Kissa perheessä olleet

vaatteet

Hei! Poikamme sai ilmaiseksi paljon todella hyviä talvivaatteita. Perheessä, josta nämä vaatteet sai, on kissa ja meidän poika allerginen...
Riittääkö normaali pesu vai pitäisikö pestä useampaan kertaan niin kuumalla kun raaskii, että allergeeneja ei enää olisi? Poika oirehtii iholla joten ei henkeä ahdista ym...
Olisi kiva jos joku tietäisi vähän enemmän ja kertoisi. En raaskisi pois vaatteita heittää kun ovat todellakin hyvässä kunnossa ja vielä kalliita reimaa, rukkaa ym.
Kiitos!

4

2236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no paniikkia

      Eli ei muuta kuin kokeilemaan. Pese kerran ja katso, kuinka käy. Jos oireet eivät ole pahat, eikä poikasi näytä kärsivän, silloin kerta riittää. Uusien suositusten mukaan (en tiedä ovatko virallisesti jo voimassa vai vasta tulossa) ei enää suositella välttämään allergeeneja, jos oireet eivät ole pahat. Ei ainakaan eläionallergiassa. Hyvin on edelliset - päinvastaiset - suositukset menneet jakeluun. Ihmettelen siis, kun näyttää siltä, ettei kukaan ole kuullutkaan näistä uusista. Korjatkaa, jos olen väärässä.

      • heitä

        pois vaan rukan vaatteita!Kissapölyä on tasan kaikkialla,päiväkodeissa,kouluissa jne.Mitä ylireagointia,apua!!!


      • allerginen kissalle.
        heitä kirjoitti:

        pois vaan rukan vaatteita!Kissapölyä on tasan kaikkialla,päiväkodeissa,kouluissa jne.Mitä ylireagointia,apua!!!

        Olen sitä mieltä, että allergiat vain pahenevat, jos on liian steriili ympäristö.

        Itse olin lapsena hyvin allerginen kissoille ja sain astmakohtauksia, että jouduin usein makaamaan sairaalassa.
        Nyt aikuisena itselläni on ollut jo 10 vuotta kissoja eikä oireita ole kissoista tullut.

        Lapsena vanhempieni ja lääkärien kielloista huolimatta kyläilin kavereilla joilla oli kissoja sekä myöhemmin rupesin seurustelemaan pojan kanssa jolla oli kissa, ehkä sain siedätyshoitoa niin, että enää aikuisena ei kissoista tule allergiaa...

        Omalääkärini sainoi muutama vuosi sitten, että voin pitää kissani, että nykyään tiedetään allergioista enemmän ja niistä voi parantua (lapsena sain tuomion, että en koskaan saisi olla karvaisten elukoiden kanssa tekemisissä).

        Mielestäni riittää, kun kertaalleen peset vaatteet, jos tulee oireita niin peset toisen.

        Ei kannata liiaksi suojata lasta sillä niin ainoastaan allergia pahenee.


    • Tiinuw1

      Minun pojalle tuli erittäin paha kissa allergia vaikka perheessä oli ollut koira ja 3 kissaa mutta yhtäkkiä se vain tuli, eli mistään ylilyönneistä meidän kohdalla ei totta vieköön ollut. Kissat ulos ja remontti kotiin. Sen jälkeen aina kun kävommme kissa perheessä tuli kamalat ihooireet, isoja punaisia kutittavia paukamia. Niistä vaatteista annan neuvon.

      1. Ravista kunnolla kaikki huolellisesti.
      2. Pese ne vaateet 2 kertaa ohjeiden mukaan


      Oireita voi tulla kyllä jos vaatteita ei huolelisesti pese juuri kissan ja sama koskee kaikkia kodin tekstiilejä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      906
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe