Olen suunnittelemassa perheen lisäystä mieheni kanssa. Meillä asustelee myös koira ja olisin kiinnostunut tietämään kuinka yleisesti allergia periytyy.. Itse olen allerginen kissoille,koirille,hevosille ym.. ja olen kuitenkin ottanut itsellen koiran ja siedättnyt sille. suvussani isovelilläni on myös allergiaa, vanhemillani ei. Mieheni suvussa miehen siskolla on allergiaa,muilla ei. Osaatteko sanoa olisiko lapsellani sitten kuinka suur mahdollisuus saada allergiaa itselleen? en kuitenkaan olisi valmis luopumaan koirastani..vielä..
eläin allergia
4
988
Vastaukset
- olevinaan allergisia
No hyvin mahdollista että lapsellesi tulee allergia, mutta ei se yhtään varmaa ole.
Minä olen myös allerginen koiralle ja mieskin on ainakin kissoille. Meillä on kuitenkin koira, eikä me siitä allergiaa saada. Lapsi on nyt 2v eikä vielä ainakaan ole puhjennut, vaikka mm. ruoka-allergioita on.
Luulen että kun vauva on ihan alusta asti tekemisissä koiran kanssa niin ei se allergia ehkä niin helposti tule..en tiedä. Elämä on riskien ottoa välillä :/ Voithan miettiä jotain hätäkeinoa jos allergia kuitenkin tulee esim. koira ulkokoiraksi tms.?- kahta asiaa
eli maitohappobakteereja ja kirjan Irti tulehduskierteestä (Rauli Mäkelä, uusin vuoden 2008 painos). Siellä asiaa allergioista, en tiedä, kuinka paljon asiat liityvät rläinallergioihin, mutta ei noista maitohappobakteereista ainakaan haittaa ole. Itse ottaisin sen koiran, enkä suojelisi vauvaa liikaa pöpöiltä. Nykyään ei enää suositella välttämistä eläinallergioissa.
- allerginen kissalle.
Helpommin allergia puhkeaa jos yllättäen tulee eläin taloon, jos eläin on ollut lapsen syntymästä asti niin on paremmat mahdollisuudet ettei allergiaa puhkea.
Älä ainakaan koirasta siksi luovu, että pelkäätte jo etukäteen lapsen olevan allerginen.
Kuulin jostakin, että nykyään ei allergiaperheissä edes suositella eläimestä luopumista vaan siedätyshoito olisi a ja o.- huolehdi
yhtään:) Oletko onnistunut välttymään täysin uusilta allergiasuosituksilta? Allergiasuosituksethan on tuorieden tutkimusten valossa mullistuneet täysin. Koiran lapsiperheessä on todettu vähentävän ratkaisevasti allergioita, koira kun tuo tassuissaan sisälle mikrobeita, jotka lisäävät lapsen luontaista vastustuskykyä. Nykyisin tiedetään, että allergioiden taustalla on liiallinen hygieniisyys; esim. Venäjällä tai kehitysmaissa allergiaa ei juuri tavata, toisin kuin Suomessa, jossa kaikki elintarvikkeetkin ovat hypohygieenisia.
Nykyisin siis tutkimukset osoittavat, että koira vauvaperheessä on paras "rokote" allergiaa vastaan:) Omista lapsistani toisella oli koiristamme huolimatta ruoka-ainellergioita, jotka onneksi lähtivät pariin ikävuoteen mennessä pois. Eläinallergiaa ei sen sijaan ole ollut, eikä toivottavasti koskaan tulekaan. Itselläni lieviä allergiaoireita, mutta ei omista koirista. Tsemmpiä teille:9
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1801985
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1591697Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461666- 1231453
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1561228Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia501082Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen58990- 15879
Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P26877- 69872