Sheriffi...

FIN

Taannoin käymässämme keskustelussa olit sitä mieltä, että ihmisillä on yleisesti ottaen velvollisuus auttaa Afrikan hädässäolevia maita, kuten Somaliaa.

Siis mikäli minulla on mielestäsi velvollisuus auttaa esimerkiksi kehitysavun muodossa, niin minkälaisen vastuun sinä olet valmis ottamaan tänne tulevien pakolaisten tekemistä rikoksista?

Minä en heitä tänne halua, eivätkä myöskään äänestämäni poliitikot. Turha puhua mistään kansainvälisistä sopimuksista, koska ne on yhtä helppoa jättää allekirjoittamatta, kuin esimerkiksi rypäleaseita koskeva sopimus. Tai niistä voi myös erota, toivon mukaan mahdollisimman nopeasti.

Yritin eilen saada lääkäriaikaa Kotkan terveyskeskukseen ihottuman vuoksi. Ajanvarauksesta nainen sanoi, että hän EI VOI antaa minulle aikaa, koska ei ole lääkäreitä. Kysyin mistä tämä johtuu ja hän sanoi ettei ole rahaa.

Jos tilanne on tämä, niin on se kummallista, että Kotkalla on varaa ottaa taas lisää pakolaisia. Muistaakseni Kymen Sanomissa oli noin kuukausi sitten iso juttu juuri Kotkaan majoitetusta somaliryhmästä.

Palstalla keskustellaan rasismista ja juuri tällaiset asiat luovat sitä. Kyllä pistää niin vihaksi, että minä veronmaksajana en saa vastinetta verorahoilleni, vaan kustannan täällä loisivan ryhmän kaikki mukavuudet.

Imatran kaupunki miettii, mistä voisi säästää lisää... Puhuivat, että kaupungin ei pitäisi käyttää katuvaloja koko yötä ja näin syntyisi taloudellista säästöä!

Miten helvetissä luulet, että tällaiset kaupungit voisivat vielä majoittaa yhtäkään uutta pakolaista, ennen kuin vanhatkin ovat jo sopeutuneet? (Kunnon töissä, eikä missään Kelan suoja-ammateissa)

13

822

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pablo Escobar

      Suvaitsevainen ottaisi vastuus lemmikkinsä rikoksista? ei tule tapahtumaan.

    • Pablo Escobar
    • ...nyt niin.

      Että rikoksesta on vastuussa rikollinen itse, ei rikollisen kaveri, serkku, satunnainen ohikulkija, naapurin saksanpaimenkoira tai kukaan muu.

      Alaikäisten rikollisten vanhempia tosin pidetään jossain määrin vastuullisina pilttiensä tekosista.

    • ole varaa vastaanottaa pakolaisia, päinvastoin Kotka saa raha kun vastaanottaa pakolaisia.
      Valtion maksaa kaikki kulut 3 vuoden aikana, Kotka laskuttaa tariffin mukaan valtiota.
      Ja käyttää rahat mihin haluaa, eli toisin sanoen, mahdollisimman vähän varsinaiseen tarkoitukseen.
      Näin kaupunki saa rahaa innovaatioihin.

      • FIN

        Entäs kolmen vuoden jälkeen? Ja valtiohan maksaa Kotkalle, eli jokatapauksessa se on pois veronmaksajilta.


      • FIN kirjoitti:

        Entäs kolmen vuoden jälkeen? Ja valtiohan maksaa Kotkalle, eli jokatapauksessa se on pois veronmaksajilta.

        Saa kielteisen päätös, loput Kotkaan sijoitetuista ja oleskelulupa saaneesta enemmistö muuttaa joko pääkaupunkiseudulle, Turkuun tai Tampereen.
        Tietysti valtio on sama kun veronmaksajat, no suomi on sitoutunut antamaan kehitysapu joka oli
        v 2007 noin 900 miljoona Euro, tämä summa sisältyy myös pakolaisten vastaanotosta koetavat kustannukset. Eli mitä enemmän suomi vastaanottaa pakolaisia siitä vähemmän raha menee varsinaiseen kehitysapuun.


      • FIN
        wonterghem kirjoitti:

        Saa kielteisen päätös, loput Kotkaan sijoitetuista ja oleskelulupa saaneesta enemmistö muuttaa joko pääkaupunkiseudulle, Turkuun tai Tampereen.
        Tietysti valtio on sama kun veronmaksajat, no suomi on sitoutunut antamaan kehitysapu joka oli
        v 2007 noin 900 miljoona Euro, tämä summa sisältyy myös pakolaisten vastaanotosta koetavat kustannukset. Eli mitä enemmän suomi vastaanottaa pakolaisia siitä vähemmän raha menee varsinaiseen kehitysapuun.

        Lopputulos ei kuitenkaan ole hyvä. Ei Kotka ole mikään autonominen osa Suomea. Koko pakolaispolitiikka on joka tapauksessa suuri taloudellinen taakka, puhumattakaan sen mukanaan tuomista ongelmista, kuten rikollisuudesta.

        Suomella ei ole varaa olla "maailmanparantaja". Huolimatta siitä, että Kotka saa rahaa valtiolta, eli veronmaksajilta, eli minulta, en saa lääkäriaikaa, koska Kotkalla ei ole rahaa palkata lääkäreitä.

        Olemme tavanneet Kotkassa 1,5 vuotta sitten kanssasi. Keskustelimme myös tuolloin hieman kyseisistä asioista.

        Jatkan mielelläni tätä keskustelua kanssasi vaikka kahvikupillisen äärellä. Luultavasti sinulla on vielä numeronikin...


      • FIN kirjoitti:

        Lopputulos ei kuitenkaan ole hyvä. Ei Kotka ole mikään autonominen osa Suomea. Koko pakolaispolitiikka on joka tapauksessa suuri taloudellinen taakka, puhumattakaan sen mukanaan tuomista ongelmista, kuten rikollisuudesta.

        Suomella ei ole varaa olla "maailmanparantaja". Huolimatta siitä, että Kotka saa rahaa valtiolta, eli veronmaksajilta, eli minulta, en saa lääkäriaikaa, koska Kotkalla ei ole rahaa palkata lääkäreitä.

        Olemme tavanneet Kotkassa 1,5 vuotta sitten kanssasi. Keskustelimme myös tuolloin hieman kyseisistä asioista.

        Jatkan mielelläni tätä keskustelua kanssasi vaikka kahvikupillisen äärellä. Luultavasti sinulla on vielä numeronikin...

        kokonaisuus on veronmaksaja kannalta miinusmerkkinen, kokonaishyöty menee pakolaisten vastaanotosta hyötyviltä organisaatioille, jotka tietenkin pyrkivät säilyttämään systeemi.
        Kaikenlainen oikeutettu kritiikki tätä järjestelmä kohtaan leimataan rasismiksi ja keskustelu pääty.

        Puh no: voi olla mutta en tunnista teidät tekstin perusteella

        Voitko lähettää? [email protected]


      • Mamuniikki
        wonterghem kirjoitti:

        kokonaisuus on veronmaksaja kannalta miinusmerkkinen, kokonaishyöty menee pakolaisten vastaanotosta hyötyviltä organisaatioille, jotka tietenkin pyrkivät säilyttämään systeemi.
        Kaikenlainen oikeutettu kritiikki tätä järjestelmä kohtaan leimataan rasismiksi ja keskustelu pääty.

        Puh no: voi olla mutta en tunnista teidät tekstin perusteella

        Voitko lähettää? [email protected]

        huonompi vitsi.


      • Pablo Escobar
        Mamuniikki kirjoitti:

        huonompi vitsi.

        Ainoa vitsi täällä olet sinä.

        Vai mitä Hömptsi?


      • miimii
        Mamuniikki kirjoitti:

        huonompi vitsi.

        Ja ei khyl ole!! erittäin asiallista keskustelua kaikkia koskevista tai kaikkiin vaikuttavista asioista!

        mielenkiinnolla ainakin itse luen toisten mielipiteitä.


    • Kuli Velta

      Köyhään Kemiinkin perustettiin 150 henkilöä kerralla vastaanottamaan kykenevä keskus. Valtiohan näitä kustantaa, mutta eipäs ole omien terveyshuoltoon varoja säästellään säästellään ja säästellään, vaikka rahaa pitäisi olla: Äänestäkäämme PS:ää seuraavissakin vaaleissa, ettei ne rahat mene jatkossakin pakolaisten ja mamujen hyysäämiseen yhä enemmän.

      • miimii

        Itseäni ei mamut ym sinäänsä häiritse jos osaavat käyttäytyä yms. ja en jaksa valittaa vaikka joudunki jonottamaan 5h lekuriin, koska tiedän sinne pääseväni kuitenkin jossain vaiheessa ja vieläpä kohtuu hintaa ellen peräti ilmaiseksi!

        mut ihan mielenkiintoinen keskustelu teillä silti täällä...


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      605
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      67
      557
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      94
      542
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      486
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe