Rasismi pois, mamut pelastaa Suomen

Suomi tarvitsee mamutyövoimaa

Rasismin aika on ohi. Suomi tarvitsee mamuja paikkaamaan huutavaa työvoimapulaa ja heti!

Aprillia, ei tarvitse:

"Kymmenet tuhannet suomalaiset ovat joutuneet perustellusti pelkäämään työpaikkansa puolesta tänä vuonna.
Maanantaihin mennessä yt-neuvottelujen alaista henkilöstöä oli SAK:n tilaston mukaan kertynyt tämän vuoden aikana yli 37 000. Sen jälkeen satoja työntekijöitä koskevista yt-neuvotteluista ovat ilmoittaneet jo Orion ja Rocla."

http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2008/11/20/yli-37-000-on-jo-saanut-yt-kutsun/200829955/139?offset=10

7

319

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työvoiman tarve nyt kuitattu?

• ajatusten mutta

Sitä puolta miljoonaa ei ole koskaan mamuvoimana tänne tarvittukaan.

Suomalaisten on vain itse opeteltava taas tekemään sitä työtä mistä on ollut liian helppo kieltäytyä.

Kiinnostaako sinua Mover työnteko? Vai teettäisitkö sinäkin mielummin työsi mamulla? T: Kadunlakaisija.

• ajatusten mutta kirjoitti:

Suomalaisten on vain itse opeteltava taas tekemään sitä työtä mistä on ollut liian helppo kieltäytyä.

Kiinnostaako sinua Mover työnteko? Vai teettäisitkö sinäkin mielummin työsi mamulla? T: Kadunlakaisija.

että ne oppii...?

• sinä
        Mover kirjoitti:

että ne oppii...?

että ne ei opi..?

• sinä kirjoitti:

että ne ei opi..?

tarvittavissa määrin.

• ajatusten mutta kirjoitti:

helppo kieltäytyä? Kaupan kassan hommista, ehkä 6 tuntia viikko 6e/t, töihin soitetaan 2 minuuttia ennen kuin pitäisi olla paikalla..? Huutava työvoimapula oli tosiasia vielä pari kk sitten rakennuksilla, hoito- ja metallialalla. Tiedä sitten missä muissa kun en kaikkea ehdi seuraamaan :p Joka tapauksessa, metalli/rakennus-hommiin ei yleensä kelpaa kukaan pystymetsästä, suomalainen tai mamu (tai itse ainakaan en edes saanut tehdä itse sorvillani hommia ensimmäiseen puoleen vuoteen, vain lähinnä katsella..).

No joka tapauksessa, metalliala käsikädessä rakennusalan kanssa hoiti pulansa lomautuksilla ja lopputileillä ja hoitoalalla ei kai todellista pulaa koskaan ole ollutkaan kun katselee kuinka paljon hakijoita on VAKITUISIIN virkoihin/töihin.

• Heikki Toukomies
        castleman kirjoitti:

helppo kieltäytyä? Kaupan kassan hommista, ehkä 6 tuntia viikko 6e/t, töihin soitetaan 2 minuuttia ennen kuin pitäisi olla paikalla..? Huutava työvoimapula oli tosiasia vielä pari kk sitten rakennuksilla, hoito- ja metallialalla. Tiedä sitten missä muissa kun en kaikkea ehdi seuraamaan :p Joka tapauksessa, metalli/rakennus-hommiin ei yleensä kelpaa kukaan pystymetsästä, suomalainen tai mamu (tai itse ainakaan en edes saanut tehdä itse sorvillani hommia ensimmäiseen puoleen vuoteen, vain lähinnä katsella..).

No joka tapauksessa, metalliala käsikädessä rakennusalan kanssa hoiti pulansa lomautuksilla ja lopputileillä ja hoitoalalla ei kai todellista pulaa koskaan ole ollutkaan kun katselee kuinka paljon hakijoita on VAKITUISIIN virkoihin/töihin.

No yksinkertaistetaanpa juttuni juonta hieman vain sinua varten.

Työvoimapulaa tekosyynä mamujen Suomeen roudaamiseksi en ole koskaan hyväksynyt.

Mielestäni Moverinkin olisi rehellisempää tunnustaa että, hänelle ihonvärit ovat maahanmuuttoa tärkeämpiä. Tiedän ettei moni homma onnistu, vaikka tekijällä olisi oikea suojaväri nahassaan.

Onko maahanmuuttoa vaadittu julkisuudessa supistettavaksi, vaikka työnantajat pistävät väkeä kadulle? T: Kadunlakaisija.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      66
      6391
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      71
      5838
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      134
      5075
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      62
      4035
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3895
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      38
      3319
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      71
      3093
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      64