Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

puhutko puuta heinää?

itse asiassa

275

43155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käytän aika paljon..

      niin, mitä sanontoja itse viljelet?

      • Suuri Haaste

        Nykyään kaikilla on "suuria haasteita". Tuo pelkkä sana ärsyttää minua. Taitaa olla niin, että vessassa käyntikin on joilekin "suuri haaste".


      • Pik Prathör
        Suuri Haaste kirjoitti:

        Nykyään kaikilla on "suuria haasteita". Tuo pelkkä sana ärsyttää minua. Taitaa olla niin, että vessassa käyntikin on joilekin "suuri haaste".

        ...


      • loppupeleissä
        Suuri Haaste kirjoitti:

        Nykyään kaikilla on "suuria haasteita". Tuo pelkkä sana ärsyttää minua. Taitaa olla niin, että vessassa käyntikin on joilekin "suuri haaste".

        loppupeleissä peppu pitää aina pyyhkiä


      • Shabbath
        Pik Prathör kirjoitti:

        ...

        Ihq, daa, feidaus, dissaus, chillaaminen, niinq ...

        Tiedätte kyllä! :)


      • muusasi-ko

        vähin erin...


      • Kuukkeli100

        Urheiluselostuksessa: "sydämensä kyllyydestä" on aika karmiva. Mikä olisi muuten vastakohta? "sydämensä eideystä"???


      • ddddddddd
        Shabbath kirjoitti:

        Ihq, daa, feidaus, dissaus, chillaaminen, niinq ...

        Tiedätte kyllä! :)

        ei toi dissaus, chillaus oo kauheen pissistä. se on vähä semmonen murreasia.


      • niinku,,,kliffaa hei
        Suuri Haaste kirjoitti:

        Nykyään kaikilla on "suuria haasteita". Tuo pelkkä sana ärsyttää minua. Taitaa olla niin, että vessassa käyntikin on joilekin "suuri haaste".

        silleen niinku aikuisten oikeesti: no ei oo-o-oo!
        äys stiks stiks! Sulla on helkama! Helkama! helkama!
        No, ei oo-o-oo! Äys Stiks stiks!


      • jesss!
        Kuukkeli100 kirjoitti:

        Urheiluselostuksessa: "sydämensä kyllyydestä" on aika karmiva. Mikä olisi muuten vastakohta? "sydämensä eideystä"???

        niinpä, tai selostajan, Yle/ensä Kari Mänty:
        Ei koskaan!
        "Litmanen syötti Ronaldolle, joka ei koskaan saapunut perille"

        Ostaisitko vokaalin?
        K- niinkuin kondomi

        Ai mix mä kirjoitan vanhoista hokemista?
        No six, et kohta ihqut sun muut käy pahasti korviin, myös nuorisolle.
        Sitku niinku mummotkin kertoo lapsilleen, et on ihqu vaari kun pani mummia kainaloon, niin räkänokat lopettaa ihqu sanan käytön siihen paikkaan,,,epistä!


      • Hei !

        Palataan astialle saa aina vereni kiehumaan, samoin törmäillään ja jatketaan harjoituksia. Täysin turhia täytesanoja, jotka kyllä kertovat sanojastaan mielestäni paljonkin.


      • elähän nyt

        Itse itseäni terävöittäen käytän aika usein sanontaa -Sitähän juuri sanoinkin vaikken mitään puhunutkaan- Se saa joiltain kuulijoilta takatukan pystyyn ja ehkä juuri siksi käytänkin sitä sanontaa.


      • Haluan sanoa
        ddddddddd kirjoitti:

        ei toi dissaus, chillaus oo kauheen pissistä. se on vähä semmonen murreasia.

        Mikset sitten sano jos vaan haluat.


      • Mitä olen ?*

        Kamala sana- kuka ryökäle sen keksi tuua ensimmäisenä puhekieleen ??? Lähenpä tästä ostaan autooni OSIOITA ! voi hyvä jysäys.


    • Korvat kovilla

      Pitkässä juoksussa ja oikeesti ovat kärkipäässä. Sitten tulee: "Hanki elämä !", joka tuntuu kelpaavan vastaukseksi mihin tahansa kysymykseen (mitä tämän sanoja ei ymmärrä tai ei halua hyväksyä).

      • Joku Jaskanen

        "kyllä joo". Todella ärsyttävää!!


      • eikä!!

        'Elämä on!' voi jumankauta voiko enää joku sanoa ärsyttävämpää. Tää on mun kiehumispiste. Toinen on 'sellasta se on'. Aijaa, kerro lisää, tottakai se on sellasta mitä muutakaan se olis? Daa! Myös v-sanan liiallinen viljeleminen aiheuttaa mussa aivan tajuttoman suurta ärsyyntymistä (eli käy suomeks sanottuna v****aa ihan prkleesti)


      • mieltä
        eikä!! kirjoitti:

        'Elämä on!' voi jumankauta voiko enää joku sanoa ärsyttävämpää. Tää on mun kiehumispiste. Toinen on 'sellasta se on'. Aijaa, kerro lisää, tottakai se on sellasta mitä muutakaan se olis? Daa! Myös v-sanan liiallinen viljeleminen aiheuttaa mussa aivan tajuttoman suurta ärsyyntymistä (eli käy suomeks sanottuna v****aa ihan prkleesti)

        sitä v-sanaa viljellään surutta, sillä on jo monta tarkoitusta suomenkielessä muutakin kuin se alkuperäinen. Aikuisten oikeesti ottaa päästä kaikista eniten suorastaan v.....aa. Itse käytän usein mainitsemaasi "sellasta se on" kun työssäni joudun kuuntelemaan kaikenlaisia ruikutuksia, niin tulee tosi mestariksi näissä tyhjänpäiväisten sanojen käytössä kuten esim. niin, vai niin, no voi harmi, tosi kurjaa, vai sillälailla, aivan, ihan niin ja tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin.


      • eikä!!
        mieltä kirjoitti:

        sitä v-sanaa viljellään surutta, sillä on jo monta tarkoitusta suomenkielessä muutakin kuin se alkuperäinen. Aikuisten oikeesti ottaa päästä kaikista eniten suorastaan v.....aa. Itse käytän usein mainitsemaasi "sellasta se on" kun työssäni joudun kuuntelemaan kaikenlaisia ruikutuksia, niin tulee tosi mestariksi näissä tyhjänpäiväisten sanojen käytössä kuten esim. niin, vai niin, no voi harmi, tosi kurjaa, vai sillälailla, aivan, ihan niin ja tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin.

        ja mikä uskomattominta, käytän itsekin joskus tätä 'semmosta se on':D joudun duunissani myötätuntea ja leppyytellä enimmäkseen mummoja, mutta SILTIKIN. jopa omasta suustani se kuulostaa niin kauhealta ja kadun sitä heti kun oon sen suustani päästänyt. Yli-inho tälle on varmaan joskus teiniahdistuksissa saanut alkunsa kun mutsi sitä viljeli ympäriinsä talossa ylimielisesti "semmosta se on, ei auta itkut markkinoilla, blaah blaah"..


      • mua kans

        inhottaa sanonta 'pitkässä juoksussa'. Sehän on typerä suora käännös englannin sanonnasta 'in the long run'.Pitäisi sanoa 'pitkällä tähtäimellä' tai jotain muuta vastaavaa.


    • ...niinku...

      ...aikuisten oikeesti - ei mikään. Ei ole pakko kuunnella sellaisia torveloita: radiotoimittajat, idols juontajat, tuttavat, kaverit yms jotka ovat unohtuneet änkytysosastolle, eivätkä ole hakeneet hoitoa ongelmiinsa.

      • Asia itsessään.....

        Juuri tuo sanonta!!!

        "Itse asiassa.......".
        Kun ihmiset osaisivat käyttää sitä joskus ja sopivassa kohdassa, niin miksi ei.........Mutta useat jotka ovat oikein ihastuneet tuohon sanontaan, saattavat sanoa sen kolmekin kertaa yhden lauseen aikana!!!!!!!!


      • sanonnat Palttiarallaa, vai mikä se nyt oli? (:
        Ärsyttävät "pikkusta vaille paljon".


    • Sen kuultuani alkaa verenpaine nousta ja tekee mieli tehdä hirveitä...;)))

      • Se on tidella vanha sanona

        Kunn talossa oli huonokuuloinen isäntä joka oli vuolemassa kirvesvartta ja vieras tuli sisään ovesta sanoin"Hyvää päivää" isäntä luli hänen kysyneen että mitä sä vuolet, jolloin osäntä vastasi, "KIRVESVARTTA" Joten sillä nolattiin huonokuuloista papparassua ja alettiin sanoa aina kun ei kuultu oikein hyvin, että KIRVESVARTTA! Meniköhän pelille vai oisko paikallaan sanoa "KIRVESVARTTA"?


      • Se on tidella vanha sanona kirjoitti:

        Kunn talossa oli huonokuuloinen isäntä joka oli vuolemassa kirvesvartta ja vieras tuli sisään ovesta sanoin"Hyvää päivää" isäntä luli hänen kysyneen että mitä sä vuolet, jolloin osäntä vastasi, "KIRVESVARTTA" Joten sillä nolattiin huonokuuloista papparassua ja alettiin sanoa aina kun ei kuultu oikein hyvin, että KIRVESVARTTA! Meniköhän pelille vai oisko paikallaan sanoa "KIRVESVARTTA"?

        nyt en taida oikein ymmärtää...;)))))


      • jesss!
        Se on tidella vanha sanona kirjoitti:

        Kunn talossa oli huonokuuloinen isäntä joka oli vuolemassa kirvesvartta ja vieras tuli sisään ovesta sanoin"Hyvää päivää" isäntä luli hänen kysyneen että mitä sä vuolet, jolloin osäntä vastasi, "KIRVESVARTTA" Joten sillä nolattiin huonokuuloista papparassua ja alettiin sanoa aina kun ei kuultu oikein hyvin, että KIRVESVARTTA! Meniköhän pelille vai oisko paikallaan sanoa "KIRVESVARTTA"?

        Nimittäin; käydessäni peruskouluani Mouhijärvellä, siellä oli rehtorina, rehtori Numminen, ajoi kupla-autolla, kupla ei noussut hänen otsaansa, hän jopa käytti sitä kulkuneuvona.
        Tärinä on tälläinen:Renki vuoli Saikkala-joen varrella puuta, näki isännän samoavan häntä kohti, arvatenkin hätääntyi kun ei ollut sonnanlevityksessä, vaan istuskeli töyräällä, vuoleskellen,vähäjärkinen renki mietti kiivaasti, mitä sanoisi pomolleen kohdatessa,,,
        -Huomenta! Kirvesvartta! sanoi renki.

        Ei siis mitään hyvää päivää kirvesvartta, vaan huomenta.
        Tää tosi tapahtuma. Ton rehtorin vaari oli helsingissä sijaitsevan kolmensepän patsaan yhtenä mallina..tuskin sellainen mies valehtelis, jos kerran vaari on hellsingissä patsaanakin???


    • Pilkunviiiilaaja

      Just joo, Pitkässä juoksussa, Satavarma, Oikeesti ja yhdeksänkyt yhdeksän, yhdeksänkytyhdeksän prosenttia. Siinä ärsyttävimmät.

