Mistä Hesassa saa nyt talvidieseliä ? (22.11.2008)
Neste ainakin ilmoitti ettei mistään.
Talvidiesel
24
6251
Vastaukset
- samaa
kyselin. Mikkelistä löytyi silloin lähin paikka.
- simply¨
ns. kaksipumppuasemia on Hesassa, mutta niille ei ole asiaa tavallisella tallaajalla. Ovat rekoille.
Nesteeltä voisi ystävällisesti kysyä miten jättää dieselauto huilimaan. Miten sen sitten helmikuussa saan käyntiin ?
Pitääkö minun siis käydä MIKKELISSÄ tankkaamassa ? - törmäsin
simply¨ kirjoitti:
ns. kaksipumppuasemia on Hesassa, mutta niille ei ole asiaa tavallisella tallaajalla. Ovat rekoille.
Nesteeltä voisi ystävällisesti kysyä miten jättää dieselauto huilimaan. Miten sen sitten helmikuussa saan käyntiin ?
Pitääkö minun siis käydä MIKKELISSÄ tankkaamassa ?kaksipumppuasemaan Iittalan Shellillä tänään. Huomasin sen vasta kuittia ottaessa.
Tietysti tuli tankattua sitä kesälaatua, vahingossa.
Tankkasin juuri äsken otsikossa mainitulla automaattiasemalla talvilaatua (-29/-34). Hinta oli 1,019 euroa/litra. Tuo asema on sillä kujalla, mistä ajetaan mm. K-Raudan pihaan.
- simply^
Sinne !
Tiesit enemmän kuin Nesteen palvelunumero !!!
- Tenu-Taneli
Mihin sitä talvidieseliä vielä tarvitsee? Kesälaatu pelittää hyvin vielä alle -10C lämpötilassa. Jos ajelee pohjoiseen, matkalta kyllä saa jo talvilaatuakin.
- simply^
Ei sitä NYT mihinkään tarvitse. Mutta on täälläkin ollut jo -7..-8 asteen aamuja.
Joskus on pamahtanut jo itsenäisyyspäivän hujakoilla -20.
Tankillisellahan ajelee noin 1000 kilometriä, joten muutama euro pakkaskelin ennakointiin ei paljon ole.
Huoltoasemaltakaan ei tietenkään heti saa sitä "ehtaa" talvilaatua, koska eihän ne tankkeja tyhjennä kun laatu vaihtuu.
- ja huollettu?
Kunnollinen ja huollettu dieselauto pelittää polttoaineen suodatettavuuslämpötilaan (CFPP) saakka. Se on syksykaudella myynnissä olevalla "kesälaadulla" on -15 C.
Ensimmäinen jääkide tai lumihiutale ei vielä vaadi talvilaatua tankkiin.- simply^
"Joskus on pamahtanut jo itsenäisyyspäivän hujakoilla -20."
Muutama euro ennakointiin ei ole paljoa.
Voihan joku vaikka laittaa autonsa seisokkiin jos lähtee itse etelään. (tällainen on mulla mietiskelymyssyssä)
- ei talvilaatu
tule vielä myyntiin, yleesä tulee liian aikaisin, monta talvea olen ajanut kesälaadulla koko talven, talvilaatua kuluu n. 0,4-0,5 l/100 vähempi, ja lisäksi se on halvempaa.
- edelliseen.
Ainoastaan yhden kerran aiheutti talvilaatu ongelmaa, auto ei kulkenut kuin 80 km/h, kun kesä diesel alkoi hyytyä pakkasta oli -27 C
sitten vain kurvasin seuraavalle huoltoasemalle ja täytin tankin talvilaadulla, meni vain 20 litraa ja kesälaatua siis jäi n. 40 litraa.
Olin matkalla Lappeenrannasta Vaasaan. Loppumatkalla ei ollut mitään ongelmia enää.
-20 C:ssa kesälaatu toimii vielä moitteetta. - sijaitsee
edelliseen. kirjoitti:
Ainoastaan yhden kerran aiheutti talvilaatu ongelmaa, auto ei kulkenut kuin 80 km/h, kun kesä diesel alkoi hyytyä pakkasta oli -27 C
sitten vain kurvasin seuraavalle huoltoasemalle ja täytin tankin talvilaadulla, meni vain 20 litraa ja kesälaatua siis jäi n. 40 litraa.
Olin matkalla Lappeenrannasta Vaasaan. Loppumatkalla ei ollut mitään ongelmia enää.
-20 C:ssa kesälaatu toimii vielä moitteetta.paikassa, jota moottori lämmittää, taikka jopa lämmitetty pohja, meneehän se tosikylmällä se kesälaatu, kun saa ensin vaan moottorin lämpimäksi.
- Talvilaaduton
Minäkin välttelen syksyisin talvilaatua tarjoavia asemia mahdollisimman pitkään juuri mainitsemiesi seikkojen vuoksi.. Kesälaadulla moottori myös tuntuu pirteämmältä. Talvilaadussa on sekin huonompi puoli että kun se on "kuivempaa" niin se ei voitele niin hyvin.
Minun autoni viettää yöt lämpimässä hallissa ja työpaikan pihalla seisoo kylmässä vajaan 8 tuntia joten periaatteessa voisin ajaa kovemmankin talven läpi kesälaadulla. Se kun ei kuitenkaan ihan parissa tunnissa ala sakkautua ellei tankki ole aivan tyhjä.
Raskas kalusto pyörii käytännössä läpi vuoden kesälaadulla ja rekkatankeilta saakin kesälaatua läpi vuoden. Koska autot ovat koko ajan liikkeellä niin ei pääse löpö jäähtymään. Noita bändien keikkabusseja talvisin tankatessa katselen hieman kalenteria että jos seuraava ajo vasta viikon päässä niin sitten laitan talvilaatua tai sekoitan esim. 50/50. Kyllä sellaisella kesä/talvisuhteella jo eteläisen Suomen pakkasissa pärjää vaikka auto välillä seisoisikin.
Mutta kiva olisi jos ihan tavallisilla henkilöautoasemillakin olisi edes yksi mittari josta saisi talvellakin kesälaatua.. - sddfsfj
Talvilaaduton kirjoitti:
Minäkin välttelen syksyisin talvilaatua tarjoavia asemia mahdollisimman pitkään juuri mainitsemiesi seikkojen vuoksi.. Kesälaadulla moottori myös tuntuu pirteämmältä. Talvilaadussa on sekin huonompi puoli että kun se on "kuivempaa" niin se ei voitele niin hyvin.
Minun autoni viettää yöt lämpimässä hallissa ja työpaikan pihalla seisoo kylmässä vajaan 8 tuntia joten periaatteessa voisin ajaa kovemmankin talven läpi kesälaadulla. Se kun ei kuitenkaan ihan parissa tunnissa ala sakkautua ellei tankki ole aivan tyhjä.
Raskas kalusto pyörii käytännössä läpi vuoden kesälaadulla ja rekkatankeilta saakin kesälaatua läpi vuoden. Koska autot ovat koko ajan liikkeellä niin ei pääse löpö jäähtymään. Noita bändien keikkabusseja talvisin tankatessa katselen hieman kalenteria että jos seuraava ajo vasta viikon päässä niin sitten laitan talvilaatua tai sekoitan esim. 50/50. Kyllä sellaisella kesä/talvisuhteella jo eteläisen Suomen pakkasissa pärjää vaikka auto välillä seisoisikin.
Mutta kiva olisi jos ihan tavallisilla henkilöautoasemillakin olisi edes yksi mittari josta saisi talvellakin kesälaatua..mitä ihmettä hyödyttää se, että auto on "koko ajan liikkeessä" - nimittäin kun naftaputki auton alla jäätyy, niin liike loppuu kyllä lyhyeen ! Toiseksi nykyautoissa niin välttämättömien webastojen putket ovat yleensä niin ohutta tavaraa, että ne jäätyvät kaikkein ensimmäiseksi.
- ajaa
sddfsfj kirjoitti:
mitä ihmettä hyödyttää se, että auto on "koko ajan liikkeessä" - nimittäin kun naftaputki auton alla jäätyy, niin liike loppuu kyllä lyhyeen ! Toiseksi nykyautoissa niin välttämättömien webastojen putket ovat yleensä niin ohutta tavaraa, että ne jäätyvät kaikkein ensimmäiseksi.
kesälaadulla talvet. Vain viikonlopuksi tankataan talvilaatua, jos tarvii.
Säästö kulutuksessa ja hinnassa on iso.
Ei ne putket silloin jäässä ole, jos näin tehdään. - srtueryjsfg
ajaa kirjoitti:
kesälaadulla talvet. Vain viikonlopuksi tankataan talvilaatua, jos tarvii.
Säästö kulutuksessa ja hinnassa on iso.
Ei ne putket silloin jäässä ole, jos näin tehdään.Tankkasin kerran -15 asteen dieseliä ja aamulla oli -18 astetta. Auto nyki ja yski ja pysähteli mutta pääsin juuri ja juuri huoltsikalle. Tankkasin talvilaatua ja toimi ihan hyvin sen jälkeen. Ei kai se kesälaatu kestä -15 astetta? EIkös tuo -15 astetta ole sellainen välikauden laatu?
- Mie ite
srtueryjsfg kirjoitti:
Tankkasin kerran -15 asteen dieseliä ja aamulla oli -18 astetta. Auto nyki ja yski ja pysähteli mutta pääsin juuri ja juuri huoltsikalle. Tankkasin talvilaatua ja toimi ihan hyvin sen jälkeen. Ei kai se kesälaatu kestä -15 astetta? EIkös tuo -15 astetta ole sellainen välikauden laatu?
Dieselissä se eka luku -5, -15 tai -29 tarkoittaa samepistettä eli yleistettynä tuotteen alinta varastointilämpötilaa. Suodatettavuudella eli sillä jälkimmäisellä luvulla ei ole mitään virkaa, jos tuo ensimmäinen luku on alitettu.
Muuten kyllä kesälaatu toimii aina -15 asti, jos tankissa olevan tuotteen lämpötila on lämpimämpää kuin -5. - mannelavetti
sddfsfj kirjoitti:
mitä ihmettä hyödyttää se, että auto on "koko ajan liikkeessä" - nimittäin kun naftaputki auton alla jäätyy, niin liike loppuu kyllä lyhyeen ! Toiseksi nykyautoissa niin välttämättömien webastojen putket ovat yleensä niin ohutta tavaraa, että ne jäätyvät kaikkein ensimmäiseksi.
ei ne -15 d ihan äkkiä jäädy
- Ittelles
sddfsfj kirjoitti:
mitä ihmettä hyödyttää se, että auto on "koko ajan liikkeessä" - nimittäin kun naftaputki auton alla jäätyy, niin liike loppuu kyllä lyhyeen ! Toiseksi nykyautoissa niin välttämättömien webastojen putket ovat yleensä niin ohutta tavaraa, että ne jäätyvät kaikkein ensimmäiseksi.
Dieseltekniikan erikoisasiantuntijana varmaan tiedät sen että polttoaine toimii dieselmoottorissa myös ruiskupumpun jäähdytysaineena ja palaa takaisin polttoainesäiliöön siltä osin mitä sitä ei ole moottorin palamistapahtumaan käytetty?
Rautalankamalli. Moottorista virtaa tankkiin koko ajan lämmintä polttoainetta. Jos moottori käy koko ajan niin polttoainetankkiin valuu koko ajan lämmmintä polttoainetta. -50 asteen pakkasissa ei varmaan tuo paluuputken lämmitys enää riitä mutta onhan noita lämmitettäviä polttoainetankkeja sun muuta kehitetty arktisiin oloihin. - Hepp33
Ittelles kirjoitti:
Dieseltekniikan erikoisasiantuntijana varmaan tiedät sen että polttoaine toimii dieselmoottorissa myös ruiskupumpun jäähdytysaineena ja palaa takaisin polttoainesäiliöön siltä osin mitä sitä ei ole moottorin palamistapahtumaan käytetty?
Rautalankamalli. Moottorista virtaa tankkiin koko ajan lämmintä polttoainetta. Jos moottori käy koko ajan niin polttoainetankkiin valuu koko ajan lämmmintä polttoainetta. -50 asteen pakkasissa ei varmaan tuo paluuputken lämmitys enää riitä mutta onhan noita lämmitettäviä polttoainetankkeja sun muuta kehitetty arktisiin oloihin.kuorma-autoissa noinkin, mutta täällä taisi olla enempi puhe henkilöautoista !
- Täällä oli puhe
Hepp33 kirjoitti:
kuorma-autoissa noinkin, mutta täällä taisi olla enempi puhe henkilöautoista !
Henkilöautoissa polttoaine liikkuu ihan samalla tavalla eli polttoainesäiliöstä lähtee putki ruiskupumpulle ja sieltä taas palaa toinen putki polttoainesäiliöön. Ja eiköhän se koske myös bensamoottoreita..
- 4242
Täällä oli puhe kirjoitti:
Henkilöautoissa polttoaine liikkuu ihan samalla tavalla eli polttoainesäiliöstä lähtee putki ruiskupumpulle ja sieltä taas palaa toinen putki polttoainesäiliöön. Ja eiköhän se koske myös bensamoottoreita..
eipä ole henkilöautoissa enää sellaista "ruiskupumppua" jota pitäisi naftalla jäähdytellä ! - eikä ole koskaan ollutkaan. Naftan paluuputki on sitten jo aivan toinen juttu.
- Hehhettelijä
4242 kirjoitti:
eipä ole henkilöautoissa enää sellaista "ruiskupumppua" jota pitäisi naftalla jäähdytellä ! - eikä ole koskaan ollutkaan. Naftan paluuputki on sitten jo aivan toinen juttu.
Voipi olla niin että bensakoneissakin on nykyisin kiertosysteemi että bensa lähtee tankista moottoriin päin ja siellä sitten tarvittava määrä suihkutetaan imupuolelle. Loput palautetaan takaisin polttoainesäiliöön. Hehheh!
- temefin
Milloinkahan aloittavat syksyn 2012 talvidiesel-jakelun?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174566
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842519Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731657Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella281500Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641207- 211159
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon221125- 117978
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42942- 171924