eläin allergia

mayaaa

Olen suunnittelemassa perheen lisäystä mieheni kanssa. Meillä asustelee myös koira ja olisin kiinnostunut tietämään kuinka yleisesti allergia periytyy.. Itse olen allerginen kissoille,koirille,hevosille ym.. ja olen kuitenkin ottanut itsellen koiran ja siedättnyt sille. suvussani isovelilläni on myös allergiaa, vanhemillani ei. Mieheni suvussa miehen siskolla on allergiaa,muilla ei. Osaatteko sanoa olisiko lapsellani sitten kuinka suur mahdollisuus saada allergiaa itselleen? en kuitenkaan olisi valmis luopumaan koirastani..vielä..

4

971

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olevinaan allergisia

      No hyvin mahdollista että lapsellesi tulee allergia, mutta ei se yhtään varmaa ole.
      Minä olen myös allerginen koiralle ja mieskin on ainakin kissoille. Meillä on kuitenkin koira, eikä me siitä allergiaa saada. Lapsi on nyt 2v eikä vielä ainakaan ole puhjennut, vaikka mm. ruoka-allergioita on.

      Luulen että kun vauva on ihan alusta asti tekemisissä koiran kanssa niin ei se allergia ehkä niin helposti tule..en tiedä. Elämä on riskien ottoa välillä :/ Voithan miettiä jotain hätäkeinoa jos allergia kuitenkin tulee esim. koira ulkokoiraksi tms.?

      • kahta asiaa

        eli maitohappobakteereja ja kirjan Irti tulehduskierteestä (Rauli Mäkelä, uusin vuoden 2008 painos). Siellä asiaa allergioista, en tiedä, kuinka paljon asiat liityvät rläinallergioihin, mutta ei noista maitohappobakteereista ainakaan haittaa ole. Itse ottaisin sen koiran, enkä suojelisi vauvaa liikaa pöpöiltä. Nykyään ei enää suositella välttämistä eläinallergioissa.


    • allerginen kissalle.

      Helpommin allergia puhkeaa jos yllättäen tulee eläin taloon, jos eläin on ollut lapsen syntymästä asti niin on paremmat mahdollisuudet ettei allergiaa puhkea.

      Älä ainakaan koirasta siksi luovu, että pelkäätte jo etukäteen lapsen olevan allerginen.

      Kuulin jostakin, että nykyään ei allergiaperheissä edes suositella eläimestä luopumista vaan siedätyshoito olisi a ja o.

      • huolehdi

        yhtään:) Oletko onnistunut välttymään täysin uusilta allergiasuosituksilta? Allergiasuosituksethan on tuorieden tutkimusten valossa mullistuneet täysin. Koiran lapsiperheessä on todettu vähentävän ratkaisevasti allergioita, koira kun tuo tassuissaan sisälle mikrobeita, jotka lisäävät lapsen luontaista vastustuskykyä. Nykyisin tiedetään, että allergioiden taustalla on liiallinen hygieniisyys; esim. Venäjällä tai kehitysmaissa allergiaa ei juuri tavata, toisin kuin Suomessa, jossa kaikki elintarvikkeetkin ovat hypohygieenisia.

        Nykyisin siis tutkimukset osoittavat, että koira vauvaperheessä on paras "rokote" allergiaa vastaan:) Omista lapsistani toisella oli koiristamme huolimatta ruoka-ainellergioita, jotka onneksi lähtivät pariin ikävuoteen mennessä pois. Eläinallergiaa ei sen sijaan ole ollut, eikä toivottavasti koskaan tulekaan. Itselläni lieviä allergiaoireita, mutta ei omista koirista. Tsemmpiä teille:9


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4698
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4223
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2795
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      213
      1835
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1367
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1243
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1222
    Aihe