      • sanonta voi ärsyttää joitakin

        Nostetaan kissa pöydälle ja aletaan ruotimaan tätä asiaa kovan kaavan kautta.


      • ällöttää ja

        tiukassa ku paska Junttilan talon seinässä


    • aikuisten

      oikeesti!

      • Ihan aikuisten oikeesti

        Olen samaa mieltä, että tämä AIKUISTEN OIKEESTI
        on typerin lause. Mitähän tuo lause tosiaan
        tarkoittaa????


      • *Mimosa*
        Ihan aikuisten oikeesti kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, että tämä AIKUISTEN OIKEESTI
        on typerin lause. Mitähän tuo lause tosiaan
        tarkoittaa????

        Eihän nyt oikeesti kukaan voi olla niin tyhmä ettei tiedä mitä tarkottaa aikuisten oikeesti.
        Se ihan oikeesti tarkottaa että OIKEESTI niinku AIKUISTEN OIKEESTI. Lasten oikeesti voi olla mitä tahansa, kun lapset on lapsia, mutta kun puhutaan ihan "aikuisten oikeesti" niin silloin se on IHAN OIKEESTI....niinku...*hauskaa, eikö vaan :))) *


    • ja silleen

      niinku ja silleen, niinku ja silleen

      • Nimetön

        tuo niinkuniinku-kieli valtaa huolestuttavasti alaa. Katso jotain keskusteluohjelmaa ja kiinnitä huomiota siihen kuinka paljon niinkua viljellään, takaan että verenpaine nousee! =)


      • ***
        Nimetön kirjoitti:

        tuo niinkuniinku-kieli valtaa huolestuttavasti alaa. Katso jotain keskusteluohjelmaa ja kiinnitä huomiota siihen kuinka paljon niinkua viljellään, takaan että verenpaine nousee! =)

        asia taka-alalle, kun laskee montako niinkua sieltä oikein tulee. Todella ärsyttävää.

        Niin on myös se narina, joka tuntuu nykyisin olevan muodissa. Mistä sekin on alkanut? Kun kuuntelee vaikka nuorten tyttöjen puhetta, niin he narisevat.


      • ope 2

        Jo parikymmentä vuotta on kauhisteltu, miten puhetyöläiset käyttävät joka toisena sanana ilmaisua `niinku`. Tämä on kuitenkin jo kieleemme kotiutunut niin, etteivät puhujat itse huomaa sitä käyttävänsä. Mikäli avaan television tai radion, ei ole keskusteluohjelmaa, jossa tämä välisana ei esiintyisi. Toki puhekieleen kuuluvat täyteilmaukset, mutta `niinku` on jo kielen sairaus. Pahinta on että se leviää nimenomaan asiantuntijoilta: teatteri-ilmaisun opettajilta, toimittajilta, poliitikoilta ja muilta vaikuttajilta. Tein kuopiolaisena huomioon, että nuori, joka on lähtenyt Helsinkiin opiskelemaan ja tulee käymään, on omaksunut niinku-sanan jo tosi hyvin parin kuukauden aikana. Itämurteiden rikkaaseen kilenkäyttööbn se ei ole kuulunut. Huvittaa, että heti, kun ihminen alkaa puhua "tärkeästi", niinkuttelu lisääntyy. Antaako kyseinen ilmaus painoarvoa vai lisääkö sanoman sisältöä? Huh, tapoihini ei kuulu purnailla palstoilla, mutta haluaisin todella vaikuttaa tämän sanahirviön vähentämiseen...


      • ***
        ope 2 kirjoitti:

        Jo parikymmentä vuotta on kauhisteltu, miten puhetyöläiset käyttävät joka toisena sanana ilmaisua `niinku`. Tämä on kuitenkin jo kieleemme kotiutunut niin, etteivät puhujat itse huomaa sitä käyttävänsä. Mikäli avaan television tai radion, ei ole keskusteluohjelmaa, jossa tämä välisana ei esiintyisi. Toki puhekieleen kuuluvat täyteilmaukset, mutta `niinku` on jo kielen sairaus. Pahinta on että se leviää nimenomaan asiantuntijoilta: teatteri-ilmaisun opettajilta, toimittajilta, poliitikoilta ja muilta vaikuttajilta. Tein kuopiolaisena huomioon, että nuori, joka on lähtenyt Helsinkiin opiskelemaan ja tulee käymään, on omaksunut niinku-sanan jo tosi hyvin parin kuukauden aikana. Itämurteiden rikkaaseen kilenkäyttööbn se ei ole kuulunut. Huvittaa, että heti, kun ihminen alkaa puhua "tärkeästi", niinkuttelu lisääntyy. Antaako kyseinen ilmaus painoarvoa vai lisääkö sanoman sisältöä? Huh, tapoihini ei kuulu purnailla palstoilla, mutta haluaisin todella vaikuttaa tämän sanahirviön vähentämiseen...

        kun Tarja Halosta arvostankin, niin hän juuri niinkuttelee. Eikö kukaan ole huomauttanut hänelle siitä?


      • Twobigears
        Nimetön kirjoitti:

        tuo niinkuniinku-kieli valtaa huolestuttavasti alaa. Katso jotain keskusteluohjelmaa ja kiinnitä huomiota siihen kuinka paljon niinkua viljellään, takaan että verenpaine nousee! =)

        Kun kuuntelee paljon radion puheohjelmia kiinnittää väkisinkin huomiota tähän nykyajan änkytykseen. Miksi yleensä tällainen puhetapa sallitaan, jopa sellaisissa ohjelmissa joissa keskustellaan ns. asiantuntijoiden kanssa. Jos tällaisen henkilön melkein joka kolmas sana on niinku saa kuulija helposti sen käsityksen ettei puhuja tiedä
        asiasta yhtään mitään. Pahimmillaan tilanne on kulttuuriohjelmien keskusteluissa.
        Huomatkaa:
        - Poliitikot eivät niinkuttele vaikka jauhavat tyhjää.
        - Kulttuuri-ihmiset, urheilijat ja nuoret niinkuttelevat eniten ja syy on se ettei heillä ole mitään sanottavaa, tärkeintä on olla esillä.


      • Voihan...
        Nimetön kirjoitti:

        tuo niinkuniinku-kieli valtaa huolestuttavasti alaa. Katso jotain keskusteluohjelmaa ja kiinnitä huomiota siihen kuinka paljon niinkua viljellään, takaan että verenpaine nousee! =)

        olen niinku aikuisten oikeesti samaa mieltä todella yyber oksettavaa


      • Mitäs tuumitte
        Voihan... kirjoitti:

        olen niinku aikuisten oikeesti samaa mieltä todella yyber oksettavaa

        Tästä? "et sillei hei!" Grrrrhhh...maailman juntein sanonta!!!

        http://galleria.suomi24.fi/profile.do?alias=teppo.moi


    • Sammalmäki

      Elikkä se on elikkä. Mitähän tuo sana edes oikein tarkoittaa, sitä en tiedä ;)
      Kuullostaa aivan joltain kaksipäiseltä lehmältä, elikkä.....

      • koulutuksissa istunut

        Sana saa verenpaineen nousemaan. Kun työssäni joudun istumaan erilaisissa koulutuksissa niin kouluttajan sanoma menee ohi kun lasken elikkä-sanoja....


      • ***
        koulutuksissa istunut kirjoitti:

        Sana saa verenpaineen nousemaan. Kun työssäni joudun istumaan erilaisissa koulutuksissa niin kouluttajan sanoma menee ohi kun lasken elikkä-sanoja....

        olen huomannut sanan elikkä. Kuten myös lehdissä ja joskus jopa taloyhtiön tiedotteessa.


      • Pilkuviilaaja

        Euron myötä Suomeen saapui uusi rahayksikkö. Kuunnelkaahan kassaihmisiä ja huomaatte: "elikkä viis euroo kolkeet senttii""....

        Kamalaa.


      • Lännestä
        koulutuksissa istunut kirjoitti:

        Sana saa verenpaineen nousemaan. Kun työssäni joudun istumaan erilaisissa koulutuksissa niin kouluttajan sanoma menee ohi kun lasken elikkä-sanoja....

        Mua niin ärsyttää Itä-Suomen murre! Tää on ihan kauheeta ja tiedän että se on väärin mut en kestä sitä VIÄNTÄMISTÄ ja KIÄNTÄMISTÄ, ja VENYYTTÄMISTÄ aaarg, miksei nää ihmiset voi puhua huulet suorassa niin kuin minä!


      • Sirkitta
        Lännestä kirjoitti:

        Mua niin ärsyttää Itä-Suomen murre! Tää on ihan kauheeta ja tiedän että se on väärin mut en kestä sitä VIÄNTÄMISTÄ ja KIÄNTÄMISTÄ, ja VENYYTTÄMISTÄ aaarg, miksei nää ihmiset voi puhua huulet suorassa niin kuin minä!

        Äidinkielen opettajani sanoi aikoinaan, että "se tyhmyytensä paljastaa, joka murrettansa saalaa". Oli ppätevä opettaja, opetti välillä yliopistossakin.

        Kaikissa murteissa on ärsytäviä piirteitä, jos ei osaa arvostaa suomen lkielen rikkautta. Ei kaikki voi eikä halua puhua samalla tavalla kuin sinä, huulet "oikeassa" asennossa, lännen tyyliin.


      • Itä-Suomi
        Lännestä kirjoitti:

        Mua niin ärsyttää Itä-Suomen murre! Tää on ihan kauheeta ja tiedän että se on väärin mut en kestä sitä VIÄNTÄMISTÄ ja KIÄNTÄMISTÄ, ja VENYYTTÄMISTÄ aaarg, miksei nää ihmiset voi puhua huulet suorassa niin kuin minä!

        pitäisi kohta jo erottaa Länsi-Suomesta. Sieltä valuu ihan liian paljon porukkaa länteen päin.


    • ***

      1. itse asiassa
      2. totta puhuakseni
      3. tänäpäivänä
      4. kristilliset arvot
      5. äääää = se joka sanotaan, kun ei keksitä miten jatkaisi:)

    • PerisS

      Oivallinen sanonta vältellä vastuuta...

      • lausahdus

        että, "Hei Haloo" kun sitä jotkut "niinku" työntää melkein aina kun suunsa aukaisevat..!


    • Sussu**

      tuo se on ylivoimasesti ärsyttävin kaikista. Ja myös "En tiiä, oon vaan töissä täällä."

      Aaaarrgh

      Yök.

      • huudahduksia

        Hei haloo !!!
        Ei hyvää päivää!!
        (vähän yksinkertaiset mimmit).


      • Nimetön
        huudahduksia kirjoitti:

        Hei haloo !!!
        Ei hyvää päivää!!
        (vähän yksinkertaiset mimmit).

        ...oman suosikkini "siis mä en kestä!"


      • Elämä on

        Elämä on. Ei kai täällä ollakaan kaikkia miellyttämässä. Sellaista elämä on.


      • Jezka
        huudahduksia kirjoitti:

        Hei haloo !!!
        Ei hyvää päivää!!
        (vähän yksinkertaiset mimmit).

