MIKÄ ON HUORAKIRKKO

JA MIKSI?

kovin polleana tällä palstalla huoritellaan, panetellaan, valehdellaan ja puhutaan pahaa. mutta kellään teistä ei ollut munaa vastata kysymykseeni. siispä kysyn nyt uudelleen: mikä on huorakirkko ja miksi?

30

1036

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merim.raimo

illantullen vaihdetaan "katunaisen pukimiin. ;) siis ollaan yhtäaikaa molempia,Kristuksen morsian ei voi kuulua tämän mailman ruhtinaalle ja Kristukselle samanaikaisesti. sen on "JOKO-TAI.

• tarkan vastauksen

eikä mitään naurettavia sanaleikkejä, kiitos.

• merim.raimo
        tarkan vastauksen kirjoitti:

HUORAAVAT. Jota Kristuksen Morsiusseurakunta ei tee,Kristuksen ruumiinjäseniä ovat armahdetut syntiset, jotka kokoontuvat (Ekkleesia) yhdessä rukoilemaan ja saamaan oppia Jeesuksen tuntemisessa, jota Pyhä Henki antaa Jumalan valitseman veljen kautta. Mikset lue Apostolien teoista minkälainen alkuseurakunta oli ?

• lopun aikana
        tarkan vastauksen kirjoitti:

Porttokirkko lopun aikana on
        Jumalasta luopuneitten ihmisten joukko.
        Suu puhuu kyllä Jumalsta ja toimitaan Jeesuksen
        nimessä, mutta Jeesus ei ole sydämen Herra.

• eikös
        lopun aikana kirjoitti:

Porttokirkko lopun aikana on
        Jumalasta luopuneitten ihmisten joukko.
        Suu puhuu kyllä Jumalsta ja toimitaan Jeesuksen
        nimessä, mutta Jeesus ei ole sydämen Herra.

tuo viittaa enemmän helluntailahkoon ku valtionkirkkoon?

• KIRKKO!

SANA TARKOITTAA LUTERILAISTA KIRKKOA, JOKA OPETTAA, ETTÄ LAPSIKASTE PELASTAA JA ETTÄ KAIKKI LAPSIKASTETUT PÄÄSEVÄT TAVAASEEN. SE SANA TULEE ILMESTYSKIRJAN KÄYTTÄMÄSTÄ LAITOSKIRKKOA TARKOITTAVASTA SANASTA PORTTO = HUORA. OIKEAT USKOVAT ELI HELLUNTAILAISET OVAT YHTENÄ JOUKKONA KRISTUKSEN MORSIAN, MUTTA LUTERILAISET OVAT HUORA!

• ja taas Voi!

Kyllä on ahdasta ajattelua.
        Raamattu sanoo:
        Ilmestyskirja:
        7:9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,

Katsohan tuota, olisivatko he kaikki pelastuneet helluntailaisia? Eivät ole, vaan heitä on Lutherilaisissa ja Katolisissa ja Orodokseissa
        ja lestadiolaisissa ja Jopa körttiläisisissäkin;
        Kiitos Jumalalle, ettei ihminen pelasta, vaan Jeesus Kristus!

• ite hellari

-Siinäpä tuli taas oikein todella kristillinen vastaus, josta kuvastuu kristittyjen yhteys, johon Jeesus meitä uskovia vielä viimeisinä asioinaan kehoitti. Itse juuri tänään sain nauttia siitä yhteydestä, kun oltiin "sekaseurakunta"-lauluporukalla ylistämässä Jumalan kunniaksi. Mukana oli siis myös ihan oikeasti uskovia luterilaiselta puolelta.

Helluntailainen olen itsekin, mutta sanonpa vain, että olisi jo aika täälläkin leirissä alkaa opettelemaan hieman nöyrempää ja rakkaudellisempaa asennetta. Ettei aina oltaisi olevinaan jotenkin muita parempia ja pyhempiä uskovina. Sitä emme todellakaan ole, vaan itse olen törmännyt hellareitten puolella todella pahaan raadollisuuteen ja ylpyteen.

