Pyhäkkö taivaassa on totta

TAIVAALLINEN PYHÄKKÖ

Maailmassa on paljon selityksiä pyhäkön esikuvista ja taivaallisesta pyhäköstä.
Tunnettujen ja tuntemattomien esityksiä.
Eräs tuntematon esittäjä, annu42 ei kehdannut edes lähdettään paljastaa.
Minä kerron rehellisesti lähteeni ja se on Raamattu. Hebrealaiskrje on Jumalan Sanaa.
Todennäköinen julkituoja on Apollos - niin sanoi mm. Luther.
Raamattu sanoo, ettei ole nyt tarpeen yksityiskohtaisesti selittää pyhäkköoppia.
Mutta varsinkin yhden yksityiskohdan taivaallisesta pyhäköstä Sana paljastaa:


Hepr. 10:20
jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi,
joka käy esiripun, se on hänen LIHANSA, kautta,

Hepr. 4:16
Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen,
että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.

Niinpä. Maallisen temppelin esirippu repesi ja on nyt viraton. Jeesuksen ruumis on
taivaallisen pyhäkön esirippu ja Jeesus tietysti on tuo temppeli kokonaisuudessaan.
Aikanaan on hyvinkin tarpeen esittää israelilaisille yksityiskohdat, jotta uskoisivat
Jeesuksen olevan Messias. Meille se ei ole niinkään tarpeen, se pyhäkköoppi.


Hepr. 9:5    Arkun päällä olivat kerubit, kirkkauden enkelit, jotka siivillään varjosivat syntien sovituspaikkaa. Kaikkea tätä ei nyt ole tarpeen selittää yksityiskohtaisesti. [2. Moos. 25:18-20, 37:7-9]    

Edes enkeleitä ei nyt ole tarpeen selittää yksityiskohtaisesti, lupaa Hepr 9:5.
Syntien sovituspaikassa (Henpr 9:5) ei mitään selittämistä olekaan, sillä kaikki
tietävät Golgatan tapahtumien jo olleen ja siihenhän uuden liiton usko perustuu -
niinkuin Jes 53. luku ennustaa. Golgata meni Jeesuksen - pyhäkkömme - myötä
taivaaseen; nimittäin Jeesus kantaa sovituksen arvet ruumiissaan.
Joka ruumis siis on pyhäkön esirippu - avoin ovi. Golgatan työstä lähtien tuo vain
kerran vuodessa auki ollut kaikkeinpyhimmän ovi on nyt auki aina.

10

255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nähtävä

      Asiaa ei juurikaan paremmin voisi selittää .Siunausta sinulle.

    • siitä on valhetta

      ON VALHETTA....ON VALHETTA...ELLENISMI ON HARHAOPPI JA VALHETTA!!!

      • ideneb

        että Jeesus on tekemässä ylimmäisen Papin palvelusta Taivaan pyhäkössä!

        Onko kerran pelastettu aina pelastettu? No, eipä todellakaan! Ihminen voi uskoon tulonsa ja ratkaisunsa jälkeen lähteä riivajain poluille!

        Ei kait Jeesus muutoin voi maksaa palkaa palvelijoilleen, ellei ensin tutki , millaisen palkan kukin saa?

        Taivaassahan se " tutkiva tuomio tehdään"

        " Sillä tuomion on määrä alkaa Jumalan huoneesta, ,mutta jos se ensiksi alkaa meistä, niin mihinkä joutuukaan Jumalaton ja syntinen" 1 Piet. 4: 17

        Eihän ihminen voi nähdä toisen ihmisen sydämeen ja mieleen, eikä tunne salaisia syntejä, sinä aikana kun yx ja toinen kertoo olevansa uskossa!

        E. G. White on aivan oikeassa, että Jeesus tutkii
        minkä Hengen vallassa ihminen on, ja onko hän tunnustanut ja sovittanut kaikki syntinsä!

        Jos Pyhä Henki muistuttaa, että varastettu pyörä on palauttamatta, niin palauta, ja sovi asia!

        Se mikä on päästetty maan päällä on päästetty taivaassakin!

        " Jos jumalaton saa armon, ei hän opi vanhurskautta, taivaan maassakin hän tekee vääryyttä"!!

        Tutkiva tuomio on käynnissä, ja kun se loppuu, ja ovi suljetaan, silloin kaikkien kohtalo on sinetöity!

        Niinhän oli Nooankin aikana! Nooa oli arkissa, ..ja jumalattomat ulkopuolella, ja mitään ei tapahtunut, aurinko paistoi ja linnut lauloivat kuten ennenkin...ja silti ihmiset, perheet lapsineen olivat jo kuolleita ja hukkuneita, vaikka vesipisaraakaan ei ollut vielä satanut...kunnes eräänä päivänä,...ehkä viikon päästä siitä kun Nooa meni arkkiin...alkoi tapahtua!

        Huomasitteko. E. G. White oli oikeassa, tutkinta taivaassa oli käyty, mutta ihmiset eivät sitä tienneet!!
        Ja silti Nooa saarnasi 120 v parannusta!


      • mutta väärää
        ideneb kirjoitti:

        että Jeesus on tekemässä ylimmäisen Papin palvelusta Taivaan pyhäkössä!

        Onko kerran pelastettu aina pelastettu? No, eipä todellakaan! Ihminen voi uskoon tulonsa ja ratkaisunsa jälkeen lähteä riivajain poluille!

        Ei kait Jeesus muutoin voi maksaa palkaa palvelijoilleen, ellei ensin tutki , millaisen palkan kukin saa?

        Taivaassahan se " tutkiva tuomio tehdään"

        " Sillä tuomion on määrä alkaa Jumalan huoneesta, ,mutta jos se ensiksi alkaa meistä, niin mihinkä joutuukaan Jumalaton ja syntinen" 1 Piet. 4: 17

        Eihän ihminen voi nähdä toisen ihmisen sydämeen ja mieleen, eikä tunne salaisia syntejä, sinä aikana kun yx ja toinen kertoo olevansa uskossa!

        E. G. White on aivan oikeassa, että Jeesus tutkii
        minkä Hengen vallassa ihminen on, ja onko hän tunnustanut ja sovittanut kaikki syntinsä!

        Jos Pyhä Henki muistuttaa, että varastettu pyörä on palauttamatta, niin palauta, ja sovi asia!

        Se mikä on päästetty maan päällä on päästetty taivaassakin!

        " Jos jumalaton saa armon, ei hän opi vanhurskautta, taivaan maassakin hän tekee vääryyttä"!!

        Tutkiva tuomio on käynnissä, ja kun se loppuu, ja ovi suljetaan, silloin kaikkien kohtalo on sinetöity!

        Niinhän oli Nooankin aikana! Nooa oli arkissa, ..ja jumalattomat ulkopuolella, ja mitään ei tapahtunut, aurinko paistoi ja linnut lauloivat kuten ennenkin...ja silti ihmiset, perheet lapsineen olivat jo kuolleita ja hukkuneita, vaikka vesipisaraakaan ei ollut vielä satanut...kunnes eräänä päivänä,...ehkä viikon päästä siitä kun Nooa meni arkkiin...alkoi tapahtua!

        Huomasitteko. E. G. White oli oikeassa, tutkinta taivaassa oli käyty, mutta ihmiset eivät sitä tienneet!!
        Ja silti Nooa saarnasi 120 v parannusta!

        Ellen opettaa väärin siitä mikä on oikeaa uskoa!
        Ja jos hän opettaa tuomiosta oikein ja uskosta väärin niin silloinhan hän vie juuri turmioon!
        Pahinta on se, että Ellen G.White muuttaa Raamatun Sanaa jo heti Luomiskertomuksesta alkaen.


      • otahan lääkkeesi
        mutta väärää kirjoitti:

        Ellen opettaa väärin siitä mikä on oikeaa uskoa!
        Ja jos hän opettaa tuomiosta oikein ja uskosta väärin niin silloinhan hän vie juuri turmioon!
        Pahinta on se, että Ellen G.White muuttaa Raamatun Sanaa jo heti Luomiskertomuksesta alkaen.

        niin ei tartte hölmöillä...


    • tahallasi lukematta

      nämä jakeet heprealaiskirjeestä.

      Hepr. 8:1-2 "Tulemme nyt asian ytimeen: Meillä on ylipappi, joka on asettunut taivaissa istuimelleen Majesteetin valtaistuimen oikealle puolelle. Hän toimittaa palvelusta taivaan pyhäkössä, todellisessa pyhäkköteltassa, jota ei ole pystyttänyt ihminen vaan Herra itse."

      Eli kyllä taivaassa on paikka, jonka nimi on pyhäkkö, ja jossa Jeesus on ylipappina.

      advari

      • ## istuimelleen Majesteetin valtaistuimen oikealle puolelle. ##

        Eli kyllä taivaassa on valtaistuin, jolla Isä istuu
        ja Hänen oikealla puolellaan Jeesus Kristus hänen
        oikeana kätenään elikkä tekijänä ja hallitsijana.

        On osattava erottaa pyhäkkö-kuvakieli ja todellisuus. Ei taivaassa ole kirkkorakennusta,
        vaan Jeesus on siellä kaikki, mitä pyhäkköön
        liittyy. Eritoten tuo esirippu - hänen ruumiinsa.
        Valtaistuimella hallitsemassa. Tehtävä ei enää
        ole uhrata syntien sovitukseksi, vaan rukoilla
        pyhien puolesta.
        (Meidän tehtävämme on rukoilla maailman puolesta.)