        Nämä naiset kierrän kaukaa :)


      • myös--
        Jezka kirjoitti:

        Nämä naiset kierrän kaukaa :)

        oh my god! kuuluu nuoretn naisten ja tyttöjen suusta. ja olen huomannut myös tämän pihan nuorten suusta: läppä oli.:D


      • heheheeh
        Jezka kirjoitti:

        Nämä naiset kierrän kaukaa :)

        Ou shit, mä ainakin käytän noita ihan humoristisessa mielessä, juuri siksi että ne kuulostavat niin hauskan vajailta :D "Voi morjens" on myös yksi suosikkini :D Mutta en ole yksinkertainen, en ole, se on ironiaa!!!


      • hohoooo
        heheheeh kirjoitti:

        Ou shit, mä ainakin käytän noita ihan humoristisessa mielessä, juuri siksi että ne kuulostavat niin hauskan vajailta :D "Voi morjens" on myös yksi suosikkini :D Mutta en ole yksinkertainen, en ole, se on ironiaa!!!

        ite käytän sanontoja ''no moro'' ''morjesta pöytään'' ''omg'' ''lol'' :D vaikka tota ikääki alkaa jo olla, mut pitää viä vähä ol teinitasol. : DD


      • myös-- kirjoitti:

        oh my god! kuuluu nuoretn naisten ja tyttöjen suusta. ja olen huomannut myös tämän pihan nuorten suusta: läppä oli.:D

        varsinkin LOL. Eikö siihen jo kyllästytä?
        "LOL LOL LOL LOL."


    • tk 32

      "Linjamme on varattu palvelemme hetken kuluttua"!

    • mua ärsyttää

      oikeesti....!!!!

      • niinku

        oikeesti


      • tiedä kysymystä

        ja putoaa jatkosta.Juontaja sanoo,ei aina voi voittaa. Tai ei se mitään. Myös ketä haittaa sanonta on ilkeä...


      • isintytto

        Oikeesti, ihan vika paikoissa


    • ...on ehkä....

      Kun joku toistaa paljon sanaa "joo" tai "kyllä". Esimerkiksi kun olin asioimassa rautialla yksi myyjä vastailii koko ajan: "Juu juu kyllä kyllä". Tuota sai kuunnella siinä vähän aikaa.

      • Sönköttäjä

        - Silleen niinku -
        - Sairaan _____ -
        - tota noin -


      • Kuukkeli100

        Asioidessani naisen kanssa minulle sanottiin monta kertaa juu juu kyllä kyllä. Ei harmittanut yhtään.


      • Shusa

        ja minua ärsyttää noiden lisäksi aivan kamalasti sanat sori ja anteeks varsinkkin jos niitä joku jauhaa koko ajan


    • Pohjan-Akka

      Sitä hokevat usein sellaiset ihmiset, jotka haluavat olla vähän parempaa kuin muut...Tärkeilevät...usein jotkut missit tai muut kana-aivot. Tärkee tötteröilme ja siihen sitten muutaman kerran, että "itse asiassa", a vot!

      Eihän se ole edes suomea. Se on kait tullut jostain ylen asiaohjelmista 80-luvulta. Samaan aikaan kun ddr:stä tuotettiin nalle luppakorva...mikä oli itseasiassa ihan jees.

      • Yksi monista

        Oletko HooTee-netin Pohjan Akka? Jos olet, niin tulehan kertoilemaan taas joskus hauskoja tarinoita, itse asiassa ;)


      • Pohjan-Akka
        Yksi monista kirjoitti:

        Oletko HooTee-netin Pohjan Akka? Jos olet, niin tulehan kertoilemaan taas joskus hauskoja tarinoita, itse asiassa ;)

        akat kait sitten ovat vähän vinksallaan...jos "hot -tees":ssäkin..Semmosiahan ne akat on siinä taulussakin, mikä oli vanhashen aikhan kansakoulun jossaki kirjassa: se on näitä Suomi-tauluja...aukko svistyksessä, en muista...akat kirkonmäellä tai jotain...siinä on kielen kannat löysilä.

        Mutta ei net ukot sen kummempia. Son nähty.


      • Sirkitta
        Pohjan-Akka kirjoitti:

        akat kait sitten ovat vähän vinksallaan...jos "hot -tees":ssäkin..Semmosiahan ne akat on siinä taulussakin, mikä oli vanhashen aikhan kansakoulun jossaki kirjassa: se on näitä Suomi-tauluja...aukko svistyksessä, en muista...akat kirkonmäellä tai jotain...siinä on kielen kannat löysilä.

        Mutta ei net ukot sen kummempia. Son nähty.

        Ei ne akkoja olleet vaan "Ruokolahden eukot kirkonmäellä".


    • Vanhusten spiikki

      Etenkin vanhusten viljelemä JES, ärsyttää.

    • niinkuniinku

      niinkuniinkuniinku.

    • Swordstar

      Miksi kukaan sanoisi ”satakymmenen tai sataviisikymmentä prosenttia”. Sata prosenttia on jo kaikki. Ei sen enempää voi olla!

      110-150% on yhtä kuin 10-50 prosentin kasvu... Oikeastaan kaikki sellaisia joita tarvii jokaisena päivänä.

    • ............?

      juu kyllä se se on ihan sama, sama se? ne sanonnat mitä tääll päin oon kuullu

    • aikansa kutakin

      Kyllästyttää aina kuulla tätä.

    • Hällis83

      ..aika usein kun keskustelen ns. virallisemmin jonkun kanssa, niin totean useasti väliin "aivan", sellasella ymmärtävällä äänellä. Jotenkin ei keksi muutakaan, kun en jaksa hokea joota tai kyllää.
      kotona asuessani aina kuulin äitini tuohduksissaan toistelevan että "eletään kun elo pellossa", ja "luulee olevansa kuin herra ja hidalgo" nämä olivat siis suunnattu minulle angstiselle murkkuikäiselle kun jotain riitaa tuli. Äitini on oikea sanontojen viljelijä, niitä kuulee vieläkin useissa yhteyksissä. joku esim. saattaa haista kuin "rankki tynnyri", mikä ei ole vieläkään avautunut minulle, en tiedä mikä moinen tynnyri mahtaa olla. Tai joku asia on "kuin juosten kustu".

      • rankki

        se on sellainen jossa käytetään esim olutta tai jotain muuta jossa on hhiivaa vettä sokeria ja maltaita siitä tulee rankki sanonta


      • Pohjan-Akka

        Ei niitä oikein kehtais edes kirjoittaa...ne tulee varmaan jotain 30-luvulta: "niin se ämmi sano".

        Yksi eniten käytetyimpiä oli: Nyt lähthän, sano täi löylyssä.

        eli "vähän kait" juntteja...

        On ko paska rathaassa.

        ITTE se on lehmän paskakin mäthäälä.

        Parempi son pyy pivossa ko kymmenen oksala.

        Mie olen meiltä, muut on meän krannista.

        agraarisanastoa...mutta on se parempaa kuin se itse asiassa niinku tota...

        Sunkhaan siittä sulla tyär-riepu mithään tule, annastako mie...


      • ............?

        niin ja se vielä että jos oot ryypänny monta päivää ja no ollut morkkis sitäkin ainakin mä olen kuullut sanonnan haisee kuin rankki tynnyri


      • Pohjan-Akka
        Pohjan-Akka kirjoitti:

        Ei niitä oikein kehtais edes kirjoittaa...ne tulee varmaan jotain 30-luvulta: "niin se ämmi sano".

        Yksi eniten käytetyimpiä oli: Nyt lähthän, sano täi löylyssä.

        eli "vähän kait" juntteja...

        On ko paska rathaassa.

        ITTE se on lehmän paskakin mäthäälä.

        Parempi son pyy pivossa ko kymmenen oksala.

        Mie olen meiltä, muut on meän krannista.

        agraarisanastoa...mutta on se parempaa kuin se itse asiassa niinku tota...

        Sunkhaan siittä sulla tyär-riepu mithään tule, annastako mie...

        Kattoo ko lehmä uutta navetan ovea.

        No, joo joo...ei ole kovin deger..miten se meni, mie muista.

        pieniä net on silakat joulukaloiksi.


      • ponua

        tehdään pontikkaa.
        Kai tiedät mitä on pontikka...


      • tutulta...

        Meilläpäin pantiin paska asialle ja sai mennä ite perässä, tosi kannustavaa. Ärsyttävää on kuulla työkseen että yritetään, katotaan... Mitä siitä tulis jos me yritettäs käydä vessassa, eikö me vaan käydä!


    • No siis itse asiassa periaatteessa tavallaan apropoo asiasta kolmanteen tulikin mieleeni by the way noin niinkuin muuten vaan sellanen vissiin hassu juttu tiätsä tota tota vittuniinku että jos oikein totta puhutaan nyt niin nimenomaan minä olen sitä mieltä kuitenki toinoi että vähä siis niinku silleen tietyllä lailla vois sanoo että tuota katokku öööh silleesti mut siis kuitenkiikku tosiaan meni syteen tai saveen you know ni vähä niinku juu et jos vaik ottasin rahat ja juoksisin kun se ei pelaa joka pelkää.

    • Niinku

      Lähtökohtaisesti

      • Kirjoitin jo parikymmentä

        Vuotta takaperin tuosta niinkutuksesta, jonka teki
        tunnetuksi Jouko Turkka. Sanankäytön virtuoosi niinku tolleen vai silleen.


    • pöljät

      *ei se väärin oo*
      tai
      *tämä keissi..plaaplaa*

      ARGH!

    • Loppukoon

      Siinä se on otsikossa. Loppu peleissä ihan sama. Jos joku tuota haluaa hokea, niin siitä vaan.
      Televisiosta on tullut ja tulee aina uusia.

      • siis..

        niinku totuushan on että siis silleen näinikkään kutakuinkin suunnilleen likimain hiinä ja hiinä juurikin näin.


      • vilja

        Ketä tuo on? Kun puhutaan yhdestä ihmisestä!!!
        Kuka, olis varmaan oikea sana. Ketä on mun mielestä monikko.

        Tämä on joku nykyajan puhetyyli ja aika kaukan kirjakielestä...


      • etenkin stadissa..
        vilja kirjoitti:

        Ketä tuo on? Kun puhutaan yhdestä ihmisestä!!!
        Kuka, olis varmaan oikea sana. Ketä on mun mielestä monikko.

        Tämä on joku nykyajan puhetyyli ja aika kaukan kirjakielestä...

        siellä kaikki nuoret tuntuu sanovan "ketä toi on joka menee tuolla?", "ketä on sun paras kaveri?"
        ketä tarkoittaa useampaa kuin yhtä ihmistä, ja oikeimmin sanottuna vielä keitä. kuka on yksi ihminen.


      • ***
        etenkin stadissa.. kirjoitti:

        siellä kaikki nuoret tuntuu sanovan "ketä toi on joka menee tuolla?", "ketä on sun paras kaveri?"
        ketä tarkoittaa useampaa kuin yhtä ihmistä, ja oikeimmin sanottuna vielä keitä. kuka on yksi ihminen.

        esimerkiksi lauseessa: ketä se liikuttaa.

        Mutta ei tosiaan silloin kun kysytään vaikka kuka soitti. "ketä se oli!


      • äsjii
        vilja kirjoitti:

        Ketä tuo on? Kun puhutaan yhdestä ihmisestä!!!
        Kuka, olis varmaan oikea sana. Ketä on mun mielestä monikko.

        Tämä on joku nykyajan puhetyyli ja aika kaukan kirjakielestä...

        Tuo "ketä" on itse asiassa jokin murresana, ainakin tuolla Porin suunnalla olen kuullu useammankin käyttävän tuota. En siis lähtis sitä täysin nykyajan jutuksi luokittelemaan. Siitä pääkaupunkiseudusta en kyllä sit tiedä...


      • Hyväsana
        äsjii kirjoitti:

        Tuo "ketä" on itse asiassa jokin murresana, ainakin tuolla Porin suunnalla olen kuullu useammankin käyttävän tuota. En siis lähtis sitä täysin nykyajan jutuksi luokittelemaan. Siitä pääkaupunkiseudusta en kyllä sit tiedä...

        Sanathan taipuvat "kuka/kukaan" ja "ketä/ketään".

        Joten jos voi sanoa "Keitä te olette?", niin miksei sama yksikössä "Ketä sinä olet"? Sehän on suorastaan loogista. Vastaavasti "Kuka sinä olet?" ei taivu monikkoon "Kuita te olette?", joten "ketä" sanahan on toimii paremmin puhekielessä kuin kirjakielen "kuka" sana, vaikka se kieltämättä kuulostaa vähemmän kohteliaalta. Sen takia siihen on varmaan tarttunut monesti ylimääräinen s-kirjain, kuin korostamaan epävirallista ja huoletonta kyselyä "Ketäs sinä olet?" tai jopa paremmin sountuvana "Ketäs sä oot?", joka on jo kaukana kirjakielestä.

        Ihan hyvä sana :)


      • Ketäketä
        äsjii kirjoitti:

        Tuo "ketä" on itse asiassa jokin murresana, ainakin tuolla Porin suunnalla olen kuullu useammankin käyttävän tuota. En siis lähtis sitä täysin nykyajan jutuksi luokittelemaan. Siitä pääkaupunkiseudusta en kyllä sit tiedä...

        Ketä on ihan normaali sana. sitä VOI ihan hyvin käyttää kuka sanan korvikkeena. Eikä todellakaan ole mikään monikko.
        Ärsyttää sanat "Moon", "soot", "tr00","tjaah", "pälli".
        Jotkin hymiöt; 8) x> ;> :> xD
        "ei se oo enää poikaystävä, kun aviomies se on." Siis aivan käsittämätön lause! Eikä ainakaan hyvää suomenkieltä.


      • pyllyyn
        Hyväsana kirjoitti:

        Sanathan taipuvat "kuka/kukaan" ja "ketä/ketään".

        Joten jos voi sanoa "Keitä te olette?", niin miksei sama yksikössä "Ketä sinä olet"? Sehän on suorastaan loogista. Vastaavasti "Kuka sinä olet?" ei taivu monikkoon "Kuita te olette?", joten "ketä" sanahan on toimii paremmin puhekielessä kuin kirjakielen "kuka" sana, vaikka se kieltämättä kuulostaa vähemmän kohteliaalta. Sen takia siihen on varmaan tarttunut monesti ylimääräinen s-kirjain, kuin korostamaan epävirallista ja huoletonta kyselyä "Ketäs sinä olet?" tai jopa paremmin sountuvana "Ketäs sä oot?", joka on jo kaukana kirjakielestä.

        Ihan hyvä sana :)

        ...


    • tämä niinku

      itse asiassa ja aivan !!!!!!!!

    • Kun toistetaan

      Tarpeeksi kun toistetaan: niin-niin, niin-niin, kun ei tiedetä mitä ollaan sanomassa.

      Tavallaan, siis tavallaan...

      Työkaveri tulleessaan aamulla töihin: Huomenta, God Morgon (on kai ruotsinkielinen tai yrittää olla...)

      Pitkässä juoksussa (se on suomeksi: pitkällä tähtäimellä)

      Päin pois (kun tarkoitetaan pois päin)

      110%

      Tarjooma (siis sanana)

      • hei c´mon..

        nuoret pissikset hokee siis TODELLAKIN..


      • ***

        kun joku toistaa samaa sanaa. Eikö sitä voi pitää tuumaustaukoa, eikä toistaa samaa sanaa, jonka on juuri sanonut.


      • pitkällä tähtäimellä!

        Se vain taisi tulla käyttöön jo ennen "pitkässä juoksussa" -ilmausta. Oikeasti tulisi sanoa "pitkällä aikavälillä".


    • musmuska

      "Höpö höpö" alkaa ärsyttää, vaikka itsekin käytän sitä...

      • riippuu mistä roikkuu

        siinähän ne tulikin mainittua. lisäksi myös se kun joku hokee puheessaan "jne jne jne" tai vieläpä englanniksi "et cetera et cetera.."


      • aaaaaaargghhhh
        riippuu mistä roikkuu kirjoitti:

        siinähän ne tulikin mainittua. lisäksi myös se kun joku hokee puheessaan "jne jne jne" tai vieläpä englanniksi "et cetera et cetera.."

        jos jollekin on tapahtunut jotakin samoja asioita, tai on samaa mieltä, niin pitää hihkua että "sama täällä!"

        ja jotkut hokee koko ajan "voi luoja.."


        aaaarghh..


      • puupääseppä

        Mietaan Jussi hiihtohaastatteluissaan vastasi aina että"sanotahan näin"nyt useat haastateltavat aloittaa myös että" sanotaan näin"Matkivat Jussia.


      • korjaus
        riippuu mistä roikkuu kirjoitti:

        siinähän ne tulikin mainittua. lisäksi myös se kun joku hokee puheessaan "jne jne jne" tai vieläpä englanniksi "et cetera et cetera.."

        TERVEHDYS

        "et cetera et cetera" Tuota kyllä käytetään englantiapuhuvissa maissa, mistä se Suomeenkin on pesiintynyt. Mutta tarkaalleen ottaen, se ei ole engalntia. vaan englantilaiset ovat ottaneet sen suoraan Latinasta.


    • Vihainen Humanoidi

      Uber, periaatteessa, pitäis, älä.

    • ........

      niinku tyyliin että.....

      • Kaikessa

        Hoenta: 'Kyllä jumala auttaa'......


      • np-80

        jotkut aloittaa aina puheensa tuollasella. en ymmärrä että jos on vastaamassa jotain, pitää esittää samassa kysymys: "sanotaanko näin että.." sehän on kysymys eikä vastaus!!!


      • tää....

        "Joo olin ihan tyyliin,että hei ihan oikeesti!!!!" ja myöskin "Kyllä vain!" Ihanin on mielestäni "ei hyvää päivää" ja varsinkin kun se tulee oikeen suoraan sydämestä! Voi käyttää lastenki aikana kun keittää yli.


    • moilanen

      Kaikkein typerin on porilaisten jatkuvasti jankuttama keskustelunpäätös: "ei mittää...kattellaa...." Sanovat sen joka kerta jopa puhelun päättäessään.

      • päättävät puhelut juuri samoin sanoin, onkohan niillä jotakin yhteistä, Porilaisilla ja ajokoiraimmeisillä....;)


      • P-POHJANMAALLA

        HARVOIN HEIPPA TAI NÄKEMIIN


    • ÄRSYKE!!!

      Ei kaikki välttämättä niin vanha, mutta lyhyestä iästään huolimatta jo äärimmilleen loppuun kulunut. Ylivoimaisesti kaikista ärsyttävin: "ELÄMÄ ON"

      Siis voi jeesus!!! Pahinta on kun monet tututkin tuota käyttävät. Kun esim. puhuu jollekkin miten joku asia töissä ärsyttää tms. niin tulee vastaukseksi tuo "elämä on, ei voi mitään".. njää njää ELÄMÄ ON JA ELÄMÄ ON!!! Siis voi vittu! Ei helvetti että osaa olla ihan saatanan ärsyttävää.

      • mun kuullen..

        "voi jeesus!" niin nään kyl punaista.. en tajua miten sitä tsiisusta pitää joka rakoon tunkea..


      • jotkut kaverit hokee
        mun kuullen.. kirjoitti:

        "voi jeesus!" niin nään kyl punaista.. en tajua miten sitä tsiisusta pitää joka rakoon tunkea..

        tuota edellä mainittua, tai eri muodossaan "no morjens" siis kuvaamaan kun on jotain vähän älytöntä tai hölmöä..


      • niiiiiiin

        samaa mieltä kanssasi!!


    • Kielikello

      Se kuulosta niin hölmöltä ja sivistymättömältä, jos puheen väliin heitellään P-leitä eikä mikään voi olla h:tin hauskaa. Älytöntä kielenkäyttöä.

      • Elämä on laiffii

        Joo tuo jatkuva kiroileminen ärsyttää ja kuulostaa tosi huonolta. Onhan idioottimaisen kuulosta ko joka väliin pitää tosiaan tunkea se v.... tai jotain vastaavaa. Tekis mieli leipoa lättyyn semmosia.


    • pikku hiljaa

      • mut mitä

        on puppu?


    • HEINÄÄ..

      JUTTA URPILIASEN PAPUKAIJAPUHE

      AIVAN ALUKSI HALUAAN KIITTÄÄ ...???
      AIVAN ALUKSI HALUAAN KITTÄÄ...????
      AIVAN ALUKSI HALUAAN KIITÄÄ:..???
      AIVAN ALUKSI HALUAAN KIITÄÄ...???

      • ..sana jota varsinkin nuoret puheessaan viljelevät, on "periaatteessa" sitä ja tätä, etenkin kun sama useimmiten pätee ihan käytännössäkin..


    • on näin

      piika ei oo nainen
      foordi ei oo auto
      ja monopoli ei oo konjakkia

    • tänä päivänä

      pitkässä juoksussa.

    • ..niinku

      ..NIINKU!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • poitnsit kotiin

        "no siis pointtihan on se.."
        "ja pointti oli...??"
        "tän homman pointti on siinä.."


    • linkun lankun

      pimpelis pompelis niinkun silleen OOO, OOOOO.

      • minne ihmeen..

        astialle..?


    • kun mykkä--

      --poika lauleli,sokeat katseli,kun sormettomat
      soitteli niinku silleen

    • on sää

      Eikä mikään keli. Jotkut TV:n meteorologit lipsauttavat joskus, mm. Seija Paasonen. Eihän keväälläkään linnut tuoksu ja metsä laula. Äkikseltään voisi niin luulla, kuten sää-keli asiassa.

      PS. Media sieppaa ja syö. Remu mainitsi Nyberin ohjelmassa sana massi. TV:n taloustoimittajat käyttivät kilvan sitä hetken. Niin se käy, sanoi Kurt Vonnegut.

    • kirvestä kaivoon

      VOI V... sanoisivat edes oikein: Ei heitetä vielä kirvestä JÄRVEEN! Kaivoon menevät hohtimet.

    • kaksataa7

      laskekaa monta kertaa big brotherin ohjelman aikana
      siellä sanotaan:...SIIS OIKEESTII??, tai...
      AI OIKEESTII???

      ja tää on muuten totta,SIIS OIKEESTII!

      • isintytto

        Joka toinen sana on OIKEESTI


    • Miksiköhänlienee

      Esim lauseessa ..

