeesus on siellä kaikki, mitä pyhäkköön
liittyy. Eritoten tuo esirippu - hänen ruumiinsa.
Valtaistuimella hallitsemassa. Tehtävä ei enää
ole uhrata syntien sovitukseksi, vaan rukoilla
pyhien puolesta.
(Meidän tehtävämme on rukoilla maailman puolesta.)
Hepr. 7:25
Siksi hän pystyy nyt ja aina pelastamaan ne, jotka hänen välityksellään lähestyvät Jumalaa. Hän elää iäti rukoillakseen heidän puolestaan. [Room. 8:34; 1. Joh. 2:1]
Taivaassa ei uhrata, vaan rukoillaan. Uhri
annettiin maan päällä ja veri virtasi maahan.
Joh. 17:9
Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun -
Vai oletko sitä mieltä, ettei Jeesus hallitse
kaikkivaltiaana? Mutta hallitsija istuu
valtaistuimella.Varsin suorasukaisesti Jeesus paljasti olevansa
se todellinen, oikea pyhäkkö, taivaallinen.
Matt. 26:61
ja he sanoivat: "Tämä on sanonut: 'Minä voin hajottaa maahan Jumalan temppelin ja kolmessa päivässä sen rakentaa'."
Matt 27:40 he sanoivat: "Sinähän pystyt hajottamaan temppelin ja rakentamaan sen uudelleen kolmessa päivässä. Pelasta nyt itsesi, jos kerran olet Jumalan Poika. Tule alas ristiltä!" [Matt. 26:61 | Matt. 4:3, 26:63]
Onko Jeesus todella sanonut oelvansa se taivaallinen
pyhäkkö. Se mistä kaikki muu on vain esikuvaa.
Kyllä!
Joh 2:19 Jeesus vastasi: "Hajottakaa tämä temppeli, niin minä saan sen nousemaan kolmessa päivässä." [Mark. 14:58 ] - Adventismin umpikuja
Eskatologi kirjoitti:
Varsin suorasukaisesti Jeesus paljasti olevansa
se todellinen, oikea pyhäkkö, taivaallinen.
Matt. 26:61
ja he sanoivat: "Tämä on sanonut: 'Minä voin hajottaa maahan Jumalan temppelin ja kolmessa päivässä sen rakentaa'."
Matt 27:40 he sanoivat: "Sinähän pystyt hajottamaan temppelin ja rakentamaan sen uudelleen kolmessa päivässä. Pelasta nyt itsesi, jos kerran olet Jumalan Poika. Tule alas ristiltä!" [Matt. 26:61 | Matt. 4:3, 26:63]
Onko Jeesus todella sanonut oelvansa se taivaallinen
pyhäkkö. Se mistä kaikki muu on vain esikuvaa.
Kyllä!
Joh 2:19 Jeesus vastasi: "Hajottakaa tämä temppeli, niin minä saan sen nousemaan kolmessa päivässä." [Mark. 14:58 ]Joh 2:19 Jeesus vastasi: "Hajottakaa tämä temppeli, niin minä saan sen nousemaan kolmessa päivässä." [Mark. 14:58 ]
Ja jälkeenpäin opetuslapset totesivat, että Jeesus
puhui itsestään taivaallisena pyhäkkönä ja
ruumiistaan temppelin kaikkeinpyhimmän esirippuna,
eli avoimena ovena.
Tästä kolmantena päivänä nousemisesta sen muistivat.
Eikä muuta MERKKIÄ annetakaan kuin vain tuo
"Joonaan merkki". Se merkitsee, se Jeesuksen
sovitustyö, että Hän on itse nyt kaikki, mitä
temppeliin liittyy.
### Esikuva pyhäköstä taivaassa
Kirjoittanut: annu42
17.11.2008 klo 23.17
-
On sen vuoksi selvää, että Raamattu esittää taivaallisen temppelin todellisena paikkana (Hepr. 8:2), ei pelkkänä kielikuvana tai ajatusluomuksena. *4 Taivaallinen pyhäkkö on Jumalan varsinainen asumus. ###
Alex-kasi kehuu annua taitavasta korteilla pelaamisesta:
### Vaikuttaa siltä että jotkut osaavat
Kirjoittanut: alex-kasi
18.11.2008 klo 11.04
keskustella asiallisestikin (ja nyt tarkoitan annua ja "kortit esille" kirjoitusta). ###
MUTTA MINÄ EN OLE PELIMIES
Vaan totean lyhyesti, että otsikossa annu esittää
taivaallista pyhäkköä esikuvaksi jostakin ja
sitten tekstiosan lopussa toteaa taivaallisen
pyhäkön olevan konkreettinen.
JEESUS ON NYT PYHÄKKÖMME
Onhan se pyhäkkö totta, mutta Heprealaiskirje,
uuden liiton asiantuntija pyhäkköasiassa,
opettaa, ettei NYT ole tarvis yksityiskohtaisesti
SITÄ tarkastella:
Hepr. 9:5
Arkun päällä olivat kerubit, kirkkauden enkelit, jotka siivillään varjosivat syntien sovituspaikkaa. Kaikkea tätä ei nyt ole tarpeen selittää yksityiskohtaisesti. [2. Moos. 25:18-20, 37:7-9]
Heprealaisille (=israel) pyhäkkö
tulee vielä olemaan tärkeä ja he tulevat
havaitsemaan, että Jeesuksessa täyttyvät
pyhäkköön asetetut odotukset.
Annu42 käyttää siis kortteja, joita tarvitaan
vasta loppupeleissä. Annu piilottelee ässäkortteja. Esittelen nyt ässäkortit,
joita tarvitaan NYT. Elintärkeitä sanankohtia!
Joh 2:19,21
19. Jeesus vastasi: "Hajottakaa tämä temppeli, niin minä saan sen nousemaan kolmessa päivässä." [Mark. 14:58 ]
21. Jeesus tarkoitti kuitenkin temppelillä omaa ruumistaan.
Tärkeä yksityiskohta: Jeesuksen ruumis on oikeasti
se lopullisesti auki revennyt temppelin esirippu:
Hepr. 10:20
jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen LIHANSA, kautta,
Hepr. 10:20
jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen LIHANSA, kautta,
Hepr. 4:16
Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Hepr. 7:25
jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa.
Hepr. 7:25
jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa.
HÄNNYSTELIJÄIN KAUHEA OSA
Alex-kasi on kolme-enkeliäkin kiivaampi vihan lapsi, TT-opin tukija. Annu42:lle saattaa vielä
kirkastua Jeesus taivaallisena pyhäkkönämme,
sillä hän tutkii tosissaan. Mutta hännystelijöiden,
kuten alex-kasi, osa on surkuteltavin, sillä jos
esikuva (tässä tapauksessa annu42) uudistuu, niin
nämä hännystelijät eivät teidä mitä tehdä.
JOH.ILM. JA JUMALAN TEMPPELI TAIVAASSA
ILM 11:19
Taivaassa avattiin Jumalan temppeli, niin että temppelissä oleva liitonarkku voitiin nähdä. Salamat leimusivat, ukkonen jylisi, maa järähteli ja raemyrsky riehui.
[2. Moos. 25:9; Hepr. 9:4 | 2. Moos. 19:16; Ilm. 4:5, 8:5]
Ilm. 15:5
Tämän jälkeen minä näin, kuinka taivaan temppeli, todistuksen teltta, avattiin [Ilm. 11:19]
Kenties annulla ja alexilla on selitys TÄSTÄ
pyhäköstä, josta ei muuta tule esiin kuin vain
armoton sapattiliitto Israelin kanssa, 2.Ms.32:1-11-18. Armonistuin on ihan muualla,
on Isän vieressä, oikealla puolella.
Armo ja rauha lisääntyköön!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1501469
- 104911
- 75723
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15573ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40504Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m155471Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..37453- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402