Tehkää parannus ensin omassa itsessänne, ennen kuin alatte kovasti muita osoittelemaan. Kyllä täytyy sanoa, että monissa luterilaisissa oikeissa uskovissa on sellaista rakkaudellisuutta ja lämpöä, joka valitettavasti monelta "hurskaudessaan" turvonneelta hellarilta puuttuu pahemman kerran...

• SINUA!
        ja taas Voi! kirjoitti:

Kyllä on ahdasta ajattelua.
        Raamattu sanoo:
        Ilmestyskirja:
        7:9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,

Katsohan tuota, olisivatko he kaikki pelastuneet helluntailaisia? Eivät ole, vaan heitä on Lutherilaisissa ja Katolisissa ja Orodokseissa
        ja lestadiolaisissa ja Jopa körttiläisisissäkin;
        Kiitos Jumalalle, ettei ihminen pelasta, vaan Jeesus Kristus!

KANSANHEIMOT, SUKUKUNNAT, KANSAT JA KIELET MAINITTIIN - MUTTA MAINITTIINKO KIRKKOKUNNAT, MAINITTIINKO KIRKOT? EIPÄ! KYLLÄ SUOMALAISESSA KANSANHEIMOSSA, SUKUKUNNASSA, KANSASSA JA KIELESSÄ PELASTUVIA ON. HE OVAT HELLUNTAILAISIA.

• OLET!
        ite hellari kirjoitti:

-Siinäpä tuli taas oikein todella kristillinen vastaus, josta kuvastuu kristittyjen yhteys, johon Jeesus meitä uskovia vielä viimeisinä asioinaan kehoitti. Itse juuri tänään sain nauttia siitä yhteydestä, kun oltiin "sekaseurakunta"-lauluporukalla ylistämässä Jumalan kunniaksi. Mukana oli siis myös ihan oikeasti uskovia luterilaiselta puolelta.

Helluntailainen olen itsekin, mutta sanonpa vain, että olisi jo aika täälläkin leirissä alkaa opettelemaan hieman nöyrempää ja rakkaudellisempaa asennetta. Ettei aina oltaisi olevinaan jotenkin muita parempia ja pyhempiä uskovina. Sitä emme todellakaan ole, vaan itse olen törmännyt hellareitten puolella todella pahaan raadollisuuteen ja ylpyteen.

Tehkää parannus ensin omassa itsessänne, ennen kuin alatte kovasti muita osoittelemaan. Kyllä täytyy sanoa, että monissa luterilaisissa oikeissa uskovissa on sellaista rakkaudellisuutta ja lämpöä, joka valitettavasti monelta "hurskaudessaan" turvonneelta hellarilta puuttuu pahemman kerran...

ILMEISESTI JOKU HESALAINEN LAPSIKASTEEN HYVÄKSYVÄ TOISEN POLVEN LUOPIOJUUDAS SIELLÄ TAAS VÄÄRISTELEE PUHDASTA HELLUNTAIOPPIA?

• varo ettei
        OLET! kirjoitti:

ILMEISESTI JOKU HESALAINEN LAPSIKASTEEN HYVÄKSYVÄ TOISEN POLVEN LUOPIOJUUDAS SIELLÄ TAAS VÄÄRISTELEE PUHDASTA HELLUNTAIOPPIA?

Älä viitsi enempää nolata itseäsi, ja varo ettei Jumala pistä nettiyhteyttäsi poikki, kun käytät sitä pahan palvelemiseen...! ;)

Ja mitäköhän minä nyt olen muka vääristänyt, noin niinku sinun mielestäsi...? Kasteesta en edes maininnut mitään. Jos et sattunut tietämään, niin moni uskova luterilainen on käynyt uskovien kasteella, vaikka sillä on vahvat ja valheelliset vastustajansa niissä piireissä. Väittävät valheissaan helluntailaisten kastemenoja suurin piirtein saatananpalvonnan tyyppisiksi menoiksi...

Ihan provolta kyllä vaikutat; itse taidat olla juuttaan ateistiksi kääntynyt, toisen polven ex-hellari...?

• tämäkin_ _
        ite hellari kirjoitti:

keskustelu antaa erittäin hyvän ja tarkan kuvan siitä, mitä helluntailaisuus on.

• varo ettei kirjoitti:

Älä viitsi enempää nolata itseäsi, ja varo ettei Jumala pistä nettiyhteyttäsi poikki, kun käytät sitä pahan palvelemiseen...! ;)

Ja mitäköhän minä nyt olen muka vääristänyt, noin niinku sinun mielestäsi...? Kasteesta en edes maininnut mitään. Jos et sattunut tietämään, niin moni uskova luterilainen on käynyt uskovien kasteella, vaikka sillä on vahvat ja valheelliset vastustajansa niissä piireissä. Väittävät valheissaan helluntailaisten kastemenoja suurin piirtein saatananpalvonnan tyyppisiksi menoiksi...

Ihan provolta kyllä vaikutat; itse taidat olla juuttaan ateistiksi kääntynyt, toisen polven ex-hellari...?

voit seurustella heidän kanssaan, ja puhua vielä uskovien yhteydestä?
        * ""? Ei voi olla Hengen yhteyttä, jos tuollaista ilmenee, ja on yleinen mielipide luterilaiseten keskuudessa, muutamia "salaa" uskovien kasteella käyneitä.
        * Salakaste jää hyödyttömäksi, se on pelkkä mekitysetön uinti reissu, koska Uskovien kasteella juuri julistaudutaan julkisesti Jeesuksen Kristuksen seuraajiksi, nyt nämä salakastetut elävät valheessa, ja myötäilevät hengellisessä mielessä haureellisesti kirkon oppeja, mm:ssa vauvakasteen hyväksymällä, ja itse muka hurskastellaan salakasteen kautta helluntailaisten suosioon.

* Toisaalta uskon, että luterilaissa on tietenkin aitoja uudestisyntyneitä myös, mutta jotka ovat rehellisesti lapsikasteen uskossa, koska se vauvakaste ei hyödytä ketään, vaan usko Jeesuskeen on heidän syämensä puhdistanut, ja toivottavasti joskus jatkavat koko totuuteen, myös uskovien kasteen omaksumalla. Julkiesesti tunnustautumalla uskovien kasteessa Kristuksen seuraajiksi! Niikuin alkuseuraknnan malli opettaa, sillä sieltä se malli tulee ja sieltä se on otettava, ei mistään kirkoista eikä uskon yhtiesöistä!
        * Ja onkin suuri harha, kun puhutaan helluntilaisten kasteesta, ei sellaista ole olemassakaan, on vain Raamatullinen alkuseurakunnan mallin mukainen uskovien kaste upottamalla.
        * Te eksytte, kun ette tunne kirjoituksia, tai sitten ette haluakkaan tuntea, vaan seurataan isien omatekoisia/kotitekoisia perinnäisssäntöjä, niikuin on aina tehty, jo satoja vuosia.

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* ""? Ei voi olla Hengen yhteyttä, jos tuollaista ilmenee, ja on yleinen mielipide luterilaiseten keskuudessa, muutamia "salaa" uskovien kasteella käyneitä.
        * Salakaste jää hyödyttömäksi, se on pelkkä mekitysetön uinti reissu, koska Uskovien kasteella juuri julistaudutaan julkisesti Jeesuksen Kristuksen seuraajiksi, nyt nämä salakastetut elävät valheessa, ja myötäilevät hengellisessä mielessä haureellisesti kirkon oppeja, mm:ssa vauvakasteen hyväksymällä, ja itse muka hurskastellaan salakasteen kautta helluntailaisten suosioon.

* Toisaalta uskon, että luterilaissa on tietenkin aitoja uudestisyntyneitä myös, mutta jotka ovat rehellisesti lapsikasteen uskossa, koska se vauvakaste ei hyödytä ketään, vaan usko Jeesuskeen on heidän syämensä puhdistanut, ja toivottavasti joskus jatkavat koko totuuteen, myös uskovien kasteen omaksumalla. Julkiesesti tunnustautumalla uskovien kasteessa Kristuksen seuraajiksi! Niikuin alkuseuraknnan malli opettaa, sillä sieltä se malli tulee ja sieltä se on otettava, ei mistään kirkoista eikä uskon yhtiesöistä!
        * Ja onkin suuri harha, kun puhutaan helluntilaisten kasteesta, ei sellaista ole olemassakaan, on vain Raamatullinen alkuseurakunnan mallin mukainen uskovien kaste upottamalla.
        * Te eksytte, kun ette tunne kirjoituksia, tai sitten ette haluakkaan tuntea, vaan seurataan isien omatekoisia/kotitekoisia perinnäisssäntöjä, niikuin on aina tehty, jo satoja vuosia.

moittivat fariseukset Jeesustakin:

Matt. 9:10
        "Jeesus oli sitten aterialla hänen kodissaan. Sinne tuli myös useita publikaaneja ja muita syntisiä, ja he aterioivat Jeesuksen ja hänen opetuslastensa kanssa.
        9:11 Tämän nähdessään fariseukset sanoivat Jeesuksen opetuslapsille: "Kuinka teidän opettajanne syö yhdessä publikaanien ja muiden syntisten kanssa!" [Matt. 11:19 ]

• et halua ymmärtää
        Mohikaani_27 kirjoitti:

luterilaisen ja helluntailaisen kasteen pohjalla olevan käsityksen eroa.
        Luterilaiselle kaste on Jumalan toimintaa ihmisen hyväksi - siis kasteessa Jumala toimii.

Helluntaiselle kaste on ihmisen toimintaa, joka kohdistuu Jumalaan päin - siis helluntalaisessa kasteessa ihminen toimii.

Näissä kastekäsityksissä on siis vissi ero, joten ei ole ihme ettei yksimielisyyttä löydy.

• et halua ymmärtää kirjoitti:

luterilaisen ja helluntailaisen kasteen pohjalla olevan käsityksen eroa.
        Luterilaiselle kaste on Jumalan toimintaa ihmisen hyväksi - siis kasteessa Jumala toimii.

Helluntaiselle kaste on ihmisen toimintaa, joka kohdistuu Jumalaan päin - siis helluntalaisessa kasteessa ihminen toimii.

Näissä kastekäsityksissä on siis vissi ero, joten ei ole ihme ettei yksimielisyyttä löydy.

Perustelisitko kantasi jotenkin, raamatullisella viitteellä...

Miten mielestäsi on muka niin suuri ero, että jos ihmiset KASTATTAVAT ymmärtämättömän lapsen, joka ei edes tietäisi myöhemmin mitään koko seremoniasta, verrattuna siihen kun ihminen itse menee, mm. Jeesuksen esimerkin mukaan kasteelle, uskonsa ja kuuliaisuutensa merkiksi Jumalalle? Miksi Jeesuksen esimerkin mukaisessa ei olisi Jumala mukana, vaan että se muka olisi vain "ihmisen teko ihmiselle"?

Puhumattakaan siitä että ilmeneekö lapsikastetuissa Pyhän Hengen toimintaa raamatun mukaisesti, ilman oman tahdon valinnan mukaan tapahtuvaa uudestisyntymistä, mm. kielillä puhumisen muodossa? Se on kuitenkin tullut monille jotka ovat saaneet sen todisteen Pyhästä Hengestä heti uudestisyntyessään elävään uskoon Jeesuksessa Kristuksessa.

Vai onko kuultu jonkun pikkuvauvan alkaneen puhumaan kielillä? Sehän olisikin sitten mahdollista jopa ennen kuin oppii edes "oikeasti" puhumaan... Tai että pienillä lapsilla toimisivat raamatussa kerrotut Pyhän Hengen armolahjat; niidenhän myös luulisi toimivan juuri silloin, kun he ovat vielä siinä lapsuuden ajassa, jonka ev.lut.-opin mukaan pitäisi olla Jumalan toiminnalle otollisinta aikaa...? Sehän tarkoittaisi siis Pyhän Hengen toimintaa pienissä ihmisissä.

Vai miksi Jeesus muuten olisi mennyt KASTETTAVAKSI OMASTA PYYNNÖSTÄÄN...???

• tämäkin_ _ kirjoitti:

keskustelu antaa erittäin hyvän ja tarkan kuvan siitä, mitä helluntailaisuus on.

Jos sinä näiden Suomi24-palstan kirjoitelmien perusteella muodostat kantaasi helluntailaisuudesta tai yleensäkin jostain yhteisöstä, niin olet kyllä erittäin hataralla pohjalla. Se on aivan sama kuin muodostaisit suomalaisesta journalismista kantasi esim. 7-päivää lehden mukaan...!

• asiaa ruveta
        wayofcross kirjoitti:

Miten mielestäsi on muka niin suuri ero, että jos ihmiset KASTATTAVAT ymmärtämättömän lapsen, joka ei edes tietäisi myöhemmin mitään koko seremoniasta, verrattuna siihen kun ihminen itse menee, mm. Jeesuksen esimerkin mukaan kasteelle, uskonsa ja kuuliaisuutensa merkiksi Jumalalle? Miksi Jeesuksen esimerkin mukaisessa ei olisi Jumala mukana, vaan että se muka olisi vain "ihmisen teko ihmiselle"?

Puhumattakaan siitä että ilmeneekö lapsikastetuissa Pyhän Hengen toimintaa raamatun mukaisesti, ilman oman tahdon valinnan mukaan tapahtuvaa uudestisyntymistä, mm. kielillä puhumisen muodossa? Se on kuitenkin tullut monille jotka ovat saaneet sen todisteen Pyhästä Hengestä heti uudestisyntyessään elävään uskoon Jeesuksessa Kristuksessa.

Vai onko kuultu jonkun pikkuvauvan alkaneen puhumaan kielillä? Sehän olisikin sitten mahdollista jopa ennen kuin oppii edes "oikeasti" puhumaan... Tai että pienillä lapsilla toimisivat raamatussa kerrotut Pyhän Hengen armolahjat; niidenhän myös luulisi toimivan juuri silloin, kun he ovat vielä siinä lapsuuden ajassa, jonka ev.lut.-opin mukaan pitäisi olla Jumalan toiminnalle otollisinta aikaa...? Sehän tarkoittaisi siis Pyhän Hengen toimintaa pienissä ihmisissä.

nyt sen enempää ruotimaan. Toistan kuitenkin: luterilaisen kastekäsityksen mukaan (lapsen) kasteessa Jumala on toimija ja objekti, toiminnan kohde, on lapsi. Helluntalaisessa, ns. uskovien kasteessa ihminen on toimija ja toiminnan kohde, objekti, on Jumala. - Ei siis niin, että uskovien kaste olisi "ihmisen teko ihmiselle" vaan se on ihmisen teko Jumalalle.

• wayofcross kirjoitti:

>>>"Vai onko kuultu jonkun pikkuvauvan alkaneen puhumaan kielillä? Sehän olisikin sitten mahdollista jopa ennen kuin oppii edes "oikeasti" puhumaan..."

• Oikea seurakunta on uudestisyntyneet,Jeesuksen seurakunta,siihen kuuluu Luterilaiset,Helluntai,Vapaakirkoliset,Bapistit,jne...Kaikissa on uudestisyntyineitä.

• ei sitä varmaan kukaan tiedä ja aika rohkeita nimiä täällä käytetään.
      Raamattu ei myöskään tunne huorakirkkoa.

Ajattelisin niin, että sitä nimitystä käytettäisiin sellaisesta kirkosta, joka sallii luvallisesti haureuden kaikissa muodoissaan.

4 Naisen puku hohti purppuraisena ja helakanpunaisena, hänen yllään kimalsivat kulta, jalokivet ja helmet, ja kädessään hän piti kultaista maljaa, joka oli täynnä hänen haureutensa iljetystä ja saastaa.
      5 Hänen otsassaan oli nimi, jolla on salainen merkitys: "Suuri Babylon, maailman porttojen ja iljetysten äiti."

Tuo kohta on ilmestyskirjasta enkä minä nyt rupea sitä sen enempää tulkitsemaan tässä, mutta varmasti monet viittaavat tuolla huorakirkolla tähän Raamatun kohtaan.

Tuo suuri Babylon on Rooman valtakunan peitenimi ja siitähän tietenkin sitten voidaan saada jonkinlainen silta rakennettua Roomalaiskatolliseen kirkkoon.
      Tietenkin tästä taas on lyhyt matka luterilaiseen kirkoon jne...
      Että tämmöinen selitys.
      Jospa joku muu osaisi kertoa paremmin mikä on tuo nimitys jota täällä paljon ja HELPOSTI viljellään.

• "portto", Raamattu tuntee:

Sananl. 23:27
        Portto on kuin syvä hauta, vieras nainen kuin ahdas kaivo.

Hes. 16:33
        yksikään portto ei jää palkatta. Mutta sinä, sinä olet maksanut rakastajillesi! Sinä jakelit lahjoja itse, maksoit heille, jotta joka puolelta saisit heidät tulemaan luoksesi.

Hes. 16:35
        "Sen tähden, portto, kuule tämä Herran sana.

Hoos. 1:2
        Herra alkoi puhua Hoosealle ja sanoi näin: "Mene ja ota portto vaimoksesi ja ota lapsiksesi ne lapset, jotka hän saa. Tämä maa on uskoton Herraa kohtaan, se on kuin portto, se palvelee vieraita jumalia." [Tuom. 8:33; Ps. 73:27; Jer. 13:2; Hes. 16:15-19]

Aam. 7:17
        Herra sanoo näin: -- Vaimostasi tulee portto tässä kaupungissa, ja miekka surmaa poikasi ja tyttäresi. Sinun maasi jaetaan vieraille. Sinä itse kuolet saastaisella maalla, ja Israelin kansa viedään pois, pois omasta maastaan." [2. Kun. 17:6]

Hepr. 11:31
        Koska portto Rahab uskoi, hän välttyi kuolemasta yhdessä niskoittelijoiden kanssa, sillä hän oli ottanut tiedustelijat ystävinä vastaan. [Joos. 6:22-25]

Jaak. 2:25
        Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä. [Joos. 6:25; Hepr. 11:31]

Ilm. 14:8
        Hänen jäljessään tuli toinen enkeli, joka kuulutti: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon, tuo portto, joka iljetyksillään on vietellyt kaikki kansat juomaan vihan viiniä." [Jes. 21:9; Jer. 50:2, 51:8,9; Ilm. 17:5]

Ilm. 17:15
        Vielä enkeli sanoi: "Vedet, jotka näit, ne, joiden äärellä portto asuu, ovat kansoja, joukkoja, maita ja kieliä.

• Kirjoitusten

Valossa kuitenkin, että perus syy on ahneus. Sillä nuo kaikkinaiset haureuden synnit joita eri seurakunnissa sallitaan.On vain sen ilmenemismuoto, jolla kaikkivaltias haluaa näyttää vähemmänkin Raamattua lukeneelle missä mennään.Sillä sanoohan veli Pietari mm. näin:

2. Piet. 2:14

heidän silmänsä ovat täynnä haureutta eivätkä saa kylläänsä synnistä; he viekoittelevat horjuvia sieluja, heillä on ahneuteen harjaantunut sydän; he ovat kirouksen lapsia.
        Tai veli Juuda näin:

Juud. 1:7

samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.
        Noidenkin kaupunkien perussynti oli juurikin ahneus, ja siksi eksyivät.
        Uskonkin, että kuten Kristuksen seurakunta on yksi ruumis ja koostuu uskovista eri yhteisöissä.
        Niin myös tuo "luste" eli ne jotka ovat notkistaneet polvensa "Baaleille" ovat juuri tuo Portto srk. Ja joka sitten, jne....
        Mutta Jumalan pitkämielisyys odottaa, vielä on aikaa parannukseen...
        Siunausta ja Armoa.

• tai ketään sormella osoittamatta, vastaan että huorakirkko on semmoinen, jolla on joku Jumalan tai Jeesuksen Kristuksen nimeen viittaava "kristillinen" nimi, mutta se MAKAA JA OTTAA MAKSUA tämän maailman kanssa, — antaa siis rakkautta rahasta — !

• Markku Tampio

palvoo epäjumalaa tai epäjumalia, jotka puhuvat em. kirkon palvelijain ajatusten kautta korvasyyhyyn sellaisille, jotka haluavatkin kuulla vain heille mieluisia asioita..

Porttokirkko on vaihtanut Hengessä eläväksi tekevän Jumalan ja Raamatun Totuuden vajavaisen ihmisen evankeliumiin, että saavuttaisi ihmisten mielisuosion omaa egoaan nostaakseen..

Porttokirkko on vedetön lähde, jonka sanoma ei johda ihmisiä iankaikkiseen elämään, vaan tuudittaa syntisen synnin uneen, koska armoa lapioidaan ikäänkuin suokuokalla vetäen katumattoman synnin päälle..

• Markku Tampio

nimetä vain yhtä kirkkoa, koska se koostuu monenlaisissa kirkkokunnissa olevista ihmisistä..

Ja samoin ei myöskään Jeesukseen uskovaa kirkkoa voi nimetä vain yhden kirkon perusteella, koska niitä seurakuntia on paljon, joissa on molempien kirkkojen edustajia joukossaan..

Siis 'luste' ja 'vilja' kasvavat yhdessä..

Vaikka jotkut ikäänkuin kehua retostavat oman kirkkonsa olevan muka 'ainoa oikeaoppinen' ja Jeesusta rakastava kirkkokunta, niin juuri seurakunnan opetus paljastaa sen, että kirkkokunta on itse nostanut itsensä toisten yläpuolelle ja tahtoo ainoastaan korottaa itseään ja ns. herrana hallita kansakuntia omaneduntavoittelussaan. Mutta tällaisella kirkkokunnalla ei ole Raamatun evankeliumin mukaisia motiiveja toiminnalleen, vaan kirkkokunta panee toivonsa vajavaisten ihmisten selityksiin ja ihmismielipiteisiin.
      Ovatpa jotkut 'oikeaoppisuuttaan' korostavat korottaneet jopa vajavaisen ihmisen Jeesuksen vertaiseksi ja juuri se paljastaa porttokirkon olemuksen, ettei Jeesusta Kristusta kunnioiteta Jumalan ainoana Poikana ja hänen evankeliumin sanomaansa kuunnella iankaikkisen elämän antajana..

• on enemmistönä ohdakkeiden joukossa vehnää, on se silti vehnäpelto, mutta jos ohdakepellossa on muutamia vehnän tähkiä, on se niistä huolimatta ohdakepelto.

• luterilainen kirkko

on huorakirkko?

• luterilainen kirkko kirjoitti:

on huorakirkko?

tarvitse lajittelua tehdä, vaan sen suorittaa Herran enkelit!

• toisin sanoen
        ekivaari kirjoitti:

tarvitse lajittelua tehdä, vaan sen suorittaa Herran enkelit!

sulla ei ole munaa vastata omaan huutoosi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      164
      3014
    2. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      33
      2834
    3. Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin

Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii
      Maailman menoa
      39
      1846
    4. Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki

Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K
      Maailman menoa
      28
      1829
    5. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      190
      1731
    6. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      206
      1536
    7. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      325
      1493
    8. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      103
      1466
    9. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      17
      1279
    10. Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa

Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,
      Perussuomalaiset
      71
      1235
    Aihe