      Oli mukava tavata ja jutella, ei mitään, nähdään uudestaan!

      Siis miksi ei mitään????

      • :D:D

        Mut ei mitään!


    • vituttaa rankasti

      !!!

      • ..........

        Ei taida aloittajalla/vastaajilla olla elämänarvot kohdallaan kun pitää toisten kielenkäyttöä kuuntelemalla kuunnella! Minua ei voisi vähempää kiinnostaa miten muut puhuvat ja mitä sanoja/sanontoja käyttävät!


      • chill out
        .......... kirjoitti:

        Ei taida aloittajalla/vastaajilla olla elämänarvot kohdallaan kun pitää toisten kielenkäyttöä kuuntelemalla kuunnella! Minua ei voisi vähempää kiinnostaa miten muut puhuvat ja mitä sanoja/sanontoja käyttävät!

        Tää nyt on vaan tällainen hauska keskustelunaihe, ei varmaan kauheen vakavasta asiasta ole kyse. Herneet pois nekusta nyt!


    • ---pierasee--

      --hintit hyvästiksi,eivät puhu puuta heinää

    • --puhuu--

      --puuta heinää ja vielä aivan tosissaan

      • mitä tää tarkottaa

        JYRKI ÄLÄ TYRKI TAHTOTILALLAS VAAN TOIMI


    • päähajoo

      tuota ie kyllä jaksa onneksi on vähentynyt.

    • pösilöpöpölä

      Elikkä.......niinku.........niinku............siis niinku......
      Itseasiassa.......niinku.....mut niinku........niinku sillee........niinku.......
      Siis vittu........niinku vittu.......vitun........niinku......vittu...vitu niinku......

      Siinä muutama lauserakenne mitä nuoriso nykyään viljelee.

      • "oikeestaan",

        niinkua pyrin välttämään. Mikään ei ole ärsyttävämpi kuin "Elämä on." Ihan "vitun" ärsyttävä, heh.


      • "vittu.......vitun........niinku......vittu...vitu niinku......

        Siinä muutama lauserakenne mitä nuoriso nykyään viljelee."

        Väittämääsi liittyy kaksi olennaista virhettä: sanot kaikkien nuorison edustajien käyttävän esimerkinkaltaista puhetapaa ja toisaalta väität sen olevan uusi ilmiö käyttämällä sanaa "nykyään".

        Ensinnäkin on totta, että meidän nuorten tavoissa on valitettavan usein parantamisen varaa ja välillä joidenkin meistä puhe saattaa tosiaan kuulostaa jopa niinkin kirosanapitoiselta kuin esimerkkinä kirjoitit. Tämä ei kuitenaan tarkoita, että kaikkien meistä käytös olisi samalla tasolla tai ainakaan joka tilanteessa samanlaista.
        Ja pata kattilaa soimaan, et varmaan kehtaa väittää, että vanhempi väestö, siis kaikki ei-nuoret ihmiset eivät käyttäisi kirosanoja ollenkaan ja että heidän puheestaan puuttuisivat mainitut itseänikin toisinaan ärsyttävät "niinku"- ja "sillee"-täytesanat. Lukiessani suomi24-sivuston kirjoituksia olen huomannut, että nuorten keskustelupalstoilla ei käytetä sen enempää epäasiallista kieltä kuin muuallakaan.

        Toinen, erittäin huvittava piirre kirjoituksessasi oli se, että epäsuorasti väitit vain nykynuorisonnuorison käyttävän tuollaista kieltä. Uskon, että me tämänhetkinen nuoriso emme ole ensimmäinen kiroilun keksinyt sukupolvi. Ajat toki muuttuvat ja sanat vaihtuvat, mutta nuoruuden uhoon liittyy olennaisesti voimasanojen käyttö ja tulee myös aina liittymään.

        Itseäni ärsyttävät harkitsemattomasti kirjoitetut, usein aiheettomasti yleistävät ja tuomitsevat kirjoitukset!


    • Todellakin oikeesti siis niiku

      siis niinku todellakin siis oikeesti siis niinku ei todellakaan todellakin on siis niiku oikeesti siis niiku siis mmmmm

    • <3 <3

      ..kun sanotaan katsoa saa muttei koskea!

      Matteuksen evankeliumi:
      5:28 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.

    • Demonsky..

      Minua inhottaa mielettmömästi sanonnat, se on palttiarallaa sitä ja sitä. Lyhenteistä eniten ärsyttää LOL ja Ihq.
      tämä saa myös minut kiukun partaalle: Asiahan ei minulle kuulu, joten...

      • Ärsyttää

        Sana "apuva" ärsyttää sitten perkeleesti.


      • demonsky..
        Ärsyttää kirjoitti:

        Sana "apuva" ärsyttää sitten perkeleesti.

        Todella ärsyttävä sana!


    • Manukka

      niinku tota,itseasiassa hyväkysymys!!!

    • rupeaa jo ärsyttää kovasti

      saman teki aikoinaan myös tuo Liian hapokasta kommentti.
      Ihmisten pitää joka väliin lohkaista noita netissä syntyneitä kliseitä, vaikka ne olisi kuinka loppuun kulutettuja.
      Ihku pööt yms, on niin ällöä kamaa. Itseasiassa nuo netissä syntyneet sanat ovat kaikista ällöimpiä. Itsehän en niitä juuri sen takia käytä!

      • kuullut sitä vielä tarpeeksi

        Se on nimittäin kahen kilon siika, ei kahden! :D


      • söössööö

        Nuorten naisten minä minä sössötyspaskanjauhanta. Olen itsekin nuori nainen, mutta suhuässä ja mä sitä mä kiire ja tätä-puheet ärsyttävät veen paljon.


    • hor.....

      teitäkin hönöjä ärsyttää

      • Kyllä kyllä

        KYLLÄ KYLLÄ.. KYllä KyLLä.. kylläkyllä.. kyllä kyllä! Kyllä kyllä! EEEEIIIII EI H....tti! Älkää enää ikinä sanoko mulle: Kyllä Kyllä.
        V..tu armahtakaa mua. Inhoan niin paljon sanontaa "kylläkyllä"
        Ainoasta retardejen ihmisten pitää hokea tota KYLLÄ KYLLÄ-toteamusta.
        Anteeksi, kun kiroilen, mutta toi on niiin ärsyttävää!


      • Naikkone08

        Loppupelissä...
        Satavarma...
        Tässä ajassa...
        Pitkässä juoksussa...
        kakskytneljä seitsemän...


    • hei ihan totta

      RAIVOSTUTTAA tän viljely nykyään

    • siisti..

      ö´paut.

    • punaista

      pistää näkemään

      • Totta mooses

        Sanonta " Aikuisten oikeasti" on ääliömäisen typerän kuuloinen. Elekiellessä sormilla lainausmerkkien vilkuttaminen saa tuntemaan vielä suurempaa epätoivoa ihmiskunnan tulevaisuuden suhteen.


    • ..niinku..

      ..NIINKU!!!!!!!!!!

    • ChuckYeager

      ELIKKÄ
      Kun kaikki nää ihanuudet on suuta täyttämässä ja sit puhuu vielä kuin satu tuomisto toistamalla laulunuotilla jokaista sanaa kuin tuomiota ja pitämällä silmiä kiinni kuin jäkisvalmentaja ja nyökyttelemällä omalle puheelleen....
      SE ON JO LIIKAA JUMALAUTA MITÄ ROBOTTEJA SUOMALAISET ON!!

    • TOP 10

      - kylläkyllä
      - tiäksä / tiiätsä / tiiäkkö / tiätsä
      - itse asiassa
      - elämä on
      - ää-ä / aa-a
      - vi**u / saa*ana / jumalau*a
      - speak you english / speak you english, please
      - lol
      - haloo
      - meillä on nyt lehtitarjous

      • Nimetön

        "Vähiin käy ennen ku loppuu"


      • inhonnut

        Sanaa YLIPÄÄTÄÄN!


    • meippi

      on ihan helvetin ärsyttävä fraasi.

    • Rai rai

      Tässähän menee ihan senat sakaisin...

      • Maldo

        - NIIN IKÄÄN (voi luoja tätä.. joka saatanan uutisissa, F1-kisoissa ja joka paikassa tätäkin hoetaan)
        - Niinku
        - Silleen
        - LMAO, GTFO (yms...)
        - "Sitä kuuluisaa..." (esim. jääkiekko-ottelussa)


    • mutta vi¤¤u sanan

      hokeminen joka lauseessa nykypäivänä tuntuu tosi ärsyttävältä. Niin nuoret tytöt ja pojat kuin aikuisetkin. HUH :(

    • Sanotaan tavallaan vaikka tarkoitetaan eksaktia, oikeasti tapahtuvaa asiaa.

    • isintytto

      OIKEESTI on sana on ainakin nuorisolla joka toinen sana

      • TAHDON OIKEESTI...

        Vittu etkö sää oikeesti tajuu et me nuoriso puhutaan itse asiassa diipadaapaa...


    • Neponen............

      Ärsyttää, ku tuo matin lausahdus on niin turhan monet ottanu käyttöön. Ärstyttävä sanonta!

    • viheliäinen sanonta

      Ällöttävä tuo nuorison omaksuma sanonta, joka mukamas on tarkoitettu hauskaksi. Saatetaan toiselle sanoa, jos sitä ei haluta vierel, et kipitäshä ny vittuu siitä!

      • sanottu

        kipitäs vittuun siitä kuulostaa toDella hauskalta.
        Aikuisten oikeesti, niinkÖ.
        ..TTU ...Tana


    • bdfdaf

      Ja kustantaa.

      • Voittaa

        voittaa voittaa..........
        Urheiluselostajat huutaa kaikki voittaa, vaikka pitäisi olla siinä tilanteessa jo VOITTI!


    • ITSE ASIASSA

      ITSE ASIASSA

      • minä..........

        Joillakin on ihmeellinen tapa sanoa omasta itsestään MEIKÄLÄNEN , joka notaa ihokarvani pystyyn.


    • Olkinalle

      Tuossa otsikossa on kolme erityisen ärsyttävää sanontaa.

    • Niikun

      Niinkun niin.....:))

    • ellisa

      Työkaveri sanoo lähes kaikkiin munun ehdotuksiin ja ideoihin, että MÄÄ JUST AJATTELIN IHAN SAMAA. Kivahan se on, jos niin samalla aaltopituudella ollaan, mutta jotenkin on jo uskottavuus mennyt...

    • ohoi

      Itse asiassa

      • Syrra

        - Itse asiassa.
        - Oukki doukki.

        Saan näppylöitä kuullessani nämä sanonnat.


    • Mummo kait!

      Minua on ihmetyttänyt pitkään tämä "maailma" -sana. Värimaailma, arvomaailma, ruokamaailma jne.
      Esim. Mistä värimaailmoista pidät? Miksei enää kysytä, että mistä väreistä pidät. Sisutusohjelmat ovat maailmoja täynnä ja tietysti sana selkeesti tai selkeästi.

      Miksei laulu ole laulu vaan se on nykyään VETO??? Miksei enää lauleta vaan vedetään???? Idolsia seuraan mielelläni, mutta mikä ihmeen VETO?? Ärsyttää!

    • Marzipaaniz

      Legenda on sankaritaru ei henkilö!

    • itse asia ei ärsytä

      AIKUSTEN OIKEESTI on kyllä varmaan vuosikymmenen pahin, se on alusta asti synnyttänyt mussa suorastaan suuria myötähäpeän tunteita... Mistäs se oikein lähtikään oikein liikkeelle? Jotenkin todella hämärästi yhdistän tuon johonkin tosi-tv- ohjelmaan, mutta en saa muistikuvasta tarkemmin kiinni... Olisi hauskaa, jos joku muistaisi, mistä tuo alkujaan lähti.

      Muita mua hajottavia sanontoja:

      - palttiarallaa
      - immeinen (ärsyttävää lepertelylässynlässyn-kieltä :D "moi kaikki ihanat immeiset")
      - palataan astialle
      - mummonmarkka
      - "sama pää kesät talvet!" (Ei, se ei kuulosta nokkelalta vaan kuluneelta.)
      - elikkä (erityisesti kaupan kassojen puheessa. "elikkä viistoista kuuskyt")
      - elämä on
      - vaimikäseoli
      - senat sakaisin (Toi on kyllä jo niin vanha, että sitä ei pahemmin edes kuule. Onneksi!)
      - läyhääminen (mä en KESTÄ tuota sanaa, vaikka bb:tä katsonkin :))
      - "JOO, kyllä!" (erityisesti haastattelutyyppisissä tilanteissa haastateltava usein käyttää tuota sanontaa. Eikö pelkkä joo tai pelkkä kyllä mitenkään riittäisi?)
      - peikkotyttö (joskus ajat sitten tuo oli todella yleinen itseä kuvaileva sana esim nuorten kirjeenvaihtoilmoituksissa. Yhteen aikaan puolet nuorista tytöistä oli jostain syystä peikkotyttöjä. "Tällanen 16 vee vähän kreisi peikkotyttö hakee teitä ihania immeisiä swappailukamuiksi":D)

      • itse asia ei ärsytä

        Pieni virhe... Parempi olis tietenkin 16 wee eikä 16 vee!


      • kassatäti

        en tarvi kuittia, kun se ei käy kuitenkaan verotukseen!!!


      • ex-kassatäti
        kassatäti kirjoitti:

        en tarvi kuittia, kun se ei käy kuitenkaan verotukseen!!!

        Jos tuotteeseen ei tule hintaa koodista: "Jaha, se on ilmanen, hehheh". TOOOOSI hyvä juttu, etenkin 10 kertaa päivässä kuultuna...


    • kamalaa

      vaikka mitä. olen ihmetellyt mitä tarkoittaa NIIH, JUUH tai MOIH? mistä ihmiset ovat keksineet laittaa h-kirjaimen sanojen perään?
      ärsyttävää!!

      • itse asia ei ärsytä

        Joo toi muuten on ärsyttävää!

        Yksi yleisempi kirjoitustyyli muuten aiheuttaa melkein migreeniä. Teinien ihqut sun muut sanat on mun mielestä ihan hauskoja omalla tavallaan, MUTTA mitä pirua teinien kielenkäytössä nykyään tämä tapa jättää suunnilleen joka sanasta viimeinen kirjain pois?! "Mihi mennää tänää syömää?" AAAAAAAAAAARGH!!! Tuosta tulee ikävä olo :D


    • aargh!

      Ei sitten kauheampaa voi olla... "ai diggaat sä", "mäkin diggaan", ainoastaan teinit ja umpi stadilaiset käyttää tota helvetin vammaista sanaa, aargh!

      • Diggaatsää?

        Unohdit erään Idols-juontajan ;)


    • Pilkunlaittaja

      "pitkässä juoksussa", morienttes, asiasta kolmanteen, hiinä ja hiinä, öbaut, vittu-sanan käyttö lauseen sidesanana, Idolsista tunnettu "veto" sanan käyttö kuvaamaan lauluesitystä, pukkaa-verbin järjetön käyttö (keikkaa pukkaa), finglish-verbit kuten daunloudata ja seivata. Bongata-verbin väärä käyttö....

      Ja kaiken kukkasena normi. Normi EI ole normaali-sanan synonyymi!!!!!

    • Kulunut sanonta joka alkaa kohta ärsyttää on mie-
      lestäni AIVaN.

    • pari kymppaa...

      mtv 3:n selostajat saavat verisuoneni tykyttämään...sieltä tulevatt nämä kympat ym. muut...

    • Nimetön

      muo ar syttää sana julkimo!!se on niin LOL...XDXD

      • -.-'

        siikahan se siellä

        mikä lötkö!

        siika siika siika!

        TUO ÄRSYTTÄÄPI MINNUU NIIN HIRVEESTI HUH HUH


      • siian,niin keittoonko
        -.-' kirjoitti:

        siikahan se siellä

        mikä lötkö!

        siika siika siika!

        TUO ÄRSYTTÄÄPI MINNUU NIIN HIRVEESTI HUH HUH

        Niin niin haluan 2 kilosen siian keittooni ja suolata vähän.
        JK.ja löökki renkaitakans.
        PS. en osaa mitään kieltä anteeksi.


    • Viitja

      Tällä hetkellä puhekielessä ja populäärikulttuurissa yleisin käytetty lainasanaväännös on mitä ilmeisimmin ’’ikään kuin’’ (eng. ’’as if’’) jonka ylenmääräinen joka paikkaan tukkiminen hiukka ärsyttää, tai joskus ärsytti, nykyään jo lähinnä pelkästään huvittaa. Näitä hokemia on ollut jo ainakin tovin: 80-luvulla 90-luvulle tultaessa nuoret hokivat ’’sähän tiedät’’ (eng. You know). Sen jälkeen tulivat ’’itse asiassa’’ (eng. Actually), ’’todella’’ (eng. Really) sekä muutamat muut ja viimeisenä suurena aikakautensa tiheimmin esiintyvänä major-hokemana ’’ikään kuin’’.
      Fraasin ’’ikään kuin’’ alkuperäinen pääasiallinen tehtävä on viitata epäsuorasti metaforan kautta objektiin eli termiparia olisi mielekästä käyttää silloin kun ilmaisussa ei haluta viitata tai kyetä explisiittisesti viittaamaan suoraan itse objektiin. Fraasin suurkuluttjajat taas syyllistyvät siihen että he viittaavat fraasilla suoraan objektiin ilman metaforan kautta syntyvää implisiittistä ilmaisua, ja täten vailla ymmärrystä tarkoituksenmukaisesta korrektista kontekstisidonnaisuudesta.
      Annan seuravassa esimerkin missä fraasia käytetään virheellisessä asiayhtedessä: ’’... no joo, mää olin ikään kuin johtajana siellä firmassa ...’’–kertoo kaveri, joka virallisesti nimen omaan oli ja esiintyi johtajan statuksella kyseisessä yrityksessä [ennen kuin vaihtoi seuraavalle työnantajalle] , käyntikortteja myöten.
      Anna seuravassa esimerkin missä fraasia käytetään korrektissa asiayhteydessä: ’’no minä olin ikään kuin vaimona hänelle ...’’–kertoo naimissa olleen miehen ex-rakastajatar, joka hoiti, henkilökohtaisen konventiokäsityksensä puitteissa, tyypillisesti aviovaimolle lukeutuvia tehtäviä rakastajatar-roolinsa ohella.
      Tähän kuvailemaani ilmiöön olen toistuvasti huomannut syyllistyvän yhtälailla eri koulutustaustaiset ihmiset pyramidin huipulle saakka. Ilmiö on erittäin helppo todeta - ei muuta kuin tv päälle ja kuuntelepa vaikka Kirsiä tai Sakua tai tuhansia muita julkisuuden henkilöitä.

    • "pääsääntöisesti..."

      joka ei tarkoita siis mitään
      ja kun kassaneiti ilmoittaa ostosten hinnan: "ELIKKÄ eurokuuskyt" esim.

      Mikä v-n elikkä???

    • daipisuyy

      kaikkein eniten ärsyttää sanonnat "elämä on" ja vai missä se nyt oli jne"

    • se nyt oli?

      Vai missä se nyt oli?

      Vai kuka se nyt oli?

      Vai mikä se nyt oli?

      aaargh !!

      • Vai onko se nyt...

        Kun se nyt ei riittäisi että kaikki hokee sitä niin pitää vielä olla ne v-tun mainokset...


      • eikös....
        Vai onko se nyt... kirjoitti:

        Kun se nyt ei riittäisi että kaikki hokee sitä niin pitää vielä olla ne v-tun mainokset...

        Mä oon käsittänyt, että se koko hokema on nimenomaan saanut alkunsa noista mainoksista. Voin olla väärässäkin...?


    • sikasiisti

      Sä siis et itseasiassa niinku diggaa?

    • suunsa...

      niin kaikki sieltä tuleva ärsyttää! xD

      enkä ole ainoa, työpaikallani suuri osa ihmisistä ärsyyntyy, kun pomo avaa sanaisen arkkunsa ja pälisee tärkenä ja itserakkaana. ja kaikki mitä hän sanoo, on olevinaan tärkeää, puujalkavitsejä myöten... ja taju lähtee... xD

    • sss...

      Sikana, sikkenä, salettiin, sipuli...

    • ismo laitela

      AAA CHAJAJAJAJAJAJAJAA!!

      NO EN!

      Kyllä sä oot Seppo melkonen sonni!

    • PUNAISTA NÄKYY

      "Sitä saa mitä tilaa."

      Kyllä näkee punaista kun tuon kuulee!!!

      • tuokin

        mutta kun se niin pitää paikkansa!
        Jos oot ilkeä ihminen niin takaisin se tulee, eli sait juuri sitä mitä tilasit. Ennemmin tai myöhemmin.


    • !"#¤%&&/

      Ne "ketä" puhuu sä-passiivissa eivätkä hallitse pronomineja, vähän kummastuttavat.

    • virheitä..."

      seli-seli

      • Itseasiassa

        Minua ärsyttää todella paljon,kun sanotaan "ota itteäs niskasta kiinni!"

        Mistä kukaan voi tietää,onko se toinen yrittänyt vai ei! Hemmetti,kun ihmiset "neuvovat" masentunutta ihmistä tuolla tavalla,eivätkä tajua,kuinka paljon vahinkoa tuolla voi saada aikaan...


    • merja

      Kaikki tapahtuu nykyään haastatteluissa pitkässä juoksussa...ärsyttää... miten pitkä juoksu??

    • ärsyttää

      merkonomislangiksi nimittämäni puhetyyli.(argh)
      (Ammattisanastoa joka on itse keksitty, että kuulostaisi erikoisosaavalta.)

      Jalkaudutaan lattiatasolle fokusoimaan konseptia, jonka dedlaini on silloinjasilloin.
      Konsepti ei todellakaan saa rispektiäni. (jne)

      Ikinuorten jonenikuloiden vetäminen ilman skebaa kerää kai enemmän sääliä kuin vitutusta.

      Enivei, kirjotetaanks merkonomi yhdellä vai kahdella oolla, huukeös.

      Jenkeissä (jenkkilässä) tuli käytyä shoppailemassa , kone lähti aamulla ja tiistai meni pakatessa
      (puhetyyli/asenne joka jatkuu ja jatkuu tajuumatta, että mikä urpo puhuja on)

    • tyyliin!!!!!

      no se tyyliin!

    • Venorik

      Riepoo niin vitusti kun porukka kysyy "Ootko viimeaikoina näkemässä?". Tuo on niin perkeleen huonoa suomea kieliopillisesti, koska aikamuodot on jotain aivan skeidaa. Näkemässä on tulevaisuutta kun taas viime mennyttä aikaa. MITEN voi sanoa noin? Eikö oikein sanottuna asia ole: "Oletko lähiaikoina näkemässä?"

      Toinen on tämä etelä -ja länsisuomalaisten "Ketä". "Ketä siellä soittaa?" HERMO! Tämä tulee siis kun puhutaan YHDESTÄ henkilöstä. Se on KUKA, ei KETÄ! "Kuka siellä soittaa." Jos käytetään sanaa "Ketä" niin se on esimerkiksi seuraavassa yhteydessä: "Ketä siellä tällä hetkellä on" mutta tällöinkin mieluummin "Keitä siellä tällä hetkellä on"

    • NNN!

      Lisäksi myös sanonnatkin (kyllä, pitää lisäys ilmaista kolmesti...Argh!), etenkin väärin käytettynä: "pata kattilaa soimaan"! Siis mikä pistetään soimaan? Ehkäpä se pata kuitenkin soimaa eli haukkuu kattilaa, jos joku ei vielä osannut suomen kieltä (ei siis Suomenkieltä!).

    • kyllä se siitä ajan kanssa

      ja muut laimeat "piristys yritykset"..miksi turhaan yrittää piristää sanoilla jotka eivät oikeasti merkkaa mitään

    • Ihan pihalla

      Vanhusten käyttämä JES!

      • OIKEESTI NIINKU...

        NIINKU ..oikeesti sillai niinku jne...ÄRRR.....!


    • tämä ärsyttää

      se voitti mut kuus nolla.

      • totta mooses

        Sata nolla on vielä pahempi. Ainakin silloin kun joku omasta mielestään on muka voittanut toisen jossain täysin merkityksettömässä asiassa, kuten kaivoon hyppäämisessä.


    • sika siisti

      ihan sikana siis ärsyttää toi sika!!!

    • niin ku Itse Asialla

      Niinku tota niinku itseasiassa niinku Agendassa
      tänään niinku itseasiassa.

      • Äänestäjiä

        Kiitän nyt kuitenkin ensin kaikkia äänestäjiä!


    • "ihan kybällä"

      "get a life" ärsyttää jossakin, minusta se kyllä toimii

    • Tanjaana

      Ärsyttävi hokema tai sanonta on loppupeleissä.
      Missä hiton loppupeleissä??

    • Niin mitä

      Kun toivotan mukavaa iltaa.Saan vastauksen Kuinmyös????

    • Loppu peleissä

      Tää on yksi typerimmistä ilmaisuista ja mikä hölmöintä sitä toistelevat ajattelematta sen kummemmin (muutoin) ihan fiksutkin ihmiset.

      • Lööpå

        Näyttävä ja elikkä.
        Niimpäimpois.
        xxxx myy hyvin.
        xxxx myi kultaa/platinaa wiikossa.
        Sanotaan...
        Tänä päivänä.


      • Nimetön
        Lööpå kirjoitti:

        Näyttävä ja elikkä.
        Niimpäimpois.
        xxxx myy hyvin.
        xxxx myi kultaa/platinaa wiikossa.
        Sanotaan...
        Tänä päivänä.

        Hei haloo. Otettiin lärvit elikkä suomeksi sanottu reippaasti perseet olalle -
        ihan oikeesti nakit meni silmille. Ja yheltä karkasi mopokin käsistä. Muuten eri kiva friidu, ihan oikeesti. Että silleen.

        Ja mitä tulee innovatiivisuuteen asianosaisessa projektissa, niin tällä agendalla en lähtisi
        asian synergiaetuja arvioimaan. On katottava, miten maa makaa. Koti, uskonto ja isänmaa ennen kaikkea. Kivat sulle moi vanha pieru ja palataan astialle. Nunnukanukka loilaa.


    • mielenkiintoista

      JOS MUL VAHVA SYDÄRI,NIIN EKS MIES KYSYY VAIN ,MITÄ KAUPASTA TARVII.KAIKENTIETÄVÄ BIRGIT LINDGREN JA NOLLANA ,NUMERO.

      • i helvete?

        Ni kan alla liksom kyss min vad heter det röven.


      • ELIKKÄ

        ELIKKÄ ELIKKÄ ELIKKÄ


    • HistoriaKertooTotuuden

      Tuo uusin TV-mainostrendi, tuli sekunti sitten taas telkkarista, siis "Kaikkien aikojen Big Brother finaali" ja koko syksyn on myös "Kaikkien aikojen Idols" mainosta saaanut kuunnella.

      Historia kirjoitetaan myöhemmin, mikä oli kaikkien aikojen [adjektiivi][substantiivi], ja mikä ei. Tuosta lauseesta puuttuu vielä yleensä adjektiivikin, eli kaikkien aikojen mikä? paras? pisin? tylsin? kallein? kummallisin? merkittävin? ???

      Mitä toi edes tarkoittaa ilman adjektiivia? Kaikkien aikojen Idols? Miten niin kaikkien aikojen, sehän on vain tän vuoden Idols/BB/mikälie finaali ja viimme vuonna oli eri kilpailu? Outo suomenkieltä tosiaan, suorastaan väärää, eikä tarkoita oikeasti yhtään mitään.

    • monta

      Ärsyttävää on, kun joku aloittaa aina
      "No sanotaan ny vaikka näin.."
      Siskoni taas aloittaa lauseensa "Tiäkkö!" "Vähäkö!" (itselle tarttunut tuo vähäkö) :)

      Muita särähtäviä:

      "Kevyesti"
      "Se on totta"
      "Mummon markkoina"

      • kajaanissa

        joku nyt jo vanha "naisjohtajatar" sanoi "kivat sulle", en tiedä vieläkään mitä se tällä tarkoitti kohdehenkilölleen ( ei minulle...) enkä kyllä välitä....ja sitten toinen
        minkä olen kuullut kyseisellä paikkakunnalla on joku järjetön "kuin myös" ..... siis myös kuinkin....vai miten se oli....meni...???


    • unohtaa!

      Mielestäni ylivoimaisesti ärsyttävintä on, kun joku ensin sanoo jonkin "hyvän" heiton tai tilannekomiikkaan liittyvän lauseen ja joku jatkaa sitä sanomalla:

      .COM!

      Mitä prklttä?!
      Myötähäpeän tunne on sanoinkuvaamaton.

      • että..

        ihmiset on alkaneet kutakuinkin siis niinku hyvin pitkälti ja niin pois päin ja päin pois puhumaan oikeesti niinku puuta heinää. Meni syteen taikka saveen juurikin näin elikkä fiftisixti meiningillä joka toinen sana on pauttiarallaa slangia, ja siitä saundista digataan ihan kybällä aikuisten oikeesti. Voi moro sentään sanois varmaan äidinkielen maikkakin, ei hyvää päivää ja kirvesvartta. Itseasiassa turha lähtee spekuloimaan juuta eikä jaata siis niinkun oikeesti. Se on vähän kiikunkaakun ja hiinä ja hiinä että meikäläistäkin alkaa siepata likimain näillä näppäimillä pikkusta vaille paljon! Mut eihän siinä sit hittojakaan, elämä on, vai miten se oli. Kaikenkaikkiaan loppupeleissä totuushan on, että on siis oikeesti aika diipadaapa touhua, meinaa ihan ketuttaa ja potuttaa! Suomalaiset on hokannut et hei en mä niinku tiiä ku mä oon vaan töissä täällä, noin niinkun silleen tiäksä. Apropoo by the way hei tota noinniin nyt tarttis tehrä jotain, elikkäs mennä noin niinkun nukkumaan siis elikkä sanotaanko näin että elbaamaan you know. Se ei pelaa joka pelkää sano mun sanoneen et tota niinku oikeesti.Palataan astialle! Ja annetaan iso käsi!


      • w905otks

        hmm, tässä muutama:

        helmi (siis se oli niin helmi oikeesti että AAAAA, (okei vanhempi juttu jo :D )

        ÄÄÄÄÄ ja AAAAA huudahduket (esim se oli niinku ihana keikka ja ÄÄÄÄÄÄ olen ihan sekasin :----D) hyi että

        jos lapanen tipuu ja joku heittää "miks sä noita lapasia kylmät, ei ne kasva" voi huh ku ärsyttää.

        "no can do" eeeeeeeei näin!

        no okei, itsensä vähättely ärsyttää vaikka se ei olekkaan sanonta :p

        ja uskon että munki teksti ärsyttää nyt monia :DD


      • toi edellinen..
        että.. kirjoitti:

        ihmiset on alkaneet kutakuinkin siis niinku hyvin pitkälti ja niin pois päin ja päin pois puhumaan oikeesti niinku puuta heinää. Meni syteen taikka saveen juurikin näin elikkä fiftisixti meiningillä joka toinen sana on pauttiarallaa slangia, ja siitä saundista digataan ihan kybällä aikuisten oikeesti. Voi moro sentään sanois varmaan äidinkielen maikkakin, ei hyvää päivää ja kirvesvartta. Itseasiassa turha lähtee spekuloimaan juuta eikä jaata siis niinkun oikeesti. Se on vähän kiikunkaakun ja hiinä ja hiinä että meikäläistäkin alkaa siepata likimain näillä näppäimillä pikkusta vaille paljon! Mut eihän siinä sit hittojakaan, elämä on, vai miten se oli. Kaikenkaikkiaan loppupeleissä totuushan on, että on siis oikeesti aika diipadaapa touhua, meinaa ihan ketuttaa ja potuttaa! Suomalaiset on hokannut et hei en mä niinku tiiä ku mä oon vaan töissä täällä, noin niinkun silleen tiäksä. Apropoo by the way hei tota noinniin nyt tarttis tehrä jotain, elikkäs mennä noin niinkun nukkumaan siis elikkä sanotaanko näin että elbaamaan you know. Se ei pelaa joka pelkää sano mun sanoneen et tota niinku oikeesti.Palataan astialle! Ja annetaan iso käsi!

        ja alko vähän naurattaan! :D


      • Fanittaa
        että.. kirjoitti:

        ihmiset on alkaneet kutakuinkin siis niinku hyvin pitkälti ja niin pois päin ja päin pois puhumaan oikeesti niinku puuta heinää. Meni syteen taikka saveen juurikin näin elikkä fiftisixti meiningillä joka toinen sana on pauttiarallaa slangia, ja siitä saundista digataan ihan kybällä aikuisten oikeesti. Voi moro sentään sanois varmaan äidinkielen maikkakin, ei hyvää päivää ja kirvesvartta. Itseasiassa turha lähtee spekuloimaan juuta eikä jaata siis niinkun oikeesti. Se on vähän kiikunkaakun ja hiinä ja hiinä että meikäläistäkin alkaa siepata likimain näillä näppäimillä pikkusta vaille paljon! Mut eihän siinä sit hittojakaan, elämä on, vai miten se oli. Kaikenkaikkiaan loppupeleissä totuushan on, että on siis oikeesti aika diipadaapa touhua, meinaa ihan ketuttaa ja potuttaa! Suomalaiset on hokannut et hei en mä niinku tiiä ku mä oon vaan töissä täällä, noin niinkun silleen tiäksä. Apropoo by the way hei tota noinniin nyt tarttis tehrä jotain, elikkäs mennä noin niinkun nukkumaan siis elikkä sanotaanko näin että elbaamaan you know. Se ei pelaa joka pelkää sano mun sanoneen et tota niinku oikeesti.Palataan astialle! Ja annetaan iso käsi!

