Joutokäyntilaki vaarallinen!

http://www.iltalehti.fi/helsinki/200811228631025_hi.shtml

"Ihmisten pitäisi nyt muistaa, ettei kylmällä autolla lähdetä liikkeelle, tutkintaa johtava komisario Jarmo Heinonen Helsingin poliisista kertoi Iltalehdelle."

Pitäisi ja pitäisi, mutta kun lain mukaan autoa saa tyhjäkäyttää vain muutaman minuutin ja se ei riitä siihen lämpenemiseen.

Minä en välitä vähääkään siitä laista, auto käy tyhjäkäynnillä niin kauan kuin on tarpeen, lasit sulaa ja huurut lähtee, eikä jälkihuurtuminen uhkaa.

13

535

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pakko krääsyttää,

ettei lasit huurru. On se turvallisempaakin.

• pohtija1

Lakia säätäneet eivät itse aja autoa muutenhan sitä ei olisi säädetty. Takapenkiltähän melkein kaikki liikennettä koskevat asiat ymmärretään paremmin kuin ratin takaa itse ajaen.Järjen käyttö autoilussa on jopa suotavaa ja sallittua.

• turha laki on

kännykänkäyttökielto, jota kukaan ei valvo. Rekkakuskeillekin on kasvanut puhelin päähän kiinni ja tonneja takana...

• keksitty.

Jumalauta, tyhjäkäyntirikollinen! Webastot, sisätilanlämmittimet ja jäänraaputin on keksitty, ettei tarvitse tyhjäkäyttää.

• Tietämättömän höpinää!

Webasto saastuttaa takuulla enemmän kuin auton joutokäynti.

Sisätilanlämmitin ja lohkolämmitin tarvii sähköä, mikä ei ole sekään ympäristöystävällistä, riippuen toki hieman tuotantotavasta. Kaiken lisäksi sitä sähköä ei ole saatavissa kaikkialle, mihin autonsa joutuu jättämään. Mukana kuljetettavalla generaattorilla tietysti, mutta sille ei aina ole tilaa, eikä sekään sähkö ole saasteetonta.

Sen uutisessa mainitun auton lasit oli raaputettu huolella.

• aina pakkasilla

Kaikilla ei ole varaa hankkia Webastoa autoonsa.Sisätilalämmitin kyllä sulattaa ikkunat, mutta heti kun istuu autoon ja alkaa lähteä liikkeelle, alkaa hengitysilma jäätyä ikkunoiden sisäpintaa.Siinä ei auta mikään muu, kuin se, että auton moottori lämpiää sen verran, että ikkunalle puhaltuu lämmintä ilmaa.Ainoa konsti siihen on auton moottorin käyttäminen.Kyllä jokainen normaali autoilija sen kokemuksesta tietää.Turha tuollaisia typeryyksiä alkaa laukomaan.

• aina pakkasilla kirjoitti:

Kaikilla ei ole varaa hankkia Webastoa autoonsa.Sisätilalämmitin kyllä sulattaa ikkunat, mutta heti kun istuu autoon ja alkaa lähteä liikkeelle, alkaa hengitysilma jäätyä ikkunoiden sisäpintaa.Siinä ei auta mikään muu, kuin se, että auton moottori lämpiää sen verran, että ikkunalle puhaltuu lämmintä ilmaa.Ainoa konsti siihen on auton moottorin käyttäminen.Kyllä jokainen normaali autoilija sen kokemuksesta tietää.Turha tuollaisia typeryyksiä alkaa laukomaan.

Se on kaiken lisäksi sellainen akun ennenaikaistuhoaja, minulla menee yhdessä autossa akku/vuosi. Se pitäis rakentaa erillisellä vapaa-ajan akulla toimivaksi.

• Lahtari Ari
        aina pakkasilla kirjoitti:

Minulla on toisin. Kun istun aamulla kahvipöydässä, niin panen Webaston käyntiin kaukosäätöisesti ja huippuautoni alkaa lämmitä. On kiva istua läpimään autoon, jossa ikkunat ovat kirkkaat. Sinä se kornuuttelet tyhjäkäynnillä naapureitten harmiksi kotterosi moottoria ja rassaat sen ikkunoita. Webasto ei myöskään saastuta taikka kärytä siinämäärin kuin auton moottori.

• pohtija1

Miksi joka asiasta pitää säätää laki eikö asioita voi hoitaa muuten? Vai on eduskunnassa puute todellisista asioista joita voisi korjata kohdalleen? Toinen vaihtoehto on , että tehdään vain teatteria jotta oltaisiin tekevinään tärkeätä työtä.

• Toinen vaihtoehto

Toinen vaihtoehto

• Ford Mondeo 2,5 Duratec

Ford Mondeo 2,5 Duratec. siinä on ainakin, onko muita???

• romu ku

Opel.

• odottaan

poliisia pakkasessa yli 2tuntia parkkipaikalla niin voiko silloin käyttää, koska muuten jäätyy ite??

Mulle kävi tollein, kun autoa kolhaistiin ja lähettiin karkuun ja meinas tosiaan tulla kylmä, kun sit vielä ilmesty se lappuliisa ottaan aikaa.. käväisi se mielessä, muuta onneks se häipy, kun sammutin auton! Oli tullut pakoputkesta jääpuikko maahaan saakka, et olis se varmaan riittänyt todisteeks sakottaa liiallisesta tyhjäkäynnistä..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      16
      2958
    2. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2557
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1423
    4. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1340
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1231
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      979
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      124
      883
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      32
      796
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      27
      645
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      59
      611
    Aihe