Tyyneytemme

Tulit pyrynä viereeni

puhurin lailla
sekoitit
tyyneyteni

myrskysit
mielenmaisemissani

nostatit
tunteeni pyrysi siivelle

kauas
ylös korkeuksiin

katosimme myrskyissä

korkeimmalle laelle
ja saavutimme
tyyneytemme

molemmat.

20

425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liekö pyörremyrsky sinuun iskenyt
      ja sekoittanut pasmasi täydellisesti,
      sinä siellä kaikkein korkeimmalla huipulla
      ja pyörryksissä, huh! :)

      Ainakin runosi oli hieno kuvaus suurista tunteista
      ja tyyneyden saamisesta, hienoa, en muuta voi sanoa!

      • Juu uran huipulla tuulee,että
        korvien lävitse puhurit
        sekoittaa mietteitä...entisestään.

        Täytyy sanoa,että kerralla sain
        ylös ilman korjauksien mietteitäkään,
        ja itsekin olen siihen tyytyväinen.
        - Joskus näinkin päin.

        En tiedä pitäisikö ottaa uusi
        käytäntö tapa kirjoituksiini,
        vai pysyiskö vielä vanhoissa
        systeemeissä,kun päätään ei voi
        vaihtaa kuin mustalainen hevosta
        ...- eikä sitten ole rasistista
        tämä ilmaisuni.

        Kiitän lämpimistä sanoistasi,jotka
        merkitsevät paljonkin minulle.


      • dolan kirjoitti:

        Juu uran huipulla tuulee,että
        korvien lävitse puhurit
        sekoittaa mietteitä...entisestään.

        Täytyy sanoa,että kerralla sain
        ylös ilman korjauksien mietteitäkään,
        ja itsekin olen siihen tyytyväinen.
        - Joskus näinkin päin.

        En tiedä pitäisikö ottaa uusi
        käytäntö tapa kirjoituksiini,
        vai pysyiskö vielä vanhoissa
        systeemeissä,kun päätään ei voi
        vaihtaa kuin mustalainen hevosta
        ...- eikä sitten ole rasistista
        tämä ilmaisuni.

        Kiitän lämpimistä sanoistasi,jotka
        merkitsevät paljonkin minulle.

        Hyvä tyyli sinulla ainakin kirjoittaa,
        mitä suotta miettiä uutta käytäntöä.
        Paitsi jos haluaa vaihtelua kirjoituksiinsa,
        vaihtelu voisi virkistää, vaikkakin
        systeemisi onkin ihan hyvä!

        Minäkin haluaisin välillä vaihtelua, mutta aina vain
        sitä samaa diinaliita kaikki runontapaiseni, heh.
        Jospa minä vielä jonain päivänä… *hymy*

        Ihanko putkeen kirjoitit, ilman korjauksia,
        hyvä niin, taito se on sekin? :)


      • diinaliin1 kirjoitti:

        Hyvä tyyli sinulla ainakin kirjoittaa,
        mitä suotta miettiä uutta käytäntöä.
        Paitsi jos haluaa vaihtelua kirjoituksiinsa,
        vaihtelu voisi virkistää, vaikkakin
        systeemisi onkin ihan hyvä!

        Minäkin haluaisin välillä vaihtelua, mutta aina vain
        sitä samaa diinaliita kaikki runontapaiseni, heh.
        Jospa minä vielä jonain päivänä… *hymy*

        Ihanko putkeen kirjoitit, ilman korjauksia,
        hyvä niin, taito se on sekin? :)

        Kiitoksia ohjeistuksestasi,ehkäpä
        tuosta suuntaviittoja saan tulevaan,
        ettei hurjia käännöksiä tehdä
        vastapäivään.

        Hymyillään vaan,ei harrastuksesta
        saa tehdä pakkopaitaa itselle...
        ja minäkin samaa täällä toistelen
        vain eri sana kääntein.

        Kyllä - tuli kerralla,tämä oli
        jo epänormaalia...ehkä lipsahdus
        vain ja tuuria mukana.

        Kiitos Sinulle ja hyvät yöt
        ja aamut.


    • "puhurin lailla
      sekoitit
      tyyneyteni"

      hymy lukee
      runos kuvaa

      Itse kun jo luuli,
      ei enää yllä
      tyyneyteeni,,,,
      "Tulit pyrynä viereeni"

      dolan

      Jokin kaataa sen
      suojamuurin,,,,,
      sen hiljaisuuden

      Oisko see kuules
      see elämätön elämä?
      Seki vaatii oikeutta elää,
      tuotaki puolta Liisa miettinny.

      Hyvin runoks punoit
      "Tyyneytemme"....kiitän..Liisa

      • Alan jo itsekin miettimään,
        että mistä nuo kaikki
        ilmaisuni tulevat ja saan
        ne ylös sopivasti runoihini.

        Keväällä olin hiukan jopa
        huolestunut,että mitä ja
        miten että mistä uusia löydän.

