Joutokäyntilaki vaarallinen!

http://www.iltalehti.fi/helsinki/200811228631025_hi.shtml

"Ihmisten pitäisi nyt muistaa, ettei kylmällä autolla lähdetä liikkeelle, tutkintaa johtava komisario Jarmo Heinonen Helsingin poliisista kertoi Iltalehdelle."

Pitäisi ja pitäisi, mutta kun lain mukaan autoa saa tyhjäkäyttää vain muutaman minuutin ja se ei riitä siihen lämpenemiseen.

Minä en välitä vähääkään siitä laista, auto käy tyhjäkäynnillä niin kauan kuin on tarpeen, lasit sulaa ja huurut lähtee, eikä jälkihuurtuminen uhkaa.

13

531

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pakko krääsyttää,

ettei lasit huurru. On se turvallisempaakin.

• pohtija1

Lakia säätäneet eivät itse aja autoa muutenhan sitä ei olisi säädetty. Takapenkiltähän melkein kaikki liikennettä koskevat asiat ymmärretään paremmin kuin ratin takaa itse ajaen.Järjen käyttö autoilussa on jopa suotavaa ja sallittua.

• turha laki on

kännykänkäyttökielto, jota kukaan ei valvo. Rekkakuskeillekin on kasvanut puhelin päähän kiinni ja tonneja takana...

• keksitty.

Jumalauta, tyhjäkäyntirikollinen! Webastot, sisätilanlämmittimet ja jäänraaputin on keksitty, ettei tarvitse tyhjäkäyttää.

• Tietämättömän höpinää!

Webasto saastuttaa takuulla enemmän kuin auton joutokäynti.

Sisätilanlämmitin ja lohkolämmitin tarvii sähköä, mikä ei ole sekään ympäristöystävällistä, riippuen toki hieman tuotantotavasta. Kaiken lisäksi sitä sähköä ei ole saatavissa kaikkialle, mihin autonsa joutuu jättämään. Mukana kuljetettavalla generaattorilla tietysti, mutta sille ei aina ole tilaa, eikä sekään sähkö ole saasteetonta.

Sen uutisessa mainitun auton lasit oli raaputettu huolella.

• aina pakkasilla

Kaikilla ei ole varaa hankkia Webastoa autoonsa.Sisätilalämmitin kyllä sulattaa ikkunat, mutta heti kun istuu autoon ja alkaa lähteä liikkeelle, alkaa hengitysilma jäätyä ikkunoiden sisäpintaa.Siinä ei auta mikään muu, kuin se, että auton moottori lämpiää sen verran, että ikkunalle puhaltuu lämmintä ilmaa.Ainoa konsti siihen on auton moottorin käyttäminen.Kyllä jokainen normaali autoilija sen kokemuksesta tietää.Turha tuollaisia typeryyksiä alkaa laukomaan.

• aina pakkasilla kirjoitti:

Kaikilla ei ole varaa hankkia Webastoa autoonsa.Sisätilalämmitin kyllä sulattaa ikkunat, mutta heti kun istuu autoon ja alkaa lähteä liikkeelle, alkaa hengitysilma jäätyä ikkunoiden sisäpintaa.Siinä ei auta mikään muu, kuin se, että auton moottori lämpiää sen verran, että ikkunalle puhaltuu lämmintä ilmaa.Ainoa konsti siihen on auton moottorin käyttäminen.Kyllä jokainen normaali autoilija sen kokemuksesta tietää.Turha tuollaisia typeryyksiä alkaa laukomaan.

Se on kaiken lisäksi sellainen akun ennenaikaistuhoaja, minulla menee yhdessä autossa akku/vuosi. Se pitäis rakentaa erillisellä vapaa-ajan akulla toimivaksi.

• Lahtari Ari
        aina pakkasilla kirjoitti:

Minulla on toisin. Kun istun aamulla kahvipöydässä, niin panen Webaston käyntiin kaukosäätöisesti ja huippuautoni alkaa lämmitä. On kiva istua läpimään autoon, jossa ikkunat ovat kirkkaat. Sinä se kornuuttelet tyhjäkäynnillä naapureitten harmiksi kotterosi moottoria ja rassaat sen ikkunoita. Webasto ei myöskään saastuta taikka kärytä siinämäärin kuin auton moottori.

• pohtija1

Miksi joka asiasta pitää säätää laki eikö asioita voi hoitaa muuten? Vai on eduskunnassa puute todellisista asioista joita voisi korjata kohdalleen? Toinen vaihtoehto on , että tehdään vain teatteria jotta oltaisiin tekevinään tärkeätä työtä.

• Toinen vaihtoehto

Toinen vaihtoehto

• Ford Mondeo 2,5 Duratec

Ford Mondeo 2,5 Duratec. siinä on ainakin, onko muita???

• romu ku

Opel.

• odottaan

poliisia pakkasessa yli 2tuntia parkkipaikalla niin voiko silloin käyttää, koska muuten jäätyy ite??

Mulle kävi tollein, kun autoa kolhaistiin ja lähettiin karkuun ja meinas tosiaan tulla kylmä, kun sit vielä ilmesty se lappuliisa ottaan aikaa.. käväisi se mielessä, muuta onneks se häipy, kun sammutin auton! Oli tullut pakoputkesta jääpuikko maahaan saakka, et olis se varmaan riittänyt todisteeks sakottaa liiallisesta tyhjäkäynnistä..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3007
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      70
      2507
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      174
      2334
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      33
      2028
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      18
      1436
    6. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1366
    7. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      22
      1363
    8. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13
      1249
    9. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10