korkeajännitys

Millaisena kokevat rasisminvastustajat SS-joukoissa palvelleille Suomalaisille omistetut Korkeajännitys-sarjakuvat?

12

585

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meikkich

Sven Hasselit?

Olisko kaunokirjallisuus vähän eri juttu kuin tosielämä?

Joskus keskiajalla ihmiset tietty imi kirjoista mitä vaan romanttisista itsemurhista kansankiihotukseen.....

Juuei, ei kai ny uskonnollista huuhaa-textiä voi kieltää kun tavalliset kirjatkin on vaarallisia?

Teveisin: Kuta mitäkin typerys raamattunaan pitää.

• tässä on mitään raamatusta puhunut? Käsittääkseni Hassel oli upseerikokelas, mutta poseerasi kuvissa luutnantin tms asepuvussa..

Joka tapauksessa, jos palattaisiin alkuperäiseen kysymykseen.

• Kustaa Sota

Ajatus noista sarjakuvista ei ainakaan minua kovin paljoa jaksa innostaa, ei puoleen eikä toiseen. En ole niitä lukenut, mutta tuskinpa niissä mitään rasismia kannatetaan. Se, että suomalaisia oli SS-joukoissa, on historiallinen tosiasia. Tottakai siitä saa tehdä vaikka sarjakuvia, jos haluaa. Historiallisiin tapahtumiin liittyvä kirjallisuus ei ole minusta mitenkään tuomittavaa, vaan itse asiassa päinvastoin.

Tietenkin vastustan sellaista sarjakuvaa, joka yllyttää ihmisiä rasismiin, mutta ei rasismista tai muista sairaista aatteista kirjoittaminen sitä vielä tee.

• ...oikein ymmärrä...

...mitä tekemistä rasimilla tai sen vastustamisella ja yli 60 vuoden takaisiin tapahtumiin sijoittuvalla kioskisarjiksella on keskenään.

• meikkichellekään oikei avaudu

Voihan neppis-skabailuunkin jotkut suhtautuu vähän turhan vakavasti..

Pointti...?

• Vaikea ymmärtää kun rasistia verrataan 60v sitten eläneeseen Hitleriin :)

• alkuperäistä ileisesti brittituotantoa, on näkökulma varmaan sen mukainen.

En ole itse tutustunut niihin. Miten itse ne koet - ja kuinka ne liittyvät rasismiin?

• En ole vielä lukenut. Vasta huomasin kaupan hyllyllä kyseisen sarjakuvan. Pitää näin lama-aikana odotella että joku porvari jättää köyhälistön edustajalle yhden ostettavaksi antikvariaattiin :)

>>Miten itse ne koet - ja kuinka ne liittyvät rasismiin?

• castleman kirjoitti:

En ole vielä lukenut. Vasta huomasin kaupan hyllyllä kyseisen sarjakuvan. Pitää näin lama-aikana odotella että joku porvari jättää köyhälistön edustajalle yhden ostettavaksi antikvariaattiin :)

>>Miten itse ne koet - ja kuinka ne liittyvät rasismiin?

"Ja näin sivuhuomautuksena, jos oikein totta puhutaan, niin kukaan joka ei elänyt 1930-1940, ei ymmärrä käsitettä fasismi/natsi/hitleri/stalini.. Eri aika, eri tavat."

Jos tuo on totta, eipä kannata odotella tulevaisuudelta liikoja...

Enkä väitä, että olisit väärässä. Asiat unohtuu.

• tusujusuu

Jos kyse on suomalaisista SS-sotilaista, en näe mitään syytä rinnastaa heitä rasisteihin tai edes natseihin. Suomalaiset sotilaat olivat Suomen hallituksen eräänlainen lahja Saksan Waffen-SS joukoille, SS pyrki keräämään sotilaitaan mahdollisimman laajalta alueelta ja eri kansallisuuksista. Vaikka SS syyllistyikin vakaviin sotirikoksiin, suomalaiset joukot tai suomalaisten täydentämät pataljoonat eivät ikinä rikoksiin syyllistyneet. Yleistäen voidaan sanoa, ettei yksikään suomalainen SS-sotilas taistellut Saksan puolesta vaan Neuvostoliittoa vastaan.

Kovia jätkiä hekin.

• Mamuniikki

tiedät?

• tietää
        Mamuniikki kirjoitti:

tiedät?

paremmin kuin hutuhutumaasta pari vuotta sitten suomeen muuttanut henkilö?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      17
      1154
    2. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1101
    3. 57
      1028
    4. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      969
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      56
      898
    6. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      80
      856
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      85
      842
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      173
      815
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      77
      771
    10. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      741
    11. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      34
      631
    12. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      606
    13. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      598
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      55
      569
    15. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      80
      533
    16. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      44
      532
    17. Kumpi tästä nyt

Teki niin vaikeaa?
      Ikävä
      60
      524
    18. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      35
      507
    19. Mnot, miksi sinulle on tärkeää solvata uskovia?

Onko sinulla joku katkeruus tai peräti viha heitä kohtaan? Kirjoituksesi nimittäin tihkuvat katkeruutta ja vihaa uskovi
      Luterilaisuus
      279
      474
    20. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      38
      423
    Aihe