roseeviinit

dklao

oon ite tykänny juoda erityisesti valkoviiniä ja joskus punaviiniäki, nyt kuitenki roseeviinit alkanu kiinnosta et minkä makuisia ne on?.. aattelin et ku ne on tehty marjoista/rypäleistä ni ei kai oo sit tosi makeita, tai siis sillee et onko ne tarkotettu ruoan kanssa/seurusteluun sillee et juodaan se yks lasillinen vai pystyykö koko pullon juomaan ni ku muitaki viinejä?

eli siis kannattaako laittaa rahat sellaseen?.. tuntuu meinaan ettei kovin suosittuja oo ku en o kenenkää nähny niitä juovan.

9

1407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin tiedät

      ei roseeviinipullosta konkkaan mene.
      Eihän sitä voi tietää, mistä kukakin sattuu tykkäämään.
      Paljonko sun pitäis "pystyä juomaan"..?

    • hakusessa koska

      roseeviinit tehdään rypäleistä niin kuin muutkin viinit, marjamehut ovat oma juttunsa jota ei pidä sotkea viineihin.
      Roseeviinejä löytyy eri laatuisia ja aivan kuivasta makeaan, riippuen käyttötarkoituksesta.
      Makeat ovat enemmäkin seurustelujuomia tai jälkiruokia. Kuivat ruualle ja muut sille välille.
      Roseeviinien maine on aivan turhan vaatimaton, suosittelen kokeilemaan ovat yleensä yllättäneet laadullaan. Alkosta löyty noin 20 eri pullotetta hinnat 5,32 - 14,13.
      Itse maistoin viimeksi Rémy Pannier Rosé d'Anjou, hyvä ja sopi tilanteeseen hyvin, puolimakea jälkiruokana sopiva tai vaikka ilman ruokaakin.

      • dklao

        pakkohan niissä jotain marjoja on käytetty ku kävin alkossa kattelemassa roseeviinejä ja toisissa luki et vadelmainen, mansikkainen yms.

        no kuiteski kai kokeiluun menee ens kerraks..


    • aloituskirjoitus

      ei VOI olla muuta kuin trolli ja provo!
      Heh!

    • aluksi noita

      Alkon tuotesivuja:

      http://www.alko.fi/tuotteet

      Valitse sieltä rosé-viinit ja sitten voit katsella eri viinien tuotetietoja. Siellä on mm. symbolein esitetty karkealla tasolla juoman sopivuus ruokajuomaksi tai seurustelujuomaksi.

    • Uskomatonta!

      1. "nyt kuitenki roseeviinit alkanu kiinnosta et minkä makuisia ne on"

      2. "aattelin et ku ne on tehty marjoista/rypäleistä ni ei kai oo sit tosi makeita"

      3. "tai siis sillee et onko ne tarkotettu ruoan kanssa/seurusteluun sillee et juodaan se yks lasillinen vai pystyykö koko pullon juomaan ni ku muitaki viinejä"

      4. "eli siis kannattaako laittaa rahat sellaseen"

      Pitäisi palkita vuoden neronleimauksiksi!!

      • dklao

        oon ihan helvetin älykäs.. heh :D

        kaikkee saa kysyä täältä eikä toi mun kysymys muute ollu mistää pahimmasta päästä. halusin vaan tietää minkälaisia ne on. tulkaa kaikki nyt vittuilemaan tänne jos siitä tulee teille parempi mieli.


      • nyt sinua
        dklao kirjoitti:

        oon ihan helvetin älykäs.. heh :D

        kaikkee saa kysyä täältä eikä toi mun kysymys muute ollu mistää pahimmasta päästä. halusin vaan tietää minkälaisia ne on. tulkaa kaikki nyt vittuilemaan tänne jos siitä tulee teille parempi mieli.

        pahempaa pissistä olla?


    • makeita tai sillee ...... r...

      Siis hei onks muissa viineissä, siis noissa punaisissa/valkoisissa siis makeita, siis pystyykö niitä juomaa vaikka ruuan kanssa, siis kuinka paljon pystyy, siis onko ne tehty marjoista kun ne on siis vaikka "herukkaisia" vai nahasta, kun jotkut on "nahkamaisia"..


      Mene kuule Alkoon ja lue hyllyn reunasta onko viini
      a) kuiva
      b) puolikuiva
      c) puolimakea vai
      d) makea. Noita luonnehdintoja käytetään valko-, rosé- ja kuohuviineistä sekä sampanjoista, myös siidereistä. Punaviineistä käytetään luonnehdintoja kevyt, keskitäyteläinen ja täyteläinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe