Olen yhä hukassa ammattini suhteen, vaikka pian olen 40 nainen.
Olen usein miettinyt; Mikä minusta tulee isona ja vaihtoehtoja on ollut monia, mutta mahdollisuutta opiskelemaan ei ole perheen ja lainojen vuoksi ollut.
Meditoisin yksi ilta saamieni ohjeiden mukaan. Pyysin enkeleitä avukseni. (hain siis aikaa ennen syntymää, ja sitä, mitä olin silloin karmallisesti päättänyt tässä elämässä oppia)
Elikkä, ensin kävelin tuulisella kukkulalla, (aluksi oli vaikeaa päästä mihinkään) sitten löysin matalan puron, joka virtasi vuolaasti. Kahlasin sen yli ja olin saapunut aikaan ennen syntymää.
Pyysin itseäni muistamaan, mitä minun piti elämässäni oppia tekemään.
Vastaus oli yllättävä, en osannut aavistaa mitään sen tapaista. Se oli: " OLEMAAN " Ymmärsin sen siis niin, että minun pitää oppia olemaan tekemättä mitään.
Erittäin vaikeaa minulle. Olen jatkuvasti tekemässä jotain... tässä haastetta kerrakseen.
Voikohan tuo todellakin olla minun elämän oppi?
Meditoin
10
668
Vastaukset
- pahan heitit
Miten määritellä itsensä, jos kaikki määrittelee itsensä ammattinsa tai tulevan kautta (esim opiskelija)? Elettyä elämää sinulla varmaab kuitenkin on, ja erilaisia taitoja. Työhistoriaakin.
Ota hetki vaikka meditaationa, ja päätä olematta hermostumatta, jos koet jotenkin "olemisesi" paineena. Eri sukupolven ihmisillä on ainakin oman elämänpiirinsä viitekehys siinä, miten he elämää hahmottavat. (Kuvittelisin, että lähipiiri kyselee kaikenlaista.) Ennen ei elämiseen kuitenkaan ole liiemmälti kuulunut pohdiskelut, elämä on vienyt, ja ihminen on mennyt vaan mukana.
Ihminen luo omat omat paineensa, ja on ylellisyyttä tavallaan voida pysähtyä ja pohtia asioita. Sitä ei monelle suoda, eikä sitä moni osaisikaan.
Carpe diem - Psykoerapeutti
...
- jenny.
Voi se hyvinkin olla juuri noin.
Kaiken stressisi ja kiireesi keskellä sinun pitäisi tosiaan kyetä vain OLEMAAN...:)
Miksi muutenkin nykyään kunnioitetaan niin paljon vain TEKEMISTÄ/SUORITTAMISTA...no - kaikki pyörii tietysti paljon rahan ympärillä...mutta yritä sinä siis tosiaan oppia olemaan. - asia
elämässä on oppia olemaan tekemättä mitään ehdolla että se ei ole välinpitämättömyyttä eikä tehtävien laiminlyöntiä se saattaa olla myös tärkein oppi
- Hanna
Ei tuollaisen toteamiseen mitään meditoimisia tarvitse. Asian olet ymmärtänyt jo normaali talonpoikaisjärjellä. Ethän ole missään autiomaassa elänyt ja ikäisesi on saanut tässä maassa jo peruskoulussa paljon tietoa.
- Elämän tehtävä
luuletko, että olen joku kakara? Tai ettei minulla ole järkeä päässäni?
Harmittaa teikäläiset, jotka ovat heti aliarvioimassa ihmisen järkeä, jos tekee jotain muuta, kun lukee Raamattua ja käy kirkossa.
Kyllä minä Jumalaan uskon. Uskoni lienee vahvempaa laatua kun sinun... sillä se mikä on Raamatussa, on ala-asteen oppia... tai oikeastaan 1 luokan oppi. Siitä on hyvä aloittaa.
Itse olen jo ylä-asteella.
- nimetön minä
Ihan turhaan ärsyynnyt tänne tulevista viesteistä tähän asti sillä ne todellakin olevat lievemmistä päästä joita ihmiset yleensä tänne kirjoittavat.
Itse neuvoisin sinua todellakin tutkiskelemaan itseäsi viestisi perusteella.
Onko sinullakin vaikea vain olla. Vai painaako takaraivossasi ihmisten odotukset? Se saattaa tulla jo edellisiltä sukupolvilta lauseesta: etkö voi olla edes tekevinäsi jotain ettet seiso siinä laiskana, tai halusta saavuttaa jotain: ihmisten kunnioitus ammattiasi, oppiarvoasi vai häpeätkö sen puutetta? Eli kyse on itsearvostuksesta. Oletko täällä elämässä omaa elämääsi vai vain suorittamassa sitä toisten puolesta? Elät keskellä kriisiä ja vain sinä voit ratkaista sen. Ihminen joutuu joskus tekemään kompromisseja elämäntilainteista johtuen mutta hän voi vain siirtää sitä mikä tuleman pitää. Mieti mitä todella haluat tehdä ja kouluttaudu siihen! Vain sinä itse estät sen kenties peloistasi johtuen. - To BE
Ihan fiksu neuvo. Yhdessä pyhässä kirjassa sanotaan Jumalan nimeksi "Minä olen". Oleminen siis on jumalallista.
- Olla vaiko eikö olla
olla vaiko eikö olla...siinä pulma...
suosittelen syventymään olemisen sietämättömään keveyteen....oleminen on kaiken perusta....tekeminen on toissijaista...
Etsi vastauksia kysymykseen "Kuka minä olen?"...se voi myös auttaa tielläsi...
Ole oma itsesi. Ole rakkaus. Ole rauha. Ole totuus. On monta tapaa olla. Voit tiedostaa oman olemisesi aina syvemmin ja syvemmin. - Saagapolku
Anna Valon Virrata :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2956797Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652069- 1751797
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151277- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691180Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71156RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j531057Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411031Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982