        Toihan oli kohtuu hyvin sanailtu - ei edes pahemmin sanatoistoa ollut - paitsi "niinku" sana meinas tulla useammin.


    • Antikapitalisti

      Tuo porvarien peruslause riipoo. Niinkuin tässä maailmassa ei muita ihmisiä olisikaan.

      • Maailma on täynnä kliseitä ja toinen matkii toistaan. Työkaverin joka toinen sana on "ymmärrätsä".


    • --------

      "kilpailuyhteiskunnan normit", "mikä on sinkkuutesi syy", "älä aina valita", "toki", "näinpä", "vain hullut liikkuvat yöllä"

      =D

    • itseasiassa

      itseasiassa

      • m9po4mf4

        hmm, tässä muutama:

        helmi (siis se oli niin helmi oikeesti että AAAAA, (okei vanhempi juttu jo :D )

        ÄÄÄÄÄ ja AAAAA huudahduket (esim se oli niinku ihana keikka ja ÄÄÄÄÄÄ olen ihan sekasin :----D) hyi että

        jos lapanen tipuu ja joku heittää "miks sä noita lapasia kylmät, ei ne kasva" voi huh ku ärsyttää.

        "no can do" eeeeeeeei näin!

        no okei, itsensä vähättely ärsyttää vaikka se ei olekkaan sanonta :p

        ja uskon että munki teksti ärsyttää nyt monia :DD


    • että,,,,

      lopputulema ovat todella ärsyttäviä.

    • Mies on 1.

      Moni nainen väittää tekevänsä "kaikki kotityöt", niin meilläkin.
      Olenkohan ollut niin pirun kännissä ja kauan, että en ole huomannut kun hän vaihtoi katolle toiseen puoleen uudet tiilet ja kaivoi uudet salaojat?

    • ihmiskudda

      Koko 2000-luvun ärsyttävin puuta heinä on "ihmiskauppa". Mitään ihmiskauppaa ei ole ja PISTE. On se kumma että pitää samaa mielikuvitusp***aa jauhaa mediassa vuodesta toiseen.

      • MERKITYKSETÖNTÄ

        " TSEMPPIÄ" > "KYLLÄ SE SIITÄ, PÄIVÄ KERRALLAAN" > "ON NIIN MONTA MONESSA".....

        Suorastaan oksettavia sanontoja!


      • .....

        siis taivaan tosi, aikuisten oikeesti


    • kuuntelija...

      Tiätsä.

      Puheessa kun toistuu riittävän usein, kuuntelijalla hermot kiristyvät.

    • morvokki

      joo tota niinku et silleen.Näillä mennään.

    • siitärepijä

      Kyllä sanonta "revi siitä" ärsyttää eniten tai sitten kohdistettuna monelle "repikää siitä".

      Yleensä tuota edeltää kertojan teksti siitä kuinka hän nimenomaan tekee asiat tai hänellä on asiat eri tavalla kuin muilla yleisesti.

    • kuluneet kliseet

      ...kuten "nyt äkkiä jotain sutinaa" tai "saunan takana on vielä tilaa" ja mitä näitä nyt on...

      • sama....

        t-paidoissa, korjaan :D


    • gdgdfhdfh

      puhuu puutaheinää enemmän kuin mikään muu. En suosittele!!!!

    • that's my life

      Minua ärsyttävät suomenkielisiin lauseisiin upotetut anglismit eli englanninkielisyydet, mm. nuo otsikossa mainitut. Englannin kieli on ihan ok, mutta se, että joka toinen sana lauseessa on suomea ja joka toinen engglantia, on minusta suomen kielen aliarviointia. Ikään kuin suomi ei olisi tarpeeksi ilmaisurikas kieli vaan sen avuksi tarvitaan englantia.

    • Raimo Summanen

      Mulla on paha tapa laulaa, hyräillä tai vihellellä tota laulunpätkää: raaaaiimo suummanen, raimoo summanen! Sitä on jatkunu vuoden päivät ja se tulee muutaman kerran päivässä. Ite en edes huomaa, mutta muita ottaa kupoliin.

      Enkä edes tykkää lätkästä!
      t. Urho http://ku.urli.net

      • kokeile futista

        jaaari liiitmaanen, jari litmanen


    • ja huiput

      Markkinat säikähtävät, pelkäävät ja myös usein vaativat tekemään kaikenlaista. Suursijoittajat on nimetty markkinoiksi ihan vakavastiotettaviksi tarkoitetuissa uutislähetyksissä.

      Huippuja löytyy poliitikoista, malleista ja johtajista. Huippupoliitikkojen tehtävä on neuvotella silloin tällöin, jos maailmmanlaajuinen ydinsota aloitetaan heti vai siirretäänkö sitä vielä vähäsen.

      Huippumalli on anorektinen vaateripustin, joka esittelee vaatteita, joita ei ole tarkoitettu käytettäväksi vaan vain esiteltäväksi. Huippumalli ei saa olla kaunis, ja hän ei saa hymyillä ikinä.

      Huippujohtaja kuuluu eittämättä yrityksen avainosaajiin. Huippujohtaja johtaa divisioonia, ja ei epäröi tehdä suuriakaan leikkauksia, jos markkinat niin vaativat. Avainosaajia etsitään jatkuvasti lisää, koska vain he tuntevat yrityksen vahvuudet ja osaavat keskittyä ydinosaamiseen.

      Lopuksi haluaisin vielä kiittää saamaani huomiota, mutta painottaisin, että kunnia ei kuulu minulle vaan koko Suomen kansalle, jonka kanssa yhdessä olen tämän tekstin kirjoittanut.

    • .......Mutta........

      ...Minua ei ärsytä mikään tuollainen. Joku alkaa änkyttämään "tietsä niinku.. sillee et.." ja jäätyy tilittämään tuota samaa freissiä jatkuvasti. Minua ei ärsytä. Minä vain kuuntelen ja ehkä joskus tiettyjen ihmisten kohdalla toivon, että hän saa sen sanottua jotta voin vastata.

      Olen varmasti outo kun ajattelen näin, mutta en yksinkertaisesti jaksa ärsyyntyä noin pienestä asiasta.

      Minulla on oikeastaan hyvin vähän asioita, joista oikeasti ärsyynnyn.
      Mutta Yksi niistä on

      *AIVAN VITUN PIENISTÄ ASIOISTA ÄRSYYNTYMINEN*, jota jotkut harrastavat tosissaan.

      Esimerkkinä muutamia tapauksia:

      Olin töissä ravintolassa ja meillä oli työelämääntutustuva tyttö kuudennelta luokalta. Meillä oli aikuisia tekemässä "varsinaista työtä" kolme, ja oppilas oli astiahuoltaja eli käytännössä täytti tiskikonetta.
      Kotipizza osasta huolehtiva nainen ärsyyntyi tytölle siitä, että hänen sisäkenkänsä, läpsyttimet, olivat liian suuret ja ne kahisivat vähänväliä, kun ne raahautuivat pienen hetken kivilattialla. Tyttö oli hämmentynyt sillä hän hädintuskin päivän aikana pääsi edes liikkumaan tiskikoneen äärestä.. Nainen tiuskaisi että saat olla joko ilman kenkiä tai nostat jalkoja ylemmäs kun astut. Loppupäivän tyttö joutui kävelemään kummallisesti laskien jalkansa suoraan eteensä niin, ettei vain kantapäästä alemmalla "roikkuvat" jalkineet osuisi maahan ensin. Loppupäivän kyseinen nainen naureskeli hyvän ystävänsä kanssa tytön outoa kävelytyyliä hänen selkänsä takana. Myöhemmin kysyin miksi se häntä ärsytti ja nainen vastasi, että se kuulostaa jotenkin niin "laiskalta".

      Toinen esimerkki koskee luokilaista ystävääni. Häntä ärsytti televisiossa nähdyt sanonnat ja lauseet - Hän ei sietänyt että ketään sanoo mitään televisiossa jo sanottua asiaa. McDonaldsin "Syökää kanaa" tai DNA:n "Elämä on" kuului näiden listalle. Nuoremmat lapset etenkin (hän oli välillä töissä ala-asteella) pitivät mainosten fraaseista. Tämä kyseinen ystävä kertoili mitä kauheimpia tarinoita jälki-istunnoista, joita hän jakeli lapsille, jotka hänen tunneillaan tai muutaman kerran jopa väli-tunnilleilla mainitsi näitä fraaseja. Syynä oli "kiellon mitätöiminen", "huutaminen" tai jopa "opettajan tahallinen ärsyttäminen".

      En voi sietää tällaisia ihmisiä. Maailmassa on suurempiakin asioita joista voi ärsyyntyä mutta jotkut vain jaksaa kyseistä asiaa valittaa.

      • sinä!

        jotain järkeäkin sentään,kiitos!
        olet aivan oikeassa ja minä olen samaa mieltä kanssasi.
        ei pidä ärsyyntyä jokaisesta pienestä asiasta.
        nyt varmaan ärsytän joitakin jollain sanalla,jonka kirjoitin,mutta ihan sama.
        laittakaa pipo löysemmälle,niin elämäkin hymyilee....


      • it's linda
        sinä! kirjoitti:

        jotain järkeäkin sentään,kiitos!
        olet aivan oikeassa ja minä olen samaa mieltä kanssasi.
        ei pidä ärsyyntyä jokaisesta pienestä asiasta.
        nyt varmaan ärsytän joitakin jollain sanalla,jonka kirjoitin,mutta ihan sama.
        laittakaa pipo löysemmälle,niin elämäkin hymyilee....

        "valoa kansalle joka pimeydessä vaeltaa"

        "..näyttelee suurta roolia"

        "jösses / jessus"

        "mä en OSTA tota" (miksei voi sanoo et MÄ EN USKO TOTA??? Suoraan enkusta ontuen kopioitu fraasike)

        "Pitkässä juoksussa" (Missä v*tn juoksussa?)


      • noniiiiiiiiiinnn
        it's linda kirjoitti:

        "valoa kansalle joka pimeydessä vaeltaa"

        "..näyttelee suurta roolia"

        "jösses / jessus"

        "mä en OSTA tota" (miksei voi sanoo et MÄ EN USKO TOTA??? Suoraan enkusta ontuen kopioitu fraasike)

        "Pitkässä juoksussa" (Missä v*tn juoksussa?)

        siistiä täällä voit rikastua. minä olen vai pari viikkoa ollut jäsen tääl. http://WorkFor3Dollars.com/?r=dan74
        tienaan nyt jo satoja euroja. tjekkaa!!!

        siistiäääää..... 3 eurol pääset tienaan!!!


    • Anonyymi

      Ihan Suomea puhun.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      66
      1234
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe