Millaisena kokevat rasisminvastustajat SS-joukoissa palvelleille Suomalaisille omistetut Korkeajännitys-sarjakuvat?
korkeajännitys
12
514
Vastaukset
- Meikkich
Sven Hasselit?
Olisko kaunokirjallisuus vähän eri juttu kuin tosielämä?
Joskus keskiajalla ihmiset tietty imi kirjoista mitä vaan romanttisista itsemurhista kansankiihotukseen.....
Juuei, ei kai ny uskonnollista huuhaa-textiä voi kieltää kun tavalliset kirjatkin on vaarallisia?
Teveisin: Kuta mitäkin typerys raamattunaan pitää.tässä on mitään raamatusta puhunut? Käsittääkseni Hassel oli upseerikokelas, mutta poseerasi kuvissa luutnantin tms asepuvussa..
Joka tapauksessa, jos palattaisiin alkuperäiseen kysymykseen.
- Kustaa Sota
Ajatus noista sarjakuvista ei ainakaan minua kovin paljoa jaksa innostaa, ei puoleen eikä toiseen. En ole niitä lukenut, mutta tuskinpa niissä mitään rasismia kannatetaan. Se, että suomalaisia oli SS-joukoissa, on historiallinen tosiasia. Tottakai siitä saa tehdä vaikka sarjakuvia, jos haluaa. Historiallisiin tapahtumiin liittyvä kirjallisuus ei ole minusta mitenkään tuomittavaa, vaan itse asiassa päinvastoin.
Tietenkin vastustan sellaista sarjakuvaa, joka yllyttää ihmisiä rasismiin, mutta ei rasismista tai muista sairaista aatteista kirjoittaminen sitä vielä tee. - ...oikein ymmärrä...
...mitä tekemistä rasimilla tai sen vastustamisella ja yli 60 vuoden takaisiin tapahtumiin sijoittuvalla kioskisarjiksella on keskenään.
- meikkichellekään oikei avaudu
Voihan neppis-skabailuunkin jotkut suhtautuu vähän turhan vakavasti..
Pointti...?
alkuperäistä ileisesti brittituotantoa, on näkökulma varmaan sen mukainen.
En ole itse tutustunut niihin. Miten itse ne koet - ja kuinka ne liittyvät rasismiin?En ole vielä lukenut. Vasta huomasin kaupan hyllyllä kyseisen sarjakuvan. Pitää näin lama-aikana odotella että joku porvari jättää köyhälistön edustajalle yhden ostettavaksi antikvariaattiin :)
>>Miten itse ne koet - ja kuinka ne liittyvät rasismiin?castleman kirjoitti:
En ole vielä lukenut. Vasta huomasin kaupan hyllyllä kyseisen sarjakuvan. Pitää näin lama-aikana odotella että joku porvari jättää köyhälistön edustajalle yhden ostettavaksi antikvariaattiin :)
>>Miten itse ne koet - ja kuinka ne liittyvät rasismiin?"Ja näin sivuhuomautuksena, jos oikein totta puhutaan, niin kukaan joka ei elänyt 1930-1940, ei ymmärrä käsitettä fasismi/natsi/hitleri/stalini.. Eri aika, eri tavat."
Jos tuo on totta, eipä kannata odotella tulevaisuudelta liikoja...
Enkä väitä, että olisit väärässä. Asiat unohtuu.
- tusujusuu
Jos kyse on suomalaisista SS-sotilaista, en näe mitään syytä rinnastaa heitä rasisteihin tai edes natseihin. Suomalaiset sotilaat olivat Suomen hallituksen eräänlainen lahja Saksan Waffen-SS joukoille, SS pyrki keräämään sotilaitaan mahdollisimman laajalta alueelta ja eri kansallisuuksista. Vaikka SS syyllistyikin vakaviin sotirikoksiin, suomalaiset joukot tai suomalaisten täydentämät pataljoonat eivät ikinä rikoksiin syyllistyneet. Yleistäen voidaan sanoa, ettei yksikään suomalainen SS-sotilas taistellut Saksan puolesta vaan Neuvostoliittoa vastaan.
Kovia jätkiä hekin.- Mamuniikki
tiedät?
- tietää
Mamuniikki kirjoitti:
tiedät?
paremmin kuin hutuhutumaasta pari vuotta sitten suomeen muuttanut henkilö?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.326837- 404223
- 183508
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1843420- 122447
- 302415
- 251972
- 1631965
- 361900
- 1051402