Voin auttaa sinua tulkitsemaan unesi.
Lähden liikkeelle aina siitä olettamuksesta, että uni on sinun tämän hetkinen minäsi.
En koskaan päädy siihen tulokseen, että unesi olisi enneuni vaikka en sellaista vaihtoehtoa suljekaan pois.
Sinun unessasi olet kaikki, olet pääroolissa, sivurooleissa, olet kulissi ja tapahtumat, tunteet, kulku ja lopputulos.
Minun totuuteni on, että unesi on vain ja ainoastaan sinusta, enkä siksi päädy koskaan sellaisenkaan tulokseen, että unesi kertoisi esim. ystävästäsi tai äidistäsi tms. vaikka unessasi voikin olla myös sitä.
:)
Eli vastaan kaikille ja kiitos luottamuksesta.
Tulkitsen unenne osa 3
36
2217
Vastaukset
- osaisitkotulkita
olin muutaman hengen seurueen kanssa rauhallisesti viettämässä iltaa ulkona jossain laavulla tms(en tuntenut heitä). sitten siihen lähelle ilmestyi isokokoinen villisika. joku porukasta huusi "HÄN jätti sen tänne!" ja näin itsekkin miten epämääräinen hahmo juoksi polkua pitkin horisonttiin. kaikki saivat jonkin paniikkikohtauksen ja lähtivät karkuun, ja minäkin, koska en tietenkään halunnut jäädä yksin. en jaksanut juosta lujaa, ja se villisika juoksi yllättäen ohitseni. sitten se kävi yhden toverini kimppuun, puri sitä ym. hyökkäsin sen villisian kimppuun aikeena kuristaa se tai muuta, mutta huomasin että sen iho oli täynnä kovia teräviä "piikkejä", ja se sika murisi erittäin vihaisesti. ei suoraan minulle, mutta kuitenkin. sitten näin että ihan lähellä oli jonkinlainen leiri, missä oli sekä kirves että vesuri. vesuri oli lähempänä joten otin sen, koska tilanne oli mielestäni hyvin kiireinen, vaikka tiesin että kirves olisi ollut varmempi tappoase. iskin sitä villisikaa vesurilla niskaan. heräsin sitten.
toisessa unessa olin jonkun toverini (jota taas kerran en tuntenut edes) lähestymässä jotain linnamaista rakennusta. kun pääsimme rakennukseen sisälle, jakaannuimme kahdeksi "yksiköksi" minä ja se toverini siis. rakennuksen sisällä osittain näkymättömät, zombit ja vastaavat monsterit alkoi käydä kimppuun. ne lähestyi sen verran hitaasti, että ehdin ampua ne haulikolla tai polttaa liekinheittimellä. missään välissä en kuitenkaan pelännyt. paitsi lopulta siinä vaiheessa kun joku niistä läpikuultavista zombeista pääsi kiinni minuun ja aloin hädissäni etsiä sopivaa asetta jolla tappaisin sen. löysin lopulta jostain taskusta pistoolin, ja sain sen tapettua. heräsin kuitenkin ja pulssi hipoi varmasti kahtasataa.- noksu22
Ihania seikkailuja.
olin muutaman hengen seurueen kanssa rauhallisesti viettämässä iltaa ulkona jossain laavulla tms(en tuntenut heitä)
Eli ulkotilassa, laajassatilassa, silloin kyseessä voi olla sellainen ns. moniulotteinen asia. Kun vielä mukana on muutama muukin, asiaan varmasti liittyy useita tekijöitä.
Laajatila voi myös merkitä avoimuutta ja haavoittuvuutta, mutta se on paljon parempi, kuin uhka pienessä tilassa / sisätiloissa, koska silloin kyseessä voisi olla jokin piilossa oleva, tukahdutettu tai kielletty asia.
Nyt asia on todennäköisesti sellainen, jonka voit helposti myöntää itsellesi.
"sitten siihen lähelle ilmestyi isokokoinen villisika."
Villisika on käsittääkseni aika vaarallinen otus kohdata metsässä, siis jos se on vihainen ja käy kimppuun. Lisäksi se on hieman matalampi ja käy salakavalasti alhaalta päin, ensin jalkojen kimppuun eli tukirakenteeseen.
Villisika voi siis uhata asian ns. tukirakennetta, kantavia osia.
"joku porukasta huusi "HÄN jätti sen tänne!" ja näin itsekkin miten epämääräinen hahmo juoksi polkua pitkin horisonttiin."
Kyseessä on siis tahallinen teko tai tahallinen ajatus, asia. Villisika voi edustaa esim. epäilyä tai silkkaa ärsyttämistä, asian kyseenalaistamista rankasti.
Jokin jättää jälkeensä vaaran ja katoaa itse paikalta. tällainen tilanne voisi olla, heitän nyt jonkin esimerkin:
Lasta kiusataan koulussa (heitetään / jätetään sika), menee muutama vuosi ja itse ihmiset katoaa hänen elämästään (hahmo juoksee horisonttiin ja katoaa), Lapsi tiedostaa että häntä on kohdeltu väärin (Hän jätti sen tänne!), mutta syyttää silti itseään tai kokee olevansa huonompi (sika jää)
"kaikki saivat jonkin paniikkikohtauksen ja lähtivät karkuun, ja minäkin, koska en tietenkään halunnut jäädä yksin"
Asiasta seuraa hysteria ja paniikki, juokset itsekin vaikkakaan et hysterian vallassa, koska et halua jäädä yksin.
Eli kuitenkin pohjalla on vain yksi motiivi: pelko.
Pelko siasta ja Pelko yksinjäämisestä.
Ja nämä liittyvät toisiinsa.
"en jaksanut juosta lujaa, ja se villisika juoksi yllättäen ohitseni."
Eli sinun vähemmän pelokkaampi osasi ei ollut kohteena, vaan osa joka on hysterian vallassa.
Ennen juoksuun lähtöäsi pelkäsit jääväsi yksin ja nyt sika hyökkää ystäviesi kimppuun.
"sitten se kävi yhden toverini kimppuun, puri sitä ym. hyökkäsin sen villisian kimppuun aikeena kuristaa se tai muuta,"
Rohkeana ihmisenä lähdet tietenkin taistelemaan tätä uhkaa vastaan, ettei uhka pääse pudottamaan sinua pelkäämääsi tilanteeseen.
Rohkeasti lähdet taltuttamaan uhkaa.
"sitten näin että ihan lähellä oli jonkinlainen leiri, missä oli sekä kirves että vesuri. vesuri oli lähempänä joten otin sen, koska tilanne oli mielestäni hyvin kiireinen, vaikka tiesin että kirves olisi ollut varmempi tappoase. iskin sitä villisikaa vesurilla niskaan."
Asiaa lähdetään kiireessä selvittämään tavallaan lyhintä reittiä, mikä ei välttämättä ole hirvittävän hyvä merkki.
Ystäväsi on uhkaavassa tilanteessa ja valitset itsellesi "huonomman" aseen, isket niskaan.
En usko, että sika merkitsee jotakin "ylimääräistä" asiaa, vaan on jokin asia sisälläsi (ehkä juuri yksinäisyyden pelko?) joka ei ole sopusoinnussa ja siksi ajattelen, että vastaan taisteleminen on jollakin tavalla turhaa.
Valitset aseen, joka ei ole paras tappoase, koska ajattelet että on niin kiire.
Asia ei välttämättä kuole, kunhan tilanne selviää.. äkkiä.
Mennäänpä sitten seuraavaan uneen ja katsotaan löytyykö yhtäläisyyksiä.
"toisessa unessa olin jonkun toverini (jota taas kerran en tuntenut edes) lähestymässä jotain linnamaista rakennusta."
Tässä unessa ollaankin sitten menossa ulkotilasta sisätilaan. Laajalta alueelta, pieneen tilaan, vaikkakin suureen sellaiseen! Eli jälleen kyseessä voi olla jokseenkin laaja ja moniselitteinen asia, mutta edelliseen verrattuna ei välttämättä.
Nyt ollaan jollakin tavalla enemmän jonkin yksittäisen asian sisällä.
"kun pääsimme rakennukseen sisälle, jakaannuimme kahdeksi "yksiköksi" minä ja se toverini siis."
Toisin, kuin äskeisessä unessa, nyt et pelkääkään jääväsi yksin vaan näyttää siltä, että sovittiin toisin.
Nyt kiinnostaisi, että onko tämän ja edellisen unen välillä eroa tunteessa?
Pelottiko jompikumpi uni selvästi enemmän? Oliko toinen mielenkiintoisempi? Jännittikö?
Tässä unessa on myös se ero edelliseen, että edellisessä teidät yllätettiin, nyt hakeudutte itse "vaaraan".
Jos tämä liittyisi edelliseen uneen millään tavalla (mitä en tiedä, liittyykö?) silloin voisi kuvitella, että yksinjäämisen pelko johtaa jollakin tavalla vetäytymiseen, mutta niin, että siihen saadaan siunaus.. että se on ikäänkuin sopimus..
Kun ilmaiset asian noin, että jakaannutte yksiköiksi, tulee väistämättä mieleen hieman sankarielokuvan kaltainen uni.
"rakennuksen sisällä osittain näkymättömät, zombit ja vastaavat monsterit alkoi käydä kimppuun."
Eli hirviöt ja mielikuvitus monsterit, kuten myös elokuvamaiset. Edellisessä tavallaan luontokappale hyökkää itse ja tässä taas oma sisäinen mielikuvitus (mutta tässä unessa mentiinkin sisätiloihin, linnaan eli päänsisälle)
Zombit ovat eläviä-kuolleita ja voisivat olla sinua itseäsi tappavia ajatuksia, monsterit taas jotakin, johon sisältyy liikaa keksittyä tai liioiteltua.
Tappava voisi olla esim. Olen ruma tms.
Monsterit voisi olla esim. Olen läski tms.
Se, että zombit ovat osittain näkymättömiä voi kertoa joko siitä, että ne eivät ole niin vahvoja tai ovat kuolevia (tappavia)ajatuksia, jolloin tilanne olisi aika hyvä.
Voi toki myös olla, että asia on jotakin jota et niin helposti myönnä itsellesi tai muuten piilossa (alitajunnassa) oleva asia, joka tappaa, silloin tilanne olisi aika vaikea.
"ne lähestyi sen verran hitaasti, että ehdin ampua ne haulikolla tai polttaa liekinheittimellä."
Tulee myös pelimaailma mieleen.
Olet varustautunut asein eli selvästikin hakeutunut taistelemaan näitä hirviöitä vastaan ja ainakin minulle tulee sellainen tuntu, että se on hyvä asia.
Ainakin myönnät ja olet huomannut näiden asioiden olemassaolon, haluat ne pois.
Polttaa tulella tai ampua haulikolla.
Kummatkin ovat aivan erilaisia, eikä kumpikaan kovin "nopeita". Menee vähän aikaa, että palaa ja haulikko jakaa haulinsa sinne-sun-tänne.
"missään välissä en kuitenkaan pelännyt."
Ahaa nyt selvisi vastaus yhteen kysymyksistäni.
Se on hyvä.
"paitsi lopulta siinä vaiheessa kun joku niistä läpikuultavista zombeista pääsi kiinni minuun ja aloin hädissäni etsiä sopivaa asetta jolla tappaisin sen."
Paitsi sitten, kun asiat eivät enää menneetkään kuin piti. Sitten, kun asia riistäytyi käsistä.
Se ei ole hyvä.
Pidät joitakin asioita sinusta irrallisina, jotka ovat sinua eli nämä voivat edustaa asioita itsessäsi, joita et hyväksy.
"löysin lopulta jostain taskusta pistoolin, ja sain sen tapettua. heräsin kuitenkin ja pulssi hipoi varmasti kahtasataa."
Kun zombi koskee sinua, olet yhtäkkiä voimaton. Liekinhetin polttaisi sinutkin, eikä haulikollakaan liian lähelle kannata tähdätä.
Yllätys ase löytyy taskusta, pieni ja sopiva.
Aina löytyy ase.
Aina voi taistella.
Aina on taisteluja. - saiskotulkintaa
noksu22 kirjoitti:
Ihania seikkailuja.
olin muutaman hengen seurueen kanssa rauhallisesti viettämässä iltaa ulkona jossain laavulla tms(en tuntenut heitä)
Eli ulkotilassa, laajassatilassa, silloin kyseessä voi olla sellainen ns. moniulotteinen asia. Kun vielä mukana on muutama muukin, asiaan varmasti liittyy useita tekijöitä.
Laajatila voi myös merkitä avoimuutta ja haavoittuvuutta, mutta se on paljon parempi, kuin uhka pienessä tilassa / sisätiloissa, koska silloin kyseessä voisi olla jokin piilossa oleva, tukahdutettu tai kielletty asia.
Nyt asia on todennäköisesti sellainen, jonka voit helposti myöntää itsellesi.
"sitten siihen lähelle ilmestyi isokokoinen villisika."
Villisika on käsittääkseni aika vaarallinen otus kohdata metsässä, siis jos se on vihainen ja käy kimppuun. Lisäksi se on hieman matalampi ja käy salakavalasti alhaalta päin, ensin jalkojen kimppuun eli tukirakenteeseen.
Villisika voi siis uhata asian ns. tukirakennetta, kantavia osia.
"joku porukasta huusi "HÄN jätti sen tänne!" ja näin itsekkin miten epämääräinen hahmo juoksi polkua pitkin horisonttiin."
Kyseessä on siis tahallinen teko tai tahallinen ajatus, asia. Villisika voi edustaa esim. epäilyä tai silkkaa ärsyttämistä, asian kyseenalaistamista rankasti.
Jokin jättää jälkeensä vaaran ja katoaa itse paikalta. tällainen tilanne voisi olla, heitän nyt jonkin esimerkin:
Lasta kiusataan koulussa (heitetään / jätetään sika), menee muutama vuosi ja itse ihmiset katoaa hänen elämästään (hahmo juoksee horisonttiin ja katoaa), Lapsi tiedostaa että häntä on kohdeltu väärin (Hän jätti sen tänne!), mutta syyttää silti itseään tai kokee olevansa huonompi (sika jää)
"kaikki saivat jonkin paniikkikohtauksen ja lähtivät karkuun, ja minäkin, koska en tietenkään halunnut jäädä yksin"
Asiasta seuraa hysteria ja paniikki, juokset itsekin vaikkakaan et hysterian vallassa, koska et halua jäädä yksin.
Eli kuitenkin pohjalla on vain yksi motiivi: pelko.
Pelko siasta ja Pelko yksinjäämisestä.
Ja nämä liittyvät toisiinsa.
"en jaksanut juosta lujaa, ja se villisika juoksi yllättäen ohitseni."
Eli sinun vähemmän pelokkaampi osasi ei ollut kohteena, vaan osa joka on hysterian vallassa.
Ennen juoksuun lähtöäsi pelkäsit jääväsi yksin ja nyt sika hyökkää ystäviesi kimppuun.
"sitten se kävi yhden toverini kimppuun, puri sitä ym. hyökkäsin sen villisian kimppuun aikeena kuristaa se tai muuta,"
Rohkeana ihmisenä lähdet tietenkin taistelemaan tätä uhkaa vastaan, ettei uhka pääse pudottamaan sinua pelkäämääsi tilanteeseen.
Rohkeasti lähdet taltuttamaan uhkaa.
"sitten näin että ihan lähellä oli jonkinlainen leiri, missä oli sekä kirves että vesuri. vesuri oli lähempänä joten otin sen, koska tilanne oli mielestäni hyvin kiireinen, vaikka tiesin että kirves olisi ollut varmempi tappoase. iskin sitä villisikaa vesurilla niskaan."
Asiaa lähdetään kiireessä selvittämään tavallaan lyhintä reittiä, mikä ei välttämättä ole hirvittävän hyvä merkki.
Ystäväsi on uhkaavassa tilanteessa ja valitset itsellesi "huonomman" aseen, isket niskaan.
En usko, että sika merkitsee jotakin "ylimääräistä" asiaa, vaan on jokin asia sisälläsi (ehkä juuri yksinäisyyden pelko?) joka ei ole sopusoinnussa ja siksi ajattelen, että vastaan taisteleminen on jollakin tavalla turhaa.
Valitset aseen, joka ei ole paras tappoase, koska ajattelet että on niin kiire.
Asia ei välttämättä kuole, kunhan tilanne selviää.. äkkiä.
Mennäänpä sitten seuraavaan uneen ja katsotaan löytyykö yhtäläisyyksiä.
"toisessa unessa olin jonkun toverini (jota taas kerran en tuntenut edes) lähestymässä jotain linnamaista rakennusta."
Tässä unessa ollaankin sitten menossa ulkotilasta sisätilaan. Laajalta alueelta, pieneen tilaan, vaikkakin suureen sellaiseen! Eli jälleen kyseessä voi olla jokseenkin laaja ja moniselitteinen asia, mutta edelliseen verrattuna ei välttämättä.
Nyt ollaan jollakin tavalla enemmän jonkin yksittäisen asian sisällä.
"kun pääsimme rakennukseen sisälle, jakaannuimme kahdeksi "yksiköksi" minä ja se toverini siis."
Toisin, kuin äskeisessä unessa, nyt et pelkääkään jääväsi yksin vaan näyttää siltä, että sovittiin toisin.
Nyt kiinnostaisi, että onko tämän ja edellisen unen välillä eroa tunteessa?
Pelottiko jompikumpi uni selvästi enemmän? Oliko toinen mielenkiintoisempi? Jännittikö?
Tässä unessa on myös se ero edelliseen, että edellisessä teidät yllätettiin, nyt hakeudutte itse "vaaraan".
Jos tämä liittyisi edelliseen uneen millään tavalla (mitä en tiedä, liittyykö?) silloin voisi kuvitella, että yksinjäämisen pelko johtaa jollakin tavalla vetäytymiseen, mutta niin, että siihen saadaan siunaus.. että se on ikäänkuin sopimus..
Kun ilmaiset asian noin, että jakaannutte yksiköiksi, tulee väistämättä mieleen hieman sankarielokuvan kaltainen uni.
"rakennuksen sisällä osittain näkymättömät, zombit ja vastaavat monsterit alkoi käydä kimppuun."
Eli hirviöt ja mielikuvitus monsterit, kuten myös elokuvamaiset. Edellisessä tavallaan luontokappale hyökkää itse ja tässä taas oma sisäinen mielikuvitus (mutta tässä unessa mentiinkin sisätiloihin, linnaan eli päänsisälle)
Zombit ovat eläviä-kuolleita ja voisivat olla sinua itseäsi tappavia ajatuksia, monsterit taas jotakin, johon sisältyy liikaa keksittyä tai liioiteltua.
Tappava voisi olla esim. Olen ruma tms.
Monsterit voisi olla esim. Olen läski tms.
Se, että zombit ovat osittain näkymättömiä voi kertoa joko siitä, että ne eivät ole niin vahvoja tai ovat kuolevia (tappavia)ajatuksia, jolloin tilanne olisi aika hyvä.
Voi toki myös olla, että asia on jotakin jota et niin helposti myönnä itsellesi tai muuten piilossa (alitajunnassa) oleva asia, joka tappaa, silloin tilanne olisi aika vaikea.
"ne lähestyi sen verran hitaasti, että ehdin ampua ne haulikolla tai polttaa liekinheittimellä."
Tulee myös pelimaailma mieleen.
Olet varustautunut asein eli selvästikin hakeutunut taistelemaan näitä hirviöitä vastaan ja ainakin minulle tulee sellainen tuntu, että se on hyvä asia.
Ainakin myönnät ja olet huomannut näiden asioiden olemassaolon, haluat ne pois.
Polttaa tulella tai ampua haulikolla.
Kummatkin ovat aivan erilaisia, eikä kumpikaan kovin "nopeita". Menee vähän aikaa, että palaa ja haulikko jakaa haulinsa sinne-sun-tänne.
"missään välissä en kuitenkaan pelännyt."
Ahaa nyt selvisi vastaus yhteen kysymyksistäni.
Se on hyvä.
"paitsi lopulta siinä vaiheessa kun joku niistä läpikuultavista zombeista pääsi kiinni minuun ja aloin hädissäni etsiä sopivaa asetta jolla tappaisin sen."
Paitsi sitten, kun asiat eivät enää menneetkään kuin piti. Sitten, kun asia riistäytyi käsistä.
Se ei ole hyvä.
Pidät joitakin asioita sinusta irrallisina, jotka ovat sinua eli nämä voivat edustaa asioita itsessäsi, joita et hyväksy.
"löysin lopulta jostain taskusta pistoolin, ja sain sen tapettua. heräsin kuitenkin ja pulssi hipoi varmasti kahtasataa."
Kun zombi koskee sinua, olet yhtäkkiä voimaton. Liekinhetin polttaisi sinutkin, eikä haulikollakaan liian lähelle kannata tähdätä.
Yllätys ase löytyy taskusta, pieni ja sopiva.
Aina löytyy ase.
Aina voi taistella.
Aina on taisteluja.tunnistan tuosta itseni ihan täysin :O
- Toivotonko?
Hei
näin viime yönä unta että suutelin tummahiuksisen miehen kanssa.
Tunsin lämpöä jota en ole tuntenut pitkään aikaan.
Taisimme tanssiakin siinä unessa.
Mitä tämä kertoo? vai kertooko mitään :)- noksu22
jos voit kertoa unestasi enemmän, voi yrittää tarkemminkin selvitellä sitä, mutta tuolla perusteella voi vain sanoa, että vaikuttaa hyvin positiiviselta unelta ja olet varmaankin tällä hetkellä tasapainossa itsesi kanssa.
- ..........
Kerta kukaan ei ole vastannut tähän tuossa alempana, niin jospa sinä saisit unta tästä hyvin sekavasta unesta:
Näin unta, että ajoin autoa ja äiti oli kyydissä. Matkan varrella pysähdyimme johonkin kauppaan vieraalla paikkakunnalla. Olin vielä auton luona, kun äiti astui kaupan ovesta sisään ja kuulin ulos piippausäänen. En välittänyt äänestä, vaan astuin sisään kauppaan samasta ovesta kuin äitini aiemmin. Olin tullut johonkin kaupan kylmähuoneeseen, jossa myyjä laitteli eläviä mustekaloja liukuhihnalta menemään myymälän puolelle. Huomatessaan minut, hän sanoi, ettei sinne olisi saanut tulla. Kohautin olkapäitäni, hymyilin ja avasin oven, josta pääsisi myymälän puoelle ja samassa alkoi varashälyyttimet soida.
Seuraavaksi kävelin pitkin myymälää väistellen mustekaloja, jotka luikertelivat lonkeroillaan pitkin kaupan lattiaa. Yhdessä vaiheessa päätin alkaa liidellä vähän maan pinnan yläpuolella, etten vahingossakaan olisi astunut mustekalan päälle. Liitely tuntui unessa todella luonnolliselta, enkä yhtään oudoksunut erikoistaitoani.
Jossain vaiheessa olimme jo äidin kanssa päässeet kaupan kassalle asti ja minä valitsin makeisia kassan luona olevasta hyllystä. Valinta tuntui vaikealta (kuten monesti myös oikeassa elämässä), mutta päädyin lopulta ottamaan jonkun makeispussin.- noksu22
"Näin unta, että ajoin autoa ja äiti oli kyydissä."
Matkalla jonnekin, ohjaamalla. Äitisi voi edustaa esim. Aitoa rakkautta, turvaa, tunnettua ja hän on sinun mukanasi. Oliko autokin tuttu auto?
"Matkan varrella pysähdyimme johonkin kauppaan vieraalla paikkakunnalla."
Eli matka pysähtyy. Tarkoitus ei ole jäädä, eikä palata takaisin vaan jatkaa eteenpäin, mutta pysähdytte. Paikka on vieras, tuntematon, jotakin uutta.
"Olin vielä auton luona, kun äiti astui kaupan ovesta sisään ja kuulin ulos piippausäänen."
Eli äitisi menee edellä, joka on aika luonnollista. Kuskilla menee yleensä kauemmin ovien lukitsemisen jne. kanssa. Piippauksesta en osaa vielä sanoa mitään.
"En välittänyt äänestä, vaan astuin sisään kauppaan samasta ovesta kuin äitini aiemmin."
Et kuitenkaan anna sen häiritä vaan jatkat, kuin suunnittelitte ja menet äitisi perään, samasta ovesta eli otat mallia.
Kauppa voi edustaa jotakin vähän tuntemattomampaa osaa sinussa, se voi olla esim. tunne, ajatus, asenne, mielipide tms.
Äitisi edustaa varmaankin absoluuttista turvaa, joten hänen kuuluukin mennä edellä tutkimaan asiaa ja sinä seisot hetken, menet sitten perässä.
Piipaus, on varmaankin jonkinlainen varoitus tai vain merkki, voi olla myös houkutin, mutta et oikeastaan juurikaan kiinnitä siihen huomiota, eli se voi edustaa asiaa, joka jää huomaamatta.
"Olin tullut johonkin kaupan kylmähuoneeseen, jossa myyjä laitteli eläviä mustekaloja liukuhihnalta menemään myymälän puolelle."
Kaupan toisessa huoneessa on kylmä ja siellä tehdään sellainen niljakas homma. Jotakin epämiellyttävää liittyy siis taloon ja siihen, mitä se edustaa. Jotakin kylmää ja kosteaa, niljakasta, kuitenkin elävää ja siksi luonnollista.
Kauppa on myös eräänlainen tehdas, koska siellä on tuotantolinja ja työntekijä.
Mietin tätä kulissia? Tuleeko liukuhihna yllättäin, vai juontuuko siihen tosielämästä juuret?
Jos se on yllättäin, sillä voi olla hieman suurempi merkitys, kuin taas jos esim. tekee työtä sellaisen edessä niin se on ns. arkea...
Mustekalat siirretään liukuhihnaa pitkin toiseen huoneeseen, jossa itse kaupanpuoli sijaitsee, elävinä.
"Huomatessaan minut, hän sanoi, ettei sinne olisi saanut tulla."
Suora kielto, mutta kuitenkaan ei varsinaista estelyä.
Tämä ei ole sinun silmillesi.
Kun ei näe, sitä ei ole.
"Kohautin olkapäitäni, hymyilin ja avasin oven, josta pääsisi myymälän puoelle ja samassa alkoi varashälyyttimet soida."
Ajattelen tämän nyt jotenkin niin, että jotakin tärkeää jää näkemättä tai sille käännetään selkä ja varashälytin on varoittamassa siitä.
Voisiko olla, että tuo myymälän tuotantotila on se todellinen asian laita ja myymälän myymälä puoli se, mitä itselle uskotellaan?
Eli eräänlainen valhe tai valheellinen kuva, jokin johon liittyy epähuomiota eli silloin se ei olisi tahallist, vaan vahingossa muotoutunut.
Seuraat vain äitiäsi, äitisi voi myös olla esimerkki.
Otat hyvin kevyesti tämän kiellon mieheltä, joka on myös yksi osa sinua.
Kiellät itseäsi, että tänne et olisi saanut tulla ja vastaat itsellesi kevyesti, olkiasi kohauttamalla, sitten seuraat itseäsi, joka meni jo edeltä :)
Yksi osa sinusta siis asustelee tässä liukuhihnahuoneessa, yksi osa matkustaa sen läpi, kun yksi osa on jo toisessa huoneessa ja sinä astut hänen luokseen hymyillen, sitten soi kellot.
Mitä sinä jätät silloin taaksesi?
Luulen, että se on se kysymys, ainakin vielä tässä vaiheessa.
"Seuraavaksi kävelin pitkin myymälää väistellen mustekaloja, jotka luikertelivat lonkeroillaan pitkin kaupan lattiaa."
Tämä liukuhihna vie mustekalat kaupan puolelle, jossa ne kuitenkin luikertelevat vapaana. Kukaan ei ole ottamassa hihnan toisessa päässä vastaan, joten ne pääsevät vapaiksi.
Väistelet niitä, etkä varmaankaan halua ollenkaan joutua kosketuksiin niiden kanssa.
Tunnetko inhoa, ärtymystä tms?
Jos et huomioi tuntevasi mitään suoranaista tunnetta, joka olisi se syy niin silloin kyseessä voi olla jonkinlainen vaisto.
Miehen työ tuolla toisessa huoneessa tuntuu hieman turhalta, kun mustekalat kuitenkin luikertelevat vapaina.
Kuitenkaan, et olisi saanut olla siellä.
"Yhdessä vaiheessa päätin alkaa liidellä vähän maan pinnan yläpuolella, etten vahingossakaan olisi astunut mustekalan päälle. Liitely tuntui unessa todella luonnolliselta, enkä yhtään oudoksunut erikoistaitoani."
Liitely on yleensä hyvä merkki ja kertoo jonkinlaisesta vapautumisesta, mutta tässä en ole siitä aivan varma. Lennät, jotta et joutuisi kosketuksiin mustekalojen kanssa.
On hyvä pitää mielessä, että mustekalat tulevat huoneesta, jossa et saisi olla ja huone on osa sinua.
Jokin itsessäsi, jonka kiellät itseltäsi aiheuttaa elämääsi "vaikeuksia" joita väistelet..
"Jossain vaiheessa olimme jo äidin kanssa päässeet kaupan kassalle asti ja minä valitsin makeisia kassan luona olevasta hyllystä. Valinta tuntui vaikealta (kuten monesti myös oikeassa elämässä), mutta päädyin lopulta ottamaan jonkun makeispussin."
Viimeiseksi jää valinta makeiden väliltä. Sokerin, hyvän, pidetyn, rakastetun välillä.
Valinta on vaikea, mutta löydät kuitenkin vastauksesi.
Unesi on hyvin vaikea tulkita ja moniselitteinen. Vaikka lopussa tehdään valintaa ja unessa jopa liidellään, silti minulle jää ehkä juuri noiden varashälyttimien takia sellainen tunne, että itse ongelma jää elämään.
Ongelmaa ei jollakin tavalla edes tiedosteta, paitsi noina niljakkaina otuksina, joita sitten väistellään.
Niihin on syy ja näit sen, mutta siellä et saisi olla?
Useinkaan kaupan takahuoneisiin ei saa mennä, joten kieltokin voi tulla suoraan tosielmämästä, mutta luulen, että sillä on silti suora ja tärkeä merkitys.
En osaa sanoa enempää. - noksu22
noksu22 kirjoitti:
"Näin unta, että ajoin autoa ja äiti oli kyydissä."
Matkalla jonnekin, ohjaamalla. Äitisi voi edustaa esim. Aitoa rakkautta, turvaa, tunnettua ja hän on sinun mukanasi. Oliko autokin tuttu auto?
"Matkan varrella pysähdyimme johonkin kauppaan vieraalla paikkakunnalla."
Eli matka pysähtyy. Tarkoitus ei ole jäädä, eikä palata takaisin vaan jatkaa eteenpäin, mutta pysähdytte. Paikka on vieras, tuntematon, jotakin uutta.
"Olin vielä auton luona, kun äiti astui kaupan ovesta sisään ja kuulin ulos piippausäänen."
Eli äitisi menee edellä, joka on aika luonnollista. Kuskilla menee yleensä kauemmin ovien lukitsemisen jne. kanssa. Piippauksesta en osaa vielä sanoa mitään.
"En välittänyt äänestä, vaan astuin sisään kauppaan samasta ovesta kuin äitini aiemmin."
Et kuitenkaan anna sen häiritä vaan jatkat, kuin suunnittelitte ja menet äitisi perään, samasta ovesta eli otat mallia.
Kauppa voi edustaa jotakin vähän tuntemattomampaa osaa sinussa, se voi olla esim. tunne, ajatus, asenne, mielipide tms.
Äitisi edustaa varmaankin absoluuttista turvaa, joten hänen kuuluukin mennä edellä tutkimaan asiaa ja sinä seisot hetken, menet sitten perässä.
Piipaus, on varmaankin jonkinlainen varoitus tai vain merkki, voi olla myös houkutin, mutta et oikeastaan juurikaan kiinnitä siihen huomiota, eli se voi edustaa asiaa, joka jää huomaamatta.
"Olin tullut johonkin kaupan kylmähuoneeseen, jossa myyjä laitteli eläviä mustekaloja liukuhihnalta menemään myymälän puolelle."
Kaupan toisessa huoneessa on kylmä ja siellä tehdään sellainen niljakas homma. Jotakin epämiellyttävää liittyy siis taloon ja siihen, mitä se edustaa. Jotakin kylmää ja kosteaa, niljakasta, kuitenkin elävää ja siksi luonnollista.
Kauppa on myös eräänlainen tehdas, koska siellä on tuotantolinja ja työntekijä.
Mietin tätä kulissia? Tuleeko liukuhihna yllättäin, vai juontuuko siihen tosielämästä juuret?
Jos se on yllättäin, sillä voi olla hieman suurempi merkitys, kuin taas jos esim. tekee työtä sellaisen edessä niin se on ns. arkea...
Mustekalat siirretään liukuhihnaa pitkin toiseen huoneeseen, jossa itse kaupanpuoli sijaitsee, elävinä.
"Huomatessaan minut, hän sanoi, ettei sinne olisi saanut tulla."
Suora kielto, mutta kuitenkaan ei varsinaista estelyä.
Tämä ei ole sinun silmillesi.
Kun ei näe, sitä ei ole.
"Kohautin olkapäitäni, hymyilin ja avasin oven, josta pääsisi myymälän puoelle ja samassa alkoi varashälyyttimet soida."
Ajattelen tämän nyt jotenkin niin, että jotakin tärkeää jää näkemättä tai sille käännetään selkä ja varashälytin on varoittamassa siitä.
Voisiko olla, että tuo myymälän tuotantotila on se todellinen asian laita ja myymälän myymälä puoli se, mitä itselle uskotellaan?
Eli eräänlainen valhe tai valheellinen kuva, jokin johon liittyy epähuomiota eli silloin se ei olisi tahallist, vaan vahingossa muotoutunut.
Seuraat vain äitiäsi, äitisi voi myös olla esimerkki.
Otat hyvin kevyesti tämän kiellon mieheltä, joka on myös yksi osa sinua.
Kiellät itseäsi, että tänne et olisi saanut tulla ja vastaat itsellesi kevyesti, olkiasi kohauttamalla, sitten seuraat itseäsi, joka meni jo edeltä :)
Yksi osa sinusta siis asustelee tässä liukuhihnahuoneessa, yksi osa matkustaa sen läpi, kun yksi osa on jo toisessa huoneessa ja sinä astut hänen luokseen hymyillen, sitten soi kellot.
Mitä sinä jätät silloin taaksesi?
Luulen, että se on se kysymys, ainakin vielä tässä vaiheessa.
"Seuraavaksi kävelin pitkin myymälää väistellen mustekaloja, jotka luikertelivat lonkeroillaan pitkin kaupan lattiaa."
Tämä liukuhihna vie mustekalat kaupan puolelle, jossa ne kuitenkin luikertelevat vapaana. Kukaan ei ole ottamassa hihnan toisessa päässä vastaan, joten ne pääsevät vapaiksi.
Väistelet niitä, etkä varmaankaan halua ollenkaan joutua kosketuksiin niiden kanssa.
Tunnetko inhoa, ärtymystä tms?
Jos et huomioi tuntevasi mitään suoranaista tunnetta, joka olisi se syy niin silloin kyseessä voi olla jonkinlainen vaisto.
Miehen työ tuolla toisessa huoneessa tuntuu hieman turhalta, kun mustekalat kuitenkin luikertelevat vapaina.
Kuitenkaan, et olisi saanut olla siellä.
"Yhdessä vaiheessa päätin alkaa liidellä vähän maan pinnan yläpuolella, etten vahingossakaan olisi astunut mustekalan päälle. Liitely tuntui unessa todella luonnolliselta, enkä yhtään oudoksunut erikoistaitoani."
Liitely on yleensä hyvä merkki ja kertoo jonkinlaisesta vapautumisesta, mutta tässä en ole siitä aivan varma. Lennät, jotta et joutuisi kosketuksiin mustekalojen kanssa.
On hyvä pitää mielessä, että mustekalat tulevat huoneesta, jossa et saisi olla ja huone on osa sinua.
Jokin itsessäsi, jonka kiellät itseltäsi aiheuttaa elämääsi "vaikeuksia" joita väistelet..
"Jossain vaiheessa olimme jo äidin kanssa päässeet kaupan kassalle asti ja minä valitsin makeisia kassan luona olevasta hyllystä. Valinta tuntui vaikealta (kuten monesti myös oikeassa elämässä), mutta päädyin lopulta ottamaan jonkun makeispussin."
Viimeiseksi jää valinta makeiden väliltä. Sokerin, hyvän, pidetyn, rakastetun välillä.
Valinta on vaikea, mutta löydät kuitenkin vastauksesi.
Unesi on hyvin vaikea tulkita ja moniselitteinen. Vaikka lopussa tehdään valintaa ja unessa jopa liidellään, silti minulle jää ehkä juuri noiden varashälyttimien takia sellainen tunne, että itse ongelma jää elämään.
Ongelmaa ei jollakin tavalla edes tiedosteta, paitsi noina niljakkaina otuksina, joita sitten väistellään.
Niihin on syy ja näit sen, mutta siellä et saisi olla?
Useinkaan kaupan takahuoneisiin ei saa mennä, joten kieltokin voi tulla suoraan tosielmämästä, mutta luulen, että sillä on silti suora ja tärkeä merkitys.
En osaa sanoa enempää.Viitteet matkasta tuossa alussa, voivat viitata siihen että tämä on vain yksi ongelmista, jotka voivat haitata matkan mukavaa sujumista.
Tai yksi osa, jotakin ongelmaa.
Tai sitten voit olla sellaisessa elämäntilanteessa.
Tullut jostakin, jäänyt johonkin, mutta tarkoitus olisi vielä jatkaa?
Silloin se vain kuvastaisi tilannettasi ja vihjaisi voimakkaasti kyseessä olevan juuri tämän hetkinen ongelmasi, mahdollisesti tiedostettu. - .........
noksu22 kirjoitti:
Viitteet matkasta tuossa alussa, voivat viitata siihen että tämä on vain yksi ongelmista, jotka voivat haitata matkan mukavaa sujumista.
Tai yksi osa, jotakin ongelmaa.
Tai sitten voit olla sellaisessa elämäntilanteessa.
Tullut jostakin, jäänyt johonkin, mutta tarkoitus olisi vielä jatkaa?
Silloin se vain kuvastaisi tilannettasi ja vihjaisi voimakkaasti kyseessä olevan juuri tämän hetkinen ongelmasi, mahdollisesti tiedostettu.Kiitos oivallisesta tulkinnasta. Itselleni ei olisi tullut mieleenkään pohtia asioita tuollaisista näkökulmista.
Huomautuksena muuten, että kaupan kylmähuoneen työntekijä oli nainen eikä mies, mutta lieneekö sillä edes väliä? Lisäksi kaupan kylmähuone tuli vastaan heti kun astuimme sisälle kauppaan, eli menimme äidin kanssa vahingossa väärästä ovesta. Tuon hymynkin ajattelin itse niin, että se oli sellainen "Anteeksi, mokasin ja erehdyin ovesta" -hymy.
Kiitos kuitenkin vielä kerran! - noksu22
......... kirjoitti:
Kiitos oivallisesta tulkinnasta. Itselleni ei olisi tullut mieleenkään pohtia asioita tuollaisista näkökulmista.
Huomautuksena muuten, että kaupan kylmähuoneen työntekijä oli nainen eikä mies, mutta lieneekö sillä edes väliä? Lisäksi kaupan kylmähuone tuli vastaan heti kun astuimme sisälle kauppaan, eli menimme äidin kanssa vahingossa väärästä ovesta. Tuon hymynkin ajattelin itse niin, että se oli sellainen "Anteeksi, mokasin ja erehdyin ovesta" -hymy.
Kiitos kuitenkin vielä kerran!En usko, että sukupuolella on tuossa unessa juurikaan merkitystä?
Paitsi, ehkä silloin jos yleensäkin vetää hirvittävän suuren eron miesten ja naisten välille, jotain eroa silloin voi löytää.
Mitä tarkoittaa uni jossa juoksen ja lujaa ,välillä katsoin taakaseni ja taas juoksin.
- Noksu22
En usko, että voin tulkita unesta vain yhtä asiaa, koska kaikki liittyy kaikkeen.
Mutta pääsääntöisesti juokseminen on pakenemista, varsinkin, kun noin taakse vilkuillaan.
- Virgann
Olen viimeaikoina nähnyt seuraavankaltaisia unia:
Uni 1.
Olen talossa, joka on hämärä ja antiikkinen, todella kaunis ja tyylikäs. Talon katot ovat korkeita, ja tämä huone jossa on vihreä, turvonnut puupöytä jonka äärellä istun, on kovin pölyinen ja silti lämmin. Istun siis pöydän äärellä, harmaa viltti päälläni ja poltan kynttilää käsissäni (taisi olla valkoinen). Siihen vierelleni ilmestyy mies, joka vannoo rakkauttaan minulle ja pyytää saada suudella minua. Yllättyneenä epäröin, sillä yhtäkkiä pesen hampaitani jollain kokkareisella tahnalla enkä halua, että tämä mies saisi inhontunteita suutani kohtaan, annan luvan tämän antaa pusun poskelle. Hän antaa sen, mutta yritti suukotella vielä enemmän alkuun päästyään, käännän päätäni pois ja jatkan hampaiden pesua. Oloni oli todella rakastettu, mutta olin epävarma miehen suhteen ja omista tunteistani, että haluanko antaa toiveita sillä jos minua ei kiinnostakaan.. Silti halusin, että mies ei menisi pois. Heräsin. Tunnelma oli tiivis ja lämmin.
Seuraavana yönä nähty uni 2.
Olen markkinoilla, ympärilläni on jonkin verran ihmisiä jotka tunnistin, mutta en osannut nimetä. Edelleen on hämärää, utuinen tunnelma ja vanhanaikaiset kojut notkuvat hienoja hattuja ja muita asusteita. Olen siellä seurassa, yksi ihmisistä joiden kanssa olen on tuo viimeöinen herra, erinäköisenä mutta tunnistin hänet samaksi. Kävelimme käsikkäin, hän irtaantui minusta ja meni yhden kojun luokse. Menin perässä, ja siellä myytiin kauniita, mustia naisten pitkävartisia saappaita ja hän keskusteli myyjän kanssa hinnoista. Mies kysyi minulta kun saavuin hänen vierelleen, että mikä on kengän numeroni ja sanoin mikä se on, kengät kaikki olivat liian pieniä mutta myyjän kanssa kuulemma sovittiin, että niitä voi halutessa suurentaa (?). "Seuralaiseni" kysyi tykkäänkö niistä kengistä, ja samalla teki kaupat niistä vastusteluistani huolimatta. Kengät olivat hyvin kalliit, inhosin tunnetta joka minut valtasi että näinkö minulle osoitetaan rakkautta kun itse en tiedä, tunnenko samoin vai en. Mies oli kärttyisä minua kohtaan koska hän väkisin osti ne kengät minulle ja en halunnut ottaa vastaan niitä, minua ahdisti mutta samalla ajattelin, että minua rakastetaan.. Miten ihana tunne ja silti niin väärä.. Unessa olimme kuin onnellisin pari, mies oli todella rakastunut minuun mutta itse olin pidättyväinen, jälleen vaikka olisin halunnut antaa tunteiden viedä mutta en silti halunnut (?) Heräsin onnellisena ja hämmentyneenä, tunnelma unessa oli kaikkiaan rauhanomainen ja seesteinen.
Ja sitä seuraavana yönä nähty uni 3.
Mies unessa, taas. En muista ympäristöä, muistan vain miehen ja hellyyden. Tämä oli sama mies kuten aiemmissakin unissa, muistaakseni istuin bussissa tai junassa matkalla jonnekin mies mielessäni. Oli talvi, paljon lunta. Yhtäkkiä olin samassa talossa kuten ensimmäisessä unessani ja joku varjosti minua vaikka olin yksin, en ollut yksin. Unessa tiesin varjon olevan tämä mies. Muistan vain, kuinka me halattiin kerran ja lämpimät tunnelmat.
______
Näihin jos osaisit jotain kommenttia heittää, olisin kovin iloinen. Olen hämmentynyt näistä, en osaa tulkita näitä ja yhdistää näitä oikein mihinkään tai keneenkään todelliseen ihmiseen.. Ehkä on olemassa joku mies, mutta se että nämä liittyisivät juuri häneen.. En tiedä, todella ystävällistä jos jaksat lukea nämä ja tulkita!- Noksu22
"Olen talossa, joka on hämärä ja antiikkinen, todella kaunis ja tyylikäs"
Voi viitata asiaan, joka on ollut hyvin kauan. Sellainen, mihin on voinut tottua ja joka on voinut kehittyä.
"Talon katot ovat korkeita, ja tämä huone jossa on vihreä, turvonnut puupöytä jonka äärellä istun, on kovin pölyinen ja silti lämmin."
On erikoista, että puupöytä on turvonnut. Ikäänkuin se olisi saanut kosteutta? Pölynyt, käyttämätön, mutta lämmin. Vihreä on hyvin luonnollinen väri.
Katot ovat korkealla, joka tekee tilasta avaran ja näin ollen ajattelen huoneen edustavan jotakin sellaista asiaa sisälläsi, joka ei ole kovin ahdasmielinen, eikä hirvittävän ahdistava vaan ehkä pikemminkin ehkä lohduttava? suojeleva? turvallinen?
Siellä on pöytä, joka on turvonnut eli "kasvanut", mutta pölyinen eli "unohtunut" tai käyttämätön. Jokin asia asian sisällä, jonka äärellä istut, huomaat vasta nyt.
"Istun siis pöydän äärellä, harmaa viltti päälläni ja poltan kynttilää käsissäni (taisi olla valkoinen)."
Viltti on lämmittämässä sinua ja käsissäsi on kynttilä, ajattelen, että sinulla ei ole tarvetta liikkua ainakaan vielä mihinkään. Onko kynttilä sellainen, josta olisi mahdollista tipahtaa steariinia käsillesi? Silloin kynttilä voisi edustaa jonkinlaista rauhaa, joka pakottaa sinut olemaan aloillasi.
Kynttilän koen hyvin positiivisena asiana. Se voi olla se, minkä valossa tarkkailet asiaa. Jokin joka vavahduttaa tilanteeseen. Näyttää suuntaa. Opastaa.
Valkoinen on ikäänkuin väritön väri, siinä ei ole ollenkaan pigmenttejä. Valkoinen heijastaa parhaiten valoa.
"Siihen vierelleni ilmestyy mies, joka vannoo rakkauttaan minulle ja pyytää saada suudella minua."
Huoneesi sisällä, jokin tarkkailee myös sinua. Jokin vannoo rakastavansa ja näin todistelee asiaa ja pyytää saada suudella.
Ikään kuin olisit sulkenu tämän itsesi ulkopuolelle ja on siksi hieman, vain hieman, negatiivisempi säväys tähän uneen.
Minusta tässä on hieman sellainen melankolinen sävy. Ikäänkuin vähän vaitonainen. Hiljainen.
"Yllättyneenä epäröin, sillä yhtäkkiä pesen hampaitani jollain kokkareisella tahnalla enkä halua, että tämä mies saisi inhontunteita suutani kohtaan, annan luvan tämän antaa pusun poskelle."
Epäröit ja yllätyt epäröinnistäsi, miksi kieltää suudelma? hyväily? lohtu? yleensäkin rakkaus`?
Koska henki voi haista.
Peset hampaasi ja annat luvan antaa pusun poskelle, ikäänkuin vieläkin epäröisit itseäsi. Jonkinlaista riittämättömyyttä asiaan voi liittyä.
Tämä on hieman vaikea tämä sinun unesi, en oikein tiedä..
"Hän antaa sen, mutta yritti suukotella vielä enemmän alkuun päästyään, käännän päätäni pois ja jatkan hampaiden pesua."
Pelätä, että olisi likainen voi merkitä pelkoa jostain tehdystä vääryydestä tai, jokin asia joka tekisi huonommaksi..
Tuo puinen unohdettu pöytä? ehkä jokin vanha asia, joka on pölyttynyt, nyt turvonneena painaakin mieltäsi ja saa sinut pelkäämään.
Rakkaus haluaisi yhä suukotella, mutta käännät pääsi pois ja peset hampaitasi lisää
Tämä voi myös kertoa häpeästä
"Oloni oli todella rakastettu, mutta olin epävarma miehen suhteen ja omista tunteistani, että haluanko antaa toiveita sillä jos minua ei kiinnostakaan.."
Lika voi olla häpeä epävarmuudesta tai syy olla antamatta rakkautta.
Hampaiden peseminen ja epävarmuus omista tunteista voivat merkitä aikalailla samaa asiaa, tai syytä ja seurausta.
"Silti halusin, että mies ei menisi pois."
Tämä mies edustaa mielestäni hyvin positiivista ja tärkeää asiaa, ehkä yksinkertaisuudessa rakkautta.
Tarkoitan sellaista sinun omaa rakkauttasi.
Jos pelkäisit suoranaisesti miestä, voisin kuvitella, että pelkäät esim. rakastua tai yleensäkin rakkautta, saada rakkautta
Mutta sen sijaan pelkäät, että et olekaan varma tunteistasi rakkautta kohtaan ja suusi on likainen, joka aiheuttaa sen, että rakkaus pakenee tavallaan pois kokonaisuudesta ja seuraa sinua, anelee, pyytää ja vannoo
Mies on myös eräänlainen totuus
lika suussasi valhe
peseminen yritys totuuteen
kaunis kulissi, pölyttynyt pöytä rikkoo kokonaisuuden
kynttilänvalo käsissäsi, suunta käsissäsi, mies edessäsi, suudelma ja ahdistus
Tämä on varmasti vaikea asia selvittää itselle, mutta juuri siksi nämä unet tulevat.
Kaikki tarvitsevat rakkauden ilman pelkoa.
"Olen markkinoilla, ympärilläni on jonkin verran ihmisiä jotka tunnistin, mutta en osannut nimetä. Edelleen on hämärää, utuinen tunnelma ja vanhanaikaiset kojut notkuvat hienoja hattuja ja muita asusteita"
Markkinat ovat jo itsessään hyvin vanha tapahtuma, kuin myös vanhanaikaiset kojut viestivät jälleen, että kyseessä on asia pitemmältä ajalta. Hatut ja asusteet, mahdollisia piilopaikkoja. Tuttuja ihmisiä, kuitenkin ilman nimeä, kasvoja, tapahtumia, muistoja..
"Olen siellä seurassa, yksi ihmisistä joiden kanssa olen on tuo viimeöinen herra, erinäköisenä mutta tunnistin hänet samaksi."
Totuus kulkee luonasi, Rakkaus ei hellitä. On myös muita vaihtoehtoja, mutta tunnut kiinnittäväsi häneen eniten huomiotasi. Hän on huomionarvoinen, eräänlainen enkeli.
Minä ainakin pidän miehestä jo nyt.
"Kävelimme käsikkäin, hän irtaantui minusta ja meni yhden kojun luokse. Menin perässä, ja siellä myytiin kauniita, mustia naisten pitkävartisia saappaita ja hän keskusteli myyjän kanssa hinnoista."
Nyt mies on jo kiinnittynyt sinuun, mutta yllättäin päästää kädestäsi irti. Hän siirtyy kojuista yhden kojun luokse, koska näkee jotakin mielenkiintoista.
Jalkineita, helpottaakseen kulkuasi, millä hinnalla?
"Mies kysyi minulta kun saavuin hänen vierelleen, että mikä on kengän numeroni ja sanoin mikä se on, kengät kaikki olivat liian pieniä mutta myyjän kanssa kuulemma sovittiin, että niitä voi halutessa suurentaa (?)."
Nämä mitä näette, eivät sovi sinulle. Myyjä lupaa suurentaa kenkiä sopiviksi.
Mies haluaa ostaa sinulle jalkineet, saappaat. Suojaamaat kylmältä, märältä ja auttamaan matkan teossa.
On hyvä kiinnittää huomiota ja miettiä, miksi juuri jalkineet, miksi ei vaikka hattu.
Jokin asia on liian pieni, mutta se voitaisiin suurentaa sopivaksi.
Jokin asia ei sovi, mutta se voitaisiin tehdä sopivaksi.
Matka voi olla vaikea, mutta se voitaisiin tehdä helpommaksi.
""Seuralaiseni" kysyi tykkäänkö niistä kengistä, ja samalla teki kaupat niistä vastusteluistani huolimatta."
Seuralaisesi siis tietää, että pidät niistä.
Ongelma alkaa jälleen, kun pitäisi ottaa vastaan.
Voiko olla mahdollista, että sinun olisi esim. vaikea rakastaa itseäsi?
"Kengät olivat hyvin kalliit, inhosin tunnetta joka minut valtasi että näinkö minulle osoitetaan rakkautta kun itse en tiedä, tunnenko samoin vai en."
Rakkaus yrittää luoksesi eritietä.
Tässä on hyvin paljon sama kaava, kuin edellisessä unessa, tosin erilaiset kulissit ja hieman erilainen suhtautuminen.
Ikäänkuin ensimmäisen unesi jälkeen, mies olisi päässyt hieman lähemmäksi sinua (käsikkäin)
"Mies oli kärttyisä minua kohtaan koska hän väkisin osti ne kengät minulle ja en halunnut ottaa vastaan niitä, minua ahdisti mutta samalla ajattelin, että minua rakastetaan."
Mies oli ostanut nyt jotain, mitä ei voisi itse käyttää (naisten kengät) ja maksoi niistä paljon. Hän ei tekisi kengillä mitään ja voi olla kärttyisä, koska ne jäisivät muuten käyttämättä.
"Miten ihana tunne ja silti niin väärä.. Unessa olimme kuin onnellisin pari, mies oli todella rakastunut minuun mutta itse olin pidättyväinen, jälleen vaikka olisin halunnut antaa tunteiden viedä mutta en silti halunnut"
En usko, että mies edustaa ketään oikeassa elämässäsi vaan nimenomaan jotakin tarpeellista sisälläsi, jonka kanssa sinun tulisi olla sopusoinnussa. Mies vannoo rakkauttaan, haluaa suudella, haluaa antaa ja tehdä sinut onnelliseksi, sinä et tiedä haluatko tulla niin paljon rakastetuksi (pelkäät, että et itse voikaan rakastaa samalla tavalla), etkä halua oikein ottaa mitään vastaan.
On siis olemassa ristiriita, jota unesi kautta selvittelet.
Toisaalta haluat, toisaalta en.
Minä en tiedä, miten asian voisi selvittää. Onko jotakin piilossa taustalla, joka olisi hyvä tiedostaa / muistaa, kun on kyse vanhasta?
Riittääkö pelkkä hyväksyntä?
En tiedä, joka tapauksessa, mies on kärsivällinen, ei liian nöyrä ja määrätietoinen, hän yksinkertaisesti haluaa rakastaa sinua ylikaiken, vaikka vastarakkauden saaminen olisi vaikeaa.
"Mies unessa, taas. En muista ympäristöä, muistan vain miehen ja hellyyden. Tämä oli sama mies kuten aiemmissakin unissa, muistaakseni istuin bussissa tai junassa matkalla jonnekin mies mielessäni. Oli talvi, paljon lunta. Yhtäkkiä olin samassa talossa kuten ensimmäisessä unessani ja joku varjosti minua vaikka olin yksin, en ollut yksin. Unessa tiesin varjon olevan tämä mies. Muistan vain, kuinka me halattiin kerran ja lämpimät tunnelmat."
Unesi ovat omalla tavallaan hirvittävän jännittäviä, vaikka varmasti rauhallisia.
Luulen, että et voi edes välttyä tämän unen selviämiseltä vaikka haluaisitkin. Tuo mies on niin sinnikäs, hän ei anna periksi. Hän on nyt päättänyt, että sinun pitää asia hyväksyä. - Virgann
Noksu22 kirjoitti:
"Olen talossa, joka on hämärä ja antiikkinen, todella kaunis ja tyylikäs"
Voi viitata asiaan, joka on ollut hyvin kauan. Sellainen, mihin on voinut tottua ja joka on voinut kehittyä.
"Talon katot ovat korkeita, ja tämä huone jossa on vihreä, turvonnut puupöytä jonka äärellä istun, on kovin pölyinen ja silti lämmin."
On erikoista, että puupöytä on turvonnut. Ikäänkuin se olisi saanut kosteutta? Pölynyt, käyttämätön, mutta lämmin. Vihreä on hyvin luonnollinen väri.
Katot ovat korkealla, joka tekee tilasta avaran ja näin ollen ajattelen huoneen edustavan jotakin sellaista asiaa sisälläsi, joka ei ole kovin ahdasmielinen, eikä hirvittävän ahdistava vaan ehkä pikemminkin ehkä lohduttava? suojeleva? turvallinen?
Siellä on pöytä, joka on turvonnut eli "kasvanut", mutta pölyinen eli "unohtunut" tai käyttämätön. Jokin asia asian sisällä, jonka äärellä istut, huomaat vasta nyt.
"Istun siis pöydän äärellä, harmaa viltti päälläni ja poltan kynttilää käsissäni (taisi olla valkoinen)."
Viltti on lämmittämässä sinua ja käsissäsi on kynttilä, ajattelen, että sinulla ei ole tarvetta liikkua ainakaan vielä mihinkään. Onko kynttilä sellainen, josta olisi mahdollista tipahtaa steariinia käsillesi? Silloin kynttilä voisi edustaa jonkinlaista rauhaa, joka pakottaa sinut olemaan aloillasi.
Kynttilän koen hyvin positiivisena asiana. Se voi olla se, minkä valossa tarkkailet asiaa. Jokin joka vavahduttaa tilanteeseen. Näyttää suuntaa. Opastaa.
Valkoinen on ikäänkuin väritön väri, siinä ei ole ollenkaan pigmenttejä. Valkoinen heijastaa parhaiten valoa.
"Siihen vierelleni ilmestyy mies, joka vannoo rakkauttaan minulle ja pyytää saada suudella minua."
Huoneesi sisällä, jokin tarkkailee myös sinua. Jokin vannoo rakastavansa ja näin todistelee asiaa ja pyytää saada suudella.
Ikään kuin olisit sulkenu tämän itsesi ulkopuolelle ja on siksi hieman, vain hieman, negatiivisempi säväys tähän uneen.
Minusta tässä on hieman sellainen melankolinen sävy. Ikäänkuin vähän vaitonainen. Hiljainen.
"Yllättyneenä epäröin, sillä yhtäkkiä pesen hampaitani jollain kokkareisella tahnalla enkä halua, että tämä mies saisi inhontunteita suutani kohtaan, annan luvan tämän antaa pusun poskelle."
Epäröit ja yllätyt epäröinnistäsi, miksi kieltää suudelma? hyväily? lohtu? yleensäkin rakkaus`?
Koska henki voi haista.
Peset hampaasi ja annat luvan antaa pusun poskelle, ikäänkuin vieläkin epäröisit itseäsi. Jonkinlaista riittämättömyyttä asiaan voi liittyä.
Tämä on hieman vaikea tämä sinun unesi, en oikein tiedä..
"Hän antaa sen, mutta yritti suukotella vielä enemmän alkuun päästyään, käännän päätäni pois ja jatkan hampaiden pesua."
Pelätä, että olisi likainen voi merkitä pelkoa jostain tehdystä vääryydestä tai, jokin asia joka tekisi huonommaksi..
Tuo puinen unohdettu pöytä? ehkä jokin vanha asia, joka on pölyttynyt, nyt turvonneena painaakin mieltäsi ja saa sinut pelkäämään.
Rakkaus haluaisi yhä suukotella, mutta käännät pääsi pois ja peset hampaitasi lisää
Tämä voi myös kertoa häpeästä
"Oloni oli todella rakastettu, mutta olin epävarma miehen suhteen ja omista tunteistani, että haluanko antaa toiveita sillä jos minua ei kiinnostakaan.."
Lika voi olla häpeä epävarmuudesta tai syy olla antamatta rakkautta.
Hampaiden peseminen ja epävarmuus omista tunteista voivat merkitä aikalailla samaa asiaa, tai syytä ja seurausta.
"Silti halusin, että mies ei menisi pois."
Tämä mies edustaa mielestäni hyvin positiivista ja tärkeää asiaa, ehkä yksinkertaisuudessa rakkautta.
Tarkoitan sellaista sinun omaa rakkauttasi.
Jos pelkäisit suoranaisesti miestä, voisin kuvitella, että pelkäät esim. rakastua tai yleensäkin rakkautta, saada rakkautta
Mutta sen sijaan pelkäät, että et olekaan varma tunteistasi rakkautta kohtaan ja suusi on likainen, joka aiheuttaa sen, että rakkaus pakenee tavallaan pois kokonaisuudesta ja seuraa sinua, anelee, pyytää ja vannoo
Mies on myös eräänlainen totuus
lika suussasi valhe
peseminen yritys totuuteen
kaunis kulissi, pölyttynyt pöytä rikkoo kokonaisuuden
kynttilänvalo käsissäsi, suunta käsissäsi, mies edessäsi, suudelma ja ahdistus
Tämä on varmasti vaikea asia selvittää itselle, mutta juuri siksi nämä unet tulevat.
Kaikki tarvitsevat rakkauden ilman pelkoa.
"Olen markkinoilla, ympärilläni on jonkin verran ihmisiä jotka tunnistin, mutta en osannut nimetä. Edelleen on hämärää, utuinen tunnelma ja vanhanaikaiset kojut notkuvat hienoja hattuja ja muita asusteita"
Markkinat ovat jo itsessään hyvin vanha tapahtuma, kuin myös vanhanaikaiset kojut viestivät jälleen, että kyseessä on asia pitemmältä ajalta. Hatut ja asusteet, mahdollisia piilopaikkoja. Tuttuja ihmisiä, kuitenkin ilman nimeä, kasvoja, tapahtumia, muistoja..
"Olen siellä seurassa, yksi ihmisistä joiden kanssa olen on tuo viimeöinen herra, erinäköisenä mutta tunnistin hänet samaksi."
Totuus kulkee luonasi, Rakkaus ei hellitä. On myös muita vaihtoehtoja, mutta tunnut kiinnittäväsi häneen eniten huomiotasi. Hän on huomionarvoinen, eräänlainen enkeli.
Minä ainakin pidän miehestä jo nyt.
"Kävelimme käsikkäin, hän irtaantui minusta ja meni yhden kojun luokse. Menin perässä, ja siellä myytiin kauniita, mustia naisten pitkävartisia saappaita ja hän keskusteli myyjän kanssa hinnoista."
Nyt mies on jo kiinnittynyt sinuun, mutta yllättäin päästää kädestäsi irti. Hän siirtyy kojuista yhden kojun luokse, koska näkee jotakin mielenkiintoista.
Jalkineita, helpottaakseen kulkuasi, millä hinnalla?
"Mies kysyi minulta kun saavuin hänen vierelleen, että mikä on kengän numeroni ja sanoin mikä se on, kengät kaikki olivat liian pieniä mutta myyjän kanssa kuulemma sovittiin, että niitä voi halutessa suurentaa (?)."
Nämä mitä näette, eivät sovi sinulle. Myyjä lupaa suurentaa kenkiä sopiviksi.
Mies haluaa ostaa sinulle jalkineet, saappaat. Suojaamaat kylmältä, märältä ja auttamaan matkan teossa.
On hyvä kiinnittää huomiota ja miettiä, miksi juuri jalkineet, miksi ei vaikka hattu.
Jokin asia on liian pieni, mutta se voitaisiin suurentaa sopivaksi.
Jokin asia ei sovi, mutta se voitaisiin tehdä sopivaksi.
Matka voi olla vaikea, mutta se voitaisiin tehdä helpommaksi.
""Seuralaiseni" kysyi tykkäänkö niistä kengistä, ja samalla teki kaupat niistä vastusteluistani huolimatta."
Seuralaisesi siis tietää, että pidät niistä.
Ongelma alkaa jälleen, kun pitäisi ottaa vastaan.
Voiko olla mahdollista, että sinun olisi esim. vaikea rakastaa itseäsi?
"Kengät olivat hyvin kalliit, inhosin tunnetta joka minut valtasi että näinkö minulle osoitetaan rakkautta kun itse en tiedä, tunnenko samoin vai en."
Rakkaus yrittää luoksesi eritietä.
Tässä on hyvin paljon sama kaava, kuin edellisessä unessa, tosin erilaiset kulissit ja hieman erilainen suhtautuminen.
Ikäänkuin ensimmäisen unesi jälkeen, mies olisi päässyt hieman lähemmäksi sinua (käsikkäin)
"Mies oli kärttyisä minua kohtaan koska hän väkisin osti ne kengät minulle ja en halunnut ottaa vastaan niitä, minua ahdisti mutta samalla ajattelin, että minua rakastetaan."
Mies oli ostanut nyt jotain, mitä ei voisi itse käyttää (naisten kengät) ja maksoi niistä paljon. Hän ei tekisi kengillä mitään ja voi olla kärttyisä, koska ne jäisivät muuten käyttämättä.
"Miten ihana tunne ja silti niin väärä.. Unessa olimme kuin onnellisin pari, mies oli todella rakastunut minuun mutta itse olin pidättyväinen, jälleen vaikka olisin halunnut antaa tunteiden viedä mutta en silti halunnut"
En usko, että mies edustaa ketään oikeassa elämässäsi vaan nimenomaan jotakin tarpeellista sisälläsi, jonka kanssa sinun tulisi olla sopusoinnussa. Mies vannoo rakkauttaan, haluaa suudella, haluaa antaa ja tehdä sinut onnelliseksi, sinä et tiedä haluatko tulla niin paljon rakastetuksi (pelkäät, että et itse voikaan rakastaa samalla tavalla), etkä halua oikein ottaa mitään vastaan.
On siis olemassa ristiriita, jota unesi kautta selvittelet.
Toisaalta haluat, toisaalta en.
Minä en tiedä, miten asian voisi selvittää. Onko jotakin piilossa taustalla, joka olisi hyvä tiedostaa / muistaa, kun on kyse vanhasta?
Riittääkö pelkkä hyväksyntä?
En tiedä, joka tapauksessa, mies on kärsivällinen, ei liian nöyrä ja määrätietoinen, hän yksinkertaisesti haluaa rakastaa sinua ylikaiken, vaikka vastarakkauden saaminen olisi vaikeaa.
"Mies unessa, taas. En muista ympäristöä, muistan vain miehen ja hellyyden. Tämä oli sama mies kuten aiemmissakin unissa, muistaakseni istuin bussissa tai junassa matkalla jonnekin mies mielessäni. Oli talvi, paljon lunta. Yhtäkkiä olin samassa talossa kuten ensimmäisessä unessani ja joku varjosti minua vaikka olin yksin, en ollut yksin. Unessa tiesin varjon olevan tämä mies. Muistan vain, kuinka me halattiin kerran ja lämpimät tunnelmat."
Unesi ovat omalla tavallaan hirvittävän jännittäviä, vaikka varmasti rauhallisia.
Luulen, että et voi edes välttyä tämän unen selviämiseltä vaikka haluaisitkin. Tuo mies on niin sinnikäs, hän ei anna periksi. Hän on nyt päättänyt, että sinun pitää asia hyväksyä.Kiitos kun ainakin yritit tulkita untani, jonkin verran avasi tämän tarkoitusta. Aika sekavat ne ovat olleet vaikka olet ihan oikeassa siinä, että nämä ovat olleet aina rauhallisia ja seesteisiä unia. Kiitos!
- tyby92
Moi.
Mua on jäänyt vaivaan edellis yön uni. Siinä tapahtu sillai että mun entinen ns. "koulukaveri" jota inhoan ylikaiken niin tuli uhkailemaan mua että se hakkaa mut. Samalla se puhu jotain mun äidistä että kai se on kotona tai jotai. Tapahtuma paikkana oli mun lapsuudenkoti josta muutettii vuosi sitten pois. Tää uni on mietityttäny aika paljon. Olis kiva jos saisin jotain selkoo.- noksu22
Voitko laittaa unesi kokonaisuutena, kuin muistat sen?
En oikeastaan muuten pysty tulkitsemaan sitä.
Jos tunnistat oikeassa elämässäsi tämmöistä uhkaa tai pelkoa, niin se voi olla suora pelko?
Mutta yleensä unet ovat paljon muutakin, ne vain pukeutuvat aika suoriin vaatteisiin.
Lapsuudenkoti viittaa asiaan, joka on ollut niin jo pidempään. Olette aika piakkoin muuttanut sieltä, joten uni voisi olla esim. turvattomuudentunnetta, jota siitä syntyy.
Tavallaan, kun vihaat jotakuta (vaikka syy olisi hirveän hyvä) tämä oma vihasi "hakkaa" sinua. Viha on aina kuluttava ja tunteista väkivaltaisin, jonka juuret ovat aina pelossa.
Vihasta on aina hyvä selvittää, mikä on pelko sen sisällä ja sitä kautta päästää pelosta irti.
Pelko ei hyödytä mitään ja viha on sen äärimuoto.
Se voi olla meissä eräänlainen suojeluvaisto, mutta vihastunutkaan ihminen ei tee hyviä ratkaisuja ja selviytyy rauhallista ihmistä huonommin.
Äiti voi edustaa syvintä rakkautta, sitä oikeaa rakkautta, mystistä äiti - lapsi rakkautta, jonka pitäisi kestää kaikki. Välttämättä äitisi ei kuitenkaan liity uneen vaan yksinkertaisin se AITO oikea sisäinen rakkaus, voimakas ja pyyteetön, kaikkea elämää ylläpitävää rakkautta.
Ja tämä viha, väkivallanuhka kohdistuu myös väistämättä siihen ja siksi se on hyvin vaikeaa.
Tämän saan irti, mutta tosiaan voi mennä ihan metsään, kun en tiedä tämän enempää.
Uni voi olla kehoitus selvittää omat vihantuntemukset, koska ne loppujenlopuksi uhkaavat vain omaa henkistä terveyttä. - mitä?!
noksu22 kirjoitti:
Voitko laittaa unesi kokonaisuutena, kuin muistat sen?
En oikeastaan muuten pysty tulkitsemaan sitä.
Jos tunnistat oikeassa elämässäsi tämmöistä uhkaa tai pelkoa, niin se voi olla suora pelko?
Mutta yleensä unet ovat paljon muutakin, ne vain pukeutuvat aika suoriin vaatteisiin.
Lapsuudenkoti viittaa asiaan, joka on ollut niin jo pidempään. Olette aika piakkoin muuttanut sieltä, joten uni voisi olla esim. turvattomuudentunnetta, jota siitä syntyy.
Tavallaan, kun vihaat jotakuta (vaikka syy olisi hirveän hyvä) tämä oma vihasi "hakkaa" sinua. Viha on aina kuluttava ja tunteista väkivaltaisin, jonka juuret ovat aina pelossa.
Vihasta on aina hyvä selvittää, mikä on pelko sen sisällä ja sitä kautta päästää pelosta irti.
Pelko ei hyödytä mitään ja viha on sen äärimuoto.
Se voi olla meissä eräänlainen suojeluvaisto, mutta vihastunutkaan ihminen ei tee hyviä ratkaisuja ja selviytyy rauhallista ihmistä huonommin.
Äiti voi edustaa syvintä rakkautta, sitä oikeaa rakkautta, mystistä äiti - lapsi rakkautta, jonka pitäisi kestää kaikki. Välttämättä äitisi ei kuitenkaan liity uneen vaan yksinkertaisin se AITO oikea sisäinen rakkaus, voimakas ja pyyteetön, kaikkea elämää ylläpitävää rakkautta.
Ja tämä viha, väkivallanuhka kohdistuu myös väistämättä siihen ja siksi se on hyvin vaikeaa.
Tämän saan irti, mutta tosiaan voi mennä ihan metsään, kun en tiedä tämän enempää.
Uni voi olla kehoitus selvittää omat vihantuntemukset, koska ne loppujenlopuksi uhkaavat vain omaa henkistä terveyttä.oon kotona keittiössä täs unessa ja siin on äiti iskä ja koira kans. Mul o jotenki ihmeellinen olo koko ajan sit siihe keittiöö tulee pantteri yht äkkii. meiän koira sit alkaa haukkuu sille ja koitan saada sen olee haukkumat mut se pantteri on jo huomannu sen ja kävelee sitä kohti ja mä oon koiran takana. en tiiä mistä mut jostain ilmestyy sänky siihe keittiöö niiku se ois ollukki siin koko ajan ja mä oon sen sängyn päädys ja koira siin pääl ja se pantteri lähtee hyppää mua ja koiraa päin. mä sit vedän sen sängyn itteni päälle ja se pantteri hyökkäs mu koiran kimppuu ja siit lenteli jotai palasii sängyn sivuille sillee et nään sen ja ajattelen et "nyt tuli loppu". Taas tapahtuu jotai kummaa ku ajattelen et "mu iskä ja äiti ei oo tääl sängyn al turvas" ni se sänky katoo siit ja mä oon iskän ja äidin vieres veitsi kädes enkä niiku huomaa ollenkaa et sänky hävis ja oon vaihtanu paikkaa jne. Se pantteri sit raapasee mu iskää silmää ja kävelee mua päin mä sit lyön sitä sil veitsel 2kertaa päähän nii se jähmettyy siihe seisoviltee iha ku ois jäätyny tai jotenki kangistunu siit ku löin sitä. Oon iha paniikis vielki ja ihmettelen et "mikä ihme tolle pantterille tuli" ku tollai jähmetty ja lyön sitä viel 3kerran ni sit sen päähä o tullu sellane kolmio ja se kaatuu ja sen aivot levii siihe sit katon iskää päin ni se huutaa mulle et "sun pitää ottaa vastuu teoistas" ja sil o naama iha veres ku se pantteri raapas sitä sit katon äitii hämillää ja se sanoo mulle "kaikki hyvä loppuu aikanaan" ja on tosi sillai ku mitää ihmeellist ei ois tapahtunu tuntuu jopa pelottavalt et äiti on iha normaali oma lämmin itsensä. Otan pari askelt taaksepäin ku ihmettelen äitii ja iskää ja niitten sekavuut samal peruutan isii päin sillee et luulen kait et se on seinä ja sen pääst valuu verta mun päälle sit säikähdän ja katon sitä nii se pitää haavastaa kii ja toisel kädel koittaa ottaa must kii sit huudan äitii nii se on kadonnu kokonaa mut sen nauru kuuluu sellasen tekonaurun ja mä juoksen pois keittiöst. Heti keittiöst pois tulles törmään mu broidii ja halaan sitä ja se sanoo ettei oo mitää hätää. Mun iskä on siin vaihees jotenki mätääntyny ja näyttää 100vuot vanhemmalt sit sil o muitaki haavoi ja kaikkee ku se tulee mun perää keittiöst. Oon iha hädäs siin käännyn broidii päin ja oon niiku periaattees sen sylis mut seisoviltee ja huomaan et se onki mun eno joka on kuollu ja saman näkösen ku mun eno oli arkus sit laitan vaa silmät kii ku joskus saan unen loppuu sillee ja herään sängyst ja oon tosi helpottunu ja luulen et se on oikeet elämää sillee oikeesti!! sit avaan mu huoneen oven ja siel on mu eno ja mätääntyny iskä suut auki osottaa mua. mä paiskaan oven kii hädissää sit mun ikkunast lentää kivi sisää ja vaik oli valosaa sillonku heräsin ni ulkon on nyt nii pimeet ettei sinne ees nää ja sielt kuuluu kaikkii pelottavii äänii. Taas kerran en ees huomaa et ovi minkä laitoin kii ei ookkaa enää siin ja katon mu enoo ja faijaa nii ne sulaa kokonaa ja kattoo mua vaa suut auki. Mun koira on taas yht äkkii elos ja tulee nuolee niiku mun sulanut enoo ja iskää siit maast ja koitan toruu sitä et ei nuolis. sit kai jotenki sen takii et se nuoli niit se rupee murisee ja muuttuu iha erilaiseks siit tulee vähä jotenki isompi ja tosi pelottavan näköne. Mä huomaan et mun takaa tulee joku hahmo ku nään sen varjon tulevan mut en kato taakse vaa sitä mitä mu koiralle tapahtuu ja se vaa murisee ja silt rupee ikenist valuu verta sit sen turkki tippuu pois nii et on vaa lihast näkyvis mut se ei hyökkää mun päälle. Sit tunnen ku se mun takan oleva hahmo ottaa mua olkapääst kii ja se on mu äiti ku katon ja se sanoo et "nyt on liian myöhästä!" ja lentää mu ikkunast sinne pimeytee ja sielt kuuluu iha hirveit äänii. Siin vaihees mu koira taino joku mikä siit o tullu lähtee tulee mua päin ja peräännyn mu huoneesee aika lähelle ikkunaa. Sielt ikkunast tulee joku örkki käsi mikä ottaa must kii ja luulen et se pitää mua paikoillaa ku se koira tulee ja raatelee mut. Mut sit just ku se koira on saamas must kii se käsi vetäsee mut ulos ja oon siel pimees enkä nää mitää. Ainoo minkä nään on et mu koira tulee sielt mu ikkunast ulos mua päin ja kuulen sen äänet ja lähen juoksee karkuu sit jotenki vaik juoksen iha täysii ni poljen vaa tyhjää paikoillaa sit mu koira saa mut kii kantapääst ja herään. Tollane uni sitte tällä kertaa :D
- noksu22
mitä?! kirjoitti:
oon kotona keittiössä täs unessa ja siin on äiti iskä ja koira kans. Mul o jotenki ihmeellinen olo koko ajan sit siihe keittiöö tulee pantteri yht äkkii. meiän koira sit alkaa haukkuu sille ja koitan saada sen olee haukkumat mut se pantteri on jo huomannu sen ja kävelee sitä kohti ja mä oon koiran takana. en tiiä mistä mut jostain ilmestyy sänky siihe keittiöö niiku se ois ollukki siin koko ajan ja mä oon sen sängyn päädys ja koira siin pääl ja se pantteri lähtee hyppää mua ja koiraa päin. mä sit vedän sen sängyn itteni päälle ja se pantteri hyökkäs mu koiran kimppuu ja siit lenteli jotai palasii sängyn sivuille sillee et nään sen ja ajattelen et "nyt tuli loppu". Taas tapahtuu jotai kummaa ku ajattelen et "mu iskä ja äiti ei oo tääl sängyn al turvas" ni se sänky katoo siit ja mä oon iskän ja äidin vieres veitsi kädes enkä niiku huomaa ollenkaa et sänky hävis ja oon vaihtanu paikkaa jne. Se pantteri sit raapasee mu iskää silmää ja kävelee mua päin mä sit lyön sitä sil veitsel 2kertaa päähän nii se jähmettyy siihe seisoviltee iha ku ois jäätyny tai jotenki kangistunu siit ku löin sitä. Oon iha paniikis vielki ja ihmettelen et "mikä ihme tolle pantterille tuli" ku tollai jähmetty ja lyön sitä viel 3kerran ni sit sen päähä o tullu sellane kolmio ja se kaatuu ja sen aivot levii siihe sit katon iskää päin ni se huutaa mulle et "sun pitää ottaa vastuu teoistas" ja sil o naama iha veres ku se pantteri raapas sitä sit katon äitii hämillää ja se sanoo mulle "kaikki hyvä loppuu aikanaan" ja on tosi sillai ku mitää ihmeellist ei ois tapahtunu tuntuu jopa pelottavalt et äiti on iha normaali oma lämmin itsensä. Otan pari askelt taaksepäin ku ihmettelen äitii ja iskää ja niitten sekavuut samal peruutan isii päin sillee et luulen kait et se on seinä ja sen pääst valuu verta mun päälle sit säikähdän ja katon sitä nii se pitää haavastaa kii ja toisel kädel koittaa ottaa must kii sit huudan äitii nii se on kadonnu kokonaa mut sen nauru kuuluu sellasen tekonaurun ja mä juoksen pois keittiöst. Heti keittiöst pois tulles törmään mu broidii ja halaan sitä ja se sanoo ettei oo mitää hätää. Mun iskä on siin vaihees jotenki mätääntyny ja näyttää 100vuot vanhemmalt sit sil o muitaki haavoi ja kaikkee ku se tulee mun perää keittiöst. Oon iha hädäs siin käännyn broidii päin ja oon niiku periaattees sen sylis mut seisoviltee ja huomaan et se onki mun eno joka on kuollu ja saman näkösen ku mun eno oli arkus sit laitan vaa silmät kii ku joskus saan unen loppuu sillee ja herään sängyst ja oon tosi helpottunu ja luulen et se on oikeet elämää sillee oikeesti!! sit avaan mu huoneen oven ja siel on mu eno ja mätääntyny iskä suut auki osottaa mua. mä paiskaan oven kii hädissää sit mun ikkunast lentää kivi sisää ja vaik oli valosaa sillonku heräsin ni ulkon on nyt nii pimeet ettei sinne ees nää ja sielt kuuluu kaikkii pelottavii äänii. Taas kerran en ees huomaa et ovi minkä laitoin kii ei ookkaa enää siin ja katon mu enoo ja faijaa nii ne sulaa kokonaa ja kattoo mua vaa suut auki. Mun koira on taas yht äkkii elos ja tulee nuolee niiku mun sulanut enoo ja iskää siit maast ja koitan toruu sitä et ei nuolis. sit kai jotenki sen takii et se nuoli niit se rupee murisee ja muuttuu iha erilaiseks siit tulee vähä jotenki isompi ja tosi pelottavan näköne. Mä huomaan et mun takaa tulee joku hahmo ku nään sen varjon tulevan mut en kato taakse vaa sitä mitä mu koiralle tapahtuu ja se vaa murisee ja silt rupee ikenist valuu verta sit sen turkki tippuu pois nii et on vaa lihast näkyvis mut se ei hyökkää mun päälle. Sit tunnen ku se mun takan oleva hahmo ottaa mua olkapääst kii ja se on mu äiti ku katon ja se sanoo et "nyt on liian myöhästä!" ja lentää mu ikkunast sinne pimeytee ja sielt kuuluu iha hirveit äänii. Siin vaihees mu koira taino joku mikä siit o tullu lähtee tulee mua päin ja peräännyn mu huoneesee aika lähelle ikkunaa. Sielt ikkunast tulee joku örkki käsi mikä ottaa must kii ja luulen et se pitää mua paikoillaa ku se koira tulee ja raatelee mut. Mut sit just ku se koira on saamas must kii se käsi vetäsee mut ulos ja oon siel pimees enkä nää mitää. Ainoo minkä nään on et mu koira tulee sielt mu ikkunast ulos mua päin ja kuulen sen äänet ja lähen juoksee karkuu sit jotenki vaik juoksen iha täysii ni poljen vaa tyhjää paikoillaa sit mu koira saa mut kii kantapääst ja herään. Tollane uni sitte tällä kertaa :D
En pysty lukemaan tekstiäsi ilman välejä. Anteeksi, mutta joutuisin editoimaan tekstisi saadakseni siitä kokonaisen.
Ehkä paneudun siihen joku toinen päivä, mutta nyt se tuntuu raskaalta :) Anteeksi.
- enneuniako
Hei,pystytkö kertomaan unestani jonka näen silloin kun jotain pahaa tulee tapahtumaan tai tulen joutumaan johonkin ahdistavaan tilanteeseen.Uni on aina samanlainen.Olen hämärässä huoneessa,uni on mielestäni musta valkoinen,huoneessa on pöytä ja tuoli sekä mustiin puketunut laiha mies jonka kasvoja en ole koskaan nähnyt.Unessa kamppailen tämän miehen pahaa voimaa vastaan ja herätessäni tästä unesta koen itseni väsyneeksi ja voimattomaksi kuin olisin menettänyt kaiken energiani tähän henkiseen kamppailuun.Uni pysyy mielessäni pitkään.Uni on pelottava ja tunnen painostavaa oloa sydämeni kohdalla.Olen nähnyt enneunia jotka ovat toteutuneet,kuolemia.
- noksu22
En koskaan päädy enneuni tulokseen.
En vaikka uskoisin asian olevan niin.
Koska se voi olla yksinkertaisesti sinun mielenterveyden kannalta vaarallista, jos minä niin teen ja se ei pidäkään paikkaansa.
En varsinkaan, kun kyse on pahoista asioista.
Mutta katsotaan.
"pystytkö kertomaan unestani jonka näen silloin kun jotain pahaa tulee tapahtumaan tai tulen joutumaan johonkin ahdistavaan tilanteeseen"
Ovatko tilanteet spontaaneja, ikäänkuin yksittäisiä, yhtäkkisiä tapahtumia, joihin ei liity liikesarjoja?
Tarkoitan onko kyseessä sellaisia tilanteita, joita ei millään tavalla voi ennustaa etukäteen.
Sellaisia ei ole esim. sairastumiset, ei kuolema (paitsi tapaturma), puolison pettäminen, lapsen valheen paljastuminen, koira puree, pomo alistaa... tms...
Kaikki on suhteellista.
Jotkut unet voivat sysätä ahdistavaan tilanteeseen tai voit kokea tilanteen ahdistavana, koska olet ahdistunut jo valmiiksi unesta.
"Olen hämärässä huoneessa"
Hämäryys estää näkemästä kunnolla aivan joka paikkaan, aivan joka asiaa. Jotakin voi olla piilossa tai esim. todellisuus voi olla hämärtynyt, jollakin lailla muuttunut.
Hämäryys voi olla myös suoja, jolla suojelemme itseämme. Piiloudumme ja peittelemme vikoja.
"uni on mielestäni musta valkoinen,"
Hämärä syö värejä, mutta jos tuntuu että kyse ei ole siitä niin silloin voi olla kyseessä asia, jota katsot liian musta-valkoisesti noin niinku yleensä ja siksi on myös hämärää.
Asia voi olla hyvin vääristynyt.
",huoneessa on pöytä ja tuoli sekä mustiin puketunut laiha mies jonka kasvoja en ole koskaan nähnyt.Unessa kamppailen tämän miehen pahaa voimaa vastaan ja herätessäni tästä unesta koen itseni väsyneeksi ja voimattomaksi kuin olisin menettänyt kaiken energiani tähän henkiseen kamppailuun"
Pystytkö kertomaan tarkemmin unestasi? Missä sinä seisoit, missä oli mies? Olivatko pöytä ja tuoli vain kulissia vai istuttiinko tuolilla? Oliko pöytä tyhjä? Oliko laatikoita? Millaisena miehen pahavoima ilmeni? Miten taistelit sitä vastaan? - uni joka toistuu
noksu22 kirjoitti:
En koskaan päädy enneuni tulokseen.
En vaikka uskoisin asian olevan niin.
Koska se voi olla yksinkertaisesti sinun mielenterveyden kannalta vaarallista, jos minä niin teen ja se ei pidäkään paikkaansa.
En varsinkaan, kun kyse on pahoista asioista.
Mutta katsotaan.
"pystytkö kertomaan unestani jonka näen silloin kun jotain pahaa tulee tapahtumaan tai tulen joutumaan johonkin ahdistavaan tilanteeseen"
Ovatko tilanteet spontaaneja, ikäänkuin yksittäisiä, yhtäkkisiä tapahtumia, joihin ei liity liikesarjoja?
Tarkoitan onko kyseessä sellaisia tilanteita, joita ei millään tavalla voi ennustaa etukäteen.
Sellaisia ei ole esim. sairastumiset, ei kuolema (paitsi tapaturma), puolison pettäminen, lapsen valheen paljastuminen, koira puree, pomo alistaa... tms...
Kaikki on suhteellista.
Jotkut unet voivat sysätä ahdistavaan tilanteeseen tai voit kokea tilanteen ahdistavana, koska olet ahdistunut jo valmiiksi unesta.
"Olen hämärässä huoneessa"
Hämäryys estää näkemästä kunnolla aivan joka paikkaan, aivan joka asiaa. Jotakin voi olla piilossa tai esim. todellisuus voi olla hämärtynyt, jollakin lailla muuttunut.
Hämäryys voi olla myös suoja, jolla suojelemme itseämme. Piiloudumme ja peittelemme vikoja.
"uni on mielestäni musta valkoinen,"
Hämärä syö värejä, mutta jos tuntuu että kyse ei ole siitä niin silloin voi olla kyseessä asia, jota katsot liian musta-valkoisesti noin niinku yleensä ja siksi on myös hämärää.
Asia voi olla hyvin vääristynyt.
",huoneessa on pöytä ja tuoli sekä mustiin puketunut laiha mies jonka kasvoja en ole koskaan nähnyt.Unessa kamppailen tämän miehen pahaa voimaa vastaan ja herätessäni tästä unesta koen itseni väsyneeksi ja voimattomaksi kuin olisin menettänyt kaiken energiani tähän henkiseen kamppailuun"
Pystytkö kertomaan tarkemmin unestasi? Missä sinä seisoit, missä oli mies? Olivatko pöytä ja tuoli vain kulissia vai istuttiinko tuolilla? Oliko pöytä tyhjä? Oliko laatikoita? Millaisena miehen pahavoima ilmeni? Miten taistelit sitä vastaan?Siis olen nähnyt lapsesta saakka tuota samaa unen pätkää.Mitään traumatisoivaa ei ole elämässäni sattunut joka olisi aiheuttanut ko unen.Mielenterveyteni ei ole vaarassa.Olen nähnyt enneunia jotka ovat toteutuneet,kaikki.Mutta tässä unessa kamppailen henkisesti tuota mustaa hahmoa vastaan,kuin yrittäen käännyttää sitä pois.En siis etsi ulospääsyä huoneessa ei panikointia.Huoneen seinät ovat puusta,samoin lattiakin, tuoli ja pöytä ovat sivummalla.Kukaan ei istu niissä.Seison hahmoa päin ja se voimakas tunne mitä tunnen,on kuin joku yrittäisi tulla mielentilaani,siksi olen väsynyt ja voimaton herättyäni.Kerran heräsin unestani,että olin nostanut käteni kohtisuoraan kattoa päin ja heräsin säpsähtäen.Ko unet ovat mielestäni jotenkin ennalta varoittavia.Vaikka heräisin kesken uneni,pystyn palaamaan siihen takaisin.Tämä voi vaikuttaa jo oudolta mutta näin vaan koen ja tunnen.En siis pelkää mitenkään uniani,enkä nukkumaan menemistä.Jos näen enneunen,niin tämä unen pätkä sisältyy uneni joukkoon erillisenä tapahtumana.Se mistä eroitan enneuneni on se,että aistini pelaavat unessani kiihkeämmin ja voimakkaammin,ei kuten normaalissa unen näkemisissä.Näissä epänormaaleissa unissani olen kuin katselisin ympärilleni ja sitten yhtäkkiä olen tuossa huoneessa.
- noksu22
uni joka toistuu kirjoitti:
Siis olen nähnyt lapsesta saakka tuota samaa unen pätkää.Mitään traumatisoivaa ei ole elämässäni sattunut joka olisi aiheuttanut ko unen.Mielenterveyteni ei ole vaarassa.Olen nähnyt enneunia jotka ovat toteutuneet,kaikki.Mutta tässä unessa kamppailen henkisesti tuota mustaa hahmoa vastaan,kuin yrittäen käännyttää sitä pois.En siis etsi ulospääsyä huoneessa ei panikointia.Huoneen seinät ovat puusta,samoin lattiakin, tuoli ja pöytä ovat sivummalla.Kukaan ei istu niissä.Seison hahmoa päin ja se voimakas tunne mitä tunnen,on kuin joku yrittäisi tulla mielentilaani,siksi olen väsynyt ja voimaton herättyäni.Kerran heräsin unestani,että olin nostanut käteni kohtisuoraan kattoa päin ja heräsin säpsähtäen.Ko unet ovat mielestäni jotenkin ennalta varoittavia.Vaikka heräisin kesken uneni,pystyn palaamaan siihen takaisin.Tämä voi vaikuttaa jo oudolta mutta näin vaan koen ja tunnen.En siis pelkää mitenkään uniani,enkä nukkumaan menemistä.Jos näen enneunen,niin tämä unen pätkä sisältyy uneni joukkoon erillisenä tapahtumana.Se mistä eroitan enneuneni on se,että aistini pelaavat unessani kiihkeämmin ja voimakkaammin,ei kuten normaalissa unen näkemisissä.Näissä epänormaaleissa unissani olen kuin katselisin ympärilleni ja sitten yhtäkkiä olen tuossa huoneessa.
Pystytkö toistuvissa unissa havahtumaan siihen, että näet unta?
Onko koskaan käynyt niin..
Unesi on kyllä kieltämättä erikoinen!
Onko uni aina kamppailua? Päättyykö se koskaan mihinkään? Voittoon? Häviöön? - uni joka toistuu
noksu22 kirjoitti:
Pystytkö toistuvissa unissa havahtumaan siihen, että näet unta?
Onko koskaan käynyt niin..
Unesi on kyllä kieltämättä erikoinen!
Onko uni aina kamppailua? Päättyykö se koskaan mihinkään? Voittoon? Häviöön?Sitä on vaikea sanoa,että koenko unessani niin että näen nyt unia.Kyllä minä voitan aina unessani nämä henkiset kamppailut,mutta siitä jää aina tunne takaraivolle,että joitain epämiellyttävää tulee sattumaan.Kerran näin esim.unessani,että tulenliekit lepattavat,mies jonka tummat hiukset ovat kammatut taaksepäin,hyppelehtii tässä tulessa ja samassa näyssä oli myöskin vanhempi mummo jonka hiuksissa oli verta,puhuin jotain itsekseni kun katselin tuota unta,en muista enään mitä.Tunsin herätessäni liljojen tuoretta tuoksua ja hämmästelin että mistä se tuli,tarkistin huoneeni.Tuoksun lähdettä ei löytynyt.Olen siis nainen.Noin 2 viikon kuluttua kuulin,että äitini sisaren mies oli kuollut asuntovaunuunsa,tukehtunut kaasuun koska kaasulämmittimestä oli liekki sammunut,mies oli uneni kaltainen.Ja itselleni sattui yövuorossa ollessani,että eräs mummo kupsahti nurin lyöden ohimonsa pöydänkulmaan saaden verestävän vekin ohimoonsa.Joskus ole unessani nähnyt mm lumesta kasautuvan hautakummun johon etelästä päin puhaltava tuuli toi tullessaan ruusuja,olin koskettamaisillani ruusuja,mutta sanoinkin,ei nämä meille ole vaan naapurille.Tällöin kuoli yksi tuttavani mies.Nämä tapahtumat eivät koskaan liity siihen mitä aiemmin olisin päivemmällä kokenut,katsellut tai lukenut.Puhun noissa unitiloissani,mutta en kuitenkaan kaiketi ääneen,mieheni ei ole koskaan maininnut mitään.Joskus herään siihen,että joku sanoo nimeäni ääneen.Olen kiinnostunut paranormaaleista ilmiöistä.
- Iuka
En ole pitkään aikaan nähnyt mitenkään erikoisen tuntuista unta, mutta viime yönä näin.
Tai siis ei se oikeastaan ollut sisällöltään erikoinen, mutta no se tuntui erilaiselta niinkuin jotkut unet tuntuu.
Unessa minun piti näyttää jalkani jollekin ja näin teinkin, mutta siinä jalkoja katsellessa huomasin että molemmista jaloistani kaksi isovarpaan jälkeen olevaa varvasta olivat samankokoisia isonvarpaan kanssa siis isoja ja kaksi laitimmaista pieniä, Nauroin unessa oikein ääneen että kamala, mitä noille on oikein tapahtunu. Mulla on ihan alien jalat. Siinä niitä kummastelin ja nauroin. Eihän tossa tapahtunu mitään ihmeellistä, mutta se tuntu niin erikoiselta. Mitäköhän toi varpaista unta näkeminen meinaa?- noksu22
Nauraa itselleen asiaa, jota voisi myös pelästyä = hyvä merkki
Unesi voi kertoa hyvästä itsetunnosta tai esim. avoimesta suhtautumisesta elämään.
Uni viestii myös vahvuudesta ottaa vastoinkäymisiä vastaan.
Toivottavasti nämä ovat pysyviä piirteitä sinussa. Ellet tunnista niitä itsessäsi, uni voi viitata jaloillaan askelta oikeaan suuntaan.
Jalat ovat myös tukielimet ja isovarpaat säätelevät pystyssä pysymistä, sitä että askel on vakaa.
Kun niitä on kaksi, askel on erittäin vakaa.
Ihmettely, huomiointi, nauru, ilo, hämmästys
kaikki ovat hyviä merkkejä, en olisi ollenkaan huolissani.
- ylituuliluutnattiarm
Olin aarmeijassa olin yliluutnatti ampumisesta kultaa ja kunnosta menin takaisin lukioon rupesi tuulemaan välitunnilla tosi lujaaa jtn 70-200m/s meidät juoksutettiin sisälle ja vain minä selvisin ps äsken taphtu
- nomieee
Näen unta siitä että olen majakassa, kiipeän pitkät rappuset ylös. Saavun tyhjään huoneeseen jossa on kolme ovea. Menen ensimmäiseen huoneeseen, siellä on pari rappua ja niiden päässä sänky, en löydä mitään ja jatkan seuraavaan huoneeseen. Sekin huone on samallainen ja menen viimeiseen huoneeseen. SIellä on aivan samanlaista mutta TIEDÄN että sängyn takana on luukku josta minun on otettava jotain ! siis minä tiedän sen mutta juuri kun olen ottamassa sitä, uni loppuu. En tiedä mitä se on, mutta tiedän että minun on saatava se. Tämä uni toistuu minulla noin 5kk välein. Tiedän että etsin jotain koko unen ajan, mutta en saa sitä... todella raivostuttava mutta mysteerinen uni? mitä tämä tarkoittaa?
- ihmeunia
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9817650 siin olis kolme unta jotka ihmetyttää minua:)
- McTee
Kirjoitin tämän jo tuonne muutenkin, mutta ajattelin ett jos sulta saisin vastauksen, uni meni näin siis:
Olimme matkoilla etelässä ja 6v tyttäreni meni sellaiseen leikki kerhoon, mitä nyt matka kohteet järjestää ja minä menin samalla rannalla olevan kahvilaan. Siellä näin erään artististin jonka keikoilla olen käynyt aika usein ja hetken juttelin hänen kanssaan. sitten menin hakemaan tytärtäni siitä kerhosta ja ne vetäjät eivät tienneetkään minne tyttäreni oli mennyt, yritin etsiä itku kurkussa lastani rannalta vedestä, mutta kun yritin lähteä takas rantaan päin en enää löytänyt rantaan vaan jouduin yht´äkkiä sellaiseen vihreään lieju veteen ja se ympäröi minut. Pääsin kuitenkin nousemaan rantaan ja aloin etsiä metsästä...... sitten heräsin
Olen siis nähnyt useasti unta että kadotan lapseni, paikka on vaan erilainen joka unessa. - adf5353
Uni alkaa siitä kun olen eräänlaisella työpajalla,
pajalla minulla tulee väittely tms yhden ihmisen kanssa,
jota minä kuitenkin tunnun hallitsevan.
Pajalla käymme polttamassa pilveä ullakolla,
siellä tapaan yhden tytön, makaamme vierekkäin,
hän tyyliin ottaa käteni tms ja sanoo jotain minkä
johdattamana hetkeäkään epäröimättä laitan käteni hänen housuihin.
Emme piittaa juuri yhtään muista, korkeintaan nauramme välillä
heille/heidän kanssaan tms.
Se oli täydellistä heittäytymistä.
No minä kuitenkin alan tuntea suurta vetoa tätä naista kohtaan,
en kuitenkaan muista uneen liittyvän esim. suutelemista,
mutta huumeiden(kannabiksen polttamista) kyllä,
ja kaikenlaisia rakkauden ja ikävän tunteita tätä naista kohtaan.
Matkaamme samalla bussilla, mutta bussissa hän on kovin vaitonainen
eikä tunnu kovinkaan paljon piittaavan minusta vaikka aiemmin
vaikutti kovasti nauttivan seurastani,
nyt koen kuin häntä ei juuri kiinnosta,
mutta hän kuitenkin nauttii tarpeen tullen minusta,
kuin käyttää minua huolettomasti, hetken tullen heittäytyen,
riippumattomana mistään, tunsin itsekin tehneeni samoin aiemmin,
tuntui kuin tätä naista olisi värittänyt jatkuva huolettomuus ja hetkeen heittäytyminen
kun taas minulla sitä sattui vain aika ajoin.
Muistan hänen sanoneen että "No voidaan me aina kerran lauantaina nähdä"
kun keskustelimme siitä miten voisimme tavata toisiamme kun minulla loppui jakso täällä työpajalla,
tämä työpaja oli siis myös tässä heränneiden maailmassa ja oli loppunut juuri.
Näin jälkeenpäin tämä tuntuu kovin surulliselta ettei hän tuntenut samaa vetoa minuun.
No kuitenkin matkan loputtua tiemme muistaakseniin kuin erkaantuvat,
ja vietän muiden tuttujeni kanssa ihan ok aikaa, vähän mitäänsanomatonta toisinaan,
käytämme huumeita tuttujemme kanssa ja ajelemme skootterilla,
kun minun vuoroni koittaa kaverini tokaisee ajoni jälkeen
että "vittu sä kyl osaat ajaa hyvin".
Tapahtui myös niin näiden kanssa ollessani,
että heitän läpällä jotain semmosta et hakataan toi(yksi joukkiostamme)
sitten hän lähtee juoksemaan meitä pakoon, meitä oli kolme yhteensä,
kun saamme hänet kiinni nämä kaksi alkavatkin ihan tosissaan hakkaamaan häntä,
sit huudan "Mitä vittua te teette?" "Lopettakaa heti" tms.
No he eivät lopeta joten alan itse latoa näitä kahta turpiin,
lyöntini tuntuvat aluksi hyvin voimattomilta
ja en muista näiden toisten edes puolustautuneen mitenkään,
kuitenkin saan iskuihini voimaa ja tilanne selviää,
kellekkään ei kait käynyt pahemmin, en muista enää tarkasti.
Kuitenkin myöhemmin tapaan taas tämän tytön,
kerron hänelle kuinka olen ikävöinyt häntä
ja kysyn retorisesti että miksi ihmeessä minä ikävöin sinua?
Jutellessamme toteamme että tunnemmekin jo entuudestaan
monien vuosien takaa kun olimme pieniä lapsia asuimem samoilla pihoilla,
ja koitamme selvitellä keitä toisilleme olemme,
kun minulle selkenee kuka hän oli tokaisen "Olen ollut samassa sängyssä kanssasi"
jotenkin vitsikkäästi.. Suhteemme oli muistaakseniin melko seksuaalinen..
Tai semmonen.. Tuhma.. Vapaa myöskin..
Vaikka itse tahdoinkin vähänväliä muuta kuin vain ne tietyt hetket hänen kanssaan.
Minulla on ollut vastaavia unia lapsenakin,
mutta pitkään aikaan ei ole ollut ja näin vähän aikaa sitten toisenkin unen missä rakastuin,
tunne säilyy vielä unenkin jälkeen sisällä, rinnan alla..
Siellä missä ihastuminen ja omatunto on ainakin.
Jos joku viitsii antaa jotain tulkintaa tästä niin arvostan kyllä! - OutoUni
Olen nähnyt muutamien päivien ajan unta, tästä kyseisestä pojasta/miehestä, aluksi poika oli aivan tavallinen nuori kun tutustuin häneen, unessa ihastuin häneen palavasti ja hänkin minuun... nyt vähitellen hänestä on tullut ns.'suosittu/kuuluisa' laulu sekä esiintymistaitojensa takia ja unessa kaikki tytöt hullaantuvat hänet nähdessään eikä hän enää kiinnitä minuun huomiota lainkaan. mitähän tämä mahtaisi tarkoittaa :D ? hieman outo uni ainakin omasta mielestäni ja hassuinta tässä on se että aamulla herätessäni muistan miltei jokaisen yksityiskohdankin kyseisistä unista.
- Uupunut<3
Kertoisitko, että mitä minun uneni tarkoittaa?
Näin unta, että minut johdatettiin peltoaukealle aamun sarastaessa. Nouseva aurinko valaisi kuuraisen pellon. Aurinko jatkoi nousemistaan ja pellot muuttuivat kultaa hohtavaksi.
Olin unessa yksin (ehkä takanani seisoi joitakin) ja pellot olivat tyhjät.
Nykyisessä elämässäkin olen ollut yksi jo syntymästäni lähtien. - Eero1997
Toistuva uni opettajastani.
Mitä uni tarkoittaa?
Näen unta toistuvasti opettajastani
sillalailla, että olen... niinkun tunneilla ja
näen vain opettajastani, tää on aika vähäse vaikea selittää,mutta
siinä en niinkun en näe muuta kun opettajanii..ihakun sillai kuvana, tai
siis minä en oikeastaan osaa oikeen selittää, mutta jotenkin sillai..
että näen vain opettajani ja en mitenkään muuta..mitäköhän tämä voisi tarkotttaa? - unetonna
Hei!
Tulkitsisitko muutamaa untani..
1. Näin unta, että ex-mieheni, jonka kanssa edelleen olimme läheisiä petti minua unessa. Hän oli tummatukkaisen naisen kanssa, pitkät hiukset. Mies katsoi minua ivallisesti. Huusin, että miten voit tehdä minulle näin?? Heräsin itkien aamuyöllä n. klo 4-5 ja huusin vielä ääneen itkien, että kuinka voit tehdä minulle näin?? Koko aamun ja aamupäivän olin todella ahdistunut ja itkuinen.
2. Kiipesin joitakin rappusia/portaita ylös, portaat olivat aivan jäässä ja kaide myös, oli talvi. Nousin varovasti aske askeleelta ja jouduin välillä ottamaan kaiteesta paljaalla kädellä kiinni, mutta aina jouduin kätenki nykäisemään irti kun meinasi jäädä kiinni. Verta ei tullut, eikä se sattunut.
3. Tämä oli sekava uni, enkä muista kaikkea. Muistan, että olin autossa entisen koulukaverini kanssa ja ajoimme (en tiedä kuka ajoi, en nähnyt) tiellä joka oli täynnä muovipalasia. Muovipalaset olivat rekasta, joka oli räjähtänyt tien viereen. Hetken kuluttua olimme sumuisella tiellä, tien vieressä oli joku rämeikkö, suota.. siellä oli vitivalkoinen kaunis hevonen, joka söi(?) jotain suosta. Hetken kuluttua tämän entisen koulukaverini kanssa juoksimme jotain tyyppiä karkuun vessaan, saimme oven kiinni ja liimauduimme pienen vessan seiniin kiinni ja samassa joku löi jonkin esineen oven läpi. Olimme kuitenkin turvassa. Siihen se uni päättyi.
Jos osaat jotakin vinkkiä antaa, olisin kiitollinen. Minulle on sanottu että pitäisi seurata uniani. Kiitos jo etukäteen. - Anonyymi
Näin viime yönä unta: valkoinen iso pitkä pöytä joka ei lopu koskaan ja raskaana liukuin mahalleen sen pöydän päällä ja mieheni nauroi vieressä ja itse nauroin kans ja helvetti tämä lopu tämä valkoinen pöytä koskaan. Mitä tarkoittaa unessa valkoinen pöytä ja naurua. T: Carita
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174366
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842499Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731627Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella251300Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641187- 113928
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42922- 171904
Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä75894Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72830