keltainen jäähdytinneste?

autojaetkae

niin eli pakkaskestävyyttä mitatessa huomasin nesteen olevan keltaista. onko tämänväristä jäähdytinnestettä vai oliko tämä värjääntynyttä vihreää/punaista?
tänään oli paisuntasäiliö mystisesti tyhjentynyt pienen ajoreissun jälkeen joten pitää huomenna hakea pullo jäähd.nestettä. mutta minkä väristä uskaltaa ostaa?

10

15854

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun vaan

yrität löytää sitä keltaista nestettä jostakin.Älä mene muunvärisiä sinne lisäilemään.

• jos on noin

ylivoimaista kertoa mistä autosta on kyse...

• Auto Masentaja 2
        jos on noin kirjoitti:

ylivoimaista kertoa mistä autosta on kyse...

mitä vain etyleeniglykoliperusteista pakkasnestettä. Keltaista se on minunkin autossani.

• Tää keltainen neste on propyleeniglykolia, yhdessä vaiheessa mm. Renaultin moottoreissa käytettiin tätä. Ei suositella sekoitettavaksi muun värisiin nesteisiin.

• nestemies

Joo ei kannata sekoitella tai tiedossa on joulupuurot lämmityslaiteessa ja syylärissä...oliko just renun neste reakoi esim Zeron kanssa menee mössöksi kun puuro ja sen jälkeen saa puhdistaa lämppärin ja syylärin ja ei oo halpa homma !! Käy kysy jos ei ole ohjekirjassa mitään mainintaa niin merkkiliikeestä mitä ainetta on käytetty.

• Auto Masentaja 2

ole ainakaan minun autossani oleva keltainen neste propyleeniglykolia. Olen sen sinne itse kauan sitten kaatanut ja jokseenkin varmasti silloin ei ollut myynnissäkään koko propyleeniglykolia. Ja aivan varmasti purkin kyljessä luki, että sisältää monoetyleeniglykolia.

• strhswh
        Auto Masentaja 2 kirjoitti:

ole ainakaan minun autossani oleva keltainen neste propyleeniglykolia. Olen sen sinne itse kauan sitten kaatanut ja jokseenkin varmasti silloin ei ollut myynnissäkään koko propyleeniglykolia. Ja aivan varmasti purkin kyljessä luki, että sisältää monoetyleeniglykolia.

HYVIN yleinen väärinkäsitys, että väri kertoisi onko etyleeni- vai propyleenineste. Ei kerro! Molemmat on itsessään värittömiä, se väri on aina vain väriä. Riippuu valmistajasta yleensä se väri, eikä ole stardardoitu mitenkään. No punainen on yleensä "VW"-nestettä" eli silikaattivapaata.

• diipadaa
        strhswh kirjoitti:

HYVIN yleinen väärinkäsitys, että väri kertoisi onko etyleeni- vai propyleenineste. Ei kerro! Molemmat on itsessään värittömiä, se väri on aina vain väriä. Riippuu valmistajasta yleensä se väri, eikä ole stardardoitu mitenkään. No punainen on yleensä "VW"-nestettä" eli silikaattivapaata.

aivan varmasti. keltaista , ja vihreää (ainakin fordin tapauksessa) saa kuulemma sotkea keskenään...

• Maansiirtohommissa

Eikös se auton.. koneen kannen materiaali ole se ratkaiseva tekiä. Valurautakannet ja alumiinikannet. Kummallekkin oma neste.

• tismalleen-samaa

Väri ei kerro kaikkea. Yleisen käsityksen/perussäännön mukaan erivärisiä autojen jäähdytinnesteitä ei saa sekoittaa keskenään. Asian tekee vieläkin sekavammaksi se, että edes kaikkia samanavärisiä ei saa sekoittaa keskenään. Pitää tasan tarkkaan tietää mitä ainetta siellä kiertää ja pysyä samassa. Ei ole tehty helpoksi tämä homma.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2728
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1351
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1175
    4. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      20
      1041
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1030
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1020
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      300
      915
    9. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      909
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72