        Hepr. 7:25
        Siksi hän pystyy nyt ja aina pelastamaan ne, jotka hänen välityksellään lähestyvät Jumalaa. Hän elää iäti rukoillakseen heidän puolestaan. [Room. 8:34; 1. Joh. 2:1]

        Taivaassa ei uhrata, vaan rukoillaan. Uhri
        annettiin maan päällä ja veri virtasi maahan.

        Joh. 17:9
        Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun -

        Vai oletko sitä mieltä, ettei Jeesus hallitse
        kaikkivaltiaana? Mutta hallitsija istuu
        valtaistuimella.


      • Eskatologi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        ## istuimelleen Majesteetin valtaistuimen oikealle puolelle. ##

        Eli kyllä taivaassa on valtaistuin, jolla Isä istuu
        ja Hänen oikealla puolellaan Jeesus Kristus hänen
        oikeana kätenään elikkä tekijänä ja hallitsijana.

        On osattava erottaa pyhäkkö-kuvakieli ja todellisuus. Ei taivaassa ole kirkkorakennusta,
        vaan Jeesus on siellä kaikki, mitä pyhäkköön
        liittyy. Eritoten tuo esirippu - hänen ruumiinsa.
        Valtaistuimella hallitsemassa. Tehtävä ei enää
        ole uhrata syntien sovitukseksi, vaan rukoilla
        pyhien puolesta.
        (Meidän tehtävämme on rukoilla maailman puolesta.)

        Hepr. 7:25
        Siksi hän pystyy nyt ja aina pelastamaan ne, jotka hänen välityksellään lähestyvät Jumalaa. Hän elää iäti rukoillakseen heidän puolestaan. [Room. 8:34; 1. Joh. 2:1]

        Taivaassa ei uhrata, vaan rukoillaan. Uhri
        annettiin maan päällä ja veri virtasi maahan.

        Joh. 17:9
        Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun -

        Vai oletko sitä mieltä, ettei Jeesus hallitse
        kaikkivaltiaana? Mutta hallitsija istuu
        valtaistuimella.

        Varsin suorasukaisesti Jeesus paljasti olevansa
        se todellinen, oikea pyhäkkö, taivaallinen.

        Matt. 26:61
        ja he sanoivat: "Tämä on sanonut: 'Minä voin hajottaa maahan Jumalan temppelin ja kolmessa päivässä sen rakentaa'."

        Matt 27:40 he sanoivat: "Sinähän pystyt hajottamaan temppelin ja rakentamaan sen uudelleen kolmessa päivässä. Pelasta nyt itsesi, jos kerran olet Jumalan Poika. Tule alas ristiltä!" [Matt. 26:61 | Matt. 4:3, 26:63]


        Onko Jeesus todella sanonut oelvansa se taivaallinen
        pyhäkkö. Se mistä kaikki muu on vain esikuvaa.
        Kyllä!

        Joh 2:19 Jeesus vastasi: "Hajottakaa tämä temppeli, niin minä saan sen nousemaan kolmessa päivässä." [Mark. 14:58 ]


      • Adventismin umpikuja
        Eskatologi kirjoitti:

        Varsin suorasukaisesti Jeesus paljasti olevansa
        se todellinen, oikea pyhäkkö, taivaallinen.

        Matt. 26:61
        ja he sanoivat: "Tämä on sanonut: 'Minä voin hajottaa maahan Jumalan temppelin ja kolmessa päivässä sen rakentaa'."

        Matt 27:40 he sanoivat: "Sinähän pystyt hajottamaan temppelin ja rakentamaan sen uudelleen kolmessa päivässä. Pelasta nyt itsesi, jos kerran olet Jumalan Poika. Tule alas ristiltä!" [Matt. 26:61 | Matt. 4:3, 26:63]


        Onko Jeesus todella sanonut oelvansa se taivaallinen
        pyhäkkö. Se mistä kaikki muu on vain esikuvaa.
        Kyllä!

        Joh 2:19 Jeesus vastasi: "Hajottakaa tämä temppeli, niin minä saan sen nousemaan kolmessa päivässä." [Mark. 14:58 ]

        Joh 2:19 Jeesus vastasi: "Hajottakaa tämä temppeli, niin minä saan sen nousemaan kolmessa päivässä." [Mark. 14:58 ]

        Ja jälkeenpäin opetuslapset totesivat, että Jeesus
        puhui itsestään taivaallisena pyhäkkönä ja
        ruumiistaan temppelin kaikkeinpyhimmän esirippuna,
        eli avoimena ovena.
        Tästä kolmantena päivänä nousemisesta sen muistivat.

        Eikä muuta MERKKIÄ annetakaan kuin vain tuo
        "Joonaan merkki". Se merkitsee, se Jeesuksen
        sovitustyö, että Hän on itse nyt kaikki, mitä
        temppeliin liittyy.


    • ### Esikuva pyhäköstä taivaassa
      Kirjoittanut: annu42
      17.11.2008 klo 23.17
      -
      On sen vuoksi selvää, että Raamattu esittää taivaallisen temppelin todellisena paikkana (Hepr. 8:2), ei pelkkänä kielikuvana tai ajatusluomuksena. *4 Taivaallinen pyhäkkö on Jumalan varsinainen asumus. ###


      Alex-kasi kehuu annua taitavasta korteilla pelaamisesta:

      ### Vaikuttaa siltä että jotkut osaavat
      Kirjoittanut: alex-kasi
      18.11.2008 klo 11.04
      keskustella asiallisestikin (ja nyt tarkoitan annua ja "kortit esille" kirjoitusta). ###


      MUTTA MINÄ EN OLE PELIMIES

      Vaan totean lyhyesti, että otsikossa annu esittää
      taivaallista pyhäkköä esikuvaksi jostakin ja
      sitten tekstiosan lopussa toteaa taivaallisen
      pyhäkön olevan konkreettinen.


      JEESUS ON NYT PYHÄKKÖMME

      Onhan se pyhäkkö totta, mutta Heprealaiskirje,
      uuden liiton asiantuntija pyhäkköasiassa,
      opettaa, ettei NYT ole tarvis yksityiskohtaisesti
      SITÄ tarkastella:

      Hepr. 9:5
      Arkun päällä olivat kerubit, kirkkauden enkelit, jotka siivillään varjosivat syntien sovituspaikkaa. Kaikkea tätä ei nyt ole tarpeen selittää yksityiskohtaisesti. [2. Moos. 25:18-20, 37:7-9]

      Heprealaisille (=israel) pyhäkkö
      tulee vielä olemaan tärkeä ja he tulevat
      havaitsemaan, että Jeesuksessa täyttyvät
      pyhäkköön asetetut odotukset.

      Annu42 käyttää siis kortteja, joita tarvitaan
      vasta loppupeleissä. Annu piilottelee ässäkortteja. Esittelen nyt ässäkortit,
      joita tarvitaan NYT. Elintärkeitä sanankohtia!

      Joh 2:19,21
      19. Jeesus vastasi: "Hajottakaa tämä temppeli, niin minä saan sen nousemaan kolmessa päivässä." [Mark. 14:58 ]
      21. Jeesus tarkoitti kuitenkin temppelillä omaa ruumistaan.

      Tärkeä yksityiskohta: Jeesuksen ruumis on oikeasti
      se lopullisesti auki revennyt temppelin esirippu:

      Hepr. 10:20
      jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen LIHANSA, kautta,

      Hepr. 10:20
      jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen LIHANSA, kautta,

      Hepr. 4:16
      Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.

      Hepr. 7:25
      jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa.

      Hepr. 7:25
      jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa.


      HÄNNYSTELIJÄIN KAUHEA OSA

      Alex-kasi on kolme-enkeliäkin kiivaampi vihan lapsi, TT-opin tukija. Annu42:lle saattaa vielä
      kirkastua Jeesus taivaallisena pyhäkkönämme,
      sillä hän tutkii tosissaan. Mutta hännystelijöiden,
      kuten alex-kasi, osa on surkuteltavin, sillä jos
      esikuva (tässä tapauksessa annu42) uudistuu, niin
      nämä hännystelijät eivät teidä mitä tehdä.


      JOH.ILM. JA JUMALAN TEMPPELI TAIVAASSA

      ILM 11:19
      Taivaassa avattiin Jumalan temppeli, niin että temppelissä oleva liitonarkku voitiin nähdä. Salamat leimusivat, ukkonen jylisi, maa järähteli ja raemyrsky riehui.
      [2. Moos. 25:9; Hepr. 9:4 | 2. Moos. 19:16; Ilm. 4:5, 8:5]

      Ilm. 15:5
      Tämän jälkeen minä näin, kuinka taivaan temppeli, todistuksen teltta, avattiin [Ilm. 11:19]

      Kenties annulla ja alexilla on selitys TÄSTÄ
      pyhäköstä, josta ei muuta tule esiin kuin vain
      armoton sapattiliitto Israelin kanssa, 2.Ms.32:1-11-18. Armonistuin on ihan muualla,
      on Isän vieressä, oikealla puolella.

      Armo ja rauha lisääntyköön!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1469
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      155
      471
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe