Joutokäyntilaki vaarallinen!

http://www.iltalehti.fi/helsinki/200811228631025_hi.shtml

"Ihmisten pitäisi nyt muistaa, ettei kylmällä autolla lähdetä liikkeelle, tutkintaa johtava komisario Jarmo Heinonen Helsingin poliisista kertoi Iltalehdelle."

Pitäisi ja pitäisi, mutta kun lain mukaan autoa saa tyhjäkäyttää vain muutaman minuutin ja se ei riitä siihen lämpenemiseen.

Minä en välitä vähääkään siitä laista, auto käy tyhjäkäynnillä niin kauan kuin on tarpeen, lasit sulaa ja huurut lähtee, eikä jälkihuurtuminen uhkaa.

13

529

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pakko krääsyttää,

ettei lasit huurru. On se turvallisempaakin.

• pohtija1

Lakia säätäneet eivät itse aja autoa muutenhan sitä ei olisi säädetty. Takapenkiltähän melkein kaikki liikennettä koskevat asiat ymmärretään paremmin kuin ratin takaa itse ajaen.Järjen käyttö autoilussa on jopa suotavaa ja sallittua.

• turha laki on

kännykänkäyttökielto, jota kukaan ei valvo. Rekkakuskeillekin on kasvanut puhelin päähän kiinni ja tonneja takana...

• keksitty.

Jumalauta, tyhjäkäyntirikollinen! Webastot, sisätilanlämmittimet ja jäänraaputin on keksitty, ettei tarvitse tyhjäkäyttää.

• Tietämättömän höpinää!

Webasto saastuttaa takuulla enemmän kuin auton joutokäynti.

Sisätilanlämmitin ja lohkolämmitin tarvii sähköä, mikä ei ole sekään ympäristöystävällistä, riippuen toki hieman tuotantotavasta. Kaiken lisäksi sitä sähköä ei ole saatavissa kaikkialle, mihin autonsa joutuu jättämään. Mukana kuljetettavalla generaattorilla tietysti, mutta sille ei aina ole tilaa, eikä sekään sähkö ole saasteetonta.

Sen uutisessa mainitun auton lasit oli raaputettu huolella.

• aina pakkasilla

Kaikilla ei ole varaa hankkia Webastoa autoonsa.Sisätilalämmitin kyllä sulattaa ikkunat, mutta heti kun istuu autoon ja alkaa lähteä liikkeelle, alkaa hengitysilma jäätyä ikkunoiden sisäpintaa.Siinä ei auta mikään muu, kuin se, että auton moottori lämpiää sen verran, että ikkunalle puhaltuu lämmintä ilmaa.Ainoa konsti siihen on auton moottorin käyttäminen.Kyllä jokainen normaali autoilija sen kokemuksesta tietää.Turha tuollaisia typeryyksiä alkaa laukomaan.

• aina pakkasilla kirjoitti:

Kaikilla ei ole varaa hankkia Webastoa autoonsa.Sisätilalämmitin kyllä sulattaa ikkunat, mutta heti kun istuu autoon ja alkaa lähteä liikkeelle, alkaa hengitysilma jäätyä ikkunoiden sisäpintaa.Siinä ei auta mikään muu, kuin se, että auton moottori lämpiää sen verran, että ikkunalle puhaltuu lämmintä ilmaa.Ainoa konsti siihen on auton moottorin käyttäminen.Kyllä jokainen normaali autoilija sen kokemuksesta tietää.Turha tuollaisia typeryyksiä alkaa laukomaan.

Se on kaiken lisäksi sellainen akun ennenaikaistuhoaja, minulla menee yhdessä autossa akku/vuosi. Se pitäis rakentaa erillisellä vapaa-ajan akulla toimivaksi.

• Lahtari Ari
        aina pakkasilla kirjoitti:

Minulla on toisin. Kun istun aamulla kahvipöydässä, niin panen Webaston käyntiin kaukosäätöisesti ja huippuautoni alkaa lämmitä. On kiva istua läpimään autoon, jossa ikkunat ovat kirkkaat. Sinä se kornuuttelet tyhjäkäynnillä naapureitten harmiksi kotterosi moottoria ja rassaat sen ikkunoita. Webasto ei myöskään saastuta taikka kärytä siinämäärin kuin auton moottori.

• pohtija1

Miksi joka asiasta pitää säätää laki eikö asioita voi hoitaa muuten? Vai on eduskunnassa puute todellisista asioista joita voisi korjata kohdalleen? Toinen vaihtoehto on , että tehdään vain teatteria jotta oltaisiin tekevinään tärkeätä työtä.

• Toinen vaihtoehto

Toinen vaihtoehto

• Ford Mondeo 2,5 Duratec

Ford Mondeo 2,5 Duratec. siinä on ainakin, onko muita???

• romu ku

Opel.

• odottaan

poliisia pakkasessa yli 2tuntia parkkipaikalla niin voiko silloin käyttää, koska muuten jäätyy ite??

Mulle kävi tollein, kun autoa kolhaistiin ja lähettiin karkuun ja meinas tosiaan tulla kylmä, kun sit vielä ilmesty se lappuliisa ottaan aikaa.. käväisi se mielessä, muuta onneks se häipy, kun sammutin auton! Oli tullut pakoputkesta jääpuikko maahaan saakka, et olis se varmaan riittänyt todisteeks sakottaa liiallisesta tyhjäkäynnistä..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1682
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1508
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      37
      963
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      889
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      841
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      806
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      758
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      750
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      748
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      720
    Aihe