        Ehkä se olikin hyvä,että pääsin
        niistä vanhoista "kuvioistani"
        pois... - Ja tämä kaikki on Teidän
        Runopalstalaisten ansiota,jota on

        Kiittäminen,sillä kaikki olette
        ne suurimmat innoittajiani
        näiden runojeni suhteen....- pitää

        olla se jokin,että saa syttymään
        ja sitten kuin tulee - tapa ja taitokin-
        jollekin uudelle...tai esille tuomiseen
        sanallisessa muodossa.

        Kiitos Sinulle...Liisa !


    • runo64-1

      ...haipakkaa kun morsiankokelas
      on tullut ja sekottanut dolanin korttipakan
      ja yllyttänyt rakkauden tekoihin
      kohti onnen taivasta.
      sen jälkeen lepoa ja rauhaa...tyyneyttä.

      hyvin eläväinen runo,
      johdonmukaista alusta loppuun.
      hyvä dolan!!!

      • Haipakkaa...ettei tiedä missä
        ja mitenpäin päätään riiputtaa
        kainalossaan.

        Lepoa ja rauhaa kuin tyyneyttä
        taas myrskyä elämän raiteilla
        tuiskua päin.

        Kiitos rauhoittavasta palautteesta,
        jonka vien mukanani yönkehtoon.


    • flaukka

      alkaa kohta saavuttamaankin jotain tyyneyttä, sillä tässä mjyterissä ei pysy pystyssä, ja kaikki vaan kiroilee lapioiden kanssa keskellä kinosta jonka keskellä on tuttu autonantenni... ei siis mitään rajaa :O

      • Kiitos kivasta viestistä,vaikka lienee
        josko Sinulla tuntemukset ties mitä
        myräkkää...etten vain sano mitään
        huolimatonta tekstiä.

        Mites Sinun antennisi
        jakselee...hyviä
        luppoisempia päiviä ja

        Kiitos !


    • lindalinda1

      taas päällänsä ulkona, ja pyryttää runossasikin.

      Pidin tämän runon juonesta,
      tulla toisen viereen pyrynä ja sekoittaa
      tyyneys.
      Niinhän siinä parhaimmillaan käykin, mikäpä sen
      ihanampaa.

      Minä ainakin ymmärsin tämän lopun niin, että he
      katosivat myrskyssä toisiltaan. Onko niin, että
      tyyneys laskeutui silloin ? Luulisi, että levot-
      tomuus olisi päälimmäisenä, mutta voihan olla et-
      tä ymmärsin juonen väärinkin.

      • Täällä jo rauhoittunut eilisen jälkeen.
        Tuo runoni tuli jotenkin siitä
        mieleeni ja heti valmiiksi.

        Joskus sitä itsekin miettii
        sitä todellista lopputulosta.

        Tässä oli onnellinen loppu
        - molemmille.

        Kiitos taas Sinulle.


    • KuunKeiju

      käy: myrskyn jälkeen tulee tyyni, sadetta seuraa pouta... Se luonnon laki on, sanoo keiju täältä luonnon keskeltä. - Jotain jäi nyt arvauksen varaan, ja jatkokertomuksen seuraavaa osaa odotan!

      • Vai että jatko-osaa,jos tuo omani
        olikin happy end...- ellei yleisön
        pyynnöstä sitten...

        - silloin olen pulassa -


    • iivee

      sinunkin sielussasi käynyt :-))
      riepottamassa tunteitasi,
      hienosti kuvattu myrsky.

      Ja kun tuuli laantuu,
      on niin tyyntä,
      ja hiljaista...

      On hieno runo,
      saatoin melkein tuntea
      myrskyn mahdin...

      • Myrskyllä on kova voima,niin ulkoisesti
        kuin sisäisesti katsottuna.

        Kiitän sanoistasi iivee,
        ja yön voimia pian seurataan.


    • mertenprinsessa

      Kiitos, pidin. Viileän raikas kuvaus johon oli kätketty paljon, hallittua.

      Tuli kesäisen vastaavuuden kurittomat ajatukset mieleen, joten sensuroin ne.

      • Minä Kiitän sanoistasi.
        Ai, että sensuroit oikein,ehkä
        niin parempi,ettei saada huonoja
        vaikutteita.


    • tiiger-66

      Huh,,,
      ,,,kylläpäs nyt on
      Dolanttia viety,,,,
      ,,,,,,,,
      ,,,korkeuksiin,,,,
      ,,,,,,,
      ,,saavuttaen rakkauden täyttymyksen
      ,,,,,,raukeuden,,
      ,,,,tyyneyden,,,,
      ,,,,,,,
      ,,hieno runo, aivan loistava!!
      kiitosta lukunautinnosta,,
      ,,,,,,,,,,,,,:)

      • Hei tiikeri ja dolan tässä
        Kiittää kauniista sanoistasi,
        joita osoitit runoani kohtaan.

        Yritetään tässä kroppaa
        pitää pystyssä ja Kiittäen
        eilisestä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      78
      2287
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      136
      1464
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      152
      1169
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1003
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      372
      921
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe