eläin allergia

mayaaa

Olen suunnittelemassa perheen lisäystä mieheni kanssa. Meillä asustelee myös koira ja olisin kiinnostunut tietämään kuinka yleisesti allergia periytyy.. Itse olen allerginen kissoille,koirille,hevosille ym.. ja olen kuitenkin ottanut itsellen koiran ja siedättnyt sille. suvussani isovelilläni on myös allergiaa, vanhemillani ei. Mieheni suvussa miehen siskolla on allergiaa,muilla ei. Osaatteko sanoa olisiko lapsellani sitten kuinka suur mahdollisuus saada allergiaa itselleen? en kuitenkaan olisi valmis luopumaan koirastani..vielä..

4

1026

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olevinaan allergisia

No hyvin mahdollista että lapsellesi tulee allergia, mutta ei se yhtään varmaa ole.
      Minä olen myös allerginen koiralle ja mieskin on ainakin kissoille. Meillä on kuitenkin koira, eikä me siitä allergiaa saada. Lapsi on nyt 2v eikä vielä ainakaan ole puhjennut, vaikka mm. ruoka-allergioita on.

Luulen että kun vauva on ihan alusta asti tekemisissä koiran kanssa niin ei se allergia ehkä niin helposti tule..en tiedä. Elämä on riskien ottoa välillä :/ Voithan miettiä jotain hätäkeinoa jos allergia kuitenkin tulee esim. koira ulkokoiraksi tms.?

• kahta asiaa

eli maitohappobakteereja ja kirjan Irti tulehduskierteestä (Rauli Mäkelä, uusin vuoden 2008 painos). Siellä asiaa allergioista, en tiedä, kuinka paljon asiat liityvät rläinallergioihin, mutta ei noista maitohappobakteereista ainakaan haittaa ole. Itse ottaisin sen koiran, enkä suojelisi vauvaa liikaa pöpöiltä. Nykyään ei enää suositella välttämistä eläinallergioissa.

• allerginen kissalle.

Helpommin allergia puhkeaa jos yllättäen tulee eläin taloon, jos eläin on ollut lapsen syntymästä asti niin on paremmat mahdollisuudet ettei allergiaa puhkea.

Älä ainakaan koirasta siksi luovu, että pelkäätte jo etukäteen lapsen olevan allerginen.

Kuulin jostakin, että nykyään ei allergiaperheissä edes suositella eläimestä luopumista vaan siedätyshoito olisi a ja o.

• huolehdi

yhtään:) Oletko onnistunut välttymään täysin uusilta allergiasuosituksilta? Allergiasuosituksethan on tuorieden tutkimusten valossa mullistuneet täysin. Koiran lapsiperheessä on todettu vähentävän ratkaisevasti allergioita, koira kun tuo tassuissaan sisälle mikrobeita, jotka lisäävät lapsen luontaista vastustuskykyä. Nykyisin tiedetään, että allergioiden taustalla on liiallinen hygieniisyys; esim. Venäjällä tai kehitysmaissa allergiaa ei juuri tavata, toisin kuin Suomessa, jossa kaikki elintarvikkeetkin ovat hypohygieenisia.

Nykyisin siis tutkimukset osoittavat, että koira vauvaperheessä on paras "rokote" allergiaa vastaan:) Omista lapsistani toisella oli koiristamme huolimatta ruoka-ainellergioita, jotka onneksi lähtivät pariin ikävuoteen mennessä pois. Eläinallergiaa ei sen sijaan ole ollut, eikä toivottavasti koskaan tulekaan. Itselläni lieviä allergiaoireita, mutta ei omista koirista. Tsemmpiä teille:9

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti

Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää
      Maailman menoa
      48
      2287
    2. Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!

Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten
      Maailman menoa
      72
      2183
    3. Helsingin yllä valopalloja

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön
      Sinkut
      124
      1998
    4. Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois

Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie
      Maailman menoa
      44
      1912
    5. HÄLYYTYS!!

Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a36
      NATO
      396
      1735
    6. Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?

Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.
      Kouvola
      106
      1683
    7. Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia

Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta
      Maailman menoa
      2
      1622
    8. Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja

Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah
      Maailman menoa
      124
      1514
    9. Millainen on naisellinen nainen

Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n
      Sinkut
      185
      1128
    10. Raamatullinen kaste

Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu
      Kaste
      53
      987
    Aihe